Transferbeleid (algemeen)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Peter
Basisspeler

Re: Igor Đurić

Bericht door Peter »

Heerenveen rules schreef: Djuric heeft simpelweg het niveau niet en jij denkt dat twee aankopen een elftal dat een dramaseizoen heeft meegemaakt als deze het weer goed zal laten komen. Er is gewoon te weinig kwalitiet en er zijn minstens drie aankopen nodig en het middenveld heeft een type Pranjic nodig op links. Dus dan kom je al op vier.

Jij hebt blijkbaar het idee dat er voldoende kwaliteit is. Teveel naar Yme geluisterd?????
Je praat gewoon met het geld van iemand anders. Lekker makkelijk. Als je kijkt naar deze selectie is dat bijna dezelfde als vorig seizoen. In principe moeten deze spelers het dus echt wel kunnen. Verder vertrekken Dingsdag en Sibon, daar moet je dus betere spelers voor terughalen. Verder moet je alleen spelers halen als je een ander kunt verkopen. Van mij mogen er best een aantal verkocht worden, daar kun je dan betere spelers voor terug halen. Maar koop nu niet nog meer spelers zonder dat er spelers vertrekken.

Wat ga je nu doen als blijkt dat Heerenveen alleen een centrale verdediger en een spits aantrekt en volgend seizoen met deze selectie voor het kampioenschap speelt. Ga je dan zeggen dat je het altijd wel in deze spelers hebt zien zitten?

Wat deze selectie niet heeft gehad dit seizoen is a) vertrouwen van Sollied, b) een goede voorbereiding, c) rust tijdens het seizoen, d) FANS die ACHTER hun STAAN! Dat heeft dit seizoen gemaakt tot wat het is. Ik ben het met je eens dat het vertrek van Pranjic niet goed is ingevuld. Maar of dat een creatieve speler op linkshalf moet zijn of een spits vind ik om het even. Pranjic bracht Heerenveen iets extra's, namelijk zijn genialiteit. Dit Heerenveen mist een dergelijke speler nu. Helaas ik heb 2 jaar geleden hier al aangegeven dat men Ruiz moest halen. Net overigens als dat ik dat van Pranjic heb gezegd toen Heerenveen hem aantrok.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

Peter schreef:Wat deze selectie niet heeft gehad dit seizoen is a) vertrouwen van Sollied, b) een goede voorbereiding, c) rust tijdens het seizoen, d) FANS die ACHTER hun STAAN! Dat heeft dit seizoen gemaakt tot wat het is.
Je vergeet kwaliteit en mentaliteit. Het belangrijkste.

Als je vele uitwedstrijden hebt gezien dan kun je de conclussie trekken dat deze selectie absoluut winnaarsmentaliteit mist. Vandaag ook weer. Een stel makke lammen zijn het.

Als je dan zo'n slecht seizoen af wilt doen door te concluderen dat ze een slechte voorbereiding hebben gedraaid en dat ze steun misten van de fans dan ga je wel heel erg voorbij aan het gebrek aan kwaliteit. Vorig jaar werden we nog vijfde met dit team, maar het voetbal was niet om aan te zien. Dat kwam alleen maar doordat Sollied tactisch zo sterk was door ze goed verdedigend neer te zetten. Trek daar Pranjic vanaf en je houdt een middelmatig ploegje over.

Wat mij betreft wordt VDB eerste keeper, Janmaat rechtsback, gaat Bak een rol krijgen als pure mandekker als er een goede man naast hem komt te staan, krijgen Roorda, Grindheim en Djuricic een plek op het middenveld en kan Papadopulos blijven. Op de CV positie, de linksback, de linkshalf en de spitspositie moeten goede spelers gehaald worden met mentaliteit. Niet weer de Elms, Beerensen en Assaidis van deze wereld.
Peter
Basisspeler

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Bericht door Peter »

