25-10-11: sc Heerenveen - Harkemase Boys (6-1)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Re: sc Heerenveen - Harkemase Boys (KNVB Beker 25-10, 18:45)

Bericht door Fanatic 4-ever »

Superfries88' schreef:Inschattingsfout van HB wellicht?
Ik denk eerlijk gezegd dat dit door de fantastische commercie komt (wat zouden we zonder moeten?). Eerst was de wedstrijd gewoon om 8 uur, dus veel mensen kunnen gewoon. Met die kuttijd kun je het waarschijnlijk met je eigen auto wel halen, maar redt je bijvoorbeeld de vertrektijden van de bus niet meer.

Opzich vindt ik het wel jammer dat je daar niks terug van hoort, bij beide clubs. Ze hebben er beide last van zou je zeggen, maar het gaat alleen maar over dat 'elfstedengevoel' en dat soort onzin. Het zou toch juist mooi zijn om als 'eigenaardige' clubs (want dan zijn we toch?) hier duidelijk tegenin gaat. Maar blijkbaar zijn we dat alleen wanneer het ons uitkomt en vooral niet wanneer het geld op kan leveren (wat trouwens onder Riemer ook al zo was, maar dat terzijde).
Corruption is everywhere, fight it!
Frisian Viking
Superster

Bericht door Frisian Viking »

Fanatic 4-ever schreef: Ik denk eerlijk gezegd dat dit door de fantastische commercie komt (wat zouden we zonder moeten?). Eerst was de wedstrijd gewoon om 8 uur, dus veel mensen kunnen gewoon. Met die kuttijd kun je het waarschijnlijk met je eigen auto wel halen, maar redt je bijvoorbeeld de vertrektijden van de bus niet meer.

Opzich vindt ik het wel jammer dat je daar niks terug van hoort, bij beide clubs. Ze hebben er beide last van zou je zeggen, maar het gaat alleen maar over dat 'elfstedengevoel' en dat soort onzin. Het zou toch juist mooi zijn om als 'eigenaardige' clubs (want dan zijn we toch?) hier duidelijk tegenin gaat. Maar blijkbaar zijn we dat alleen wanneer het ons uitkomt en vooral niet wanneer het geld op kan leveren (wat trouwens onder Riemer ook al zo was, maar dat terzijde).
Daar zouden de sponsors niet blij mee zijn, als de clubs er tegenin gaan. Heb je de kans om anderhalf uur op beeld te komen, zijn er een paar supporters die lopen te jammeren. Supporters waarvoor er zo een paar anderen gevonden zijn die wel heen willen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

Ik vraag mij af wie deze wedstrijd op tv gaat kijken, heel Friesland zit in het stadion.
Alle ballen op Henkie!
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Frisian Viking schreef:Daar zouden de sponsors niet blij mee zijn, als de clubs er tegenin gaan. Heb je de kans om anderhalf uur op beeld te komen, zijn er een paar supporters die lopen te jammeren. Supporters waarvoor er zo een paar anderen gevonden zijn die wel heen willen.
Alsof er een grote groep gaat afstemmen op Eredivisie Live om een bekerduel tussen Heerenveen en Harkemase Boys te bekijken. Je kunt je bovendien afvragen of er überhaupt mensen op de sponsorborden letten... Daarnaast is dit natuurlijk ook een drogreden. EL heeft vier kanalen tot de beschikking en gebruikt al die kanalen niet om bekervoetbal uit te zenden. Deze wedstrijd had dus gewoon om acht uur gespeeld én uitgezonden kunnen worden. En is de kans op hogere kijkcijfers niet groter om acht uur dan om kwart voor zeven, wanneer mensen pas relatief kort thuis zijn van het werk en dus nog moeten eten/douchen e.d.
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

Is het stadion uitgebreid dan?

Volgens wikipedia:
Friesland telt 646.318 inwoners (30 november 2009).

