Danijel Pranjić

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Superfries88'
Forumicoon

Re: Danijel Pranjić

Bericht door Superfries88' »

Voor de liefhebbers het hele LC-artikel:
Hij is miljonair, maar verloochent zijn afkomst niet. Danijel Pranjic was een bescheiden mens en een harde werker in Kroatië. Daarna vertrok hij voor vier seizoenen naar SC Heerenveen en speelt nu voor Bayern München. Nooit vergeet hij dat zijn familie geen eten had omdat voor hem nieuwe voetbalschoenen waren gekocht.

Een tandartsbezoek dreigt de afspraak te verstoren, maar niets daarvan. Danijel Pranjic stuurt een sms-je, met daarin zijn privé-adres, voor een bezoek in de avonduren. ,,En mee-eten kan altijd.’’ We opperen later, aangeschoven bij Pranjic, dat we dit Bayern-aanvoerder Bastian Schweinsteiger niet zien doen. ,,Klopt’’, zegt de gastheer, ,,maar moet ik dan veranderen omdat ik bij deze club speel?’’

Hij kon niet onder de tandartsafspraak uit. ,,Aan zoiets merk je dat Bayern een topclub is. Er wordt veel waarde gehecht aan een verzorgd gebit. Ze zeggen dat je met gezonde tanden minder snel blessures krijgt. Voorts worden eenmaal per week mijn voeten en teennagels verzorgd en heb ik een lijst met zaken die ik niet en wel mag eten.’’

Duitse Gründlichkeit, Pranjic is ermee bekend. ,,Voor elke uitwedstrijd worden we door een eigen bus van het vliegveld gehaald en naar hotel en stadion gereden. Al spelen we in Stuttgart, Kiev of Glasgow, er staat daar een Bayern-bus klaar.’’ Hij lacht. ,,De spelers krijgen voor elke wedstrijd twee shirts, na afloop vrij te besteden. Voetbalschoenen? Elke week een nieuw paar... Ik heb nu zo’n dertig paar in mijn kluis staan.’’

Zoiets hoeft niet voor Danijel Pranjic. ,,Ik ben zuinig opgevoed. Waarom nieuwe schoenen als de ouden nog voldoen? Ach, ik maak nu veel voetballers in Kroatië blij. Als mijn familie langskomt, krijgen ze de schoenen mee.’’

Familie. Zijn vader, moeder en broer zijn belangrijk voor Danijel Pranjic. ,,München-Zagreb is maar 425 kilometer, we zien elkaar regelmatig. Mits ik niet in een hotel zit, want dat is zelfs voor elke thuiswedstrijd verplicht. Dát was in Heerenveen beter geregeld, haha...’’

Uiteraard zijn ook vrouw Vlatka en dochter Lana belangrijk. ,,Vlatka heb ik leren kennen toen ik in de Kroatische tweede divisie speelde en dus nog een nobody was. Daarom weet ik zeker dat haar liefde voor mij uit haar hart komt. Lana is nu vier maanden, een prachtig meisje. Ze zal zich nergens om hoeven te bekommeren. Maar al kan ik haar alles geven, ik wil niet dat ze afhankelijk van mijn geld wordt.’’

Vader Sipo geeft het goede voorbeeld, zegt Danijel Pranjic. ,,Ik heb voor mijn ouders een huis gekocht en wil ze alles geven. Maar papa wil dat niet, hij wil blijven werken. Trots, zuinig, sober: die dingen heb ik van hem.’’

,,Maar vraagt hij morgen een miljoen van me, dan krijgt hij dat. Ik zal namelijk nooit vergeten dat ons gezin ooit een paar dagen geen eten had omdat papa nieuwe voetbalschoenen had gekocht. Voor mij. Hij zag dat ik talent had en wilde niet dat ik door zijn geldgebrek een carrière zou mislopen.’’

