Merchandising [Shirts, Feansjop]

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Lenny
Jeugdspeler

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Bericht door Lenny »

Sjonge jong, inderdaad gewoon een standaard shirt van Jako.
Dit is ook helemaal niks.
Waarom dan niet gewoon het uitshirt van vorig seizoen?? Was is daar mis mee? Helemaal niets!
mitrita
Superster

Bericht door mitrita »

Ook dat was gewoon een standaard shirtje van JAKO.....
Skopperij
Forumicoon

Bericht door Skopperij »

Heerenveen wilde dit najaar beginnen met de shirts voor 2012/2013. Dat zegt genoeg over de duur van het ontwerp- en productieproces.
Royce_SCH
Wereldspeler

Bericht door Royce_SCH »

Sjongejonge Jaap F. Jij kan zo in het bestuur van Heerenveen. Jij bent echt een nare man!

Prima actie van het bestuur om eindelijk eens naar de supporters te luisteren. Het nieuwe uitshirt ziet er ook niet uit maar nog altijd beter dan het Ajax shirt. Goed dat ze het nieuwe seizoen de supporters laten beslissen. Krijgen wij in ieder geval voor het eerst sinds jaren weer een mooi uitshirt.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
TORCIDA
Superster

Bericht door TORCIDA »

FB schreef
Ik heb de beelden bij omrop Fryslân gezien en ik kan het absoluut niet eens zijn met jouw woorden. Ik heb zeker wel eens de nodige kritiek op de directie en hun presentatie in de pers, maar in dit geval vond ik de heer van Erve het netjes en goed verwoorden. Geeft publiekelijk toe dat ze de gevoelens ten aanzien van het shirt (op het Ajax aspect) hadden onderschat. Geeft toe dat het moeilijke jaren zijn ... oel hebbenen dat is SC Heerenveen. Ik weet niet wat je voor negatiefs hier over moet zeggen. Hij zegt helder zoals het is, verwoord het goed en netjes en ik vond het er prima uitzien squerrel. Ik deel je mening derhalve totaal niet.
schijnbaar ken jij hem niet, maar dit roepen ze nu al jaren, ook al toen hij deel uitmaakte van de vorige directie. Oja en bij dit soort opmerkingen was ik dan live aanwezig. Helaas is het zo dat velen de schone schijn die men keer op keer weet op te houden voor velen inderdaad als postief in de oren klinkt, feitelijk is dit ook zo, alleen praten en zeggen is 1, doen is wat anders.

Het is toch van de zotte dat hij niet een moment gedacht heeft, he dit shirt lijkt wel erg veel op die van Ajax, gaan we als we in dit shirt spelen niet aan onze huidige identiteit voorbij.... Ik bedoel 80 jaar geleden is er in gevoetbald.....
Dit shirt ken je toch alleen nog van Ajax. En weet je in het oude bestuur is al beloofd dat supporters inspraak zouden krijgen in de ontwikkeling van het uit shirt, dit is zo`n drie, vier jaar geleden! al toegezegd. Ook toen maakte Jantje deel uit van het bestuur. Nee keer op keer blunderen ze, dit valt niet meer recht te praten
Hier heb ik geen woorden voor
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

Alle ballen op Henkie!
frisianbadboy
Wereldspeler

Bericht door frisianbadboy »

schijnbaar ken jij hem niet, maar dit roepen ze nu al jaren, ook al toen hij deel uitmaakte van de vorige directie. Oja en bij dit soort opmerkingen was ik dan live aanwezig. Helaas is het zo dat velen de schone schijn die men keer op keer weet op te houden voor velen inderdaad als postief in de oren klinkt, feitelijk is dit ook zo, alleen praten en zeggen is 1, doen is wat anders.

Het is toch van de zotte dat hij niet een moment gedacht heeft, he dit shirt lijkt wel erg veel op die van Ajax, gaan we als we in dit shirt spelen niet aan onze huidige identiteit voorbij.... Ik bedoel 80 jaar geleden is er in gevoetbald.....
Dit shirt ken je toch alleen nog van Ajax. En weet je in het oude bestuur is al beloofd dat supporters inspraak zouden krijgen in de ontwikkeling van het uit shirt, dit is zo`n drie, vier jaar geleden! al toegezegd. Ook toen maakte Jantje deel uit van het bestuur. Nee keer op keer blunderen ze, dit valt niet meer recht te praten
Beste Torcida.

