Verdedigers (geruchten in de media)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Voorstopper
Superster
Contacteer:

Re: [centraal] Verdedigers en keepers

Bericht door Voorstopper »

Heerenveen zal Tiendalli niet snel aantrekken. Janmaat hebben we immers al en die heeft een mooie duit gekost. Die moet dan ook de tijd en ruimte krijgen.

Verder vind ik het een acceptabele speler, maar geen versterking.
The two most powerful warriors are patience and time.
thestreets
Bankzitter

Bericht door thestreets »

Scenario: Positie van Wieleart bij Ajax verandert niet, Ajax moet snoeien in de salariskosten en wij kunnen deze ervaren nederlandse subtop verdediger redelijk simpel oppikken..

Idee?
Habemus san Marco!
Skopperij
Forumicoon

Bericht door Skopperij »

Zoiets stond inderdaad ook op telesport.nl:
Wielaert op zijspoor

Rob Wielaert beleeft zware tijden bij Ajax. De verdediger was aan het begin van de voorbereiding nog reserveaanvoerder, maar lijkt niet meer in de plannen van Martin Jol voor te komen. Uit bij het nog ongeslagen VVVVenlo maakt de vorig jaar van FC Twente overgenomen speler voor de derde keer op rij geen deel uit van de wedstrijdselectie.

Oleguer krijgt opnieuw de voorkeur om achter het tot dusver solide centrale duo Toby Alderweireld-Jan Vertonghen op de bank plaats te nemen. „Ik heb vier centrale verdedigers en neem er meestal drie mee”, legde Jol uit. „Door blessures of vormverlies kan ik andere keuzes maken”, schreef hij Wielaert nog niet volledig af.

Ook aankoop Thimothee Atouba blijft thuis. Mitchell Donald – donderdag tegen Timisoara nog afwezig door ziekte – reisde gisteren wel mee naar het hotel in Limburg. Jol beslist vandaag welke van de 19 Ajacieden afvalt en op de tribune moet plaatsnemen.
Wielaert kan best een interessante optie zijn. Het hangt vooral af van Michael Dingsdag: als hij zijn contract niet verlengt zou Wielaert exact de speler kunnen zijn die we nodig hebben: Nederlander, ervaring, leider.
Jarno!
Nieuw talent
Contacteer:

Bericht door Jarno! »

Wielaert zou inderdaad een zeer welkome versterking zijn voor ons. Ik denk alleen dat het Ajax-salaris wat hij nu opstrijkt een wel eens een groot obstakel zou kunnen vormen.
zweed1
Wereldspeler

Bericht door zweed1 »

Skopperij schreef:Wielaert kan best een interessante optie zijn. Het hangt vooral af van Michael Dingsdag: als hij zijn contract niet verlengt zou Wielaert exact de speler kunnen zijn die we nodig hebben: Nederlander, ervaring, leider.

Neem toch aan dat de club niet wil verlengen, dan komen we nooit van matige spelers af.
Voorstopper
Superster
Contacteer:

Tenzij Wielaert perse een buitenlands avontuur aan wil gaan, zie ik hem hier wel tekenen voor het salaris dat Dingsdag hier ontvangt. Weet alleen niet wat de "concurrentie" doet. Ik denk daarbij aan een club als Utrecht.

Wel een jongen met leiderskwaliteiten en veel ervaring. Een dergelijk iemand zou het bij ons achterin wel neer kunnen zetten. Met een harde sloper naast zich kan hij zeker van waarde voor ons zijn. Hij blijft echter wel een kwetsbare speler in de grote ruimtes 1 op 1. Maar goed, je kunt niet alles hebben. Je moet als bestuur zoeken naar de goede combinatie achterin.
hummelinho
Invaller

Bericht door hummelinho »

Een andere naam voor centraal achterin: Vadim Demidov, een 22-jarige Russische Noor van Rosenborg.

Ik heb hem eerlijk gezegd nog nooit zien spelen, maar ik verwacht dat het voor Heerenveen een uitstekende aanwinst zal zijn. Waarom? Hij is pas 22 jaar en is altijd basisspeler bij Rosenborg, hij wordt door zijn genoemd als aandeel in het Noorse kampioensschap en wordt door de scouts van Football Manager gezien als groot talent. Daarnaast heeft hij geen lang doorlopend contract (tot 1 januari 2011), is hij al eenmalig international van Noorwegen en is hij op alle posities achterin inzetbaar.

