Supportersraad

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
forca hveen
Superster

Re: Supportersraad

Bericht door forca hveen »

FF zet zichzelf als vereniging buitenspel in de supportersraad. Echter zijn er 4 representanten voor de onafhankelijke supporters die de belangen van alle supporters proberen te vertegenwoordigen, dus ook die van FF en NN lijkt mij ;)
Wel erg spijtig maar helaas.
Squerrel
Superster
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Komen de notuelen van de laatste vergardering binnenkort nog online? Of heb ik dit gemist?
Bedankt Torcida:-)
heerenveenown
Selectiespeler

Bericht door heerenveenown »

Zouden ze hier willen kijken hoe actief ze nog zijn met Feanatics naar uitwedstrijden?

Er zijn (staat op de site) 1.250 leden, en bij activiteiten staat een uitwedstrijd bezoeken met een begeleider.
Als ze dit goed organiseren heb je dus ook meer supporters naar uitwedstrijden.

En anders kan je Feanatics naar mijn inzien wel opdoeken, meer dan 2 a4tjes per 3 maanden is het niet. Ja of je wil nog vlaggendrager worden, maar dat zou je eerder nog bij de Junior Heroes kunnen doen.
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Arnoud
Wereldspeler

Bericht door Arnoud »

Komen de notuelen van de laatste vergardering binnenkort nog online? Of heb ik dit gemist?
Je hebt nog niets gemist, de verwachting is dat ze binnen 14 dagen online staan. Het duurt zo lang omdat er nogal wat mensen hun accoord moeten geven.
Arnoud
Wereldspeler

Bericht door Arnoud »

Het heeft (te) lang geduurd maar het verslag van de bijeenkomst op 10 april jl. van de Supportersraad met de directie van sc Heerenveen staat on-line. Te vinden via de volgende link: http://www.sc-heerenveen.nl/fanzone/supportersraad
Calimero
Forumicoon

Bericht door Calimero »

Is er geen mogelijkheid om die notulen sneller online te zetten? Het blijft op deze manier natuurlijk niet echt actueel qua communicatie.
Arnoud
Wereldspeler

Bericht door Arnoud »

Ik kan hier alleen maar op antwoorden dat het niet aan de Supportersraad ligt dat het allemaal zo lang,te lang,duurt.
Beetle
Superster
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Interessante nieuwtjes deze keer.

- Breekmunten.
Het heeft voor- en nadelen. De voordelen zijn dat er een eerlijker artikel kan worden aangeboden. Het verschil tussen kroket en broodje kroket bijvoorbeeld is 1 of 2 munten. Te groot verschil. Nadeel is dat breekmunten niet meer te gebruiken zijn en uit omloop moeten worden gehaald, extra kostenpost.

- Opstelling Feanfan t.o.v. supportersraad.
Vreemd. Iemand die daar licht op kan laten schijnen? Ik heb daar verder niets over gelezen of zo. Ook niet op de site van Feanfan.

- Megaschermen.
Die dingen gaan dus kennelijk niet zo lang mee dus. Aan de andere kant gaat de ontwikkeling gewoon door en zijn er dus misschien grotere en zuiniger exemplaren voorhanden. De huidige schermen waren sowieso niet vrij van storingen afgelopen seizoen. Als die dingen hoger opgehangen worden zodat ze niet onder de rand van het dak doorkomen, is het probleem met te weinig zicht denk ik ook verholpen.

- Extra sta- en zitplaatsen
Mooi nieuws over de staplaatsen op noord! Inderdaad lijkt het me mooi als er staanplaatsen in de gracht worden gerealiseerd.

- Glaswerk op de tribune.
Lijkt me een senioren/businessclub probleem. Er wordt alleen in glas geschonken in de businessruimtes en lounges. Glaswerk bij de gewone supporter beperkt zich meestal tot een heupfles Beerenburg of Jenever.

Heldere punten allemaal maar zoals hierboven, heb ik dus wel wat kanttekeningen te plaatsen.

