Contract Venema en Klompe niet verlengd
Moderators: Beheerders, Fanmasters
- Blizzard
- Superster
- Contacteer:
Re: de vertrokken spelers...
Nilsson is natuurlijk wel een aardige speler. Ik ben er absoluut geen van fan maar hij is altijd wel goed voor wat doelpunten en assist als tweede spits in een 4-4-2. Toch was ik eerder voor een fatsoenlijke linksback gegaan bij Vitesse want ze hebben al 3 volwaardige spitsen in Kolk, van Wolfswinkel en Junker (en Tarvajärvi er nog bij). Ik ben benieuwd hoe hij gaat presteren in Arnhem. Zo lang hij maar niet tegen ons scoort... 

-
- Invaller
ik durf er mijn muts voor op te eten dat deze jongen gewoon 10 doelpunten of meer zal maken in dit half jaar, hij voelt zich namelijk goed in nederland en ik denk dat hij goed bij vitesse past vooral als ze hem gaan combineren met kolk, lekker snel beiden. Ik had hem gewoon ook graag terug gehad, maar hoop ook snel yildirim weer snel in nederland te kunnen zien voetballen.
- diepFries
- Wereldspeler
Mag ik je hier over een paar maanden aan herinneren? (dan wil ik vervolgens ook graag foto's zienFlamingo schreef:ik durf er mijn muts voor op te eten dat deze jongen gewoon 10 doelpunten of meer zal maken in dit half jaar, hij voelt zich namelijk goed in nederland en ik denk dat hij goed bij vitesse past vooral als ze hem gaan combineren met kolk, lekker snel beiden. Ik had hem gewoon ook graag terug gehad, maar hoop ook snel yildirim weer snel in nederland te kunnen zien voetballen.

In case of doubt, make it sound convincing
-
- Forumicoon
Op basis van? Nilsson speelt sinds 2000 op profniveau en in die periode heeft hij dat één keer gedaan. In 2001 scoorde hij in de Zweedse tweede divisie 13x voor IK Brage. Voor hem is het dus helemaal niet gewoon.Flamingo schreef:ik durf er mijn muts voor op te eten dat deze jongen gewoon 10 doelpunten of meer zal maken in dit half jaar
Bij Heerenveen haalde hij de tien niet eens, laat staan in een slecht draaiende ploeg. Ik denk niet dat hij dat gaat redden.
-
- Wereldspeler
Ik mocht Hakansson altijd graag zien spelen bij Heerenveen. Heeft nooit echt een kans gekregen en is (en was dat bij Heerenveen ook al) veel te blessuregevoelig blijkt nu ook weer.Ook Australië bevalt Hakansson niet
SYDNEY - De Deense middenvelder Jesper Hakansson heeft zijn contract bij de Australische voetbalclub Newcastle Jets laten ontbinden. Dat meldde de club uit de A-League vrijdag. Hakansson verliet in de zomer van 2007 zijn vorige club ADO Den Haag ook al voortijdig.
In Den Haag was de uitleg dat hij terug wilde keren naar zijn vaderland. Na een seizoen bij Lyngby vertrok de speler, die eerder ook uitkwam voor SC Heerenveen en RBC Roosendaal, desondanks naar Australië.
Het werd geen succes’s door blessures kwam Hakansson dit seizoen pas tien minuten in actie. (ad.nl)
- TWR22
- Superster
Ontzettend jammer van Hakansson. Onbegrijpelijk ook ergens, had een topjaar bij ons maar moest weg meen ik, nooit begrepen waarom. Aardige kerel ook, mijn zoontje Jesper heeft een leuke foto op de kamer van de 2 Jespers. (beetje off-topic dit). Ik dacht dat hij ver zou komen, richting de Europese subtop. Het werd RBC meen ik en ADO.
Nilsson. Ik zet m ook in op 7, 8 goals het komende half jaar en assists. Op een of andere manier hebben we een negatief beeld van Nilsson overgehouden, terwijl hij het verlies van Huntelaar en Samaras ongelooflijk opving. Dat lijkt iedereen vergeten te zijn geloof ik. Ook speelde hij supergoed samen met Alves, gaf vaak mooie assists.
