[Centraal] Nederlands elftal
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
Verified
- Forumicoon
Re: [Centraal] Nederlands elftal
Uit de oude doos:
- Flying Tilster
- Forumicoon
Nee... Van Persie is geweldig. Heb je die tijdens het WK gezien? Kon een balletje breed geven op Sneijder zodat die nog eentje kon binnenprikken, maar nee hoor.. hij wilde weer zelf.FC Drogeham schreef:Wat heeft Van Persie vanaf het WK feitelijk in Oranje laten zien? Helemaal niks. Presteert fantastisch bij Arsenal, maar in Oranje is het onthutsend zwak wat hij het laatste jaar heeft laten zien. Is in mijn ogen dan ook absoluut geen meerwaarde voor dit team. Zeker in de spits is Huntelaar in dit systeem een klasse beter.
Van Persie een overduidelijke "10" en jammer genoeg voor hem is Sneijder (in goede doen) 2 klassen beter.
Dat hebben we gezien gisteren.
Persoonlijk heb ik helemaal niks met Van Persie.. en die zogenaamde "Big Four", daar kun je Van Persie wel uit schrappen.
Een grote bek van hier tot Tokio, maar in Oranje laat hij domweg 0,0 zien het laatste jaar.
Als je met Huntelaar in de spits had gespeeld in de WK-finale was de kans vele malen groter geweest om te winnen dan nu met Van Persie. Vergeet niet dat we die finale nu met 10 man speelden, want wat Van Persie deed leek niet eens op voetbal.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
-
- Basisspeler
Pff, kom op zeg. Elke leek ziet dat van Persie 3 klassen beter is dan Huntelaar. Laatstgenoemde is zo traag als dikke poep en heeft ook een handelingssnelheid van 0,0. Nul kansen tegen Duitsland zegt wat dat betreft genoeg.Flying Tilster schreef: Als je met Huntelaar in de spits had gespeeld in de WK-finale was de kans vele malen groter geweest om te winnen dan nu met Van Persie. Vergeet niet dat we die finale nu met 10 man speelden, want wat Van Persie deed leek niet eens op voetbal.
-
- Forumicoon
Huntelaar moet je ook niet beoordelen op zijn snelheid of zijn techniek. Hij is er zeker beter in geworden, maar hij blijft daarin beperkt. Alleen heeft hij op allerlei niveaus aangetoond dat hij een echte goalgetter is. Zelfs in zijn mindere periodes bij Real Madrid en AC Milan heeft hij nog best een aardige productie genoteerd, zeker gezien het feit dat hij geen vaste basisplek had én niet op zijn sterke punten is gebruikt. Het is ook niet voor niets dat hij nu al zevende staat op de eeuwige topscorerslijst van Oranje en topscorer is geworden van de afgelopen kwalificatiereeks. Zijn moyenne weegt wat mij betreft wel op tegen de kwaliteiten van Van Persie nu hij het al tijden niet laat zien. Maar persoonlijk zou ik met beiden spelen.
- Flying Tilster
- Forumicoon
Waarom heeft Van Persie dat het laatste jaar in Oranje dan niet laten zien? Huntelaar traag en een handelingssnelheid van 0,0? Kijk eens naar de kwalificatierondes hoeveel hij er in pegelt. Kijk eens bij als zijn clubs waar hij gespeeld heeft.. daar schiet hij toch regelmatig een goaltje naar binnen.. en dat is hetgeen een spits op afgerekend wordt.FC Drogeham schreef:Pff, kom op zeg. Elke leek ziet dat van Persie 3 klassen beter is dan Huntelaar. Laatstgenoemde is zo traag als dikke poep en heeft ook een handelingssnelheid van 0,0. Nul kansen tegen Duitsland zegt wat dat betreft genoeg.
Van Persie doet het bij Arsenal fantastisch, maar zo goed als velen hem vinden vindt ik hem dus echt niet.
Op de momenten dat het moet gebeuren laat hij het afweten (zie WK vorig jaar.. ). Technisch zal hij beter zijn dan Huntelaar, maar een spits moet afgerekend worden op z'n goals. En in Oranje scoort Huntelaar veel meer dan Van Persie. Ik zie dus veel liever Huntelaar in de spits. En dat we nul kansen krijgen tegen Duitsland, zegt niks over de spits.. maar om de spelers om hem heen. Had je Van Persie in de spits gehad, had je hem ook de hele wedstrijd niet gezien.
