[Centraal] Nederlands elftal
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Forumicoon
Re: [Centraal] Nederlands elftal
knip
Laatst gewijzigd door Knipecity op 07-06-2012 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Superster
Helemaal mee eens, alleen zou ik Van der Vaart achter Huntelaar zetten in plaats van Van Persie.Knipecity schreef:Met het afvallen van Matthijsen misschien wordt onze toch al vrij zwakke verdediging nog zwakker. De enige oplossing is dat we zo aanvallend gaan spelen dat menachter ons aan moet ipv andersom. Van Bommel centraal achterin en Sneijder naast Nigel de Jong. Van Persie achter Huntelaar. Aanval is de beste verdediging...
- 1983
- Forumicoon
Zo zou ik het ook graag zien nu, maar dan wel gewoon met Van Persie in de spits. Huntelaar heeft in deze situatie nog steeds niks aan de vleugels. Van Persie klikt m.i. veel beter met Van der Vaart dan met Snijder achter hem, waardoor Van Persie ook beter gaat renderen. Bovendien duikt een Van der Vaart wel in de ruimtes die Van Persie maakt itt Snijder. Maar goed, Bert doet dit toch niet. Die vervangt Matthijssen 1 op 1 met Vlaar.Flying Frisian schreef:Helemaal mee eens, alleen zou ik Van der Vaart achter Huntelaar zetten in plaats van Van Persie.
-
- Beheerder
Dat is wel erg simpel.Knipecity schreef: Aanval is de beste verdediging...
Met aanvallend spel krijg je nog meer counters om je oren en die zullen je middenvelders er toch uit moeten halen.
Daarnaast is VB zijn spel om veel overtredingen te maken en dan is het niet handig om hem als verdediger te positioneren. Met Sneijder en De Jong als controlerende middenvelders kom je mijns inziens te kort. Je kunt wel à la Barca vol op de aanval spelen, maar daarvoor past het door jou genoemde systeem (Huntelaar met daarachter VP) mijns inziens niet.
Nee, ik zou Stefan de Vrij meenemen en hem misschien nog wel opstellen tegen Denemarken ook. Je zou ook kunnen kiezen voor Vlaar, die wat meer ervaring heeft maar wel stijf rechts is. Met Vlaar kan je in ieder geval Heitinga makkelijker laten doorschuiven.
Persoonlijk zou ik ook kiezen voor VP in de spits met Sneijder erachter. In de rust zou je Sneijder bij tegenvallend spel al kunnen wisselen voor VdVaart. Om druk op te voeren qua positiespel zou je ook Strootman kunnen brengen voor De Jong of Van Bommel. Met VP in de spits en evt. Strootman op 't middenveld krijg je meer voetbal in je team. Sneijder is (in vorm) de beste man van Oranje, maar wanneer niet in vorm zeker te vervangen door VdV. Maar goed, vorm kan je ook krijgen gedurende het toernooi.
-
- Superster
Je kan ook Van de Vaart naast van Bommel op het middenveld plaatsen ipv de Jong. Is eerder ook al gedaan tegen "kleinere" landen om wat meer aanvallend spel te krijgen dus hij heeft daar al ervaring.
-
- Forumicoon
Het hele systeem omver gooien omdat Mathijsen wegvalt? Hebben we het over Messi ofzo? Kom op, Mathijsen is niks beter dan Vlaar op dit moment. En van Bommel op een EK op een plek zetten waar hij nog nooit heeft gespeeld en Sneijder op een plek zetten waar hij liever niet speelt. Nee, erg slecht idee als je het mij vraagt.Knipecity schreef:Met het afvallen van Matthijsen misschien wordt onze toch al vrij zwakke verdediging nog zwakker. De enige oplossing is dat we zo aanvallend gaan spelen dat menachter ons aan moet ipv andersom. Van Bommel centraal achterin en Sneijder naast Nigel de Jong. Van Persie achter Huntelaar. Aanval is de beste verdediging...
