Contract Venema en Klompe niet verlengd

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
diepFries
Wereldspeler

Re: de vertrokken spelers...

Bericht door diepFries »

Superfries88' schreef:HJK Helsinki heeft zich versterkt met:
Afbeelding

Brengt mooie herinneringen naar boven :).
Valery :D Dat is inmiddels 9 seizoenen geleden al weer zeker, het jaar dat we ons via een 2e plaats kwalificeerden voor de Champions League :mrgreen:
In case of doubt, make it sound convincing
Surhuisterveen
Forumicoon
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Ik kan me het moment van de 1-1 tegen den Bosch nog als de dag van gisteren herinneren. Ik zat als klein jochie in de auto radio fryslan te zoeken. Mourad maakte de 0-1 in de 33e minuut en een minuut later was het Popovich die de 1-1 in het dak van het doel schoot (?). De tijd gaat snel..
SCH
ItFean82
Forumicoon

Bericht door ItFean82 »

The Daily Mirror opent het jaar met een top tien van de grootste ‘wintermiskopen’ in de Premier League. Op plek tien: Afonso Alves (foto, rechts). De Braziliaan verruilde op 31 januari 2008 SC Heerenveen voor Middlesbrough, de uitkomst van een maandenlange soap.

‘Alves is het levende bewijs dat je niet per definitie een voetbalgod bent als je een Braziliaans paspoort hebt,’ schrijft The Daily Mirror. ‘Alves scoorde 45 keer in de malle Nederlandse competitie, maar staat pas op negen goals in de Premier League.’

The Daily Mirror roept Nigel Quashie tot moeder aller miskopen. De dertigjarige middenvelder trekt het ongeluk aan: in 2005 wisselde hij Portsmouth voor Southampton, waarop Southampton afdaalde naar de Championship. Een jaar later verliet hij The Saints voor West Bromwich en degradeerde hij opnieuw. Quashie is nu contractspeler van West Ham, dat hem stalt bij Birmingham City.

Daily Mirror’s grootste ‘wintermiskopen’ Premier League
1. Nigel Quashie (Portsmouth – Southampton ’05, Southampton – WBA ’06)
2. Fernando Morientes (Real Madrid – Liverpool ’05)
3. Scott Parker (Charlton – Chelsea ’04)
4. Jean-Alain Boumsong (Glasgow Rangers – Newcastle ’05)
5. Tamir Cohen (Netanya – Bolton ’08)
6. Andy Reid (Nottingham Forest – Tottenham ’05)
7. Scott Carson (Leeds – Liverpool ’05)
8. Hossam Ghaly (Feyenoord – Spurs ’06)
9. Rade Prica (Aalborg – Sunderland ’08)
10. Afonso Alves (SC Heerenveen – Middlesbrough ’08)
Op naar het volgende seizoen....
oldtimer
Superster

Bericht door oldtimer »

Surhuisterveen schreef:Ik kan me het moment van de 1-1 tegen den Bosch nog als de dag van gisteren herinneren. Ik zat als klein jochie in de auto radio fryslan te zoeken. Mourad maakte de 0-1 in de 33e minuut en een minuut later was het Popovich die de 1-1 in het dak van het doel schoot (?). De tijd gaat snel..
Meteen na de aftrap ( bij de 0 - 1 ) miste de ( nog niet weer geconcentreerde ) linkerverdediger van Den Bosch op een lange bal, waarvan Nurmela profiteerde.
Zijn pass werd door Popovitch gecontroleerd en na een tweetal korte lichaamsschijnbewegingen met links ingeschoten.
Het staat nog altijd helder op mijn netvlies, een der belangrijkste momenten uit mijn lange Heerenveen - geschiedenis ooit.
Ook zijn goal uit bij Cambuur en het tweetal doelpunten thuis tegen RODA kan ik me nog prima herinneren.
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Heb de doelpunten van dat duel (Heerenveen - Den Bosch) nog op m'n pc staan, dus ik heb ze hier maar even op YouTube geupload. :D
massan
Selectiespeler

