19-03-2004: FC Groningen-sc Heerenveen (0-0)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Vincent
Fanmaster
Contacteer:

19-03-2004: FC Groningen-sc Heerenveen (0-0)

Bericht door Vincent »

Vorige thread lijkt in de soep gelopen. :frown:
Harris
Basisspeler
Contacteer:

Bericht door Harris »

Hehe, kan jullie forum niet op tegen al die Groningers? :P

Dit is slechts het begin :upto:, morgen volgen jullie en jullie team 8)
Heert-Jan
Basisspeler

Bericht door Heert-Jan »

Hakansson vervanger van zieke Sibon
Heerenveen moet het in de Noordelijke derby tegen FC Groningen stellen zonder Gerald Sibon. De aanvaller kampt met griep. Het is zelfs nog maar de vraag op de topscorer op de reservebank plaats kan nemen. Jesper Hakansson start daarom tegen FC Groningen in de basis. Verdediger Marcel Seip keert na een schorsing terug in de hoofdmacht. De belangen in het Oosterpark zijn morgen groot. De ploeg van trainer Ron Jans mag niet verliezen om niet in de degradatiezone verzeild te raken en Heerenveen heeft de punten hard nodig om Europees voetbal veilig te stellen
Het is inmiddels wel bekend dat dat niet zoveel uit hoeft te maken. Seip keert terug, Hooiveld gaat weer naar de bank.
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Beetle
Superster
Contacteer:

Bericht door Beetle »

De soap met die suppoost van vorig jaar ( hoe heet die vrouw ook alweer?) ben ik niet vergeten en ik heb uit voorzorg maar eens gebeld. De plaatselijke veiligheids coordinator Hauwen (ik weet niet hoe je het correct schrijft) vertelde me dat normale camera's toegestaan is. Filmen is dat niet, dus die apparatuur laat ik thuis liggen.
fuss
Bankzitter

Bericht door fuss »

Beetle schreef:De soap met die suppoost van vorig jaar ( hoe heet die vrouw ook alweer?) ben ik niet vergeten en ik heb uit voorzorg maar eens gebeld. De plaatselijke veiligheids coordinator Hauwen (ik weet niet hoe je het correct schrijft) vertelde me dat normale camera's toegestaan is. Filmen is dat niet, dus die apparatuur laat ik thuis liggen.
ik kreeg vorig jaar gewoon mn camera mee naar binnen :D
Beetle
Superster
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Geloof me, ik hebmet die b**ch behoorlijk ruzie gehad. Anyway, de Groningen fans waren het ook zat dat ze zelf ook niet normaal een foto konden nemen en de club is ze tegemoet gekomen. Gelijke monniken, gelijk kappen dus de gastsupporters mochten het ook.

Had met protretrechten te maken maar die kwestie is behoorlijk uit de hand gelopen en op de spits gedreven. Zelfs Feyenoord is soepeler geworden. En als iemand lastig is dan zijn zij het wel.
Bommen Berend
Invaller

Bericht door Bommen Berend »

Beetle schreef:. De plaatselijke veiligheids coordinator Hauwen (ik weet niet hoe je het correct schrijft).
Johannes Houwen is de naam een zeer geliefd persoon in Stad en Ommeland.
30-01-2011: SC Heerenveen - FC Groningen: 1-4
Beetle
Superster
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Bommen Berend schreef: Johannes Houwen is de naam een zeer geliefd persoon in Stad en Ommeland.
Mooi. Weet ik dat vor de volgende keer. Bijna goed dus. :mrgreen:
ALS 26.000
Superster

Bericht door ALS 26.000 »

Harris, ouwe stoker, hoeveel kans geef je je eigen team nou echt als je je volle verstand gebruikt? Jij voelt je eigenlijk gewoon ontzettend rot, omdat Groningen dit seizoen wederom erg teleurstelt na een goede start en nu denk jij dat jullie ons wel even pakken. Waar baseer je dat op? Ik snap best wel dat wij geen gemakkelijke wedstrijd krijgen en dat het waarschijnlijk weer een barslechte pot wordt, maar wij hebben toch iets meer reden voor optimisme, lijkt mij.

0-1 Hakansson
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
el nino
Bankzitter

Bericht door el nino »

Berrie 16 heeft ook weer van zich laten horen op de Grunn site van Harris...
Die kerel spoort echt niet, had een bommelding actie in zijn hoofd....

Echt ziek....
ALS 26.000
Superster

Bericht door ALS 26.000 »

Column 19 Trots van het Noorden!