-
- Forumicoon
Dat mag je vinden, maar Sneijder wordt dan niet controleur, maar je speelt gewoon met een controleur minder. Rechter middenvelder dus. Ik weet dat het niet zal gebeuren, maar we moeten af van die twee controleurs. Voetballen moeten we.
Vlaar speelt bij Feyenoord en heeft nauwelijks internationale ervaring de laatste jaren. Matthijsen heeft in de Europese subtop gespeeld, dus die schat ik toch iets hoger in. We hebben al een slechte verdediging en die wordt dus nog slechter zonder hem.
Maar goed, ik hou mijn hart vast.
Vlaar speelt bij Feyenoord en heeft nauwelijks internationale ervaring de laatste jaren. Matthijsen heeft in de Europese subtop gespeeld, dus die schat ik toch iets hoger in. We hebben al een slechte verdediging en die wordt dus nog slechter zonder hem.
Maar goed, ik hou mijn hart vast.
- Boegyman (NL)
- Wereldspeler
Hopelijk wordt Urby Emanuelson alsnog opgeroepen. Die had er altijd al bij gemoeten.

-
- Beheerder
wie?Boegyman (NL) schreef:Hopelijk wordt Urby Emanuelson alsnog opgeroepen. Die had er altijd al bij gemoeten.
-
Verified
- Forumicoon
Ik snap het probleem niet met die vier verdedigers..
De meeste ploegen spelen met anderhalve spits. waarom dan vier verdedigers opstellen.
Ga vol op de aanval:
Stekelenburg
Vd Wiel-Heitinga-Schaars
Van Bommel-De Jong
Affeley- Sneijder- Van Persie- Robben
Huntelaar.
Je hebt niets te verliezen, wees spectaculair.
De meeste ploegen spelen met anderhalve spits. waarom dan vier verdedigers opstellen.
Ga vol op de aanval:
Stekelenburg
Vd Wiel-Heitinga-Schaars
Van Bommel-De Jong
Huntelaar.
Spijt heb je morgen maar!
-
- Selectiespeler
Als je met 3 verdedigers wil spelen stel dan wel echt 3 verdedigers op. Want een aanvallende back en een middenvelder opstellen in een 3 mans verdediging is zelfmoord. Je zou dan 3 centrale verdedigers moeten opstellen.Ebiede schreef:Ik snap het probleem niet met die vier verdedigers..
Ga vol op de aanval:
Stekelenburg
Vd Wiel-Heitinga-Schaars
Van Bommel-De Jong
Huntelaar.
-
- Forumicoon
Volgens mij heb je juist erg veel te verliezen. Nederland is door velen aangewezen als één van de drie topfavorieten en een deel van de generatie nadert een leeftijd waarbij een volgende EK-deelname allerminst vanzelfsprekend is. Mocht het nu opnieuw niet lukken, dan kan deze generatie wel eens prijsloos blijven. Ook omdat enkele grote landen op de weg terug zijn. Dat zou ontzettend zonde zijn. Het team uit de jaren negentig met spelers als Van der Sar, de gebroeders De Boer, Kluivert en Bergkamp heeft nog steeds een dergelijk etiket (net niet).Ebiede schreef:Je hebt niets te verliezen
Het Nederlands elftal mag gerust uitspreken dat een titel hét doel is. Met spelers als Stekelenburg, De Jong, Van Bommel, Sneijder, Van der Vaart, Afellay, Robben, Huntelaar en Van Persie (basisspelers van Europese (sub)toppers) heb je daar ook gewoon de kwaliteiten voor. Alleen defensief blijf je achter, maar ook Duitsland heeft niet zo'n fantastische achterhoede en ook zij worden tot de favorieten gerekend. Ik denk dat het elkaar niet waanzinnig veel ontloopt. Wel vind ik dat je er krachtig voor moet gaan en dat gevoel mis een beetje bij de huidige ploeg. Duitsland oogt naar mijn mening veel hongeriger.