Er blijven dus nog de nodige mensen buiten het stadion die avond.
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Frisian Viking schreef: Daar zouden de sponsors niet blij mee zijn, als de clubs er tegenin gaan. Heb je de kans om anderhalf uur op beeld te komen, zijn er een paar supporters die lopen te jammeren. Supporters waarvoor er zo een paar anderen gevonden zijn die wel heen willen.
Onvoorstelbaar dat je zo makkelijk over supporters praat. In mijn ogen moet het belang van de supporters altijd boven dat van sponsoren staan (waarmee ik niet zeg dat sponsoren niet belangrijk zijn of op moeten rotten trouwens hoor). Verder sluit ik me graag aan bij Superfries 88.
Frisian Viking
Superster

Fanatic 4-ever schreef: Onvoorstelbaar dat je zo makkelijk over supporters praat. In mijn ogen moet het belang van de supporters altijd boven dat van sponsoren staan (waarmee ik niet zeg dat sponsoren niet belangrijk zijn of op moeten rotten trouwens hoor). Verder sluit ik me graag aan bij Superfries 88.
Mensen moeten de ogen eens open doen. Voetbal draait nou eenmaal om de poen en wij brengen direct niet veel geld in het laatje, sponsoren daarentegen wel. En zonder ons is voetbal uiteraard niets, maar voor ons zijn er wel weer anderen te vinden die geïnteresseerd zijn. De illussie dat dit ooit nog gaat veranderen heb ik niet, daar geloof ik gewoonweg niet in.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Superfries88'
Forumicoon

Frisian Viking schreef:Mensen moeten de ogen eens open doen. Voetbal draait nou eenmaal om de poen en wij brengen direct niet veel geld in het laatje, sponsoren daarentegen wel. En zonder ons is voetbal uiteraard niets, maar voor ons zijn er wel weer anderen te vinden die geïnteresseerd zijn. De illussie dat dit ooit nog gaat veranderen heb ik niet, daar geloof ik gewoonweg niet in.
Ben je zelf niet verblind door de gedachte 'commercie is noodzakelijk'? Die indruk krijg ik wel namelijk. Zoals ik al aangaf: je kunt je afvragen of dit tijdstip interessanter is voor de commercie, maar het is onzin dat het een keuze tussen supporter en commercie is. Ook om acht uur 's avonds kun je de wedstrijd uitzenden (Eredivisie Live heeft vier kanalen) en dan stel je nog een hoop supporters tevreden ook. Nu zorg je voor onvrede en krijg je juist een tweespalt, hetgeen voor de commercie in theorie dan weer nadelig kan zijn. Bovendien kun je nou niet stellen dat de clubs, en indirect de supporters, nou heel erg profiteren van Eredivisie Live. Als je afgaat op de berichtgeving bestaat zelfs de vraag of het überhaupt iets oplevert.
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Frisian Viking schreef: Mensen moeten de ogen eens open doen. Voetbal draait nou eenmaal om de poen en wij brengen direct niet veel geld in het laatje, sponsoren daarentegen wel. En zonder ons is voetbal uiteraard niets, maar voor ons zijn er wel weer anderen te vinden die geïnteresseerd zijn. De illussie dat dit ooit nog gaat veranderen heb ik niet, daar geloof ik gewoonweg niet in.
Een waarom draait voetbal om poen? Staat dat ergens geschreven ofzo? Voetbal is allereerst en vooral een sport, en daarnaast een vorm van vermaak voor het volk. Dat de commercie nu doet alsof zij er het alleenrecht op hebben, maar dat is natuurlijk onzin. 'Wie betaalt bepaalt', en dat soort onzin. Mensen geloven er ook nog eens in.

Je kunt trouwens over commercie als OSSH discussiëren, maar Eredivisie Live is echt de grootste onzin in mijn ogen. Clubs moeten nota bene betalen(!) om erop te komen, dus in principe kost die wijziging in tijd gewoon geld in plaats van dat het wat extra oplevert, wat jij doet voorkomen.

