Ramon Zomer

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
TWR22
Superster

Re: Ramon Zomer

Bericht door TWR22 »

Ik ben het volledig met BK2007 eens, de beste aankoop sinds jaren!

Zie het als Dingsdag naast Hansson en toen Hansson ging, Dingsdag er alleen moest staan. Door Zomer (coaching zeer belangrijk voor een jonge speler) speelt Gouweleeuw goed, speelt Breuer ook beter etc.
100% achter Marco van Basten!
1983
Forumicoon

Bericht door 1983 »

Zonder Zomer speelde Gouweleeuw ook al goed, dat zie ik los van zijn komst. Hij is een groot talent met veel potentie.
Als Zomer niet was gekmomen hadden we net zo positief geweest over Jeffrey denk ik. Zomer vult Gouweleeuw wel veel beter aan dan Breuer/Kruiswijk. Hij kan in tegenstelling tot die andere 2 wel een verdediging leiden/sturen, hij coacht meer en beter en straalt rust uit. Maar puur verdedigend gezien vind ik hem niet eens zo geweldig veel beter en is hij regelmatig op foutjes te betrappen. Maar ja je kan niet alles hebben als subtopper/middenmoter dat snap ik ook wel. Hij zou ook een goei aanvoerder zijn, zeker als je bedenkt wie dat nu is.
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

Het is een goed centrum ja, maar Zomer is wel traag in de opbouw. Ook tegen RKC was het wandeltempovoetbal. Komt bij dat het wel wat feller mag op zijn tijd. Hij straalt niet echt onoverwinnelijkheid uit.
Wizard
Beheerder

Bericht door Wizard »

Heerenveen rules schreef:Het is een goed centrum ja, maar Zomer is wel traag in de opbouw. Ook tegen RKC was het wandeltempovoetbal. Komt bij dat het wel wat feller mag op zijn tijd. Hij straalt niet echt onoverwinnelijkheid uit.
Eens, al vind ik Ramon juist wel felheid uitstralen. Kruiswijk kan nog wel wat leren qua leiding geven aan de defensie van Zomer, maar is toch een stuk sterker in de opbouw. Ramon heeft uiteraard meer ervaring en dat is terug te zien in het sturen en neerzetten van de verdediging (coacht veel)..
oldtimer
Superster

Bericht door oldtimer »

Ramon heeft UITERAARD meer ervaring?
Hoe lang heeft Kruiswijk ook al weer bij Groningen gespeeld?
Zeven seizoenen?
Dat zal elkaar echt weinig ontlopen, hoor.
Verder heb ik de opbouwende kwaliteiten van Kruiswijk hier bij Heerenveen nog niet echt gezien.
Hij heeft op zichzelf b.v een redelijk goede lange bal, maar heeft die maar zelden gegeven of liever durven geven..
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Misschien heeft Zomer het nu wel naar zo zijn zin achterin omdat Gouweleeuw het hele straatje centraal schoon houdt. Hij is veruit de beste man achterin, ook opbouwend, aanvallend, inschuivend.
Wizard
Beheerder

Bericht door Wizard »

oldtimer schreef:Ramon heeft UITERAARD meer ervaring?
Hoe lang heeft Kruiswijk ook al weer bij Groningen gespeeld?
Zeven seizoenen?
Dat zal elkaar echt weinig ontlopen, hoor.
Verder heb ik de opbouwende kwaliteiten van Kruiswijk hier bij Heerenveen nog niet echt gezien.
Hij heeft op zichzelf b.v een redelijk goede lange bal, maar heeft die maar zelden gegeven of liever durven geven..
Volgens mij 5-6 seizoenen. Maar goed, dit ontloopt de ervaring van Ramon niet veel inderdaad. Kdacht dat Ramon al ouder was, en Arnold jonger. Dus je hebt inderdaad gelijk.
Kheb de opbouwende kwaliteiten van Kruiswijk wel veelvuldig gezien. Zowel bij grunn als bij Anderlecht, en de laatste wedstrijden bij SCH heeft hij een aantal zeer mooie lange ballen laten zien. Verder is ie qua passing met de korte pass niet risicovol, een zekerheidje.
Derhalve vind ik em qua opbouw dan ook beter dan Ramon, die nog niet echt veel toegevoegde waarde heeft laten zien in de opbouw. (maar juist andere kwaliteiten heeft)
Lardy
Superster

Bericht door Lardy »

Ramon Zomer heeft mij verbaasd wat voor traptechniek hij heeft, van achteruit de cross geven. Strak en op maat, datzelfde geldt voor Gouweleeuw. Ben erg blij met deze twee. Ze stralen meer uit dan Breuer en Kruiswijk. Liefst heb ik Kopic & Gouweleeuw maar dat zal em wel niet worden.
Flying Tilster
Forumicoon

