Verdedigers (geruchten in de media)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Vrieskist
Verified
Beheerder

Re: [centraal] Verdedigers en keepers

Bericht door Vrieskist »

JO78 schreef: Ps: komen jullie zaterdag met veel supporters naar Mechelen , of lopen jullie niet echt warm voor voorbereidingwedstrijden?
Oefenwedstrijden in regio Friesland zijn altijd wel druk bezocht, maar ik denk niet dat het heel druk zal zijn in Belgie. Is toch al snel zo'n 250km. Dat is voor de meeste mensen te ver, behalve de fanatiekelingen of mensen die in de buurt zijn.
Arjen
Wereldspeler

Bericht door Arjen »

'Mechelen praat toch met Heerenveen over Renard'
Geschreven op vrijdag, 17 juli om 08:08

Doelman Olivier Renard lijkt mogelijk toch op weg naar SC Heerenveen. Het Nieuwsblad bevestigt vrijdag dat beide clubs sinds donderdag met elkaar in gesprek zijn over een eventuele overgang van Renard. Afgelopen week liet de Belgische eersteklasser weten de dertigjarige keeper niet te laten gaan. KV Mechelen wil haar sluitstuk niet zomaar laten gaan. Technisch directeur Fi Van Hoof was eerder al duidelijk. "We zijn al twee publiekslievelingen (Nana Asare en Bjorn Vleminckx, red.) kwijtgeraakt en je moet ernstig blijven tegenover je fans. Renard kan heel belangrijk zijn als je een moeilijke periode doormaakt."

Financieel directeur Thierry Steemans had een onderhoud met de manager van Renard over een contractverlenging. Renard zelf wil wachten op wat Heerenveen te bieden heeft. "Ik ben dolgelukkig bij KV Mechelen, maar als Heerenveen aanklopt, ga je nadenken. 99 Procent van de KVM-spelers zou ja zeggen tegen die club."

Renard staat sinds januari 2008 tussen de palen bij de Mechelaars. Eerder stond de dertigjarige doelman onder contract bij onder meer Udinese, Charleroi en Standard Luik. In Friesland staan zijn land- en vakgenoten Kenny Steppe en Brian Vandenbussche onder contract, al mag de laatste het Abe Lenstra Stadion verlaten.(voetbalzone.nl)
Arjen
Wereldspeler

Bericht door Arjen »

Update 09:44 uur - Renard krijgt verbeterd contract in Mechelen
Olivier Renard verhuist definitief niet naar SC Heerenveen. De 30-jarige doelman krijgt in de plaats een verbeterd én verlengd contract bij KV Mechelen. "Ik heb zelf naar de voorzitter van Heerenveen gebeld", legt voorzitter Johan Timmermans vrijdag uit. "Spelletjes en een opbod aan geruchten wilde ik immers vermijden."

"Al snel bleek dat Heerenveen geen grote transfersom over heeft voor een doelman van dertig jaar. Fair enough, maar voor enkele honderdduizenden euro's laten wij Renard niet gaan. Olivier heeft hier sowieso nog een contract voor twee jaar en we doen er nog eens twee jaar bij, zodat Renard tot zijn 34ste bij KV Mechelen speelt", aldus Timmermans. (voetbalzone.nl)
Caspar
Superster

Bericht door Caspar »

Volgens mij heeft hij dit contract nog niet getekend. Even afwachten dus.
Ladies and gentleman: We've got him!
Ironis
Wereldspeler

Bericht door Ironis »

Ben benieuwd.. Klinkt goed van JO zegt! En altijd leuk om wat Belgische aanhang in ons stadion te krijgen ;)
SCHBelg
Jeugdspeler

Bericht door SCHBelg »

die Belgische aanhang is er af en toe wel degelijk :-)

ik vind Renard ook een zeer goede keeper, zelfs één van de betere keepers van België. Ik snap nog altijd niet dat ze hem bij Standard wegwilden. Want het jaar nadien met Espinoza, pffff

ik ben sowieso aanwezig zaterdag, Mechelen is voor mij een half uurtje.

tot zaterdag
ItFean82
Forumicoon

Bericht door ItFean82 »

Caspar schreef:Volgens mij heeft hij dit contract nog niet getekend. Even afwachten dus.
Precies, vind het er eigenlijk een beetje te dik bovenop liggen deze uitspraak van de voorzitter. Schermen met een verbeterd contract voor Renard zodat Heerenveen meer geld gaat bieden. Denk eerder dat dat de bedoeling is van deze man.
Op naar het volgende seizoen....
ForzaFean
Jeugdspeler

