Transferbeleid (algemeen)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Wizard
Beheerder

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Bericht door Wizard »

Bovendien zijn dit alleen de verkopen.

Je vergeet de inkopen, je vergeet de 'extra' salariskosten en zaakwaarnemers, je vergeet zekere doorverkooppercentages aan vroegere clubs en je vergeet de investeringen in de jeugd(opleiding). Vooral dit laastste moet mede gezien de media-aandacht hieraan drastisch geweest zijn. Daarnaast is de begroting in haar geheel procentueel sterker gestegen dan de sponsorinkomsten.. Aangezien de verwachting is dat deze laastste groep voor het komende seizoen (naar mijn verwachting) gelijk blijft danwel daalt, is het logisch dat je, wanneer je een stabiel en gezond beleid wilt leiden, niet opnieuw (zoals vorig seizoen) veel spelers kunt kopen..
Ironis
Wereldspeler

Bericht door Ironis »

Ook is er veel geld gestoken in de jeugdopleiding en voorzieningen. Daarnaast zijn er behoorlijke salarissen geweest de laatste tijd: Kalou, Kopic, Djuricic, Popov en elke speler buiten de EU vangt minimaal 500.000. We hadden een veel te grote selectie, dus daarin moest men snijden, zo blijft er weer wat geld over voor een paar leuke transfers.

Onlangs gaf de directie wel aan dat er genoeg is om leuk te kunnen shoppen, maar veel geld is er niet, is nog niet binnen of is aan andere doelen besteed (eerder al genoemd: stadion)
1983
Forumicoon

Bericht door 1983 »

Heerenveen heeft selectie bijna rond

Met de komst van Bas Dost en Arnold Kruiswijk heeft SC Heerenveen de selectie voor komend seizoen bijna rond. De club is nog op zoek naar een linkervleugelverdediger. Mogelijk wordt Ajacied Daley Blind aan de selectie toegevoegd.

'Met een linksback erbij hebben we de selectie in principe rond', zegt directeur Yme Kuiper vrijdag op de officiële website van Heerenveen. 'Het zou alleen kunnen dat we nog een buitenspeler halen, zodat we voorin iets meer mogelijkheden krijgen.'

Vrijdag contracteerde Heerenveen Kruiswijk. Begin deze week zette Dost een handtekening onder een vijfjarig contract.
feanonline.nl
Hmmm... dan missen we m.i. nog wel steeds creativiteit en scorend vermogen op het middenveld. We hebben wel veel middenvelders, maar voornamelijk dezelfde types, harde werkers, balafpakkers, weinig tot geen diepgang. Dat was dit seizoen ook al een probleem. Jammer dat het middenveld niet van een creatieve impuls lijkt te worden voorzien.
Duo Maxwell
Selectiespeler

Bericht door Duo Maxwell »

Djuricic en Väyrynen?
1983
Forumicoon

Bericht door 1983 »

Duo Maxwell schreef:Djuricic en Väyrynen?
De een is net 18 en zit er meestal na een dik uur doorheen, daar kun je nog geen heel seizoen op bouwen. De ander is ontzettend blessuregevoelig en heeft in 5 jaar amper 50 wedstrijden gespeeld. Bovendien moeten we maar afwachten of Mika z'n niveau van z'n 1e periode bij Heerenveen ooit nog weer haalt.
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Interessant artikel op Voetbalzone:
Boca Juniors wil talenten laten rijpen in de Nederlandse competitie. De topclub uit Buenos Aires heeft toenadering gezocht tot makelaarskantoor Grandstand om haar idee te verwezenlijken. "Ze hebben ons gevraagd de mogelijkheden in Nederland te verkennen", vertelt werknemer Piet van der Pol aan het weekblad Voetbal International.

"Boca heeft een enorme jeugdafdeling en wil komend seizoen een stuk of vier jongens in de Eredivisie stallen", vervolgt Van der Pol. "Eventueel verdelen ze de spelers over meerdere clubs, maar ze zijn ook serieus geïnteresseerd in een intensieve samenwerking met één partij." Hij reisde vorige week vorige week woensdag naar Zwitserland, waar de A-junioren een trainingskamp afwerkten.