-
- Forumicoon
Kwalitatief is Spanje natuurlijk nog steeds de beste met al die spelers van Real en Barca, de 2 beste clubs ter wereld. Bij Spanje zal alleen waarschijnlijk het heilige moeten ontbreken. Ze hebben al een EK en WK gewonnen. 3 op rij lijkt mij onmogelijk.
Duitsland is mijn favoriet voor de titel omdat wij een zwakke verdediging hebben en ik vind het sinds de kwalificatie allemaal maar matig. Oke, het ging ook niet om het echie maar toch.
Outsiders: Frankrijk, Rusland.
Duitsland is mijn favoriet voor de titel omdat wij een zwakke verdediging hebben en ik vind het sinds de kwalificatie allemaal maar matig. Oke, het ging ook niet om het echie maar toch.
Outsiders: Frankrijk, Rusland.
-
- Nieuw talent
- Contacteer:
Re: Euro 2012 [Nederlands Elftal]
Het viel niet mee de 1e wedstrijd
Allicht dat v Marwijk de buitenspelers eens kan vertellen dat ze aan de zijkant moeten blijven en de spits bedienen ipv dat gepriegel met 4 man op 10m2.

-
- Forumicoon
Ga me nu aansluiten bij de van Marwijk criticasters. Achteraf een waardeloze tactiek gekozen. Met de Jong en van Bommel heb je geen enkel voetballende meerwaarde. Ze lopen alleen maar wat achteruit. Verdedigend was het een aanfluiting wat Nederland laat zien. Geen enkele druk op de bal en op 1 a 2 meter dekkend. Ze stonden op een gegeven moment gewoon met 4 man centraal naast elkaar te verdedigen. Van Bommel kan het niet meer belopen en de Jong kan aan de bal niks. Zet Sneijder maar naast de Jong of van Bommel, van Persie op 10 en Huntelaar in de spits. Met Robben op links en Narsingh op rechts. Komen er in ieder geval voorzetten van de vleugels.
Maar ik denk dat je kunt stellen dat het toernooi ten einde is. Wij winnen nooit van de Duitsers en/of de Portugezen. Niet met deze waardeloze defensie want dat is een dramatisch niveau. Als je ook ziet hoe Heitinga bij de 0-1 staat te verdedigen, dat hebben we dit seizoen niet eens bij Heerenveen gezien.
Maar ik denk dat je kunt stellen dat het toernooi ten einde is. Wij winnen nooit van de Duitsers en/of de Portugezen. Niet met deze waardeloze defensie want dat is een dramatisch niveau. Als je ook ziet hoe Heitinga bij de 0-1 staat te verdedigen, dat hebben we dit seizoen niet eens bij Heerenveen gezien.
-
Verified
- Forumicoon
Ik heb me dood zitten lachen om de onkunde van een aantal spelers. De 0-1 bij Heitinga. Robbens egoisme en de verkeerde aanname van Van Persie o.a.
Ik denk overigens wel dat 4 punten genoeg is om een ronde verder te komen. Portugal wint van Denemarken en Nederland wint van Portugal. Dan is het net wat iedereen tegen Duitsland doet en dan komt het op doelsaldo aan.
Ik denk overigens wel dat 4 punten genoeg is om een ronde verder te komen. Portugal wint van Denemarken en Nederland wint van Portugal. Dan is het net wat iedereen tegen Duitsland doet en dan komt het op doelsaldo aan.
- Skopperij
- Forumicoon
Gisteravond vooral commentaren zoals: we hebben enorm veel kansen gekregen. Of: goed gespeeld, maar kansen niet afgemaakt. Zulke weinig zelfkritische quotes doen mij het ergste vrezen. Robben die voor de 24e keer naar binnen kapt en op doel schiet, is geen kans. Aanvallen die zo lang duren dat er 9 Denen achter de bal komen en resulteren in een schotje uit de tweede lijn, noem ik geen kans.