Bericht door massan »

Prachtig! Ik zat toevallig ook in de auto aan de radio gekluisterd :mrgreen:
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

massan schreef:Prachtig! Ik zat toevallig ook in de auto aan de radio gekluisterd :mrgreen:
In het stadion was het mooier hoor........ :wink:
oldtimer
Superster

Bericht door oldtimer »

Kokmeijer maakt rentree: "Ik heb het geaccepteerd"
Niels Kokmeijer werd vier jaar geleden letterlijk uit het profvoetbal getrapt. De 31-jarige oud-prof zou nooit meer normaal kunnen lopen, maar inmiddels is hij al terug. Als amateurvoetballer in de zaal.

Als nummer 9 van Blok/Carillon Boys 3 trapt Kokmeijer tegenwoordig een balletje in de derde klasse B zaalvoetbal van de KNVB. "Mickey Mouse-niveau. Maar ik geniet ervan", zegt Kokmeijer in gesprek met De Telegraaf. "Alleen heb ik vanaf morgen twee dagen pijn. Ik kijk ertegen op, maar heb het er graag voor over."

Kokmeijer, inmiddels manager van de Nederlandse Beach Soccer Bond, blinkt niet meer terug. Liever kijkt hij naar de dingen die hij nog wel kan. "Ik heb geaccepteerd wat er gebeurd is, en dat is de basis om verder te gaan. Veel mensen leggen zichzelf beperkingen op. Mijn ouders kunnen mijn voetballen niet aanzien en vinden dat ik het noodlot opzoek. Het veiligste is inderdaad om niets te doen. Maar zo wil ik mijn leven niet inrichten."
Bron: Voetbalprimeur.
Jazzy F.
Invaller

Bericht door Jazzy F. »

Onze grote vriend Afonso heeft ook eindelijk weer eens gescoord. Beetje jammer voor hem, dat hij dat alleen kan tegen tegen een vijfdeklasser...
FT Middlesbrough [2 - 1] Barrow
23' [1 - 0] A. Alves
62' [2 - 0] A. Alves
80' [2 - 1] J. Walker
Blizzard
Superster
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Onze grote vriend Afonso heeft ook eindelijk weer eens gescoord. Beetje jammer voor hem, dat hij dat alleen kan tegen tegen een vijfdeklasser...
Ik heb de wedstrijd niet gezien maar Middlesbrough zal in zo'n wedstrijd wel de ploeg zijn die het initiatief neemt, terwijl ze in de PL vaak met de rug tegen de muur staan. Alves moet in een aanvallend elftal spelen met een aantal creatieve spelers om hem heen die hem kunnen lanceren, dan is hij dodelijk...
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler

Bericht door sc heerenveen 4 ever »

Samaras voorkomt een blamage voor celtic:
Celtic heeft op eigen veld tegen Dundee United twee punten laten liggen. Ondanks twee doelpunten van Georgios Samaras kwam de koploper in Schotland niet verder dan een gelijkspel (2-2).

Samaras scoorde een klein kwartier na rust zijn tweede van de middag. Celtic dacht de punten binnen te hebben, maar verkeek zich op Dundee United. Paul Dixon en invaller Warren Feeney trokken de score in het resterende half uur recht.

Ondanks de inbreng van breekijzer Jan Vennegoor of Hesselink moet de Schotse koploper genoegen nemen met een 2-2 gelijkspel. Glasgow Rangers kan zondag bij winst op Inverness CT de achterstand op Celtic terugbrengen tot vijf punten.
Een onderschrift: wat is dat?
forca hveen
Superster

Bericht door forca hveen »

Nou de clubsite gaat nu al uitgebreid aandacht besteden aan blessure's van oud-spelers.
Lurling gaat onder het mes en zuiverloon kan wellicht komend weekend niet spelen.
massan
Selectiespeler

Bericht door massan »

