Bas Dost
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Beheerder
Re: Bas Dost
"Supporters sc Heerenveen hebben zich neergelegd bij nog een jaar Bas Dost."
-
Vrieskist Verified
- Beheerder
Het is blijkbaar nogal een straf om voor Heerenveen te moeten spelen.
-
- Wereldspeler
He, wat is het weer verrassend dat een dergelijke kop in het AD (die zien Feyenoord vast nog steeds als een stap vooruit) hier zo wordt uitgelegd.
Dost zegt zelf (als de quotes kloppen) niks dat in die richting wijst.
Dost zegt zelf (als de quotes kloppen) niks dat in die richting wijst.
- BK2007
- Forumicoon
Nee inderdaad het AD is net als de VI van Johan Derksen een vijand van ons blijkbaar.
Samen maken we de club sterk.
-
- Wereldspeler
AD is vooral pro-Feyenoord en niet zozeer anti-Heerenveen. Zelfde geldt voor de Telegraaf, maar dan pro-Ajax. Derksen heeft respect voor Riemer (ondanks aanvaringen in het verleden), maar heeft niets met de club Heerenveen. Mogelijk vanwege zijn Cambuurverleden. De VI is hier helemaal vergeven van die rancune, wat blijkt uit de berichtgeving over Sulejmani (werd zo ongeveer naar Ajax toegeschreven), Alves-AZ (Heerenveen was de schuldige, ondanks dat een arbitragezaak het tegendeel aantoonde) en Dost (Heerenveen en met name Jans de kwaaie pier).
-
- Superster
Rancune vanwege een Cambuur-verleden van Derksen?
Dan is de VI wel ontzettend onprofessioneel bezig.
Ik geloof daar dan ook niets van.
Dan is de VI wel ontzettend onprofessioneel bezig.
Ik geloof daar dan ook niets van.
-
- Wereldspeler
Kan ook een andere reden zijn, dat doet er verder niet toe, maar het is mij wel duidelijk dat de VI objectiviteit al lang het raam uit heeft gesmeten. Ik kan het weten; ben meer dan tien jaar abonnee geweest.
- Skopperij
- Forumicoon
Om een beetje ontopic te blijven: komt Johan Derksens blinde Dost-adoratie misschien voort uit zijn band met Henk Nienhuis? Hoe Derksen volhardde in zijn mening over Dost was te belachelijk om objectief te zijn.
-
- Jeugdspeler
Ik snap die adoratie ook niet. Ik ben benieuwd hoe het dit jaar gaat met Bas Dost.
-
- Forumicoon
Of Derksen adoreert een speler, of hij vindt het niks (hooguit een nuttige spelers). Dost was goed bij Heracles en sprak Derksen blijkbaar aan en dan blijft dat zo.
- paparazzi
- Superster
Onjuist!Knipecity schreef:Of Derksen adoreert een speler, of hij vindt het niks (hooguit een nuttige spelers).
Als Derksen uiteindelijk ziet dat de desbetreffende speler toch minder presteert dan hij vooraf had aangekondigt, dan zal hij dit ook ruiterlijk toegeven.
Miereneukert!
-
- Forumicoon
Sorry, maar dat is zelden. Dat duurt vaak heel lang.
- Baas
- Wereldspeler
Bassie is gisteren gespot bij de autodealer VW in Heerenveen.
Gaan we weer voor een nieuwe auto of is dit inleveren van een auto omdat er wellicht iets anders aan de hand is?
Gaan we weer voor een nieuwe auto of is dit inleveren van een auto omdat er wellicht iets anders aan de hand is?
Zeg maar niks!
- Fanatic 4-ever
- Forumicoon
Ik las in het verslag van de wedstrijd van Superfries '88 dat Dost een enorme kans miste in de laatste minuut. Ik keek die even terug in de samenvatting, en lach dubbel van het lachen. Hoe kun je zo'n kans zo verprutsen.
Corruption is everywhere, fight it!
- paparazzi
- Superster
Nou nou. Als je dit soort kansen niet afmaakt denk ik dat Sibon straks nog vaker in de spits zal staan dan Dost.
En dan dat geirriteerde trekje weer van `m. Gouweleeuw kopt voor langs, en meneer z`n kop staat gelijk weer op onweer.
Het is uiteindelijk jammer dat ie niet naar Feyenoord is gegaan. Een van de grootste miskopen van Heerenveen in de geschiedenis als je het mij vraagt.