Bericht door ForzaFean »

Nope, dat verbeterd contract is getekend. Renard is verleden tijd :o
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

ForzaFean schreef:Nope, dat verbeterd contract is getekend. Renard is verleden tijd :o
Dat tweejarige contract is hem aangeboden. Vooralsnog is er geen bevestiging dat Renard akkoord is gegaan en de voornaamste plek (clubsite KV Mechelen) maakt er ook geen melding van.
zweed1
Wereldspeler

Bericht door zweed1 »

Het allemaal niet zo doordacht over. Wanneer je een doelman wil halen die nog een contract heeft voor twee jaar dan moet er afgerekend worden.

Dat weten ze toch vooraf. Zo'n ervaren keeper haal je toch niet voor 300.000. Zijn zaakwaarnemer weet toch wat de speler waard is.

Denk het het weer een koopje moet zijn. Ga eens voor wat kwaliteit. Of haal dan maar niemand dan zien we wel waar het schip gaat stranden.

Het lijkt wel of we iedere cent 100x moeten omdraaien om hem uit te geven.
GJ7300
Invaller

Bericht door GJ7300 »

Wat is wijsheid?
Vorig jaar liep Vermeer nog gratis rond na een mislukt Willem II avontuurtje, nu is ie waarschijnlijk helemaal gek gemaakt bij Ajax door 10 potjes in het eerste..
En zeg eerlijk, is hij minder dan Steppe?
Gaat toch vooral om op het juiste moment toe te slaan.

Als ze heel slim zijn investeren ze gewoon fors in Velthuizen, brengt z'n geld echt wel weer op en Vites heeft geen cent te makken. In zo'n gast kun je echt wel een paar miljoen steken onder het mom van: het kapitaal moet op het veld staan.
Is ook wel es goed richting de achterban.
Peter
Basisspeler

Bericht door Peter »

Waarom Velthuizen, vind ik niet echt een keeper die Heerenveen direct beter maakt. Afgelopen anderhalf seizoen niet echt uitgeblonken. Vaak rare acties, en doelpunten tegen waarbij hij er niet goed uitzag. Volgens mij hebben we in Nederland niet echt een keeper die Heerenveen beter zou kunnen maken. In België had je nog Jorgacevic van AA Gent. Dat is ook een goede keeper. In elk geval een stuk beter dan we bij Heerenveen gewend zijn. Maar dat is ook geen optie meer, want die zal donderdag al wel gespeeld hebben in de Euro league. Proto heeft het vorig seizoen ook aardig gedaan, misschien is dat de volgende optie voor Heerenveen. Hij is vorig jaar door Anderlecht uitgeleend en heeft het aardig gedaan. Bij Anderlecht hebben ze toch teveel keepers die allemaal 1e keeper willen zijn. Stijn Stijnen was nog een mogelijheid geweest, maar na vorig jaar zie ik Heerenveen niet weer naar Club Brugge gaan om te vragen wat hij moet kosten. Wel een keeper die Heerenveen echt beter maakt. Een andere keeper zou misschien nog Krul van Newcastle United kunnen zijn. Spelen tegenwoordig ook niet meer Premier Legue. Misschien is hij over te halen om bij ons te komen keepen. Zal misschien ook iets minder hoeven te kosten dan de 2 1/2 miljoen die Newcastle vorig jaar vroeg. Maar dan heb je wel weer een nieuw talent die zich nog niet echt bewezen heeft op een hoog niveau. Ja, in Schotland heeft hij het 3/4 kwart seizoen bij een minder team aardig gedaan, maar dat is wat anders dan elke week onder druk moeten spelen.
Van mij mag Vandenbussche dus alleen vertrekken als het bestuur echt werk maakt van een GOEDE vervanger. Iemand die de competitie met Steppe aan kan en ook het team beter kan maken dan dat het vorig seizoen was. Ik ben alleen bang, dat je dat niet met een paar ton red. :(
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Hielke
Forumicoon

Bericht door Hielke »

Gisteren hebben wij in Mechelen bij de mensen in het stadion even navraag gedaan naar de stand van zaken rondom Renard. Morgen, maandag dus, gaat hij Achter de Kazerne zijn handtekening onder een nieuw contract zetten, zo werd ons stellig duidelijk gemaakt.
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Doelman Olivier Renard verlengde zijn contract bij Malinwa met drie jaar.

