Verdedigers (geruchten in de media)
Moderators: Beheerders, Fanmasters
- Jurjenv
- Wereldspeler
Re: [centraal] Verdedigers en keepers
Wie zegt dat ie daar voor wordt gehaald dan?
- mitrita
- Superster
Toch wel benieuwd naar zijn huidige marktwaarde en de vraagprijs van Ajax, hij is inmiddels toch alweer 30 .Rumsas schreef: Wielaert werd vorige winterstop voor ruim 3,5 miljoen euro overgenomen van FC Twente,
Ajax moet er in elk geval flink op afschrijven en zal misschien ook nog in gedachten hebben dat H'veen bij de transfers van Sulejmani en Huntelaar ook keihard onderhandeld heeft.
-
- Forumicoon
Alsof we dus een 2e Dingsdag binnen halen....Wielaert is iemand die een defensie neerzet en zo' n iemand kunnen wel gebruiken, alleen ben ik niet van zijn verdedigende kwaliteiten onder de indruk. Verdedigend lijkt hij me van hetzelfde niveau als de spelers die we hebben. Het is dus maar net waar de club prioriteit aan geeft (en dat lijkt leiderschap/organisatie boven defensieve kwaliteiten).
- Ironis
- Wereldspeler
Dingsdag heeft geen organisatiekwaliteiten in brede zin. Hij kan de verdediging redelijk op scherp zetten, maar ik denk toch dat Wielaerts verdedigende kwaliteiter beter zijn dan die van Dingsdag op dit moment. In die zin dus zeker een versterking in mijn ogen. Dingsdag maakt makkelijk fouten en staat zelf af en toe te slapen. Wielaert zie ik beter verdedigen en wellicht op een natuurlijkere manier leiding geven in de verdediging. Dingsdag schreeuwt graag (net als Bak).Knipecity schreef: Alsof we dus een 2e Dingsdag binnen halen....
- heerenveenfan1000
- Selectiespeler
Met Wielart en Bak heb je eindelijk weer een degelijk centrum. Denk ook wel dat die twee goed bij elkaar passen.
Ben alleen benieuwed wat de vraagprijs is, als ik de directie was zou ik ook meteen bij PSV informeren voor Marcellis. Is niet alleen jonger, maar kan ook op alle posities in de verdediging goed uit te voeten.
Ben alleen benieuwed wat de vraagprijs is, als ik de directie was zou ik ook meteen bij PSV informeren voor Marcellis. Is niet alleen jonger, maar kan ook op alle posities in de verdediging goed uit te voeten.
Supporter ben je in goede en slechte tijden
- zweed1
- Wereldspeler
Zou Wielaert eerst huren. Kunnen wij deze zomer verder zien. Bak komt ook tekort en zijn contract loopt volgens mij deze zomer af. Daar zou ik dan ook afscheid van nemen. Hij heeft weinig gespeeld en is totaal uit vorm.
Hansson lijkt mij echter niet haalbaar.
Goed alternatief is Joel Ekstrand van Helsingborg IF, speelde al in jong Zweden en is inmiddels opgeroepen voor het A- team van Zweden.
Is nu redelijk betaalbaar, heeft nog maar een contract voor 1 jaar bij Helsingborg. Is een lange (1,89) rechtsbenige centrale verdediger. Momenteel een van de betere verdedigers in Zweden.
Hansson lijkt mij echter niet haalbaar.
Goed alternatief is Joel Ekstrand van Helsingborg IF, speelde al in jong Zweden en is inmiddels opgeroepen voor het A- team van Zweden.
Is nu redelijk betaalbaar, heeft nog maar een contract voor 1 jaar bij Helsingborg. Is een lange (1,89) rechtsbenige centrale verdediger. Momenteel een van de betere verdedigers in Zweden.