- 1983
- Forumicoon
Toch is het wel zo dat ze genoeg echte kansen hebben gehad, veel meer dan de Denen die echt heel zwak waren. Normaal schiet je er daar een paar van in en win je met 3-1. Dan lult niemand ergens over. Ze speelden gister zeker niet groots, maar ik vond het beter dan menig wedstrijd op het WK 2010. En waren Portugal en Duitsland gister nou zoveel beter? Nee!
Nu moet je alles of niet spelen, Sneijder een linie terug, Van Bommel (die was echt slecht) eruit Van Persie op 10 en Huntelaar in de spits. En Afellay en Robben maar omdraaien. Ik ben bang dat je dan alsnog na een week thuis bent mede door het resultaat van gister, maar ik geef ons op die manier nog de meeste kans eerlijk gezegd.
Nu moet je alles of niet spelen, Sneijder een linie terug, Van Bommel (die was echt slecht) eruit Van Persie op 10 en Huntelaar in de spits. En Afellay en Robben maar omdraaien. Ik ben bang dat je dan alsnog na een week thuis bent mede door het resultaat van gister, maar ik geef ons op die manier nog de meeste kans eerlijk gezegd.
- Skopperij
- Forumicoon
Nee, maar Duitsland won wel. Met dezelfde onverzettelijkheid als Nederland in 2010. We hebben veel te veel wedstrijden verloren (vijf van de afgelopen negen!) om te kunnen zeggen: normaal schiet je er een paar in. Wat in 2010 normaal was, is in 2012 een niet-gegeven penalty, een beroerde balaanname of een schot op de paal.Superfries1983 schreef:Toch is het wel zo dat ze genoeg echte kansen hebben gehad, veel meer dan de Denen die echt heel zwak waren. Normaal schiet je er daar een paar van in en win je met 3-1. Dan lult niemand ergens over. Ze speelden gister zeker niet groots, maar ik vond het beter dan menig wedstrijd op het WK 2010. En waren Portugal en Duitsland gister nou zoveel beter? Nee!
-
- Forumicoon
- Contacteer:
Helemaal met je eens Skopperij. Geen speld tussen te krijgen.
Met deze opstelling en instelling redden we het niet.
Met deze opstelling en instelling redden we het niet.
SCH
- mitrita
- Superster
Met Skopperij eens.
Voeg daarbij dat we weliswaar een aantal wereldspelers hebben, maar dat het vooral verdedigend op internationaal nivo erg matig is. Zo'n Vlaar, redelijk eredivisiespeler maar die komt hiervoor toch echt tekort. Willems kun je weinig kwalijk nemen want die komt net kijken. Heitinga kan normaal redelijk mee, maar ging behoorlijk de mist bij de tegengoal. Van der Wiel was een parodie op een verdediger.
Breuer in Oranje ? Hij had het niet minder gedaan.
Voeg daarbij dat we weliswaar een aantal wereldspelers hebben, maar dat het vooral verdedigend op internationaal nivo erg matig is. Zo'n Vlaar, redelijk eredivisiespeler maar die komt hiervoor toch echt tekort. Willems kun je weinig kwalijk nemen want die komt net kijken. Heitinga kan normaal redelijk mee, maar ging behoorlijk de mist bij de tegengoal. Van der Wiel was een parodie op een verdediger.
Breuer in Oranje ? Hij had het niet minder gedaan.
-
- Superster
Het staat tactisch natuurlijk dramatisch. Aanvallend is daar genoeg over gezegd, maar verdedigend gaat de basis al fout.
Opbouwend is het echt dramatisch, van die 2 centrale verdedigers vindt iedereen Heitinga de beste voetballer, dus kan je verwachten dat hij aanvallend/opbouwend ook het meeste toe gaat voegen. Echter heeft Heitinga totaal geen vertrouwen en loopt erg angstig te voetballen. Op het moment dat hij 30 meter kan indribbelen doet hij dat niet en geeft hij de bal aan van der Wiel. Maar die heeft niks aan een bal op zijn eigen helft. Die moet aanvallend pas ingeschakeld worden als hij een voorzet kan geven. Vervolgens zet de buitenspeler van de tegenstander druk op van der Wiel en moet hij de bal weer terug spelen naar Heitinga.