Dat van die Elms, Beerendsen en Assaidis ben ik absoluut niet met je eens. Dat er winnaarsmentaliteit ontbreekt ben ik wel met je eens. Ik kan er ook nog inkomen dat er een andere linksback zou moeten komen. Alleen moet je wel kijken naar wat we nu aan spelers hebben en wat dat allemaal kost. Je kunt nu eenmaal niet ongelimiteerd spelers aantrekken. Er zullen eerst spelers moeten vertrekken. Anders zorg je ervoor dat er geen doorstroming vanuit de jeugd mogelijk is en dat spelers die op de bank of de tribune zitten alleen maar op de club komen om hun salarisstrook op te halen. En daar staan geen misselijke bedragen op.
Als ik een selectie mag samenstellen van haalbare/betaalbare spelers dan zag Heerenveen er misschien hier en daar ook wel anders uit. Heerenveen moet nu goed uitkijken met wat ze doen. Ze hebben misschien nog wel wat geld, maar nu moet je niet kopen om te kopen. Twee spelers aantrekken die met leiderscapaciteiten en doelpunten, de volgende spelers als er mensen vertrekken (wat ik dus wel hoop bijvoorbeeld en ten eerste Popov).
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

Peter schreef:Dat van die Elms, Beerendsen en Assaidis ben ik absoluut niet met je eens. Dat er winnaarsmentaliteit ontbreekt ben ik wel met je eens.
Bij deze spelers doel ik op het gebrek aan winnaarsmentaliteit. Met deze spelers zul je de oorlog nooit en te nimmer winnen.
Veel te slap, te weinig kracht en te weinig duelkracht.

Als je Popov, Beerens, Elm, Kopic, Djuric en Steppe verkoopt, dan heb je wel mooi wat miljoenen te besteden. Komen Sibon, Dingsdag, Smarason en Henrique bij. Dan ben je tien spelers kwijt. Tien salarissen en een aantal transfersommen heb je binnen. En als er niet minimaal 5 miljoen meer ligt voor transfers dan moet het huidige bestuur zich helemaal kapot schamen.
Peter
Basisspeler

Bericht door Peter »

Een Heerenveen met een Berends en Assaidi in vorm en een scorende spits + een leiderstype met winnaarsmentaliteit die van achteruit de boel opbouwt en verdedigend dicht houd zou Heerenveen ver kunnen brengen.

Dat Assaidi nog niet zo ver is, is niet zo vreemd. Kwam laat binnen en moet duidelijk het niveau nog zien te halen. Dat hij potentie heeft is duidelijk. Berends valt me dit seizoen zwaar tegen, maar dat geldt voor meerdere spelers. Zijn balverlies is af en toe dramatisch. Kijk nog maar eens naar de 2-2, het begint daar bij balverlies van Berends. Daar moet duidelijk aan gesleuteld worden. Ik zie Jans dat echt wel gaan doen. Wat dat betreft heb ik daar wel vertrouwen in. Het enige waar ik een beetje mee zit is dat straks Elyounoussi ook weer terugkomt. Dan hebben we 3 gelijkesoortige spelers, samen met een Djuricic die daar eventueel ook kan spelen is dat wat mij betreft wel wat teveel. Minimaal 1 zou je kunnen verkopen.
1983
Forumicoon

Bericht door 1983 »

Peter schreef:Wat deze selectie niet heeft gehad dit seizoen is a) vertrouwen van Sollied, b) een goede voorbereiding, c) rust tijdens het seizoen, d) FANS die ACHTER hun STAAN! Dat heeft dit seizoen gemaakt tot wat het is.
Wat een onzin. De heren hebben genoeg steun gehad het hele seizoen door. Zelfs op het moment dat het in februari echt helemaal mis leek te gaan. Bij de meeste andere clubs was bij zo'n dramatisch seizoen al lang de pleuris uitgebroken. Bij ons bleef het ondanks alles rustig.
Tuurlijk was er af en toe een fluitconcertje hier of daar, maar dat mag toch? Als het goed is mag je het laten blijken maar als het slecht is zeker ook. Je betrokenheid tonen. Niks mis mee. Dat betekend niet dat je ze constant uit hoeft te fluiten. Maar je mag ze bijvoorbeeld na afloop van een dramatische wedstrijd die is verloren best laten blijken wat je van ze vind.

