We houden dus als verdedigers nu over: Janmaat, Breuer, Bak, Djuric, Dingsdag, Kopic, Koning en Popov. Acht man voor vier posities waarvan er eentje (Kopic) amper in het eerste gespeeld heeft in officiële wedstrijden. Getalsmatig voldoende maar kwalitatief in de breedte niet geweldig.
mischien even afwachten hoe Kopic zich ontwikkeld dit seizoen, voor hetzelfde staat er over een maandje of 2 een sterke verdediging met een goede backup
Hoho schreef:Ik hoor net dat Calvin Jong A Pin verhuurd wordt aan Vitesse.
Mijn bron is iemand binnen de Vitesse organisatie, hoogst onbetrouwbaar dus
Dit maakt misschien de weg vrij voor een nieuwe verdediger / verdedigende middenvelder?
Het zou gunstig zijn als Jong a Pin weg zou gaan. Hoe langer hij blijft hoe langer hij min of meer in de weg zit. Hij wordt toch niet gebruikt. Zelfde geld in principe voor Vandenbusche. Als Jong A Pin daadwerkelijk naar Vitesse verkast wordt hij concurent van Drost of hij moet gehaald worden voor de positie centraal achterin.
.
Maar een nieuwe verdediger of verdedigende middenvelder? Dat is toch helemaal niet aan de orde? Spelers genoeg voor die posities.
Volgens mij is het voor iedereen duidelijk dat er sowieso een keeper bij moet. Het liefst iemand die de concurentie met Steppe aan kan gaan en bij voorkeur ook nog een linksbenige aanvaller voor de linksbuiten positie maar daar verschillen de meningen over.
De laatste verwarring komt voor uit het gegeven dat veel supporters net als Sollied de stap omhoog willen maken richting meedoen om de titel. Dan heb je inderdaad versterking nodig. Er zijn er echter ook die net als Yme koersen op minimaal plaats 5 en een uitschietertje naar boven als anderen (Ajax, PSV, AZ of Twente) steken laten vallen. In dit laatste geval heb je alleen een keeper en nodig en is het verder in kannen en kruiken.
Wolliepoly schreef:mischien even afwachten hoe Kopic zich ontwikkeld dit seizoen, voor hetzelfde staat er over een maandje of 2 een sterke verdediging met een goede backup
En dat is nou precies waarom we de stap naar de top niet kunnen maken. Die mentaliteit onder bestuur maar ook zeker onder supporters van ' even afwachten'. Even afwachten hoe Kopic zich ontwikkeld, even afwachten of Djuricic echt gelijk het niveau kan halen, even afwachten of Elyounnousi danwel Henrique zich tot een goede linksbuiten ontwikkeld.
Zo lang er geen mentaliteitsomslag wordt gemaakt zitten we aan ons plafond.
sch-united schreef:
En dat is nou precies waarom we de stap naar de top niet kunnen maken. Die mentaliteit onder bestuur maar ook zeker onder supporters van ' even afwachten'. Even afwachten hoe Kopic zich ontwikkeld, even afwachten of Djuricic echt gelijk het niveau kan halen, even afwachten of Elyounnousi danwel Henrique zich tot een goede linksbuiten ontwikkeld.
Je hebt gelijk we moeten gelijk een nieuwe centrale verdediger halen en 2 buitenspelers. Vervolgens halen we nog een middenvelder. Als die niet voldoen dan halen we gewoon weer nieuwe. Op die manier zullen we de stap zeker maken naar de top. Wat maakt het uit dat we dan ongeveer 40 contractspelers hebben, we hebben toch geld zat.
ItFean82 schreef:
Je hebt gelijk we moeten gelijk een nieuwe centrale verdediger halen en 2 buitenspelers. Vervolgens halen we nog een middenvelder. Als die niet voldoen dan halen we gewoon weer nieuwe. Op die manier zullen we de stap zeker maken naar de top. Wat maakt het uit dat we dan ongeveer 40 contractspelers hebben, we hebben toch geld zat.
Jammer dat je altijd zo overdreven reageert op supporters die anders denken dan jij, laat iedereen toch eens in zijn waarde. Een forum is volgens mij juist bedoeld om iedereen zijn mening te laten geven.