En dan dat geirriteerde trekje weer van `m. Gouweleeuw kopt voor langs, en meneer z`n kop staat gelijk weer op onweer.
Het is uiteindelijk jammer dat ie niet naar Feyenoord is gegaan. Een van de grootste miskopen van Heerenveen in de geschiedenis als je het mij vraagt.
Miereneukert!
-
- Forumicoon
Er wordt gelachen om de kans van Dost, en ja die moet er echt in. Maar die van Gouweleeuw mocht er ook wel in hoor, jezus.
-
- Forumicoon
Dost is een spits, Gouweleeuw niet.Lipton schreef:en ja die moet er echt in. Maar die van Gouweleeuw mocht er ook wel in hoor, jezus.
-
- Forumicoon
Ach dat is z'n kut excuus. Verdedigers kunnen over het algemeen heel goed koppen. z'n bal moet er gewoon in. Anders kun je net zo goed lekker achterin blijven. Wat voor nut heeft het om een verdediger mee te sturen als hij mag missen.Heerenveen rules schreef: Dost is een spits, Gouweleeuw niet.
- BWdinamite
- Invaller
Allemaal leuk en aardig, maar ik zie Dost elke wedstrijd wel een levensgrote kans missen. Dat kan niet voor een type speler als hij.Tenslotte staat hij daar om alles er in te rammen. Zeker dit soort momenten. Dat mag je toch wel verwachten? Zeker als je van dit soort momenten afhankelijk bent.
Ik vind hem onrustig en wild in het veld. Waarom niet gewoon gecontroleerd en rustig? Zoals onze buitenspelers vaak hebben. Gewoon keepertje omspelen( die kan toch niet voetballen) en klaar.
Ik vind hem onrustig en wild in het veld. Waarom niet gewoon gecontroleerd en rustig? Zoals onze buitenspelers vaak hebben. Gewoon keepertje omspelen( die kan toch niet voetballen) en klaar.
-
- Forumicoon
Het is volgens jou een kut excuus als er gezegd wordt dat een verdediger eerder mag missen dan een spits. BIjzonder. Je moet spelers beoordelen op hun kwaliteiten. Een spits staat er om te scoren een verdediger om een spits daarvan af te houden.Lipton schreef:Ach dat is z'n kut excuus. Verdedigers kunnen over het algemeen heel goed koppen. z'n bal moet er gewoon in. Anders kun je net zo goed lekker achterin blijven. Wat voor nut heeft het om een verdediger mee te sturen als hij mag missen.
-
- Forumicoon
Tuurlijk moet je een speler beoordelen op zijn kwaliteiten. Maar koppen is over het algemeen een kwaliteit van een (centrale) verdediger. Z'n bal moet er gewoon in, of je nou verdediger, middenvelder of aanvaller bent. De lat lekker laag leggen is natuurlijk lekker gemakkelijk.Heerenveen rules schreef:
Het is volgens jou een kut excuus als er gezegd wordt dat een verdediger eerder mag missen dan een spits. BIjzonder. Je moet spelers beoordelen op hun kwaliteiten. Een spits staat er om te scoren een verdediger om een spits daarvan af te houden.
Ik ben wel benieuwd waar dit vorm verlies van Dost nou precies vandaan komt. Overigens is zijn scorende vermogen nooit goed geweest. Aan het begin van het vorige seizoen kon je al constateren dat scoren niet zijn beste ding was. De grote kansen tegen PSV en NEC bijvoorbeeld waren om te janken.
Hij heeft als spits nog nooit veel weten te scoren, hopelijk komt dat alsnog.
-
- Forumicoon
TSaj, er zijn ook mensen die hem wel een goalgetter vinden omdat ze redeneren dat na zo'n baggerseizoen met veel bankplekken 13 goals heel aardig is. Persoonlijk ben ik daar weinig van onder de indruk, mede omdat Dost voor de rest ook weinig voor het team betekent. Zet je Sibon in de spits het hele seizoen dan maakt hij er waarschijnlijk ook 10-15 EN hij laat anderen beter functioneren.
-
- Invaller
- Contacteer:
Maar goed, Dost stond juist niet het hele jaar in de spits...Knipecity schreef:Zet je Sibon in de spits het hele seizoen dan maakt hij er waarschijnlijk ook 10-15 EN hij laat anderen beter functioneren.