Verder denk ik dat je door te zeggen dat er 'dan wel anderen geïnteresseerd zijn' supporters enorm tekort doet. Alsof die niet belangrijk zouden zijn. Bovendien is het nog maar de vraag of er zomaar duizenden anderen geïnteresseerd zijn. In Engeland misschien, maar hier echt niet.
Ebiede
Verified
Forumicoon

Bericht door Ebiede »

Wat een gedoe om niks, zal blij zijn dat dit potje om niks voorbij is en we weer tot de orde van de dag kunnen overgaan.
Spijt heb je morgen maar!
Frisian Viking
Superster

Fanatic 4-ever schreef:Verder denk ik dat je door te zeggen dat er 'dan wel anderen geïnteresseerd zijn' supporters enorm tekort doet. Alsof die niet belangrijk zouden zijn. Bovendien is het nog maar de vraag of er zomaar duizenden anderen geïnteresseerd zijn. In Engeland misschien, maar hier echt niet.
Met dat laatste bedoel ik dat er wel andere supporters zijn dan. Als ik afhaak gaat er wel een ander op mijn stoel zitten.

Je gaat nu toch niet ontkennen dat voetbal om de pegels draait? Kijk naar Madrid, waar hele ploegen bij elkaar gekocht worden. Of kijk naar onszelf, waar we er gigantische bedragen doorheen gejast hebben om goede spelers te kunnen halen. Allemaal geld. Als een speler ergens anders duizend euro meer kan verdienen gaat hij daar heen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Ultras'01
Selectiespeler

Bericht door Ultras'01 »

Superfries88' schreef: Ook om acht uur 's avonds kun je de wedstrijd uitzenden (Eredivisie Live heeft vier kanalen) en dan stel je nog een hoop supporters tevreden ook. Nu zorg je voor onvrede en krijg je juist een tweespalt, hetgeen voor de commercie in theorie dan weer nadelig kan
Mensen kunnen natuurlijk niet naar 2 wedstrijden tegelijk kijken, wel naar 2 wedstrijden achter elkaar aan. Dus als Heerenveen om 18.45 speelt zullen er mensen naar kijken en dezelfde mensen zullen de wedstrijd erna ook blijven kijken. Als je Heerenveen om 20.00 zet, dan zullen deze mensen moeten kiezen.

Ik denk dat Frisian Viking hier wel gelijk heeft, hoe zeer ik er ook tegen ben en hoe hard ik me er ook tegen wil verzetten.
Voetbal draait tegenwoordig om geld, niet meer om de supporters(welke uiteindelijk mede het voetbal zo groot hebben gemaakt.)
Wij zijn HEERENVEEN
Superfries88'
Forumicoon

Ultras'01 schreef:Mensen kunnen natuurlijk niet naar 2 wedstrijden tegelijk kijken, wel naar 2 wedstrijden achter elkaar aan. Dus als Heerenveen om 18.45 speelt zullen er mensen naar kijken en dezelfde mensen zullen de wedstrijd erna ook blijven kijken. Als je Heerenveen om 20.00 zet, dan zullen deze mensen moeten kiezen.
Mijn verwachting is niet dat buiten Friesland nadrukkelijk naar deze wedstrijd gekeken gaat worden. De meeste mensen die afstemmen op EL voor deze pot zijn sowieso wel geïnteresseerd, denk ik. Of je dus kunt stellen dat er een keuze gemaakt moet worden... Natuurlijk bestaat het risico, maar in de Eredivisie is het toch niet anders? Je hebt zaterdags vaak één wedstrijd om kwart voor zeven, twee om kwart voor acht en één om kwart voor negen. Dan moet je net zo goed keuzes maken als kijker. Nu weet ik best dat het een beetje krom is om de competitie met de beker te vergelijken, maar het gaat even om het principe.

Ik heb overigens niet zozeer iets tegen de commercie, want ik snap best dat het onlosmakelijk is verbonden aan de voetballerij. Maar ik erger me aan het feit dat men wel heel erg de nadruk op de commercie legt. De Eredivisieclubs hebben Eredivisie Live opgericht, maar hebben geen zeggenschap op zulke momenten. Verder kan de kijker heel makkelijk afstemmen op EL, de supporter in het stadion komt in bepaalde gevallen vanaf het werk en moet zich nu haasten om op tijd te komen. Men houdt gewoon geen rekening met de mensen die naar het stadion willen afreizen, en dat kan nooit en te nimmer de bedoeling zijn!