- 1983
- Forumicoon
Als we het dan toch over productie hebben, het is 30 om 25 in het voordeel van Huntelaar. Zoveel scheelt dat dus niet eens. Dat terwijl Van Persie bij lange na niet al zijn interlands in de spits speelde. Huntelaar maakt ze ook met name in de duels tegen 'de kleintjes', Van Persie maakt die ballen ook wel. Van Persie kan in tegenstelling tot Huntelaar ook zelf kansen creëren en is (veel) minder afhankelijk van aanvoer. Ik vind er, als lang niet iedereen aanwezig is, wel wat voor te zeggen dat Huntelaar momenteel in de spits staat. Kan Van Persie wat mij betreft de positie op rechts van de dramatische Kuyt overnemen. Ondanks dat het niet zijn positie is , is hij daar nog altijd 3 klassen beter dan Kuyt. Als iedereen fit is vind ik het zonde om Van Persie op de bank te zetten en zou ik hem toch echt de voorkeur boven Huntelaar geven. Zeker als hij zo blijft presteren als de laatste tijd bij Arsenal.
-
Verified
- Forumicoon
30 om 25 inderdaad. Toch heeft Klaas Jan daar een stuk minder duels voor nodig gehad. Bovendien creëert ook van Persie bijna geen kansen voor zichzelf. Hij is feitelijk net zo afhankelijk van de aanvoer. Kijk al zijn goals bij Arsenal dit seizoen maar even terug. Komt allemaal op afmaken neer. Kansen afmaken en af en toe een penalty scoren. Geen treffers uit dribbels of wat ook maar. Van Persie creëert bij Arsenal wel kansen voor anderen, via corners, maar ook gewoon uit zijn sublieme passing wordt met regelmaat gescoord. Qua assists is hij beter dan de Hunter. Als de creatieve mensen fit zijn, dan gaat het feitelijk om het afmaken. In principe kunnen ze dat beide, al is Huntelaar in Oranje effectiever.Superfries1983 schreef:Als we het dan toch over productie hebben, het is 30 om 25 in het voordeel van Huntelaar. Zoveel scheelt dat dus niet eens. Dat terwijl Van Persie bij lange na niet al zijn interlands in de spits speelde. Huntelaar maakt ze ook met name in de duels tegen 'de kleintjes', Van Persie maakt die ballen ook wel. Van Persie kan in tegenstelling tot Huntelaar ook zelf kansen creëren en is (veel) minder afhankelijk van aanvoer. Ik vind er, als lang niet iedereen aanwezig is, wel wat voor te zeggen dat Huntelaar momenteel in de spits staat. Kan Van Persie wat mij betreft de positie op rechts van de dramatische Kuyt overnemen. Ondanks dat het niet zijn positie is , is hij daar nog altijd 3 klassen beter dan Kuyt. Als iedereen fit is vind ik het zonde om Van Persie op de bank te zetten en zou ik hem toch echt de voorkeur boven Huntelaar geven. Zeker als hij zo blijft presteren als de laatste tijd bij Arsenal.
-
- Forumicoon
Huntelaar speelde 49 interlands, Van Persie 61. Een gemiddelde van 0,71 tegenover 0,49. Als je het gemiddelde vast gaat houden en je telt er twaalf interlands voor Huntelaar bij, dan komt hij uit op 43 á 44 goals. In dat geval is het verschil dus wel duidelijk. Je plaatst hierbij een kanttekening dat Van Persie niet altijd als spits speelde, maar in Oranje kom je ook in die positie vaak genoeg in scoringspositie. Bovendien pleit het dan weer in het voordeel dat Huntelaar 19x is ingevallen tijdens een interland, tegenover 9x voor Van Persie.Superfries1983 schreef:Als we het dan toch over productie hebben, het is 30 om 25 in het voordeel van Huntelaar. Zoveel scheelt dat dus niet eens.