-
- Nieuw talent
Klinkt goed, maar ik dacht dat we meer op zoek waren naar een ervaren verdediger?zweed1 schreef:Goed alternatief is Joel Ekstrand van Helsingborg IF, speelde al in jong Zweden en is inmiddels opgeroepen voor het A- team van Zweden.
-
- Superster
Dit gevoel heb ik ook, al moet ik zeggen dat ik geen alternatieven heb die deze positie kan geven. Uit deze ontwikkeling begrijp ik wel dat de club een centrum wil met een mandekker en een 'voetballende' verdediger. Ik zou liever zien dat de club twee pure verdedigers in het midden zet, zeker gezien de aanvallende intenties van de vleugelverdedigers.Ebiede schreef:Los daarvan ben ik nog niet overtuigd van deze aankoop. Ik heb twijfels, gevoelsmatig kan niet verklaren waarom.
- zweed1
- Wereldspeler
Random schreef: Klinkt goed, maar ik dacht dat we meer op zoek waren naar een ervaren verdediger?
Dat is nou precies ons probleem. Wij hebben het geld niet/of willen het niet uitgeven voor een ervaren centrale verdediger. Dan kom je meer in de categorie aanstormende talenten.
Aan deze speler val je geen buil kwa prijs/kwaliteit op dit moment. Tempo maken is wel geboden omdat Chievo (serie A Italie) ook interesse heeft.
- Pietje Paaltjens
- Selectiespeler
Geen aanstormende talenten en zeker geen Skandinavische spelers die zich nog moeten bewijzen. Gewoon een Nederlandse of Nederlandssprekende speler dus. Geen derderangs exoten, balkanknapen of vierderangs Skandinaviërs.
.
-
- Forumicoon
Het zal in de salarissfeer wel lastig worden als de spelers al zouden willen, maar 2 centrale verdedigers uit het rijtje, Hansson, Wielaart, Boulharouz, leek mij wel wat. Dan heb je in 1 keer een brok ervaring en ook wel kwaliteit staan waar je u tegen zegt.
-
Verified
- Forumicoon
Alleen vindt ik Wielaart niet in het rijtje thuis horen. Die andere twee zou ik blij mee zijn, internationaal ervaren en veel meegemaakt.Knipecity schreef: Hansson, Wielaart, Boulharouz,
Wielaart heeft nimmer over de grens gespeeld en geen interlands achter zijn naam.
Spijt heb je morgen maar!
-
- Nieuw talent
Denk dat wielaart wel een goede zal zijn alleen met bak ernaast zie i het niet zo zitten.
We mogen wel wat lengte naast hem want hij is niet erg groot.
En persoonlijk vind ik bak drama.
-
- Forumicoon
De oudgedienden zullen zich nog de eerste Wielaert herinneren die we hier hadden (Gerard). Voor Heerenveen lijkt me junior een versterking. Ervaren, duelkracht, opbouwende kwaliteiten, leiderschap. Op alle vlakken beter dan we nu hebben.
Laatst gewijzigd door Gekko op 22-12-2009 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Verified
- Wereldspeler
Ik weet niet of Heerenveen wel voor Wielaert moet gaan ik bedoel hij is niet de jongste meer en persoonlijk vind ik hem verdedigend niet sterk, ik heb liever dat ze een iets jonger iemand halen die ook nog kan groeien en nu al op een goed nivo zit.
ook heb ik net als anderen een raar onderbuik gevoel bij hem, het kan meevallen maar ik denk dat het op een groot drama zal uitlopen.
ook heb ik net als anderen een raar onderbuik gevoel bij hem, het kan meevallen maar ik denk dat het op een groot drama zal uitlopen.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
- Blizzard
- Superster
- Contacteer:
Ik zie Wielaert eigenlijk steeds meer zitten. Tenminste iemand die kan organiseren. Al druist het misschien een beetje tegen mijn 'filosofie' in omdat ik graag twee echte verdedigers met lengte zie centraal achterin. Maar Wielaert kan dit ongeorganiseerde zooitje misschien eens een keer structuur bijbrengen.
