Verdedigers (geruchten in de media)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
zweed1
Wereldspeler

Re: [centraal] Verdedigers en keepers

Bericht door zweed1 »

Als dat verhaal in het AD klopt dan is het inderdaad erg vreemd. Begreep dat Seliga voor een paar ton te koop was. Dan begrijp ik eigenlijk niet dat hij gewoon niet gehaald is.

Dat eerst Brian verkocht moest worden zou ik kunnen begrijpen wanneer hij nog een zeer hoge transferwaarde had, begreep echter dat Sparta hem voor een gering bedrag (ook een paar ton) mocht overnemen.

Voorbeeld van verkeerde zuinigheid ??
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Vreemd verhaal inderdaad. Op dit moment hebben we gewoon drie keepers, dus in dat opzicht is het niet vreemd dat ze niet al een nieuwe doelman halen. De kans dat het echter wel gaat gebeuren is groot. Dat blijkt ook wel uit het feit dat Vandenbussche nog geen minuut heeft gespeeld. Bovendien weet je niet wanneer de transfer er wel komt en of de gewenste opties dan nog beschikbaar zijn.
RedWings
Jeugdspeler

Bericht door RedWings »

Kom op mensen..., niet álles valt te verklaren met de 'zuinigheid' van de directie. :roll: :wink:

Ik denk dat ze op zich tevreden waren over Seliga, maar dat ze nog andere (betere?) ijzers in het vuur hadden, welke ze eerst wilden proberen binnen te halen. De eerste optie was Renard, maar daar stak KVM een stokje voor. Het is nu afwachten wie de 'mysterieuze' derde optie is.

Hiernaast zou het mij niet verbazen dat de directie wil voorkomen dat de 'chemie binnen de spelersgroep' (hoewel ik dat een afgrijselijke dooddoener blijf vinden) wordt aangetast en dus hoopt / probeert eerst VdB te verkopen alvorens een nieuwe keeper in de groep op te nemen. Dat er met zijn transfer ook nog wat centen worden binnengehaald (wat de aankoop van een nieuwe doelman vergemakkelijkt) is mooi meegenomen, maar niet het hoofdmotief.

Het enige wat ik inderdaad niet geheel begrijp is waarom ze Seliga aan Sparta hebben aangeraden, terwijl ze zelf nog geen nieuwe keeper hebben aangetrokken. Ik kan hier alleen maar uit concluderen dat de technische staf hem toch heeft afgekeurd. Als Van der Sleen hier niet van op de hoogte / mee eens was, dan is er op zijn minst wat mis in de communicatie tussen de keeperstrainer en de rest van de technische staf.

In het geval VdB en Sparta: Voor zover ik had begrepen waren Sparta en Heerenveen het allang eens over de tranfersom, maar kwamen VdB en Sparta er niet uit m.b.t. zijn salariseisen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten.
rust
Basisspeler

Bericht door rust »

zweed1 schreef:Als dat verhaal in het AD klopt dan is het inderdaad erg vreemd. Begreep dat Seliga voor een paar ton te koop was. Dan begrijp ik eigenlijk niet dat hij gewoon niet gehaald is.

Dat eerst Brian verkocht moest worden zou ik kunnen begrijpen wanneer hij nog een zeer hoge transferwaarde had, begreep echter dat Sparta hem voor een gering bedrag (ook een paar ton) mocht overnemen.

Voorbeeld van verkeerde zuinigheid ??
Is toch zeer logisch.. Als ze Seliga kopen en VandenBusche wordt niet verkocht dan zit je met wel heel veel keepers. Waarvan de eerste drie waarschijnlijk ook nog een behoorlijk salaris zullen hebben.

Voorbeeld van goed beleid?
winterzzz85
Selectiespeler

Bericht door winterzzz85 »

Als je een derde keeper koopt die in rangorde boven VdB staat weet je zeker dat VdB snel de deur uit is...je kan het proces dus ook wat vaart bijzetten door de op kans speeltijd voor VdB te beperken. Dan zal hij wel eieren voor zijn geld kiezen...
zweed1
Wereldspeler

Bericht door zweed1 »

rust schreef:Is toch zeer logisch.. Als ze Seliga kopen en VandenBusche wordt niet verkocht dan zit je met wel heel veel keepers. Waarvan de eerste drie waarschijnlijk ook nog een behoorlijk salaris zullen hebben. Voorbeeld van goed beleid?
Het is juist geen slim beleid. Straks blijven we met Brian zitten. Hebben we een slechte en zeer ongemotiveerde keeper. Terwijl wij eigenlijk een betere/andere 1e/2e keeper willen en het financieel ook eenvoudug kunnen betalen.

