14-03-2010: Vitesse - sc Heerenveen (0-1)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Calimero
Forumicoon

Re: Vitesse - sc Heerenveen (14 maart, 14:30)

Bericht door Calimero »

Ook net thuis, de drie punten zijn voor mij echt een opluchting en ik had ze eigenlijk niet meer verwacht. Die grensrechters waren behoorlijk scheel.. :roll:

Dramatische wedstrijd, dramatische sfeer maar toch een pak van mijn hart. Even lucht happen.

Popov was wel man of the match zeg in de eerste helft :lol:
Westi-Fries
Nieuw talent

Bericht door Westi-Fries »

Ik ben ook net terug van de wedstrijd! Wat een Drama maar de punten zijn binnen,

mensen die met de trein " zouden " heb ik niet gezien, ik ben met de trein geweest met 5 anderen!
beetje jammer vond ik dat :( gelukkig wel het uitvak ingekomen :)
BO(NN)YS,

|| ANTI COMBI !! ||
Calimero
Forumicoon

Bericht door Calimero »

Westi-Fries schreef:Ik ben ook net terug van de wedstrijd! Wat een Drama maar de punten zijn binnen,

mensen die met de trein " zouden " heb ik niet gezien, ik ben met de trein geweest met 5 anderen!
Er was wel degelijk een groep aanwezig.
Westi-Fries
Nieuw talent

Bericht door Westi-Fries »

Cyn schreef: Er was wel degelijk een groep aanwezig.
Ik weet dan niet welke dat zijn want we mochten eigenlijk het uitvak niet in maar omdat de politie ons wou beschermen mochten we in uitvak, wij zijn met de trein van 11:27 gegaan en daar waren maar 6 man mee
BO(NN)YS,

|| ANTI COMBI !! ||
Calimero
Forumicoon

Bericht door Calimero »

Westi-Fries schreef: Ik weet dan niet welke dat zijn want we mochten eigenlijk het uitvak niet in maar omdat de politie ons wou beschermen mochten we in uitvak, wij zijn met de trein van 11:27 gegaan en daar waren maar 6 man mee
Zaten op noord, weet er verder ook niet veel van.
paparazzi
Superster

Bericht door paparazzi »

Nog 4 puntjes en we zijn veilig.
Winnen van NEK is een pre!!
Miereneukert!
Flying Frisian
Superster

Bericht door Flying Frisian »

ALS 26.000 schreef:PAwel Wochienogwat bracht ook dynamiek maar wilde vooral heel veel lopen met die bal waardoor er te weinig werd gedaan met de ruimte.
Is het nu werkelijk zoveel moeite je in zo'n mate in je club te verdiepen dat je de namen van haar spelers op een manier kun spellen die klopt?
Riverside
Beheerder

Bericht door Riverside »

Belangrijke 3 punten. Hoe die tot stand zijn gekomen, zijn we straks allemaal vergeten. Hopelijk.

Echt een draak van een eerste helft. Van beide kanten. Zelden zulk slecht voetbal gezien en wat ben ik verschrikkelijk blij dat Nilsson nu bij Vitesse voetbalt en niet hier. Wat een drama die kerel. Weinig kansen, maar dé kans was natuurlijk voor Beerens, echter mist hij koelbloedigheid.

De tweede helft was een stuk attractiever, met als gevolg veel kansen aan beide kanten. Vitesse had wel een duidelijk overwicht, en op basis van de tweede helft denk ik ook dat ze verdienden te winnen. Gelukkig voor ons had Beerens een bevlieging met een dito zondagsschot.

Breuer en Popov zwak, erg zwak, zeer zwak. Nee, gewoon heel erg slecht. Superslecht.

We hebben weer wat lucht. De 11e plek, wat een luxe. :mrgreen:
Jurjenv
Wereldspeler

Bericht door Jurjenv »

Westi-Fries schreef:Ik ben ook net terug van de wedstrijd! Wat een Drama maar de punten zijn binnen,

Ah, ook weer veilig thuisgekomen ;)

Inderdaad, had toch wel een man of 30 verwacht.