De goalie werd dezer dagen aan verschillende ploegen gelinkt, maar blijft nu dus langer bij KV Mechelen. De 30-jarige Waal ondertekende een verbeterd contract, dat hem drie jaar langer aan de club bindt. Renard, die al sinds januari 2008 voor KVM uitkomt en al 38 keer in de Mechelse basis stond, ligt nu dus nog onder contract tot 2014.
Aldus de officiële Mechelen-website.
ItFean82
Forumicoon

Bericht door ItFean82 »

Begin een beetje te "vrezen" dat we met VDB blijven zitten. Had eigenlijk goede hoop dat hij deze zomer zou vertrekken, maar het begint er steeds meer op te lijken dat dat niet het geval is. Zou voor alle partijen beter zijn, voor ons maar ook zeker voor VDB. Dan een ervaren doelman aantrekken en die met Steppe laten uitvechten wie de beste is.
Op naar het volgende seizoen....
Peter
Basisspeler

Bericht door Peter »

Dat is natuurlijk nog helemaal niet gezegd. Sollied had het er vorige week over dat ze nog andere opties hadden dan Seliga.
Hij had het toen over 3 mogelijkheden, de ene is Seliga, de tweede was Renard en de derde zal ook wel in België gevonden moeten worden.

Bij Anderlecht lopen er 3 potentiële eerste doelmannen rond namelijk Zitka, Schollen en Proto. Vorig jaar is Proto verhuurd aan Germinal Beerschot als vervanger van Steppe. Anderlecht heeft afgelopen jaar 3 miljoen verlies gemaakt.
Het zou me niets verbazen dat 1 van deze spelers dus optie 3 is. Schollen heeft overigens een jaar of wat geleden in Nederland gekeept. Dat was geen succes, maar vorig jaar heeft hij het goed gedaan bij Anderlecht.
Kibalko
Invaller

Bericht door Kibalko »

Waarom in België zoeken als de oplossing aan de andere kant van de afsluitdijk ligt? Didulica mag weg voor ca. 2 á 3 ton, tenminste dat openbaarde hij vanavond op Eredivisie Live, na de match met Brugge. Goedkoper kun je ze van dat kaliber niet krijgen, lijkt me. Maar goed, wellicht ziet Heerenveen in hem niet de beoogde opvolger, of willen ze überhaupt geen zaken meer doen met AZ (na de zaak-Alves). Bovendien zal AZ Didulica gevoelsmatig liever aan Feyenoord van de hand doen, dan aan Heerenveen. Feyenoord zou naar zeggen de 3 ton niet op kunnen hoesten, dat lijkt me met de aanwezige investeerders eerlijk gezegd lariekoek. Overigens is een nieuwe keeper daar hoogste prioriteit, dus dat zal wel rondkomen. Neemt niet weg dat hij wel een goeie optie is om ons 'keepersprobleem' op te lossen.
'Paulo? Die houdt altijd z'n hoofd koel en z'n voeten warm'.
Ironis
Wereldspeler

Bericht door Ironis »

Vergeet niet dat didulica bij Feyenoord ook nog eens minder salaris zal krijgen dan bij SCH. Dat zou zijn voorkeur misschien kunnen veranderen. Wat Feyenoord de afgelopen seizoenen heeft laten zien van de naam zal menig speler twee keer doen nadenken. Vooral de financiële situatie doet ze de das om met halen van goede spelers die een leuk loonstrookje willen.
Feyenoord heeft al veel moeite moeten doen om Cissé binnen te halen, wat investeerders moeten aanspreken die zijn transfer én salaris betalen. Nu ook nog eens een ervaren doelman, die bij AZ niet niks heeft verdiend. Ik denk dat Feyenoord VDB eerder zou kunnen betalen dan Didulica. Laat VDB maar naar de kuip gaan en Didulica naar ALS (dan kan ik mn schoonvader en zwager uitlachen, zoals zij dat altijd deden na slechte acties van VDB).

Is Timmer al volledig uit de picture? Die zie ik ze ook nog wel halen.. Zou niet echt een vooruitgang zijn trouwens..
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Didulica is geen optie. In principe is Steppe gewoon de eerste doelman, dus de nieuwe doelman zal stand-in worden en maar moeten bewijzen dat hij in de goal hoort. Didulica wil spelen en zal vermoedelijk geen interesse hebben in een dergelijke rol bij Heerenveen.

