25-10-11: sc Heerenveen - Harkemase Boys (6-1)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Lardy
Superster

Re: sc Heerenveen - Harkemase Boys (KNVB Beker 25-10, 18:45)

Bericht door Lardy »

Hans Kraaij meldde gisteren dat hij in november zijn nieuwe club voor volgend jaar bekend gaat maken. Dan is het niet moeilijk welke dat gaat worden.
Surhuisterveen
Forumicoon
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Die gaat gewoon naar Harkemase Boys.
SCH
Lardy
Superster

Bericht door Lardy »

Volgens mij had Hans Kraaij een aardig salaris bij Lienden, volgens mij is die veel duurder dan Henk de Jong.
BK2007
Forumicoon

Bericht door BK2007 »

Zo'n figuur als Hans Kraaij daar moet je gewoon nooit aan beginnen. Het is immers één en al theater. Past ook totaal niet in de rustige Friese cultuur. Het is meer iets voor het katholieke zuiden, daar houden ze wel van wat bloopers en carnaval.
Samen maken we de club sterk.
Lardy
Superster

Bericht door Lardy »

BK2007 schreef:Zo'n figuur als Hans Kraaij daar moet je gewoon nooit aan beginnen. Het is immers één en al theater. Past ook totaal niet in de rustige Friese cultuur. Het is meer iets voor het katholieke zuiden, daar houden ze wel van wat bloopers en carnaval.
Onzin, zo'n trainer is perfect om de club uit te dragen naar buiten toe. Komt een hele hoop publiciteit bij kijken en dat is weer interessant voor sponsoren. Maar het is een dure trainer en ik heb geen idee hoe de financiën van Harkema ervoor staan.
TORCIDA
Superster

Bericht door TORCIDA »

Kraaij gaat echt niet naar harkemase boys. dat is geen match
Hier heb ik geen woorden voor
abegoal
Wereldspeler

Bericht door abegoal »

Harkemase Boys wil deze keer stunten in Friese clash
25/10/2011 13:15

In de derde ronde van de KNVB-beker staat dinsdagavond een heus Fries onderonsje op het programma. Harkemase Boys wil nadat het eerder Willem II uit het toernooi stootte nu stunten in een uitverkocht Abe Lenstra Stadion, waar grote broer SC Heerenveen de gastheer is. De trainer van de Topklasser, Wieb Rodenhuis, blikt vooruit.

'Hoezo hebben wij niets te verliezen? Wij maken kans op de volgende bekerronde en daar gaan we voor', stelt Rodenhuis op de clubwebsite van zijn opponent. 'Heerenveen is individueel beter, maar je weet nooit waar een team toe in staat is.'

Dat collega-trainer Ron Jans wellicht enkele spelers spaart, is volgens Rodenhuis onzin. 'Die jongens trainen maar zes keer per week. Rust krijgen ze genoeg. Wat moeten wij dan? Er zijn jongens bij die een fulltime baan hebben, die kunnen het ook opbrengen. Als speler zou ik ook geen rust willen. Dit is een wedstrijd en dan wil je meedoen.'

De Friese clash zorgt ervoor dat de gemoederen in het hoge noorden hoog oplopen. 'Als je ziet wat er allemaal op afkomt. We hebben Eredivisie Live al op bezoek gehad en op de wedstrijddag zelf word ik de hele dag door Omrop Fryslân gevolgd.'

'Dit is prachtige reclame voor de club. De wedstrijd leeft enorm bij de mensen. Het mooiste voorbeeld hiervan zijn mijn broers. Die zijn normaliter amper geïnteresseerd in voetbal, maar belden me nu voor kaarten. Nou, als zij willen komen kijken, dan moet het wel bijzonder zijn. Ik denk dat er een geweldige sfeer in het stadion zal ontstaan', besluit Rodenhuis.
Aldus VI.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
gerdykster
Wereldspeler

Bericht door gerdykster »

Ik ben blij dat deze soap over precies 6 uur gedaan is!
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Helaas niet.
Daarna gaat het over de geweldige Elfstedensfeer en over de makkelijk winst en over dingen die bij een volgende derby beter moeten
abegoal
Wereldspeler

Bericht door abegoal »

Komop jongens, nu klinken jullie als een stel oude wijfen. Geniet er nou eens van!
edw
Invaller

Bericht door edw »

BK2007 schreef:Zo'n figuur als Hans Kraaij daar moet je gewoon nooit aan beginnen. Het is immers één en al theater. Past ook totaal niet in de rustige Friese cultuur. Het is meer iets voor het katholieke zuiden, daar houden ze wel van wat bloopers en carnaval.
Wat is dat nou weer voor opmerking? Ik zit in het zuiden op kamers, maar al die aparte poespas hoeven ze hier ook niet.
camataru
Wereldspeler

Bericht door camataru »

abegoal schreef:Komop jongens, nu klinken jullie als een stel oude wijfen. Geniet er nou eens van!
Waarom moet je genieten van die hoempapa ellende. dit is gewoon een wedtrijd tegen harkema.
Als je tegen DKV gespeeld had was dat ook niet gebeurd al die Elfstedentocht sfeer en andere onzin.

