14-04-12: NEC - SC Heerenveen (2-4)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Flying Tilster
Forumicoon

Re: NEC - SC Heerenveen (za 14 april 19.45)

Bericht door Flying Tilster »

De 1e helft: Slap, inspiratieloos, geen wil om te winnen.. helemaal niks.
De 2e helft: Wat heeft Jans in vredesnaam gezegd in de rust?

Blij met de winst, maar niet met het vertoonde spel.. :wink:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Alfred
Wereldspeler

Bericht door Alfred »

Respect voor de comeback. Hoe is zo iets mogelijk? Anyway, het geeft de burger moed.
Laatst gewijzigd door Alfred op 14-04-2012 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
pete
Bankzitter

Bericht door pete »

Mede dankzij uitstekend keeperswerk zijn ze er in geslaagd om de 3 punten te pakken. Complimenten na een dramatisch eerste helft. NEC leek wel moe na alles gegeven te hebben in de eerste helft.
Hinkelpikke
Wereldspeler

Bericht door Hinkelpikke »

Ongelooflijke comeback vanuit een bijna onmogelijke positie. Veerkracht getoond de tweede helft, en dit was ook wel nodig in de race voor Europees voetbal want Feyenoord en PSV winnen ook beide. Het leek een zwarte avond te worden, maar dit is wel erg lekker hoor. Ook complimenten aan Nordtfeldt die zich uitstekend heeft hersteld na afgelopen woensdag. Durf hem ondanks de hattrick van Dost wel te benoemen tot MOTM!
Heerenveen till I die!
Friez
Invaller

Bericht door Friez »

1e helft:

+: Nordtfeld, van Anholt
-: de rest

2e helft:

++:Dost, Nordtfeld, Narsingh
+: de rest

Daar komt het eigenlijk op neer :mrgreen:
Bouwe666
Invaller

Bericht door Bouwe666 »

Keeper zat er inderdaad een paar keer goed tussen,ook Van Anholt speelde ook een goede wedstrijd!
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

Ongelooflijk!

Eerste helft met verbijstering en woede zitten te kijken. Termen als mentaliteitsloos, slapjanussen en volgevreten vedetten vlogen door de lucht. Het was een groot drama!

Tweede helft vol ongeloof en trots zitten kijken. Wat een mentaliteit en druk ineens. En goed voetbal. Wat een verschil!
Topoverwinning en geheel onverwachts na 45 minuten. Echt een compliment waard die tweede helft.

En sowieso een dikke pluim voor van Anholt. Wat een fanatisme en hij heeft zich goed staande gehouden. Een jongen voor de toekomst zo te zien. Hier drinken we een op. :mrgreen:
Neymar
Verified
Wereldspeler

Bericht door Neymar »

Ik zat er helemaal doorheen na de eerste helft. Hoe is deze comeback in godsnaam mogelijk!?

Zo zie je maar dat het allemaal met inzet te maken heeft, Heerenveen is in staat to mooie dingen als het ervoor gaat!
Ik ben ontzettend blij met deze 3 punten.

Ik denk dat we Nordfeldt enorm dankbaar mogen zijn, hij heeft ons in de wedstrijd gehouden.
Baggerraartje
Wereldspeler

Bericht door Baggerraartje »

Heerenveen rules schreef:Ongelooflijk!

Eerste helft met verbijstering en woede zitten te kijken. Termen als mentaliteitsloos, slapjanussen en volgevreten vedetten vlogen door de lucht. Het was een groot drama!

Tweede helft vol ongeloof en trots zitten kijken. Wat een mentaliteit en druk ineens. En goed voetbal. Wat een verschil!
Topoverwinning en geheel onverwachts na 45 minuten. Echt een compliment waard die tweede helft.

En sowieso een dikke pluim voor van Anholt. Wat een fanatisme en hij heeft zich goed staande gehouden. Een jongen voor de toekomst zo te zien. Hier drinken we een op. :mrgreen:
Ik ben al half bezopen door de slechte 1ste helft! Kon het niet meer aanzien! Nu maar helemaal dronken worden van geluk! :D
Skopperij
Forumicoon

Bericht door Skopperij »

Bizar maar waar: een wanprestatie tegen Ajax en een waardeloze eerste helft tegen NEC is goed voor een achterstand van één punt op de tweede plaats! Als het tegen Feyenoord of Twente nou eens één keer onze kant op rolt... echt, de concurrentie bakt er ook weinig van.
edw
Invaller

Bericht door edw »

Mooie tweet van Geert Kuiper: Als sc Heerenveen woensdag had gewonnen had het nu bovenaan gestaan.

