Bas Dost
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Wereldspeler
Re: Bas Dost
Prima interview wat mij betreft. Volgens mij heeft Dost zelf ook wel door dat hij niet helemaal goed zat.
Maar de wens om te vertrekken is nog wel aanwezig.
Maar de wens om te vertrekken is nog wel aanwezig.
- Hielke
- Forumicoon
Tekenend voor de mentaliteit van helaas steeds meer voetballers. Eenmansbedrijfjes worden het. Het gaat niet om sc Heerenveen, maar om Bas Dost. Bij een klein beetje tegenslag de kop laten hangen, de gekwetste vedette uithangen en vluchtgedrag vertonen, in plaats van karakter tonen en jezelf terugknokken. En een sollicitatiebrief is dit interview bepaald niet, want als Dost mentaal gezien al te zwak is voor Heerenveen, moet hij zich vooral niet aan een topclub wagen.
-
- Superster
Erg mooi helder interview 
Hieruit blijkt wel dat het vooral een mentale kwestie is bij Dost waar het mis is gegaan.
Het is hem iets teveel voor de wind gegaan voor hij bij heerenveen terecht kwam waardoor hij niet met tegenslagen om heeft leren gaan. Dat heeft hij nu in sneltreinvaart wel moeten leren.
Wel is het zo dat ik hem geen speciale speler vind, niet iemand die je direct zal missen binnen een team.
Hij mist doorzettingsvermogen bij een tegenslag. De club die hem wil overnemen mag dus wel een mental coach op hem zetten
Anders zie ik het bij een andere club ook zomaar weer mis gaan...

Hieruit blijkt wel dat het vooral een mentale kwestie is bij Dost waar het mis is gegaan.
Het is hem iets teveel voor de wind gegaan voor hij bij heerenveen terecht kwam waardoor hij niet met tegenslagen om heeft leren gaan. Dat heeft hij nu in sneltreinvaart wel moeten leren.
Wel is het zo dat ik hem geen speciale speler vind, niet iemand die je direct zal missen binnen een team.
Hij mist doorzettingsvermogen bij een tegenslag. De club die hem wil overnemen mag dus wel een mental coach op hem zetten

- Pietje Paaltjens
- Selectiespeler
Mooi interview, realistisch geschreven. Ik denk dat geen enkele club momenteel kan (en wil) voldoen aan de miljoenenvraagprijs die het bestuur voor hem zal vragen. Een tweede gang naar de arbitragecommissie zal in dat geval weinig uit gaan halen omdat Dost een basisplaats heeft. Ondanks de broze relatie met Jans denk ik dat Dost ook wel het licht heeft gezien, want met zijn gedrag kweekt hij nou niet echt goodwill voor mogelijk geïnteresseerde clubs. Hij zal het hier dus moeten laten zien. En als hij een beetje de smaak te pakken krijgt, dan komt het echt wel goed.
.
-
- Forumicoon
Goh, tranen in mijn ogen hoor. Wat heb ik het met die jongen te doen.
-
- Invaller
Gewoon houden en volgend jaar laten spelen. hij kan veel meer dan hij nu laat zien.
-
- Forumicoon
Op basis waarvan? Dost is een redelijke afmaker, maar dat is louter in het strafschopgebied. Bijna de helft van zijn doelpunten maakt hij ook nog eens op maximaal vijf meter van het doel. Als je weet dat Dost in het meevoetballen niet sterk is en mentaal wel erg zwak oogt, dan vraag ik me toch sterk af wat het met hem moet worden. Zeker omdat zijn band met Jans bekoeld is geraakt en hij het blijkbaar nog steeds niet heeft begrepen, getuige het interview in de LC.
Volgens mij is het voor iedereen beter als Dost vertrekt.
Volgens mij is het voor iedereen beter als Dost vertrekt.
- Skopperij
- Forumicoon
Misschien is dat interview, zoals zo vaak, het eerste zetje richting een transfer? Daar zal het kamp Dost wel over hebben nagedacht.
- Pietje Paaltjens
- Selectiespeler
Dost heeft na de OSSH-avond nogmaals aangegeven weg te willen. Hij heeft dit tegen een paar verslaggevers van Feanfan gezegd. Da's dus (maar weer eens) duidelijk.
.
-
- Forumicoon
Prima! Ik verheug me nu al op wedstrijd dat hij hier dan speelt in ALS met zijn toekomstige club. Uitfluiten die kwal.