Nilsson. Ik zet m ook in op 7, 8 goals het komende half jaar en assists. Op een of andere manier hebben we een negatief beeld van Nilsson overgehouden, terwijl hij het verlies van Huntelaar en Samaras ongelooflijk opving. Dat lijkt iedereen vergeten te zijn geloof ik. Ook speelde hij supergoed samen met Alves, gaf vaak mooie assists.
100% achter Marco van Basten!
-
- Forumicoon
Soms zijn forum leden wel erg slecht op de hoogte van bepaalde situaties.TWR22 schreef: Onbegrijpelijk ook ergens, had een topjaar bij ons maar moest weg meen ik, nooit begrepen waarom.
Jesper koos er voor om niet bij Heerenveen te blijven en koos er voor om naar RBC te gaan.
Dit tot grote spijt van Verbeek die nog plannen voor hem had, snel had Jesper spijt van zijn keuze want het niveau van RBC was uiteraard droevig.
-
- Superster
Jesper geen kans gekregen? Wat is dat nou voor onzin? De blessures hebben hem genekt en gezorgd dat hij zich nooit goed heeft kunnen ontwikkelen.
- TWR22
- Superster
Grappig, ik heb van anderen gehoord (binnen de club) dat het als een complete verrassing kwam voor Hakansson dat ie "weg mocht" en daarmee dus wegging. Hij had een goed jaar, denk je nou echt dat ie dan graag naar RBC wilde zelf? Ongetwijfeld tegen een lager salaris, lager nivo etc.Lipton schreef:Soms zijn forum leden wel erg slecht op de hoogte van bepaalde situaties.
Jesper koos er voor om niet bij Heerenveen te blijven en koos er voor om naar RBC te gaan.
Dit tot grote spijt van Verbeek die nog plannen voor hem had, snel had Jesper spijt van zijn keuze want het niveau van RBC was uiteraard droevig.
-
- Forumicoon
Hij werd verhuurd, dus dat salaris zal geen probleem zijn geweest.
Jesper is nooit echt goed geweest bij ons, en dat kwam louter door al die blessures, zonde is het wel, deze gast heeft in verhouding maar een paar uur op het veld gestaan.
Jesper is nooit echt goed geweest bij ons, en dat kwam louter door al die blessures, zonde is het wel, deze gast heeft in verhouding maar een paar uur op het veld gestaan.
- Skopperij
- Forumicoon
Lasse Nilsson, tja... hij was een gigantische belofte, maar toen het er op aankwam kon hij het nooit echt waar maken. Natuurlijk, hij deed het niet onaardig. Maar Heerenveen staat ook niet stil en met Kalou, Elyounoussi, Beerens en Ingelsten op de vleugels liggen we een lichtjaar voor op Nilsson.
-
- Jeugdspeler
Wat te denken van Pim? Balkestein? Mooi in de basis tegen Chelsea! Doet het erg goed, daar.
-
- Superster
Hakanson had hier een veelbelovende start in het seizoen 1999 - 2000 met o.a goals tegen Ajax ( uit ) en Sparta ( thuis ).Lipton schreef:Hij werd verhuurd, dus dat salaris zal geen probleem zijn geweest.
Hij raakte echter al gauw geblesseerd en is er daarna, op wat korte oplevingen na, eigenlijk nooit meer echt aan te pas gekomen.
-
- Wereldspeler
Hakansson is gewoon veel te vroeg in de basis gezet! Foppe heeft hem echt over de kling gejaagd! Die jongen was nog vol in de groei! Daarna is hij alleen maar geblesseerd geweest! Hij moest volgens mij veel te veel werk op het middenveld doen en was daar toen nog helemaal niet klaar voor!
- Hielke
- Forumicoon
Afgelopen zaterdag heb ik Sulejmani voor het eerst sinds april of mei weer eens in een voetbalstadion aan het werk gezien. Dat hij geen schim was van de speler die wij ons herinneren hoef ik hier niet te vermelden, maar de vraag is waarom.
