25-10-11: sc Heerenveen - Harkemase Boys (6-1)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Beetle
Superster
Contacteer:

Re: 25/26/27-10 | sc Heerenveen - Harkemase Boys

Bericht door Beetle »

:mrgreen: Top loting!!!

Was al bang voor een uitwedstrijd maar als dit bij Harkema was, vond ik dat niet erg.
Wéér uit!!!!
Calimero
Forumicoon

Re: 25/26/27-10 | sc Heerenveen - Harkemase Boys

Bericht door Calimero »

Ik had liever uit naar Harkema geloot, maar een Fryske derby is wel een toploting!
xander
Verified
Superster

Re: sc Heerenveen - Harkemase Boys (25/26/27-10, KNVB Beker)

Bericht door xander »

Gemengde gevoelens, mooi affiche. Maar ook wel jammer dat er een Friese club het toernooi verlaat.

De nummer 10 is stucadoor haha!
Alle ballen op Henkie!
SCH_'05
Invaller

Bericht door SCH_'05 »

Geniaal! Eindelijk weer es een officiële derby! Jammer inderdaad dat het niet uit is, maar hopelijk wel flink wat mensen!
Hielke
Forumicoon

Bericht door Hielke »

Was even bang dat ons balletje er niet tussen zat. Helaas bleef-ie in de ballenbak zitten toen Go Ahead Eagles en Sparta langskwamen. Maar de eerste en tweede club van Friesland tegen elkaar, is ook wel eens leuk!
Sumzor
Invaller

Bericht door Sumzor »

DERBY!!
Ultras'01
Selectiespeler

Bericht door Ultras'01 »

Jammer dat het niet uit is...

Wat was het voor onzin dat de clubs die europees speelde niet tegen elkaar konden loten?
Wij zijn HEERENVEEN
paparazzi
Superster

Bericht door paparazzi »

Mooi affiche.
De Harrekieten wel in het uitvak natuurlijk! :D
Miereneukert!
Beetle
Superster
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Ultras'01 schreef:Jammer dat het niet uit is...

Wat was het voor onzin dat de clubs die europees speelde niet tegen elkaar konden loten?

die bescherming hebben wij ook wel eens gehad.
Wéér uit!!!!
geert.
Superster

Bericht door geert. »

Ultras'01 schreef: Wat was het voor onzin dat de clubs die europees speelde niet tegen elkaar konden loten?
Dat doen ze als ik het goed heb al een aantal jaar, maar volgens deed de KNVB dit voorheen altijd in de tweede ronde.
Calimero
Forumicoon

Bericht door Calimero »

Ultras'01 schreef:Jammer dat het niet uit is...

Vond ik ook maar onzin. Waarom moeten zij een zo licht mogelijk programma? Natuurlijk spelen ze uit naam van Nederland, maar dan nog.

En wat er al eerder wordt gezegd: Het stadionnetje van Harkema kan geen 10.000 man aan..
Alfred
Wereldspeler

Bericht door Alfred »

Prachtig dit, maar mijn voorkeur was Eagles uit :mrgreen:
1983
Forumicoon

Bericht door 1983 »

Kunnen we het niet omkeren? Uit naar een amateurclub is vele malen leuker dan thuis . Persoonlijk heb ik helemal niks met Harkemase Boys, maar een derby is wel altijd iets speciaals.
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

paparazzi schreef: De Harrekieten wel in het uitvak natuurlijk! :D
Dat zal wel moeten met dat tuig eerste klas veel dkv en feyenoord aanhangers! Ik neem aan de ze wel uitregistratie hebben?