Alles is beter dan de troep die er nu staat.
En met Bak Nielsen en Wielaert kom je inderdaad wat lengte tekort. Naast Wielaert moet een verdediger staan met goede fysieke attributen. Iemand die sterk is, snel is en een beetje lengte heeft.
Zo'n Adeleye van Sparta bijvoorbeeld is tactisch misschien niet sterk en ik betwijfel of hij hier past en het niveau aan kan maar zo'n soort type zou je naast Wielaert moeten zetten. Dan beschik je tenminste over een centraal duo wat complementair aan elkaar is.
Alles is beter dan de troep die er nu staat.
Bak valt mij ook tegen dit seizoen. Met name voor zijn grote blessure vond ik hem erg sterk, ook na die blessure heeft hij een goede fase gekend maar dit seizoen is het gewoon erg matig wat hij laat zien.Denk dat wielaart wel een goede zal zijn alleen met bak ernaast zie i het niet zo zitten.
En met Bak Nielsen en Wielaert kom je inderdaad wat lengte tekort. Naast Wielaert moet een verdediger staan met goede fysieke attributen. Iemand die sterk is, snel is en een beetje lengte heeft.
Zo'n Adeleye van Sparta bijvoorbeeld is tactisch misschien niet sterk en ik betwijfel of hij hier past en het niveau aan kan maar zo'n soort type zou je naast Wielaert moeten zetten. Dan beschik je tenminste over een centraal duo wat complementair aan elkaar is.
-
- Beheerder
Type Douglas? Zelf is Douglas natuurlijk niet haalbaar voor ons, maar Adeleye is wel zo'n type. Is een jongen die nog wel wat dingen moet leren, maar heeft lengte en fysieke kracht.Blizzard schreef:En met Bak Nielsen en Wielaert kom je inderdaad wat lengte tekort. Naast Wielaert moet een verdediger staan met goede fysieke attributen. Iemand die sterk is, snel is en een beetje lengte heeft.
Misschien moet Heerenveen haar scoutingsapparaat eens aanspreken (voor zover dat nog functioneert) en kijken of er ergens zo'n type verdediger rondloopt die haalbaar en betaalbaar is.
Dan hoeven we het gepruts van Breuer, Bak en in mindere mate Dingsdag ook niet meer aan te zien.
- Skopperij
- Forumicoon
Wielaert is eigenlijk de enige serieuze kandidaat voor onze verdediging. Misschien zijn er goede buitenlandse verdedigers, maar die kunnen onze krakkemikkige defensie nooit naar hun hand zetten in relatief korte tijd.
Overigens denk ik dat Bak-Nielsen best acceptabel kan functioneren hoor, met zo'n Wielaert naast zich. Hij is veel te druistig om zelf een defensie te leiden, en als er niemand is waaraan hij zich kan optrekken dan verzuipt 'ie.
Overigens denk ik dat Bak-Nielsen best acceptabel kan functioneren hoor, met zo'n Wielaert naast zich. Hij is veel te druistig om zelf een defensie te leiden, en als er niemand is waaraan hij zich kan optrekken dan verzuipt 'ie.
- Blizzard
- Superster
- Contacteer:
Ik denk ook dat we in eerste instantie een communicator nodig hebben.Skopperij schreef:Wielaert is eigenlijk de enige serieuze kandidaat voor onze verdediging. Misschien zijn er goede buitenlandse verdedigers, maar die kunnen onze krakkemikkige defensie nooit naar hun hand zetten in relatief korte tijd.
Kijk, ik ben ook niet bepaald kapot van de spelers individueel (Breuer, Dingsdag ect). Maar met name in de onderlinge afstemming klopt het voor geen meter. Het oogt veelal onsamenhangend, niet ingespeeld en stuurloos. Misschien dat een 'prater' als Wielaert het wat meer als eenheid kan laten opereren.