Danijel Pranjic weet nog goed dat hij zijn eerste bij Heerenveen verdiende maandsalaris aan zijn vader gaf. ,,Achttienduizend euro. Dat kwam maar één man toe.’’ Nu verdient de 29-jarige Kroaat zo’n €150.000. Per maand. ,,Ja, dat is heel veel geld. Geld is makkelijk, maar maakt ook veel dingen moeilijk. Ik vind het erg lastig om uit te vinden wie nu echt in je geïnteresseerd is en wie dat alleen
maar zijn omdat je een bekende voetballer bent.’’

,,Voorts wordt me nu vaak om geld gevraagd, via e-mails en brieven. De een heeft een ziek kind, de ander wil geld voor een operatie voor haar moeder. Ik word door elk verhaal geraakt, maar ik kan er niet op ingaan. Laatst wel, toen een vrouw geld nodig had voor een hersenoperatie bij haar dochtertje. Dat heette Lana...’’

,,Geloof me’’, zegt Danijel Pranjic dan, ,,ik had voor veel minder salaris in Heerenveen willen blijven. Vlatka en ik voelden ons daar prima. Wij komen van het platteland, dat ligt ons beter dan de grote stad. Heerenveen was na vier jaar ons tweede huis geworden en ik voelde dat we konden doorgroeien naar de top. Ik dacht: als ik blijf en er worden twee, drie sterke jongens gekocht, dan maken we de sprong.’’

Pranjic verdiende op dat moment €400.000. ,,Ik wist wat anderen kregen – Kalou zat boven een half miljoen – en ik deed Yme Kuiper en Henk Hoekstra een aanbod. Voor 800.000 euro per seizoen wilde ik nog drie jaar blijven. Daar gingen ze niet op in. Crazy. Vervolgens wonnen we de beker en kwam Bayern. Dat ik toen gedwongen werd 700.000 euro bij te betalen voor de zaakwaarnemer, deed me pijn. Heerenveen had zich groot moeten tonen. Ik dacht dat we vrienden waren.’’

Pranjic denkt nog regelmatig aan de wedstrijd die zijn leven veranderde: Dinamo Zagreb–Heerenveen op 2 december 2004 (2-2). Nico Krancjar (nu Tottenham) en de scorende Pranjic vielen in de smaak bij oud-preses Riemer van der Velde. ,,En als ík er niet aan denk, is het mijn vader wel’’, zegt hij. ,,Papa heeft alle wedstrijden van mij op dvd. Hij kijkt er minstens één per dag. Als papa hier is, hoor ik hem juichen. Bekijkt hij de bekerfinale, dan roept hij mij voor de strafschoppen. Dan juichen we samen.’’

Dat Heerenveen na zijn vertrek terugviel, heeft Pranjic verbaasd. ,,Dat was de club na vorige transfers nog nooit overkomen. Je zou zeggen dat het aan mij lag…’’ Hij is even stil en zegt dan: ,,Hádden ze mijn aanbod geaccepteerd en hádden ze naar Sollied geluisterd toen hij Ruiz wilde halen, dan waren we voor de titel gegaan. Het geld is aan verkeerde spelers uitgegeven.’’

Zijn overstap naar Bayern was een droom die uitkwam. ,,Als we uit Heerenveen voor vakantie naar Zagreb reden, kwamen we langs de Allianz Arena. Dan zei ik altijd tegen Vlatka: dáár zou ik heel graag eens spelen.’’

,,Maar toen het zo ver was, voelde ik de druk. Bij Heerenveen genoten we van het spel; hier moet je degelijk spelen. Balverlies is een doodzonde. De fans verwachten veel van me, journalisten ook. Toen ik niet goed speelde, werd ik uitgefloten en werden gemene stukjes geschreven. Maar ik heb nooit aan mezelf getwijfeld. Ik wist dat ik goed genoeg was voor Bayern.’’