Mooie inkomsten bron voor Harkema denk, hier zal flink wat publiek op afkomen.
Alle ballen op Henkie!
Flying Frisian
Superster

Bericht door Flying Frisian »

Mooie uitdaging voor de commerciële afdeling om het stadion relatief vol te krijgen, de vorige marketingcampagne was een enorm succes.
fries74
Nieuw talent

Bericht door fries74 »

Ongelovelijk! Had liever DKV nog eens geloot dan Harkema.
Veenstra en Hansma oprotten!!
geert.
Superster

Bericht door geert. »

xander schreef: Mooie inkomsten bron voor Harkema denk, hier zal flink wat publiek op afkomen.
Verdienden zij hier ook aan? Of moet Heerenveen een deel van de opbrengsten van de kaartverkoop overmaken aan Harkema?
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Schitterend! Persoonlijk had ik liever op De Bosk gespeeld vanwege de bekersfeer, al kan je er nu ook een speciale avond van maken. Duidelijk is dat je in ieder geval een ronde verder moet komen.

Overigens een interessant detail: in het succesvolle bekerseizoen begonnen we ook in Limburg om daarna een amateurclub op bezoek te krijgen. Laat het een voorbode zijn :mrgreen:.
Gibbet
Bankzitter

Bericht door Gibbet »

Super zeg dit! :D
g11
Selectiespeler

Bericht door g11 »

DKV is alweer uitgeschakeld.

Voor LC dus reden om vroeg op bed te gaan, en hebben op dit moment nog geen friese derby op hun site staan.
Laatst gewijzigd door g11 op 23-09-2011 00:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik pas hier niet
Knipecity
Forumicoon

Bericht door Knipecity »

Haha, ik zei het nog, maar het is natuurlijk ongelooflijk dat het dan ook echt gebeurt.

De Bosk is wel leuk maar zou veel te klein zijn. Nu zal Harkemase Boys er veel meer geld aan overhouden. De recette wordt immers gedeeld en er komen in het ALS vast meer dan de 3-4000 mensen die in Harkema zouden zijn gekomen.
mitrita
Superster

Bericht door mitrita »

Iedereen die al jaren om de derby roept, we hebben er weer eens één !
En we zwaaien met zijn allen naar Leeuwarden :wink:
Aardig, want dit zorgt voor meer publiek dan tegen een andere willekeurige amateurclub of 1e divisionist.
Aan de andere kant is aanhang van de Boys nou ook weer niet zo groot dat dit voor een volle bak gaat zorgen.
15.000 man zou al mooi zijn.
SCH1920
Invaller

Bericht door SCH1920 »

Al had ik een uitwedstrijd bij een eerste divisionist ook wel leuk gevonden, dit is wel een leuke loting.

Ik denk dat er vanuit de streken de Wouden en het Westerkwartier aardig veel 'neutraal' volk op dit affiche zal afkomen. Het zal mij niet verbazen als dit een uitverkocht huis zal worden. Al hangt dat wel samen met de prijs voor kaartjes. Hoop op een vol uitvak!

De laatste ontmoeting was een paar maanden geleden nog 1-5 in het voordeel van Heerenveen.
robke
Bankzitter

Bericht door robke »

xander schreef:Dat zal wel moeten met dat tuig eerste klas veel dkv en feyenoord aanhangers! Ik neem aan de ze wel uitregistratie hebben?

Mooie inkomsten bron voor Harkema denk, hier zal flink wat publiek op afkomen.
Beetje flauw om de aanhang van Harkemase Boys tuig te noemen. Je kunt zeggen wat je wilt maar bij de Harkemase boys zitten ze niet, in tegenstelling tot bij ons met thermoskannen koffie of chocolademelk op de tribune. Het is gewoon een prachtig affiche deze wedstrijd. En ik heb het idee dat er een geweldige sfeer tijdens deze wedstrijd in het stadion kan ontstaan.
Alfred
Wereldspeler

Bericht door Alfred »

Ja, grappig affiche. Ben benieuwd Een heel stadion, inclusief 'uitvak, dat het Fries volkslied zingt?