Het lijkt me dus wel aangetoond dat Huntelaar meer een doelpuntenmachine is ten opzichte van Van Persie. Dat is geen schande, want Van Persie is gewoon een heel ander type. Ik pleit er persoonlijk ook voor om ze beiden op te stellen, mits beiden elkaar het succes ook gunnen. Maar een spits met het moyenne van Huntelaar hoort wat mij betreft gewoon onomstreden te zijn. Er is genoeg creativiteit om zijn beperkingen te camoufleren.
- 1983
- Forumicoon
Klopt, maar KJH speelde al zijn duels als spits, Van Persie bij lange na niet. Je kunt hun cijfers dus eigenlijk niet echt goed met elkaar vergelijken vind ik. Ach, het zal altijd wel een discussie blijven met voorstanders voor 1 van beiden. Voor beiden valt ook wel wat te zeggen. Huntelaar is de betere afmaker, van Persie de betere voetballer die minder afhankelijk is van anderen en anderen kan laten scoren. Het is maar net waar je voor wilt kiezen.Otsje P schreef: 30 om 25 inderdaad. Toch heeft Klaas Jan daar een stuk minder duels voor nodig gehad.
-
- Basisspeler
Leuk die moyennes, maar die kun je niet met elkaar vergelijken omdat de weerstand niet hetzelfde is geweest. Huntelaar heeft vooral heel veel potjes tegen de kleintjes gespeeld. Tegen de grote landen zie je hem niet en speel je feitelijk met 10 man. Van Persie scoort inderdaad niet genoeg in oranje, maar hij kan voetballend tenminste wel meekomen zodat je niet met een man minder op het veld staat.Superfries88' schreef:Huntelaar speelde 49 interlands, Van Persie 61. Een gemiddelde van 0,71 tegenover 0,49. Als je het gemiddelde vast gaat houden en je telt er twaalf interlands voor Huntelaar bij, dan komt hij uit op 43 á 44 goals. In dat geval is het verschil dus wel duidelijk. Je plaatst hierbij een kanttekening dat Van Persie niet altijd als spits speelde, maar in Oranje kom je ook in die positie vaak genoeg in scoringspositie. Bovendien pleit het dan weer in het voordeel dat Huntelaar 19x is ingevallen tijdens een interland, tegenover 9x voor Van Persie.
-
- Forumicoon
Met het argument 'hij scoort alleen tegen de kleintjes' kan ik helemaal niets. Volgens de FIFA-ranking is Oranje de nummer twee van de wereld momenteel en dan is het niet lastig om te veronderstellen dat je vooral kleintjes treft. Zelfs op het WK tref je relatief zwakke teams, zoals ook in Zuid-Afrika. In veruit de meeste wedstrijden kun je Huntelaar moeiteloos opstellen. Als Van Persie het dan zoveel beter zou doen oké, maar allereerst scoort hij aantoonbaar minder en tijdens het WK heeft hij zelfs tegen de kleintjes wel heel weinig goed gedaan. Ook qua veldspel was het armoedig. Dus om nou te zeggen dat Van Persie nou o zo zichtbaar is...FC Drogeham schreef:Leuk die moyennes, maar die kun je niet met elkaar vergelijken omdat de weerstand niet hetzelfde is geweest. Huntelaar heeft vooral heel veel potjes tegen de kleintjes gespeeld. Tegen de grote landen zie je hem niet en speel je feitelijk met 10 man. Van Persie scoort inderdaad niet genoeg in oranje, maar hij kan voetballend tenminste wel meekomen zodat je niet met een man minder op het veld staat.
-
- Basisspeler
Van Persie doet het tegen de grote landen aantoonbaar beter dan Huntelaar. Laatstgenoemde leidt namelijk voortdurend balverlies door slechte aannames en een te trage handelingssnelheid. Van Persie speelde misschien niet heel onopvallend tijdens het WK, maar was wel een echte teamspeler en leidt tenminste niet voortdurend balverlies.Met het argument 'hij scoort alleen tegen de kleintjes' kan ik helemaal niets. Volgens de FIFA-ranking is Oranje de nummer twee van de wereld momenteel en dan is het niet lastig om te veronderstellen dat je vooral kleintjes treft. Zelfs op het WK tref je relatief zwakke teams, zoals ook in Zuid-Afrika. In veruit de meeste wedstrijden kun je Huntelaar moeiteloos opstellen. Als Van Persie het dan zoveel beter zou doen oké, maar allereerst scoort hij aantoonbaar minder en tijdens het WK heeft hij zelfs tegen de kleintjes wel heel weinig goed gedaan. Ook qua veldspel was het armoedig. Dus om nou te zeggen dat Van Persie nou o zo zichtbaar is...