-
- Forumicoon
Mooi! Heel snel afscheid van nemen graag.
RTV Rijnmond heeft ook 'nieuws':
RTV Rijnmond heeft ook 'nieuws':
De acties van de VvF maken deel uit van een totale operatie om Feyenoord gezond te maken. Zo is het salarisbudget voor de selectie in twee jaar van 20 tot 12 miljoen euro teruggebracht. Bovendien mogen de Roterdammers, die onder toezicht van de KNVB staan, geen extra investeringen doen. Feyenoord kan voorlopig dan ook geen spelers aantrekken, waarvoor een transfersom moet worden betaald. Jacobs: 'Als we een speler als Dost willen halen, nemen we zijn salaris wel op in onze exploitatie, maar zal hij volledig extern gefinancierd moeten worden.' Volgens Blokland zal hijzelf met de overige investeerders overleggen als gevraagd wordt om te investeren in een speler. 'Wij zullen de betreffende speler dan moeten kopen en ook het volledige risico nemen dat die speler minder waard wordt.' Op de vraag wie profiteert van de eventuele meeropbrengst van een aankoop zei Blokland dat die winst dan voor 99,9 procent naar de club gaat. Een compleet andere constructie dus dan in het verleden bij bijvoorbeeld het Feyenoord Investerings Fonds, waarbij het volledige risico bij de club lag.
-
Verified
- Forumicoon
Een jaar lang niets presteren en om het hardst brullen dat ze weg willen.. Ik ben helemaal klaar met Dost, Beerens, Grindheim, Djuricic en cs. flikker aub op jullie hebben niks met de club en ik steeds minder met jullie.
Spijt heb je morgen maar!
- trainer
- Bankzitter
En nog steeds niemand die er eens over nadenkt dat wanneer zoveel spelers problemen hebben bij een club het wel eens of aan de club kan liggen, of aan de trainer kan liggen? Komop zeg. Als er 1 speler is die ontevreden is en roept dat hij weg wil is tot daar aan toe, maar als een trainer zoveel problemen heeft met zoveel spelers moeten we er toch eens over na gaan denken of het probleem misschien niet zozeer bij de spelers ligt, maar misschien bij de trainer??
De manier waarop Dost hier neer wordt gezet vind ik schandalig. Ik ken Bas, maar herken hem totaal niet zoals er hier over hem wordt gesproken. Bas is ook maar een mens, heeft ook fouten, maar heeft nog nooit naar de pers toe een slecht woord over Jans gezegd. Tijdens de rechtzaak weigerde hij dit zelfs omdat er pers bij was. Heeft hij uit fatsoen zijn mond gehouden. Niemand weet wat er tussen Dost en Jans is gebeurd, wat ik wel weet is dat Jans persoonlijk toe heeft gegeven fouten te hebben gemaakt met betrekking tot Dost. Jans heeft zich het hele jaar negatief uitgelaten over Dost, terwijl die z'n mond hield over Jans. In dit geval sta ik achter Dost, niet achter jans. Dost heeft het meeste fatsoen.
En ja, Dost kan veel beter en als hij nog een jaar blijft, gaat hij dat ook laten zien. Maar dan wel in een jaar zonder Jans. Een jaar waarin we een trainer krijgen die in eerste instatie het team en alles rond het team rustig kan krijgen. Dat zijn we nu nodig. Rust in diegene waar we volgend seizoen mee verder moeten. En volgens mij zijn dat er heel veel. Die wel weg willen, maar waar een interesse voor zal zijn. Met deze trainer gaat het met dit team niet meer werken. Veel te veel problemen. Ik hoop dat directie en technische staf dat ook zullen onderkennen.
En wat Bas betreft, volgens velen arrogant, geen (heerenveen)hart etc... hij is wel degene die zaterdag WEER eens als laatste van het veld liep. Moe, warm, dorstig, maar zijn fans gaan voor. En dus stond Dost een kwartier na afloop nog handtekeningen uit te delen aan fans, terwijl de overgrote meerderheid - behalve Elm - al onder de douche stond. Snel van het veld af waren gelopen omdat ze geen zin hadden in foto's en handtekeningen geven. Dost wel, die heeft hart voor Heerenveen en zijn fans en doet wat men van hem verwacht. Hulde. Laat Bas maar blijven en Jans gaan. Een trainer die met zoveel spelers problemen heeft kan en mag niet blijven.....