Dat toont maar weer aan wat voor een betrokken club we zijn :wink:
Arjen
Wereldspeler

Bericht door Arjen »

ADO werkt mee aan vertrek Waterman
Geschreven op woensdag, 7 januari om 13:14

Voor Boy Waterman is ook zijn verblijf bij ADO Den Haag niet datgene geworden wat hij verwacht had. De doelman, die tot aan de zomer wordt gehuurd van AZ, kwam met het vooruitzicht elke week te kunnen spelen, maar hoofdtrainer André Wetzel heeft meer vertrouwen in Robert Zwinkels. "Boy is erg ongelukkig met deze situatie." "Ik kan me dat goed voorstellen: je gaat van een topclub naar een kleinere club en zit dan wéér op de bank", licht Wetzel toe in het weekblad Voetbal International. "Daardoor is hij geknakt. Zijn prestaties geven me vooralsnog geen aanleiding hem ineens op te stellen. De laatste weken zag ik dat hij minder in zijn vel zat. Die indruk was juist, tijdens een goed gesprek heeft Boy verteld dat hij zich niet goed voelt."

Naar aanleiding daarvan liet Wetzel weten dat de Hofstedelingen willen meewerken aan een eventueel vertrek. "Hij hóeft niet weg van mij, maar als er een andere club interesse in hem heeft, dan laten we hem gaan." In Alkmaar had Waterman weinig perspectieven . Hij raakte zijn plaats onder de lat kwijt en heeft door de aanwezigheid van Sergio Romero en Joey Didulica weinig uitzicht op speelminuten. (voetbalzone.nl)
Vond het altijd een goede keeper die teveel pech heeft gehad in z'n carriere.
Maar als je het bij Den Haag ook niet redt dan is er toch iets meer aan de hand dan 'niet goed in je vel zitten'.
Heerenveen SC
Nieuw talent

Bericht door Heerenveen SC »

Alves: "De zwaarste periode van mijn loopbaan"

Met veel bombarie haalde Middlesbrough een jaar geleden Afonso Alves op bij sc Heerenveen. De spits zou zeker zoveel gaan scoren als in Friesland, was de voorspelling. Maar tot zijn eigen afgrijzen haalt Alves zijn gewenste vorm niet.

Zo stond Alves tot zaterdag, toen hij tweemaal scoorde in het kader van de FA Cup, acht duels op rij droog. Op zijn eigen website spreekt hij van een moeilijke tijd: "Ik had nog nooit zo lang niet gescoord. Het was echt de zwaarste periode van mijn loopbaan. Ik kan ook niet garanderen dat mijn doelpunten van afgelopen weekend leiden tot een inhaalrace op het gebied van goals."

De tegenvallende doelpuntenproductie van Alves leidde tot een hoop rumoer in Engeland. De Braziliaan werd bestempeld als een heuse miskoop. "Alle aanvallers maken een periode door waarin ze niet scoren", is de verdediging van de Zuid-Amerikaan. "Maar dat stadium ben ik nu gepasseerd."

Dat Alves doelpunten kan maken weet men in Nederland wel. "In Holland scoorde ik 45 keer in 39 wedstrijden", waarmee Alves critici de mond wil snoeren. "Ik voelde de afgelopen weken geen druk. Soms speelde ik goed, maar scoorde ik niet. Ik wist echter dat de goals vanzelf weer zouden komen."
We zullen het wel zien Afonso!
CJF
Invaller

Bericht door CJF »

Ik ben nieuw op dit forum en weet dus niet of deze discussie hier al vaker heeft plaatsgevonden maar ik wou even een balletje opgooien voor zuiverloon. Hij schijnt in de belangstelling te staan van manchester united las ik een paar weken geleden.En waarom komt hij dan nooit in beeld van het nederlands elftal. Als je nu ziet dat ze daar mensen als marcellis neerzette dan is zuiverloon toch wel even wat beter....overigens vind ik marcellis een goede speler maar totaal geen back :)

Dus zuiverloon in oranje :D
Beer will change the world, I don't know how but it will.
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Zuiverloon doet het prima in Engeland inderdaad, maar laatst kwamen er toch wel een paar negatieve reacties binnen. Al met al nog niet voldoende voor het Nederlands elftal, denk ik.