Maar eigenlijk zou er naast Wielaert wel iemand moeten staan die hem goed aanvult. Twee 'dwergen' centraal achterin zie ik niet zo zitten, eerlijk gezegd. Ook al kom je er op het gewone normale Eredivisieniveau misschien nog redelijk mee weg.
-
- Jeugdspeler
Ik heb een stille hoop dat Petter Hansson komt. Beetje geruchten op de wereld helpen om Wielaert te huren of contracteren en dan achter de schermen bezig zijn met Petter Hansson.
- Voorstopper
- Superster
- Contacteer:
Hansson lijkt me vrij onwaarschijnlijk voor nu. Die man is aanvoerder (en beste verdediger) bij Rennes, een goede subtopper in Frankrijk. Rennes zal hem zeker tussentijds niet kwijt willen en Hansson lijkt me zelf ook niet de man ernaar om de club zomaar in de steek te laten. Die maakt het seizoen daar wel af, daar twijfel ik eigenlijk niet aan. Dan krijgt hij ongetwijfeld weer een mooi afscheid. Wat er dan gebeurt ligt natuurlijk helemaal open en een terugkeer naar zowel Nederland of Zweden is dan zeker mogelijk.
The two most powerful warriors are patience and time.
- Pietje Paaltjens
- Selectiespeler
Veel mensen hier blijven maar dwepen met Hansson, maar ik zie in hem echt niet onze missing link voor de verdediging. Laat Wielaert dus maar komen, want ik ben het met Voorstopper eens dat een komst van Hansson -als hij inderdaad vertrekt bij Rennes- naar ons nog helemaal niet aan de orde is. Het wordt een beetje wishful thinking op deze manier. Een beetje te weinig realiteitszin.
.
- Skopperij
- Forumicoon
Hansson zie ik ook niet zo snel gebeuren. Waarom zou hij vertrekken bij zijn huidige club? Wielaert vind ik een goede, realistische optie waar we de komende seizoenen veel plezier aan kunnen beleven.
Als het feestje onverhoopt niet doorgaat dan heb ik liever dat ze niemand halen dan een halfbakken talent. Wielaert of niets, wat mij betreft.
Als het feestje onverhoopt niet doorgaat dan heb ik liever dat ze niemand halen dan een halfbakken talent. Wielaert of niets, wat mij betreft.
- JayT
- Wereldspeler
Tja, wielaert en niemand anders?
Ja, oke...noem dan es een naam? Tja, zover kom ik nu ook weer niet. Hansson, Khalid...tja, de een wat meer onhaalbaar dan de ander. Ik mag aannemen dat men bij de scouting wel ergens een type vergelijkbaar met wielaert kan vinden.
Plat gezegd een (ervaren) verdediger die het hele zaakje kan leiden en het voortouw neemt, kan communiceren en natuurlijk (financieel) haalbaar.
Oke, nu krijgen we weer zo'n stel, maar stel dat Heerenveen niet komt met Wielaert, maar wel met de 'verrassing' zoals Kuiper het bracht. Een CV die écht kan verdedigen en het zaakje leiding kan geven.
[wishful thinking modus aan] Heerenveen krijgt per wedstrijd nog geen doelpunt tegen en het staat organisatorisch beter. Man o man, wat een opmars van de Friese ploeg! [/wishful thinking modus uit]
Ja, oke...noem dan es een naam? Tja, zover kom ik nu ook weer niet. Hansson, Khalid...tja, de een wat meer onhaalbaar dan de ander. Ik mag aannemen dat men bij de scouting wel ergens een type vergelijkbaar met wielaert kan vinden.
Plat gezegd een (ervaren) verdediger die het hele zaakje kan leiden en het voortouw neemt, kan communiceren en natuurlijk (financieel) haalbaar.
Oke, nu krijgen we weer zo'n stel, maar stel dat Heerenveen niet komt met Wielaert, maar wel met de 'verrassing' zoals Kuiper het bracht. Een CV die écht kan verdedigen en het zaakje leiding kan geven.