"Boca Juniors heeft nu heel bewust gekozen voor Nederland, omdat ze erg gecharmeerd zijn van onze aanvallende spelopvatting", vervolgt Van der Pol. "Ook in commercieel opzicht vinden ze de Eredivisie aantrekkelijk, omdat de talenten zich hier alvast in de kijker kunnen spelen bij clubs uit de topcompetities. Ze hebben geen voorkeur voor een specifieke club, alle Eredivisionisten komen in principe in aanmerking."

Op verzoek van Boca zal de Nederlandse spelersmakelaar contact opnemen met mogelijke partners. "Ik denk dat dit een buitenkansje is voor een groot aantal clubs. Boca is echt een grootmacht in Argentinië, een beetje het Barcelona van Zuid-Amerika."
Normaliter ben ik geen fan van spelers huren en een satellietclub worden hoeft van mij al helemaal niet. Toch ben ik wel benieuwd of zo'n samenwerking misschien interessant is voor Heerenveen. Boca Juniors is echt een behoorlijke club. Op Eurovoetbal zijn ze meerdere malen geweest en die teams (met o.a. Fernando Gago in de gelederen) vielen me toen erg op in positief opzicht.

Wat mij betreft best eens het bekijken waard.
Blizzard
Superster
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Ik kan me niet voorstellen dat de kroonjuwelen van zo´n club in aanmerking komen voor verhuur. Dan kan je net zo goed iets aanknopen met bijvoorbeeld Manchester United. Krijg je ook spelers binnen die al gewend zijn aan de Europese voetbalcultuur...
Superfries88'
Forumicoon

Kroonjuwelen van grote clubs zijn vrijwel standaard onhaalbaar voor Heerenveen. Zelfs op huurbasis. Manchester United heeft bijvoorbeeld zoveel samenwerkingsverbanden dat je gewoon een willekeurige groep spelers krijgt. Ze hopen gewoon dat er iemand (of meerdere) echt iets laat zien en daar gaan ze zelf lekker mee verder.

Boca Juniors lijkt mij een heel ander verhaal. Ik geloof niet dat zo'n club de Eredivisie uitkiest om gewoon wat spelers neer te kwakken in de hoop dat het wat is. Daar moet wel een gedachtegang achter zitten, denk ik dan. Dat wil niet zeggen dat ze vandaag nog moeten bellen, faxen of mailen naar Argentinië om het te regelen, maar zoals ik al aangaf: kijken of het wat is kan geen kwaad.

Misschien is het niet veel, dan kun je het laten schieten. Maar wie weet gaat het wel om hele interessante spelers en waarom zou je dat niet overwegen? Wie weet levert het ook nog wat moois op richting de verdere toekomst. Een goede band met een Zuid-Amerikaanse topclub kan best wat deuren voor je openen tenslotte.
Peter
Basisspeler

Bericht door Peter »

Ik kan me niet voorstellen dat Boca een speler in Nederland verder wil laten groeien en hem vervolgens weer terug wil halen naar Zuid Amerika. Ik verwacht dat Boca spelers hier wil stallen in de hoop dat ze interessant genoeg zijn voor Europese clubs om ze over te nemen, waarbij zij dan de transferrechten hebben. Dat zullen dan waarschijnlijk de wat mindere spelers zijn, omdat de grote clubs de sterren van Boca wel bij Boca zelf zullen vinden.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Ironis
Wereldspeler

Bericht door Ironis »

Peter schreef:Ik kan me niet voorstellen dat Boca een speler in Nederland verder wil laten groeien en hem vervolgens weer terug wil halen naar Zuid Amerika. Ik verwacht dat Boca spelers hier wil stallen in de hoop dat ze interessant genoeg zijn voor Europese clubs om ze over te nemen, waarbij zij dan de transferrechten hebben. Dat zullen dan waarschijnlijk de wat mindere spelers zijn, omdat de grote clubs de sterren van Boca wel bij Boca zelf zullen vinden.
In zuid Amerika zit weinig geld. Ik denk niet dat de beste spelers daar blijven. Alle goede Zuid Amerikaanse voetballers willen naar Europa, want daar is tenslotte geld te verdienen. Via de Eredivisie kunnen ze zich dan in de kijker spelen en voor een leuk bedrag worden verkocht aan een Europese club. Daarnaast kunnen ze in Nederland wennen aan Europa, wat de stap naar ene Europese topclub makkelijker maakt.