De manier waarop Dost hier neer wordt gezet vind ik schandalig. Ik ken Bas, maar herken hem totaal niet zoals er hier over hem wordt gesproken. Bas is ook maar een mens, heeft ook fouten, maar heeft nog nooit naar de pers toe een slecht woord over Jans gezegd. Tijdens de rechtzaak weigerde hij dit zelfs omdat er pers bij was. Heeft hij uit fatsoen zijn mond gehouden. Niemand weet wat er tussen Dost en Jans is gebeurd, wat ik wel weet is dat Jans persoonlijk toe heeft gegeven fouten te hebben gemaakt met betrekking tot Dost. Jans heeft zich het hele jaar negatief uitgelaten over Dost, terwijl die z'n mond hield over Jans. In dit geval sta ik achter Dost, niet achter jans. Dost heeft het meeste fatsoen.
En ja, Dost kan veel beter en als hij nog een jaar blijft, gaat hij dat ook laten zien. Maar dan wel in een jaar zonder Jans. Een jaar waarin we een trainer krijgen die in eerste instatie het team en alles rond het team rustig kan krijgen. Dat zijn we nu nodig. Rust in diegene waar we volgend seizoen mee verder moeten. En volgens mij zijn dat er heel veel. Die wel weg willen, maar waar een interesse voor zal zijn. Met deze trainer gaat het met dit team niet meer werken. Veel te veel problemen. Ik hoop dat directie en technische staf dat ook zullen onderkennen.
En wat Bas betreft, volgens velen arrogant, geen (heerenveen)hart etc... hij is wel degene die zaterdag WEER eens als laatste van het veld liep. Moe, warm, dorstig, maar zijn fans gaan voor. En dus stond Dost een kwartier na afloop nog handtekeningen uit te delen aan fans, terwijl de overgrote meerderheid - behalve Elm - al onder de douche stond. Snel van het veld af waren gelopen omdat ze geen zin hadden in foto's en handtekeningen geven. Dost wel, die heeft hart voor Heerenveen en zijn fans en doet wat men van hem verwacht. Hulde. Laat Bas maar blijven en Jans gaan. Een trainer die met zoveel spelers problemen heeft kan en mag niet blijven.....
-
Verified
- Forumicoon
Wat Jans betreft ben ik het volledig met je eens. Geloof niet dat Jans de groep nog naar zijn hand kan zetten volgend seizoen. Ik hoop (tegen beter weten in) dat we volgend seizoen over een nieuwe trainer kunnen beschikken. Dit huwelijk is helaas gedoemd te mislukken. Pastoor was wat mij betreft de ideale kandidaat geweest, maar dat zit er helaas al niet meer in.trainer schreef:En nog steeds niemand die er eens over nadenkt dat wanneer zoveel spelers problemen hebben bij een club het wel eens of aan de club kan liggen, of aan de trainer kan liggen? Komop zeg. Als er 1 speler is die ontevreden is en roept dat hij weg wil is tot daar aan toe, maar als een trainer zoveel problemen heeft met zoveel spelers moeten we er toch eens over na gaan denken of het probleem misschien niet zozeer bij de spelers ligt, maar misschien bij de trainer??
- Frisian Viking
- Superster
Dost het meeste fatsoen? Dost sleept (gvd) mijn club voor de rechter om hier weg te gaan terwijl hij elke wedstrijd speelde. Die vent moet niet altijd zielig in een hoekje gaan zitten wijzen, maar eens naar hem zelf kijken.
Jans is niet de eerste trainer die problemen heeft met deze selectie. Sollied, clubman Jan de Jonge en Everse gingen hem vooraf en kregen dit zooitje ongeregeld ook niet aan de praat. Ligt het dan aan al die vier trainers?
Jans is niet de eerste trainer die problemen heeft met deze selectie. Sollied, clubman Jan de Jonge en Everse gingen hem vooraf en kregen dit zooitje ongeregeld ook niet aan de praat. Ligt het dan aan al die vier trainers?