[wishful thinking modus aan] Heerenveen krijgt per wedstrijd nog geen doelpunt tegen en het staat organisatorisch beter. Man o man, wat een opmars van de Friese ploeg! [/wishful thinking modus uit]
No offense, but....Defense! Defense!
- Skopperij
- Forumicoon
Een vergelijkbaar type zal misschien wel ergens rondlopen, maar niet binnen Nederland. En het wordt wel heel dramatisch als je een nieuwe Djuric of Kopic binnenhaalt. Dus alleen maar doen als je verdomd zeker van je zaak bent. Met Wielaert ben je redelijk zeker.
Maar ja: als er in het buitenland een beest van een verdediger is, dan hadden ze die afgelopen zomer wel gehaald i.p.v. Djuric zou je denken...
Maar ja: als er in het buitenland een beest van een verdediger is, dan hadden ze die afgelopen zomer wel gehaald i.p.v. Djuric zou je denken...
- JayT
- Wereldspeler
Ja, redelijk zeker. Okee, je bent nooit helemaal zeker. Maar Wielaert is ook maar bank/tribuneklant. Ik denk dat je toch liever een speler hebt die wedstrijden in de benen heeft, in plaats van acteren bij jong ajax (kijk naar Djuric...geen serieuze wedstrijd in de poten het laatste halfjaar voor hij hierheen kwam)Skopperij schreef:Een vergelijkbaar type zal misschien wel ergens rondlopen, maar niet binnen Nederland. En het wordt wel heel dramatisch als je een nieuwe Djuric of Kopic binnenhaalt. Dus alleen maar doen als je verdomd zeker van je zaak bent. Met Wielaert ben je redelijk zeker.
Ja, je weet niet wat de achterliggende gedachte is van de aankoop Djuric. Een verdediger van een miljoentje en dan mag hij gebracht zijn als de Alex van heerenveen...als hij zich niet kan onderscheiden bij de beloften zullen we wellicht afscheid van em moeten nemen. Heb het idee dat Djuric vooral gehaald is om - toen vooral - Bak en Dingsdag het vuur aan de schenen te leggen. Maar met middelmaat kom je niet verder.
Ik denk dat 'we' nu juist op zoek zijn naar een verdediger, met de gedachte dat Bak/ Dingsdag hém juist het vuur aan de schenen moet leggen.
Dus van situatie Bak in de basis, Djuric op de bank naar aankoop, Bak op de bank.
Ik denk (en hoop ook) dat hem daar het verrassende effect in zit.
No offense, but....Defense! Defense!
-
- Beheerder
Tja, dat proberen Yme en co al een paar jaar. Zonder veel succes. Kopic, Djuric. Nee, doe mij Wielaert maar. Direct inzetbaar, en je weet wat je aan 'm hebt. Dat is met eerdergenoemde spelers nog maar de vraag.JayT schreef:Oke, nu krijgen we weer zo'n stel, maar stel dat Heerenveen niet komt met Wielaert, maar wel met de 'verrassing' zoals Kuiper het bracht. Een CV die écht kan verdedigen en het zaakje leiding kan geven.
- TWR22
- Superster
Is Djuric gehaald door Sollied?
Jongens, dat Wielaert op de bank van Ajax zit zegt HELEMAAL NIKS! Ik wil de hele bank van Real Madrid wel hebben, dat zijn allemaal basisspelers bij ons en dan worden we nog kampioen ook! Wielaert is niet voor niks door Ajax opgehaald, hij speelde in die tijd bij Twente echt supergoed. Ze halen hem echt niet voor niks hoor, voor serieus geld. Is Sulejmani dan ook niks? We weten toch wel beter? Het kan dus andere factoren hebben dat hij daar niet slaagt bedoel ik te zeggen ...