Dan kun je nog beter alvast een nieuwe keeper halen, desnoods verhuur je Brian als er geen belangstelling voor is.
Duo Maxwell
Selectiespeler

Bericht door Duo Maxwell »

Gewoon Brian transfervrij laten gaan... wat boeit het als je 2 ton mis loopt, alles beter dan een slechte (ongemotiveerde) speler op de loonlijst.
Ebiede
Verified
Forumicoon

Bericht door Ebiede »

Duo Maxwell schreef:Gewoon Brian transfervrij laten gaan... wat boeit het als je 2 ton mis loopt, alles beter dan een slechte (ongemotiveerde) speler op de loonlijst.

Ja joh! twee ton weggooien.. wat kan jou het schelen :? Als of het niets is..
Spijt heb je morgen maar!
drika746
Superster

Bericht door drika746 »

Als hij nog een jaar blijft ben je die twee ton ook aan hem kwijt ..
Janneman
Superster

Bericht door Janneman »

Ebiede schreef:Ja joh! twee ton weggooien.. wat kan jou het schelen :? Als of het niets is..
Liever 2 ton kwijt dan een speler die de boel zit te vernaggelen omdat hij niet speeld. De sfeer moet goed blijven en ik zie VdB nou niet als de gemakkelijkste persoon die er tussen zit...
scheerenveen.supporterswereld.nl
ItFean82
Forumicoon

Bericht door ItFean82 »

Je loopt niet alleen de 200.000 mis, je moet VDB ook een jaarsalaris meegeven omdat zijn contract nog doorloopt. Dan kost het per saldo wel redelijk wat meer.
Op naar het volgende seizoen....
Blizzard
Superster
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

ItFean82 schreef:Je loopt niet alleen de 200.000 mis, je moet VDB ook een jaarsalaris meegeven omdat zijn contract nog doorloopt. Dan kost het per saldo wel redelijk wat meer.
Als hij transfervrij weg mag dan betekend dat toch gewoon dat een club hem kan ophalen zonder dat er een transfersom tegenover staat?

Ik vind het overigens onzin om hem transfervrij te laten vertrekken. Laat een andere club nog maar enkele tonnen betalen voor hem.
drika746
Superster

Bericht door drika746 »

ItFean82 schreef:Je loopt niet alleen de 200.000 mis, je moet VDB ook een jaarsalaris meegeven omdat zijn contract nog doorloopt. Dan kost het per saldo wel redelijk wat meer.
Natuurlijk niet. als je hem verkoopt krijgt hij echt geen salaris mee, dan moet hij het met een nieuw contract doen. slechts als hij alleen weg wil als Heerenveen bijlegt moet je een "vertrekpremie" geven, maar dat zie ik Heerenveen directie niet doen. Je bespaart juist zijn salaris, wat een motief kan zijn om hem gratis te laten gaan.
Skopperij
Forumicoon

Bericht door Skopperij »

Albert van der Sleen mag zelf de keepershandschoenen wel weer aantrekken...
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Vdb zat wederom niet op de bank.
Janneman
Superster

Bericht door Janneman »

Gekko schreef:Vdb zat wederom niet op de bank.
Het wordt tijd dat Yme eens gaat kijken naar een nieuwe reserve doelman. Hij wil toch niet beweren dat er geen ervaren doelmannen meer zijn?

Als hij dan toch aan het rondkijken is mag hij ook nog eens zien naar een creatieve speler voor op de linkerflank...
zweed1
Wereldspeler

Bericht door zweed1 »

@ Janneman

Je hebt gelijk, ze zijn aan de zeer late kant. We beginnen bijna en de positie van 2 keeper is volkomen onduidelijk.

Ben het met je eens dat we een creatieve speler op links hadden moeten aantrekken. Echter het bestuur acht dat niet nodig.

We moeten het doen met de huidige spelers, we zullen zien. Vooral Paolo speelde vanavond bedroevend.
Flying Tilster
Forumicoon

Bericht door Flying Tilster »

Gekko schreef:Vdb zat wederom niet op de bank.
Dan zal hij waarschijnlijk zaterdag ook niet op de bank zitten. Wie is dan nu onze 2e keeper?
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Caspar
Superster

Bericht door Caspar »

Bangma. Een jeugdkeeper met veel potentie.
Ladies and gentleman: We've got him!
frisianbadboy
Wereldspeler

Bericht door frisianbadboy »

Ja na de wedstrijd van gister was weer duidelijk dat het ons ontbreekt aan een creatieve linkervleugelspeler/linkermiddenvelder. Bryan Ruiz was te duur , maar er moet toch voor een 2 a 3 miljoen toch wel iets te vinden zijn wat ons versterkt op links? Ook word het zo vlak voor de start van de comeptitie tijd om nieuwe doelman aan tetrekken die de strijd aan kan gaan met Steppe. Het word nu wel erg kort dag.
ItFean82
Forumicoon