Is het zijn positie in het veld? Ik vind hem geen nummer tien, zeker niet wanneer je Emanuelson wat ziet ploeteren als linksbuiten. Ook vond ik Bak Nielsen na de wedstrijd een rake opmerking maken: 'Hij mist Pranjic.' Dat valt op twee manieren uit te leggen. Ten eerste het ontbreken van de speler die hem bediende en liet renderen. Of, ten tweede, het gemis van zijn steun en toeverlaat. De vrolijkheid spat niet van het elftal van Van Basten af, om het zacht uit te drukken.
Het kan ook een terugval zijn waar veel talenten mee te maken krijgen. Het ging ook allemaal heel snel. Van Basten mopperde al wat over de makkelijke houding van Sulejmani. Zijn overgewicht aan het begin van het seizoen is niet bepaald professioneel te noemen. Het meest spontane is er wel af -tig keer per wedstrijd het publiek toeklappen-, logisch ook. Het talent is zonder meer aanwezig, maar de grote belofte kunnen inlossen is een ander verhaal. Ik ben benieuwd.
Is het zijn positie in het veld? Ik vind hem geen nummer tien, zeker niet wanneer je Emanuelson wat ziet ploeteren als linksbuiten. Ook vond ik Bak Nielsen na de wedstrijd een rake opmerking maken: 'Hij mist Pranjic.' Dat valt op twee manieren uit te leggen. Ten eerste het ontbreken van de speler die hem bediende en liet renderen. Of, ten tweede, het gemis van zijn steun en toeverlaat. De vrolijkheid spat niet van het elftal van Van Basten af, om het zacht uit te drukken.
Het kan ook een terugval zijn waar veel talenten mee te maken krijgen. Het ging ook allemaal heel snel. Van Basten mopperde al wat over de makkelijke houding van Sulejmani. Zijn overgewicht aan het begin van het seizoen is niet bepaald professioneel te noemen. Het meest spontane is er wel af -tig keer per wedstrijd het publiek toeklappen-, logisch ook. Het talent is zonder meer aanwezig, maar de grote belofte kunnen inlossen is een ander verhaal. Ik ben benieuwd.
-
- Forumicoon
Hij heeft het sociaal minder naar zijn zin dan hier en bij Heerenveen werd hij ook volledig benut zoals hij het best tot zijn recht komt, met veel ruimte voor zich. Bij Ajax lopen er nog aanvallers voor hem. Bij Heerenveen had hij ook nog eens Pranjic als aandachtafleider en goede lanceerinstallatie.
-
- Wereldspeler
Hij is ook vaak op Skotterwald als jong Heerenveen daar voetbaltGekko schreef:Hij heeft het sociaal minder naar zijn zin dan hier en bij Heerenveen .
Altijd bij Pranjic en Popov samen met bodul?
Geeft aan dat hij zich daar toch lekkerder bij voelt
- Caspar
- Superster
En reden drie: hij komt terug van een lange blessure. Een tijd geleden zat hij op 70%, dus ik kan me voorstellen dat hij nog niet de oude Sulejmani is die wij kennen.Hielke schreef:Afgelopen zaterdag heb ik Sulejmani voor het eerst sinds april of mei weer eens in een voetbalstadion aan het werk gezien. Dat hij geen schim was van de speler die wij ons herinneren hoef ik hier niet te vermelden, maar de vraag is waarom.
Maar ik denk dat het grootste probleem bij het systeem van Ajax ligt. Hier kon hij naast de sterke en balvaste Sibon vrij voetballen, zonder mensen voor hem. Maar als Ajax vasthoud aan een 4-3-3 systeem is er voorin eigenlijk geen plaats voor hem. Het is geen echte linksbuiten, maar ook geen diepe spits. Een plaats op '10' is dan wat je over houdt.
Misschien dat hij er ook op die positie wel komt - hij is natuurlijk nog jong - maar het kan nog best wel even duren voor hij net zo belangrijk is als hij bij ons was.