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
-
- Forumicoon
Dost en hart voor zijn fans? Absolute nonsens. Er is dit seizoen een handtekeningensessie voor de jeugd geweest bij Heerenveen. Ik ken een groep dorpsgenoten die er met de kinderen heen zijn geweest. Volgens hen waren er twee spelers die zich belachelijk opstelden richting de kinderen: Beerens en Dost. Totaal geen vriendelijkheid, maar de hele tijd een nors gezicht en stil. Die ouders vonden het belachelijk hoe beide spelers zich opstelden richting de kinderen. En hoe vaak is het al gebeurd dat Dost als één van de eersten woest van het veld stapte? Denk bijvoorbeeld eens aan zijn compleet gestoorde houding in Almelo, of de totale desinteresse na de zege in Breda.trainer schreef:En wat Bas betreft, volgens velen arrogant, geen (heerenveen)hart etc... hij is wel degene die zaterdag WEER eens als laatste van het veld liep. Moe, warm, dorstig, maar zijn fans gaan voor. En dus stond Dost een kwartier na afloop nog handtekeningen uit te delen aan fans, terwijl de overgrote meerderheid - behalve Elm - al onder de douche stond. Snel van het veld af waren gelopen omdat ze geen zin hadden in foto's en handtekeningen geven. Dost wel, die heeft hart voor Heerenveen en zijn fans en doet wat men van hem verwacht. Hulde.
En nee, dat ligt zeker niet (alleen) aan Jans. In Emmen was er al kritiek op zijn houding en in Almelo ook Waarom denk je bijvoorbeeld dat de Heraclieden het nog zelden over Dost hebben? Ook die stoorden zich al ontzettend aan zijn houding. Laks op het veld, geen teamspeler, etc. Waarom denk je dat Dost op de open dag van Heerenveen werd geconfronteerd met de vraag of het klopte dat hij in de kleedkamer vaak gefrustreerd oogde als hijzelf niet had gescoord, ook al was er gewonnen? Waar rook is...
Dost moet vooral heel snel maken dat hij wegkomt bij Heerenveen. Dost heeft slechte karaktereigenschappen, onvoldoende zelfkritiek, kan niet goed meevoetballen, kan eigenlijk geen kansen zelf creëren en in het afmaken is hij ook niet de allerbeste. Het is ook geen toeval dat hij nooit van buiten de 16-meter scoort en zelfs de helft van zijn doelpunten op maximaal vijf meter van het doel maakt. Het is gewoon een hele beperkte spits met een hondsberoerd karakter. Weg ermee!
- trainer
- Bankzitter
Een team niet aan de praat krijgen is wat anders dan met 5/6 spelers niet meer door een deur kunnen. Niemand krijgt dit team aan de praat met het elftal wat er nu staat. Er moeten er een stel weg, maar je raakt nooit het hele team kwijt. Verkeerd inkoopbeleid, teveel dezelfde spelers. Maar JdJ en Everse hadden geen problemen met de spelers. Sollied wel. Die moest dus na 15 maanden ook weg. Een deel van de spelers waar Jans nu problemen mee heeft waren er toen nog niet.Frisian Viking schreef:Dost het meeste fatsoen? Dost sleept (gvd) mijn club voor de rechter om hier weg te gaan terwijl hij elke wedstrijd speelde. Die vent moet niet altijd zielig in een hoekje gaan zitten wijzen, maar eens naar hem zelf kijken.
En ja, Dost heeft meer fatsoen dan Jans, die alles naar buiten gooit. Foute beslissingen neemt en ons team om zeep helpt. Als Dost in de herfst was blijven staan, was het allemaal niet zo uit de hand gelopen en hadden we nu play offs gespeeld.
- Frisian Viking
- Superster
Ik kan over één wedstrijd meer foute beslissingen van Dost eruit halen dan van Jans in een heel seizoen.trainer schreef:En ja, Dost heeft meer fatsoen dan Jans, die alles naar buiten gooit. Foute beslissingen neemt en ons team om zeep helpt. Als Dost in de herfst was blijven staan, was het allemaal niet zo uit de hand gelopen en hadden we nu play offs gespeeld.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
-
- Forumicoon
Daarom ben je blijkbaar zo gekleurd. Leuk hoor, dat je hem zo verdedigd. Maar er worden zat redenen genoemd hierboven waarom je conclusie kunt trekken dat hij beter kan gaan.trainer schreef:Ik ken Bas,
Hij heeft de club voor het gerecht gesleept. Dat zegt alles. Weg met die kwal!
