Nieuw Noord Vak
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Superster
Re: Nieuw Noord Vak
Ik vind het ook niks om om half 1 in het stadion te zitten tegen Groningen, maar als het klote weer is buiten en Heerenveen hoeft niet te spelen is het heerlijk om 3 wedstrijden op zondag achter elkaar weg te kijken. Het heeft voors en tegens maar ik denk dat je tegenwoordig vooral naar het financiële aspect moet kijken, je kunt het niet vergelijken met vroeger omdat de salarissen en transferbedragen velen malen lager waren dan nu.
Overigens is dat betalen voor Eredivisie Live ook zo krom als wat, voor Ziggo betaal je 17,50 per maand en bij alle andere aanbieders is dat goedkoper of heb je voor dat bedrag er ook Sport 1 bij. Er blijft nog veel te veel geld hangen bij die bedrijven. Laat ze daar maar is wat aan doen.
Overigens is dat betalen voor Eredivisie Live ook zo krom als wat, voor Ziggo betaal je 17,50 per maand en bij alle andere aanbieders is dat goedkoper of heb je voor dat bedrag er ook Sport 1 bij. Er blijft nog veel te veel geld hangen bij die bedrijven. Laat ze daar maar is wat aan doen.
-
- Forumicoon
Interessante discussie, maar misschien meer iets voor 'tegen het moderne voetbal'-topic?
Dan kunnen we hier misschien verder met de discussie over het Nieuw Noord vak en hoe we daar wat moois van kunnen maken.
Dan kunnen we hier misschien verder met de discussie over het Nieuw Noord vak en hoe we daar wat moois van kunnen maken.

- ouwe seun
- Invaller
Klopt idd. zit in 417 en als vooral "en we come from the north...." of hoe heet dat "Dale cale.." gezongen wordt, doen veel hier mee. Maar de gewone jalala zoals bij Utrecht en dan 5 min lang doet t ook altijd goed.Frisian Viking schreef:We zijn de Superfriezen; We come from the north. Dat soort liederen. Als die ingezet worden merk je ook dat die veel meer buiten NN opgepakt worden. Is inderdaad iets waar best bij stil gestaan d.
18e plaats? Voor mij blijft sc Heerenveen de nummer 1
-
- Nieuw talent
![/quote]
Ik doe zelf ook niet mee als ik het het lied kut vind.[/quote]
Dat is eigenlijk ook wat ik er mee wou zeggen. Sorry maar het is echt een kut lied!
ik vind het meer in de buurt komen van een K3 nummer dan een lied vanaf de tribunes
Ik doe zelf ook niet mee als ik het het lied kut vind.[/quote]
Dat is eigenlijk ook wat ik er mee wou zeggen. Sorry maar het is echt een kut lied!
ik vind het meer in de buurt komen van een K3 nummer dan een lied vanaf de tribunes
-
- Nieuw talent
Natuurlijk moet elk lied wat nieuw is even wennen. ´Overal waar we gaan´ vindt ik persoonlijk al 1000x sfeervoller klinken met 50 man dan dat 100 man ´NN laat zich horen, voor onze helden´ gaan zingen. Maar misschien ben ik alleen die dat zo ervaart. Alleen neem van mij aan dat als je dat lied van ´NN laat zich horen´ inzet, dat je niet kunt verwachten dat vak 17 ineens gaat opstaan en denkt ´goh, nu krijg ik echt zin om te zingen´ en ineens uit volle borst zingt: 'Waar we ook spelen, we komen met velen!'Ultras'01 schreef: Je hebt natuurlijk altijd nummers die aanslaan en die minder aanslaan. Ik vind het door jou genoemde nummer echter wel erg leuk.
Maar het nummer 'overal waar we gaan' is in het begin ook een paar keer door de capo ingezet zonder dat iemand te tekst kende, als het nu wordt ingezet zingt het meerendeel van het vak wel mee, dus zo kan het ook met nieuwe liedjes.
Zing gewoon 10 minuten lang achter elkaar 'Let's go, blue white army' en ik denk dat heel Noord gaat staan en zingen
- SCH1920
- Invaller
Je kunt toch wel een applaus geven of een keertje iemand uitjouwen? Of ben jij misschien analist? Of een geheime assistent van Jans?Otje P schreef:...ik heb het zelf te druk met kijken om te hossen en te zingen.