Volgens zijn profiel op transfermarkt.co.uk moet hij tussen de 2 en 2.3 miljoen euro kosten.
drika746
Superster

Bericht door drika746 »

Wij hebben eerder een speler gekocht die op dat moment 1 interland had gespeeld voor Noorwegen .. :wink:
hummelinho
Invaller

Bericht door hummelinho »

Daar heb je gelijk aan, onze scouting zal hem ook wel eens bekeken hebben. Ik laat het ook graag aan hun over, maar het lijkt me een interessante speler.
Ebiede
Verified
Forumicoon

Bericht door Ebiede »

Vaag gerucht gehoord:

Heerenveen zou bezig zijn om Peter Niemeyer in de winterstop over te nemen van Werder Bremen.

Dit is een verdediger/middenvelder.
Spijt heb je morgen maar!
SCH-FAN
Wereldspeler

Bericht door SCH-FAN »

Ebiede schreef:Vaag gerucht gehoord:

Heerenveen zou bezig zijn om Peter Niemeyer in de winterstop over te nemen van Werder Bremen.

Dit is een verdediger/middenvelder.
Niemeyer is wel een goede verdediger, zou ik er best graag bij willen hebben. Fysiek sterk, kan goed koppen. Zou een leuke versterking zijn.
Twente heeft een Cheik maar wij hebben de Koning!
JayT
Wereldspeler

Bericht door JayT »

ken hem verder niet (wel jeugdinternational), maar hij wordt daar als 12/13e man beschouwd als ik het forum op transfermarkt ff gauw doorlees...(vervanger van - ook al speelt ie nu - Breuer? :lol: )
No offense, but....Defense! Defense!
Voorstopper
Superster
Contacteer:

Lijkt me nu alleen wel vreemd om een verdediger aan te trekken als je nog spelers als Djuric en Kopic hebt. Vallen die dan zo tegen? Aan de andere kant moet er wel wat gebeuren bij ons achterin... Maar goed, het is dan ook maar een vaag gerucht...

Niemeyer was bij "het oude" Twente altijd wel een betrouwbare centrale verdediger, die eventueel ook defensief op het middenveld kan spelen en vanuit de Bundesliga is er altijd wel interesse voor hem geweest. De stap naar Werder was uiteindelijk dan ook een logische, maar wel een iets te grote.

Lijkt mij zeker een speler die van waarde zou kunnen zijn voor ons. In de Bundesliga klappen ze er flink op. Het is geen schande om buiten de boot te vallen bij Werder als je Mertesacker, Pasanen en Naldo voor je hebt staan.
El Conde
Selectiespeler

Bericht door El Conde »

Lijkt me nu alleen wel vreemd om een verdediger aan te trekken als je nog spelers als Djuric en Kopic hebt. Vallen die dan zo tegen?
Ze spelen beide niet, ondanks dat deze verdediging veel kritiek krijgt, dus echt goed doen ze het natuurlijk niet en met name de situatie van Kopic is zorgelijk, die is hier al meer dan een jaar.
drika746
Superster

Bericht door drika746 »

Misschien een idee om Kopic intensief om te scholen naar linksback, daar kunnen voor hem nog wel mogelijkheden liggen.
Blizzard
Superster
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

drika746 schreef:Misschien een idee om Kopic intensief om te scholen naar linksback, daar kunnen voor hem nog wel mogelijkheden liggen.
Daarvoor ontbreekt het hem absoluut aan snelheid en wendbaarheid.
El Conde
Selectiespeler

Bericht door El Conde »

Misschien kan het een goede keeper worden. Hij heeft de lengte er voor 8)
Pietje Paaltjens
Selectiespeler

Bericht door Pietje Paaltjens »

Blizzard schreef: Daarvoor ontbreekt het hem absoluut aan snelheid en wendbaarheid.
Ik vind het zeker geen slecht idee. Popov zijn rol zou op korte termijn wel eens uitgespeeld kunnen zijn...
.
Blizzard
Superster
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Ik vind het zeker geen slecht idee. Popov zijn rol zou op korte termijn wel eens uitgespeeld kunnen zijn...
Kopic op de linksback :lol:

Die gast wordt aan alle kanten voorbij gelopen op snelheid, zelfs door eenvoudige spelers als Ruben Schaken ect...

