Geduld of actie!?
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Wereldspeler
Geduld of actie!?
3 dagen na de mooie UEFA-pot tegen MPT worden we voor de zoveelste keer geconfronteerd met de visie van onze voorzitter op het gebied van sfeer in het ALS.
Iedereen weet het, Riemer ziet liever een paar sponsors klappen op het vrolijke deuntje nadat hveen weer eens heeft gescoord, dan zingende supporters die een wedstrijd lang 'zijn' ploeg steunen.
Gelukkig zitten de permanente NN-vakken eraan te komen, maar als het aan oom Riemer ligt, duurt dat nog zo lang mogelijk, terwijl de irritaties steeds hoger oplopen tussen de fanatics en het leutende zitpubliek...
Mijn prangende vraag aan jullie is dan ook; Moeten we nog langer geduld opbrengen en maar accepteren dat we een voorzitter heeft die tegen sfeer is? Of moeten we nu echt een duidelijk signaal afgeven naar Riemer (in welke vorm dan ook) dat we het zat zijn!
Iedereen weet het, Riemer ziet liever een paar sponsors klappen op het vrolijke deuntje nadat hveen weer eens heeft gescoord, dan zingende supporters die een wedstrijd lang 'zijn' ploeg steunen.
Gelukkig zitten de permanente NN-vakken eraan te komen, maar als het aan oom Riemer ligt, duurt dat nog zo lang mogelijk, terwijl de irritaties steeds hoger oplopen tussen de fanatics en het leutende zitpubliek...
Mijn prangende vraag aan jullie is dan ook; Moeten we nog langer geduld opbrengen en maar accepteren dat we een voorzitter heeft die tegen sfeer is? Of moeten we nu echt een duidelijk signaal afgeven naar Riemer (in welke vorm dan ook) dat we het zat zijn!
- Satyr1
- Jeugdspeler
- Frisian Viking
- Superster
Maak het nou toch even. Riemer heeft ons van de ondergang gered zo'n 20 jaar geleden, dat hij met strakke hand regeert tegen de supporters is misschien helemaal niets vekeerd mee. Straks hier ook van die wantoestanden met al die relschoppers.... nou dan nog maar een jaartje wachten op een staanvak. Hij wil dat het stadion toegankelijk is voor iedereen, ook voor de supporters die er over 30 jaar moeten zijn (bijvoorbeeld). Dat sfeervak komt er wel, heb geduld...

-
- Nieuw talent
- Contacteer:
Ik ben voor actie.
In wat voor soort weet ik nog niet maar dit kan niet langer meer.
Misschien moet we een handtekeningenactie houden ofzo.Virtueel of gewoon in het A.L.S. zelf.
En als dat niet lukt moeten we gewoon gaan zingen en niet meer op die luitpubliek letten.
Dat is mijn mening.
Als we maar niet iets illegaals doen want dan speel je Riemer in de kaart.
En dat is niet de bedoeling
Of misschien iets waar we de tv mee halen.Zodat we ons verhaal kwijt kunnen.
In wat voor soort weet ik nog niet maar dit kan niet langer meer.
Misschien moet we een handtekeningenactie houden ofzo.Virtueel of gewoon in het A.L.S. zelf.
En als dat niet lukt moeten we gewoon gaan zingen en niet meer op die luitpubliek letten.
Dat is mijn mening.
Als we maar niet iets illegaals doen want dan speel je Riemer in de kaart.
En dat is niet de bedoeling