Wielaert zie ik dolgraag bij ons komen! Dingsdag ernaast, zodat hij gaat spelen als in zijn Hansson tijd, Breuer op de bank en de backs kennen we. misschien Breuer op de rechtsback, dat deed hij toch aardig vroeger, beter dan centrale verdediger vind ik.
Jongens, dat Wielaert op de bank van Ajax zit zegt HELEMAAL NIKS! Ik wil de hele bank van Real Madrid wel hebben, dat zijn allemaal basisspelers bij ons en dan worden we nog kampioen ook! Wielaert is niet voor niks door Ajax opgehaald, hij speelde in die tijd bij Twente echt supergoed. Ze halen hem echt niet voor niks hoor, voor serieus geld. Is Sulejmani dan ook niks? We weten toch wel beter? Het kan dus andere factoren hebben dat hij daar niet slaagt bedoel ik te zeggen ...
Wielaert zie ik dolgraag bij ons komen! Dingsdag ernaast, zodat hij gaat spelen als in zijn Hansson tijd, Breuer op de bank en de backs kennen we. misschien Breuer op de rechtsback, dat deed hij toch aardig vroeger, beter dan centrale verdediger vind ik.
100% achter Marco van Basten!
-
- Wereldspeler
'Heerenveen toont belangstelling voor Jordy Buijs'
Omroep Gelderland meldt dat SC Heerenveen opnieuw belangstelling toont voor een Graafschap-speler. Nadat de Friezen begin dit seizoen al Oussama Assaïdi overnamen van de Superboeren zou men ditmaal lonken naar de diensten van Jordy Buijs.
Foto: Orange Pictures
De pas 20-jarige Buijs geldt dit seizoen als de steunpilaar bij De Graafschap, momenteel de ranglijstaanvoerder van de Jupiler League. Als centrale verdediger wist de voormalig jeugdspeler van Feyenoord liefst zeven maal doel te treffen dit seizoen. Met zijn goede spel zou Buijs zichzelf in de kijker hebben gespeeld bij diverse clubs.
Buijs zelf zegt niks te weten over een eventuele transfer richting Friese club. "Ik weet zelfs niks, op geruchten ga ik niet in. Maar ik heb het hier naar mijn zin en wil graag kampioen worden", zo laat de mandekker na afloop van het bekerduel Jong De Graafschap - NAC Breda weten aan Omroep Gelderland.
Bij deze!
Omroep Gelderland meldt dat SC Heerenveen opnieuw belangstelling toont voor een Graafschap-speler. Nadat de Friezen begin dit seizoen al Oussama Assaïdi overnamen van de Superboeren zou men ditmaal lonken naar de diensten van Jordy Buijs.
Foto: Orange Pictures
De pas 20-jarige Buijs geldt dit seizoen als de steunpilaar bij De Graafschap, momenteel de ranglijstaanvoerder van de Jupiler League. Als centrale verdediger wist de voormalig jeugdspeler van Feyenoord liefst zeven maal doel te treffen dit seizoen. Met zijn goede spel zou Buijs zichzelf in de kijker hebben gespeeld bij diverse clubs.
Buijs zelf zegt niks te weten over een eventuele transfer richting Friese club. "Ik weet zelfs niks, op geruchten ga ik niet in. Maar ik heb het hier naar mijn zin en wil graag kampioen worden", zo laat de mandekker na afloop van het bekerduel Jong De Graafschap - NAC Breda weten aan Omroep Gelderland.
Bij deze!
-
- Wereldspeler
Hehe leuk te lezen. 2 weken geleden hier al gepost dat ik hem er graag bij zou willen hebben. Staat daar echt goed te spelen en kan ook nog eens een vrije trap nemen. Bovendien nederlander en jong. Deze jongen en Wielaert erbij en dan hebben we een degelijk centrum. Popov eens bijbrengen dat hij niet aan de buitenkant moet dekken en bij de lijn langs uitverdedigt dan staat er een degelijke verdediging.