Zeer interessante constructie, vooral als je over meedelen in transfersommen gaat praten. Tenslotte worden de heren hier klaargestoomd voor Europa. Misschien heb je nog het geluk dat je ze voor onder de 500k mag gaan huren (dus dat je niet het volledige salaris betaalt).

Lijkt me overigens wel dat Boca wel op zoek zal zijn naar een club uit de top / subtop ivm europees voetbal..
Baggerraartje
Wereldspeler

Bericht door Baggerraartje »

Het is nu weer een beetje te stil...met de geruchten? Stilte voor de storm of is het aanstaande WK eigenlijk de reden?
Superfries88'
Forumicoon

Hoezo is het stil? Voor Heerenveen-begrippen is er juist behoorlijk veel bekend.

In een vroegtijdig stadium is al aangegeven wat Heerenveen in elk geval graag zou willen halen: een linker centrale verdediger, een linksback, een buitenspeler en een centrumspits. Met Kruiswijk en Dost is de helft al ingevuld, terwijl zeker is dat El-Akchaoui een serieuze kandidaat is voor de LB-positie. Wanneer hij medisch in orde blijkt kan er worden gesproken over een contract. Alleen over de nieuwe buitenspeler is nog weinig bekend, behalve dat Lens een tijd geleden in beeld was.

Woensdag over drie weken begint het seizoen pas. Voor een club waar normaliter niet heel veel uitlekt is de bovenstaande situatie al met al gewoon behoorlijk helder.
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Ik vind alleen de linksbackpositie nog een van hoge prioriteit, in de zin van 'we kunnen niet met de voorbereiding beginnen als die er niet is'. De extra aanvaller is van iets minder zorg. Het kiezen voor een speler als El Akchaoui die nog moet revalideren tijdens de voorbereiding heeft dan ook niet mijn voorkeur. Graag iemand die vanaf dag 1 de serieuze kandidaat is voor die positie. Dat zal ook helpen om Popov te stimuleren een ander club te zoeken.
Baggerraartje
Wereldspeler

Superfries88' schreef:Hoezo is het stil? Voor Heerenveen-begrippen is er juist behoorlijk veel bekend.

In een vroegtijdig stadium is al aangegeven wat Heerenveen in elk geval graag zou willen halen: een linker centrale verdediger, een linksback, een buitenspeler en een centrumspits. Met Kruiswijk en Dost is de helft al ingevuld, terwijl zeker is dat El-Akchaoui een serieuze kandidaat is voor de LB-positie. Wanneer hij medisch in orde blijkt kan er worden gesproken over een contract. Alleen over de nieuwe buitenspeler is nog weinig bekend, behalve dat Lens een tijd geleden in beeld was.

Woensdag over drie weken begint het seizoen pas. Voor een club waar normaliter niet heel veel uitlekt is de bovenstaande situatie al met al gewoon behoorlijk helder.
Er zijn nu 2 spelers aangetrokken en dat is pas de helft! Lens gaat niet door en andere moet nog medisch worden gekeurd voor een eventueel contract. Er stonden 4 spelers op een lijstje...dus had ik verwacht dat nu in elk geval Lens niet komt er meer geruchten op gang zouden komen. Trouwens bij andere clubs is het ook angstvallig stil.
Lipton
Forumicoon

Bericht door Lipton »

Door geld gebrek is het rustig op de transfer markt, clubs kunnen alleen iets doen als ze verkopen.
Persoonlijk verwacht ik een redelijk rustige transfermarkt, pas als de grote clubs met veel geld gaan smijten komt er beweging in de markt ben ik bang.