Nogmaals harkema boeit me niet, en volg en intreseer me ook niet voor die club.
Gewoon met een dik pak aan de broek naar harkema sturen en donderdag is iedereen deze Friese carnaval weer vergeten.

godzijdank.
Wij zijn Heerenveen.
edw
Invaller

Bericht door edw »

Ik kan me wel enigszins vinden in camatra. Kom op he het is een wedstrijd tussen een Eredivisieclub en een topklasser. Dat soort potjes speel je normaal in de voorbereiding op hun terrein. Voor Heerenveen is dit toch niets bijzonders? voor hun wel, logisch.
mitrita
Superster

Bericht door mitrita »

Een wedstrijd die ondanks de ophef vooraf snel beslist was.
Daarna op halve kracht uitgespeeld.
Weer over tot de orde van de dag.
Ebiede
Verified
Forumicoon

Bericht door Ebiede »

Mooi! De wedstrijd was snel beslist de krachten konden zo gespaard worden voor zaterdag!

Loop maar door, hier is niets te zien mensen!
Spijt heb je morgen maar!
Knipecity
Forumicoon

Bericht door Knipecity »

Had 7-0 voorspeld en kan alleen maar lachen om mensen die kleine uitslagen hadden of zelfs Harkema kansen gaven want die 6-1 was een zeer kleine afspiegeling van de werkelijke vehouding. Op halve kracht. Dit hadden gewoon dubbele cijdfers moeten zijn, maar onze heren zijn tevreden met weinig. Narsingh is daar een toonbeeld van. Iemand die altijd het pootje als eerste terugtrekt.

Assaidi moest vandaag meer overspelen, dat was hem gezegd en dan zie je dat hij na gaat denken en dan gaat alles mis. Speelde belabberd en moet gewoon lekker zonder opdrachten het veld in.

Snel vergeten dit en hopen op 3 punten tegen ADO.
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

Knipecity schreef: Assaidi moest vandaag meer overspelen, dat was hem gezegd en dan zie je dat hij na gaat denken en dan gaat alles mis. Speelde belabberd en moet gewoon lekker zonder opdrachten het veld in.
Ah, je was in de kleedkamer lees ik? De afgelopen wedstrijden is hij dan blijkbaar ook met die opdracht het veld in gestuurd want toen speelde hij ook belabberd.

Op naar zaterdag, leuk oefenpotje tussendoor. Nu nog even wachten op de loting donderdag.

Ben trouwens benieuwd of Harkema de €3500 euro boete voor de fakkels op kan hoesten. Onze club vond het best want er is geen steward naar toe gegaan. Klassejustitie?
Corruption is everywhere, fight it!
Knipecity
Forumicoon

Bericht door Knipecity »

Hoef daarvoor niet in de kleedkamer te zijn. Ik kan dat namelijk zien. Hij probeerde heel vaak af te spelen waar hij normaal alleen ging. Dat afspelen ging vaak mis.

Dost miste trouwens ook weer minstens 3 opgelegde kansen.
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

Blijkbaar denken de trainers en profs er anders over, anders wordt zo'n beslissing niet genomen toch? Alles kost tijd om 'op te bouwen', dus op basis van een wedstrijd tegen een amateurclub conclusies trekken lijkt mij wat te voorbarig.
Corruption is everywhere, fight it!
Knipecity
Forumicoon

Bericht door Knipecity »

Assaidi is een speler die het moet hebben van zijn intuïtie. Die moet je niet met opdrachten volstoppen.
Een compleet vrije rol moet hij hebben.
Knipecity
Forumicoon

Bericht door Knipecity »

Doe nu maar GVVV of Achilles.
Riverside
Beheerder

Bericht door Riverside »

Volgende ronde weer een thuiswedstrijd graag!

Vakkie 12! :stan:
scfan
Nieuw talent

Bericht door scfan »

Zoals vooraf gedacht: een makje.

Nu op naar ADO, een 10x zo moeilijk potje!

En nog een tip voor Veenstra: Houd Nieuw Noord mooi in vak 12/13, goeie verbetering!
abegoal
Wereldspeler

Bericht door abegoal »

Wat een sof.

