Merchandising [Shirts, Feansjop]

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Squerrel
Superster
Contacteer:

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Bericht door Squerrel »

"binnenkort" antwoord of heerenveen doorgaat met het j...euhhh ajax shirt!
Bedankt Torcida:-)
TORCIDA
Superster

Bericht door TORCIDA »

tja doodbloeden gebeurd alleen als wij stoppen met protesteren, gelukkig heb ik mijn mail opgeslagen en kan ik deze elke dag versturen, wie volgt!
Hier heb ik geen woorden voor
Squerrel
Superster
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

TORCIDA schreef:tja doodbloeden gebeurd alleen als wij stoppen met protesteren, gelukkig heb ik mijn mail opgeslagen en kan ik deze elke dag versturen, wie volgt!
Heb je nog geen antwoord gehad op je mail?
Bedankt Torcida:-)
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

Tot op heden nog geen informatie weer gezien op de clubsite om de shirts te bestellen, best wel bizar gezien er wel een corner vorige week op de mat viel waarin stond dat je een pre order via de website kon doen voor het nieuwe uitshirt. De animo zal nu zeker helemaal gering worden mocht het shirt toch nog in de verkoop komen.
Alle ballen op Henkie!
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Zou er al één zo'n shirt verkocht zijn? Hooguit aan Bas Dost maar verder vast niet.
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

Vast wel meerderen als ik sommigen hier op het forum hoor!
Alle ballen op Henkie!
1983
Forumicoon

Bericht door 1983 »

Gekko schreef:Zou er al één zo'n shirt verkocht zijn? Hooguit aan Bas Dost maar verder vast niet.
Reken maar van wel. 24 % hier geeft al aan het een mooi shirt te vinden bijvoorbeeld. mitrita heeft al zo vaak aangegeven het zo'n schitterend shirt te vinden, die zal het dus vast en zeker gaan kopen. Het zal, ons publiek kennende, de meesten totaal niet interesseren dat ze in een Ajax-shirt rondlopen. Ik vind dat onvoorstelbaar. Ik verwacht bij de eerste oefenwedstrijden genoeg lui die in zo'n rood-wit gedrocht rond zullen lopen. Als dat ding tenminste in de verkoop komt. Ik hoop in ieder geval nog steeds (misschien tegen beter weten in) dat ze luisteren naar de kritiek en het allemaal alsnog annuleren, dat we maar nooit meer in dat shirt zullen spelen.
mitrita
Superster

Bericht door mitrita »

Superfries1983 schreef:. mitrita heeft al zo vaak aangegeven het zo'n schitterend shirt te vinden, die zal het dus vast en zeker gaan kopen.
Nou nee, shirts kopen is eigenlijk niet zo mijn ding.
Voor de de bekerfinale heb ik me laten gaan, maar ik koop ze niet en draag ze in het stadion zeker niet.
mitrita
Superster

Bericht door mitrita »

Over shirts en historie gesproken, dezeis nu bij de Feansjop afgeprijsd verkrijgbaar.
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

Bij het stadion een zeer mooie ludieke actie gespot!

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
[quote][/quote]
….Ludieke actie aantal fans SC Heerenveen Gepubliceerd op 27 mei, 2011

HEERENVEEN: Een ludieke actie van een aantal trouwe/fanatieke SC Heerenveen fans vrijdagmorgen in Heerenveen. De discussie en aandacht voor het nieuwe uit shirt “speelt” al een aantal weken. De trouwe suporters waarderen de promotiecampagne van de clubleiding. Vol lof wordt er ook gesproken over de campagne! “Ze willen daar dan ook geen kwaad woord over spreken”.

Maar goed over de kleur en layout van het uit-shirt is men minder te spreken. Het nieuwe uit-shirt van SC Heerenveen lijkt sprekend op dat van Ajax. Tot woede van tal van fanatieke fans. De AJAX kleuren en stijl! Het shirt heeft dezelfde klassieke rode baan op een witte achtergrond en is exact hetzelfde als dat van Ajax. Wel heeft het Heerenveen-tenue een zwarte broek in plaats van een witte.