Voor de volgende vergadering.

- Nog steeds veel supporters van de tegenstander op de thuistribune.
De ongeregeldheden bij de wedstrijd tegen Ajax moeten eindelijk eens serieus worden genomen. En hoewel de wedstrijd tegen Feyenoord natuurlijk een eigenaardige was wegens het idiote competitieverloop, vond ik dat vak 9 wederom weer overliep van Rotterdams rood/wit... Was verder niet dreigend deze keer maar hoe zou het zijn gegaan als de belangen anders lagen? Het wekt nogal wrevel als de tegenstander scoort.

- De communicatieproblemen.
We zijn nu op een punt aangekomen dat het telecom netwerk de vraag aan diensten niet meer aan kan. Internet is helemaal onmogelijk tenzij je in bezit bent van een wachtwoord voor een WIFI netwerk, sms-en is ook niet meer mogelijk. De berichten die je verstuurt of ontvangt, komen soms pas twee uur na de wedstrijd op bestemming aan. Bellen gaat nog net maar ook dit is nu al aan storingen onderhevig.
Het gaat alleen nog maar erger worden nu de smartphone steeds populairder wordt. Op een gegeven moment is het zelfs onveilig als je niet meer kunt bellen. Ik het het al eens hier aangekaart.

Als iemand nog meer punten heeft die op de lever liggen, post het hieronder maar.
Wéér uit!!!!
Arnoud
Wereldspeler

Bericht door Arnoud »

Even voor de duidelijkheid. De Supportersraad reageert niet op posts die op een Forum, hier of elders, geplaatst worden. Wel reageert de Raad op berichten die verstuurd worden aan supportersraad@sc-heerenveen.nl Laat dit
een uitnodiging zijn :D
Squerrel
Superster
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Doelnetten met een kleurtje of een logo? Lijkt me erg irriant om naar te kijken.

Verder valt het me op met hoeveel mensen de SC aan tafel zit, 7 man/vrouw. Voor een goed overleg zouden dit er toch ook gewoon hooguit 3 kunnen zijn?
Frisian Viking
Superster

Bericht door Frisian Viking »

Squerrel schreef:Doelnetten met een kleurtje of een logo? Lijkt me erg irriant om naar te kijken.

Verder valt het me op met hoeveel mensen de SC aan tafel zit, 7 man/vrouw. Voor een goed overleg zouden dit er toch ook gewoon hooguit 3 kunnen zijn?
Hebben we eerder ook gehad. Met het logo erin en in de kleuren van de Friese vlag. Was erg mooi vond ik.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Squerrel schreef: Verder valt het me op met hoeveel mensen de SC aan tafel zit, 7 man/vrouw. Voor een goed overleg zouden dit er toch ook gewoon hooguit 3 kunnen zijn?
Nee, dan krijg je vaak ontwijkende antwoorden... "Oh, dat weet ik niet, daar gaat die of die over". Ben je weer 2 maanden verder voor je antwoord hebt. Nu kan je gelijk de persoon erop aanspreken.

Bovendien toont deze bezetting ook de betrokkenheid van de club bij de supportersraad aan.
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

Squerrel schreef:Doelnetten met een kleurtje of een logo? Lijkt me erg irriant om naar te kijken.
Logo's mogen geloof ik van de bond niet, maar blauw-wit mag natuurlijk wel. Was bij de bekerfinale ook zo, vond het zeker niet vervelend.
Corruption is everywhere, fight it!
Squerrel
Superster
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Jeroen schreef: Nee, dan krijg je vaak ontwijkende antwoorden... "Oh, dat weet ik niet, daar gaat die of die over". Ben je weer 2 maanden verder voor je antwoord hebt. Nu kan je gelijk de persoon erop aanspreken.
Daar hest wel gelijk in ja.
Otsje P
Verified
Forumicoon

Bericht door Otsje P »