...
Rustig naar de wedstrijd kijken doen wij wel.
Wat mij bijvoorbeeld vooral is opgevallen is dat Heerenveen een strafschop verdiende in de eerste helft. Natuurlijk er klonk gefluit vanaf de tribunes en een spreekkoortje. Maar dat werd al snel weer ingeruild voor wat gezang. Terwijl op dat moment het stadion in principe spreekwoordelijk in brand hoort te staan.
In mijn ogen is de sfeer is pas goed als je over support kunt spreken. Ik heb me dan ook geërgerd aan Veenstra die een half jaar geleden in Heerenveen TV Nieuw Noord "onze sfeermakers" noemde. Dan denk ik: kom op zeg, we zijn geen zangvereniging en/of clowns.
- longa
- Invaller
Een ander nummer wat volgens mij goed wordt overgenomen door andere tribunes is We'll becoming down the road. Ik zit zelf tegenwoordig in vak 27 en wil volgend jaar ook echt gelijk door naar NN, maar heb in 27 nou niet het gevoel van laat ik eens gaan staan en meezingen. Zo af en toe schreeuwen en klappen kan nog wel, al kijken mensen me daarom ook al raar aan dat ik dat doe.
- Flying Tilster
- Forumicoon
Op basis van de TV beelden zou het een zuivere strafschop zijn geweest. Maar vanuit mijn positie in vak 11, werd met het rechterbeen keurig de bal gespeeld. Dat Narsingh dan ten val komt is logisch.SCH1920 schreef:Wat mij bijvoorbeeld vooral is opgevallen is dat Heerenveen een strafschop verdiende in de eerste helft. Natuurlijk er klonk gefluit vanaf de tribunes en een spreekkoortje. Maar dat werd al snel weer ingeruild voor wat gezang. Terwijl op dat moment het stadion in principe spreekwoordelijk in brand hoort te staan
Het is dan wel weer zo.. dat "wij" zo ontzettend uit onze bol moeten gaan dat bij een evt. 2e situatie de scheids gaat twijfelen

Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
- Fanatic 4-ever
- Forumicoon
Ik denk dat het voorval van de strafschop in dit geval ook gewoon te maken heeft met de gelatenheid die over de club hangt. Nederlagen worden als 'gewoon' ervaren, mensen zijn vaak niet eens meer boos na een wanprestatie. In de tijd dat we voor plek 5 knokten, onder Verbeek, kan ik me nog herinneren dat bij bijna elke beslissing van de grensrechter iedereen op Oost die daarbij in de buurt zat opstond en begon te schelden en handgebaren zag maken. Heerlijk was dat. Net als je toen veel meer mensen bij een verkeerde pass (of juist een goede) zag reageren. Het is nu allemaal zo verschrikkelijk gelaten. Niet alleen in de rest van het stadion, maar ook in NN.
Corruption is everywhere, fight it!
-
- Superster
- Contacteer:
Dit! Klopt als een bus!Fanatic 4-ever schreef:Ik denk dat het voorval van de strafschop in dit geval ook gewoon te maken heeft met de gelatenheid die over de club hangt. Het is nu allemaal zo verschrikkelijk gelaten. Niet alleen in de rest van het stadion, maar ook in NN.
Bedankt Torcida:-)
-
- Invaller
Ik denk niet alleen aan gelatenheid, berusting. ik denk dat veel mensen het geaccepteerd hebben. dat het gewoon niet meer zal worden zoals het er nu voor staat,
- Frisian Viking
- Superster
Maar ja, dan kunnen niet alle wedstrijden live uitgezonden worden. Wordt het minder aantrekkelijk voor sponsors om een reclame te doen, is er minder geld voor de clubs, kunnen er geen hoge salarissen betaald worden waardoor spelers hier niet meer willen spelen, daalt het niveau, krijg je kwade supporters, omdat het niveau zakt. Afijn, vicieuze cirkel. Ik ben er ook niet voor, maar dit soort zaken horen nou eenmaal bij topvoetbal. Zonder tv geen profvoetbal.Fanatic 4-ever schreef:Nee, we zijn tegen speeltijden bepaald door commerciële partijen en/of instanties. Profvoetbal hoort gewoon op zaterdagavond half 8/8 uur en zondag half 3. Niet op vrijdag om kwart voor 7 of op een maandagavond.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
- Frisian Viking
- Superster
Het was ook geen strafschop. Tiendalli speelde keurig de bal, alleen zag je dat niet op tv. Geeft ook niet.Flying Tilster schreef:Op basis van de TV beelden zou het een zuivere strafschop zijn geweest. Maar vanuit mijn positie in vak 11, werd met het rechterbeen keurig de bal gespeeld. Dat Narsingh dan ten val komt is logisch.