Bericht door Flying Tilster »

Wizard schreef:Derhalve vind ik em qua opbouw dan ook beter dan Ramon, die nog niet echt veel toegevoegde waarde heeft laten zien in de opbouw. (maar juist andere kwaliteiten heeft)
De opbouw wordt nu ook deels verzorgd door Jeffrey. Maar met name het coachen van de verdediging en de rust die hij achterin uitstraalt heeft deze ploeg nodig. Daardoor krijgt o.a. een VDB ook meer vertrouwen.
Kruiswijk en Breuer centraal straalt één en al onrust uit. De toegevoegde waarde van Ramon is vele malen groter dan die van Kruiswijk. Juist die kwaliteit die Ramon heeft misten we enorm achterin.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Wizard
Beheerder

Bericht door Wizard »

Flying Tilster schreef: De opbouw wordt nu ook deels verzorgd door Jeffrey. Maar met name het coachen van de verdediging en de rust die hij achterin uitstraalt heeft deze ploeg nodig.
Je moet als ploeg niet te afhankelijk worden qua opbouw van 1 verdediger..
Uiteraard straalt Jeffrey veel rust uit. Ramon straalt ook rust uit, maar oogt soms nogal wat klungelig / niet scherp..

Kben benieuwd welke opbouwende crosspasses van Ramon jij dan ziet Lardy. Kopic komt echt te kort voor een team in opbouw.
Flying Tilster
Forumicoon

Wizard schreef:Uiteraard straalt Jeffrey veel rust uit. Ramon straalt ook rust uit, maar oogt soms nogal wat klungelig / niet scherp..
Ik doelde eigen op het feit dat Zomer rust uitstraalt en de verdediging goed coacht. En dat is op dit moment wat we nodig hebben achterin. Je ziet daardoor ook de zekerheid bij VDB toenemen. En ik heb wel degelijk goede crosspasses van Zomer gezien. Verdedigend kan het wellicht een tandje scherper, maar kijkende naar wat er stond is dit een hele verbetering.

Kruiswijk heeft werkelijk nog niet 1 goede bal geraakt sinds hij hier speelt. Dat is met recht een miskoop. Kruiswijk straalt geen rust, maar één en al onrust uit. Die moet je in de winterstop rap zien te slijten, want de gedachte alleen al dat hij weer centraal in de defensie komt te staan, daar springen de tranen gelijk al bij mij in de ogen.. Zo slecht...
Wizard
Beheerder

Bericht door Wizard »

Flying Tilster schreef: En ik heb wel degelijk goede crosspasses van Zomer gezien.
Noem me es 3 voorbeelden..
Lardy
Superster

Bericht door Lardy »

Wizard schreef:Noem me es 3 voorbeelden..
Ik zou zeggen, bezoek eens het stadion en kijk naar het veld, of schaf Eredivisie Live aan en ga in de rust pissen en bier halen in plaats van tijdens de wedstrijd. Kijk 90 minuten naar het veld en je ziet dat Zomer een geweldige trap in de benen heeft. Hij geeft em op de millimeter naar de rechtsbuiten.
Wizard
Beheerder

Bericht door Wizard »

Lardy schreef:Ik zou zeggen, bezoek eens het stadion en kijk naar het veld, of schaf Eredivisie Live aan en ga in de rust pissen en bier halen in plaats van tijdens de wedstrijd. Kijk 90 minuten naar het veld en je ziet dat Zomer een geweldige trap in de benen heeft. Hij geeft em op de millimeter naar de rechtsbuiten.
Ik ben er elke wedstrijd, en ik zie ze niet, en al helemaal op de stropdas.
davp
Verified
Wereldspeler

Bericht door davp »

In deze moet ik Lardy steunen. Ik heb af en toe (met verbazing) Zomer echt hele knappe crosspasses zien geven.
Knipecity
Forumicoon

Bericht door Knipecity »

davp schreef:In deze moet ik Lardy steunen. Ik heb af en toe (met verbazing) Zomer echt hele knappe crosspasses zien geven.
Ik ook, maar als met alles, je ziet wat je wil zien.
Flying Tilster
Forumicoon

Wizard schreef:Ik ben er elke wedstrijd, en ik zie ze niet, en al helemaal op de stropdas.
Moet je toch echt eens een klein brilletje gaan kopen :wink: Zowel Gouweleeuw als Zomer kunnen en geven uitstekende crosspasses.
Hielke
Forumicoon

Bericht door Hielke »