Ondertussen zag hij vriend Miralem Sulejmani worstelen bij Ajax. ,,Mikki had moeten luisteren. Ik adviseerde hem nog een jaar bij Heerenveen te blijven. Voor zijn ontwikkeling en voor de fans die dol op hem waren. Mikki is echter gezwicht voor het geld, maar ik weet dat de transfer niet zijn eigen beslissing was. Ik ben gelukkig geen slaaf van mijn zaakwaarnemer (Sören Lerby, red.).’’

Ondanks de aanpassingsproblemen werd het voor Pranjic bij Bayern een onvergetelijk seizoen. Kampioen, bekerwinnaar, finale Champions League. ,,Ik speelde vrijwel alles, behalve de finale tegen Inter. Dat was de grootste teleurstelling uit mijn leven.’’

Verder over Louis van Gaal geen kwaad woord, ,,al had hij me in het begin iets meer kunnen helpen. Maar hij is een toptrainer, beter dan Verbeek en Sollied. Ik leer hier elke training. Van Gaal is zó grondig, zó gedreven, ongelooflijk. Hij eist op elke training honderd procent.’’

Bij het afscheid vraagt Danijel Pranjic of het wel weer goed komt met Heerenveen. ,,Ik hoop het echt, no hard feelings.’’ De tweevoudig Speler van het Jaar heeft overigens nooit officieel afscheid genomen van de Fean-fans. ,,Toen dat zou gebeuren, werd de wedstrijd afgelast wegens sneeuw op het tribunedak.’’

Dan verrast hij. ,,Als het aan mij ligt, sluit ik mijn loopbaan af bij Heerenveen. Dat meen ik serieus. Dankzij Heerenveen heb ik de kans gekregen mijn vleugels uit te slaan. Ze zijn goed voor me geweest. Dat vergeet ik nooit.’’
En:
Louis van Gaal is zeer te spreken over de inbreng van Danijel Pranjic. De trainer van Bayern München noemt de door hem bij Heerenveen weggehaalde Kroaat ‘een echte teamspeler’. ,,Vorig seizoen had Danijel het moeilijk. Toen de fans hem uitfloten, leed hij pijn. Het is een Kroaat hè, dat zijn gevoelige jongens. Maar dit seizoen doet hij het geweldig.’’

Dat Pranjic moeite had met de overstap van subtop eredivisie naar Europese top gelooft Van Gaal niet. ,,Zo groot was die stap niet. Het gaat erom dat je in een team belandt. Andersom geldt dat ook. Als ik Heerenveen ga trainen, maak ik er een team van en maak ik ze kampioen. Heb ik bij AZ ook gedaan.’’
diny777
Selectiespeler

Bericht door diny777 »

Bedankt voor het plaatsen van dit stuk. Leuk om te lezen.
TWR22
Superster

Bericht door TWR22 »

Jaaaaa!
Dan verrast hij. ,,Als het aan mij ligt, sluit ik mijn loopbaan af bij Heerenveen. Dat meen ik serieus. Dankzij Heerenveen heb ik de kans gekregen mijn vleugels uit te slaan. Ze zijn goed voor me geweest. Dat vergeet ik nooit.’’
Ik denk een staande ovatie en de traantjes in de ogen, wat zou dat gaaf zijn zeg! Ik heb m van de zomer gesproken bij Bayern en toen zei hij dat ook al, maar toen dacht ik "die is aardig tegen een Heerenveen fan". Zie foto afgelopen zomer met mijn zoontje bij hem. Echt een fantastische kerel, zo ongelooflijk aardig en bescheiden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
100% achter Marco van Basten!
Calimero
Forumicoon

Bericht door Calimero »

Als hij in zijn laatste jaren nog steeds hetzelfde niveau behaalt, dan is hij wat mij betreft meer dan welkom ;)

Mooi stukje! Het blijft gewoon een gevoelige jongen en is een van die spelers waarvan je geniet. Om zijn spel, zijn 'normale' houding. Om zijn verdiensten hier..
siesta
Wereldspeler

Bericht door siesta »

LAAT MAAR KOMEN!!!