Daarnaast is het onzin dat clubs er echt van profiteren. Uit onderzoeken is gebleken dat EL helemaal niet zo lucratief is als menigeen denkt, er gaan zelfs geluiden op dat het de clubs vooral geld kost. Over de waarde van deze vorm van commercie valt dus ook al te discussiëren.
Squerrel
Superster
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Er is zelfs een "speciaal shirt" ontworpen en een sjaal. Ik kan me toch niet voorstellen dat ook maar iemand dat gaat kopen.

Zal blij zijn als het 26 oktober is, dan hebben we deze flauwekul gelukkig achter de rug.
Bedankt Torcida:-)
NN19
Selectiespeler

Bericht door NN19 »

Gister ff dat boppeslach Kafee gekeken. Pfff wat een poespas eromheen (mede door Omrop Fryslan)
Speciaal shirt? Veenstra die dol enthousiast vertelt de laatste 4 kaartjes van voorzitter harkema te hebben gekregen.
Wordt er wel een beetje moe van hoor.
1983
Forumicoon

Bericht door 1983 »

Precies ja, het lijkt wel alsof we de finale van de Europa-Cup spelen zoveel aandacht is er rondom dit duel. Over Europa-Cup gesproken, was er rondom die duels van ons maar zoveel ophef als nu. Maar nee dan spelen we vaak voor een half leeg ALS en is er hier op het forum met moeite 1 of 2 pagina's over vol gepraat. Dit duel is gek genoeg al weken het gesprek van de dag. Ik snap dat sommigen het leuk vinden omdat het tegen een andere Friese ploeg is en zo. Maar vind het allemaal wel wat teveel van het goede voor een simpel wedstrijdje als dit. Zeker als je dat afzet tegen andere wedstrijden van ons. Maar ja dit zal wel weer als gezeur worden afgedaan door de mensen die wel al weken in de war zijn van het aanstaande elfsteden, folklore, (Friese)voetbalfeest :? het zij zo. Mooi dat er eens op de vakken 12,13 en 11 gestaan kan worden meer vind ik echt niet anders aan dit duel.
TWR22
Superster

Bericht door TWR22 »

Wat een K tijd! Ik zie t nu pas in de mail net van de club, ongelooflijk. 4 man op 125 km afstand, moesten de mannen al wat regelen met werk zodat ik om 5 uur weg kon maar het is nu al bijna niet meer te doen. Belachelijk om er nu mee te komen. (of heb ik niet opgelet?).
100% achter Marco van Basten!
gerdykster
Wereldspeler

Bericht door gerdykster »

TWR22 schreef: (of heb ik niet opgelet?)
Dat denk ik, aangezien het tijdstip al bekend was vanaf halverwege de 1e dag van de kaartverkoop...
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
Frisian Viking
Superster

Het zijn toch vooral de mensen die zeggen zich niet druk te maken om de wedstrijd die zich druk maken om de wedstrijd.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
NN19
Selectiespeler

Bericht door NN19 »

Superfries1983 schreef: Mooi dat er eens op de vakken 12,13 en 11 gestaan kan worden meer vind ik echt niet anders aan dit duel.
Dit is ook het enigste waar ik naar uitkijk. Laten bewijzen dat we daar altijd horen te staan. Voor de rest boeit het me niet zoveel.
Squerrel
Superster
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Frisian Viking schreef:Het zijn toch vooral de mensen die zeggen zich niet druk te maken om de wedstrijd die zich druk maken om de wedstrijd.
Jij denkt vaak de wijsheid in pacht te hebben, valt met grote regelmaat vies tegen.
Bedankt Torcida:-)
Harkemase boys
Jeugdspeler

Bericht door Harkemase boys »

Calimero schreef:Iemand die dan enig idee heeft hoeveel kaarten er nog beschikbaar zijn? Wel teleurstellend dat Harkema liegt over de hoeveelheid verkochte kaarten, lijkt me nergens voor nodig aangezien het geen schande zou zijn als het niet uitverkocht is vanuit hun kant.