Wat gebeurt er bij "En wie niet springt is voor ?" En wordt er gezongen Oebele Schokker, je moeder is een Fries? :D
Satyr
Superster

Bericht door Satyr »

Stiffie schreef:Prachtig dit, maar mijn voorkeur was Eagles uit :mrgreen:
Nee hoor, daar wil je niet heen
De Reade Hulk
Jeugdspeler

Bericht door De Reade Hulk »

robke schreef:Beetje flauw om de aanhang van Harkemase Boys tuig te noemen. Je kunt zeggen wat je wilt maar bij de Harkemase boys zitten ze niet, in tegenstelling tot bij ons met thermoskannen koffie of chocolademelk op de tribune. Het is gewoon een prachtig affiche deze wedstrijd. En ik heb het idee dat er een geweldige sfeer tijdens deze wedstrijd in het stadion kan ontstaan.
AHA! En daar slaat Robke de spijker op zijn kop! Waar het op is gebaseerd dat er bij onze club tuig rondloopt weet ik niet, volgens mij is er de laatste zeven jaar helemaal niets meer gebeurd rondom onze wedstrijden. En al waren we tuig, in ieder geval juichen we niet voor een doelpunt van de tegenstander, wat in het Abe Lenstra-stadion nog wel met regelmaat gebeurd (Excelsior eerder dit jaar en Twente enkele weken geleden). Ik als 'vaste' boys-supporter had ook liever een andere loting gehad. Een topclub was leuk geweest, maar ja...alles beter dan Genemuiden -uit! Ik kan me niet voorstellen dat het uitverkocht gaat worden, maar we gaan er wel een feest proberen te maken, ongeacht de uitslag. En dat is voor jullie mooi meegenomen, want dat overkomt jullie niet vaak: een wedstrijd met sfeer...
g11
Selectiespeler

Bericht door g11 »

De Reade Hulk schreef:AHA! En daar slaat Robke de spijker op zijn kop! Waar het op is gebaseerd dat er bij onze club tuig rondloopt weet ik niet, volgens mij is er de laatste zeven jaar helemaal niets meer gebeurd rondom onze wedstrijden. En al waren we tuig, in ieder geval juichen we niet voor een doelpunt van de tegenstander, wat in het Abe Lenstra-stadion nog wel met regelmaat gebeurd (Excelsior eerder dit jaar en Twente enkele weken geleden). Ik als 'vaste' boys-supporter had ook liever een andere loting gehad. Een topclub was leuk geweest, maar ja...alles beter dan Genemuiden -uit! Ik kan me niet voorstellen dat het uitverkocht gaat worden, maar we gaan er wel een feest proberen te maken, ongeacht de uitslag. En dat is voor jullie mooi meegenomen, want dat overkomt jullie niet vaak: een wedstrijd met sfeer...
Ik kom al een jaartje of dertig bij Heerenveen.
Ben zeer benieuwd wat sfeer in een stadion is.

Heb jij tips voor mij hoe ik mij op sfeer kan voorbereiden?
Ik pas hier niet
Otsje P
Verified
Forumicoon

Bericht door Otsje P »

Hallo zeg, gaan we nu ook al onderling zitten fitten tussen supporters van de Boys en Heerenveen??? Dat van dat "tuig" was volgens mij niet zo serieus bedoeld.

Dit lijkt mij een uitstekend moment om te laten zien hoe er gezamenlijk te laten zien dat een voetbalwedstrijd een groot feest kan zijn. Eerste keer dat de supporters van de tegenpartij het Friese volkslied mee zullen zingen. Allemaal lekker door elkaar in het stadion, leuk voor een keer. Ik heb er zin in.
SCH1920
Invaller

Bericht door SCH1920 »

De Reade Hulk schreef:Ik kan me niet voorstellen dat het uitverkocht gaat worden, maar we gaan er wel een feest proberen te maken, ongeacht de uitslag. En dat is voor jullie mooi meegenomen, want dat overkomt jullie niet vaak: een wedstrijd met sfeer...
Een dag later, en het enthousiasme wat voorbij, besef ik me ook dat het toch wel een enorme klus is om het hele stadion te vullen, en ook een vol uitvak is erg hoog gegrepen.

Maar een Harkemase Boys-supporter die het heeft over sfeer en tegelijkertijd met woorden als 'feest' op de proppen komt. Kom op zeg. Als je had gezegd dat er in de Topklasse soms een authentiekere voetbalsfeer hangt dan in sommige eredivisiestadions had ik je deels nog kunnen volgen. Maar daar doel jij geloof ik niet op.
Plaats reactie