Over het gerucht van Manchester United: neem dat gerust met een grote zak zout. In Engeland zijn er dagelijks tig geruchten en het overgrote merendeel klopt gewoon niet. Dat zal in dit geval niet anders zijn.
ALS 26.000
Superster

Bericht door ALS 26.000 »

Mocht hij wel naar Manchester gaan dan is hij ook snel goed genoeg voor Oranje, want we hebben helaas nu bij Oranje niet een speler die bij een Europese topclub speelt. Heitinga speelt nog het hoogst met Atletico, maar dat is ook nog geen Barcelona of Manchester. Heb in Gianni steeds wel een toekomstige Oranje-international gezien en dat denk ik nog steeds. Voorlopig hebben Breuer en Janmaat daar nog niet het niveau van hem behaald bij ons. Breuer is verdedigend misschien wat beter, maar Zuiverloon was een perfecte moderne back.

(Daarnaast maakt Heitinga veel fouten als verdediger en vergeet ik niet snel hoe hij vorig jaar door Mickey werd gedold)
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Afbeelding

Marcus Allbäck is terug!
Rumsas
Invaller

Bericht door Rumsas »

In duel met... Snoop Dogg? :lol: .
Sorry voor de one liner, maar kon het niet laten!
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Alves scoort weer eens een PL-doelpunt, in de 45e minuut maakt hij de 1-0 tegen Sunderland.
Eric
Superster

Bericht door Eric »

Raar dat zo'n verdediger als Zuiverloon het in Engeland wel goed doet en hier het pispaaltje was.
drika746
Superster

Bericht door drika746 »

Eric schreef:Raar dat zo'n verdediger als Zuiverloon het in Engeland wel goed doet en hier het pispaaltje was.
Gianni komt geen pure linksbuiten meer tegen!
CJF
Invaller

Bericht door CJF »

drika746 schreef: Gianni komt geen pure linksbuiten meer tegen!

Dan ken ie ook wel in oranje he ,als ie geen pure linksbuiten tegen komt.... Nederland is het enigste land die speelt met pure buitenspelers. En in engeland staat hij toch echt wel tegen betere spelers te spelen dan in nederland en hij houd zich goed staande. En als je dan ziet dat van Marwijk marcellis of heitinga op de back zet, twee spelers die beide geen back zijn. En de aanvallende kwaliteiten hebben van een baksteen. Gianni is aanvallend veel beter en past veel beter in het plaatje van een moderne back.
Beer will change the world, I don't know how but it will.
Heerenveen SC
Nieuw talent

Bericht door Heerenveen SC »

Vandaag zat Gianni niet bij de wedstrijdselectie vanwege een blessure. Maar wanneer hij weer fit is denk ik inderdaad dat hij wel een optie is voor de backpositie. Zeker aanvallend zou hij een toevoeging zijn.

Alves zijn doelpunt bleek niet winnend, Sunderland heeft tien minuten voor tijd nog gelijk weten te maken.
Lipton
Forumicoon

Bericht door Lipton »

RBC Roosendaal wil Maciej Wiliusz op huurbasis overnemen van Sparta. De Brabantse club is op zoek naar een linksbenige verdediger, waar de Rotterdammers de jonge Pool juist tijdelijk ergens anders onder willen brengen.
oldtimer
Superster

Bericht door oldtimer »

