Merchandising [Shirts, Feansjop]

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Freezeman
Superster

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Bericht door Freezeman »

feanfans schreef:....De poll op deze site wijst uit dat driekwart van de supporters het shirt afgrijselijk vinden....
Afgrijselijk! Een Ajax-shirt, wie bedenkt zoiets? 111 stemmen
dat is inderdaad 3/4 van de supporters. :frown:
Anti anti. :)
feanfans
Wereldspeler

Bericht door feanfans »

Freezeman schreef: dat is inderdaad 3/4 van de supporters. :frown:
Je begrijpt best wat ik bedoel. 74% van de supporters die hier gestemd hebben. Duidelijk zat.
Hielke
Forumicoon

Bericht door Hielke »

Veelzeggend is dat zowel NieuwNoord als FeanFan zich van dit uitshirt afkeerde. Wat vertegenwoordiging van de achterban betreft toch twee uitersten. Het werd slechts door een kleine minderheid gewaardeerd. Een compleet gebrek aan draagvlak dus, waardoor de beslissing van vandaag de enige juiste is.
UK
Bankzitter

Bericht door UK »

Hoewel ik blij beb dat dit belachelijk shirt wederom historie is ben ik van mening dat de spelers in eerste instantie al hadden moeten zeggen: daar willen we niet in spelen. De reactie van een aantal spelers gaf al aan dat ze er niet gelukkig mee waren.
Het meest bewijst dit hele gebeuren maar weer eens dat we een directie zonder ruggegraat hebben. Eerst om met dit stomme idee mee te gaan met de sponsoren en dan door het weer af te blazen

UK
Jaap F.
Erelid

Bericht door Jaap F. »

UK schreef:Hoewel ik blij beb dat dit belachelijk shirt wederom historie is ben ik van mening dat de spelers in eerste instantie al hadden moeten zeggen: daar willen we niet in spelen. De reactie van een aantal spelers gaf al aan dat ze er niet gelukkig mee waren.
Het meest bewijst dit hele gebeuren maar weer eens dat we een directie zonder ruggegraat hebben. Eerst om met dit stomme idee mee te gaan met de sponsoren en dan door het weer af te blazen

UK
Waarom ben je niet trots op Heerenveen?
Jaap F.
Erelid

Bericht door Jaap F. »

feanfans schreef: Waar dan? Ik kom ze niet tegen.

Ben ontzettend blij met dit besluit. Zo'n shirt, dat kan gewoon echt niet.

De poll op deze site wijst uit dat driekwart van de supporters het shirt afgrijselijk vinden. Duidelijker kan het niet zijn.
Als Groningen met zulke shirts kwam zouden wij ze hier ook massaal uitlachen.
WijZijnVoetbal.nl - snapt men er weinig van.

Ik snap het nog steeds niet. Vind je Ajax echt belangrijker dan Heerenveen? Treurig.

Ik zou Groningen helemaal niet uitlachen als ze in een tenue zonder reclame uit 1920 zouden gaan spelen. Prachtig juist.
NNfanatic
Invaller

Bericht door NNfanatic »

Wat vinden jullie van de reactie van van Erve?

'We zagen het wel aankomen'

Die man mag wat mij betreft verantwoordelijk worden gehouden voor deze enorme blunder. (imago schade, economisch risico) Bedankt u kunt wel gaan!
Jaap F.
Erelid

Bericht door Jaap F. »

NNfanatic schreef:Wat vinden jullie van de reactie van van Erve?

Die man mag wat mij betreft verantwoordelijk worden gehouden voor deze enorme blunder. (imago schade, economisch risico) Bedankt u kunt wel gaan!
Nee hoor, gewoon declareren bij NieuwNoord die weer eens op het verkeerde moment van zich liet horen.
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

Donderstaal toch een eind op Jaap.F

Nieuw Noord de schuldige in jou ogen? :S man man man
Alle ballen op Henkie!
Flying Tilster
Forumicoon

Bericht door Flying Tilster »

Jaap F. schreef:Ik snap het nog steeds niet. Vind je Ajax echt belangrijker dan Heerenveen? Treurig.
Dit shirt was bijvoorbaat gedoemd te mislukken. Het shirt ansich zag er trouwens niet uit, maar dat terzijde.
Als je dan vele reacties bekijkt waaronder het "nieuwe Heerenveen-logo", uitsupporters die uitgemaakt worden voor Joden etc.. etc.. En als je dan nog niet snapt dat het niet kan..