Ladies and gentleman: We've got him!
-
Verified
- Forumicoon
Wat Suljemani al wel heeft geleerd is dat godsirritante trekje van alle Ajacieden. Zeuren, mekkeren etc..tegen scheidsrechters, tegenstanders en medespelers..
Dit had hij bij ons lang zo erg niet.
Dit had hij bij ons lang zo erg niet.
Spijt heb je morgen maar!
-
- Superster
Zo kan je het ook zeggen van Huntelaar. Meer gemene trekjes geleerd toen hij bij ajax kwam.
Misschien dat het je anders op een donderpreek van de rest van het team komt te staan daar wanneer je je niet aanstelt of achterbaks gedraagt tijdens een wedstrijd?
Misschien dat het je anders op een donderpreek van de rest van het team komt te staan daar wanneer je je niet aanstelt of achterbaks gedraagt tijdens een wedstrijd?
- TWR22
- Superster
Sulejmani heeft bij mij ineens best afgedaan ...Mika eruit schoppen en er niks over zeggen daarna, dat kan toch niet? Altijd respect houden voor je oude club. En Drost ...
-
- Superster
- Contacteer:
Eruit schoppen was het niet, m.i. een ongelukkige samenloop van omstandigheden. En verder weet jij helemaal niet of hij er wel of niet iets over heeft gezegd. Mocht hij dat niet hebben gedaan swa, zo steekt het (tegenwoordig) in elkaar.TWR22 schreef:Sulejmani heeft bij mij ineens best afgedaan ...Mika eruit schoppen en er niks over zeggen daarna, dat kan toch niet?
Bedankt Torcida:-)
- ItFean82
- Forumicoon
Ik vond die actie nog niet zo schandelijk, lomp was het wel maar dat was Drost gister ook. De andere actie was veel erger, hij probeerde na een overtreding van Smarason diezelfde Smarason geel aan te naaien. Dat had zijn 2de geel betekend en dus rood, dat vond ik erger dan die overtreding.
Op naar het volgende seizoen....
-
- Superster
INTERVIEW met Arjan Ebbinge: "Ik had Van der Biezen nooit laten gaan"
Arjan Ebbinge is een man van uitersten. De nu 34-jarige Veendammer heeft met Heerenveen in de Champions League gespeeld, maar ook in de onderste regionen van de Eerste Divisie. "Ik vind het heel bijzonder dat een simpele huis-tuin-en-keukenvoetballer als ik Champions League heeft gespeeld," zegt hij in een uitgebreid interview met Goal.com.
»Reacties Print artikel Stuur naar een vriend Contact! galleria zoom Ebbinge speelt nu twee jaar bij FC Den Bosch. Samen met Peter van de Berg vormt hij het hart van de Bossche verdediging. Vanwege blessures aan zijn meniscus en hamstring heeft de Veendammer dit seizoen nog maar tien wedstrijden gespeeld. "Het is heerlijk om nu weer wedstrijden te spelen. Met een blessure val je toch een beetje buiten te groep. Je bent wel fysiek aanwezig op trainingen, maar het gevoel dat je zelf hebt is heel anders. De andere jongens voelen spanning naar een wedstrijd toe. In die zin hoor je er niet bij. Maar ik heb alles geprobeerd om een positieve bijdrage aan de groep te leveren."
"Geen nacompetitie is een afgang"
Over de prestaties van zijn ploeg is Ebbinge niet zo tevreden. "We hebben teveel punten laten liggen in thuiswedstrijden. FC Den Bosch hoort thuis bij de eerste vier teams, alleen VVV is een maatje te groot voor ons en eigenlijk ook voor de gehele Eerste Divisie. Af en toe verliezen ze wel, maar de ploeg is zo stabiel dat ze de week erna gewoon weer winnen. Ze staan niet voor niets elf punten voor op RKC. Met deze club kunnen wij ons wel meten, net als met Excelsior. Wij horen nacompetitie te spelen. Geen nacompetitie is in mijn ogen een afgang. Hiervoor moet Den Bosch alleen naar zichzelf kijken. Elke wedstrijd voor de drie punten gaan en daarmee een plek bij de top vijf garanderen."