-
- Forumicoon
Wat doet Van Persie dan aantoonbaar beter? Van Persie heeft een betere balbehandeling inderdaad, maar heel veel bereikt hij daar ook niet mee. Tijdens het WK is hij zelfs keihard door het ijs gezakt. De vraag is ook of zijn technische vermogen opweegt tegen het verschil in moyenne. In mijn ogen niet. In Oranje heeft Huntelaar ook dusdanig veel creativiteit én techniek om zich heen dat zijn problemen ook niet problematisch zijn, hetzelfde geldt voor Klose bij Duitsland. Bovendien kun je Van Persie prima vanaf de zijkanten laten komen en dan vergroot je de mogelijkheden zelfs.
- Flying Tilster
- Forumicoon
Hij speelde helemaal niet als een teamspeler. Na zijn terechte wissel beet hij Van Marwijk toe dat Sneijder gewisseld moest worden. Deze beste jongen begint een beeetje arrogant te worden, terwijl hij in Oranje de laatste tijd helemaal niks presteerd. Dat hij bij Arsenal fantastisch speelt is wel duidelijk, maar die vorm neemt hij niet mee naar Oranje.FC Drogeham schreef:Van Persie speelde misschien niet heel onopvallend tijdens het WK, maar was wel een echte teamspeler en leidt tenminste niet voortdurend balverlies.
Dat komt mede doordat met bij Arsenal het team om Van Persie heen bouwt en bij Oranje is Sneijder de belangrijkste man.
Op het WK is van Persie lelijk door het ijs gezakt. Ook in de kwalificaties voor het EK heeft hij niet aangetoond dat hij in de spits moet spelen. Als hij dan zou moeten spelen, zou hij op 10 moeten spelen. En dat plekkie is aan Sneijder toebedeeld.
En als Van Persie in Oranje zo blijft spelen als nu, dan is een plekje op de bank zelfs een hele logische keuze.
- 1983
- Forumicoon
Dat vind ik bullshit. Dat hij een waardeloos WK heeft gespeeld klopt, maar in de EK kwalificatie stond hij slechts in 2 duels (beiden tegen Hongarije) in de spits en in beide duels scoorde hij ook. Dus als we Huntelaar alleen op goals, productie en moyenne beoordelen moet je dat bij van Persie ook doen en kan je stellen dat hij het als spits goed gedaan heeft in de Ek-kwalificatieFlying Tilster schreef:Ook in de kwalificaties voor het EK heeft hij niet aangetoond dat hij in de spits moet spelen.

- Flying Tilster
- Forumicoon
Dat vind ik zeker geen bullshit. Van Persie in de spits in Oranje vind ik helemaal niks. Dat komt ook omdat het team redelijk om Sneijder gebouwd is en niet (zoals bij Arsenal wel het geval is) om Van Persie. Je ziet aan zijn hele houding dat hij dat absoluut niet leuk vindt.Superfries1983 schreef:Dat vind ik bullshit. Dat hij een waardeloos WK heeft gespeeld klopt, maar in de EK kwalificatie stond hij slechts in 2 duels (beiden tegen Hongarije) in de spits en in beide duels scoorde hij ook. Dus als we Huntelaar alleen op goals, productie en moyenne beoordelen moet je dat bij van Persie ook doen en kan je stellen dat hij het als spits goed gedaan heeft in de Ek-kwalificatie
Je zou wel kunnen proberen om Van Persie i.p.v. Kuyt op de rechtsbuiten neer te zetten als Robben afwezig is.
Maar voor in de spits vind ik Huntelaar beter.
-
- Basisspeler
We haalden met hem de finale van het WK, dan ben je echt wel door het ijs gezakt inderdaad.Flying Tilster schreef: Hij speelde helemaal niet als een teamspeler. Na zijn terechte wissel beet hij Van Marwijk toe dat Sneijder gewisseld moest worden. Deze beste jongen begint een beeetje arrogant te worden, terwijl hij in Oranje de laatste tijd helemaal niks presteerd. Dat hij bij Arsenal fantastisch speelt is wel duidelijk, maar die vorm neemt hij niet mee naar Oranje.