Rond Heerenveen vind ik het wel opvallend rustig, vooral rond de vertrekkende spelers.
Baggerraartje
Wereldspeler

Trouwen ik vraag me ook af als Yme Kuiper "echt" weggaat, wie gaat dat dan de andere tranfers doen?
Superfries88'
Forumicoon

Baggerraartje schreef: Er zijn nu 2 spelers aangetrokken en dat is pas de helft! Lens gaat niet door en andere moet nog medisch worden gekeurd voor een eventueel contract. Er stonden 4 spelers op een lijstje...dus had ik verwacht dat nu in elk geval Lens niet komt er meer geruchten op gang zouden komen. Trouwens bij andere clubs is het ook angstvallig stil.
Gekko geeft het goed aan: puur kijkend naar de invulling van de selectie heeft alleen een linksback nog een hoge prioriteit. Haal je daar een goede speler voor (al dan niet El-Akchaoui), dan heb je de selectie wel op orde. In de wetenschap dat je nog meer dan drie weken voor de eerste training hebt lijkt me dat gewoon goed. Een extra doelman en/of vleugelspits is veel minder noodzakelijk. Hoewel het niet optimaal is mogen die wat mij betreft ook tijdens de voorbereiding nog wel gehaald worden.

Je moet gewoon beseffen dat de transfermarkt nog niet echt op gang is gekomen. Dat kan ook zomaar pas na het WK gebeuren, dan zit je dus al richting half juli. Op dat moment loopt de transfermarkt nog anderhalve maand door. Het feit dat wij twee van de drie belangrijkste posities nu al hebben ingevuld is daarom gewoon positief te noemen.

Eigenlijk is iedere club nog aan het kijken naar de invulling van de selectie. Het motto 'de selectie moet voor de eerste training compleet zijn' is dan ook niet geheel realistisch. Het is een nobel streven, maar als de belangrijkste aankopen gedaan zijn is dat wat mij betreft al voldoende.
oldtimer
Superster

Bericht door oldtimer »

Een vleugelspits of aanvallende middenvelder met een goed linkerbeen is wel degelijk noodzakelijk, wil je Dost tenminste optimaal laten renderen. Zoals het nu lijkt zal er van die linkerkant, net zoals in het afgelopen seizoen, weer niet al te veel komen. Van Assaidi verwacht ik weinig en elke andere invulling vanuit de bestaande selectie is behelpen.
Ik ben het er wel mee eens dat een goede linksachter bovenaan het lijstje dient te staan.
du longhi
Selectiespeler

Bericht door du longhi »

Mocht El Ak komen dan is de selectie dus nagenoeg rond. We hebben geen toppers gehaald. Maar we weten wel wat er binnen gehaald is. Dit in tegenstelling tot een Kopic, Djuric of een Popov.

De top spelers zijn onhaalbaar of willen niet en dat in ons achterhoofd houdende denk ik dat er goed is ingekocht naar de mogelijkheden die er waren.

Dost = veelbelovend talent
Kruiswijk = degelijke verdediger (jans weet wat ie wel en niet kan) bracht Roda naar een hoger niveau
El Akchoui = oud aanvoerder Nec, goede trap en degelijk

Mocht Haglund zijn stijgende lijn voortzetten (of BAK op zijn oude niveau terug komen) staat er een degelijke basis voor de verdediging.

Ik denk dat er dit seizoen veel gaat afhangen van de fitheid van Roorda en de nieuwe kans voor Elyounoussi. Mocht Roorda fit blijven en Elyounnoussi onder Jans opleven dan behoort een plaats bij de eerste 5 zeker tot de mogelijkheden.
Muck
Basisspeler

Bericht door Muck »

du longhi schreef:Ik denk dat er dit seizoen veel gaat afhangen van de fitheid van Roorda en de nieuwe kans voor Elyounoussi. Mocht Roorda fit blijven en Elyounnoussi onder Jans opleven dan behoort een plaats bij de eerste 5 zeker tot de mogelijkheden.
Je elftal is zo sterk als de zwakste schakel. De fitheid van Roorda en de vorm van Elyounnoussi zou dat kunnen zijn. Ik heb echter nog mijn twijfels bij de keeper. VdB is een goede keeper, maar niet meer dan dat. Een keeper behoort punten te pakken voor het team en m.i. pakt vdB te weinig. Bij Steppe is het de vraag of hij zijn belofte gaat inlossen. Ik heb hier toch wat vraagtekens bij.
frisianbadboy
Wereldspeler