Helaas heeft de club spits Koen van der Biezen verkocht aan Go Ahead Eagles. "Koen is van mening dat hij bij deze club meer aan spelen toekomt. Dit mag dan wel zo zijn, maar ik had hem nooit laten gaan. Het gaat wat minder met Den Bosch de eerste seizoenshelft, we moeten volop aan de bak in de vijfde en zesde periode en je topscoorder verkopen is dan geen goed idee. Om nacompetitie te spelen hebben we iedereen nodig. Volgens mij wilde een groot gedeelte van de spelersgroep hem ook behouden."
Eerste Divisie als kweekvijver
"Ik zie de Eerste Divisie als een opleidingsplaats, waar spelers met potentie moeten spelen om vervolgens verkocht te worden aan grotere clubs. Uiteindelijk moeten de clubs uit de verkoop van spelers hun inkomsten halen, want de kaartverkoop alleen is niet voldoende om van rond te komen. Zelf zou ik ook bereid zijn om een stap terug te doen als een jongen met veel potentie het goed doet op mijn plek. Als de trainer duidelijk is over de rol die hij voor mij ziet in de ploeg, vind ik het prima. Als hij me niet meer nodig heeft, leg ik me daarbij neer. Maar voorlopig zijn Peter en ik nog de routiniers in dit elftal. We proberen leermeesters te zijn voor de jonge jongens."
Toekomst na het voetbal
Ebbinge wil graag zijn steentje bijdragen in het scouten en ontwikkelen van nieuw talent. "Ik ben 34 jaar en natuurlijk denk ik steeds meer na over wat ik wil doen als ik stop met profvoetbal. Ik wil graag door in de voetballerij en volgens mij ben ik wel geschikt om scout te worden. Mensenkennis is een van mijn sterke punten. Ik zie of een speler leeft voor zijn vak, of dat hij een eenling is, of een ander type voetballer. Mensenkennis is volgens mij een cruciale vaardigheid als scout."
"Het meest ideaal is natuurlijk als ik aan de slag kan bij NEC," vertelt de Veendammer verder. Ebbinge heeft slechts twee jaar in Nijmegen gespeeld, maar toch ligt zijn hart bij bij deze club. "Ik kan altijd binnenkomen en voel me altijd welkom. Eigenlijk is dit wel bij elke club waar ik gespeeld heb zo. Maar bij NEC heb ik een erg goede band met de supporters en mensen van de club."
Zo hebben supporters van NEC de ‘Happy Eppie’ fanclub opgericht en kreeg hij bij zijn vertrek bij RBC een shirt wat voor de helft bestond uit het shirt van de club uit Roosendaal en voor de andere helft uit NEC. "Mijn warme gevoelens voor deze club betekenen niet dat ik een baan bij een andere club zou weigeren. Mijn ideale carrière? Beginnen in Nederland, daarna internationaal scouten en uiteindelijk technisch directeur bij een voetbalclub worden. Ik wil het eigenlijk niet allemaal zo plannen, maar als ik dan toch aan het dromen ben…."
Champions League
Zijn deelname aan de Champions League zorgt voor hilariteit binnen de selectie van Den Bosch. Ebbinge, zelf ook niet misselijk van een grap op zijn tijd, voelt zich er niet prettig bij. "Maar dat is natuurlijk juist waarom ze het doen! Er is een soort onderlinge afspraak, waardoor vrijwel elke dag weer iemand anders iets aan mij vraagt over de Champions League deelname. Voor mij is het tien jaar geleden, leuk dat ik in het toernooi gespeeld heb en klaar. Maar de jongens houden er wel van om erover door te gaan. Ach, als zij dat leuk vinden, moeten ze dat vooral doen."