Er wordt nadrukkelijk doordesupporters gezegd niets tegen Ajax tehebben. Maar de clubleiding had misschienweleerst de Heerenveen fans kunnen polsen!

Om weer aandacht voor het “shirt” te vragen hebben een aantal fans vrijdagmorgen “Abe” voor het voetbalstadion het orginele shirt aangetrokken en daarbij een bord met tekst geplaatst.
Alle ballen op Henkie!
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

Van www.flitsnieuws.nl:
….Ludieke actie aantal fans SC Heerenveen

Gepubliceerd op 27 mei, 2011

HEERENVEEN: Een ludieke actie van een aantal trouwe/fanatieke SC Heerenveen fans vrijdagmorgen in Heerenveen. De discussie en aandacht voor het nieuwe uit shirt “speelt” al een aantal weken. De trouwe suporters waarderen de promotiecampagne van de clubleiding. Vol lof wordt er ook gesproken over de campagne! “Ze willen daar dan ook geen kwaad woord over spreken”.

Afbeelding

Maar goed over de kleur en layout van het uit-shirt is men minder te spreken. Het nieuwe uit-shirt van SC Heerenveen lijkt sprekend op dat van Ajax. Tot woede van tal van fanatieke fans. De AJAX kleuren en stijl! Het shirt heeft dezelfde klassieke rode baan op een witte achtergrond en is exact hetzelfde als dat van Ajax. Wel heeft het Heerenveen-tenue een zwarte broek in plaats van een witte.

Er wordt nadrukkelijk door de supporters gezegd niets tegen Ajax te hebben. Maar de clubleiding had misschien wel eerst de Heerenveen fans kunnen polsen!

Om weer aandacht voor het “shirt” te vragen hebben een aantal fans vrijdagmorgen “Abe” voor het voetbalstadion het orginele shirt aangetrokken en daarbij een bord met tekst geplaatst.
Afbeelding
Corruption is everywhere, fight it!
SCH_'05
Invaller

Bericht door SCH_'05 »

Inmiddels bericht het AD er ook over:
Fans Heerenveen: Ajax-tenue klassieke blunder

© ANP
Supporters van SC Heerenveen hebben op ludieke wijze actie gevoerd tegen het nieuwe uittenue van hun club, dat grote overeenkomsten vertoont met het thuisshirt van Ajax. Het standbeeld van Abe Lenstra werd voorzien van een shirt en een boodschap op een bord.

'Rood wit: een klassieke blunder', luidt de tekst op het bord. Lenstra draagt een traditioneel thuisshirt van Heerenveen, met de blauwwitte banen en de pompebleden.

Voor de oorlog speelde Heerenveen in een thuisshirt dat lijkt op dat van Ajax. Als hommage aan de oude tijden heeft de Friese club het uittenue voor komend seizoen eenzelfde uiterlijk gegeven. Al voor de officiële onthulling protesteerden daar veel fans tegen.
Ultras'01
Selectiespeler

Bericht door Ultras'01 »

Fans Heerenveen: Ajax-tenue klassieke blunder

'Rood wit: een klassieke blunder', luidt de tekst op het bord. Lenstra draagt een traditioneel thuisshirt van Heerenveen, met de blauwwitte banen en de pompebleden.
Beetje scheve journalist denk ik...
Wij zijn HEERENVEEN
Hielke
Forumicoon

Bericht door Hielke »

Prachtig ludiek protest dat door zo'n beetje alle landelijke media is opgepikt! Met een 'klassieke blunder' in plaats van een 'historische blunder', maar toch.