Het is dan wel weer zo.. dat "wij" zo ontzettend uit onze bol moeten gaan dat bij een evt. 2e situatie de scheids gaat twijfelen.. Maar in mijn ogen en het moment supréme was het geen strafschop. (al hoe graag ik hem zou willen hebben)
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
- Fanatic 4-ever
- Forumicoon
Onzin, nu betalen de clubs zelfs om live op tv te komen. En dan nog wordt het belang van de tv-kijker boven dat van de stadionbezoeker gezet. Dat mag nooit. Juist door de betalende stadionbezoeker is het voetbal aantrekkelijk geworden voor commerciële partijen. Voor sponsors is het natuurlijk sowieso niet aantrekkelijk als er nauwelijks kijkcijfers zijn. Je kunt beter bij studio sport in beeld komen dan bij EL, zo werkt dat nu eenmaal. Zonder tv natuurlijk geen profvoetbal, maar zonder stadionberzoekers al helemaal geen profvoetbal.Frisian Viking schreef: Maar ja, dan kunnen niet alle wedstrijden live uitgezonden worden. Wordt het minder aantrekkelijk voor sponsors om een reclame te doen, is er minder geld voor de clubs, kunnen er geen hoge salarissen betaald worden waardoor spelers hier niet meer willen spelen, daalt het niveau, krijg je kwade supporters, omdat het niveau zakt. Afijn, vicieuze cirkel. Ik ben er ook niet voor, maar dit soort zaken horen nou eenmaal bij topvoetbal. Zonder tv geen profvoetbal.
-
- Basisspeler
Hoop altijd nog eens dat het vak groter wordt dan dat het nu is,
Come on, Groeien naar VAK-P
Come on, Groeien naar VAK-P
JALALALALALALA .......SCHEISSE 04
-
- Bankzitter
NN vak zondag minstens half vol bij opkomst van de warming up?
Feanfan ben je niet even, maar je hele leven
-
- Wereldspeler
Denk het niet,we hebben al weinig tijd om even lekker te drinkenSuperfries82 schreef:NN vak zondag minstens half vol bij opkomst van de warming up?

-
- Forumicoon
Ik lees nu dat er geprotesteerd gaat worden tegen het vroege tijdstip. Waarom in vredesnaam? Omdat jullie op zaterdag op stap gaan en dan om half 12 al moeten opstaan?
Nu heb je tenminste nog wat aan de middag.
Je kan beter protesteren tegen voetballen op zondag in het algemeen. Op zaterdag is immers veel gezelliger en daarna kan je lekker aan de borrel. (hoewel jullie dat nu waarschijnlijk ook wel doen)
Nu heb je tenminste nog wat aan de middag.
Je kan beter protesteren tegen voetballen op zondag in het algemeen. Op zaterdag is immers veel gezelliger en daarna kan je lekker aan de borrel. (hoewel jullie dat nu waarschijnlijk ook wel doen)
-
- Forumicoon
Thuiswedstrijden zie ik sowieso niet graag op zondag, maar half 1 is sowieso een belachelijk tijdstip. Uit de reportage van Heerenveen TV blijkt ook wel dat de spelersgroep er weinig mee heeft.
Groningen speelt liever op zondag, dus een gezamenlijk protest is logischer als het gericht is op het tijdstip.
Groningen speelt liever op zondag, dus een gezamenlijk protest is logischer als het gericht is op het tijdstip.
-
- Forumicoon
Maar leg me dan eens uit wat er zo belachelijk is aan half 1 voor supporters? Ik zie dat niet, dus als iemand me dat uit kan leggen.Superfries88' schreef:Thuiswedstrijden zie ik sowieso niet graag op zondag, maar half 1 is sowieso een belachelijk tijdstip. Uit de reportage van Heerenveen TV blijkt ook wel dat de spelersgroep er weinig mee heeft.