Veel aandacht gaat terecht uit naar Jeffrey Gouweleeuw, maar daardoor blijft de toegevoegde waarde van Ramon Zomer enigszins onderbelicht. Wat een verademing. Juist op het moment dat de al jarenlange verdedigende wanorde een historisch dieptepunt bereikte, ging hij met Gouweleeuw het centrale duo vormen. Sindsdien is er nog geen wedstrijd verloren. Letterlijk en figuurlijk het fundament onder de sportieve wederopstanding van onze club.
Alfred
Wereldspeler

Bericht door Alfred »

Zomer is inderdaad elke wedstrijd een zekerheidje. Hij is sterk in de lucht en in de duels. Verder is hij rustig en doet geen gekke dingen (vergelijk bv met druktemaker Bak Nielsen).
Ook In de opbouw scoort hij een ruime voldoende. Een speler die maar 6 ton heeft gekost, heeft hij een probleem in de verdediging opgelost!
Lipton
Forumicoon

Bericht door Lipton »

Het is jammer dat deze jongen niet een jaar of 4/5 geleden gekomen is. Dan hadden wij vast en zeker stabielere prestaties neergezet.
Prima versterking, maar helaas wel wat aan de oudere kant.
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Die 'wat oudere kant' valt wel mee. Zomer is 28 en kan nog gewoon vier seizoenen mee, mits zijn fysieke gesteldheid niet ver achteruit schiet. Dat kan best, want hij lijkt me een jongen die goed op zichzelf let. Daarnaast zijn spelers gemiddeld na drie á vier jaar toch weg en aan verdedigers hoef je ook niet zozeer te verdienen, zeker in dit geval niet. Gewoon een uitstekende aankoop!
Knipecity
Forumicoon

Bericht door Knipecity »

Vier? Hij kan gerust nog 7 jaar mee, mits fit. 35 jaar is niet meer heel ongewoon tegenwoordig. Zie ook Sibon.
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Het is niet uitgesloten, maar ik vind vier jaar in eerste instantie voldoende. Hij is dan 33 á 34 jaar, dat is voor de meeste spelers het eindstation. Gelet op het feit dat vier jaar bij één club voor veel spelers vaak wel voldoende is. Daarnaast heb je nog allerlei factoren die een rol spelen, zoals fysieke kracht, concurrenten en wellicht dat Zomer ooit nog eens een jaartje iets anders wil. Je weet het niet.
Frisian Viking
Superster

Bericht door Frisian Viking »

Zeer sterke aankoop inderdaad. Ik vond Zomer altijd al wel een goede speler en was dan ook wel blij met zijn aankoop. Maar ik had niet gedacht dat hij de ploeg zo zou kunnen versterken. Ik weet nog dat ik dacht dat we de oorlog toch niet met hem zouden gaan winnen. Maar na een half seizoen denk ik daar toch anders over. Samen met Gouweleeuw is hij inderdaad het fundament onder de huidige prestaties.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
abegoal
Wereldspeler

Bericht door abegoal »

Volgens Ron Jans, op eredivisie live, moet er een hersenscan worden gemaakt voor de zekerheid. Hopen dat het allemaal wat meevalt.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Flying Tilster
Forumicoon

Zomer blijft in ziekenhuis ter observatie

Ramon Zomer blijft in het ziekenhuis in Arnhem ter observatie. De verdediger botste al vroeg in het gewonnen bekerduel tegen Vitesse met zijn hoofd tegen Marcus Pedersen. Zomer was groggy, en moest per brancard het veld verlaten. Hij werd vervangen door Arnold Kruiswijk. Het was een domper op de verder geslaagde bekeravond voor de Friezen, die zich door de 1-2 winst plaatsten voor de halve finale.
Bron
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Hopelijk is hij fit genoeg voor vrijdag tegen Roda JC
Ironis
Wereldspeler

Bericht door Ironis »

Ramon zomer op Twitter (@zomerramon)
Voor alle mensen die zich zorgen hebben gemaakt; stukje van de film kwijt, veel wakker geweest (geloof ik) en wartaal? Nooit anders gedaan..
Lijkt mij hoe dan ook dat vrijdag te vroeg is..
forca hveen
Superster

Bericht door forca hveen »

Lijkt mij hoe dan ook inderdaad verstandig wanneer hij vrijdag niet speelt.
Zijn hersenen hebben in elk geval een flinke opdonder gehad, geef die maar even rust ;)
Calimero
Forumicoon

Bericht door Calimero »

Hij ziet er zelf in ieder geval de humor van in, ik schrok wel even toen ik hem zo op het veld zag staan. Gelukkig lijkt de schade mee te vallen, maar hoelang hij eruit zal liggen? Ik hoop dat daar snel meer duidelijkheid over is. Het scheen in ieder geval wel al veel beter te gaan.
Plaats reactie