AD, Trouw, Het Parool, De Volkskrant, ElfVoetbal.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

In de uitwedstrijd tegen Roda JC heeft sc Heerenveen in een nieuw historisch tenue gespeeld. Het betrof het tenue waarin Heerenveen in de jaren twintig en dertig van de vorige eeuw speelde: een zwarte broek, een wit shirt met verticale rode baan en zwarte sokken met een roodwitte omslag. Het tenue is daarmee de directe voorloper van het huidige Pompeblêdentenue van sc Heerenveen. Bij de ontwikkeling van het tenue is, in samenwerking met hoofdsponsor Univé en kledingsponsor JAKO, zoveel mogelijk gekeken naar de authenticiteit; daarom kent het tenue ook geen commerciële uitingen.
De speciale campagne rondom de introductie en het nieuwe tenue hebben veel reacties losgemaakt. De discussie over het tenue heeft grote betrokkenheid van het Heerenveenpubliek bij de club getoond. De directie wil luisteren naar de geluiden uit de supporters en sponsorgeledingen. De beladenheid die veel supporters bij het nieuwe tenue voelen, heeft de directie van sc Heerenveen doen besluiten de zaken opnieuw op een rijtje te zetten. De commentaren waren zowel positief als negatief. De negatieve commentaren hadden echter een dermate emotionele lading als gevolg van associaties met het Ajax-shirt, dat wij hebben besloten om het tenue niet als regulier uittenue te gaan gebruiken. De conclusie is dat bij de keuze voor het authentieke karakter van het tenue de associatie met het Ajax-shirt onvoldoende is meegewogen. Daarom is besloten het gebruik van het tenue van sc Heerenveen uit de jaren twintig en dertig niet door te zetten als reserveshirt voor het seizoen 2011-2012.

sc Heerenveen speelt bijna alle wedstrijden in het traditionele Pompeblêdentenue. Bij de uitduels waarin dit vanwege de kleurstelling van het shirt van de tegenstander niet mogelijk is, zal de club gebruik maken van een ander tenue. Dit reservetenue is inmiddels bekend (zie onderaan de tekst).

Naar aanleiding van de ervaringen uit de afgelopen periode zal sc Heerenveen voor het seizoen 2012-2013 de fans betrekken bij het ontwerp en de keuze van het reserveshirt. In het najaar zal daar, in samenwerking met hoofdsponsor Univé en kledingsponsor JAKO, een speciale campagne voor worden gestart.
Bron: sc-heerenveen.nl
Caspar
Superster

Bericht door Caspar »

En dit wordt het nieuwe shirt:
Afbeelding
Ladies and gentleman: We've got him!
Venderwel
Superster
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

OMG.......men heeft geluisterd.....en daar ook naar gehandeld? Te laat, dat wel, maar bewonderenswaardig!!!
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
1983
Forumicoon

Bericht door 1983 »

sc-heerenveen.nl schreef: Daarom is besloten het gebruik van het tenue van sc Heerenveen uit de jaren twintig en dertig niet door te zetten als reserveshirt voor het seizoen 2011-2012.
Dat is echt het beste nieuws in tijden. Niet alleen vanwege het feit dat er nooit meer in dat Ajax-shirt zal worden gespeeld, maar vooral omdat men luisterd naar de kritiek vanuit de achterban. Het had mij niet verbaasd als men gewoon oost-indisch doof was gebeleven voor alle comotie en stoicijns door waren gegaan met dit shirt. Niet dus, alle ophef die er is gemaakt heeft geholpen. Jammer dat het in de eerste plaats nodig is geweest. Nu komt er dus volgend jaar een shirt waarin de fans inspraak hebben. Dat had al veel eerder gemoeten dan had deze hele episode voorkomen kunnen worden.
Laatst gewijzigd door 1983 op 27-05-2011 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Goed nieuws! Nieuwe shirt is niet de allermooiste, maar tenminste beter dan het Ajax-shirt. En de inspraak die er komt is ook fantastisch. Het is ietwat laat, maar beter de fout toegeven dan blijven doorgaan en doen alsof er niets is gebeurd. Prima!
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

sc-heerenveen.nl schreef:De conclusie is dat bij de keuze voor het authentieke karakter van het tenue de associatie met het Ajax-shirt onvoldoende is meegewogen
De directie heeft echt een plaat voor de kop.
Seizoen 2012-2013 zal het shirt van Johanson16 of SIlver wel als uithsirt gebruikt worden (zie ander topic)
Dieder

Bericht door Dieder »

Lelijk, die rode Jako-baan.
Ebiede
Verified
Forumicoon

Bericht door Ebiede »

Feanfan 1 schreef: De directie heeft echt een plaat voor de kop.