Bericht door ItFean82 »

Ik vond Elm anders creatief genoeg de eerste helft, dook slim de gaten in en creerde veel kansen.
Op naar het volgende seizoen....
fean2506
Bankzitter

Bericht door fean2506 »

Ik ben zelf nog geen hele grote fan van Steppe. maar gisteren heeft hij mij met een paar knappe en gedurfde reddingen toch een klein beetje aan het twijfelen gebracht. Wel jammer van de 2 tegen doelpunten, daar zag de verdediging en de keeper er misschien niet heel goed uit.....
davp
Verified
Wereldspeler

Bericht door davp »

Knap dat jij een mislukte buitenspelval en een grote dekkingsfout, waar in beide gevallen Steppe volledig kans- en schuldloos was, hem (deels) aan durft te rekenen.
rodion
Basisspeler

Bericht door rodion »

Ik vond de keeper en de verdediging er ook niet goed uitzien. En waarom spelen we op een lijn als verdediging?? Zou ik tegen AZ niet doen. Lijkt me niet erg handig.
zweed1
Wereldspeler

Bericht door zweed1 »

Blijf ons transferbeleid wat vreemd vinden. Volgens mij hebben we dringend een goede doelman nodig.

We zoeken echter steeds meer middenvelders (Izhaki en Elm).

Volgens mij zitten we dringend verlegen om een 2e doelman.
Ebiede
Verified
Forumicoon

Bericht door Ebiede »

zweed1 schreef:Blijf ons transferbeleid wat vreemd vinden. Volgens mij hebben we dringend een goede doelman nodig.

We zoeken echter steeds meer middenvelders (Izhaki en Elm).

Volgens mij zitten we dringend verlegen om een 2e doelman.
Dat zoekt de club ook nog steeds...

Alleen Sollied roept dinsdag dat hij krap in de middenvelders zit en twee dagen erna worden we aan Jan en alleman gelinkt. Ik noem het pers die zich verveelt in komkomtijd en zelf linkjes gaat leggen.
Spijt heb je morgen maar!
GJ7300
Invaller

Bericht door GJ7300 »

davp schreef:Knap dat jij een mislukte buitenspelval en een grote dekkingsfout, waar in beide gevallen Steppe volledig kans- en schuldloos was, hem (deels) aan durft te rekenen.
Tja, vanavond was Romero ook heel vaak kansloos maar toch houdt ie de ballen tegen....rara hoe kan dat?
Talent zijn is niet genoeg, je moet t ook laten zien
Janneman
Superster

Bericht door Janneman »

GJ7300 schreef:Tja, vanavond was Romero ook heel vaak kansloos maar toch houdt ie de ballen tegen....rara hoe kan dat?
Talent zijn is niet genoeg, je moet t ook laten zien
Als Romero kansloos was geweest hadden dat doelpunten geweest. Dat was niet het geval dus kansloos was hij niet... Het is heel makkelijk alles op de doelman af te schuiven terwijl er 4 verdedigers voor hem staan die steeds weer in de fout gaan. Steppe laat het wel zien en heeft dat bewezen tijdens de voorbereiding.

En wie wil je dan in de goal hebben? VdB weer te grabbelen zeker?
Peter
Basisspeler

Bericht door Peter »

Helemaal mee eens dat een doelman vaak de zwarte piet toegeschoven krijgt van fouten die in de verdediging of op het middenveld al zijn gemaakt. Steppe heeft ook de potentie om een heel goede doelman te worden. Ik weet alleen niet of het slim is om hem bij Heerenveen een heel goede doelman te laten worden. Valt mij bijvoorbeeld op dat hij veel bij de lijn van zijn doel blijft. Betekend automatisch dat je een heel groot doel hebt om te verdedigen. Je hoeft ook je doel niet uit te vliegen (zoals Vandenbussche doet), maar als je blijft staan ben je bij een geplaatst schot vaak geklopt (zoals vandaag).
Vijf á tien meter voor de lijn zegt vaak al heel veel.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
oldtimer
Superster

Bericht door oldtimer »

Klopt, Steppe wacht teveel af op de lijn.
Ik vrees, al vond ik hem vanavond absoluut niet de hoofdschuldige aan de tegendoelpunten, dat het geen keeper is ie wedstrijden voor je gaat winnen. En die indruk had ik vorig seizoen ook al.
Als er geen andere keeper meer bij komt mag VDB van mij gewoon blijven staan.
Natuurlijk heeft hij de nodige bluinders gemaakt, maar hij laat zich wel geregeld zien in zijn strafschopgebied.
En probeert niet de bal naast te " kijken " een euvel waaraan ook Waterman destijds leed.
Plaats reactie