Supportersraad

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Jeroen
Forumicoon

Re: Supportersraad

Bericht door Jeroen »

Hoe groot is de kans dat een actieve en betrokken supporter geen 'bekende' is? In deze groep zitten niet bepaald ja-knikkers.
Squerrel
Superster
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Jeroen schreef:Hoe groot is de kans dat een actieve en betrokken supporter geen 'bekende' is? In deze groep zitten niet bepaald ja-knikkers.
I know I know dat die kans klein is maar goed, je hoopt tegen beter weten in op wat anders misschien.
Bedankt Torcida:-)
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

De praktijk moet het natuurlijk nog uitwijzen, maar dit ziet er niet slecht uit wat mij betreft. Redelijk tot goede evenwichtige samenstelling en inderdaad (niet allemaal) ja knikkers.
Corruption is everywhere, fight it!
vak-27
Invaller

Bericht door vak-27 »

Wordt er ook een apart topic geopend, bv: "vragen a.d. supportersraad"? Hier kan men dan vragen/opmerkingen e.d. plaatsen waarvan men vindt dat die in de supportersraad aan de orde zouden moeten komen. Het te openen topic zou dan alleen voor vragen moeten dienen, er moeten geen discussies in gevoerd worden om e.e.a. overzichtelijk te houden.
Arnoud
Wereldspeler

Bericht door Arnoud »

Alle vragen, opmerkingen, suggesties ed. kunnen gemaild worden naar:
supportersraad@sc-heerenveen.nl
Deze mails komen bij alle leden van de raad terecht, alsmede bij de vertegenwoordigers van sc Heerenveen die het contact met de raad onderhouden.
Het streven is om een eigen webpagina op de site van sc Heerenveen op te zetten, maar dit zal nog wel enige tijd duren, mede ivm de aanmaak van een nieuwe site. Maar, Keulen en Rome zijn ook niet op één dag gebouwd.
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Wij wensen deze Raad van wijze supporters veel inspiratie toe! Er is veel te winnen door zaken bespreekbaar te maken, verbeterideeën aan te dragen, de gevoelens van de buitenwereld naar binnen te brengen bij de club. Een belangrijke groep als het gaat om verloren gegane kernwaarden weer in het licht te zetten. Het zal wel goed komen.
Freezeman
Superster

Bericht door Freezeman »

Arnoud schreef:..... Keulen en Rome zijn ook niet op één dag gebouwd.
Jij kan het weten want je was er waarschijnlijk zelf bij. :wink:
Anti anti. :)
Arnoud
Wereldspeler

Bericht door Arnoud »

Het waren trouwens Aken en Keulen ......... Dementie :?: :mrgreen:
frisianbadboy
Wereldspeler

Bericht door frisianbadboy »

Het waren trouwens Aken en Keulen ......... Dementie
En deze persoon mag ons vertegenwoordigen in de supportersraad? Hij komt nu al niet juist uit zijn woorden. Dat gaat nog wat worden :mrgreen:
Surhuisterveen
Forumicoon
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Gelukkig weten we dat Arnoud welbespraakt is. Komt helemaal goed!
SCH
Hielke
Forumicoon

Bericht door Hielke »

Alle vergaderingen van de supportersraad moeten dan wel worden gehouden in de vier weken per jaar dat Arnoud niet op een buitenlandse reis is. Lijkt me nog lastig zat. :wink:
gerdykster
Wereldspeler

Bericht door gerdykster »

Gister te horen gekregen dat komende maandagavond de eerste bijeenkomst van de supportersraad gepland staat.
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
Arnoud
Wereldspeler

Bericht door Arnoud »

Moet wel in die week want daarna ga ik even op .............vakantie :mrgreen:
Surhuisterveen
Forumicoon
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Kunnen de betrokkenen even uitleggen wat er besproken is?
SCH
1920
Selectiespeler
Contacteer:

Bericht door 1920 »

Er is alleen een overleg geweest tussen de supportersraadleden. Wanneer er een overleg met de directie achter de rug is, dan zullen de notulen openbaar worden gemaakt op de website van SC Heerenveen.
Arnoud
Wereldspeler

Bericht door Arnoud »

De Supportersraad is vanaf vandaag online bereikbaar via: http://www.sc-heerenveen.nl/supportersraad.
Of ga naar ww.sc-heerenveen.nl, en doe de volgende stappen: "ga naar sc-heerenveen.nl"- "menu" - "club" - "mensen achter de club" en tot slot "Supportersraad".