Volgend jaar hopelijk een stap maken en de spelers allemaal het advies van Kums op laten volgen: Blijf bij Heerenveen. 2 goede backs en middenvelder erbij en we kunnen echt concurreren.
Laatst gewijzigd door edw op 14-04-2012 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Friez
Invaller

Bericht door Friez »

Die Kums moeten ze eigenlijk voor de rest van z'n carriere vastleggen :mrgreen:
Is tenminste nuchter, maar o zo belangrijk, en is trots dat hij bij Heerenveen mág voetballen!
Erwin4ever
Wereldspeler

Bericht door Erwin4ever »

edw schreef:Mooie tweet van Geert Kuiper: Als sc Heerenveen woensdag had gewonnen had het nu bovenaan gestaan. Volgend jaar hopelijk een stap maken en de spelers allemaal het advies van Kums op laten volgen: Blijf bij Heerenveen. 2 goede backs en middenvelder erbij en we kunnen echt concurreren.
Volgens mij hebben we 2 goede opties voor r.back, v Anholt en Schmidt als stand in.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
edw
Invaller

Bericht door edw »

Friez schreef:Die Kums moeten ze eigenlijk voor de rest van z'n carriere vastleggen :mrgreen:
Is tenminste nuchter, maar o zo belangrijk, en is trots dat hij bij Heerenveen mág voetballen!
En zo ontzettend nuttig!! Die jongen moet je koesteren en uit laten groeien tot een clubicoon!
Jurjenv
Wereldspeler

Bericht door Jurjenv »

En Twente staat ook achter, kan een leuk weekend worden zo...
Skopperij
Forumicoon

Bericht door Skopperij »

Jurjenv schreef:En Twente staat ook achter, kan een leuk weekend worden zo...
Inderdaad. En: kampioen worden we niet, maar geef me één goede reden waarom Heerenveen volgens de media geen titelkandidaat meer is, en PSV/Feyenoord/Twente wel? Die spelen niet beter, presteren niet beter en hebben niet of nauwelijks meer punten. Ik moet het allemaal nog zien, hoe dit seizoen afloopt.
Knipecity
Forumicoon

Bericht door Knipecity »

Ongelooflijk is inderdaad een woord dat ik ook vaak heb genoemd. Ik begin niet vaak over passieloos, maar de eerste helft was ongelooflijk slap en absoluut een gevolg van woensdag.

In de rust zijn de juiste dingen gezegd en waarschijnlijk heeft Jans ze gevraagd of ze dit mooie seizoen in 1 keer weg wilden gooien. Nee dus was het antwoordt
Respect voor Van Aanholt, het herstel van Norfeldt, Dost, de assist van Narsingh en de technische staf die de jongens weer aan de praat kreeg.
chrissie
Basisspeler

Bericht door chrissie »

3 goals in 10 minuten! Crazy competition......(twente-nac)
@HR Je moest eens weten wat hier allemaal door mij is geroepen 8) Verder ook helemaal met je post eens
Laatst gewijzigd door chrissie op 15-04-2012 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Royce_SCH
Wereldspeler

Bericht door Royce_SCH »

Wat een dramatische 1e helft! Het leek wel alsof ze dachten dat het seizoen helemaal over was. Ze straalden helemaal niks uit en inzet was er amper. Volgens mij heeft de donderspeech van Ron Jans in de rust zijn vruchten afgeworpen. Een totaal ander Heerenveen stond in het veld. Het was een wederopstanding want in de 2e helft wouden de jongens ineens gas geven en zagen ze ineens dat het wel kon. Dat NEC 1e helft goed was zei meer over Heerenveen dan over NEC, de 2e helft hebben ze amper 3 keer naar elkaar over kunnen spelen. Maar ook uiteraard de complimenten aan Heerenveen. 2e helft was van een hoog niveau.