Dat komt mede doordat met bij Arsenal het team om Van Persie heen bouwt en bij Oranje is Sneijder de belangrijkste man.
Op het WK is van Persie lelijk door het ijs gezakt. Ook in de kwalificaties voor het EK heeft hij niet aangetoond dat hij in de spits moet spelen. Als hij dan zou moeten spelen, zou hij op 10 moeten spelen. En dat plekkie is aan Sneijder toebedeeld.
En als Van Persie in Oranje zo blijft spelen als nu, dan is een plekje op de bank zelfs een hele logische keuze.

-
- Forumicoon
Individueel is Van Persie absoluut door het ijs gezakt. Eén doelpunt op het WK, weinig assists (misschien zelfs helemaal geen) en ook geen opvallende wedstrijden gespeeld. Zijn bijdrage in het succes is echt nihil geweest. Ik durf gerust te beweren dat Huntelaar het niet minder had gedaan en we ook met hem de finale hadden bereikt. Absoluut.FC Drogeham schreef:We haalden met hem de finale van het WK, dan ben je echt wel door het ijs gezakt inderdaad.
-
- Basisspeler
No way dat we met Huntelaar van Brazilië hadden gewonnen. Straks ga je nog beweren dat we met Huntelaar in de basis van Spanje hadden gewonnen.Superfries88' schreef: Individueel is Van Persie absoluut door het ijs gezakt. Eén doelpunt op het WK, weinig assists (misschien zelfs helemaal geen) en ook geen opvallende wedstrijden gespeeld. Zijn bijdrage in het succes is echt nihil geweest. Ik durf gerust te beweren dat Huntelaar het niet minder had gedaan en we ook met hem de finale hadden bereikt. Absoluut.

-
- Forumicoon
Ja, ook met Huntelaar hadden we van Brazilië gewonnen. Van Persie heeft namelijk geen positieve invloed in die wedstrijd gehad, dus ik zou niet weten waarom het anders was gelopen als Huntelaar er had gestaan. Sterker nog: Huntelaar was in de slotfase als invaller zelfs nog gevaarlijker dan Van Persie tijdens het volledige WK.FC Drogeham schreef:No way dat we met Huntelaar van Brazilië hadden gewonnen. Straks ga je nog beweren dat we met Huntelaar in de basis van Spanje hadden gewonnen.
Tegen Spanje hadden we ook verloren mét Huntelaar, maar ook in die wedstrijd had ik gerust met hem durven spelen. In zulke wedstrijden kan één moment bepalend zijn en daarin acht ik Huntelaar sterker dan Van Persie. Dat is een echte liefhebber, een jongen die telkens de bal wil hebben. Hij moet ook in een wedstrijd kunnen groeien. Huntelaar kan zijn voldoening al halen uit één kans.
-
- Basisspeler
Ik denk niet dat we met Huntelaar in de spits van Brazilië hadden gewonnen. Maargoed, dat is uiteindelijk slechts speculeren. De feiten zijn dat we met van Persie in de spits de WK-finale hebben gehaald, terwijl me met Huntelaar in de spits nog nooit van een groot land hebben gewonnen en afgelopen week met 3-0 de boot in gingen tegen Duitsland. De feiten zijn ook dat van Persie op clubniveau heeft laten zien de absolute top aan te kunnen, terwijl Huntelaar mislukt is op datzelfde niveau.Superfries88' schreef: Ja, ook met Huntelaar hadden we van Brazilië gewonnen. Van Persie heeft namelijk geen positieve invloed in die wedstrijd gehad, dus ik zou niet weten waarom het anders was gelopen als Huntelaar er had gestaan. Sterker nog: Huntelaar was in de slotfase als invaller zelfs nog gevaarlijker dan Van Persie tijdens het volledige WK.
Tegen Spanje hadden we ook verloren mét Huntelaar, maar ook in die wedstrijd had ik gerust met hem durven spelen. In zulke wedstrijden kan één moment bepalend zijn en daarin acht ik Huntelaar sterker dan Van Persie. Dat is een echte liefhebber, een jongen die telkens de bal wil hebben. Hij moet ook in een wedstrijd kunnen groeien. Huntelaar kan zijn voldoening al halen uit één kans.
k denk dat van Marwijk uiteindelijk toch wel weer voor van Persie kiest als het erop aankomt. Gelukkig wel.