Op de backposities moet je wendbare gasten hebben, geen lantarenpalen...

Kopic heeft met zijn lengte en sterke lijf het perfecte postuur om centraal achterin te spelen. Ik zag ook wel dat hij aan de bal nog vrij sierlijk is ook. Wat er aan onbreekt weet ik niet precies maar als het hem linkscentraal niet lukt, lukt het hem nergens, bij Heerenveen...
Flying Tilster
Forumicoon

Bericht door Flying Tilster »

Gewoon linkscentraal posteren. Dingsdag heeft ondertussen zijn kansen behoorlijk verspeeld.
Hij zou voor de opbouw moeten zorgen, maar laat dat vanaf vorig seizoen niet meer zien. Verdedigend is Dingsdag zeer zeer zeer zwak. Hopen dat Kopic zich nu onder JdJ zich wat beter ontwikkeld en dan maar eens voor de leeuwen gooien.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Blizzard
Superster
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Flying Tilster schreef:Gewoon linkscentraal posteren. Dingsdag heeft ondertussen zijn kansen behoorlijk verspeeld.
Hij zou voor de opbouw moeten zorgen, maar laat dat vanaf vorig seizoen niet meer zien. Verdedigend is Dingsdag zeer zeer zeer zwak. Hopen dat Kopic zich nu onder JdJ zich wat beter ontwikkeld en dan maar eens voor de leeuwen gooien.
Ik ben absoluut geen fan van Dingsdag maar waaruit blijkt dat Kopic beter dan hem is? Dan zou ik nog eerder voor Djuric gaan, onze Servische neo-international...
Flying Tilster
Forumicoon

Bericht door Flying Tilster »

Ik beweer nergens dat Kopic beter is, maar ben Dingsdag spuugzat.
Dan wil ik nu wel eens een Kopic (of Djuric) zien. Dingsdag kan niet verdedigen en heeft dat al menigmaal laten zien.
Als we dan minder zgn. opbouw hebben van achteruit is jammer, maar ik heb liever een verdediger achterin staan dan een speler die EN niet meer kan opbouwen EN niet kan verdedigen.

Dingsdag is één grote ergernis momenteel. Hij doet zich voor als DE man, maar laat helemaal niks meer zien.
Hij zou degene moeten zijn die achterin de boel op sleeptouw neemt, maar ik zie het niet.. Ik houd elke keer mijn hart vast als hij één-tegen-één komt te staan. Heb zelfs op dat moment (één-tegen-één) meer vertrouwen in Breuer.

Maar goed... dit topic gaat over eventuele aankopen. :wink:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Lardy
Superster

Bericht door Lardy »

Van het winter Marcel de Jong van Roda maar halen voor 2 ton als back-up van Popov(of als vervanger natuurlijk). Hij is van het zomer transfervrij.
Blizzard
Superster
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Lardy schreef:Van het winter Marcel de Jong van Roda maar halen voor 2 ton als back-up van Popov(of als vervanger natuurlijk). Hij is van het zomer transfervrij.
Nog meer breedtespelers? Ik geloof dat we daar al meer dan genoeg van hebben rondlopen. Als we gaan inkopen, laat het dan aub spelers zijn die echt iets toevoegen.

Overigens lijkt de Jong mij niet veel minder dan Popov. Maar is hij dermate beter dat we op die positie voorlopig eindelijk eens 'klaar' zijn? Ik denk het niet...
heerenveenfan1000
Selectiespeler

Bericht door heerenveenfan1000 »

Ik was gisteren weer eens in Hierden, kwam ik erachter dat Heerenveen meerdere keren heeft geinformeerd naar Henk Timmer. Heerenveen was serieus geinteresseerd, maar het geld wat Timmer vroeg vond Heerenveen simple weg veels te veel.