Deze winter nog aub! Hoop dat de club meteen contact opneemt!
!
Superfries88'
Forumicoon

Pranjic opnieuw in een Heerenveen-shirt zou ik fantastisch vinden. Er zijn een hoop spelers geweest waarvoor ik sympathie heb gekregen, maar slechts een enkeling haalt het bij Pranjic. Dat hij aangeeft voor een mooi salaris (wat gezien andere salarissen niet eens idioot hoog was) nog drie seizoenen te willen blijven onderstreept dat gevoel. Al vind ik persoonlijk dat hij sowieso de stap had moeten maken, want in München speelt hij op een schitterend niveau en voor een nog hoger salaris. Die kans moet je gewoon grijpen en hem ook gunnen.

Maar goed, op korte termijn kun je natuurlijk niet meer doen dan informeren voor de latere termijn. Heerenveen kan nu dat salaris sowieso niet bieden nu en zijn contract afkopen bij Bayern is sowieso een illusie. Zijn bijdrage is te groot om te veronderstellen dat Bayern een aankoop van zeven miljoen euro goedkoop, laat staan gratis, laat gaan.

Voordat Pranjic eventueel terugkeert ben je 2 á 3 jaar verder.
Peter
Basisspeler

Bericht door Peter »

Volgens mij heeft Pranjic nog een contract voor anderhalf jaar bij Bayern. Hangt er allemaal vanaf wat zijn inbreng is bij Bayern en of Van Gaal trainer blijft. Zou als ik Heerenveen was dit contact toch echt warm houden. Zou heel graag Pranjic weer terug zien in een Heernveen shirt. Sibon kon het, hij ook. Voor mij dé Heerenveen speler van het afgelopen decennium. Als ik dit interview weer lees, vind ik het echt triest dat men deze jongen niet een contract gaf dat bij hem hoort. Hadden we afgelopen seizoen en dit seizoen echt wel een paar plaatsen hoger gestaan. Misschien kan hij over anderhalf jaar Van Gaal meenemen :lol: .
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
mart761
Basisspeler
Contacteer:

Bericht door mart761 »

Conclusie van dit hele artikel is wel weer dat Yme en co de hele club kapot hebben gemaakt! Ben blij dat deze onbenul de club heeft verlaten. Lees met heel veel pijn bepaalde stukken in dit artikel.
Pranjic verdiende op dat moment €400.000. ,,Ik wist wat anderen kregen – Kalou zat boven een half miljoen – en ik deed Yme Kuiper en Henk Hoekstra een aanbod. Voor 800.000 euro per seizoen wilde ik nog drie jaar blijven. Daar gingen ze niet op in. Crazy. Vervolgens wonnen we de beker en kwam Bayern. Dat ik toen gedwongen werd 700.000 euro bij te betalen voor de zaakwaarnemer, deed me pijn. Heerenveen had zich groot moeten tonen. Ik dacht dat we vrienden waren.’’
Niet te geloven! En dan zeker omdat er spelers werden gehaald daarna die voor ongeveer hetzelfde salaris gingen spelen.... keuzes.

En in dit stuk slaat hij de spijker op zijn kop!
Dat Heerenveen na zijn vertrek terugviel, heeft Pranjic verbaasd. ,,Dat was de club na vorige transfers nog nooit overkomen. Je zou zeggen dat het aan mij lag…’’ Hij is even stil en zegt dan: ,,Hádden ze mijn aanbod geaccepteerd en hádden ze naar Sollied geluisterd toen hij Ruiz wilde halen, dan waren we voor de titel gegaan. Het geld is aan verkeerde spelers uitgegeven.’’
FORZA SC HEERENVEEN
TWR22
Superster

Bericht door TWR22 »

Ruiz wilde zelfs zelf komen! Alom bekend dat hij met Sollied mee wou, ook vaak hier gepost op forum, naar ik meen door Skopperij. Had je dan Pranjic erbij gehouden met Ruiz, dan was je sterker geworden en wordt het een soort sneeuwbal effect inderdaad (dan komen er meer goede spelers). Nee geen kampioen, maar wel 2, 3 jaar meedoen in de top 5 is dan een soort garantie.