Na iedere nederlaag dit seizoen bleef het publiek naar het ALS komen en bleef NN de ploeg vocaal ondersteunen, dus praat me er niet van dat de fans niet achter hun stonden.
Riverside
Beheerder

Bericht door Riverside »

Wie is Berends? Onze eerste aankoop voor volgend seizoen?
Peter
Basisspeler

Bericht door Peter »

Gearard schreef:Wie is Berends? Onze eerste aankoop voor volgend seizoen?
Sorry hoor ik bedoel Beerens.
Peter
Basisspeler

Bericht door Peter »

Iemand al dat stukje van Grindheim op de officiële site gelezen:
Volgens Grindheim stond het duel in De Kuip symbolisch voor het zo desastreus verlopen seizoen. De Noor wil de afgelopen voetbaljaargang dan ook het liefst zo snel mogelijk vergeten en met een schone lei beginnen aan de nieuwe competitie. ,,Er komt een nieuwe trainer en er komen goede spelers bij. Iedereen moet zich opnieuw bewijzen. Dat is prima. Volgend jaar willen we weer meedoen om de prijzen.’’
Zou er al iets bekend zijn binnen de spelersgroep welke spelers er aangetrokken worden/zijn? Of zou Grindheim hier alleen de verhuurde spelers bedoeld hebben. De woorden komen en bij duiden erop dat het al vast staat. Opmerkelijk vind ik.
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

Peter schreef:d) FANS die ACHTER hun STAAN!
:mrgreen:

Toen we Champions leage haalden was het nog veel stiller in het stadion dan het nu is...
Corruption is everywhere, fight it!
Skopperij
Forumicoon

Bericht door Skopperij »

Peter schreef:Zou er al iets bekend zijn binnen de spelersgroep welke spelers er aangetrokken worden/zijn? Of zou Grindheim hier alleen de verhuurde spelers bedoeld hebben. De woorden komen en bij duiden erop dat het al vast staat. Opmerkelijk vind ik.
Dat is inderdaad een opmerkelijke quote. Grindheim lijkt me niet zo 'groot' dat hij alle ins en outs van de club kent. Ik denk dat Grindheim uit de media vernam dat Heerenveen een nieuwe spits en verdedigers wil. En dat hij er automatisch vanuit gaat dat dat goede aankopen zullen zijn.
Baggerraartje
Wereldspeler

Bericht door Baggerraartje »

Misschien is er intern ook wel gesproken over dit seizoen...en dan zullen er wel verscheidene gezegd hebben, dat er betere spelers bij moeten komen. Ik neem aan dat niemand binnen Heerenveen weer zo`n seizoen wil.
Riverside
Beheerder

Bericht door Riverside »

Ik heb een gerucht opgevangen van iemand binnen de OSSH die goed geïnformeerd is. De directie schijnt gezegd te hebben dat de nieuwe aankopen dit seizoen gehaald moeten zijn voordat de voorbereiding van start is gegaan. Het zou gaan om 6 nieuwe spelers. Ook zijn er nog ruim voldoende financiële middelen om deze aankopen te realiseren.
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

Zou mooi zijn, maar er zijn wel vaker te rooskleurige praatjes aan de OSSH verkocht, om ze tevreden te houden...
Corruption is everywhere, fight it!
Sjoerdbokje
Invaller

Bericht door Sjoerdbokje »

Gearard schreef:Ik heb een gerucht opgevangen van iemand binnen de OSSH die goed geïnformeerd is. De directie schijnt gezegd te hebben dat de nieuwe aankopen dit seizoen gehaald moeten zijn voordat de voorbereiding van start is gegaan. Het zou gaan om 6 nieuwe spelers. Ook zijn er nog ruim voldoende financiële middelen om deze aankopen te realiseren.
Als het dan ook nog goeie aankopen zijn, ben ik helemaal blij :).

Wat er nodig is: scorende middenvelder (Falkenburg?); centrumverdediger (Kruiswijk, Botteghin?); linkerverdediger (Viergever, M. de Jong, El Akchaoui, Amieux?)
Maarten de Jong, de kalkvreter!
Ebiede
Verified
Forumicoon

Bericht door Ebiede »

Sjoerdbokje schreef:Amieux?)
Wie?
Spijt heb je morgen maar!
HVNFL
Selectiespeler

Bericht door HVNFL »

Ebiede schreef: Wie?
Als je het niet cynisch bedoeld; het is een Franse verdediger van Eindhoven. Hij staat onder interesse van onder andere VVV. Ik heb geen idee of Heerenveen daar wat mee kan.