Ons e-mail adres : supportersraad@sc-heerenveen.nl of gebruik het contactformulier

De eerstkomende vergadering van de Raad met de Direktie van sc Heerenveen zal zijn op 16 november aanstaande.
paparazzi
Superster

Bericht door paparazzi »

Supportersraad moet de koppen eens bij mekaar steken voor wat betreft de uitwedstrijden. Want dat was in Kerkrade om te janken!
Kreeg er zelfs nog reactie`s op van kennissen limbo`s. :D

Dat moet beter kunnen supportersraad!
Koppen bij elkaar zou ik zeggen, en minimaal gaan voor 150 man sterk naar uitwedstrijden.

Succes!
Miereneukert!
1920
Selectiespeler
Contacteer:

Bericht door 1920 »

Helaas kunnen we de mensen niet dwingen om naar een uitwedstrijd te gaan :)

Uiteraard is het supportersraad al eerder opgevallen dat de uitwedstrijden steeds minder worden bezocht. Het is inmiddels ook al ter sprake gekomen binnen de supportersraad. We zijn er mee bezig...
Gibbet
Bankzitter

Bericht door Gibbet »

Er is vast wel iemand met talent voor marketing, of iemand die een marketeer is! Supporters hebben in uitwedstrijden is zo ontzettend belangrijk voor het imago van de club.
Calimero
Forumicoon

Bericht door Calimero »

Het is maar net hoe graag de club uitsupporters mee wilt. Als ze ze écht zo belangrijk vinden, zouden ze daarvoor iets uit de kast trekken. Het kost dan weliswaar wat, maar dan kun je de uitwedstrijden wel aantrekkelijker maken.
NN4ever
Selectiespeler

Bericht door NN4ever »

Je kan nog zoveel dingen proberen mbt marketing voor uitwedstrijden, maar ik denk dat het bij ons niet gaat werken. Het is gewoon een feit dat we geen fanatiek uitpubliek hebben. Het enige wat misschien gaat werken is dat je de prijs consequent laag houdt, dus max 15 euro ofzo.
1. Heerenveen
2. Familie
Eric
Superster

Bericht door Eric »

Groot nadeel is gewoon dat de supporters van Heerenveen in het noorden van het land wonen en daarom minder snel gaan, gezien ze al gauw 2 uur onderweg zijn. Daarbij kost het bezoeken van een uitwedstrijd al gauw meer dan 40/50 euro per persoon en dat is gewoon te duur. Enige opties zijn goedkope, georganiseerde busreizen denk ik .
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Ik weiger te geloven dat er weinig (en dus onvoldoende) animo is voor het bezoeken van uitwedstrijden. Kijk bijvoorbeeld eens naar de foto's van Ajax-uit door de jaren heen: er is sprake van een afname. Hetzelfde geldt voor de busreis: jaren geleden reden er vaak twee bussen of meer, nu is het vaak maar één en zelfs dat is al geen zekerheidje meer. Maar als er sprake is van een afname, dan is er ook ruimte voor een stijgende lijn. Een paar jaar geleden stonden we twee keer op rij met zeker vijfhonderd supporters in Alkmaar, bij PSV is het zelfs nog meer geweest. Zo kan ik nog een hele opsomming maken. In die wetenschap moet het toch mogelijk zijn om minimaal één bus te vullen en bij verre uitwedstrijden minimaal richting de honderd man te gaan en bij andere wedstrijden op twee á driehonderd uit te komen?