Als we zo doorgaan dan haken veel mensen af denk ik, en dat is na verloop van tijd iedereen dezelfde mening toegedaan, dat zou toch zeer jammer zijn. De beste resultaten worden vaak behaald door mensen met volstrekt tegenstelde meningen. Probeer uit de uitersten eens het beste te halen dat is de kunst !
sch-united schreef:En dat is nou precies waarom we de stap naar de top niet kunnen maken. Die mentaliteit onder bestuur maar ook zeker onder supporters van ' even afwachten'. Even afwachten hoe Kopic zich ontwikkeld, even afwachten of Djuricic echt gelijk het niveau kan halen, even afwachten of Elyounnousi danwel Henrique zich tot een goede linksbuiten ontwikkeld.
De vraag die je dan moet stellen is: Wanneer willen we de stap naar de top 3 gezet hebben?
De één ziet dat het liefst binnen nu en 2 jaar gebeuren, gezien de aankopen die door een aantal gedaan moeten worden.
De ander (waaronder ik) zie dat het liefst structureel stap voor stap gebeuren.
Ben het in die zin wel eens met wat Kuiper op de persdag gezegd heeft (zie daarvoor o.a. oficiele site of topic over Begroting / Financiën)
Het enige waar ik het wel mee eens kan zijn in de discussie die er gevoerd wordt / is, is dat er sowieso een echte linksbuiten bij moet komen en een eredivisiewaardige keeper die er gelijk staat.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
ItFean82 schreef:
Wat maakt het uit dat we dan ongeveer 40 contractspelers hebben, we hebben toch geld zat.
Als je alle miskopen en breedteinvesteringen wegdenkt en het bestuur zich meer richt op directe aanwinsten, dan kom je nooit op 40........ Dat we geld zat hebben daar heb je gelijk in.
zweed1 schreef:
Jammer dat je altijd zo overdreven reageert op supporters die anders denken dan jij, laat iedereen toch eens in zijn waarde. Een forum is volgens mij juist bedoeld om iedereen zijn mening te laten geven.
Ik geef mijn mening weer over iemand anders zijn mening. Dat is toch ook het idee van een forum? Ik zeg nergens dat hij zo iets niet mag vinden, ik vind het alleen geen realistische mening. Jongens als Kopic/Elyounoussi/Henrique enz enz zijn nou eenmaal gecontracteerd. Bij sommige van deze aankopen kan je achteraf vraagtekens zetten, maar dat is gelul achteraf en achteraf is het altijd makkelijk oordelen. Feit is dat deze spelers nu tot de selectie behoren en dus op de loonlijst staan. Je zou ze allemaal in de verkoop gooien en nieuwe spelers kunnen kopen. Je pakt dan als het ware je verlies en moet maar hopen dat je ze kwijtraakt. Je kan zien dat dat nog niet zo makkelijk is in deze recessie, zie JAP, VDB en Drost. Maar wie zegt je dat de "nieuwe" aankopen wel versterkingen zijn? Toen Elyounoussi gecontracteerd werd stond iedereen op de banken, dit zou de nieuwe groeibriljant worden, de nieuwe Alves, Huntelaar en Sulejmani bij elkaar. Kortom het is niet te zeggen of bovenstaande werkwijze wel succesvol is, en financieel is het een risicovolle onderneming. Kortom ik kan me persoonlijk wel voorstellen dat de directie het op deze manier proberen wil.
Heerenveen Rules schreef:
Als je alle miskopen en breedteinvesteringen wegdenkt en het bestuur zich meer richt op directe aanwinsten
Ja als je ze wegdenkt ja, maar dat is een beetje onzinning want ze staan wel op de loonlijst.
wat mij opvalt is dat er in het hele verhaal op de site wel wordt gesproken over middenvelders, maar dat er geen woord over de keeperspositie gesproken wordt. Ik neem aan dat de aandacht hier nog steeds op gericht is, want met het huidige keepersmateriaal kunnen we eigenlijk niet aan het seizoen beginnen naar mijn mening.
[quote="feanfans"][quote="Hoho"]Ik hoor net dat Calvin Jong A Pin verhuurd wordt aan Vitesse.
