Superfries88' schreef:Het is natuurlijk te makkelijk om alleen op de zuidtribune te wijzen.
Ben het niet met je eens. De club heeft idd ook veel kaarten weggegeven aan sponsors en een of ander project, maar zover ik weet gebeurde dit altijd al.
Ik had veel liever gezien dat hb in het uitvak zat en misschien nog een vak naast het uitvak, zodat ONZE supporters nu nog kaarten konden kopen.
Er is tijd zat geweest om kaarten te kopen. Er is diverse malen in de media aangegeven dat de kaartverkoop snel ging. Mensen die dan nog tot het laatste moment wachten mogen best een keer achter het net vissen.
Ultras'01 schreef:Ben het niet met je eens. De club heeft idd ook veel kaarten weggegeven aan sponsors en een of ander project, maar zover ik weet gebeurde dit altijd al.
Klopt, maar vier kaarten per seizoen- of clubkaart is dan weer nieuw. Daarmee wek je ook een potentiële handel. Zoals ik al schreef verwacht ik dat er nog honderden of zelfs duizenden kaarten in de omloop zijn. Sommigen zullen extra kaarten hebben gekocht om handel te bedrijven, sommigen zullen gewoon over houden en dan heb je nog de voetbalverenigingen e.d. In dat geval gaat het ook hard wanneer de animo vrij groot is. Daarom is het wel erg makkelijk om het af te schuiven op het weggeven van de Zuidtribune. Sowieso zou ik dat slap vinden, want iedereen heeft de tijd gehad om kaarten te kunnen kopen. Het is bovendien duidelijk gecommuniceerd dat het hard ging, dus het is een beetje naïef om te denken van 'och, ik haal later wel eens kaarten'. Dan moet je toch echt naar jezelf kijken in plaats van de club.
Nu het vol zit is het natuulijk belachelijk dat de uitspelende ploeg kaarten heeft gekregen die voor Heerenveen supporters bestemd zouden moeten zijn. Rare actie van de club. De uitploeg hoort gewoon in een uitvak. Dit gaat nergens over op deze manier!
Lees nu pas dat Ultra's dit al gepost had............
Voor Heerenveen en voor de provincie Friesland is het natuurlijk een enorm goede marketing als het stadion tegen een amateurclubje vol zit. Ik zie de reportages en woorden op SBS of wie de wedstrijden ook al weer uitzend nu al voor me... Ik denk inderdaad dat heel veel kaarten zijn weggegeven en ik ben benieuwd wat daar het resultaat van is.
Superfries88' schreef:
Klopt, maar vier kaarten per seizoen- of clubkaart is dan weer nieuw. Daarmee wek je ook een potentiële handel. Zoals ik al schreef verwacht ik dat er nog honderden of zelfs duizenden kaarten in de omloop zijn. Sommigen zullen extra kaarten hebben gekocht om handel te bedrijven, sommigen zullen gewoon over houden en dan heb je nog de voetbalverenigingen e.d. In dat geval gaat het ook hard wanneer de animo vrij groot is.
Jou punten zijn wel waar, maar ik vind dat de club het anders had moeten benaderen.
Zij hadden ook kunen voorspellen dat er een handel gekweekt zou gaan worden, en dat kaarten zouden komen zonder "eigenaar". Maar als je weet dat zoiets kan gebeuren moet je er toch alles aan doen om je eigen supporters zoveel mogelijk te "beschermen", dus zoveel mogelijk kaarten aanbieden aan hun. Had hb gewoon het uitvak gegeven, mocht de kaartverkoop dan tegenvallen kon je ze alsnog extra kaarten geven.