Na de deceptie van Woensdag blijkt dat Nordfeldt toch nog een balletje kan pakken. Wel kan je al zien dat het een echte lijnkeeper is die het van zijn reflaxen moet hebben. Hoge ballen en het meevoetballen moet echt beter. Hij trapt wel makkelijk, alleen gaan er nog te veel over de zijlijn. Bij de 2-0 vond ik hem niet goed uitkomen. Dit was echt een Vandenbussche bal, snel uitkomen en snel naar grond. Nordfeldt bleef afwachtend staan... Maar deze jongen heeft potentie en hopelijk kan van der Sleen de zwakke punten verbeteren.

Prima basisdebuut van Van Anholt op de rechtsback positie. Heel hard gewerkt en voetballend een stuk rustiger dan Doke. Dost maakt weer prima goals, omdat Narsingh en Assaidi 2e helft wel een stukje harder wouden lopen. Net als Djuricic, 1e helft geen bal goed geraakt, 2e helft prima!

Zo leek het in de rust uit te draaien op de Play-offs en nu doen we nog volop mee voor de Champions League. Laat Vitesse volgende week maar komen!
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Ryback
Invaller

Bericht door Ryback »

Als hier een NEC forummer meeleest, realiseer je wel dat Heerenveen de eerste helft echt niet wou voetballen. Ze trokken niet ten strijde speelde halfgas, liet Nec gewoon komen en verder hadden jullie de scheidstrechter wat mee, hierdoor kon Nec steeds de bal wat voorin houden en profiteren van standaard situaties. Tweedehelft ging Heerenveen echt pressie spelen, trokken meer naarvoren, Nec kwam er niet meer goed uit, behalve wat gevaarlijke acties uit standaard situaties en rebound kansen en lange ballen op Zeefuik. Keeper heeft ons daarbij geholpen, maar voetballend is Heerenveen een maat te groor. Begrijp niet geheel verkeerd, nec is lang geen slechte ploeg natuurlijk heeft een paar sterke spelers voorin.
Flying Tilster
Forumicoon

Ryback schreef:Als hier een NEC forummer meeleest, realiseer je wel dat Heerenveen de eerste helft echt niet wou voetballen. Ze trokken niet ten strijde speelde halfgas, liet Nec gewoon komen en verder hadden jullie de scheidstrechter wat mee, hierdoor kon Nec steeds de bal wat voorin houden en profiteren van standaard situaties.
Wat zijn dit nu voor slappe excuses? Wil je met dit pleidooi onze jongens vrijpleiten voor het slechte en inspiratieloze spel?
Ryback
Invaller

Bericht door Ryback »

Flying Tilster schreef: Wat zijn dit nu voor slappe excuses? Wil je met dit pleidooi onze jongens vrijpleiten voor het slechte en inspiratieloze spel?
Heerenveen begint de laatste wedstrijden aldoor inspiratieloos en vooral afwachtend, ze hebben heel vaak het geluk dat ze er even goed uit komen en dan gaat het pas lopen. Heerenveen zet gewoon geen druk op de tegenstander. Als we in de tweedehelft geen pressie hadden gegeven werd het een kopie van de eerste helft. Geen slappe excuses het is gewoon een feit.
Laatst gewijzigd door Ryback op 14-04-2012 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Flying Tilster
Forumicoon

Ryback schreef:Heerenveen zet gewoon geen druk op de tegenstander. Als we in de tweedehelft geen pressie hadden gegevens werd het een kopie van de eerste helft. Geen slappe excuses het is gewoon een feit.
De vraag die dan eigenlijk rest: Waarom wel in de 2e helft, waarom niet in de 1e :wink:
Je zou zeggen dat Ajax hun woensdag met de beide pootjes op de grond heeft gezet, maar dat leek dus niet zo te zijn.
Ben wel heel erg benieuwd wat er in de rust gebeurt is.. Zijn spelers zelf boos geworden, of is Jans weer even uit z'n slof geschoten?
Knipecity
Forumicoon

Bericht door Knipecity »

Als we geen druk hadden gegeven was het net zo gelopen..... ja, zo ken ik er nog wel een paar. Als mijn tante een piemeltje had was het mijn oom.