Na 25 minuten spelen op 3-0. Toen al een handvol 100% kansen gemist, vooral door Bassie. Met een beetje meer scherpte en vertrouwen (lees kwaliteit) had het toen al 5 of 6-0 moeten staan. De tegengoal was typerend voor de wedstrijd. Een rommelgoal die in mijn ogen met ons centraal duo nooit had mogen vallen.

Het kwaliteitsverschil was enorm, dat dit niet meer doelpunten opleverde is in mijn ogen een enorme sof en tevens de grondslag van het lage aantal overwinningen in de competitie. We scoren veel te moeilijk.

De 2e helft, een groot deel met maar 10 Harekieten, was nog erger. 3 schamele doelpunten, een handvol goede kansen voor Harkema en voetbal zonder enig idee vanaf sch kant. Jammer. Vandaag had men kunnen oefenen op automatismen, samenspel en tactische varianten, maar helaas.

Benieuwd of het tegen den Haag komend weekend beter gaat, maar veel hoop daarop heb ik niet.
Arjen
Wereldspeler

Re: sc Heerenveen - Harkemase Boys (6-1)

Bericht door Arjen »

Mooie ploegen om tegen te loten: Top Oss, GVVV, Achilles....
AllardP
Wereldspeler

Bericht door AllardP »

Tja, wat heeft het voor zin om zo lang bij deze wedstrijd stil te staan? De spelers van Heerenveen voelden aan dat ze veel sterker waren en hebben de wedstrijd benut om krachten te sparen. De scherpte wordt dan ook vanzelf minder, wat je ziet aan de gemiste kansen en het ongeconcentreerde verdedigen.

Ruim gewonnen, spelers kunnen laten rusten, geen kaarten en blessures: wat mij betreft prima. Ik geloof er niets van dat het zelfvertrouwen ineens zou toenemen als je een stel amateurs met tien goals vernedert.
.Pim
Nieuw talent

Bericht door .Pim »

René, waar is je Cambuur-shirt? :lol:
Duidelijk niveauverschil. Morgen nog een stukje in de LC over deze 'derby' en dan afgelopen met die onzin, en op naar Den Haag-thuis.
Leuk sfeertje in vak 12, zag er wat mensen tussen die er (aanvankelijk?) niet waren om te staan, maar er toch mooi tussen bleven staan.
Ben ook benieuwd hoe luid de noord-tribune klonk in verhouding tot andere wedstrijden.
Wat me ook opviel was de 'Harkema-muziek' voor de wedstrijd en in de rust. Belachelijk! We spelen toch in Heerenveen?! Whats next? Hand in hand, kameraden als Feyenoord komt? Ook sprak Jouke ineens Fries. Doe dat dan de andere wedstrijden ook! Maar nee, dat zal wel weer te maken hebben met het 'elfstedentocht gevoel'...
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

scfan schreef: En nog een tip voor Veenstra: Houd Nieuw Noord mooi in vak 12/13, goeie verbetering!
Vond dat qua geluid erg tegenvallen. Als je hoger staat ben je beter te horen. Komt door de slechte akoestiek.

En de Harrekieten die het hadden over sfeer en ons eruit zingen mogen weer snel terug in hun hok. Wat een dramasfeer daar op Zuid. Maar eindelijk kunnen we weer vooruit kijken naar belangrijkere zaken dan dit tussendoortje........

Wedstrijd was te simpel om over te praten. Wel jammer dat Assaidi werd gewisseld want Martinus is er nog lang niet. Wat een middelmatige speler.
Tijnjenees
Jeugdspeler

Bericht door Tijnjenees »

Leuk. De speaker sprak deze keer Fries.
Jammer. Fries met fouten. :(
"In doarp riist ut 'e puollen"
SCH1920
Invaller

Bericht door SCH1920 »

.Pim schreef:Wat me ook opviel was de 'Harkema-muziek' voor de wedstrijd en in de rust. Belachelijk! We spelen toch in Heerenveen?! Whats next? Hand in hand, kameraden als Feyenoord komt? Ook sprak Jouke ineens Fries. Doe dat dan de andere wedstrijden ook! Maar nee, dat zal wel weer te maken hebben met het 'elfstedentocht gevoel'...
Inderdaad, beetje overdreven! Dat waren grote minpunten, gevolgd door het applaus voor de 3-1. De gehele noordtribune zorgde echter wel voor een prachtige voetbalsfeer. Ik kan me voorstellen dat het bestuur graag wil dat Nieuw Noord naar beneden gaat, voor de aantrekkingskracht van Heerenveen is dat ook beter.
Plaats reactie