Maargoed, leuke dag gehad, mochten van SCH stewards het uitvak dus niet in. Heb dus gewoon 1e rij 129 gezeten, wel mooie plekken. Mooi stadion ook, in de omloop ook, alles netjes, niemand gooit wat op de grond, en munten zowel met geld als pinnen te betalen.

3 punten mee terug en de dag is helemaal positief.

Maar wat was die Beerens slecht, snap niet dat die 90 minuten erin mocht staan.
Jurjenv
Wereldspeler

Bericht door Jurjenv »

Trouwens, heb je verdomme een dak, regent het, is het dak OPEN!!! :x
oldtimer
Superster

Bericht door oldtimer »

Inderdaad een grote opluchting, maar je krijgt bij dit soort wedstrijden wel bijna spontaan een hartverzakking.
Op Bak is dit seizoen geregeld harde kritiek, maar wat een enorme inzet vandaag!
Op dit punt was trouwens sowieso weinig aan te merken, op de bedroevende passing des te meer.
Wat een dom balverlies keer op keer.Gelukkig deelde Vitesse braaf in de malaise.
Het doelpunt van Beerens was een soort vlag op de bekende modderschuit.

Dat we na een eventuele overwinning op NEC veilig zouden zijn ( sommigen beweren dat ) is natuurlijk grote onzin.
Lipton
Forumicoon

Bericht door Lipton »

oldtimer schreef:
Dat we na een eventuele overwinning op NEC veilig zouden zijn ( sommigen beweren dat ) is natuurlijk grote onzin.
Haha, vorig jaar eindigde Heracles met 32 punten (dik) boven de streep. Dat zal dit seizoen niet anders zijn. Natuurlijk verwacht jij na de overwinning op NEC alleen maar nederlagen zeker?
oldtimer
Superster

Bericht door oldtimer »

Met nog 7 speelronden lijkt me 32 punten niet op voorhand voldoende.
En nee, ik verwacht na NEC niet louter verliespartijen , maar we zullen die punten wel eerst moeten halen.
Hielke
Forumicoon

Bericht door Hielke »

Vandaag kun je beter naar teletekstpagina 819 kijken dan naar de wedstrijd zelf. 'A life line', noemen de Engelsen dat. Echt een reuzenstap in de goede richting, en dat met zulk belabberd voetbal.

Op een goed einde van het seizoen. Proost!
trainer
Bankzitter

Bericht door trainer »

Hielke schreef:Vandaag kun je beter naar teletekstpagina 819 kijken dan naar de wedstrijd zelf. 'A life line', noemen de Engelsen dat. Echt een reuzenstap in de goede richting, en dat met zulk belabberd voetbal.

Op een goed einde van het seizoen. Proost!
Op dit moment liever belabberd voetbal MET punten dan goed voetbal zonder.....
teamplayer
Wereldspeler

Bericht door teamplayer »

teamplayer schreef:Ik durf er weinig over te zeggen. Ik hoop....

Opluchting. Een mooi en beslissend doelpunt in een verder droevig duel. 3 punten. Je kunt blijven analyseren over het dekken van Popov, gebrek aan scherpte bij Beerens en Grindheim voorin en Breuer 1 keer achterin, maar dat is al zo vaak benoemd dit seizoen. We zwalken verder naar het einde en hopen dat er op deze vuilnisbelt weer iets moois gaat opbloeien.
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
TWR22
Superster

Bericht door TWR22 »

Niet alleen Popov slecht - ben ik nou blind of is hij gewoon te slecht om te laten staan - maar ook Elm weer zeer matig. Terechte wissel, ik zou zelfs met Losada starten (en ik heb een Elm shirtje maar ja, die doe ik niet aan). Beerens doet eindelijk wat we al tijden roepen: schieten vanaf afstand! Moeten we veel vaker doen! Sibon, Elm, Beerens, schiet vaker joh! Grindheim ook (remember Volendam uit?). DOEN!