Het idee om in een retro shirt te gaan spelen is prima, maar we zijn destijds niet voor niks in het huidige tenue gaan spelen.
Zeer ondoordacht van deze directie en als Van Erve dan ook nog zegt: "deze reacties hadden we aan zien komen", zegt dat heel veel.

En ja hoor.. NieuwNoord krijgt de schuld weer.
Ga lekker dat Ajaxshirtje kopen en vort.. wegwezen.. op naar de ArenA jij. Daar voel jij je blijkbaar beter thuis.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Weer een bak geld verspild, achteraf bekeken. Prima campagne maar met een slechte afloop. Al met al weer een deuk te pakken. Stom, stom, stom.
Laatst gewijzigd door Gekko op 27-05-2011 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

Jaap F. schreef:Ik snap het nog steeds niet. Vind je Ajax echt belangrijker dan Heerenveen? Treurig.
Nee, wij vinden het treurig om onze club in een Ajax tenue te zien spelen. Wij zijn Heerenveen, geen Ajax. Wij vinden Heerenveen belangrijk, niet Ajax. Wij willen een eigen identiteit, niet die van Ajax.

Ik vind het treurig dat je het goed vind je eigen club in een Ajax tenue te zien spelen. Dat heeft helemaal niets met onzekerheid te maken, alles met clubliefde.
SCH1920
Invaller

Bericht door SCH1920 »

Jaap F. schreef:Ik zou Groningen helemaal niet uitlachen als ze in een tenue zonder reclame uit 1920 zouden gaan spelen.
Ik wel, dan spelen ze namelijk naakt.

(Waarom is dit bericht zomaar verwijderd? Lijkt me geen enkele reden toe.)
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Het nieuwe tenue is lekker anoniem, een beetje in de lijn van de variant met de bekende streep bij de schouder. Kan niemand over vallen. Volgend jaar mogen we als fans meepraten dus alle geopperde suggesties komen nog van pas.
Caspar
Superster

Bericht door Caspar »

Heren, kunnen we proberen het inhoudelijk te houden?? Dank!
Ladies and gentleman: We've got him!
feanfans
Wereldspeler

Bericht door feanfans »

Jaap F. schreef:WijZijnVoetbal.nl - snapt men er weinig van.

Ik snap het nog steeds niet. Vind je Ajax echt belangrijker dan Heerenveen? Treurig.

Ik zou Groningen helemaal niet uitlachen als ze in een tenue zonder reclame uit 1920 zouden gaan spelen. Prachtig juist.
Oke. Die site kon ik niet. Zal er zo eens een kijkje nemen.

Waar lees je dat ik Ajax belangrijker vind dan Heerenveen? Volgens mij nergens. Dat is namelijk niet zo. Wij zijn Heerenveen en dat willen we ook blijven. Bij Roda associeerden ze ons met Ajax. Dat is ook niet zo vreemd als je het shirt ziet. Zo'n rood wit shirt past en staat totaal niet bij onze club. In Kerkrade had ik het idee dat ik naar een andere club zat te kijken en dat kwam niet door het troosteloze voetbal :wink:

Opzich is het idee goed van een retro shirt, maar men had moeten beseffen dat dit simpelweg niet kan. Ik ben niet tegen een retro shirt. Daar ben ik juist voor, maar geen rood en wit zoals het nu is/was.
Ebiede
Verified
Forumicoon

Bericht door Ebiede »

Wat ik van sommigen niet begrijp is dat ze vanaf Roda uit brullen dat dit shirt echt niet kan en dat ze nu ineens wanneer het bestuur de fout recht zet het bestuur beticht van slapheid.

Ik wel het in deze opnemen voor het bestuur. Prima om je fouten te herstellen en openlijk toe te geven. Hiermee kweek je goodwill en begrip!
Spijt heb je morgen maar!
pyter
Selectiespeler

Bericht door pyter »

Verrassend dat de club toch heeft besloten het shirt te vervangen door een standaardmodelletje van Jako.Ik betreur de beslissing. Het idee was namelijk écht goed bedoeld en er is goed over nagedacht. Het bestuur heeft getracht sc Heerenveen 'terug' aan de supporters te geven door met een mooi retroshirt uit 1920 op de proppen te komen. De tijd waar het voor onze club allemaal een beetje mee begon. Een tijd waar je als supporter met een trots gevoel op terug zou moeten kijken. Helaas leven we tegenwoordig in 2011 en lijkt de afgunst tegen bepaalde clubs soms groter dan de liefde voor jouw eigen club.