Ten aanzien van je reactie wil ik graag het volgende zeggen. Ik oordeelde in dit geval op een stuk tekst van squerrel, en met zijn kritiek dat het een slap lulverhaal was van Jan van Erve. Ik ben niet zo naief om te denken dat Jan van Erve alles goed doet en ik kan ook prima door bepaalde woorden heen prikken. Maar het interview op omrop Fryslan an sich was zeker geen slap gelul en daar was niks mis mee. Ik heb dit interview beoordeeld als een losstaand feit zonder de kijken naar andere zaken vanuit het verleden. En dan moet ook jij concluderen dat er niks mis was met dit interview. Wel degelijk is er rekening gehouden met het feit dat er reacties zouden komen over het Ajax shirt. Maar ze hadden in de directie niet gedacht dat deze zo fel zou zijn. En gek genoeg had ik in dit geval ook die indruk van te voren. Met de uitleg over de historie van het shirt had ook ik verwacht dat de reacties niet zo fel zouden zijn en er veel en veel meer begrip zou zijn geweest voor de keuze van dat shirt. Als ik die inschatting verkeerd maak kan ook een directie die inschatting verkeerd maken.

Verder heb ik dit interview alleen beoordeeld op zijn tekst en de manier waarop hij het zei. Nogmaals daar was naar mijn mening niks mis mee. Mij klonk het , zoals jij beweert, ook niet als positief in de oren, maar meer als keurig en netjes verwoord.

Zo'n interview krijgt wel pas echt waarde en kan pas als positief worden bestempeld als die woorden ook ten uitvoer worden gebracht, daar verschillen we ook niet over van mening. Ik ken de beste man niet persoonlijk dus daar kan ik en wil ik niet over oordelen. Wel kun je je afvragen of hij het commercieel zo slecht gedaan heeft. Volgens mij valt dat mee en is hij blijven zitten omdat hij dat wel goed deed. Wellicht dat het verdwijnen van Yme Kuiper en Henk Hoekstra ook een werking op hem heeft en hij met Johan Hansma en Robert Veenstra anders beinvloed word. Ik heb daar geen kijk op en ik wacht dat wel af.
Squerrel
Superster
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

frisianbadboy schreef: Beste Torcida.

Ten aanzien van je reactie wil ik graag het volgende zeggen. Ik oordeelde in dit geval op een stuk tekst van squerrel, en met zijn kritiek dat het een slap lulverhaal was van Jan van Erve.
En dat zei ik omdat het is zoals Torcida beschrijft, veel mooie woorden zoals de meeste directieleden waar ook ter wereld heel goed kunnen om vervolgens verder te gaan waar ze mee bezig zijn en dat is in veel gevallen precies het tegenovergestelde wat ze geroepen hebben en bij Jan van Erve ga ik daar sowieso vanuit.
Bedankt Torcida:-)
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

TORCIDA schreef: En weet je in het oude bestuur is al beloofd dat supporters inspraak zouden krijgen in de ontwikkeling van het uit shirt, dit is zo`n drie, vier jaar geleden! al toegezegd. Ook toen maakte Jantje deel uit van het bestuur. Nee keer op keer blunderen ze, dit valt niet meer recht te praten
Klopt, op een ALV van NN was dat. Maar hieruit blijkt maar weer eens dat je met praten, mailen en bellen niet ver komt bij de club. A zeggen en B doen. Zodra het echter in de media komt en er actie is, kan men er echt niet meer onderuit en gaat men overstag. Het is jammer, want als je elke keer mooie praatjes houdt en die niet nakomt, barst natuurlijk een keer de bom ergens. Terwijl dat heel gemakkelijk te voorkomen is.

Verder moet je denk ik niet de illusie hebben dat van Erve openlijk op de radio gaat verkondigen dat ze het verkeerd hebben gedaan. Ten eerst is men daar te trots voor, en ten tweede zelfmoord wat betreft zijn functie. Als je echter door de regels doorleest gaan ze wel degelijk door het stof in. Het is nu afwachten of men de woorden nakomt betreffende het uitshirt 2012/2013. Voor de winterstop zullen we hier iets over gehoord moeten hebben.

Ik las hier ook iemand zeggen dat het nieuw(st)e uitshirt waarschijnlijk snel in elkaar gezet moest worden. Maar er was toch al bekend dat er met het rood-witte uitshirt ook nog een reserveshirt erbij moest voor enkele wedstrijden. Dus die was al eerder klaar lijkt mij.