Hoeoz.. dit vind ik juist van een juiste mate van leiderschap tonen. Je fout erkennen en deze terugdraaien.
Spijt heb je morgen maar!
Skopperij
Forumicoon

Bericht door Skopperij »

Naar aanleiding van de ervaringen uit de afgelopen periode zal sc Heerenveen voor het seizoen 2012-2013 de fans betrekken bij het ontwerp en de keuze van het reserveshirt. In het najaar zal daar, in samenwerking met hoofdsponsor Univé en kledingsponsor JAKO, een speciale campagne voor worden gestart.
De directie is vrij om een topicje te openen :mrgreen:

Geweldig dat ze naar de supporters luisteren. Ik was voor het uitshirt, maar behoorde tot een forse minderheid. Daar moet je je ogen niet voor sluiten: negatieve reacties in andere stadions, onbegrip bij landelijke media, explosieve reacties onder eigen fans.
Feanfanforever
Jeugdspeler

Bericht door Feanfanforever »

Ook het bestuur heeft het licht gezien, ondanks het verlies van veel geld, de goede naam en het vertrouwen, probeert de directie de fans weer achter zich te krijgen. Het is natuurlijk wel een sof, en ook het nieuewe uit tenue is een drama, maar ik ben wel heel blij dat ze dit hebben terug gedraaid.

Alleen jammer van het geld.......................dat had als transfergeld besteed kunnen worden.
sch4-live
Wereldspeler

Bericht door sch4-live »

Het maakt me niets uit in welk shirt we nu gaan spelen,alles beter dan dat Ajax shirt. Mijn dag is weer goed :D
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Ebiede schreef:Hoezo.. dit vind ik juist van een juiste mate van leiderschap tonen. Je fout erkennen en deze terugdraaien.
Ik bedoel meer dat ze bij het ontwerp er te weinig rekening mee hebben gehouden. Dat ze het niet is opgevallen dat het op Ajax lijkt
diepFries
Wereldspeler

Bericht door diepFries »

Feanfan 1 schreef:Ik bedoel meer dat ze bij het ontwerp er te weinig rekening mee hebben gehouden. Dat ze het niet is opgevallen dat het op Ajax lijkt
Misschien moet je het nog eens een keer lezen. Dat het op het Ajax-shirt lijkt is niet im frage, het gaat er om dat men niet had verwacht dat de associatie met de hoofdstedelingen zulke heftige reacties op zou roepen.

Persoonlijk kon ik me prima vinden in het historische uit-tenue. Niettemin kan ik me de beslissing om er op terug te komen wel voorstellen, al vind ik het gepresenteerde alternatief een stuk lelijker/uitstralingslozer, maar afijn.. Zo zullen er altijd wel ontevreden blijven. Gewoon 30+ wedstrijden in het thuistenue spelen, lijkt me voor alle partijen het beste!
Laatst gewijzigd door diepFries op 27-05-2011 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
In case of doubt, make it sound convincing
Skopperij
Forumicoon

Bericht door Skopperij »

Overigens is Jako weer best de weg kwijt met dit shirt. Ik wil niet zeuren want ik snap best dat Jako in korte tijd iets moest ontwerpen dat je snel kunt produceren. Maar de ontwerpen van onze forummers in het andere topic doen er werkelijk niet voor onder.

Eind goed, al goed.
Lardy
Superster

Bericht door Lardy »

Dit shirt is nog lelijker, maar de link met Ajax is weg daar ging het om. Maar ik verwacht geen verkooprecords met die nieuwe uit-shirt.
Jaap F.
Erelid

Bericht door Jaap F. »

Belachelijke beslissing. Wat een slappe knieen en een enorm slechte pr om nu bakzeil te halen. Natuurlijk vooral vanwege de andere sponsors en dan onder het mom dat er naar de supporters geluisterd wordt, hou op, schei uit.

Het nieuwe uitshirt dat nu wordt gekozen is echt spuuglelijk. Gemiste kans en jammer dat de grootste schreeuwerds weer eens winnen.
Plaats reactie