Over 1,5 jaar is Van Gaal ook weg bij Bayern (trust me, met de ruzie met Hoeness laatst heeft hij 2 aanbiedingen gehad op 1 dag van topclubs waaronder Inter) en werkt het een beetje zo dat de aankopen ook weg mogen. Dus over 1,5 jaar is Pranjic echt bereid om weer hier te komen. Hij wil zelfs na zijn carriere in Nederland wonen dus ik zou scherp zijn, anders haalt een andere Nederlandse club hem.
100% achter Marco van Basten!
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

mart761 schreef:Conclusie van dit hele artikel is wel weer dat Yme en co de hele club kapot hebben gemaakt! Ben blij dat deze onbenul de club heeft verlaten. Lees met heel veel pijn bepaalde stukken in dit artikel.
Kan me weer pissig maken om Yme en co. Wat een onbenullen zijn dat geweest man.

Vijf ton voor Kalou en 4 voor Pranjic.......... Wat een onbenullen. En hem 7 ton zelf op laten hoesten. Dat er ooit nog mensen zijn geweest die ze hebben verdedigd. Het is een zegen dat deze twee de club niet verder kunnen ruineren!

Maar wat zou het geweldig zijn als Pranjic hier weer komt spelen. Kan mooi op de back als komende man.
Superfries88'
Forumicoon

Wat mij betreft hadden ze Pranjic acht ton mogen laten verdienen als ze een aantal (zoals Kalou) niet hadden gehaald. Hij is immers een 'garantie' voor inzet, doelpunten en assists. Bovendien heeft hij op zijn manier ook echt liefde voor de club.

Die zeven ton daarentegen vind ik meer Bayern te verwijten dan Heerenveen.
Hielke
Forumicoon

Bericht door Hielke »

Pranjic ziet blijkbaar nog steeds niet in dat het de schuld is van Bayern München (de rijkste club van Europa!) en niet van Heerenveen dat hij zelf zeven ton moest bijleggen. Die maakten hem lekker met een mooie transfer en weigerden vervolgens aan de vraagprijs te voldoen. Een smerig spelletje waar Kuiper en Hoekstra zich terecht niet voor leenden.
Tukkers Delight
Wereldspeler

Bericht door Tukkers Delight »

TWR22 schreef:Ruiz wilde zelfs zelf komen! Alom bekend dat hij met Sollied mee wou, ook vaak hier gepost op forum, naar ik meen door Skopperij. Had je dan Pranjic erbij gehouden met Ruiz, dan was je sterker geworden
Je vergeet dat Ruiz zonder de transfersom van Pranjic niet betaald kon worden, Pranjic én Ruiz was natuurlijk gewldig voor jullie geweest maar onhaalbaar.

Overigens is het, volgens eigen zeggen, Riemer van der Velde geweest die geadviseerd heeft Ruiz niet te kopen.
Closing The Gap
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Als men die middelmaat aan spelers niet had gehaald hadden we niet alleen Ruiz zelf maar ook zijn drie broers kunnen halen. Er is wat geld over de balk gedonderd de afgelopen twee, drie jaar.
Wolliepoly
Verified
Wereldspeler

Bericht door Wolliepoly »

In de gezamenlijke jaren bij Heerenveen waren Pranjic en Sulejmani een fantastisch duo. Ze voelden elkaar blindelings aan en toen Ajax Sulejmani overnam, leek het mij ook logisch dat Pranjic zou volgen.
Ik vind tot op de dag van vandaag nog steeds dat Pranjic de ideale oplossing was voor de linksbackpositie. Uiteindelijk is Pranjic niet verkeerd terecht gekomen met zijn transfer naar Bayern München, maar bij Ajax had hij zeker meer speeltijd gehad.