Mijn bron is iemand binnen de Vitesse organisatie, hoogst onbetrouwbaar dus
Dit maakt misschien de weg vrij voor een nieuwe verdediger / verdedigende middenvelder?[/quote]
Het zou gunstig zijn als Jong a Pin weg zou gaan. Hoe langer hij blijft hoe langer hij min of meer in de weg zit. Hij wordt toch niet gebruikt. Zelfde geld in principe voor Vandenbusche. Als Jong A Pin daadwerkelijk naar Vitesse verkast wordt hij concurent van Drost of hij moet gehaald worden voor de positie centraal achterin.[/quote]
Drost heeft bij Vitesse een vaste basisplaats centraal achterin en is in de visie van Bos enkel bij hoge nood een optie als linksback. Vooralsnog is Van der Struijk op die positie eerste keus maar het is geen geheim dat Vitesse nog graag een echte linksback aan de selectie toe zou voegen...
Het zal niet meevallen om nog een geschikte keeper te vinden die er meteen staat. Hij moet er meteen staan want tijd om te wennen is er niet. Ik denk dat Didulica geen verkeerde optie is. Zeker als het waar is dat Steppe er een halfjaar uitligt.
Gaat een moeilijk verhaal worden op deze manier. Is Stekelenburg niet voor een half jaar te huur? Als noodoplossing, kan hij zich mooi in de kijker spelen bij een buitenlandse club
Ik zal nu wel afgeschoten worden, maar Henkie Timmer heeft ook nog steeds geen club. Is ervaren en i.m.o. beter dan VDB. Bovendien hoef je hem alleen maar salaris te betalen.
Anders zou ik proberen om Vermeer in ieder geval voor 1 seizoen te huren. Dan kun je rustig de tijd nemen om een goede 2e doelman aan te trekken. 't Is tenslotte al bijna 1 augustus en dan valt het niet mee om nog een goede doelman te halen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Dan keept zo'n seliga straks de pannen van het dak bij Sparta en lachen zij de ballen uit de broek dat Brian hier op de goal staat. Toch een rare handelswijze van Heerenveen, ze hadden gewoon Seliga moeten vastleggen, aangezien ze niet ontevreden waren over hem en hij zeer graag wilde.
Flying Tilster schreef: Anders zou ik proberen om Vermeer in ieder geval voor 1 seizoen te huren. Dan kun je rustig de tijd nemen om een goede 2e doelman aan te trekken. 't Is tenslotte al bijna 1 augustus en dan valt het niet mee om nog een goede doelman te halen.
Maar Ajax wil Vermeer echt niet kwijt, hij is een goede stand-in daar. En zal vast nog wel aardig wat wedstrijdjes moeten keepen denk ik. Bovendien is het nog niet eens zeker of hij of Stekelenburg 1ste doelman word. Nee, Ajax wil een goede doelman achter de hand. En zal dus zeker niet meewerken. Bovendien zal hij daar een aardig salaris uitbetaald krijgen.
Brands wil contract Didulica bij AZ verlengen
Geschreven op woensdag, 29 juli om 19:09
bron: voetbalzone.nl
In de afgelopen weken prees Joey Didulica zichzelf diverse malen aan bij Feyenoord en waren de Rotterdammers volgens verschillende media van plan om op de avances van de sluitpost in te gaan. Marcel Brands, directeur voetbalzaken van AZ, noemt deze verhalen in Voetbal International ‘behoorlijk opgeblazen’. De Alkmaarders zijn zelfs van plan om de verbintenis van Didulica te verlengen.
De Australiër met een Kroatisch paspoort is bij AZ tweede keus achter Sergio Romero en is niet blij met die positie. Omdat Feyenoord nog op zoek is naar een keeper probeerde Didulica wat los te maken in Rotterdam. De goalie zei ‘perfect bij een club als Feyenoord te passen’ en gaf vorige week aan dat hij hoopte op een gebaar van de investeerders.
Feyenoord zag volgens diverse media wel heil in een samenwerking met Didulica, maar Brands begrijpt niet waar deze verhalen vandaan komen. “Ik ben nooit door Feyenoord gebeld”, zegt het bestuurslid, die juist met de doelman in gesprek is om diens contract te verlengen. “Ik hoop dat we er deze week uitkomen