Superfries88' schreef:Alves scoort weer eens een PL-doelpunt, in de 45e minuut maakt hij de 1-0 tegen Sunderland.
Een heel mooi doelpunt ook, hij rondde een samen met Downing ( een van de weinige " voetballers " bij M. ) opgezette aanval prachtig direct af.
Helaas voor hem bleek het, net als bij Blackburn - uit, weer net niet de winnende te zijn ( uitslag 1 - 1 ).
Overigens was dat een van zijn weinige balcontacten.
Ik heb die in de eerste helft eens geturfd, tussen de 8e en 32e minuut is hij b.v niet eenmaal aan de bal geweest.
Dat was hier in Heerenveen toch wel anders.Hij was hier wel het eindstation, maar had ook wel een redelijk spelaandeel.
Een reden daarvoor is dat hij bij Middlesbrough zeer geregeld door de lucht met lange ballen wordt gezocht en dan prompt elk kopduel verliest. Verder vond ik hem hier toch wel een redelijk stevige jongen, daar ligt hij bij vrijwel elk contact onmiddellijk op de grond. Ik kan me niet voorstellen dat hij het daar voetballend naar zijn zin heeft, maar het geld zal de pil wel enigszins vergoeden. Gemaakt voor het Engelse voetbal lijkt hij in elk geval niet.
Ergens heb ik ook het idee dat Heerenveen voor hem achteraf het hoogtepunt geweest zal blijken te zijn ( afgezien van zijn optreden in de Braziliaanse nationale ploeg, overigens ook een uitvloeisel van zijn periode hier ).
Surhuisterveen
Forumicoon
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Dat Middlesbrough een drankploeg is hebben we inmiddels wel gezien.
Dat je twijfelt aan Alves zijn kwaliteiten vind ik vreemd, hij heeft gewoon de pech dat hij een ongelukkige keuze qua club heeft gemaakt. Hij maakt daar echt nog wel een mooi aantal goals.
SCH
Blizzard
Superster
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Alves had misschien beter naar een Spaanse subtopper of één van de drie Portugese topclubs kunnen gaan. Had hij lekker in de zon en in zijn eigen taal kunnen voetballen. Toch twijfel ik niet aan zijn kwaliteiten. Dat het er bij Middlesbrough door omstandigheden niet optimaal uitkomt is bekend maar hij kan het moeilijk verleerd zijn...
massan
Selectiespeler

Bericht door massan »

Ajax-trainer Marco van Basten is nog niet geheel tevreden over de prestaties van Miralem Sulejmani (foto), met 16,25 miljoen euro de duurste aankoop die de club ooit heeft gedaan. Van Basten wil dat Sulejmani na de winterstop meer het verschil maakt. Dat schrijft het AD zondag.

Van Basten heeft het trainingskamp in Portugal aangegrepen om het vizier van zijn selectie op scherp te zetten. Alles was aan het begin van het seizoen nieuw bij Ajax, inmiddels is dat niet meer het geval en is het de hoogste tijd om nieuwe stappen voorwaarts te zetten.

Daarbij kan vooral Sulejmani nog de nodige progressie boeken. In zijn tien optredens tot nu toe was hij vier keer doeltreffend en zorgde hij ook voor de nodige assists, maar dat is voor Van Basten nog niet voldoende. 'Tot nu toe is het zo dat hij wegvalt zodra de intensiteit omhoog gaat. Sulejmani zal écht in zichzelf moeten investeren om inderdaad de speler te worden die beslissend is,' meldt Van Basten.

De coach wil toe naar een situatie dat Ajax minder afhankelijk wordt van de vorm van de dag van haar aanvallers. Daarbij is voor Sulejmani in de rol van nummer tien een belangrijke taak weggelegd. In plaats van de opbouw te bemoeilijken, moet hij voor meer diepte zorgen zodat niet alleen hijzelf, maar ook zijn collega-spitsen meer ruimte krijgen. 'Omdat Sulejmani die diepgang wel heeft, is het des te vreemder,' vindt Van Basten. (KVN)
www.sportweek.nl
Zal het presteren van Sulejmani dan toch voor een groot gedeelte te maken hebben met ''familiegevoel'', ''je lekker voelen'' etc bij een club?
Plaats reactie