Nu lijkt het net alsof van der Wiel loopt te klooien maar dat is echt de fout van Heitinga. Ook durft Heitinga van Bommel en de Jong niet in te spelen en schuift alle ballen op Vlaar. Die moet vervolgens opbouwen terwijl dat zijn kwaliteiten niet zijn en hij met zijn verkeerde been moet opbouwen. Vlaar probeert af en toe nog een mannetje te zoeken op het middenveld en dat lukt aardig, maar het grootste deel van de opbouw gaat via Vlaar en Willems. De 2 spelers waarvan wij hadden verwacht dat die anoniem zouden mee moeten voetballen.
Al met al moet je met 1 controlerend middenvelder spelen zodat er ruimte voor de centrale verdediger is om in te dribbelen. Zoals het nu gaat is totaal niks.
Opbouwend is het echt dramatisch, van die 2 centrale verdedigers vindt iedereen Heitinga de beste voetballer, dus kan je verwachten dat hij aanvallend/opbouwend ook het meeste toe gaat voegen. Echter heeft Heitinga totaal geen vertrouwen en loopt erg angstig te voetballen. Op het moment dat hij 30 meter kan indribbelen doet hij dat niet en geeft hij de bal aan van der Wiel. Maar die heeft niks aan een bal op zijn eigen helft. Die moet aanvallend pas ingeschakeld worden als hij een voorzet kan geven. Vervolgens zet de buitenspeler van de tegenstander druk op van der Wiel en moet hij de bal weer terug spelen naar Heitinga.
Nu lijkt het net alsof van der Wiel loopt te klooien maar dat is echt de fout van Heitinga. Ook durft Heitinga van Bommel en de Jong niet in te spelen en schuift alle ballen op Vlaar. Die moet vervolgens opbouwen terwijl dat zijn kwaliteiten niet zijn en hij met zijn verkeerde been moet opbouwen. Vlaar probeert af en toe nog een mannetje te zoeken op het middenveld en dat lukt aardig, maar het grootste deel van de opbouw gaat via Vlaar en Willems. De 2 spelers waarvan wij hadden verwacht dat die anoniem zouden mee moeten voetballen.
Al met al moet je met 1 controlerend middenvelder spelen zodat er ruimte voor de centrale verdediger is om in te dribbelen. Zoals het nu gaat is totaal niks.
- diepFries
- Wereldspeler
Dit overzichtje is een mooie aanvulling op verhaal van Lardy. Van Bommel was vrijwel onzichtbaar. Ook van der Wiel deed nauwelijks mee.
Het was niet slecht gister, er zijn een hoop mogelijkheden en kansen gecreëerd en dan heb je pech dat 'ie er niet in vliegt en ook 2 overduidelijke handsballen niet worden bestraft. Je hebt helaas met deze spelers/speelwijze simpelweg weinig vaste patronen en onvoldoende stootkracht om iets te forceren wanneer dat nodig is. Het moet allemaal puur op basis van de aanwezige individuele kwaliteiten.
Met 2x winst ben je normaliter alsnog door. Lastig gaat dat zeker wel worden.
Het was niet slecht gister, er zijn een hoop mogelijkheden en kansen gecreëerd en dan heb je pech dat 'ie er niet in vliegt en ook 2 overduidelijke handsballen niet worden bestraft. Je hebt helaas met deze spelers/speelwijze simpelweg weinig vaste patronen en onvoldoende stootkracht om iets te forceren wanneer dat nodig is. Het moet allemaal puur op basis van de aanwezige individuele kwaliteiten.
Met 2x winst ben je normaliter alsnog door. Lastig gaat dat zeker wel worden.