Hier kun je zeker wel iets aan doen. Breng uitwedstrijden beter onder de aandacht: schenk rondom thuiswedstrijden aandacht aan uitwedstrijden. Geef aan hoe je aan kaarten kunt komen, dat kan via de stadionspeaker, de grote schermen, programmaboekjes en desnoods via flyers, folders of uitgedeelde A4tjes. Plaats oproepen via de website, mails en andere mogelijkheden. Probeer regelmatig een interessante actie aan te bieden, zoals laatst met VVV-uit in de beker. Onderzoek onder de eigen aanhang de redenen waarom mensen niet of zelden naar een uitwedstrijd gaan. Ik kan me niet voorstellen dat er niet meer mogelijk is dan dit. De supportersraad kan hier best in meedenken.
Freezeman
Superster

Bericht door Freezeman »

Je kan een heleboel bedenken en alles uit de kast halen wat marketing betreft maar dan heb je nog steeds te maken met FRIEZEN.
We zijn niet zo snel enthousiast te krijgen en we doen gewoon want dat is immers al gek genoeg.
Ajax, Feyenoord, PSV uit is niet bijzonder meer dat hebben we al jaren achter elkaar kunnen doen.
Alleen als er iets speciaals is kunnen we er voor gaan.
Ik noem de beker finale(s), half Friesland rukt uit.
Ik noem het afscheid van Foppe, het uitvak van het Arke Stadion zat vol.
Ik noem de laatste wedstrijd in het Oosterpark stadion, het uitvak stond vol.
Ik noem de eerste wedstrijd in de Euroborg, ondanks een 3 uur durende reis het uitvak zat vol.

Het kan wel maar dan moet er wel iets bijzonders aan de hand zijn, anders krijg je een Fries "net fan'e pôlle".
En vergeet de invloed van de TV ook niet, waarom een hele dag onderweg voor pak'm beet €50,- terwijl je Eredivisie live voor minder dan de helft een hele maand hebt en je lekker bij moeke thuis kan blijven zitten.
Laatst gewijzigd door Freezeman op 07-11-2011 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

Zit wat in Freezeman, maar op ruim 20.000 vaste stadionbezoekers moeten toch zeker wel elke twee weken 100 mensen aanwezig kunnen zijn? Thuiswedstrijden zijn ook niet 'bijzonder', maar daar zitten ook elke twee week zoveel mensen. Dat verschil is in mijn ogen te groot om het enkel op 'Friezen' te gooien.

Je ziet trouwens zo'n tendens in bijna heel Nederland, dus het is goed mogelijk dat er bepaalde percepties en/of restricties bestaan wat men tegenhoudt.
Corruption is everywhere, fight it!
Freezeman
Superster

Bericht door Freezeman »

Thuis wedstrijden worden zo massaal bezocht omdat men een seizoenkaart heeft en het is van de gekke om die niet te benutten, da's sonde nou juh.
schamibijf
Nieuw talent

Bericht door schamibijf »

Het leven in het algemeen is gewoon schroeiende duur, vind je het gek dat mensen vaker een wedstrijd laten schieten.
Er is gewoon minder te besteden. Bij mij wel tenminste en aangezien ik ook nog graag andere leuke dingen doe moet ik keuze's maken.
gerdykster
Wereldspeler

Bericht door gerdykster »

Valt er dan niet iets van een soort seizoenskaart voor uitwedstrijden te regelen??
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
Jurjenv
Wereldspeler

Bericht door Jurjenv »

Laat ze iets doen aan de prijzen, dat zou al verschil maken namelijk...
longa
Invaller

Bericht door longa »

Is er niet iets van een kaart waar je een bepaald aantal uitwedstrijden mee mag bezoeken te regelen? Bijvoorbeeld als je denkt van ik bezoek dit jaar 8 uitwedstrijden je daarvoor een kaart van pak weg 100 euro kan aanschaffen, dit bedrag loopt per wedstrijd op met een vast bedrag, 1 wedstrijd kost dan bijv. 12.50. Zo betaal je voor elke uit-wedstrijd dezelfde en een goede prijs. Als elke club uit Nederland dit systeem hanteerd is het voor iedere supporter van iedere club eerlijk toch?
Plaats reactie