Verschil is dus dat ze het juist wel deden in de 2e helft. In topsport is het mentale aspect enorm belangrijk. De 1e helft zat het niet goed in de koppies. In de rust heeft de TS ze weten te raken. Niet meer zeuren over 1e helft,maar nagenieten van de 2e zou ik zeggen.
Ryback
Invaller

Bericht door Ryback »

Flying Tilster schreef: De vraag die dan eigenlijk rest: Waarom wel in de 2e helft, waarom niet in de 1e :wink:
Je zou zeggen dat Ajax hun woensdag met de beide pootjes op de grond heeft gezet, maar dat leek dus niet zo te zijn.
Ben wel heel erg benieuwd wat er in de rust gebeurt is.. Zijn spelers zelf boos geworden, of is Jans weer even uit z'n slof geschoten?
Jans ziet de wedstrijd ook en ziet ook dat er gewoon slap begonnen wordt. Voorin afjagen en hoger tempo zal hij wel op gehamert hebben of hebben gedreigd met een straf training. Ons aanval is de beste verdediging. Wat nog steeds een kwaal is onze verdediging,het gaat heel vaak mis zodra we gescoort hebben. We kunnen nog niet zo gemakkelijk een bal vast houden, een afwachtende houding is dodelijk, dat zag je ook bij Groningen wat net goed ging
Ryback
Invaller

Bericht door Ryback »

Knipecity schreef:Als we geen druk hadden gegeven was het net zo gelopen..... ja, zo ken ik er nog wel een paar. Als mijn tante een piemeltje had was het mijn oom.

Niet meer zeuren over 1e helft,maar nagenieten van de 2e zou ik zeggen.
Toch niet best met jou of wel? He. Snapt er geen kut van. 1e helft moet je juist wel analyseren, zo beginnen we namelijk elke wedstrijd. De tegenstander op laten komen, hoe halen ze in het hoofd om dit toe te laten. Ga jij nou maar eens goed kijken hoe eerste het tegen doelpunt tot stand kwam.
Knipecity
Forumicoon

Bericht door Knipecity »

Glas is halfvol, het glas is half leeg. Ik snap er niks van? 1e helft kwam gewoon door afgelopen woensdag, 2e helft is het ware Heerenveen. Punt.
1983
Forumicoon

Bericht door 1983 »

Eerste helft was weer kenmerkend slap, ik was er eigenlijk al helemaal klaar mee en gaf er geen cent meer voor. Maar in de 2e helft hebben ze zich gerevancheerd. Nou was NEC ook echt helemaal op, dat zal ook wel hebben meegespeeld, maar in de 2e helft lieten ze tenminste wel de dingen zien die we zo graag willen en dat ze wel kunnen knoken. Maar dat ze het zover laten komen en niet vanaf het begin scherp zijn dat irriteert me mateloos. Nu kon je het nog rechtbuigen, maar dat gaat natuurlijk niet steeds lukken. Laat ze hier nou eens lering uit trekken.

Schmidt totaal niet gemist, in tegendeel zelfs. Van Anholt (natuurlijk geen back) deed het stukken beter dan wat Doke (echt totaal niet goed genoeg) daar tot nu toe liet zien. Laat die maar staan tot het einde. Nordfeldt liet gelukkig zien dat woensdag waarschijnlijk een incident was en dat hij toch wel een beetje kan keepen. We doen na vanavond volop mee voor de 2e plek. Vitesse speelt nergens meer voor, Feyenoord krijgen we thuis en zoals we vanavond hebben gezien is winnen in Enschede ook echt niet onmogelijk.
Flying Tilster
Forumicoon

Knipecity schreef:Glas is halfvol, het glas is half leeg. Ik snap er niks van? 1e helft kwam gewoon door afgelopen woensdag,
Sorry Knipe, maar dit vind ik wel zo'n slap verhaal. Je bent 3 dagen verder.. en je hebt 3 dagen het hoofd leeg kunnen maken.
Dat de 1e helft door woensdag komt is wel zo'n ongelooflijke bullshit... jij kunt blijkbaar echt alles recht lullen wat krom is. :wink:
Knipecity
Forumicoon

Bericht door Knipecity »

Hoe wil je het anders verklaren dan?

Ik probeer alleen maar de slechte eerste helft te verklaren, want dat was niet Heerenveen. Wat we in de 2e helft zagen. Dat was Heerenveen en het niveau dat dus gehaald kan worden.
Plaats reactie