-
- Forumicoon
Inderdaad, ik moet ook altijd lachen om mensen die zeggen dat hij aan de lopende band scoorde bij Heracles.Knipecity schreef:TSaj, er zijn ook mensen die hem wel een goalgetter vinden omdat ze redeneren dat na zo'n baggerseizoen met veel bankplekken 13 goals heel aardig is. Persoonlijk ben ik daar weinig van onder de indruk, mede omdat Dost voor de rest ook weinig voor het team betekent. Zet je Sibon in de spits het hele seizoen dan maakt hij er waarschijnlijk ook 10-15 EN hij laat anderen beter functioneren.
Hij scoorde daar 17 x in 61 wedstrijden, niet slecht maar ook zeker niet indrukwekkend.
Maar het is nog steeds een jonge talentvolle aanvaller!
- BK2007
- Forumicoon
Bas Dost komt er heus wel. Als je 13 goals maakt en lang niet alles speelt doe je het redelijk. Daarbij vind ik dat de ploeggenoten hem niet altijd goed weten te vinden. Vooral Assaidi, Beerens en Narsingh ook moeten hem toch eens betere voorzetten geven. Ik zou zeggen richt alles eens op het in stelling brengen van Bas.
Samen maken we de club sterk.
-
- Forumicoon
Oneens. Zet er maar een spits in die in dienst van die 3 andere heren speelt en die ondertussen zijn goaltjes meepikt.BK2007 schreef:Bas Dost komt er heus wel. Als je 13 goals maakt en lang niet alles speelt doe je het redelijk. Daarbij vind ik dat de ploeggenoten hem niet altijd goed weten te vinden. Vooral Assaidi, Beerens en Narsingh ook moeten hem toch eens betere voorzetten geven. Ik zou zeggen richt alles eens op het in stelling brengen van Bas.
Ik heb liever 4 spelers die 10 maken dan 1 speler die 15-20 maakt en de rest maar een paar.
-
- Forumicoon
Ik denk dat Dost het niet gaat redden. Dost heeft zichzelf ontwikkeld tot een pure afmaker. Dan ben je al vrij beperkt, al helemaal wanneer je niet snel bent en techniek tekort komt. Hij heeft ook nog nooit een treffer in het profvoetbal gescoord van buiten de zestien. Dost heeft bovendien als probleem dat hij wel erg vaak de verkeerde looplijnen kiest, vrij veel simpele kansen mist en mentaal zwak is. Het heeft gewoon met kwaliteit en inzicht te maken. Dat is te ontwikkelen, maar tot op zekere hoogte. Ik denk dat die hoogte niet al te hoog is.
-
- Forumicoon
Tsja, ik ben het wel grotendeels met je eens. Ik ben niet onder de indruk van Bas Dost, maar toch maakt hij 13 in een seizoen waarin hij geen indruk maakt.
Stel hij speelt 34 wedstrijden komend seioen dan maakt hij er waarschijnlijk 20, maar dat kan hij zonder dat je ook maar 1 wedstrijd het gevoel hebt dat hij ook goed heeft gespeeld. Ik word niet warm van deze jongen zoals ik dat wel werd van spitsen als Van Nistelrooy, Huntelaar, Allback, Alves, Samaras en soms ook Sibon.
Stel hij speelt 34 wedstrijden komend seioen dan maakt hij er waarschijnlijk 20, maar dat kan hij zonder dat je ook maar 1 wedstrijd het gevoel hebt dat hij ook goed heeft gespeeld. Ik word niet warm van deze jongen zoals ik dat wel werd van spitsen als Van Nistelrooy, Huntelaar, Allback, Alves, Samaras en soms ook Sibon.
-
- Forumicoon
Zijn productie is niet slecht, maar toch is Dost geen koele afmaker. Kijk maar eens hoeveel vrij simpele kansen die jongen nog onbenut laat. Dat zijn er toch wel een hele hoop voor een spits die zichzelf als afmaker presenteert. Kijk ook eens naar de moeilijkheidsgraad van zijn doelpunten. Huntelaar was ook een echte afmaker, maar die had een veel breder aanbod. Huntelaar kon ondanks zijn beperkingen wél zelf een kans creëren. Neem die technisch fantastische goal in Breda (aannemen, kappen, schieten), die thuis tegen Roda (bal aannemen met rug naar de goal, bal in de draai meenemen, schieten) en zo kan ik er nog wel een aantal opnoemen.
