Geduld of actie!?

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Moeten we machteloos blijven toekijken hoe één man zijn publiek beheerst? Of moeten we een vuist maken?

We moeten geduld hebben, Riemer trekt zich toch niks van zijn supporters aan
4
29%
Een duidelijk signaal is nu absoluut noodzakelijk! Het kan zo niet langer!
10
71%

Totaal aantal stemmen: 14

30plus
Selectiespeler

Bericht door 30plus »

Gelukkig zitten de permanente NN-vakken eraan te komen, maar als het aan oom Riemer ligt, duurt dat nog zo lang mogelijk, terwijl de irritaties steeds hoger oplopen tussen de fanatics en het leutende zitpubliek...
Als je het forum de afgelopen tijd wat aandachtig gelezen had zou je moeten weten dat het NN-vak er volgend seizoen al gerealiseerd kan worden. Momenteel is een sfeervak niet haalbaar doordat het stadion "op slot zat" alleen bij bekerwedstrijden en europese wedstrijden is een sfeervak mogelijk maar dan ook alleen als je mag verwachten dat het stadion niet uitverkocht raakt of als je zoals met de verkoop tegen MPT op vaknr. verkoopt.
Bekijk het verhaal ook eens van Riemer zijn kant, ook bij ons wordt de scheids al voor hoerenjong uitgescholden. Hoe zullen de supporters zich in het NN-vak gaan gedragen kunnen ze voldoende discipline opbrengen of zullen de grenzen ook hier verder worden overschreden.

Waarom zien we al die klagers over het sfeervak niet bij de uitwedstrijden, ga nou niet zeuren over de kosten of de buscombi. Vrij vervoer is nu weer mogelijk en je hoeft niet naar elke uitwedstrijd maar je kunt ook afspreken om massaal naar een aantal wedstrijden te gaan.
Arjen
Wereldspeler

Bericht door Arjen »

30plus schreef:[
Waarom zien we al die klagers over het sfeervak niet bij de uitwedstrijden, ga nou niet zeuren over de kosten of de buscombi. Vrij vervoer is nu weer mogelijk en je hoeft niet naar elke uitwedstrijd maar je kunt ook afspreken om massaal naar een aantal wedstrijden te gaan.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik heb namelijk ook het idee dat de fanatieke groep bij Heerenveen steeds kleiner en kleiner wordt. Bij vele clubs uit de eerste divisie gaan meer mensen mee naar uitwedstrijden dan bij ons. Het lijkt mij verstandiger om hier oplossingen voor te gaan bedenken zodat er meer mensen mee gaan naar de uitwedstrijden. Het :stan: -vak zal komend seizoen zeer waarschijnlijk komen dus actie is niet nodig en erg voorbarig.

Stel dat Heerenveen geen :stan: -vak toestaat bij de thuiswedstrijden in de uefacup dan is het wellicht een ander verhaal maar wacht eerst de berichtgeving hierover eens rustig af.
BBB
Selectiespeler
Contacteer:

Bericht door BBB »

Achterhaalde discussie. NN is mede naar aanleiding van een discussie over dit onderwerp opgericht. Een van haar doelstellingen (NN, correct me if I'm wrong) is om bij de nieuwe uitbreiding te komen tot een vak waar supporters met een gelijke beleving vanhet voetbal bij elkaar kunnen staan. Dit in tegenstelling tot de vorige uitbreiding (lees: verhuizng) van het ALS toen deze gelegenheid, al dan niet bewust, niet werd gegeven. We moeten dus denk ik nog even geduld hebben.

Het niet toestaan van sfeervakken in beker/UEFAcup lijkt me in dit kader wel een slecht signaal van het bestuur richting NN en andere fanatieke supporters(groepen). Dit soort wedstrijden zijn goed voor de continuiteit van NN en bieden een gelegenheid om haar doelstellingen succevol te behalen. Overigens ben ik wat betreft de UEFAcup benieuwd hoe SCH bepaalde zaken rond wedstrijden aan gaat pakken (vrgl Lyon...).

Ik ben het zeker NIET met Arjen en 30+ eens dat er sprake is van vrij vervoer. Daar is m.i. pas sprake van als je op zaterdagmiddag nog gewoon kan besluiten naar een uitwedstrijd te gaan. Dus zonder beperkingen (zeker niet beperkingen opgelegd door de eigen club (hier is je oplossing Arjen))!
Bekijk het verhaal ook eens van Riemer zijn kant, ook bij ons wordt de scheids al voor hoerenjong uitgescholden. Hoe zullen de supporters zich in het NN-vak gaan gedragen kunnen ze voldoende discipline opbrengen of zullen de grenzen ook hier verder worden overschreden.
Pfff, als de supportersclubs al achter de negatieve supportersbenadering van Riemer aan gaan lopen dan wordt 't nooiit wat. Met zulke opmerkingen verlies je je geloofwaardigheid en verbeter je je onderhandelingspositie ten opzichte van het bestuur bij supportersonderwerpen niet echt... Maar dat hebben we in het kader van de regelingen voor uitwedstrijden al gemerkt.
Ik ruik corruptie...
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