Zit het niet totstandkomen van de transfer naar Ajax Pranjic nog steeds dwars? In de Leeuwarder Courant begint Pranjic deze week namelijk ineens over een onbegrijpelijke transfer van Sulejmani naar Ajax.

Het was ‘papa’ Pranjic die toen schijnbaar Mikki heeft geadviseerd om nog een jaartje te spelen bij Heerenveen, alleen dit was aan dovemansoren besteed. Volgens Pranjic won uiteindelijk het lonkende geld, voorgeschoteld door zaakwaarnemers, het waardoor Sulejmani toch vertrok naar Ajax.

Ik denk, dat weinig talenten op zo’n moment een club als Ajax zullen laten lopen. Daarentegen denk ik, dat Pranjic er toen al helemaal vanuit was gegaan dat hij ook bij Ajax zou spelen en dat zit hem nu nog steeds dwars.

Wat mij betreft komt deze droom van Pranjic alsnog uit en wie weet kan zijn zaakwaarnemer hier een belangrijke rol inspelen. Of misschien moet Pranjic nu eens de hulp inroepen van Mikki!
aldus ajax blog :roll:

ongelovelijk dat sommige ajaxieden denken dat iedereen maar bij hun club wil spelen
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Knipecity
Forumicoon

Bericht door Knipecity »

Tsja, balen voor Danijel dat hij niet naar Ajax kon. Nu moest hij maar kiezen voor het nietige Bayern....
Flying Tilster
Forumicoon

Bericht door Flying Tilster »

Knipecity schreef:Tsja, balen voor Danijel dat hij niet naar Ajax kon.
Ach ja.. dat is nu de arrogantie uit Amsterdam die velen haten.
Kiezen tussen Ajax en Bayern, tsja.. dan ging ik ook naar Amsterdam :lol:
Stelletje leeghoofden daar 8)
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Beetle
Superster
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Als het zo ver komt dat hij bij Bayern weg gaat, halen die man! Blind betalen.

De terugkeer van Samardzic was geen succes, daarentegen kregen Vayrynen en Sibon ook een tweede kans. En dat werd een daverend succes!

Zijn er meer spelers die in twee perioden bij Heerenveen speelden?
Wéér uit!!!!
Superfries88'
Forumicoon

Ronnie Venema. Speelde tussendoor drie seizoenen in Veendam en was basisspeler in het succesvolle seizoen 1999/2000.

Overigens is 'blind betalen' wel heel ruw. Eerst maar afwachten hoe de financiële positie dan is :wink:.
oldtimer
Superster

Bericht door oldtimer »

Beetle schreef:Als het zo ver komt dat hij bij Bayern weg gaat, halen die man! Blind betalen.

De terugkeer van Samardzic was geen succes, daarentegen kregen Vayrynen en Sibon ook een tweede kans. En dat werd een daverend succes!

Zijn er meer spelers die in twee perioden bij Heerenveen speelden?
O ja, een heleboel.
Ik noem alleen uit mijn hoof al Kees en Teun Kist, verder b.v Zoetendal, Eddy Bosman, Terry Hendriks, Pieter Bijl en Hiddo Reys.
Als ik verder nadenk vind ik er vast nog wel een paar.
Maar dat was waarschijnlijk ver voor jouw tijd, als ik zie dat je Cyberspace als woonplaats opgeeft.
Ironis
Wereldspeler

Bericht door Ironis »

Er is nooit sprake geweest van een transfer van Pranjic naar Ajax. De geruchten waren er wel, maar hij had dat niet snel gedaan, neem ik aan. Toch gaan de fans er van uit dat Pranjic liever naar Ajax was gegaan dan naar Bayern en dat hij daarom Sulejmani had afgeraden naar Ajax te gaan. Daar klopt natuurlijk niets van. Pranjic is iemand die dat ook had gezegd als hij wél naar Ajax was gegaan (waar volgens mij nooit serieus sprake van is geweest).