Beetle schreef:
- Breekmunten.
Nadeel is dat breekmunten niet meer te gebruiken zijn en uit omloop moeten worden gehaald, extra kostenpost.
Ze kunnen niet in een automaat, maar ze kunnen wel bij de verkooppunten als wisselgeld teruggegeven worden. Iets kost anderhalve munt, dan betaal je gewoon met 2. Krijg je een halve terug. Op die manier worden ze niet verspild. Gewoon iedereen erop wijzen dat ze niet zelf moeten breken.
Surhuisterveen
Forumicoon
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Gekleurde doelnetten; ik ben voor!
SCH
Janstra
Selectiespeler

Bericht door Janstra »

Surhuisterveen schreef:Gekleurde doelnetten; ik ben voor!
Die hebben we toch ooit ook gehad? Weet alleen niet waarom we later weer witten hadden.
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Janstra schreef:Die hebben we toch ooit ook gehad?
Klopt. Sterker nog: het Heerenveen-logo was er zelfs in verwerkt!
Janstra
Selectiespeler

Bericht door Janstra »

Nu ik er wat langer over nadenk, weet ik zelfs dat we verschillende varianten hebben gehad. Waarom hebben we weer witte nette gekregen?
Calimero
Forumicoon

Bericht door Calimero »

Janstra schreef:Nu ik er wat langer over nadenk, weet ik zelfs dat we verschillende varianten hebben gehad. Waarom hebben we weer witte nette gekregen?
Het zal me niks verbazen als dat met financiële zaken te maken heeft, witte netten zijn namelijk een stuk goedkoper.
MafiosiBianco
Nieuw talent

Bericht door MafiosiBianco »

Lekker boeiend wat voor net er in de goal hangt.

Om even terug te komen op dit punt van Beetle: Nog steeds veel supporters van de tegenstander op de thuistribune.

Dit valt niet te voorkomen, vermoed ik. Je kunt als supporter van de tegenpartij heel makkelijk aan diverse clubcards komen en daarmee aan kaarten. Via familie, vrienden, relaties, connecties of zelf een bestellen op naam van iemand die nog geen cc heeft (je tante bijvoorbeeld). Als je echt wil kom je dus wel aan kaarten, al zal je wel op tijd moeten beginnen met de voorbereiding daarvan.
Patjepeeër
RobertDeVries
Basisspeler

Bericht door RobertDeVries »

MafiosiBianco schreef:Lekker boeiend wat voor net er in de goal hangt.

Om even terug te komen op dit punt van Beetle: Nog steeds veel supporters van de tegenstander op de thuistribune.

Dit valt niet te voorkomen, vermoed ik. Je kunt als supporter van de tegenpartij heel makkelijk aan diverse clubcards komen en daarmee aan kaarten. Via familie, vrienden, relaties, connecties of zelf een bestellen op naam van iemand die nog geen cc heeft (je tante bijvoorbeeld). Als je echt wil kom je dus wel aan kaarten, al zal je wel op tijd moeten beginnen met de voorbereiding daarvan.
Klopt helemaal.

zolang een seizoen/clubcard overdraagbaar is, is het mogelijk voor iedereen om een kaart te kopen. Wat een burgemeester in een dorp mag. Mag een voetbalclub niet eens in zin stadion
GW
Bankzitter

Bericht door GW »

Nee uitsupporters weren uit de thuisvakken gaat i.d.d. niet lukken. Je wilt niet weten hoeveel clubkaarten er bepaalde kernen rondcirculeren. Aan kaarten komen ze wel.

Waar Heerenveen wel voor kan zorgen, is om gedrag wat van de eigen supporters niet wordt getollereerd, dit ook niet te accepteren van de "gasten" in de thuisvakken. Deze worden echter regelmatig de hand boven het hoofd gehouden.
Ik val onder klapvee!!
RobertDeVries
Basisspeler

Bericht door RobertDeVries »

GW schreef:Nee uitsupporters weren uit de thuisvakken gaat i.d.d. niet lukken. Je wilt niet weten hoeveel clubkaarten er bepaalde kernen rondcirculeren. Aan kaarten komen ze wel.