Tot slot wil ik nog wel graag vermelden dat ik verheugd ben dat er nu naar de supporters geluisterd is, en een beslissing terug is gedraaid. Laten we hopen dat de club er van leer/geleerd heeft. Men was met bv de keuze voor de opkomsttune goed bezig op het gebied van 'supportersparticipatie'.
Corruption is everywhere, fight it!
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

Ajax trekt kort geding in tegen SC Heerenveen
Gepubliceerd op 01 juni 2011, 19:11

HEERENVEEN - Ajax heeft een rechtszaak ingetrokken die de club had
aangespannen tegen SC Heerenveen. Het kort geding had maandag in Leeuwarden
zullen dienen.

De Amsterdammers wilden Heerenveen voor de rechter dagen vanwege het nieuwe uittenue van die club. Het shirt, dat eenmaal gedragen werd door Heerenveen, was een kopie van het rood-witte Ajax-shirt.

Heerenveen maakte vorige week bekend het beladen tenue toch niet te gaan gebruiken. De club reageerde daarmee op protesten vanuit de hoek van supporters en sponsors en nam, naar nu blijkt, ook de dreiging van een rechtszaak in de afweging mee.

,,Ik verwacht dat we vandaag tot een schikking komen’’, zei een persvoorlichter van Ajax woensdag. Voor de Amsterdammers is de kous daarmee af.
http://www.lc.nl/sport/scheerenveen/art ... Heerenveen
Alle ballen op Henkie!
Jurjenv
Wereldspeler

Bericht door Jurjenv »

In dat geval meteen die shirts weer uit de kast en een kort geding jegens Ajax starten.
BK2007
Forumicoon

Bericht door BK2007 »

Sjonge Sjonge een kort geding. Wist ik niet, dat Ajax het zo hoog opnam.
Nu maar hopen dat Inter Milan geen probleem heeft met nieuwe uitshirt.
Samen maken we de club sterk.
Skopperij
Forumicoon

Bericht door Skopperij »

,,Ik verwacht dat we vandaag tot een schikking komen’’, zei een persvoorlichter van Ajax woensdag. Voor de Amsterdammers is de kous daarmee af.
Nee! Niet doen! Wat valt er in hemelsnaam te schikken? Er moet geen cent richting Amsterdam. Als ze schadevergoeding willen spannen ze maar een gewone rechtszaak aan. Een grond voor kort geding is er niet nu Heerenveen afziet van die shirts.
Eric
Superster

Bericht door Eric »

Dus het ging dus niet om de mening van de supporters..
Ultras'01
Selectiespeler

Bericht door Ultras'01 »

Eric schreef:Dus het ging dus niet om de mening van de supporters..
Was ook mijn eerste reactie. Zonde want dit kortgeding had geen kans van slagen.
Wij zijn HEERENVEEN
Skopperij
Forumicoon

Bericht door Skopperij »

Inderdaad, jammer dat het niet tot een kort geding is gekomen. Ik had wel eens willen weten hoe dat zit. Er is geen enkele reden om een schikking te treffen; ik hoop dat ze hun poot stijf houden.
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Wat een onzin zeg! Alsof Ajax het alleenrecht op een rood-wit shirt heeft, donder op zeg. Heerenveen moet helemaal niet schikken en de confrontatie aangaan. Zoiets heeft toch geen schijn van kans? Het lijkt me sterk dat je kan verbieden om een soortgelijk shirt te dragen, zeker als je wijst op de geschiedenis.
Eric schreef:Dus het ging dus niet om de mening van de supporters..
Dat lijkt me niet. Het kort geding zal vast een rol spelen, maar als de mening niet zou tellen had Heerenveen het shirt vervangen zonder verdere maatregelen. Door zich in de toekomst open te stellen voor de meningen van supporters tonen ze wel degelijk een positieve intentie.
Eric
Superster

Bericht door Eric »