Dost heeft dat allemaal niet. Af en toe maakt hij een vrij aardige goal, maar het blijft een zeer beperkte spits. Uit het rijtje Van Nistelrooy, Allbäck, Huntelaar, Sibon en Alves (en misschien nog wel een enkeling) staat hij bij mij onderaan. Met vrij grote afstand zelfs, eigenlijk.
Dost heeft dat allemaal niet. Af en toe maakt hij een vrij aardige goal, maar het blijft een zeer beperkte spits. Uit het rijtje Van Nistelrooy, Allbäck, Huntelaar, Sibon en Alves (en misschien nog wel een enkeling) staat hij bij mij onderaan. Met vrij grote afstand zelfs, eigenlijk.
-
Verified
- Superster
We zijn met ons allen (enkele uitzonderingen daargelaten) behoorlijk kritisch geweest op Dost. Momenteel zijn we nog steeds kritisch, en terecht, er gaat nog voldoende mis bij onze spits. Toch ontwaar ik wel een aantal positieve punten bij Bas. Hij lijkt zich namelijk een beetje te ontwikkelen als teamspeler. Sommige mensen zullen zo stellig achter hun negatieve mening staan, dat ze het misschien niet willen zien, maar Bas is groeiende
Ten 1e is de hoeveelheid arbeid die hij verricht toegenomen. Dit komt ook doordat we bij vlagen wat meer, en eerder druk geven(de hand van Herder?) Hierdoor zijn de ruimtes die Bas moet afjagen kleiner, en heeft het voor hem ook meer nut om te jagen.
Ten 2e staat hij niet meer te vloeken en te tieren in het veld. Natuurlijk is hij nog wel eens ontiegelijk kwaad geweest, dit was dan echter op zichzelf.
Ten 3e probeert hij echt om actiever aan het spel deel te nemen. Hij bied zich voortdurend aan, vraagt steeds om de bal. Hij krijgt hem nog lang niet altijd, en dat hoeft ook niet, maar hij probeert het.
Ten 4e begint hij zich in de kleine ruimte te ontwikkelen. Niet als dribbelaar natuurlijk, maar als kaatser en aangever. Hij heeft deze voorbereiding een aantal prima assists gegeven, sommige met een hoge moeilijkheidsgraad. De combinatie met Djuricic begint steeds beter te lopen. Filip komt er soms prima overheen, Bas en hij stemmen dat goed op elkaar af.
Er zijn nog genoeg punten van kritiek, en ik ga niet beweren dat Dost ineens een hele complete topspits is, maar hij lijkt echt de wil te hebben om zich te ontwikkelen. Dat kon ik vorig seizoen niet bij hem bespeuren, en daarom leek het mij geschikt om eens iets positiefs over Dost te posten.

Ten 1e is de hoeveelheid arbeid die hij verricht toegenomen. Dit komt ook doordat we bij vlagen wat meer, en eerder druk geven(de hand van Herder?) Hierdoor zijn de ruimtes die Bas moet afjagen kleiner, en heeft het voor hem ook meer nut om te jagen.
Ten 2e staat hij niet meer te vloeken en te tieren in het veld. Natuurlijk is hij nog wel eens ontiegelijk kwaad geweest, dit was dan echter op zichzelf.
Ten 3e probeert hij echt om actiever aan het spel deel te nemen. Hij bied zich voortdurend aan, vraagt steeds om de bal. Hij krijgt hem nog lang niet altijd, en dat hoeft ook niet, maar hij probeert het.
Ten 4e begint hij zich in de kleine ruimte te ontwikkelen. Niet als dribbelaar natuurlijk, maar als kaatser en aangever. Hij heeft deze voorbereiding een aantal prima assists gegeven, sommige met een hoge moeilijkheidsgraad. De combinatie met Djuricic begint steeds beter te lopen. Filip komt er soms prima overheen, Bas en hij stemmen dat goed op elkaar af.
Er zijn nog genoeg punten van kritiek, en ik ga niet beweren dat Dost ineens een hele complete topspits is, maar hij lijkt echt de wil te hebben om zich te ontwikkelen. Dat kon ik vorig seizoen niet bij hem bespeuren, en daarom leek het mij geschikt om eens iets positiefs over Dost te posten.