Oja mijn voorkeur gaat uit naar El akchauoi, zal wel niet al te veel kosten en Ausburg is (nog) niet gepromoveerd. Daarnaast wil NEC hem waarschijnlijk kwijt.
Laatst gewijzigd door HVNFL op 11-05-2010 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Sjoerdbokje
Invaller

Bericht door Sjoerdbokje »

Ebiede schreef: Wie?
Remy Amieux is linksback van Eindhoven. Daar heeft hij het best goed gedaan. Voetbalprimeur meldde gister dat hij in de belangstelling van enkele Nederlandse en Belgische clubs stond. Misschien dat Yme cs hem eens bekeken hebben.
Maarten de Jong, de kalkvreter!
Flying Frisian
Superster

Bericht door Flying Frisian »

Weet iemand al iets over de toekomst van Calvin Jong-a-Pin en Milan Kopic. Twee spelers die verhuurd zijn en niet lijken terug te keren bij sc Heerenveen.
vries153
Bankzitter

Bericht door vries153 »

sparta is vandaag gedegradeerd dit zal de prijs van de spelers naar beneden brengen dus misschien kunnen wij daar 1 of 2 jongens halen

ik noem strootman en viergevers, falkenburg speelde een paar leuke potjes maar vond ik toch te wisselvallig en had veel problemen met de trainers een beetje een heethoofd geloof ik
klaas kist
Bankzitter

Bericht door klaas kist »

De enigste heethoofd is zijn coach Aad de Mos. Daar kan ieder willekeurig iemand last van krijgen.
Falkenburg is een goeie jongen. Leek de wedstrijd uit te spelen met een gebroken sleutelbeen.
Heerenveen schijnt interesse te hebben in een Spartaan. Misschien Viergever.
Blizzard
Superster
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Die drie jongelingen hebben de afgelopen tijd weinig indruk gemaakt. Dat is ook logisch want van hen werd zo ongeveer geacht Sparta bij de hand te nemen. Dat kan natuurlijk niet. Daarvoor heb je een aantal goede routiniers nodig. Die ontbreken bij Sparta. Ik denk dat ze in een goed team zich beter op hun eigen voetbal kunnen concentreren, waardoor ze zich weer echt kunnen ontwikkelen.

Het zijn allemaal geen directe versterkingen voor Heerenveen maar als je bijvoorbeeld zo´n Viergever voor een grijpstuiver mee kunt pakken zou dat misschien een buitenkansje zijn. Wel moet er dan nog een echte directe versterking voor centraal in de verdediging bij, want anders los je het verdedigende probleem weer niet op.
Hoho
Bankzitter

Hoeveel geld heeft Heerenveen voor aankopen?

Bericht door Hoho »

Hoeveel geld hebben we eigenlijk, hoeveel is er in kas en hoeveel hebben we eigenlijk verdiend de afgelopen jaren met tranfers?
Overal waar je zoekt op internet, niemand weet precies hoe we er voor staan... veel supporters denken dat we met die transfer-knallers van Alves en Sulejmani bulken van het geld, terwijl het bestuur aangeeft dat er eigenlijk niet zoveel is als veel mensen roepen.

Voor het onderwerp 'Hoeveel geld heeft Heerenveen voor aankopen' wil ik wat meer duidelijkheid scheppen in deze kwestie.

Ik heb wat onderzoek gedaan en hieronder een lijst gemaakt van spelers die verkocht zijn en hoeveel geld ermee gemoeid was.
Ik weet zeker dat ik dingen ben vergeten of dat bepaalde bedragen niet kloppen, misschien heb je zelf een aanvulling?
Help mij om deze lijst rond te krijgen, zodat het allemaal eindelijk eens duidelijk wordt!!!

PS:
Ik vind dat dit onderwerp best zijn eigen kop had kunnen krijgen in "Transfers & Geruchten" omdat het zeker iets toevoegt.
Ook was het in dat geval gemakkelijker en overzichtelijker voor iedereen geweest om op dit onderwerp te reageren.
Kan de Moderator mij uitleggen waarom hij ervoor gekozen heeft dit onderwerp te plaatsen in 'Transferbeleid 2 Zomer 2010 en daarna'??
- Sowiezo vind ik het vreemd dat soms lukraak en zonder kennisgeving berichten
verwijderd worden. Dit forum is toch zeker van ons allemaal?
Laatst gewijzigd door Hoho op 20-05-2010 21:05, 2 keer totaal gewijzigd.
stop staring at my avatar
Hoho
Bankzitter

Bericht door Hoho »