Elk jaar rondom de wedstrijden van sc Heerenveen versus FC Groningen en andersom, begint het gewauwel weer. Wie mag zichzelf “Trots van het Noorden” noemen en om welke redenen.
De Groningers zijn er heel stellig in, dat trots in dit geval gebaseerd is op de hoeveel zang, en tromgeroffel je kan produceren tijdens deze wedstrijden. De nuchtere Frysk kijkt er heel anders tegenaan, die vind dat je per seizoen naar de prestaties in het veld moet kijken.

Het wordt de rasechte Groninger met de paplepel in de strot gegoten. Of ze het nu willen of niet. Al vanaf dat ze 1 jaar oud zijn, krijgen ze een FC Groningen tenue aan en gaan hun ouders met ze naar het stadion en het supporterscafé. Vanaf een jaar of 13 beginnen ze het pas een beetje te begrijpen, want tegen die tijd hebben hun ouders hun eindelijk duidelijk kunnen maken dat het niet om het voetballen gaat, maar puur om het zingen, trommelen, ontwerpen van spandoekjes en ludieke acties.

Groningers komen daarom steevast met hun zwakke argument dat Friezen er geen bal van snappen, en daar zit hem nou ook net de kneep. Friezen snappen best wel dat het uiteindelijk gaat om de wijze waarop de punten binnen gehaald worden. Ze begrijpen wel dat het echt niet nodig is om tijdens het fryske volkslied bordjes met de tekst K-U-T-L-I-E-D omhoog te houden. Zij waren namelijk al zo slim om te bedenken dat de tune allang niet meer van deze tijd is, en de choreografie ook niet echt jofel genoemd mag worden. Friezen begrijpen en accepteren gewoon, dat dit volkslied bij de historie van hun club hoort evenals de koffiekan en de Tupperware bakjes met eigen gebakken cake. Ach, die Friezen zijn zo dom nog niet.

Eigenlijk is de hele sfeermakerij bij de Groningen supporters niets minder dan een mislukte carnavals optocht, met prins carnaval Ron Jans en zijn raad van elf voorop. De enige dansmarieke die ze nog wisten te contracteren blijkt een opblaaspop te zijn, die ze in een sc Heerenveen shirtje proppen. Ze heet overigens gewoon Annie, net als de vrouw van de voorzitter van de club aan het Friese Haagje. Ze hebben hun eigen mascotte Groby genaamd, en in plaats van confetti gebruiken ze het nationale product van Groningen, de “suikerklontjes!”

Wat hebben die Groningers nou daadwerkelijk meer dan de Friezen waar ze trots op kunnen zijn. Ok, ze hebben droge worst, Grunninger koek (die met die vieze gekonfijte vruchtjes erin), de Suiker Unie en de Martinitoren, maar daarmee heb je het dan ook wel gehad. Friezen hebben Friesche vlag, Douwe Egberts, Thialf, het skûtsjesilen, de 11 stedentocht, grutte pier en natuurlijk de Kameleon! (en dan heb ik het eerste kievitsei, het kaatsen, het fierljeppen en de oranjekoek nog niet eens genoemd).

In Friesland vind je namen waar sportieve prestaties aan vast kleven, zoals Rintje Ritsma, Falco Zandstra en Ids Postma. In Groningen vind je slechts de schaatsster Marianne Timmer uit Sappemeer, die haar prestaties toch voornamelijk weer aan het Friese ijs in Thialf te danken heeft. In de media wist Piet Paulusma meer naamsbekendheid te krijgen met zijn weerberichten, dan Willem Boomsma de voormalige Big Brother bewoner. Deze laatste woont dan wel in Groningen, maar is van oorsprong toch ook weer een Fries.
Friesland heeft de tweeling Anker, die naast verstand van voetballen ook nog eens verstand op juridisch gebied hebben en tot juristen van het jaar werden gekozen.

In Friesland hebben ze hun stadion gewoon vernoemd naar een persoon die samenhangt met de historie van de club het Abe Lenstra stadion dus. In Groningen gaan ze hun nieuwe stadion “Euroborg” noemen. Op de markt was uw gulden een daalder waard, in het Euroborg stadion zal men waarschijnlijk 1 euro voor een biertje vragen. Daardoor kan Martin Drent zich straks waarschijnlijk voor een euro per biertje helemaal een wielklem zuipen, waarna hij zich met hulp van de Friese gebroeders Anker moet laten vrijpleiten.