In Harkema wonen geen leugenaars.
Harkemase boys ook een trots van het noorden
Knipecity
Forumicoon

Bericht door Knipecity »

Zou toch leuk zijn als Kums, Djuricic en Dost er ieder 2 maken tegen Harkemase Boys na uitspraken Van der Wey ;-)

Hij heeft overigens wel een beetje gelijk door te zeggen dat Assaidi en Narsingh de enige smaakmakers zijn. Zonder hen zou het heel karig worden, maar goed er zijn niet veel teams met meer dan 2 echte smaakmakers.
E.D.
Selectiespeler
Contacteer:

Bericht door E.D. »

Tsja.... van der Wey. De Tokkie himself..sukkeltje

En waar is Barcelona zonder messi, iniesta en xavi
En waar is Real zonder Casillas en Ronaldo..
En waar is Cambuur zonder Sandor "ik heb heimwee dus ik ga huilen" van der Heide
Sexbierum groet S.C.Heerenveen
Jurjenv
Wereldspeler

Bericht door Jurjenv »

2 kaarten via de LC gekregen in vak 24...
jahoorja
Jeugdspeler

Bericht door jahoorja »

Is er nog iemand die 4 kaarten van vak 13 wil ruilen tegen zitplaatsen ergens anders in het stadion? Maakt niet uit waar als het maar 4 stoeltjes op een rij zijn..
Annette
Jeugdspeler

Bericht door Annette »

Het is een rotstreek van de KNVB om de wedstrijd op zo'n misselijke tijd te laten spelen, daar kunnen we het wel over eens zijn. Als je werkt of op school zit heb je niet of nauwelijks de tijd naar huis te gaan, eten en verkleden en naar het stadion te gaan. Ik heb geluk, dinsdags ben ik op het Friesland College, dus voor mij is het te doen. Nu zag ik trouwens dat kennelijk alle bekerwedstrijden zo vroeg beginnen...dank zij de knvb. Maar goed, we kunnen daarover klagen, of we kunnen het niet doen, feit is dat we er niets aan kunnen veranderen.
Wat mij betreft, ik heb er zin in. Dit wordt ook de eerste keer dat mijn inmiddels 81-jarige vader meegaat naar het stadion, maakt het extra leuk.
En om het Frysk Folksliet eens uit alle kelen te horen zonder respectlozen die door het Folksliet heenbrullen is op zich al een bijzonderheid. Ik hoop dat het één groot feest wordt. Het moet kunnen, ingedachtig het grote bekerfeest in 2009, zoveel mensen en geen enkel incident. Nog twee nachtjes slapen...
Calimero
Forumicoon

Bericht door Calimero »

Annette, volgend mij zit je er best naast. Eerst even verdiepen voor je iets roept, de KNVB heeft niets vervroegd. De dader hiervan is te herkennen aan de naam Eredivisie Live ;)
camataru
Wereldspeler

Bericht door camataru »

waar komt die match op tv, rtl of eredivisie live?
Wij zijn Heerenveen.
Knipecity
Forumicoon

Bericht door Knipecity »

Calimero schreef:Annette, volgend mij zit je er best naast. Eerst even verdiepen voor je iets roept, de KNVB heeft niets vervroegd. De dader hiervan is te herkennen aan de naam Eredivisie Live ;)
En Eredivisie Live is....van de clubs. Eredivisie live wil zoveel mogelijk abbonnees en daarvoor moet je zoveel mogelijks clubs uitzenden en dat lukt niet als je alle clubs op hetzelfde tijdstip laat spelen.
Soms moet je dus om een vervelende tijd, maar ik vind het in het algemeen wel wat meevallen allemaal.
In Duitsland en Engeland spelen ze vaak op zaterdagmiddag en vaak ook al vroeg. Moet je hier eens mee aankomen.
Plaats reactie