NEC winnen en ook Sparta winnen en dan zijn we wer wel toch? Het is toch verschrikkelijk dat, we zo moeten praten met z'n allen, ZEER Heerenveen-onwaardig!
100% achter Marco van Basten!
TWR22
Superster

Bericht door TWR22 »

Zou kunnen, ik zou alleen voor volgend seizoen een linksback halen, Janmaat ontwikkelt zich veel beter dan Popov. Of ik zou Breuer op links zetten en 1 of beter nog 2 nieuwe centrumverdedigers halen! Wielaert en Marcellis! Hansson en Marcellis mag ook.
Flying Frisian
Superster

Bericht door Flying Frisian »

Ane Lenstra schreef:Ik zat te denken aan Marcellis en Botteghin. Marcellis kan ook op rechts, mocht Janmaat geblesseerd zijn. Dan moet er nog een linksback bij, daar schiet mij niet zomaar iemand te binnen, maar er zal toch wel talent bij andere Nederlandse clubs rondlopen welke het niveau waar Heerenveen naar streeft kan halen.
Ik denk dat het team behoefte heeft aan een leider centraal achterin en in mijn ogen zijn zowel Marcellis als Botteghin dat niet. I'm starting to sound like a broken record here, maar Jens Janse en Marcel de Jong lijken mij goede vleugelverdedigers voor sc Heerenveen. Ze zijn Nederlands(talig), hebben potentie en zijn gewend aan het spelen in de Eredivisie, bijkomend voordeel is dat beide spelers in het bezit zijn van een aflopend contract.
Ebiede
Verified
Forumicoon

Bericht door Ebiede »

Flying Frisian schreef: Ik denk dat het team behoefte heeft aan een leider centraal achterin en in mijn ogen zijn zowel Marcellis als Botteghin dat niet. I'm starting to sound like a broken record here, maar Jens Janse en Marcel de Jong lijken mij goede vleugelverdedigers voor sc Heerenveen. Ze zijn Nederlands(talig), hebben potentie en zijn gewend aan het spelen in de Eredivisie, bijkomend voordeel is dat beide spelers in het bezit zijn van een aflopend contract.
Ik zou verdedegind hier graag Van Hese, Blind en Marcellis zien. Goede spelers met een no-nonsens karakter.

On-topic: gistermiddag ouderwets tenenkromend.
Spijt heb je morgen maar!
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

oldtimer schreef: Op Bak is dit seizoen geregeld harde kritiek, maar wat een enorme inzet vandaag!
Op dit punt was trouwens sowieso weinig aan te merken, op de bedroevende passing des te meer.
Ik vond de tweede helft er wel wat strijd inzitten, maar de eerste helft was het helemaal niks hoor. Niemand die de beuk er een keer ingooit, elke keer met de koppies omlaag na een kans van Vitesse. Er moet toch wel iemand zijn die het team dan oppept?
Corruption is everywhere, fight it!
trainer
Bankzitter

Bericht door trainer »

TWR22 schreef:Niet alleen Popov slecht - ben ik nou blind of is hij gewoon te slecht om te laten staan - maar ook Elm weer zeer matig. Terechte wissel, ik zou zelfs met Losada starten (en ik heb een Elm shirtje maar ja, die doe ik niet aan). Beerens doet eindelijk wat we al tijden roepen: schieten vanaf afstand! Moeten we veel vaker doen! Sibon, Elm, Beerens, schiet vaker joh! Grindheim ook (remember Volendam uit?). DOEN!