Of misschien iets waar we de tv mee halen.Zodat we ons verhaal kwijt kunnen.
-
- Wereldspeler
- Frisian Viking
- Superster
Ben het ook niet met je oneens, er moet wel een sfeervak komen alleen moeten we daar geduld voor hebben. Riemer wil de zaakjes op orde hebben, hij heeft geen zin in hooliganisme en dat soort dingen. Hij wil dat alles veilig is, ook voor vaders die met hun zoontjes naar de wedstrijd gaan. En ja, als ik lees dat er tijdens de wedstrijd tegen MPT al een aantal waren die wat idiote dingen riepen.... ja, dat zal niet helpen in de ontwikkeling van een dergelijk vak.Fluffy schreef:Heb het misschien ietwat 'extreem' geformuleerd, maar ik gooi ook maar gewoon een balletje op...
-
- Wereldspeler
Dat ben ik inderdaad wel met je eens, wanneer je nog in de 'test-fase' zit is het zeker niet slim om dan al van die dingen beginnen te roepen, maar toch...je ziet het overal waar fanatics bijelkaar zitten.En ja, als ik lees dat er tijdens de wedstrijd tegen MPT al een aantal waren die wat idiote dingen riepen.... ja, dat zal niet helpen in de ontwikkeling van een dergelijk vak.
- Arnoud
- Wereldspeler
Bedoel je daar mee dat als het NN-vak er is je maar mag roepen wat je wilt ? Lijkt me uiterst kortzichtig want het lijkt mij terecht dat het vak er niet blijft als daarin allerlei achterlijke liedjes en spreekkoren geuit worden, zoals bijvoorbeeld tegen MPT:wanneer je nog in de 'test-fase' zit is het zeker niet slim om dan al van die dingen beginnen te roepen
"en wie niet springt die is een Jood". Je zou eens wat meer vertrouwen moeten hebben in het bestuur van NN in plaats van dit soort onzinnige berichten te plaatsen

- Frisian Viking
- Superster
Vond het ook jammer dat dat gezongen werd. En wie niet springt is voor Cambuur is veel leuker...Arnoud schreef: Bedoel je daar mee dat als het NN-vak er is je maar mag roepen wat je wilt ? Lijkt me uiterst kortzichtig want het lijkt mij terecht dat het vak er niet blijft als daarin allerlei achterlijke liedjes en spreekkoren geuit worden, zoals bijvoorbeeld tegen MPT:
"en wie niet springt die is een Jood". Je zou eens wat meer vertrouwen moeten hebben in het bestuur van NN in plaats van dit soort onzinnige berichten te plaatsen
-
- Selectiespeler
Eerlijk gezegd kon ik van dat liedje, en wie niet springt die is een jood, de humor wel inzien. Als mensen daar al niet tegen kunnen. Je beledigt helemaal niemand met dit liedje dus... Verder denk ik dat het op dit moment verstandig is om duidelijk te laten merken dat een sfeervak voor volgend jaar niet uit kan blijven, maar dan wel op een fatsoenlijke manier. Anders bereik je bij Riemer volgens mij juist het tegenovergestelde en bovendien is enig respect naar zijn kant ook wel toepasselijk. Een groot spandoek met daarop een ' ludieke maar doch dringende tekst' dat op oost word gehangen en daardoor duidelijk zichtbaar is op tv is misschien een mogelijkheid. Ik moet trouwens wel bekennen dat ik niet weet in hoeverre NN al onderhandeld heeft over een sfeervak voor volgend seizoen. Misschien is hier al wat meer duidelijkheid over en kan iemand daar wat over vertellen?
- Frisian Viking
- Superster
Vond het ook niet slecht ofzo... maar ´Wie niet springt is voor Cambuur´ is gewoon leuker. Dat is de grote rivaal en daar doe je dan ook dit soort ludieke dingen mee. Ik weet ook zeker dat er dan meer werd gesprongensch-united schreef:Eerlijk gezegd kon ik van dat liedje, en wie niet springt die is een jood, de humor wel inzien. Als mensen daar al niet tegen kunnen. Je beledigt helemaal niemand met dit liedje dus...

