Dat van die trein klopt inderdaad niet helemaal. Ze zaten wel in de trein maar mochten zich niet bij de fans voegen van de politie. Dat de prijs ooit genoemd werd, zou wel eens willen weten wanneer dat begonnen is, wordt nu als alibi gebruikt. Wie is daar over begonnen eigenlijk. Is dit weer gekomen uit de koker van Willem Bosma of is dat ooit in het forum gezegd? Gek eigenlijk.... Kan het me niet voor de geest halen. Het kan best zijn dat het hier gezegd is maar als iemand me op de tekst kan wijzen mag die het zeggen.
Hij heeft gelijk als hij de prijzen van de trein afzet tegen die van de bus. Het is goedkoper. Waar het de fans met vrij vervoer om gaat, is die vrijheid. Men kan op eigen gelegenheid naar het stadion en de dag zelf invullen zoals ze willen. Ze zijn niet gebonden aan de snelheid van de bus.
Ik was noodgedwongen met de trein. De bussen zaten vol....
Opmerkelijk trouwens dat hij aanhaalt dat degenen die schuldig zijn zeer zwaar worden veroordeeld. Niets mis mee, maar als het om de communicatie gaat tussen de verschillende politiekorpsen dan is hij opmerkelijk mild als hij zegt "niet van het hoogste niveau is geweest." Kom op Sietze, wees eens een vent. Die was gewoon slecht! Draai nu niet met wollig taalgebruik om de brei heen! Waarom hij het woord "gedrogeerd" in de mond neemt is helemaal voor zijn rekening.
Taferelen als in Volendam (was fantastisch) zijn nu (even) verleden tijd. De twee supportersgroepen hadden niets tegen elkaar en kwamen voor- en deels na de wedstrijd bijeen. Erg zonde dat die mogelijkheid ons nu is ontnomen....
Anyway, hij zal zijn stuk wel gebaseerd hebben op Willem Bosma. En dat is nu een bron "die nou niet van het hoogste niveau is geweest". Komt voor mijn rekening.