NEC winnen en ook Sparta winnen en dan zijn we wer wel toch? Het is toch verschrikkelijk dat, we zo moeten praten met z'n allen, ZEER Heerenveen-onwaardig!
Jij hebt een Elm shirtje maar ziet niet dat een Heerenven zonder Elm minder is dan met Elm? Voor de rust deed het middenveld het aardig goed. Er was rust, en ze waren sterker dan Vitesse. Elm blijft in de tweede helft in de kleedkamer achter met een liesblessure, en het middenveld zakt in elkaar. En dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt. Losada is een leuke speler, maar brengt niet meer dan Elm. Hij brengt wel iets anders, niet iets beters. Het is toch raar dat we drie trainers hebben gehad dit seizoen, die alledrie Elm wekelijks opstellen, en niet zien dat het eigenlijk een waardloze speler is. In de ogen van velen hier tenminste. Hebben wij hier gewoon drie waardeloze trainers.... Of de trainers zien dingen die vele supporters niet - willen - zien.

Ja, ik heb ook een Elm shirt, en ik draag het wel! Hij is erg ziek geweest, maar heeft (bijna) het hele seizoen moeten spelen, terwijl hij nog niet beter was, nog steeds niet is, omdat er gewoon niemand anders was. Ondanks dat hij nog steeds niet de oude Elm is, nog steeds de kracht mist, staat hij er wel iedere week. Hij had veel langer rust moeten krijgen, maar kreeg dat niet. Hij is nog steeds niet de Elm van vorig jaar, zal dat dit seizoen ook niet meer worden, maar verdiend meer respect voor zijn inzet. Je zou je shirt met trots moeten dragen, ipv het met schaamte in de kast laten hangen. Als drie trainers hem iedere wedstrijd in de basis zetten, is daar een reden voor. Net zo goed als dat er een reden is dat Dingsdag er nu naast staat, en Popov ook z'n plekkie al een wedstrijd kwijt was.
Fanatic 4-ever
Forumicoon

trainer schreef: Voor de rust deed het middenveld het aardig goed. Er was rust, en ze waren sterker dan Vitesse.
Aardig goed? Het was een dramatische wedstrijd waarin niemand gevaarlijk werd. Beide ploegen waren niet in staat om de bal een halve minuut in de ploeg te houden (alleen met terugspelen op Timmer lukte dat). Van achteruit werden de ballen hoog naar voren gespeeld. En waarom? Omdat het middenveld zich niet aanbood...

Ze waren misschien ietsjes sterker dan Vitesse, maar dat was ook puur omdat die niks konden brengen.
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

trainer schreef:Jij hebt een Elm shirtje maar ziet niet dat een Heerenven zonder Elm minder is dan met Elm? Voor de rust deed het middenveld het aardig goed. Er was rust, en ze waren sterker dan Vitesse. Elm blijft in de tweede helft in de kleedkamer achter met een liesblessure, en het middenveld zakt in elkaar.
Dit kun je toch niet menen? Helaas is het dit seizoen nog maar weinig voorgekomen dat Elm niet speelde dus je kunt niet zeggen dat ze met beter zijn dan zonder en op basis van de wedstrijd kun je deze conclusie maar moeiilijk trekken. Je kunt ook stellen dat er de tweede helft meer kansen zijn afgedwongen dan de tweede en dat kwam omdat er meer dreiging kwam vanaf het middenveld omdat de immer trage Elm niet meedeed.

Vreemd inderdaad dat er 3 trainers hem opstelden want onder de supporters is hij verre van populair. In het NN vak hoor ik wel veel negativiteit over Elm van de mensen om mij heen....
trainer
Bankzitter

Bericht door trainer »

Fanatic 4-ever schreef: Aardig goed? Het was een dramatische wedstrijd waarin niemand gevaarlijk werd. Beide ploegen waren niet in staat om de bal een halve minuut in de ploeg te houden (alleen met terugspelen op Timmer lukte dat). Van achteruit werden de ballen hoog naar voren gespeeld. En waarom? Omdat het middenveld zich niet aanbood...