In case of doubt, make it sound convincing
-
- Beheerder
Morgenavond wordt een lastig verhaal, denk ik. Achterin incl. keeper zijn ze op alle posities beter, en ook de controlerende middenvelders van de Duitsers kunnen meer dan die van ons. Alleen onze aanval acht ik beter, maar dan moeten onze aanvallers wel beter voor de dag komen dan tegen de Denen.
-
Verified
- Forumicoon
Exclusief keeper, is mijn bescheiden mening. Stekelenburg is veel constanter dan Neuer. Op de lijn heeft Neuer fantastische reacties, maar verder is hij niet heel bijzonder. Voetballend is hij redelijk, maar ondanks zijn body is hij in de lucht niet heel sterk. Bovendien doet hij soms gewoon hele vreemde dingen.Gearard schreef:Morgenavond wordt een lastig verhaal, denk ik. Achterin incl. keeper zijn ze op alle posities beter, en ook de controlerende middenvelders van de Duitsers kunnen meer dan die van ons. Alleen onze aanval acht ik beter, maar dan moeten onze aanvallers wel beter voor de dag komen dan tegen de Denen.
Een bal door de benen lijkt lullig, maar dat is het risico van het vak. Stekelenburg had op deze manier de grootste kans om de bal te keren. Zowel links als rechts was voor het geweest. Dat die bal door de benen gaat is het geluk van de aanvaller. Krohn-Dehli schoot met zijn verkeerde been, recht op de keeper af. Pech.
- camataru
- Wereldspeler
Exit oranje.
Eindelijk al die carnavals troep weer opgeruimd, wat worden de mensen toch hysterisch als het Nederlands elftal moet voetballen.
Oranje straten, mensen met bossen wortels op hun kop (kun je toch niet serieus nemen), mannen verkleed als kaasmeisjes, wat een totale onzin.

tijdens de interland roemenie-Nederland
Eindelijk al die carnavals troep weer opgeruimd, wat worden de mensen toch hysterisch als het Nederlands elftal moet voetballen.
Oranje straten, mensen met bossen wortels op hun kop (kun je toch niet serieus nemen), mannen verkleed als kaasmeisjes, wat een totale onzin.

tijdens de interland roemenie-Nederland
Wij zijn Heerenveen.
-
Verified
- Wereldspeler
Wim Kieft gister bij VI kaarte het ook aan, op de grote toernooien is er (bijna) geen voetbalbeleving meer het gaat alleen maar om opvallen.
ik vind het ook verschrikkelijk, maar dit gebeurd niet alleen bij oranje. dus om nou te zeggen dat ik daarom blij ben als ze er als ze er uit vliegen nee.
Het zou toch mooi zijn dat je als land de beste van Europa zou (kunnen) worden, ben alleen bang dat BvM zo koppig of angstig is dat hij geen veranderingen zal brengen in de opstelling.
Robben op links zou een goed begin zijn zo houdt je veel meer ruimte, je ziet bij alle ploegen die bv een linkspoot op rechts hebben staan dat alles naar de 16 komt en het je daardoor (onnodig) moeilijk maakt.
maar dat is mijn bescheiden mening
ik vind het ook verschrikkelijk, maar dit gebeurd niet alleen bij oranje. dus om nou te zeggen dat ik daarom blij ben als ze er als ze er uit vliegen nee.
Het zou toch mooi zijn dat je als land de beste van Europa zou (kunnen) worden, ben alleen bang dat BvM zo koppig of angstig is dat hij geen veranderingen zal brengen in de opstelling.
Robben op links zou een goed begin zijn zo houdt je veel meer ruimte, je ziet bij alle ploegen die bv een linkspoot op rechts hebben staan dat alles naar de 16 komt en het je daardoor (onnodig) moeilijk maakt.
maar dat is mijn bescheiden mening

Voel je niet te klein om groot te denken!!
- camataru
- Wereldspeler
het maakt me geen reet uit, of nu nederland, rusland, portugal, engeland of duitsland kampioen word.