Die arrogantie van de Ajaxieden zit me inmiddels tot mijn oren. Ze denken dat iedereen liever bij Ajax speelt dan welke andere Nederlandse club (of Europese subtop / top). Je merkt aan alles in dat bericht dat deze 'fan' enorm gefrustreerd is dat het 'grote' Ajax niet meer zo aantrekkelijk is voor talenten uit de Nederlandse subtop.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Gewoon in de basis met Bayern Munchen tegen Internazionale.
Tijdens de Champions-League hymne zag je hem gewoon glunderen. 4 jaren Heerenveen en in zo'n belangrijke wedstrijd in de basis. Daar doe je het toch allemaal voor. Ik hoop echter wel dat beide clubs er zo snel mogelijk uitvliegen
Flying Tilster
Forumicoon

Bericht door Flying Tilster »

Feanfan 1 schreef:Gewoon in de basis met Bayern Munchen tegen Internazionale.
Duurde maar kort.. 38 minuutjes.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Calimero
Forumicoon

Bericht door Calimero »

Geblesseerd? Geen idee, want hij speelde werkelijk geweldig.

Goh, en dan mis je het Pranjic-tijdperk toch wel weer...
Superfries88'
Forumicoon

Gezien zijn manier van lopen vlak voor de wissel inderdaad een blessure. Zonde. Ik blijf Pranjic een fantastische speler en dito mens vinden.
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Mooi compliment: Bayern verzwakt na uitvallen van Pranjic.
Flying Frisian
Superster

Bericht door Flying Frisian »

Je zag na het uitvallen van Danijel dat Maicon veel gevaarlijker werd doordat Batstuber geen druk naar voren gaf in tegenstelling tot Pranjić. Het viel me op dat Van Gaal er pas in de tweede helft wat van zei en zijn linksback meer mee naar voren stuurde.
Jurjenv
Wereldspeler

Bericht door Jurjenv »

Hij bleek met een gebroken kuitbeen te spelen toch?
dakkapel
Bankzitter

Bericht door dakkapel »

Jurjenv schreef:Hij bleek met een gebroken kuitbeen te spelen toch?
Adduktoren (volgens het commentaar) Volgens mij zijn dat de liezen. Dus een liesblessure lijkt het!
Wolliepoly
Verified
Wereldspeler

Bericht door Wolliepoly »

ik zat wat op het internet te struinen en kwam onderstaand bericht tegen ik hoop en denk dat er geen fluit van waar is, maar man wat zou ik hem graag weer in ons shirt zien spelen.

een echte aanvoerder en aanjager
'Feyenoord versterkt zich met Pranjic'
06 Apr 2011 om 18:36 Soccernews.nl

Feyenoord heeft zich versterkt met Danijel Pranjic, althans als we de Kroatische media moeten geloven. De 29-jarige speler komt bij Bayern München nauwelijks aan spelen toe en zou daarom mogen uitkijken naar een andere werkgever.

De speler, die eerder in Nederland actief was voor sc Heerenveen, heeft bij Der Rekordmeister nog een contract tot de zomer van 2012, maar bij de Duitse topclub komt hij de laatste tijd, mede door de grote concurrentie, amper aan spelen toe.

Bayern nam Pranjic in 2009 voor zeven miljoen euro over van de Friezen en is het daardoor nog niet bekend hoe Feyenoord de deal gaat bekostigen. In het verleden werd Pranjic ook al eens gelinkt aan een overgang naar de Stadionclub, maar toen gaf de middenvelder de voorkeur aan de club uit de Bundesliga.

Lees verder: http://www.soccernews.nl/news/118895/Fe ... z1IlzbRDJE
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Plaats reactie