Ze waren misschien ietsjes sterker dan Vitesse, maar dat was ook puur omdat die niks konden brengen.
Misschien zou ik het iets anders moeten omschrijven, voor de rust was het middenveld de sterkste linies van de zwakken. En als ik de diverse bronnen raadpleeg, ben ik niet de enige die die mening heeft. Maar ja, je kunt wedstrijdsituatie altijd anders uitleggen. Ieder op z'n eigen manier. Elm eruit in de rust - om hem te sparen voor vrijdag - en het middenveld zakt als een plumpudding in elkaar, waar Vitesse weer van kan profiteren. En hoe je het ook uit wilt leggen, in de eerste helft heeft Vitesse bar weinig kansen gehad - wij ook, maar dat werd voorin totaal verprutst. De ballen kwamen er wel, OOK via het middenveld, maar Djuricic en Beerens verspeelden iedere bal. In de tweede helft kwamen die kansen er wel degelijk, en liep Vitesse het middenveld zo voorbij. Vooral eerste 20/25 minuten. En dan is het maar net hoe je dat uit wilt leggen. Waarom het plotseling slechter ging op het midden. Maar zolang drie verschillende trainers Elm nog altijd als een basisspeler zien, ondanks dat hij nog altijd niet 100% hersteld is, zal daar wel een reden voor zijn. En die reden is niet omdat hij zo slecht speelt, maar omdat hij op dit moment de beste keuze is.
AllardP
Wereldspeler

Bericht door AllardP »

Ik vind de kritiek op Elm ook overdreven. In mijn ogen heeft hij zijn motoriek tegen: het lijkt allemaal houterig en traag, net zoals bij bijvoorbeeld Sibon en Breuer. Supporters zien liever drukke baasjes als Grindheim en Bak, maar die zijn niet noodzakelijk effectiever. En gaf Elm niet de dieptepass op Beerens waar de enige 100% kans voor rust uit voortkwam?

Daarnaast vind ik ook dat Elm niet goed gebruikt wordt: hij zou veel dichter bij de spits moeten spelen, want hij is gevaarlijk voor de goal. Misschien is hij als teruggetrokken spits wel op zijn best. Los daarvan speelt hij dit seizoen natuurlijk bepaald niet geweldig, maar dat geldt voor het hele elftal op VdB en Sibon (na de winterstop) na.
Fanatic 4-ever
Forumicoon

trainer schreef: Maar zolang drie verschillende trainers Elm nog altijd als een basisspeler zien, ondanks dat hij nog altijd niet 100% hersteld is, zal daar wel een reden voor zijn. En die reden is niet omdat hij zo slecht speelt, maar omdat hij op dit moment de beste keuze is.
Ik heb ook helemaal geen kritiek op Elm verder, maar vond jouw opmerking over het middenveld dat alles onder de controle had wat overdreven. De tweede helft ging Vitesse namelijk ook opportunistischer spelen en hanteerde meer de lange bal. Dat is in mijn ogen wat anders dan het middenveld overlopen.
DE ZUID
Basisspeler

Bericht door DE ZUID »

Goh, ik ben eindelijk wakker, na de schitterende zege op Vitesse.
Nu vrijdag NEC nog en we zijn veilig, hahahaha.
Maar wat een dramatische wedstrijd zeg.
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
TWR22
Superster

Bericht door TWR22 »

Mensen wat wordt er slecht gestemd op de Man of the Match! Kom op, allemaal stemmen ...
TWR22
Superster

Bericht door TWR22 »

Toch nog 22 stemmen (9 de laatste dag) bij Vitesse - Heerenveen, waarbij Timmer de winnaar is met 11 stemmen en 3 punten pakt. Opvallend is dit toch wel te noemen. 2e is Grindheim die eindelijk punten pakt (2) met 7 stemmen en nipt 3e met 2 stemmen is Janmaat.

Dat brengt ons tot de nieuwe stand:

1. Vandenbussche - 36 punten
2. Dingsdag - 26 punten
3. Papadopulos - 21 punten
4. Lejsal en Sibon - 18 punten
5. Janmaat - 16 punten
6. Assaidi en Svec - 10 punten
7. Beerens - 9 punten
8. Breuer, Djuricic en Losada - 8 punten
9. Henrique en Haglund - 7 punten
10. Bak Nielsen - 6 punten
11. Elm, Grindheim en Timmer - 5 punten