Ik begin voor het gemak in 2002 met:
Marcus Allbäck naar Aston Villa---------------------------3 miljoen
Gerald Sibon naar PSV--------------------------------------1 m.
Erik Edman naar Tottenham ------------------------------2,4 m.
Mika Vayrynen naar PSV------------------------------------ ...... geen idee
Bruggink naar Hannover ----------------------------------- ...... geen idee
Huntelaar naar Ajax----------------------------------------9 m.
Georgios Samaras naar Manchester City----------------- 7,5 m. (+ maximaal E. 2 miljoen ivm behalen Europees vb.)
Hansson naar Stade Rennes --------------------------------....... geen idee
Ugur Yildrim naar Turkije-----------------------------------....... geen idee
Rob Friend naar Duitsland-----------------------------------1,5 m.
Lasse Nilsson naar Saint Etienne----------------------------3,1 m.
Boy Waterman naar AZ---------------------------------------1,5 m.
Miki Sulejmani naar Ajax------------------------------------16,7 m.
Afonso Alves naar Middlesbrough ---------------------------21 m.
Michael Bradley naar Mönchengladbach---------------------2,5 m.
Gianni Zuiverloon naar West Bromwich -------------------- 4,5 m.
Pranjic naar Bayern--------------------------------------------9 m.

Totaal: meer dan 85 MILJOEN EURO

Ben ik wat vergeten? aanvullingen? opmerkingen? :D

Er zijn natuurlijk ook aankopen geweest maar onze topaankoop was Alves en die heeft niet meer dan 4,5 miljoen gekost.
Is het nu raar dat ik als supporter en liefhebber van de SC mij afvraag wat er met al dat geld is gebeurd?
Laatst gewijzigd door Hoho op 20-05-2010 21:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Hoho
Bankzitter

Bericht door Hoho »

Ane Lenstra schreef:En dan vergeet je nog 10 miljoen van Sulejmani. ;)
thx, ik heb het aangepast, typfoutje
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Bruggink, Hansson en volgens mij ook Yildirim zijn transfervrij vertrokken.

Alves is voor circa 18 miljoen euro vertrokken, Sulejmani voor 16,25 en Pranjic voor 7,7.
Baggerraartje
Wereldspeler

Bericht door Baggerraartje »

Superfries88' schreef:Bruggink, Hansson en volgens mij ook Yildirim zijn transfervrij vertrokken.

Alves is voor circa 18 miljoen euro vertrokken, Sulejmani voor 16,25 en Pranjic voor 7,7.
Volgens mij kregen ze voor Yildrim nog 250.000 euris
Wizard
Beheerder

Bericht door Wizard »

Wat een geneuzel.. pak gewoon een jaarrekening van SCH erbij en kijk naar de cijfers..
El Blanquito
Nieuw talent

Bericht door El Blanquito »

Wizard schreef:Wat een geneuzel.. pak gewoon een jaarrekening van SCH erbij en kijk naar de cijfers..
of kijk gewoon op www.transfermarkt.de. Daar staan alle cijfertjes op van de afgelopen seizoenen. Van speelminuten tot toeschouwersaantallen tot transfersommen.
TheArjan
Bankzitter

Bericht door TheArjan »

Hoho schreef:Totaal: meer dan 85 MILJOEN EURO

Ben ik wat vergeten? aanvullingen? opmerkingen? :D

Er zijn natuurlijk ook aankopen geweest maar onze topaankoop was Alves en die heeft niet meer dan 4,5 miljoen gekost.
Is het nu raar dat ik als supporter en liefhebber van de SC mij afvraag wat er met al dat geld is gebeurd?
Ik geloof de club best dat van die 85 miljoen netto niet zo heel veel meer over is, ga maar na:
1. Min (grove schatting) 20% naar zaakwaarnemers en belastingdienst.
2. Een deel moet nog binnenkomen denk ik, vaak gaan dit soort betalingen over vele jaren.
3. Heerenveen heeft veel in de organisatie en het stadion gestoken.
4. Er is wel degelijk geinvesteerd, volgens mij hebben spelers als Kopic, Djuric, Henrique, Elyounoussi en ga zo maar door gemiddeld zeker zo'n 3 miljoen per stuk gekost.

Al met al zal er zeker nog wel wat zijn, maar vele malen minder dan die 85 miljoen die je hier concludeert.
Plaats reactie