Ik ben voor een ervaren doelman met karakter, maar wel iemand die geen moeite heeft met de bank. Vonk was een uitstekend voorbeeld.
RedWings
Jeugdspeler

Bericht door RedWings »

Superfries88' schreef:Didulica is geen optie. In principe is Steppe gewoon de eerste doelman, dus de nieuwe doelman zal stand-in worden en maar moeten bewijzen dat hij in de goal hoort. Didulica wil spelen en zal vermoedelijk geen interesse hebben in een dergelijke rol bij Heerenveen.

Ik ben voor een ervaren doelman met karakter, maar wel iemand die geen moeite heeft met de bank. Vonk was een uitstekend voorbeeld.
Ik denk ook dat Didulica om bovengenoemde redenen inderdaad geen optie is. Ik vermoed bovendien dat een keeper als Proto om dezelfde redenen niet naar het Noorden zal willen afreizen.

Het is in ieder geval duidelijk dat Heerenveen op zoek is naar een ervaren (Seliga, 29 jr. / Renard, 30 jr.) tweede doelman, die bovendien nog eens goed genoeg is om Steppe (die gewoon als eerste doelman zal starten) scherp te houden. Ik ben daarom nieuwsgierig naar wie die 'derde optie' is waar Sollied het eerder over had. Ik denk dat veel afhankelijk is van het bedrag dat Heerenveen overheeft voor een tweede doelman. Gelet op de gang van zaken rondom Renard, vermoed ik dat dit hooguit een bedrag van een half miljoen o.i.d. is (zeker zolang VdB nog niet is verkocht). Ben benieuwd wat je daarvan kan kopen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten.
zweed1
Wereldspeler

Bericht door zweed1 »

Sparta heeft net met Seliga een contract gesloten. Snap dus niet helemaal het bericht uit de LC. Heerenveen heeft hem afgetest en onder de aandacht gebracht van Sparta. In de LC geeft Sollied aan positief geadviseerd te hebben, maar dat het aan de club is.

Neem aan dat Sollied bedoeld een positief advies voor Heerenveen of geven we nu ook al adviezen aan Sparta.

Sparta heeft hem ook bekeken en neemt hem als 1e doelman. Ben nu heel benieuwd wie nu die 3e doelman is. Straks komt Brian niet weg.
Peter
Basisspeler

Bericht door Peter »

Nou als Vandenbussche niet zou mogen vertrekken dan heb je denk ik echt een probleem. Trainer die het niet in je ziet zitten en je moet toch maar zo profesioneel zijn om dagelijks onder zijn leiding te gaan trainen. Ik hoop het toch echt niet.
Ik verwacht overigens ook niet dat Heerenveen een 2e keeper aantrekt. Ze trekken gewoon een keeper aan en de beste staat in het doel. Zal in het begin natuurlijk wel Steppe zijn, of er moet echt een "grote" naam aangetrokken worden. Dat zie ik met de bedragen die genoemd werden in de media overigens niet zitten.
drika746
Superster

Bericht door drika746 »

Waarschijnlijk wilde Seliga alleen als eerste keeper komen, en dat kan dus wel bij Sparta. Heerenveen kan dat niet maken gezien het talent en de investering van Steppe.
Peter
Basisspeler

Bericht door Peter »

Ik kan me niet voorstellen dat Heerenveen tegen welke speler dan ook zou zeggen dat hij gegarandeerd op het veld staat. Ook tegen een keeper niet. Volgens mij bepaald de trainer wie er wel of niet speelt. Als er een tweede keeper wordt aangetrokken is dat volgens mij nooit een tweede keeper in rang, maar slechts als getal. Dus 2 keepers die op basis van prestaties laten zien wie op doel staat. Die prestaties worden beoordeeld door de trainers en op basis van hun verwachtingen zullen ze een keus maken. Ik verwacht dus ook dat Heerenveen een keeper aantrekt die best 1e doelman zou kunnen zijn.
zweed1
Wereldspeler

Bericht door zweed1 »

Peter schreef:Ik kan me niet voorstellen dat Heerenveen tegen welke speler dan ook zou zeggen dat hij gegarandeerd op het veld staat. Ook tegen een keeper niet. Volgens mij bepaald de trainer wie er wel of niet speelt. Als er een tweede keeper wordt aangetrokken is dat volgens mij nooit een tweede keeper in rang, maar slechts als getal. Dus 2 keepers die op basis van prestaties laten zien wie op doel staat. Die prestaties worden beoordeeld door de trainers en op basis van hun verwachtingen zullen ze een keus maken. Ik verwacht dus ook dat Heerenveen een keeper aantrekt die best 1e doelman zou kunnen zijn.