-
- Wereldspeler
Dus jij vind dat als ludieke grappig bedoelde spreekkoren als "en wie niet springt die is een Jood" gezongen worden, dat het dan terecht is dat een sfeervak er niet komt!!!???Lijkt me uiterst kortzichtig want het lijkt mij terecht dat het vak er niet blijft als daarin allerlei achterlijke liedjes en spreekkoren geuit worden, zoals bijvoorbeeld tegen MPT: "en wie niet springt die is een Jood".
Als je daar de humor niet van inziet en dat al als 'achterlijk' beschouwt...dan begrijp ik niet veel meer van jou...

Maar ik kan de enige zijn...
Heb alle vertrouwen in bestuur van NN, ben ze eeuwig dankbaar zelfs...ik wil hier gewooon even de meningen peilen!Je zou eens wat meer vertrouwen moeten hebben in het bestuur van NN in plaats van dit soort onzinnige berichten te plaatsen
- Arnoud
- Wereldspeler
'T is maar net wat je ludiek en/of grappig noemt - mijn humor is het inderdaad niet.Dus jij vind dat als ludieke grappig bedoelde spreekkoren als "en wie niet springt die is een Jood" gezongen worden, dat het dan terecht is dat een sfeervak er niet komt!!!???
Ik schrijf dus niet dat op basis van één liedje het vak weer opgedoekt zou moeten worden - maar je geeft zelf een wat twijfelachtige richting aan: in de "testfase" moet je je nog inhouden maar als het vak gerealiseerd is dan .........

-
- Wereldspeler
Ik snap je punt. Ik bedoel hiermee het volgende;maar je geeft zelf een wat twijfelachtige richting aan: in de "testfase" moet je je nog inhouden maar als het vak gerealiseerd is dan .........
Jij weet net zo goed als ik dat wanneer fanatics bijelkaar zitten/staan bij welke club dan ook (dus ook bij sch!) dat er zo nu en dan dingen worden geroepen die niet door iedereen gewaardeerd worden, of je het nou leuk vind of niet...het gebeurt toch!
Maar ik vind dus wel dat de fanatics in de beginfase van dit alles zich rustig moeten houden qua spreekkoren...daarna (en nogmaals, dat zie je overal en dus ook bij sch!) ...krijg je toch zo nu en dan te maken met spreekkoren, dat krijg je als de fanatics bijelkaar zitten. Hoe vervelend ook...'t gebeurt!
En ik heb liever sfeer met sporadisch (want vaak zal het echt niet gebeuren) wat ludieke spreekkoren (nogmaals, ik vond spreekkoren tegen MPT verre van kwetsend/achterlijk) dan een dood stadion zonder die 'vervelende' spreekkoren...
We leven niet meer in de middeleeuwen lijkt me...
-
- Erelid
Ik begrijp helemaal geen sikkepit van dit topic?
Kan iemand de helpende uitsteken en uitleggen wat nou precies het probleem op dit moment is?
Nu lijkt het er vooral op dat even over de sfeer en het publiek moet worden geouwehoerd omdat daar al een tijd niet echt meer over geklaagd kan worden, omdat NieuwNoord het zo goed voor elkaar heeft.
Ook prima hoor, maar maak dat dan even duidelijk.
Kan iemand de helpende uitsteken en uitleggen wat nou precies het probleem op dit moment is?
Nu lijkt het er vooral op dat even over de sfeer en het publiek moet worden geouwehoerd omdat daar al een tijd niet echt meer over geklaagd kan worden, omdat NieuwNoord het zo goed voor elkaar heeft.
Ook prima hoor, maar maak dat dan even duidelijk.
-
- Wereldspeler
Dit topic is geopend omdat:
- De irritatie tussen fanatics en 'toeschouwers' momenteel tegen het kookpunt aanzit en het zo niet lang meer goed zal gaan...
- Er geruchten gaan dat er géén sfeervakken komen in de komende UEFA-wedstrijden...
En ik wou de meningen even peilen over hoelang we zo door moeten gaan en of we misschien eens een duidelijk signaal af moeten geven...zie het dus meer als een peiling
- De irritatie tussen fanatics en 'toeschouwers' momenteel tegen het kookpunt aanzit en het zo niet lang meer goed zal gaan...
- Er geruchten gaan dat er géén sfeervakken komen in de komende UEFA-wedstrijden...
En ik wou de meningen even peilen over hoelang we zo door moeten gaan en of we misschien eens een duidelijk signaal af moeten geven...zie het dus meer als een peiling
-
- Erelid
Wat voor irritatie is dat dan en hoe uit die zich en hoe zie je dat "niet meer goed gaan" voor je?Fluffy schreef:Dit topic is geopend omdat:
Dat van die sfeervakken wist ik niet. Dat verbaast me en ik vind het ook vreemd. Maar dat gerucht ging bij vorige wedstrijden ook wel eens.
-
- Jeugdspeler
- Freezeman
- Superster
Wat is dit nou voor onozele poll?
A bla bla bla..... want riemer ....
B bla bla bla..... want riemer ....
Riemer (v/d Velde) maakt niet de sfeer, dat moet je zelf doen.
Trek je eigen scheur open als je op de tribune zit en de rest komt vanzelf.
Niet na 1x of 10x, maar wel als je door gaat.
De aanhouder wint.
A bla bla bla..... want riemer ....
B bla bla bla..... want riemer ....
Riemer (v/d Velde) maakt niet de sfeer, dat moet je zelf doen.
De aanhouder wint.
Laatst gewijzigd door Freezeman op 04-10-2004 20:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Anti anti. 