Ik vind dat het allemaal veel te lang duurt wat betreft het NN-vak. Het zal allemaal wel niet kunnen, waar ik mijn vraagtekens bij heb, maar ik beleef al minder plezier aan de thuiswedstrijden vanwege de waardeloze sfeer. En natuurlijk mag iedereen de wedstrijden op zijn/haar eigen manier beleven, maar ik vind dat de vakken achter het doel bestemd moeten zijn voor de supporters die wel sfeer willen maken. En niet voor mensen die niet eens juichen als er wordt gescoord.
En is het echt waar dat er er geen NN-vak komt tijdens de UEFA-cup? Zou echt schandalig zijn, dan moet er actie komen!
sch-united
Selectiespeler

Bericht door sch-united »

30plus schreef:
Hoe kom je erbij dat je die 'klagers' niet bij uitwedstrijden ziet 30-plus? Ben er toch zeker zo'n 13 a 14 keer in het jaar en ben dit jaar alleen niet naar twente geweest tot nu toe.

Verder kun je toch wel op zaterdag nog beslissen om naar de uitwedstrijd toe te gaan. Formeel kan dit misschien niet maar in de praktijk bleek het geen probleem. Laatst zijn we met de trein naar Eindhoven geweest en hebben daar, in goed overleg met de heerenveen stewards, alsnog een kaartje voor het uitvak kunnen bemachtigen. Bovendien was dit kaartje, voor de minder bedeelden onder ons :wink: , 2 euro goedkoper aangezien er geen ticketbox toeslag opzat.
Roelof
Wereldspeler

Bericht door Roelof »

Actie heeft nu geen zin meer en zou nu ook onterecht zijn. Dat NN-vak is nu simpelweg niet meer te realiseren. Een paar jaar geleden hadden ´we´ als supportersgroep moeten optreden en een eigen vak moeten afdwingen. Nu lijkt het nog steeds alsof het bestuur van Heerenveen ons tegemoet komt met het nieuwe vak aan het begin van 2005/2006 (althans, dan komt het vak er toch?), terwijl het natuurlijk eerder zo is dat ons het NN-vak jarenlang onthouden is. Wat dat betreft heeft NN in eerste instantie - en dat heb ik altijd al gezegd - zich niet kunnen houden aan zijn doelstelling. Maar goed, geen oude koeien uit de sloot halen, maar tijdens de Amstel Cup en UEFA Cup wedstrijden gewoon genieten van het NN-vak.

Het NN-vak kan trouwens ook het aantal toeschouwers bij uitwedstrijden stimuleren. Als je een grotere groep krijgt die enthousiast wordt bij thuiswedstrijden dan zullen er ook sneller mensen geneigd zijn om mee te gaan naar uitwedstrijden.
Frisian Viking
Superster

Bericht door Frisian Viking »

Ik hoop niet dat ik hiermee mensen voor de borst ga stoten maar ik zeg het toch even. Je hebt nu ook de 'Heerenveen Casuals', als ik het goed begrijp is deze groep vooral bezig om wat onrust te stoken (hooliganisme). En straks als ze dan weer eens zo'n geweldige actie hebben gedaan en ze weer met de buscombi moeten gaan ze weer lekker zeuren op Riemer, want ja, die legt hun weer zo'n verschrikkelijk vervelende buscombi op. Als er meer van dit soort groepjes komen dan kun je natuurlijk helemaal wel fluiten naar de :stan:-vak. Door andere mensen inelkaar te slaan denken hun dat ze Heerenveen steunen, nou het spijt me hoor, maar dan heb je het helemaal mis. Je steunt je club door je ploeg verbaal aantemoedigen, en niet non-verbaal.

Maar ja, als hun denken dat ze op die manier een :stan:-vak denken te krijgen dan moeten ze vooral doorgaan. Dan kunnen wij over 2 jaar wel in dat vak plaats nemen en hun niet...
Johnny '86
Wereldspeler

Bericht door Johnny '86 »

Ik maak uit jouw post op dat je tegen het 'Hveen Casuals' gedoe bent...
In het gastenboek staat ook een bericht waarin deze groep wordt aangemoedigd, getekend door een 'Frisian Viking' ...

Ik neem aan dat jij dit niet bent, maar het viel me toch even op... :)

En wat betreft deze groep; Ik denk niet dat de acties van deze jongens invloed zullen hebben op het wel of niet krijgen van NN-vakken, ze staan los van NN en in het stadion (uit/thuis) zullen ze het toch niet in hun hoofd halen om iets uit te halen...
De gebeurtenissen staan totaal los van NN en als ze zo doorgaan krijgen ze vanzelf een SV-tje en dus geen plaatsen in NN-vak...
Johnny '86
Wereldspeler

Maar goed, geen oude koeien uit de sloot halen, maar tijdens de Amstel Cup en UEFA Cup wedstrijden gewoon genieten van het NN-vak.
Dat bedoel ik nou Roelof, die vakken komen er misschien niet tijdens UEFA cup wedstrijden...