Beetje flauwe reacties hier hoor. Lees de opening van dit topic maar eens. Niemand had er rekening mee gehouden dat het een uitverkocht stadion zou worden. In de beker kunnen we tegen profclubs het stadion al niet eens vol krijgen. In Europese wedstrijden is het ook lastig om de kaarten verkocht te krijgen. Dan komt er een amateurploegje uit de buurt, en dan moet is iedereen ineens van de partij. Dat was lastig in te schatten, en achteraf had het anders gemoeten. Maar iedereen heeft de tijd gehad om een kaart te halen. Mijn pa heeft ook nog geen kaart. "stom, had ik maar eerder moeten zijn, ik had niet verwacht dat er zo veel volk heen ging" En met hem, zo'n beetje iedereen.
Daar ben ik het dus niet mee eens (reactie op post Ultras'01). In dat geval loop je dan weer het risico dat mensen bewust kaarten kopen voor de Zuidtribune, dat de kaartverkoop tegenvalt en dat je de mensen geen soortgelijke plaats meer kan aanbieden zodra je besluit om Harkemase Boys alsnog die tribune te geven. Dan had je ook weer geklaag veroorzaakt. Eigenlijk kun je het dus nooit goed doen.
Heerenveen heeft een (vooraf logische) redenatie gemaakt en heeft Harkemase Boys deze kans gegund. Iedere oplettende supporter heeft meer dan genoeg tijd gehad om kaarten aan te schaffen, het levert vast een lekker bekersfeertje op, dus ik zie het probleem eigenlijk niet zo. Niemand zou zich benadeeld mogen voelen door de club wanneer het gaat om de mogelijkheid tot kaarten kopen, want iedere supporter heeft die kans ruimschoots gehad. Die mensen hadden zichzelf dan maar moeten beschermen.
Er zijn trouwens nog wel kaarten te koop, maar dan wel voor de Zuidtribune tussen de Harrekieten.
Mocht je daar willen zitten zal je vanavond naar de kantine van Harkemase Boys moeten gaan
In tegenstelling tot de particuliere markt, zijn er voor de zakelijke markt nog enkele kaarten beschikbaar!
De beschikbare plaatsen bevinden zich op de westtribune (vakken 3 tot en met 6) en op loge oost en west. Deze kaarten zijn alleen verkrijgbaar inclusief OSSH-toegang.
Dit is dus ook nog een optie om aan kaarten te komen naast het feit dat je tussen de harrekieten kunt zitten op de zuid tribune
Al met al gaat deze manier van kaartverkopen mogelijk meer ellende opleveren dan er aan goodwill is gekweekt.
Je hoeft geen wiskunde gestudeerd te hebben om in te schatten dat er genoeg DKV-ers van dit buitenkansje zullen profiteren. Zo zonder een duidelijk uitvak met idem beveiliging, verwacht ik dat het nog wel eens een mooier spektakel buiten het veld kan worden dan op het veld.
Superfries88' schreef:Daar ben ik het dus niet mee eens (reactie op post Ultras'01). In dat geval loop je dan weer het risico dat mensen bewust kaarten kopen voor de Zuidtribune, dat de kaartverkoop tegenvalt en dat je de mensen geen soortgelijke plaats meer kan aanbieden zodra je besluit om Harkemase Boys alsnog die tribune te geven. Dan had je ook weer geklaag veroorzaakt. Eigenlijk kun je het dus nooit goed doen.
Ik heb het ook bewust om een extra stuk, niet om de hele tribune. Je zou ze dan vak 25 (meest linkse vak) en 425 kunnen geven als er ruimte was. De mensen die daar zaten konden dan elders op de zuidtribune terecht waardoor het plaatsverschil nihil is.
Ik ga er overigens ook vanuit dat de club rekening heeft gehouden met alle supporters toen ze zuid weggaven.
NN zal op de eerste ring staan, maar er zullen ook zat zijn die achter de goal willen zitten..
Eens met F4E, ik denk echter dat men dit vak gaat gebruiken voor de LC-lezers. Er zijn geen kaarten voor gekocht maar ongetwijfeld wel weggegeven, onze club een beetje kennende. Zeker omdat het wel vaker gebruikt wordt voor verschillende doeleindes waarbij kaarten worden weggegeven. Dat zou in mijn ogen ook niet correct zijn, maar helaas denkt onze directie daar dus anders over. Ik neem dan ook aan dat onze directie voortaan gaat meedenken aan meer EV en dat soort dingen, want uitsupporters zijn blijkelijk erg belangrijk.