-
- Selectiespeler
Ik zal even een voorbeeld geven van hoe die irritatie zich dan uit: Na de bevrijdende treffer van Samaras afgelopen zondag tegen ado stond ik nog even na te genieten van de, waarschijnlijk, winnende treffer. Met nog 1 minuut op de klok dacht ik dat dit geen kwaad kon voor degenen die achter mij zaten. Vervolgens hoor ik na 5 seconden een paar oude mannen roepen: '' zitten''. Als dit 1 keer gebeurt is er natuurlijk geen probleem maar aangezien dit zich wel vaker voordoet beginnen, iig aan mijn kant, de irritaties nu hoog op te lopen. Verder is het zo dat ik inmiddels aardig wat andere seizoenkaarthouders ken die met hetzelfde probleem te maken hebben en tegen dezelfde frustraties aanlopen. Volgens mij is dit ook een probleem dat, als het nog lang duurt, zeker een keer gaat escaleren in welke vorm dan ook. Dat is de voornaamste reden waarom ik vind dat er al volgend seizoen een sfeervak moet komen en niet het seizoen erna. Al met al vind ik dat iedereen op zijn eigen manier voetbal moet kunnen beleven en dat iedereen met plezier naar het stadion moet gaan. Met een sfeervak is dat vele malen beter mogelijk en dat is ook waarom ik er zo vel voor ben.Jaap F. schreef: Wat voor irritatie is dat dan en hoe uit die zich en hoe zie je dat "niet meer goed gaan" voor je?
Dat van die sfeervakken wist ik niet. Dat verbaast me en ik vind het ook vreemd. Maar dat gerucht ging bij vorige wedstrijden ook wel eens.
-
- Wereldspeler
Als je tussen één of andere Gurbe en Trienke zit, die je al vermanend aankijken wanneer je gaat staan als hveen een scoringskans heeft, denk je wel even na voordat je eigen scheur opentrekt...laat staan 10x...de aanhouder zou bovendien tot bedaren worden gebracht door de steward die al klaagt over de 'irritante' vocale steun van het uitvak!Riemer (v/d Velde) maakt niet de sfeer, dat moet je zelf doen.
De aanhouder wint.
- mitrita
- Superster
Als ik dat zo lees, begrijp ik het standpunt van Riemer steeds beter.Jij weet net zo goed als ik dat wanneer fanatics bijelkaar zitten/staan bij welke club dan ook (dus ook bij sch!) dat er zo nu en dan dingen worden geroepen die niet door iedereen gewaardeerd worden, of je het nou leuk vind of niet...het gebeurt toch!
Maar ik vind dus wel dat de fanatics in de beginfase van dit alles zich rustig moeten houden qua spreekkoren...daarna (en nogmaals, dat zie je overal en dus ook bij sch!) ...krijg je toch zo nu en dan te maken met spreekkoren, dat krijg je als de fanatics bijelkaar zitten. Hoe vervelend ook...'t gebeurt!
Zoek de verschillen:

"Jij weet net zo goed als ik dat wanneer fanatics bijelkaar zitten/staan bij welke club dan ook (dus ook bij sch!) dat er zo nu en dan dingen worden gesloopt, of je het nou leuk vind of niet...het gebeurt toch!
Maar ik vind dus wel dat de fanatics in de beginfase van dit alles zich rustig moeten houden qua slopen ..daarna (en nogmaals, dat zie je overal en dus ook bij sch!) ...krijg je toch zo nu en dan te maken met slopen, dat krijg je als de fanatics bijelkaar zitten. Hoe vervelend ook...'t gebeurt! "
-
- Wereldspeler
-
- Wereldspeler
Wat een zinloos topic..
In diverse andere topics heb je al op kunnen maken dat de kans groot is dat NN volgend jaar de plaats kan krijgen van het huidige uitvak. Dan ga je nu toch geen herrie meer schoppen, op wat voor manier dan ook, om zo snel mogelijk die NN vakken te realiseren. Je gooit mij inziens je eigen glazen in. Nieuw Noord heeft door de jaren heen een positief imago opgebouwd. Dat wil je in dit stadium toch niet op het spel zetten?
Die laatste 13 wedstrijden zitten we dan ook nog wel uit!
In diverse andere topics heb je al op kunnen maken dat de kans groot is dat NN volgend jaar de plaats kan krijgen van het huidige uitvak. Dan ga je nu toch geen herrie meer schoppen, op wat voor manier dan ook, om zo snel mogelijk die NN vakken te realiseren. Je gooit mij inziens je eigen glazen in. Nieuw Noord heeft door de jaren heen een positief imago opgebouwd. Dat wil je in dit stadium toch niet op het spel zetten?
Die laatste 13 wedstrijden zitten we dan ook nog wel uit!
-
- Wereldspeler
Dit was eigenlijk 1 vd aanleidingen voor het openen van dit topic...Die laatste 13 wedstrijden zitten we dan ook nog wel uit!
Las op dit forum dat dat juist nog wel eens een probleem zou kunne worden