Wanneer we alles op een rijtje zetten kunnen we stellen dat het gewoon te maken heeft met een stukje afgunst. Wanneer ze op het veld niet boven de club uit Friesland kunnen uitstijgen, dan zoeken ze gewoon naar iets waar ze voor hun gevoel wel goed in zijn! Tsja, een mens heeft er wat voor over om toch een manier te vinden om een bepaalde titel te verwerven.

Ik las ooit eens ergens een stukje over de inwoners van Groningen, wat volgens mij de kern van de hele zaak is, en wat in alle folders van de landelijke VVV kantoren vermeld zou moeten worden nl:

Alle Groningers stammen af van Friezen... Groningers bestaan dus ook niet echt maar hebben zichzelf bedacht, omdat ze toch iets anders wilden. Dat geeft niet, zij konden een paar honderd jaar geleden niet weten dat de beste en leukste voetbalclub van het Noorden uiteindelijk uit Friesland zou komen. Laat ze... Ze zijn gewoon een beetje gefrustreerd omdat hun voorouders de verkeerde keuze hebben gemaakt en dat ze nu ingeklemd zitten tussen Friesland en Oost-Friesland...

Ach, inmiddels zijn de Friezen er wel aan gewend, gunnen de buren uit Groningen alle lof en waardering voor hun acties, kneuterige spandoekjes, gezang en getrommel tijdens de wedstrijden. Zelfs voor het creatuur van Annie willen ze best wel begrip voor opbrengen. Dat de Groningen supporters zelfs uit stelen gingen om een originele Friese vlag in hun bezit te krijgen, geeft wel aan dat ze eigenlijk diep in hun hart best wel een beetje jaloers op die mooie club uit Friesland zijn, maar het geeft gelijk de domheid van de Groningers weer. De Friezen wisten namelijk allang dat het vlaggetje zwaaien geen makkie is met zo’n grote vlag. Ach, uiteindelijk lacht de Fries zich stiekempjes een ongeluk, want terwijl FC Groningen zich druk moet maken om de nacompetitie hebben de Friezen uitzicht op Europees voetbal!, en daar zijn die “domme” Friezen best “Trots” op!

JOJO ©

Leuk! Die Jo kan best wel leuk schrijven, trouwens.
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
Harris
Basisspeler
Contacteer:

Bericht door Harris »

:D Die Pleuro toch. Leuk stukkie, meid!
KingBee
Wereldspeler

Bericht door KingBee »

Mooie column! En ik heb geen één onwaarheid kunnen vinden!

Even over de wedstrijd....... drie puntjes!!! 0-3
0-1 Hakansson
0-2 Hansson
0-3 Knopper
Net fan dat benaude!
Beetle
Superster
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Ik las dat ze de vlag hadden. Peerd van ome Loeks schijnt er symbolisch op te hebben gescheten. Als het maar bij symbolisch blijft. Vervangen van die vlag wordt een dure grap voor de groep Tammo.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er binnen Heerenveen medewerking is verleend aan die actie. Dat ding ligt normaal gesproken achter slot en grendel in het stadion zelf.
Wéér uit!!!!
rottevalle
Wereldspeler

Bericht door rottevalle »

hahaha ik lach me weer ziek maar jah even over de wedstrijd ik verwacht dat heerenveen op het veld de plek waaar het er echt om gaat weer de sterkste zal zijn
0-2
0-1 hakansson
0-2 selakovic pen

en hoe zit dat met het uitvak is het aantal verkochte kaarten inmiddels bekend
(pl)euro
Basisspeler

Bericht door (pl)euro »

el nino schreef:Berrie 16 heeft ook weer van zich laten horen op de Grunn site van Harris...
Die kerel spoort echt niet, had een bommelding actie in zijn hoofd....

Echt ziek....
<KNIP>

Heb zojuist vernomen dat op het Groningen forum er al een discussie hierover loopt.

Ik heb Berrie het advies gegeven om eens aan een cursus kantklossen te gaan beginnen, desnoods buiten te gaan spelen met een paar giftige reptielen of wat dan ook. Met ludieke acties dit in elk geval niks te maken. En met de ramp in Madrid in ons achterhoofd, denk ik dat dit soort berichten ook totaal niet gepast zijn! Ik mag hopen dat onze fanmasters dit ook inzien!
Laatst gewijzigd door (pl)euro op 19-03-2004 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Vincent
Fanmaster
Contacteer:

Bericht door Vincent »

(pl)euro schreef:Ik mag hopen dat onze fanmasters dit ook inzien!
Bommen Berend wees mij al op dit ideetje van onze Berrie. We hebben het er even over gehad. Zodra het forum het vanochtend weer deed, heb ik de inmiddels 17-jarige dan ook een berichtje gestuurd. Nog geen reactie. We overleggen nog even of we dat joch nog op ons forum willen hebben.