Heb er een hekel aan die comerciele tournooien, met die Platinini en blatter met die media geile rotkoppen voorop.
voetbal is van ons van het volk en niet van die carnaval vierende blaaskaken en al helemaal niet van de uefa maffia die alleen maar geilt op de comerciele waarde en het geld verdienen.
Heb er een hekel aan die comerciele tournooien, met die Platinini en blatter met die media geile rotkoppen voorop.
voetbal is van ons van het volk en niet van die carnaval vierende blaaskaken en al helemaal niet van de uefa maffia die alleen maar geilt op de comerciele waarde en het geld verdienen.
Wij zijn Heerenveen.
- 1983
- Forumicoon
Precies. Ik erger me ook dood aan dat carnavalsgedoe van die mensen die normaal niks met voetbal hebben, maar wanneer er een EK of Wk is ineens onder hun steen vandaan komen met de meest kolderieke kledij. Soms zie je dat soort uitspattingen ook wel bij clubs overigens, je ziet bij ons ook wel mensen lopen in vreemde gewaden of met attributen die wat mij betreft meer in een feestwinkel thuishoren dan in een voetbalstadion. Bij Oranje is dat natuurlijk x 1000. Maar ik zie dat los van het Nederlands Elftal zelf , althans dat probeer ik zoveel mogelijk, en hoop al zeker niet dat ze om die reden slecht presteren. Het is toch je land en je hoopt dat die het zo goed mogelijk doen. Tenminste zo denk ik dan, een ieder ander moet natuurlijk lekker voor zichzelf bepalen voor wie hij of zij wel of niet is.Wolliepoly schreef: ik vind het ook verschrikkelijk, maar dit gebeurd niet alleen bij oranje. dus om nou te zeggen dat ik daarom blij ben als ze er als ze er uit vliegen nee.
Ik hoop echt nog tegen beter weten in dat ze het alsnog redden. Maar dan zal het toch echt anders moeten dan de afgelopen tijd. Dan zit er zeker tegen het niet super in vorm zijnde Duitsland (Worden ook groter gemaakt dan ze zijn) een punt of meer in. Op de manier zoals tegen Denemarken werd gespeeld geloof ik er absoluut niet in. Ik ben echter bang dat Bert niet zoveel zal veranderen, Matthijsen voor Vlaar en daar zal het bij blijven.
-
- Forumicoon
Is dat niet juist een reden om Duitsland zeer serieus te nemen? De prestaties zijn veelbelovend: tweede op het EK 2008, derde op het WK 2010 en de voorbije EK-cyclus alles gewonnen. Hun B-ploeg scoort 'slechts' drie keer in een teleurstellende (!) oefenwedstrijd tegen Zwitserland, tegen Israël hadden ze er minimaal vijf moeten maken en zaterdag winnen ze van Portugal zonder te imponeren. In de wetenschap dat Duitsland vaak in een toernooi groeit, bijna iedere keer worden ze gedurende een toernooi sterker en sterker, kan dat zomaar uitgroeien tot iets groots. Voor mij zijn de Duitsers titelkandidaat nummer één. Ik gun het ze ook wel eens, eerlijk gezegd.Superfries1983 schreef:Dan zit er zeker tegen het niet super in vorm zijnde Duitsland (Worden ook groter gemaakt dan ze zijn)
Natuurlijk gaat mijn voorkeur in eerste instantie uit naar Nederland, maar meer dan een voorkeur is het ook niet. Zelfs de WK-finale heb ik heel ontspannen kunnen kijken. Het trekt me gewoon nauwelijks, enerzijds omdat interlandvoetbal mijn voorkeur niet heeft en anderzijds omdat ik toch niet om de carnavalske sfeer heen kan. Ik kan me er niet mee identificeren. Daarentegen heb ik wel sympathie voor landen als Kroatië en Ierland. Het is misschien niet altijd groots, met name aan Ierse zijde, maar ze stralen wel onverzettelijkheid uit. Dat boeit me. Bij Oranje heb ik dat niet, en het huidige beleid maakt mijn beeld er niet positiever op.