Waar Heerenveen wel voor kan zorgen, is om gedrag wat van de eigen supporters niet wordt getollereerd, dit ook niet te accepteren van de "gasten" in de thuisvakken. Deze worden echter regelmatig de hand boven het hoofd gehouden.
Heerenveen heeft rond de driehonderd vrijwilligers die bij elke thuiswedstrijd ceremonieel bij een trapopgang staan. Je kan niet van die mensen verwachten dat ze een groepje jongens tot bedaren roepen :wink:

Ik vind ook dat wij dit moeten gedogen, mits er geen regels overtreden worden. Wij staan (na de beslissing van de burgemeester omtrent feyenoord niet meer) bekend als gastvrij en gezellig. Laten we dat alsjeblieft zo houden. Je moet maar denken dat het twee a drie wedstrijden per jaar zijn en dat wij qua imago er weer iets voor terugkrijgen.

Wees er trots op dat het bij Heerenveen nog kan!

En worden er ook nog serieuze dingen besproken of is die supportersraad maar een wassen neus. Ik begrijp feanfan wel.
Wat een geneuzel over kleur van de netten. Volgend keer maar hebben over de verstopte toilet op noord...
forca hveen
Superster

Bericht door forca hveen »

Nou robertDeVries wanneer jij nog een punt hebt voor de supportersraad, voel je vrij:
Arnoud schreef:Even voor de duidelijkheid. De Supportersraad reageert niet op posts die op een Forum, hier of elders, geplaatst worden. Wel reageert de Raad op berichten die verstuurd worden aan supportersraad@sc-heerenveen.nl Laat dit
een uitnodiging zijn :D
Wat betreft uitsupporters in de thuisvakken, ik had er niet aan moeten denken dat die feyenoordfiguren compleet ontstemd waren wanneer feyenoord wel had verloren. Dan had het echt flink uit de hand kunnen lopen en dat risico moet je niet willen nemen. De burgemeester van heerenveen durfde het niet eens aan om feyenoordsupporters in het centrum te hebben wegens confrontaties, wat was er dan gebeurt wanneer het in het stadion tot een confrontatie was gekomen? Een enkele uitsupporter is geen probleem maar dit leken wel complete vakken die vol zaten.
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

RobertDeVries schreef:Ik vind ook dat wij dit moeten gedogen, mits er geen regels overtreden worden.
Als je iets gedoogd wordt er toch juist een regel overtreden, of ben ik nu gek?
Corruption is everywhere, fight it!
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

RobertDeVries schreef: Volgend keer maar hebben over de verstopte toilet op noord...
Gewoon even beter zoeken, dan vind je hem wel...
Arnoud
Wereldspeler

Bericht door Arnoud »

Met ingang van heden heeft FeanFan weer zitting genomen in de Supportersraad en is de raad weer compleet. Het nieuwe raadslid, tevens nieuw bestuurslid van FeanFan, is Tiemen Korvemaker.
Steurder
Invaller

Bericht door Steurder »

Otsje P schreef: Ze kunnen niet in een automaat, maar ze kunnen wel bij de verkooppunten als wisselgeld teruggegeven worden. Iets kost anderhalve munt, dan betaal je gewoon met 2. Krijg je een halve terug. Op die manier worden ze niet verspild. Gewoon iedereen erop wijzen dat ze niet zelf moeten breken.
Je kunt ook de muntjes goedkoper maken. Twee 'nieuwe' muntjes hebben de waarde van 1 'oude'. Hoef je ook niets meer te breken...
Reboelje!! Fan bugjen frjemd.
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

Na vorig jaar al een prijsverhoging in de munten en verlaging van de inhoud van 0,5 naar 0,4l

Is dit seizoen wederom een muntje 25% minder waard geworden!
Alle ballen op Henkie!
Plaats reactie