-
- Forumicoon
Lekker makkelijk... Huntelaar heeft pas een wedstrijd of twintig in de basis gestaan bij Oranje, hoofdzakelijk tegen landen van het kaliber Zweden of minder. Op de grote toernooien heeft hij nog nooit een serieuze kans gehad, dus daarop kun je hem onmogelijk afrekenen. Je kan dat pas als argument gebruiken als je hem ook echt de kans geeft op dat podium. Om te falen moet je ook de kans daartoe krijgen.FC Drogeham schreef:De feiten zijn dat we met van Persie in de spits de WK-finale hebben gehaald, terwijl me met Huntelaar in de spits nog nooit van een groot land hebben gewonnen en afgelopen week met 3-0 de boot in gingen tegen Duitsland.
-
- Basisspeler
Afgelopen week had hij de kans tegen Duitsland en faalde hij. Zoals hij dat ook deed bij Milan en Madrid. Accepteer nou gewoon dat Huntelaar geen wereldtop is.Superfries88' schreef: Lekker makkelijk... Huntelaar heeft pas een wedstrijd of twintig in de basis gestaan bij Oranje, hoofdzakelijk tegen landen van het kaliber Zweden of minder. Op de grote toernooien heeft hij nog nooit een serieuze kans gehad, dus daarop kun je hem onmogelijk afrekenen. Je kan dat pas als argument gebruiken als je hem ook echt de kans geeft op dat podium. Om te falen moet je ook de kans daartoe krijgen.
-
- Superster
Feit is wel dat hij er bij schalke 04 behoorlijk wat doelpunten in legt en dat is niet de minste competitie.
Hij scoort vrijwel altijd wanneer hij speelt.
Echter moet je hem niet buiten de 16 aanspelen omdat hij dan weinig kan met de bal en dat gebeurde tijdens de wedstrijd tegen duitsland dus wel meerdere malen waardoor hij slecht uit de verf komt.
Met Huntelaar heb je dus gewoon een zeer goede afmaker (wanneer hij de ballen binnen de 16 meter krijgt en ze niet zelf op hoeft te halen) en van Persie kan je ook buiten de 16 meter gebruiken maar die lijkt over het algemeen niet bepaald in vorm qua scoren wanneer hij in het Nederlands elftal speelt. Dit terwijl hij het bij arsenal wel weet te brengen.
Hij scoort vrijwel altijd wanneer hij speelt.
Echter moet je hem niet buiten de 16 aanspelen omdat hij dan weinig kan met de bal en dat gebeurde tijdens de wedstrijd tegen duitsland dus wel meerdere malen waardoor hij slecht uit de verf komt.
Met Huntelaar heb je dus gewoon een zeer goede afmaker (wanneer hij de ballen binnen de 16 meter krijgt en ze niet zelf op hoeft te halen) en van Persie kan je ook buiten de 16 meter gebruiken maar die lijkt over het algemeen niet bepaald in vorm qua scoren wanneer hij in het Nederlands elftal speelt. Dit terwijl hij het bij arsenal wel weet te brengen.
-
- Basisspeler
Maar ligt dat laatste aan van Persie of aan de spelers om hem heen of het systeem? Het lijkt me niet dat hij ineens een totaal andere speler is als hij in een oranje shirtje speelt.Met Huntelaar heb je dus gewoon een zeer goede afmaker (wanneer hij de ballen binnen de 16 meter krijgt en ze niet zelf op hoeft te halen) en van Persie kan je ook buiten de 16 meter gebruiken maar die lijkt over het algemeen niet bepaald in vorm qua scoren wanneer hij in het Nederlands elftal speelt. Dit terwijl hij het bij arsenal wel weet te brengen.
-
- Superster
Tja Huntelaar scoort dit weekend 2 keer bij zijn club en van Persie scoort 2 keer.
Huntelaar loopt meer dan 1 op 1 in de competitie in Duitsland.
Wie kies je dan? Vind het moeilijk kiezen tussen die twee moet ik zeggen hoor. Ze doen het beide namelijk enorm goed qua scoren bij hun clubs en beide niet in de makkelijkste competities......