Verder ben ik het eens met Ultras'01, feit dat er nu flink wat SK-houders zonder kaart zitten, is natuurlijk schandalig. Volgens mij is het de bedoeling dat men altijd eerst gaat peilen hoe de animo bij het eigen bezoek is. Bovendien zullen er genoeg harekieten een seizoenskaart hebben, dus op die manier hadden ze ook nog genoeg kaarten buiten het uitvak kunnen bemachtigen. Mocht dan inderdaad blijken dat er te weinig animo was geweest, had men altijd nog een van de omringende vakken rondom het uitvak kunnen aanbieden.
de prijs is bewust laag gehouden omdat er anders ook nooit zoveel veel kaarten worden gekocht in de 8ste ronde. en nu zeuren dat jullie geen kaart konden krijgen, Er was genoeg tijd voor. maar liefst 4 kaarten per seizoenkaart.
het is maar tegen Harkema waarom wil iedereeen daar zo graag heen?
Het is toch mooi voor harkema dat ze zoveel supporters meenemen. willen jullie liever 5 duizend beppes op de zuid-tribune?
het uitvak is nooit groot genoeg voor de supporters die van harkemaseboys houden (1200). Anders hadden ze gewoon in het heereveenpubliek gezeten overal een paar. Voor hun is dit begrijpelijk heel speciaal en daarom moet je ze dat ook gunnen met z'n groot uitvak.
mooi volle bak. voor een 8ste ronde is dit toch super
Superfries88' schreef: Iedere oplettende supporter heeft meer dan genoeg tijd gehad om kaarten aan te schaffen.
Dat is dus niet waar. Er zijn zat seizoenkaarthouders die er niet in kunnen. Er zijn minder kaarten dan seizoenkaarthouders dus niet KAN een kaart aanschaffen. Dus de uitsupporters gaan voor die van de thuisclub. Een kwalijke zaak.
Heerenveen rules schreef:Dat is dus niet waar. Er zijn zat seizoenkaarthouders die er niet in kunnen. Er zijn minder kaarten dan seizoenkaarthouders dus niet KAN een kaart aanschaffen. Dus de uitsupporters gaan voor die van de thuisclub. Een kwalijke zaak.
Dat is dus wél waar, want ik heb het over 'iedere oplettende supporter'. Het is een FEIT dat supporters tweeënhalve tot zelfs vijfenhalve dag de tijd hebben gehad om één of meerdere kaarten te kopen. Als het direct uitverkocht geraakt zou zijn was het een andere zaak geweest, maar daar is dus geen sprake van. Dus heeft iedere supporter een eerlijke kans gehad. Dat menigeen daar niet van heeft geprofiteerd valt op het eigen conto te schrijven.
Daarnaast is het maar de vraag of iedere SK-houder had gekund, want als 13.000 SK-houders twee kaarten hadden aangeschaft per kaart had het alsnog niet gekund. Het wijzen op de HB-tribune is dus wel erg makkelijk. Zeker achteraf.
Dus jij vindt het terecht dat Harkema supporters voor Heerenveen supporters gaan?
Het zou niet zo moeten zijn dat je moet opletten om een kaart te kopen. Iedereen zou zijn eigen plek moeten kunnen kopen. Dat kan nu dus niet. Uitsupporters zitten op de plek van de thuissupporters. De omgekeerde wereld.
Het had ook prima gekund, als die SCC-houders die willen tussen vrijdag en maandag hun kaartje hadden gekocht. Wat een gezeik om niks zeg. SCC-houders konden hun eigen (en 3 extra) plaats(en) opkopen tussen vrijdag en maandag. Daarna was het vrije verkoop. Je had recht van spreken wanneer op maandag alles al weg was geweest, dat is echter niet het geval. Kennelijk hadden die SCC-houders dus niet zoveel belang bij 'hun eigen plek' en hebben ze bewust het risico genomen dat met de vrije verkoop ze achter het net visten.