De geruchten zijn er, we zullen moeten afwachten... :stan:
H-J
Wereldspeler

Bericht door H-J »

Geruchten? 1 iemand heeft dit op dit forum gezegd. Vervolgens wordt dit voor waar aangenomen en al een heus apart actie topic geopend. :roll:
Johnny '86
Wereldspeler

Dat was inderdaad één van de redenen...een andere was de oplopende irritaties die bijna een kookpunt bereiken...

En ik was dus wel nieuwsgierig of dit onder meerdere mensen leefde of niet.
Freezeman
Superster

Bericht door Freezeman »

Fluffy schreef:En ik was dus wel nieuwsgierig of dit onder meerdere mensen leefde of niet.
Voor mensen beneden de 16 jaar wel en voor de rest niet. ;)
Anti anti. :)
Roelof
Wereldspeler

Bericht door Roelof »

Dat bedoel ik nou Roelof, die vakken komen er misschien niet tijdens UEFA cup wedstrijden...
Ach, geruchten worden meteen al voor waar aangenomen. Het gaat nergens over. Er is totaal geen reden om het NN vak te verbieden.

En Heerenveen Casuals? Ik lach me een breuk zeg.
Nieuw Noord
Bankzitter
Contacteer:

Bericht door Nieuw Noord »

Beste supporters,

Het bestuur van Nieuw Noord is achter de schermen druk bezig! We vragen jullie dan ook om te stoppen met deze zinloze discussie. Het heeft geen enkele toegevoegde waarde. Zeker wanneer mensen dingen gaan roepen die op vage geruchten zijn gebasseerd. Dit schept alleen maar verwarring.

Voor wat betreft sfeervakken tijdens de komende Uefacup wedstrijden kunnen we jullie het volgende berichten. NieuwNoord heeft vanochtend contact gehad met de club om te vragen of er al iets bekend is over de kaartverkoop voor deze wedstrijd. De club moet hierover nog een beslissing nemen. Zodra de club een beslissing heeft genomen dan horen jullie dat zeker.

Met vriendelijke groet,

Bestuur Nieuw Noord
Johnny '86
Wereldspeler

Akkoord, alhoewel het hier niet alleen ging om de vraag of die NN-vakken er komen of niet...toch goed dat er even wat gemeld wordt over het hoe en wat. :)
Zodra de club een beslissing heeft genomen dan horen jullie dat zeker.
Ben benieuwt... :erm:
Gast

Bericht door Gast »

Inderdaad..Ik ben niet alleen lid van N.N om zo nu en dan eens een leuk avondje te hebben of zo...Maar om die jongens juist deze dingen proberen op te laten lossen d.m.v in gesprek blijven met het bestuur.Waarom moeten andere mensen zich er mee bemoeien.We horen het wel als het zover is....P.S Deze discussie is al zo oud als het stadion........daaag lieve mensen
jeroentjeheerenveen
Invaller

Bericht door jeroentjeheerenveen »

jah ik zou me maar niet te veel druk maken over de nn vakken tijdens uefa cup.

de mannen van nn hebben het elke keer weer voor elkaar gekregen.

mocht het ze nu een keer niet lukken...(ga we niet vanuit).

maar goed ik denk dat we ze ook wel mogen complimenteren dat het ze elke keer weer lukt, en daar gaat wat gepraat aan vooraf (vermoed ik)

wat betreft de uitwedstrijden valt er via het forum niet wat te organiseren dat we een grote groep warm krijgen om eens uitwedstrijden te gaan bezoeken.

ik kom ook niet bij heel
veel uitwedstrijden (vaak vervoer enz.)

maar je kan ook afspreken we gaan zo en zo laat en we rijzen met een groep,, bijv. de graafschap uit zeg maar wat.

via msn ben ik nu ook wat aan het regelen om met jongens die ik niet goed ken om eens met de trein naar een wedstrijd te gaan...
h'veen supporter ben je nie even, maar voort leven!!!
J Stam
Nieuw talent
Contacteer:

uitwedstrijden

Bericht door J Stam »

jeroentjeheerenveen schreef:jah ik zou
wat betreft de uitwedstrijden valt er via het forum niet wat te organiseren dat we een grote groep warm krijgen om eens uitwedstrijden te gaan bezoeken.
:stan: Joh, hier is een heel topic over wat behoorlijk inhoudelijk gaat.
http://sc.heerenveen.org/forum/viewtopic.php?t=1463
Maar het schiet niet erg meer op met de discussie, helaas.
Bier op z'n Grolsch...
Niels
Erelid
Contacteer:

Bericht door Niels »

Wat dat betreft heeft NN in eerste instantie - en dat heb ik altijd al gezegd - zich niet kunnen houden aan zijn doelstelling.
<knip>

Ach, laat ook maar... :urgs:
Plaats reactie