Bericht door frisianbadboy »

Het is zo dat SC Heerenveen langzaam maar zeker het elftal versterkt. Toppers zijn er weliswaar (nog) niet gehaald maar dergelijke spelers halen valt ook niet altijd mee. Wel is het zo dat de club eigenlijk nog maar erg weinig geld uit heeft gegeven deze transferperiode. Er is dus zeker nog wel wat geld in kas, ook gezien de uitspraken van Bart van der Meer, om als de mogelijkheid zich voordoet een echte versterking op te halen. Daarbij moet je soms even geluk en geduld hebben.
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Het blijkt nu ineens wel te kunnen met het transferbeleid: logisch nadenken, uitgangspunten vaststellen en volgen, weloverwogen keuzes maken, bewust met geld omgaan. In woorden zal met dat in voorgaande jaren ook hebben gedaan, de daden wijzen iets anders uit.
ALS 26.000
Superster

Bericht door ALS 26.000 »

Gaat ons succes nu van de vorm van Elyounoussi afhangen? Die jongen moet je niet serieus rekening mee houden. Het zou een meevaller zijn als hij van nut kan zijn komend seizoen.
du longhi
Selectiespeler

Bericht door du longhi »

Denk het wel. Voor de linksbuiten is in principe verder alleen Assaidi. Djuricic is niet iemand die op de flanken hoort mijns inziens.
Veel zal afhangen van bruikbare ballen van de vleugels voor Dost. Aangezien dit jaar er niemand op linksvoor heeft kunnen overtuigen denk ik dat het wel eens een cruciale positie kan worden volgend seizoen.

Wanneer Tarek zijn belofte kan inlossen denk ik dat best wel eens van doorslaggevend kan zijn volgend seizoen.
1983
Forumicoon

Bericht door 1983 »

Dus doen we er verstandig aan om alsnog een buitenspeler te halen. Ik zie namelijk niet in waarom het komend seizoen ineens wel zou gaan lopen met Elyounoussi. Die paar wedstrijdjes die hij nu bij Lillestrom aardig heeft gespeeld zeggen me niet zoveel. Voor hij naar Heereneveen toe kwam presteerde hij ook goed in de Noorse competitie maar bij ons bakte hij er niets van. Waarom zou dat na een half jaar anders zijn.
Assaidi heb ik wat dat betreft veel meer vertrouwen in van die jongen gaat altijd dreiging uit. Hij moet alleen aan zijn rendement gaan werken want het blijft vaak alleen bij dreiging. En ook heb ik hem nog nooit een goeie voorzet zien geven, ook iets waar hij aan moet werken. Een speler die direct inzetbaar is aan de linkerkant erbij lijkt me dus geen overbodige luxe.
Ironis
Wereldspeler

Bericht door Ironis »

Superfries1983 schreef:En ook heb ik hem nog nooit een goeie voorzet zien geven, ook iets waar hij aan moet werken.
Eén van zijn eerste wedstrijden, als het niet de eerste was, had hij een prachtige voorzet vanaf de achterlijn. Helaas is er daarna niet veel meer uitgekomen qua voorzetten. Hij ligt al om voor hij een voorzet zou kunnen afgeven. Krachthonk voor deze jongen in deze maanden
frisianbadboy
Wereldspeler

Bericht door frisianbadboy »

Het duurt nog wel even voor de transferperiode wordt afgesloten. Toch zou ik wel liefst zo snel mogelijk zien dat ons elftal p peil word gebracht. Er zal wat mij betreft nog een linker vleugelverdediger moeten komen, een creatieve middenvelder met liefst leider kwaliteiten. Op linksvoor mag wat mij betreft nog een goede vleugelspeler komen en ook een betere keeper dan de huidige zou niet misstaan. Wat mij betreft nog zeker niet klaar voor het seizoen. Of ben ik te veeleisend???
1983
Forumicoon