Voor spelers snap ik het wel een beetje, die moeten dan 's ochtends al aan de pasta.
-
Verified
- Forumicoon
Ik denk dat er ongeveer 8% van de supporters zijn die zondagoachtend moeten voetballen of leider zijn of e.d.
Er zullen vast nog wel een paar redenen zijn (kerk, verjaardag) dus de mensen die buiten Heerenveen wonen moeten om 11:00 uur al stoppen waar ze mee bezig waren.
Ikzelf moet morgen om 10:00 voetballen in Norg. Aangezien ik mijn team niet in de steek wil laten speel ik dus door tot minimaal 11:45 en dan heb ik 45 minuten de tijd om te douchen, omkleden en naar Heerenveen te rijden (lees; dat is onmogelijk). Ik mis morgen sowieso de eerste 10 minuten.
Er zitten ook 2 in mijn team die moeten werken in de Funplaza dus die moeten er al om 10:30 zijn. En omdat wij ook maar een selectie hebben van 12 man zitten we dus al in de penarie door deze KUT-tijd
Er zullen vast nog wel een paar redenen zijn (kerk, verjaardag) dus de mensen die buiten Heerenveen wonen moeten om 11:00 uur al stoppen waar ze mee bezig waren.
Ikzelf moet morgen om 10:00 voetballen in Norg. Aangezien ik mijn team niet in de steek wil laten speel ik dus door tot minimaal 11:45 en dan heb ik 45 minuten de tijd om te douchen, omkleden en naar Heerenveen te rijden (lees; dat is onmogelijk). Ik mis morgen sowieso de eerste 10 minuten.
Er zitten ook 2 in mijn team die moeten werken in de Funplaza dus die moeten er al om 10:30 zijn. En omdat wij ook maar een selectie hebben van 12 man zitten we dus al in de penarie door deze KUT-tijd
-
- Beheerder
Ik heb geen moeite met half 1. Ik heb eredivisielive en ik vind het heerlijk om op zondag al vanaf 11 uur naar de uitzending te kijken. Nu het toevallig Heerenveen betreft ga ik ook niet zeuren.
-
- Forumicoon
Kijk, dat is een goed argument, maar je hebt natuurlijk ook zat mensen die zondagmiddag moeten voetballen.Feanfan 1 schreef:Ik denk dat er ongeveer 8% van de supporters zijn die zondagoachtend moeten voetballen of leider zijn of e.d.
Kortom, vrijdag- of zaterdagavond zijn de beste avonden om te ballen!
-
- Forumicoon
Ik denk dat er bij ons relatief veel actieve sporters op de tribunes zitten (in vergelijking met meer stedelijke gebieden) dus is overdag spelen voor velen een probleem. Ook voor alle mensen die als vrijwilliger dingen bij een club doen.
-
- Forumicoon
Mooi dat NN zo aanwezig was tijdens de training! Dat stukje beleving kunnen we wel gebruiken. Dat het moge helpen.
- Fanatic 4-ever
- Forumicoon
-
- Forumicoon
Het is natuurlijk grotendeels deels persoonlijk. Er zijn mensen (waaronder jezelf) die een vroeg tijdstip waarderen omdat je dan nog wat aan de rest van de dag hebt. Zelf mag ik graag tijdens de wedstrijddag uitkijken naar de wedstrijd en dat lukt niet met dat tijdstip. Je komt uit je bed, je frist je op en dan wacht de autorit al. Zeker bij thuiswedstrijden als deze is dat erg jammer.Knipecity schreef:Maar leg me dan eens uit wat er zo belachelijk is aan half 1 voor supporters?
Het gaat me verder niet zozeer om de commerciële redenen. Sterker nog: ik speel nog liever om half vijf 's middags dan om half drie als we toch op zondag aan de bak moeten. Geeft de ruimte om echt uit te kijken naar de wedstrijd.
-
- Forumicoon
Als je om 8 uur opstaat heb je nog tijd zat hoor 

-
Verified
- Forumicoon
- paparazzi
- Superster
Ik heb nog de wedstrijden meegemaakt van 13.30 en 14.00 uur. Dat waren nog eens tijden!
Ik snap Superfries '88 wel.
12.30 u gaat natuurlijk nergens meer over!

Ik snap Superfries '88 wel.
12.30 u gaat natuurlijk nergens meer over!
Miereneukert!