Je kan in mijn ogen dus niet zeggen dat je van Persie op moet stellen ipv Huntelaar. Vooral niet nadat van Persie het niet heeft laten zien tijdens het WK. Huntelaar weten we niet van hoe hij het daar had gedaan, misschien beter of misschien slechter?
Helaas heeft hij toen de kans niet gekregen en staat van Marwijk nog altijd voor dit enorm moeilijke dilemma.
Huntelaar loopt meer dan 1 op 1 in de competitie in Duitsland.
Wie kies je dan? Vind het moeilijk kiezen tussen die twee moet ik zeggen hoor. Ze doen het beide namelijk enorm goed qua scoren bij hun clubs en beide niet in de makkelijkste competities......
Je kan in mijn ogen dus niet zeggen dat je van Persie op moet stellen ipv Huntelaar. Vooral niet nadat van Persie het niet heeft laten zien tijdens het WK. Huntelaar weten we niet van hoe hij het daar had gedaan, misschien beter of misschien slechter?
Helaas heeft hij toen de kans niet gekregen en staat van Marwijk nog altijd voor dit enorm moeilijke dilemma.
-
- Forumicoon
Ik heb ook nergens gezegd dát Huntelaar wereldtop is, want dat is hij ook niet. Maar Huntelaar is een geweldige afmaker en heeft dit bewezen. Als je kijkt op welke manier hij in Milaan en Madrid is gebruikt en je pakt dan zijn productie erbij, dan zul je zien dat hij ook dáár een prima afmaker is gebleken. Het is misschien niet goed genoeg voor dat niveau, maar in veruit de meeste wedstrijden in Oranje zeker voldoende. En als het alternatief nou beter is, maar Van Persie faalt ook regelmatig. In mijn ogen is het raar om Van Persie een heel WK te laten falen zonder ingrijpende gevolgen en dan Huntelaar als 'niet voldoende' beschouwen op basis van één wedstrijd waarin er collectief werd gefaald. Dat is simpelweg niet fair.FC Drogeham schreef: Afgelopen week had hij de kans tegen Duitsland en faalde hij. Zoals hij dat ook deed bij Milan en Madrid. Accepteer nou gewoon dat Huntelaar geen wereldtop is.
-
- Basisspeler
Van Persie heeft helemaal niet gefaald in mijn ogen. En leuk dat Huntelaar een goede afmaker is, maar we hebben in oranje genoeg spelers die een doelpunt kunnen maken, dus die afmaker hebben we helemaal niet nodig. Doodzonde om met een man minder te gaan spelen puur omdat je persé een afmaker in de ploeg wilt hebben. Robben, Sneijder, van Persie, van der Vaart scoren allemaal erg makkelijk.Superfries88' schreef: Ik heb ook nergens gezegd dát Huntelaar wereldtop is, want dat is hij ook niet. Maar Huntelaar is een geweldige afmaker en heeft dit bewezen. Als je kijkt op welke manier hij in Milaan en Madrid is gebruikt en je pakt dan zijn productie erbij, dan zul je zien dat hij ook dáár een prima afmaker is gebleken. Het is misschien niet goed genoeg voor dat niveau, maar in veruit de meeste wedstrijden in Oranje zeker voldoende. En als het alternatief nou beter is, maar Van Persie faalt ook regelmatig. In mijn ogen is het raar om Van Persie een heel WK te laten falen zonder ingrijpende gevolgen en dan Huntelaar als 'niet voldoende' beschouwen op basis van één wedstrijd waarin er collectief werd gefaald. Dat is simpelweg niet fair.
-
- Superster
Nou van Persie heeft tijdens het WK kansen genoeg gemist in mijn ogen....
En in mijn ogen daarom zeker gefaald en Huntelaar had daardoor zeker een kans verdiend op het WK maar kreeg deze helaas niet.
En in mijn ogen daarom zeker gefaald en Huntelaar had daardoor zeker een kans verdiend op het WK maar kreeg deze helaas niet.
-
- Basisspeler
Welke kansen heeft ie gemist dan?forca hveen schreef:Nou van Persie heeft tijdens het WK kansen genoeg gemist in mijn ogen....