-
- Superster
Heb wel gezien dat Dost bij een doelpunt van een medespeler nog staat te mopperen dat hij de bal niet kreeg om erin te schieten.
Ik heb het cynische applausje van hem gezien richting de meegereisde supporters tegen heracles.
Bovendien heeft hij nogal een uitstraling dat het hem allemaal niets kan schelen. Enorm nonchalant.
Ik heb niet snel een puur negatief beeld van een speler van heerenveen, maar Dost zie ik toch het liefste vertrekken. Hij maakte al geen indruk dat hij zich inzette, en dit is na de arbitrage alleen maar onder het nulpunt gedaald.
Wat betreft het alleen kunnen voetballen in de 16 meter hoeft niet verkeerd te zijn. Zo zou ik maar al te graag Huntelaar terug zien keren, terwijl die ook voornamelijk kan voetballen en scoren in de 16 meter
Dat is iemand die positiviteit uitstraalt in plaats van de verslagenheid die Dost altijd uitstraalt.
Dat Jans niet altijd even slim om is gegaan met spelers ben ik het mee eens. Maar een echte kerel wil dan op het veld het ongelijk van de trainer bewijzen, Dost gaat bij de pakken neer zitten. Ben benieuwd wie er volgend seizoen trainer zal zijn, zal niet rouwig zijn dat Jans vertrekt.
Overtoom op nusport.nl (elfde stelling) over Dost:
Ik heb het cynische applausje van hem gezien richting de meegereisde supporters tegen heracles.
Bovendien heeft hij nogal een uitstraling dat het hem allemaal niets kan schelen. Enorm nonchalant.
Ik heb niet snel een puur negatief beeld van een speler van heerenveen, maar Dost zie ik toch het liefste vertrekken. Hij maakte al geen indruk dat hij zich inzette, en dit is na de arbitrage alleen maar onder het nulpunt gedaald.
Wat betreft het alleen kunnen voetballen in de 16 meter hoeft niet verkeerd te zijn. Zo zou ik maar al te graag Huntelaar terug zien keren, terwijl die ook voornamelijk kan voetballen en scoren in de 16 meter

Dat Jans niet altijd even slim om is gegaan met spelers ben ik het mee eens. Maar een echte kerel wil dan op het veld het ongelijk van de trainer bewijzen, Dost gaat bij de pakken neer zitten. Ben benieuwd wie er volgend seizoen trainer zal zijn, zal niet rouwig zijn dat Jans vertrekt.
Overtoom op nusport.nl (elfde stelling) over Dost:
11. Bas Dost moet zo snel mogelijk weg bij SC Heerenveen.
“Als Bas slim is, behoudt hij zijn geduld en blijft hij. De huidige voorhoede van Heerenveen heeft heel veel potentie, met Oussama Assaidi, Luciano Narsingh en Bas. Als ze het middenveld en de verdediging wat weten te versterken, kunnen ze daar weer structureel bij de eerste zes eindigen."
“Je moet als speler nooit overhaaste beslissingen nemen, alleen omdat je niet zo goed ligt bij de trainer. Dan is de kans groot dat je een verkeerde keuze maakt. Al denk ik wél dat Bas goed bij Feyenoord zou passen. Daar spelen ze aanvallend voetbal met vleugelspelers, dus zal hij er net als bij Heerenveen goed worden bediend."
“Ik heb nog best vaak contact met Bas. We konden het de voorgaande twee seizoenen bij Heracles goed met elkaar vinden, zowel op als buiten het veld. Het is allemaal heel vervelend gelopen met hem, sinds hij is vertrokken."
"Die verloren arbitragezaak tegen Heerenveen om in januari een transfer naar Ajax af te dwingen is nog wel even in zijn hoofd blijven zitten. Maar misschien moet hij maar blij zijn dat het niet is doorgegaan, want ik denk dat hij qua karakter beter bij Heerenveen en Feyenoord past dan bij Ajax.”
-
- Selectiespeler
Bron?Superfries88' schreef:In Emmen was er al kritiek op zijn houding
-
- Forumicoon
Er is altijd kritiek geweest op Bas Dost. Het is gewoon een "lastige" jongen. En daar is niks mis mee. Maar dan moet hij niet gaan samenwerken met types als Jans maar met types als Verbeek.
Overigens word ik wel een beetje moe van de mensen die zeggen dat hij altijd en overal scoort. Want dat is niet zo.