Hoop dat je gelijk hebt Peter. Gezien het bedrag dat ze voor een keeper over hebben zou Dudilica goed mogelijk zijn. Probleem zal echter zijn dat hij niet weer op de reservebank wil zitten. Denk toch dat we starten met Steppe als 1e doelman.

Het is een groot dilemma, Steppe is op zijn jonge leeftijd al redelijk blessuregevoelig. De kans is dus redelijk groot dat de 2e keeper alsnog 1e keeper wordt.
GJ7300
Invaller

Bericht door GJ7300 »

Het wordt niet eenvoudiger...
Een keeper die niet per se beter is dan Steppe maar wel veel beter dan Etemadi/Zeinstra etc en blijkbaar geen gokjes als Seliga waar ze dan wel weer positief over zijn...
Conclusie lijkt me dat ze allang met iemand bezig zijn, mijn gok is dat het een type van Dijk/Vonk moet zijn.
Kandidaten voor een dergelijke rol zijn Wapenaar, Westerveld en wie weet allemaal nog meer.
Ik gok dat ze met een NL ervaren type gaan komen
Hielke
Forumicoon

Bericht door Hielke »

Het valt me op dat de keeperskwestie zo'n openbare aangelegenheid is, terwijl de club vaak juist geruisloos handelt. De keeperszoektocht begint het verhaal van de tien kleine negertjes te worden, lijkt het wel.

'Bij een totale crisis moeten we Brian alsnog gebruiken.' Als je trainer dat over je zegt, dan zou ik maken dat ik wegkwam. Sparta had dan echt geen verkeerde keuze geweest, trouwens.
Arjen
Wereldspeler

Bericht door Arjen »

Iemand op voetbalzone weet dit te melden over een nieuwe keeper:
Ik heb gehoord dat Heerenveen bezig is met Sasa Radivojevic van Rode Ster Belgrado, hij mag tegen een redelijk bod vertrekken. 1.95 meter lange keeper. Bron is een fansite van Crvena Zvezda.
mart761
Basisspeler
Contacteer:

Bericht door mart761 »

Nou ja geen idee! Normaal heb ik niet zo'n hoge pet op van mensen die iets posten op voetbalzone. Daar wordt de meeste onzin neergezet bij de reacties. Maar de vorige keer zat iemand wel goed op voetbalzone. Die wist toen te melden dat heerenveen belangstelling had voor duric. Persoonlijk vind ik het wel jammer dat ze pas zo laat een nieuwe keeper aan moeten trekken. Ik hoop dat ze nu ook eens echt een goede doelman halen. Je hebt gewoon minimaal 2 goede keepers nodig en misschien wel drie!

Ik kan over deze doelman geen filmpjes vinden dus kan niet echt een oordeel geven. Maar met 1.95 heeft hij een mooie lengte als doelman. Weet iemand meer over deze speler? Ben wel benieuwd :wink:
FORZA SC HEERENVEEN
Hielke
Forumicoon

Bericht door Hielke »

Dit staat vandaag in AD Sportwereld:
Albert van der Sleen, voormalig doelman van Eindhoven, werkte eerder in de voorbereiding met Seliga. De keeperstrainer van Heerenveen was tevreden. ,,Sparta doet goede zaken. Aleksander is zeer explosief, hij voetbalt goed mee en straalt rust uit. ’’

Toch nam Heerenveen de doelman niet over van NK Celje, waar de Sloveen nog een jaar onder contract stond. ,,Dat had niets te maken met de prestaties van Seliga,’’ legt Van der Sleen uit. ,,Bij ons dreigt Brian Vandenbussche te vertrekken, maar dat is nog niet gebeurd. Seliga wist dat hij niet direct zou worden vastgelegd. Ja, dat had later nog wel kunnen gebeuren. Hij is bij ons zeker niet afgetest, we hadden hem absoluut nog in de peiling.’’

Toch tipte Heerenveen de Rotterdamse club. Logisch, volgens Van der Sleen. ,,Sparta en Heerenveen werken samen. Sparta zoekt een eerste keeper, terwijl wij met Kenny Steppe al een sterke doelman hebben. Dus dat levert geen problemen op."
Een beetje een vreemd verhaal, vind ik. Van der Sleen doet net alsof Seliga helemaal niet is afgetest, maar even in de wachtkamer zat omdat Vandenbussche nog niet weg is.
Plaats reactie