Nogmaals, ik wil alleen de meningen even peilen...Verder is het zo dat ik inmiddels aardig wat andere seizoenkaarthouders ken die met hetzelfde probleem te maken hebben en tegen dezelfde frustraties aanlopen. Volgens mij is dit ook een probleem dat, als het nog lang duurt, zeker een keer gaat escaleren in welke vorm dan ook.
-
- Invaller
Trieste discussie!!
Wat mij mateloos ergert is dat een (zeer klein) deel van de supporters meent zich te moeten profileren als "De Heereveneensupporter bij uitstek". Dit moet minimaal gepaard gaan met enthousiast en fanatiek gedrag. Mijn zegen heb je. Maar dat steeds weer, op dit forum maar ook door middel van spreekkoren op de tribune, getracht wordt anders reagerende Heerenveensupporters belachelijk te maken, is in mijn ogen stompzinnig gedrag. Als mensen koffie mee nemen van huis, dat is hun zaak, dat mensen rustig naar voetbal willen kijken, dat is hun zaak, dat mensen met een strandbal......(nou ja vooruit maar).
Duidelijk is dat al deze verschillende soorten supporters het goed voor hebben met Heerenveen. Accepteer elkaars verschillen. Ga achter je club staan en niet tegenover eigen supporters.
De opmerking ten aanzien van Van der Velde is beneden alle niveau. Plaats dat soort berichten maar ergens anders.
Wat mij mateloos ergert is dat een (zeer klein) deel van de supporters meent zich te moeten profileren als "De Heereveneensupporter bij uitstek". Dit moet minimaal gepaard gaan met enthousiast en fanatiek gedrag. Mijn zegen heb je. Maar dat steeds weer, op dit forum maar ook door middel van spreekkoren op de tribune, getracht wordt anders reagerende Heerenveensupporters belachelijk te maken, is in mijn ogen stompzinnig gedrag. Als mensen koffie mee nemen van huis, dat is hun zaak, dat mensen rustig naar voetbal willen kijken, dat is hun zaak, dat mensen met een strandbal......(nou ja vooruit maar).
Duidelijk is dat al deze verschillende soorten supporters het goed voor hebben met Heerenveen. Accepteer elkaars verschillen. Ga achter je club staan en niet tegenover eigen supporters.
De opmerking ten aanzien van Van der Velde is beneden alle niveau. Plaats dat soort berichten maar ergens anders.
-
- Wereldspeler
Mee eens, tuurlijk mag een ieder het op z'n eigen manier beleven...maar dan is het toch beter dat de verschillende groepen ZO SNEL MOGELIJK worden 'gescheiden' !!??Als mensen koffie mee nemen van huis, dat is hun zaak, dat mensen rustig naar voetbal willen kijken, dat is hun zaak,
Dan kan ieder z'n eigen ding doen...de fanatics kunne gaan springen en zingen zoveel ze willen en het 'andere' publiek kan rustig van de wedstrijd genieten onder het genot van een bakje koffie!

En nogmaals, aangezien de frustraties steeds hoger lijken op te lopen, peil ik de meningen evn...
En de poll is inderdaad misschien iets te extreem voor de meesten, maar zo zie ik het iig
-
- Invaller
Ja, ik ben voor het eigen vak, maar je kunt moeilijk verwachten dat het er nu al komt. Je kunt nu eenmaal geen ijzer met handen breken.
Dus in zoverre ben ik tegen akties echter, wanneer het gerucht idd waarheid wordt en wij voor de komende europese duels etc. geen "eigen" vak zouden krijgen lijkt een aktie me wel zinvol. En ja, dat kan op tal van verschillende manieren. bv door met z'n allen in de F-Funplaza af te spreken en pas na een kwartier, na het begin v/d wedstrijd of pas de 2de helft, de tribune op te lopen.
Maar voor we op de zaken vooruit gaan lopen laten we 1st maar eens afwachten of de geruchten waarheid blijken. Zoniet, dan lijkt het me niet erg handig om akties te ondernemen en zo eigenlijk het goede werk van NN teniet te doen. Het stadion wordt verbouwt dus laten we dan ook nu maar gewoon nog ff geduld hebben. Hoe moeilijk misschien ook!
Dus in zoverre ben ik tegen akties echter, wanneer het gerucht idd waarheid wordt en wij voor de komende europese duels etc. geen "eigen" vak zouden krijgen lijkt een aktie me wel zinvol. En ja, dat kan op tal van verschillende manieren. bv door met z'n allen in de F-Funplaza af te spreken en pas na een kwartier, na het begin v/d wedstrijd of pas de 2de helft, de tribune op te lopen.
Maar voor we op de zaken vooruit gaan lopen laten we 1st maar eens afwachten of de geruchten waarheid blijken. Zoniet, dan lijkt het me niet erg handig om akties te ondernemen en zo eigenlijk het goede werk van NN teniet te doen. Het stadion wordt verbouwt dus laten we dan ook nu maar gewoon nog ff geduld hebben. Hoe moeilijk misschien ook!

Eens een Feanfan,.......,Altijd een Feanfan