Overigens word ik wel een beetje moe van de mensen die zeggen dat hij altijd en overal scoort. Want dat is niet zo.
-
- Forumicoon
Gerry Hamstra, zijn toenmalige trainer.VeurAltiedEmmn schreef:Bron?
-
- Forumicoon
Ik ben toch bang dat we aan hem vastzitten. Heb gelezen dat Feyenoord te weinig vertrouwen heeft in hem en hem niet gaat halen. Verder zullen er denk ik weinig geinteresseerden zijn voor een mentale zwakke speler die alleen kan afwerken en verder weinig beheerst. Hij komt geen lantaarnpaal voorbij.
-
- Selectiespeler
Oké, is voor het eerst dat ik dit hoor. Moet er wel bij zeggen dat Gerry Hamstra de meest zachte trainer is die ik ken. Qua contractuele zaken heeft Dost zich naar Emmen toe altijd meer dan keurig opgesteld.Superfries88' schreef:Gerry Hamstra, zijn toenmalige trainer.
-
- Beheerder
Lijkt me ook stug. Gerry komt welles op dezelfde bijeenkomsten als m'n pa, maar nog nooit nare verhalen gehoord over Bas. Juist alleen maar positieve.. Maar goed.. er zal vast wel eens een keer een botsinkje geweest zijn.VeurAltiedEmmn schreef: Oké, is voor het eerst dat ik dit hoor. Moet er wel bij zeggen dat Gerry Hamstra de meest zachte trainer is die ik ken. Qua contractuele zaken heeft Dost zich naar Emmen toe altijd meer dan keurig opgesteld.
-
- Forumicoon
Ik krijg het idee dat mijn post is opgevat alsof Dost een grote klier was in Emmen. Dat heb ik niet gezegd. Het enige wat ik aangeef is dat het karakter van Dost bij Emmen ook ter discussie heeft gestaan, dat zijn houding hem toen al wel eens in de weg zat. Dat is zelfs in de media door Hamstra aangegeven. Dat is beperkt gebleven doordat hij een gewenste ontwikkeling doormaakte, nu het bij Heerenveen even niet wil loopt het uit de hand.
-
- Beheerder
Je had 't over kritiek op z'n houding, terwijl je 't nu hebt over 'ter discussie'.Superfries88' schreef:Ik krijg het idee dat mijn post is opgevat alsof Dost een grote klier was in Emmen. Dat heb ik niet gezegd. Het enige wat ik aangeef is dat het karakter van Dost bij Emmen ook ter discussie heeft gestaan, dat zijn houding hem toen al wel eens in de weg zat. Dat is zelfs in de media door Hamstra aangegeven. Dat is beperkt gebleven doordat hij een gewenste ontwikkeling doormaakte, nu het bij Heerenveen even niet wil loopt het uit de hand.
Ik geef aan dat dat best kan, maar ik dat niet weet. Tis alleen zo dat ik nooit negatieve verhalen over hem heb gehoord van Emmen fans danwel van Gerry. Dat 't een eigenwijs mannetje is staat buiten kijf..
-
- Forumicoon
En er is geen sprake van kritiek als het 'ter discussie' staat? Dat is inherent aan elkaar. Ik zeg alleen dat er ook in de Emmen-periode kritisch is gekeken naar zijn houding, alleen tot op bepaalde hoogte. Bij veel jonge spelers neemt dat in de loop van de tijd af, bij Dost is het juist erger geworden. Maar laten we daar geen halszaak van maken, want het belangrijkste meetpunt is natuurlijk de Heerenveen-periode.Wizard schreef:Je had 't over kritiek op z'n houding, terwijl je 't nu hebt over 'ter discussie'.
-
- Beheerder
Verstandig.Superfries88' schreef: En er is geen sprake van kritiek als het 'ter discussie' staat? Dat is inherent aan elkaar. Ik zeg alleen dat er ook in de Emmen-periode kritisch is gekeken naar zijn houding, alleen tot op bepaalde hoogte. Bij veel jonge spelers neemt dat in de loop van de tijd af, bij Dost is het juist erger geworden. Maar laten we daar geen halszaak van maken, want het belangrijkste meetpunt is natuurlijk de Heerenveen-periode.
Natuurlijk is 't één inherent aan 't andere; dat ontken ik ook niet. Bedoel 't meer in de context van overtreffende trap..