Sommigen moeten ook echt op alles iets aan te merken hebben..
Heerenveen rules schreef:Dus jij vindt het terecht dat Harkema supporters voor Heerenveen supporters gaan?
Nee. Dat zou onterecht zijn, maar in mijn ogen is daar geen sprake van. Heerenveen heeft op basis van verwachtingen (ondersteund door het verleden) een inschatting gemaakt en achteraf heeft iedere seizoen- of clubkaarthouder een kaart kunnen aanschaffen. Iedereen die een kaart is misgelopen heeft dat aan zichzelf te wijten, want er is meerdere malen gecommuniceerd dat het vrij hard ging.
Daarnaast blijf ik het onzin vinden om telkens over die Zuidtribune te drammen. Waarom ligt het probleem niet in het aantal kaarten dat je per seizoen- of clubkaart kon kopen? Waarom ligt het niet aan de speciale acties? Daarbij gaat het ongetwijfeld ook niet alleen om supporters van Heerenveen, want bij plaatselijke voetbalverenigingen heb je allerlei clubvoorkeuren. Bovendien vergroot je dan de kans dat de Harrekieten in de thuisvakken gaan plaatsnemen.
Aanvankelijk was ik ook sceptisch, maar achteraf bekeken heeft iedereen een kans gehad en dit lijkt me ook wel interessant. In Engeland doen ze dat erg vaak bij bekerwedstrijden en dat oogt ook altijd speciaal. Ik zie dit dus wel zitten.
heerenvener schreef:Waarom gaan jullie gewoon niet naar de volgende ronde als ze tegen Sparta ofzo moeten?
Of koop vanavond een kaartje in Harkema, zijn ook mensen
Serieus? Ik dacht dat het honden ofzo waren, harrekiet'n.. Klinkt echt honds
Iedereen die een kaart is misgelopen heeft dat aan zichzelf te wijten, want er is meerdere malen gecommuniceerd dat het vrij hard ging.
Dat communiceren is voornamelijk via het internet gebeurd. Er zijn een hele hoop mensen onder de seizoenkaarthouders die al die sites van Heerenveen geen hol kan interesseren en er dus nooit op kijken (of helemaal niet gebruik maken van het web). Hierdoor wisten velen waarschijnlijk niet van de enorme toeloop op kaarten voor deze wedstrijd.
MafiosiBianco schreef:
Dat communiceren is voornamelijk via het internet gebeurd. Er zijn een hele hoop mensen onder de seizoenkaarthouders die al die sites van Heerenveen geen hol kan interesseren en er dus nooit op kijken (of helemaal niet gebruik maken van het web). Hierdoor wisten velen waarschijnlijk niet van deze enorme toeloop op kaarten voor deze wedstrijd.
Stond ook in de Leeuwarder Courant. Los daarvan had iedereen voldoende gelegenheid om kaarten te kopen. Blijkbaar was het voor de mensen zonder kaart toch niet zó belangrijk om een kaartje veilig te stellen. Dan heb je gewoon pech gehad en moet je niet achteraf gaan lopen zeuren.
MafiosiBianco schreef:Dat communiceren is voornamelijk via het internet gebeurd.
Klopt, maar het stond dus ook in de Leeuwarder Courant. Ook in Arnhem heb ik het verschillende keren gehoord. Dat zijn toch de voornaamste manieren van communiceren als het gaat om een dergelijke periode zonder thuiswedstrijd. Daarnaast draag je zelf de verantwoordelijkheid wanneer je besluit om nog niet direct een kaart aan te schaffen en die tijd/kans is er zeker geweest. In mijn optiek is het dus wel erg makkelijk om achteraf nog te gaan klagen.