Bericht door 1983 »

frisianbadboy schreef:Het duurt nog wel even voor de transferperiode wordt afgesloten. Toch zou ik wel liefst zo snel mogelijk zien dat ons elftal p peil word gebracht. Er zal wat mij betreft nog een linker vleugelverdediger moeten komen, een creatieve middenvelder met liefst leider kwaliteiten. Op linksvoor mag wat mij betreft nog een goede vleugelspeler komen en ook een betere keeper dan de huidige zou niet misstaan. Wat mij betreft nog zeker niet klaar voor het seizoen. Of ben ik te veeleisend???
Nee hoor, je bent zeker niet te veeleisend. Ik deel je mening wel maar of het financieel ook haalbaar is om alle posities die je noemt te versterken met spelers van een goed niveau die direct inzetbaar zijn is een tweede . We zijn er zeker nog niet, ook niet met alleen een linksback erbij. Wat mij betreft heeft, naast een linksback, een creatieve speler (vind dat we die te weinig hebben) die links op het middenveld kan spelen en of als linker vleugelaanvaller kan spelen (type Pranjic) de prioriteit.
Als er dan nog geld over is zou je nog op zoek kunnen gaan naar een nieuwe eerste keeper maar dat heeft wat mij betreft de laagste prioriteit, ik heb er nog wel vertrouwen in dat Steppe gaat doorbreken en zo heel slecht is VDB niet deat daar directe vervanging voor nodig is naar mijn mening.
Flying Frisian
Superster

Bericht door Flying Frisian »

Ik hoop nog op een linksback, linkshalf en een rechtsbuiten.

Het is duidelijk dat er momenteel geen linker vleugelverdediger in de selectie zit, die het een seizoen lang moet kunnen doen. Jong-a-Pin zou hooguit back-up zijn, maar ik zie meer een mandekker centraal achterin in hem. Tevens heeft hij aangegeven wekelijks te willen spelen. Nu de club op zoek is naar een vervanger voor Popov, gaat dat waarschijnlijk niet gebeuren. Daarnaast toonde Koning aan het niveau niet aan te kunnen en hebben jeugdspelers Stolte en Wolven enkel ervaring in duels met de Beloften.

Op het middenveld heeft sc Heerenveen alleen een linkspoot in Viktor Elm, dus bij voorkeur een creatieve geest met diepgang. Voor de controlerende posities op het middenveld heeft men Roorda, Grindheim, Elm en Svec. Voor de 10-positie heeft de club Duricic en Väyrynen. Eerstgenoemde is er nog niet en het is twijfelachtig of Mika het niveau van weleer weer haalt.

Jans gaf aan nog een buitenspeler te willen halen en links lijkt met Elyounoussi en Assaidi bezet met twee spelers die goed genoeg zouden moeten zijn. Op rechts staan Beerens en Narsingh, voor laatstgenoemde hoop ik op een verhuurperiode volgend seizoen. Hij zit nu op een leeftijd waar hij op een hoger niveau moet gaan spelen dan de wedstrijden op de maandagavond. Of hij naar FC Emmen of een Eredivisie-club gaat, moet de club maar beslissen.

Indien er geen keeper vertrekt, lijkt een extra doelman me niet nodig. De club heeft vertrouwen in Steppe en Vandenbussche heeft bewezen een goede stand-in te kunnen zijn. Bangma zal als derde doelman fungeren en tevens keeper van de Beloften zijn.
oldtimer
Superster

Bericht door oldtimer »

Flying Frisian schreef:Jans gaf aan nog een buitenspeler te willen halen en links lijkt met Elyounoussi en Assaidi bezet met twee spelers die goed genoeg zouden moeten zijn.
Zolang er geen linkbenige diepgaande middenvelder of vleugelspeler wordt gehaald is de linkerkant niet naar behoren ingevuld.
Elyounoussi en Assaidi zijn allebei letterlijk te licht en moeten bij elke actie de bal eerst voor hun rechtervoet leggen. Dat zijn alleen maar noodoplossingen. Dost zal vanaf die kant niet of nauwelijks bediend gaan worden. Sinds het vertrek van Pranjic zijn " we " aan die kant vrijwel vleugellam.
Plaats reactie