Natuurlijk, de associatie met het shirt van Ajax is logisch, maar waar maken we ons nou allemaal zo druk om? Wat kan jou het schelen dat fans in Kerkrade teksten scanderen die ons met Ajax doen linken? Al met al zal het bestuur wel een verstandige beslissing hebben gemaakt door te luisteren naar de meerderheid van de supporters, maar mij wordt wel een schitterend historisch shirt door de neus geboord. Zonde. Ik hoop dat wij als supporters volgend jaar met elkaar een mooi, historisch shirt weten te creëren. Uiteindelijk is het toch gewoon een kwestie van smaak? Je vindt iets mooi, of je vindt iets lelijk. En dit moet los staan van wat een andere club draagt. Maar, dat is mijn zeer bescheiden mening.
Jaap F.
Erelid

Bericht door Jaap F. »

xander schreef:Donderstaal toch een eind op Jaap.F

Nieuw Noord de schuldige in jou ogen? :S man man man
Mede ja. Zo'n gek standpunt is dat toch niet? En ik donderstaal lekker niet op . :stan:
Jaap F.
Erelid

Bericht door Jaap F. »

feanfans schreef: Oke. Die site kon ik niet. Zal er zo eens een kijkje nemen.

Waar lees je dat ik Ajax belangrijker vind dan Heerenveen? Volgens mij nergens. Dat is namelijk niet zo. Wij zijn Heerenveen en dat willen we ook blijven. Bij Roda associeerden ze ons met Ajax. Dat is ook niet zo vreemd als je het shirt ziet. Zo'n rood wit shirt past en staat totaal niet bij onze club. In Kerkrade had ik het idee dat ik naar een andere club zat te kijken en dat kwam niet door het troosteloze voetbal :wink:

Opzich is het idee goed van een retro shirt, maar men had moeten beseffen dat dit simpelweg niet kan. Ik ben niet tegen een retro shirt. Daar ben ik juist voor, maar geen rood en wit zoals het nu is/was.
Maar rood wit is toch ons verleden? We kunnen moeiljk een retroshirt maken in kleuren waarin we nooit gespeeld hebben. Paars met gele stipjes ofzo.

En dat Rodafans zich gekkigheid in hun malle Limburgse koppies halen het zal me echt mijn reet roesten. Wij zijn Heerenveen, in heden en verleden, en daar is dit een onderdeel van. Als jij zegt dat het totaal niet bij onze club past, dan ontken je een deel van het verleden.

Dat stoort me ook een beetje aan NN, waar ik ook lid van ben, maar waar ze toch altijd een beetje doen alsof fans boven de 35 geen echte supporters zijn. Ik begrijp best dat jonkies van rond de 15 wat minder historisch besef hebben maar er zijn nog veel meer supportes.

En dat het simpelweg niet kan, vind ik echt geen argument. Het kon prima, het stond prachtig. Er waren alleen nogal wat fans die hun Ajax-haat blijkbaar niet konden uitschakelen.
Jaap F.
Erelid

Bericht door Jaap F. »

SCH1920 schreef: Ik wel, dan spelen ze namelijk naakt.

(Waarom is dit bericht zomaar verwijderd? Lijkt me geen enkele reden toe.)
Misschien heb ik dat per ongeluk gedaan, weet niet of ik dat kan, hoop het niet eigenlijk. Probeerde er op te reageren.

Als je mij kent, dan weet je dat ik geen enkel probleem zou hebben met een groep naakte voetballers :stan: :D
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

Dat stoort me ook een beetje aan NN, waar ik ook lid van ben, maar waar ze toch altijd een beetje doen alsof fans boven de 35 geen echte supporters zijn. Ik begrijp best dat jonkies van rond de 15 wat minder historisch besef hebben maar er zijn nog veel meer supportes.
Man man man wat kraam jij een onzin uit Jaap.F, zwaar irritant alleen maar olie op het vuur gooeien.
Laatst gewijzigd door xander op 27-05-2011 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle ballen op Henkie!
Skopperij
Forumicoon

Bericht door Skopperij »

Ieder recht op zijn mening. Ook Jaap F. Niet mee eens? Discussiëren!
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Jaap F. schreef:Als je mij kent, dan weet je dat ik geen enkel probleem zou hebben met een groep naakte voetballers :stan: :D
Jaap ik snap het niet, van de herenliefde en toch geen smaak :roll:

Zonder dollen, ik ben blij dat dit shirt het uiteindelijk niet heeft gehaald. Tot noch toe heb ik het idee dat er geluisterd is naar de overgrote meerderheid van de fans. Wat ik niet snap is dat deze shirts niet worden verkocht in de feanshop, volgens mij moet er nog wel genoeg animo zijn om deze shirts kwijt te raken. Mooi of niet mooi, het zijn wel de meestbesproken shirts sinds de AA shirts uit de jaren '80.
Het is maar een spelletje
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Er was kritiek van:
– Nieuw Noord
– FeanFan
– forumleden
– overige supporters (per mail o.a.)
– de media
– supporters van andere clubs (zie Roda-uit)

Dit is duidelijk een overmacht geweest, zo blijkt ook wel uit de reactie van Heerenveen. Als je zoveel kritiek ontvangt kun je gewoon niet anders dan je fout toegeven en een ander shirt kiezen. Dat heeft helemaal niets met Ajax-haat of dergelijke termen te maken, maar met begrip voor je eigen achterban! Het gaat erom dat DIE groep het shirt koopt én draagt. Als die de intentie uitspreken dat niet te willen, dan is het shirt gewoon niet geschikt, dus niet goed genoeg.

Het is gewoon een hele juiste beslissing. Jammer dat een enkeling het betreurt, maar die kan toch contact opnemen met de club of dat shirt wellicht nog te verkrijgen is. Heb je alsnog je zin, en de rest ook. Win-win situatie!
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

Superfries88' schreef:Er was kritiek van:
– Nieuw Noord
– FeanFan
– forumleden
– overige supporters (per mail o.a.)
– de media
– supporters van andere clubs (zie Roda-uit)

Dit is duidelijk een overmacht geweest, zo blijkt ook wel uit de reactie van Heerenveen. Als je zoveel kritiek ontvangt kun je gewoon niet anders dan je fout toegeven en een ander shirt kiezen. Dat heeft helemaal niets met Ajax-haat of dergelijke termen te maken, maar met begrip voor je eigen achterban! Het gaat erom dat DIE groep het shirt koopt én draagt. Als die de intentie uitspreken dat niet te willen, dan is het shirt gewoon niet geschikt, dus niet goed genoeg.

Het is gewoon een hele juiste beslissing. Jammer dat een enkeling het betreurt, maar die kan toch contact opnemen met de club of dat shirt wellicht nog te verkrijgen is. Heb je alsnog je zin, en de rest ook. Win-win situatie!
Amen! Plus nog een Hyves van 1211 leden http://tegenhetuitshirt.hyves.nl/
Alle ballen op Henkie!
UK
Bankzitter

Bericht door UK »

Ik was van plan hier nog iets tegen Jaap te zeggen maar ik laat het maar want het gaat tenslotte ove merchandising in dit topic. Overigens zou de discussie over het uitschirt ook hier niet plaats moeten vinden. Omdat niemand het hoe dan ook koopt is het eigenlijk geen merchandising volgens mij. Ik zou zeggen al die shirts die in er toch al zijn aan Bas Dost geven, dan hoeft hij de rest van zijn leven geen pyama 's meer te kopen

UK
Criz
Wereldspeler

Bericht door Criz »

NNfanatic schreef:Wat vinden jullie van de reactie van van Erve?

Helemaal mee eens. Het is overigens niet de eerste fout die hij maakt bij de club. Sterker nog, hij gaat keer op keer de fout in. En waarom moeten Yme en co wel opstappen en mocht hij blijven zitten? Vriendjes met van der Meer?

En dan nog zo'n reactie geven ook.. wat een lamlul.
TORCIDA
Superster

Bericht door TORCIDA »

jaap f. kun je je lidmaadschap van NN ook opzeggen? jouw type supporter afgaande op jouw opvattigen hoort niet bij Nieuw Noord.
Hier heb ik geen woorden voor
Jaap F.
Erelid

Bericht door Jaap F. »

TORCIDA schreef:jaap f. kun je je lidmaadschap van NN ook opzeggen? jouw type supporter afgaande op jouw opvattigen hoort niet bij Nieuw Noord.
Waarom zou ik er niet bij horen? Is er geen plek voor meerdere opvattingen binnen Nieuw Noord?

En wat is mijn type supporter?
Plaats reactie