Niet de eerste keer dat een transfer afgeketst omdat het bestuur ontzettend zuinig is. Maar goed, al kregen we geld tegoed,ik denk dat Timmer niet echt van meerwaarde zou zijn voor deze selectie. Tuurlijk, we konden pas met een gebleseerde Lejsal wel een ervaren iemand gebruiken, maar ik vind dat VDB het prima heeft gedaan.
Supporter ben je in goede en slechte tijden
Blizzard
Superster
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

heerenveenfan1000 schreef:Ik was gisteren weer eens in Hierden, kwam ik erachter dat Heerenveen meerdere keren heeft geinformeerd naar Henk Timmer. Heerenveen was serieus geinteresseerd, maar het geld wat Timmer vroeg vond Heerenveen simple weg veels te veel.

Niet de eerste keer dat een transfer afgeketst omdat het bestuur ontzettend zuinig is. Maar goed, al kregen we geld tegoed,ik denk dat Timmer niet echt van meerwaarde zou zijn voor deze selectie. Tuurlijk, we konden pas met een gebleseerde Lejsal wel een ervaren iemand gebruiken, maar ik vind dat VDB het prima heeft gedaan.
Hahaha, in deze ben ik hardstikkene blij dat het bestuur 'ontzettend' zuinig was. Timmer is namelijk geen topsalaris waard...
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

heerenveenfan1000 schreef:Niet de eerste keer dat een transfer afgeketst omdat het bestuur ontzettend zuinig is.
Even los van de kwaliteiten van Timmer: is het niet erg makkelijk om te stellen dat Heerenveen erg zuinig is? Bij Feyenoord en misschien zelfs AZ heeft hij bedragen ontvangen die geen speler bij ons ontvangt. De vraag is of zijn eisen wel dusdanig realistisch zijn geweest dat je wel akkoord dient te gaan. Het zou absoluut wanbeleid om een doelman met die leeftijd een hoger salaris te geven dan welke speler van Heerenveen dan ook.

Om te stellen dat Heerenveen zuinig is geweest zou het wel goed zijn om de bedragen van Heerenveen te kennen en die te vergelijken met de eisen van Timmer. Ligt die gewoon relatief hoog, dan ben je niet zuinig, maar heel verstandig om het niet te doen. Laat duidelijk zijn dat Henk sowieso geen toegevoegde waarde is. Zelfs Sollied constanteerde dat :wink:.
heerenveenfan1000
Selectiespeler

Bericht door heerenveenfan1000 »

Nee in dat opzicht ben ik het wel met je eens, maar als op een gegeven moment je keer op keer hoort dat transfers afketsen omdat het bestuur van Heerenveen niet het vereiste geld wil betalen, zegt dat toch wat. Tuurlijk, Timmer is absolut niet iemand die salarissen verdient te krijgen zoals hij dat zelf graag wil, maar er zijn wel heel wat gevalletjes waarin het bestuur van Heerenveen wegens financiele redenen niet met een speler eruit kwam ondanks dat de speler zeer geinteresserd was in een eventuele transfer.
Supporter ben je in goede en slechte tijden
El Conde
Selectiespeler

Bericht door El Conde »

Het bestuur heeft voor en tijdens het seizoen 2008-2009 voor meer dan 10 miljoen aan spelers gehaald, maar niet 1 speler daarvan kan overtuigen. Ik snap wel dat ze daarvan zijn geschrokken en nu een stukje voorzichtiger zijn. Ze hebben de boel geavlueerd en zijn tot de conclusie gekomen dat ze beter zijn in goedkope onbekende spelers halen, opleiden, beter maken en weer doorverkopen.
(althans, zo schat ik dat in ;-))
Wiggs
Wereldspeler

Bericht door Wiggs »

Jol: 'Kans op vertrek Wielaert is groot'
Robbie Wielaert lijkt van Ajax-coach Martin Jol te mogen vertrekken in de winterstop. De verdediger komt dit seizoen amper in actie voor de Amsterdamse club en moet het meestal stellen met een plaats op de tribune.

Jol wil niet definitief bevestigen dat Wielaert naar een andere club mag uitkijken. "Wil jij vier maanden van tevoren van je baas horen dat je weg mag? Zo zit dat niet", zegt hij op de persconferentie in de aanloop naar het duel met Willem II.

Desondanks is de kans op een vertrek van de ervaren verdediger groot. "De kans is groot. We hebben vier centrale verdedigers, en hij is de derde of vierde in de rangorde. Als Jan Vertonghen of Toby Alderweireld ontbreekt, gaan we weer een keus maken."
Bruikbare speler voor ons?wat mij betreft wel
Plaats reactie