Terug ontopic: waar ligt die vlag normaal gesproken eigenijk? Wat hebben die Groningers moeten uithalen (inderdaad, tenzij ze hulp hebben gehad) om dat ding te pakken te krijgen? Vind het uiteindelijk weer geen verkeerde actie; gelukkig niks beklad dit keer. Jammer dat het van onze kant een beetje stil is, kan toch een aardige traditie worden. Eens kijken wanneer de volgende kans zich aandient.
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Ziek. Dan ben je alle realiteitszin kwijt.

Wat ik me wel afvraag is waarom je dat PB'tje doorspeelt Harris, in plaats van onze fanmasters. (ondanks dat de site platlag, hebben ze nog wel e-mail)
Laatst gewijzigd door Jeroen op 19-03-2004 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Booijstra
Wereldspeler

Bericht door Booijstra »

Berrie is toch al 'overgestapt' naar zijn ander club NAC, dus van hem zijn we af. We wisten wel dat hij van een laag niveau was maar zo enorm laag...
30plus
Selectiespeler

Bericht door 30plus »

eindstand kaarten: 403

Zo moeilijk kan het stelen van de vlag ook niet geweest zijn. Overdag kan je vrij makkelijk het stadion in en uit lopen, bij het uitvak kan je zo de gracht inlopen. Ik ga er van uit dat de vlag ongeschonden (=schoon gewassen) terugkomt. Mocht dat niet het geval zijn krijgen we van FC Groningen vast wel een nieuwe, de transfer van Robben heeft ze genoeg opgeleverd.
Sjoerd
Bankzitter
Contacteer:

Bericht door Sjoerd »

Ik zou zeggen; wissen die Berrie!
ctrl - alt - del :blbl:
Petter Hansson, rots in de branding.
(pl)euro
Basisspeler

Bericht door (pl)euro »

Booijstra schreef:Berrie is toch al 'overgestapt' naar zijn ander club NAC, dus van hem zijn we af. We wisten wel dat hij van een laag niveau was maar zo enorm laag...
Correctie Booijstra, we hebben blijkbaar berrie zijn theatrale afscheid verkeerd begrepen.

volgens zijn eigen zeggen:
Ik GA naar NAC maar ben nog voor heerenveen maar ik kan nooit komen dusse...
Ik snap er ondertussen geen jota meer van met dat joch. Is hij nu voor Nac of voor sc Heerenveen Afbeelding
0515
Jeugdspeler

Bericht door 0515 »

Wie kan mij nog helpen (beetje laat weet het) aan twee kaartjes voor vanavond !!! :?: :?: :(
En wie niet springt.......
mechielz
Basisspeler
Contacteer:

Bericht door mechielz »

Supportersclub of naar het oosterpark bellen.
Harris
Basisspeler
Contacteer:

Bericht door Harris »

Het is uitverkocht, dus dat zal weinig zin hebben.
wikenoost
Invaller
Contacteer:

Bericht door wikenoost »

iemand een tip om de tijd te doden?
nog 3 uurtjes voor we naar het groningse gaan.
zo eerst maar ff naar de wc, denk ik.
Dennisjuhhh
Jeugdspeler
Contacteer:

Bericht door Dennisjuhhh »

Heeft ook iemand een idee hoeveel bussen er gaan?

Er staat op rij 7, dus welke bus is dat :).

En er zijn 2 :stan: bussen heb ik begrepen,

maarjah,

Groningen voor de sfeer
Wij voor de punten, en dat is aan het einde van de rit het belangrijkste.
Trots van het Noorden
Caspar
Superster

Bericht door Caspar »

Dennisjuhhh schreef:Heeft ook iemand een idee hoeveel bussen er gaan?

Er staat op rij 7, dus welke bus is dat :).

En er zijn 2 :stan: bussen heb ik begrepen.
rij 7 betekent bus 7, en er zijn geen NN bussen...

ik heb er onwijs veel zin in. zo nog even de stad in, en dan richting de bussen...

grunn here we come!
Ladies and gentleman: We've got him!
Jack Russell
Jeugdspeler

Bericht door Jack Russell »

Het brand me in, ik baal er van dak er niet bij ben.
0-3 overwinning en mijn avod ist weer goed.
Plaats reactie