Superfries88' schreef: Dat lijkt me niet. Het kort geding zal vast een rol spelen, maar als de mening niet zou tellen had Heerenveen het shirt vervangen zonder verdere maatregelen. Door zich in de toekomst open te stellen voor de meningen van supporters tonen ze wel degelijk een positieve intentie.
Ben ik het mee eens en ik vind het ook goed dat ze vanaf volgend seizoen de supporters laten meebeslissen. Alleen vind ik het jammer dat dit dan nu opeens weer naar buiten komt, want zo krijgt het toch weer een raar luchtje.
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Dat kan wel zo zijn, maar gezien de getoonde intentie gaat het me te ver om het besluit een hoofdzakelijk negatieve lading te geven. Als het louter om de eventuele rechtszaak was gegaan had Heerenveen zich niet opengesteld naar de eigen supporters toe. Op zijn minst een gevalletje voordeel van de twijfel, zou ik zeggen.
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Zou Ajax omzetverlies vrezen omdat deze prachtige shirts veel mooier zijn dan die lelijke Adidas-dingen van henzelf? De supporters daar roepen al jaren om fatsoenlijke shirts en heb ook al diverse Ajacieden gehoord die dit shirt hadden willen kopen.
jelgrins
Nieuw talent

Bericht door jelgrins »

jelgrins schreef:Het is goed dat de directie heeft gereageerd op de onvrede over het uitshirt. Of het alleen maar dankzij de heftige reacties van supporters is is nog de vraag. Ajax kan best met juridische stappen hebben gedreigd. Wacht nog even mededelingen over het kort geding af. :wink: Ajax zou best kunnen eisen dat het shirt uit de verkoop moet worden gehaald!
Aldus mijn bericht van 27 mei jl. :wink:
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Ik heb begrepen dat ook VV Jubbega met een kort geding had gedreigd. Tsjonge, jonge, wat een idioten die Ajaxlui.
Skopperij
Forumicoon

Bericht door Skopperij »

jelgrins schreef:Het is goed dat de directie heeft gereageerd op de onvrede over het uitshirt. Of het alleen maar dankzij de heftige reacties van supporters is is nog de vraag. Ajax kan best met juridische stappen hebben gedreigd. Wacht nog even mededelingen over het kort geding af. :wink: Ajax zou best kunnen eisen dat het shirt uit de verkoop moet worden gehaald!
Heb je enig idee wat Ajax in kort geding wilde bereiken (waarschijnlijk dat Heerenveen die shirts niet zou dragen) en wat hun argumenten daarvoor waren?
jelgrins
Nieuw talent

Bericht door jelgrins »

Sorry, ik ken de eisen van Ajax niet. Maar je kunt het wel raden lijkt me. Er zal wellicht ook een commerciele reden zijn geweest. Is het shirt nog vrij in de verkoop verkrijgbaar? Ik wist een week voordat de directie het besluit had genomen om te stoppen met dit shirt al dat Ajax een kort geding had aangespannen. Ik betwijfel ook of Unive alleen om reden van historie niet op het shirt wilde staan, ze wilden mogelijk ook problemen met Aegon voorkomen.
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Draait bij Ajax niet alles om geld? Daar zou het dus om gaan. Maar wat een arrogantie te denken dat fans van Heerenveen dat shirt zouden kopen alsof het een Ajax shirt was. Het was juist andersom!
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Gekko schreef:Maar wat een arrogantie te denken dat fans van Heerenveen dat shirt zouden kopen alsof het een Ajax shirt was.
Waar wordt dat gesuggereerd dan? Volgens mij bestaat de vrees voor omzetverlies juist uit het feit dat Ajacieden opeens Heerenveenshirts gaan kopen ipv Ajaxshirts. Andersom scheelt het Ajax immers geen inkomsten.
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Ik doel op die kloften folk die niet kunnen kiezen tussen beide clubs. Die duizenden die juichen als Jong Ajax scoort tegen Jong Heerenveen. Zijn veelal ook kinderen die uit imago overweging ook voor Ajax zijn en nooit in huiselijke kring zijn gecorrigeerd. Gelukkig zijn mijn eigen kinderen beter opgevoed.... :wink:
mitrita
Superster

Bericht door mitrita »

Het schijnt dat de beslissing van IJsselmeervogels om niet te willen promoveren vanuit de Topklasse naar de 1e divisie ook is genomen na dreigementen vanuit het Amsterdamse
Skopperij
Forumicoon

Bericht door Skopperij »

Gekko schreef:Draait bij Ajax niet alles om geld? Daar zou het dus om gaan.
Dat is juist het kromme. Schadevergoeding in kort geding kan wel maar is geen uitgemaakte zaak. Daarom vind ik het raar dat Heerenveen bereid lijkt een schikking te treffen. Welke schade heeft Ajax geleden?
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

Alle ballen op Henkie!
Plaats reactie