"Als ik meer talent had, had ik wel langer in de Eredivisie gespeeld," aldus de verdediger. "Ik moet het hebben van mijn werklust, dit heeft mij uiteindelijk ver gebracht. Maar om door te breken moet je ook een beetje geluk hebben. Op het juiste moment goed spelen en geen blessures hebben op beslissende momenten. Bij Heerenveen raakte ik geblesseerd en zo een beetje uit de gratie. Maar Champions League is uitzonderlijk, zeker voor een simpele voetballer als ik."
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
Hmm... Ik vond Poulsen altijd maar een middelmatige speler, blijkbaar laat hij daar in Denemarken iets heel anders zien.Midfield player Jakob Poulsen selected for the Danish national team
A month ago he came in the league national team trip to Thailand on a cancellation, and now he has taken the leap to the A-team. "It comes as a surprise to me. This is obviously connected with the fact that it went well on the trip with the national league, " says Jakob Poulsen. Coach Morten Olsen admits that he has overlooked Jakob Poulsen in the first place because he did not take him to Thailand.
'I saw simply wrong by failing to take Jakob Poulsen to the league national team in the first place, but he was in fierce competition with Anders Randrup from Manchester, who had to opt out because of an injury, "says manager Morten Olsen on the choice of Jakob Poulsen. He was very pleased with Jacob Poul's efforts.
"His always positive attitude and approach to the task of the national league and not least the quality he showed in training and in matches, entitles him to a place in the A-landsholdstruppen where we'd like to see him in action next week," said Morten Olsen. Jakob Poulsen has been boosted career after the shift back to Danish football from Heerenveen, where he was stuck in a rut.
"It went really well after return to Denmark. My goal was to come in the national league. I have achieved, and this removal is an added plus, "says Jakob Poulsen. In autumn, he added AGF pace on the right edge as offensive player. At the league national team, he played right back, and it is also where Morten Olsen will use him on the A team.
"All the playing time I can get the A team, I welcome with, "says Jakob Poulsen.
-
- Invaller
Eh keek jij wel met je ogen?? want in mijn opinie was poulsen vorig jaar 1 van de grote mannen, alleen hadden we er 2 op de rechter flank dus werd er afgewisseld en viel beerens toch vaak als te zien. Ze hadden hem nooit moeten verkopen, is een echt goede speler.
- ItFean82
- Forumicoon
Poulsen had vorig jaar een redelijk jaar en steeg kort na de winterstop even een tijdje boven zichzelf uit. Voor de rest moet ik Marca gelijk geven, een voorbeeldige prof die keihard werkt en een groot loopvermogen heeft maar voetballend was het allemaal maar matigjes.
Op naar het volgende seizoen....
- Skopperij
- Forumicoon
Poulsen, typisch zo'n nuttige voetballer. Je kunt hem er altijd bij hebben, maar geeft geen glans aan je team. Nu zou hij volstrekt kansloos zijn met Grindheim als directe concurrent.
-
- Superster
Poulsen is weggegaan omdat hij hier nooit langere tijd basisspeler was. Daarnaast is Denemarken geen Oranje natuurlijk.
- diepFries
- Wereldspeler
Doet het dus kennelijk niet onverdienstelijk in het Amsterdamse..Onzekerheid over Cvitanich biedt Bodul kans
06/02/2009 16:42
Achter Darío Cvitanich staat een vraagteken voor het duel met Vitesse. Ajax-trainer Marco van Basten heeft uit voorzorg Darko Bodul erbij gehaald.
Cvitanich kampt met een bovenbeenblessure, die een optreden zondag in Arnhem op de tocht zet. Van Basten heeft uit voorzorg beloftespits Bodul vrijdag laten meetrainen. 'Omdat Dario geblesseerd is, hebben we voorin niet heel veel mogelijkheden. Bodul doet het goed bij het tweede, hij schurkt een beetje tegen het eerste aan.'
Bodul deed deze week met Jong Ajax van zich spreken. De twintigjarige Kroaat nam maandag tegen Jong Willem II (2-0 winst) de Amsterdamse productie voor zijn rekening. Tot een optreden in de hoofdmacht heeft hij het (nog) niet geschopt.
In case of doubt, make it sound convincing