Transferbeleid

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Skopperij
Forumicoon

Re: Transferbeleid

Bericht door Skopperij »

Sporza.be:
Real wil Diarra en Huntelaar in de CL
vr 26/12/08 - Real Madrid wil zijn beide aanwinsten Lassana Diarra en Klaas-Jan Huntelaar na Nieuwjaar in de Champions League opstellen. Maar dat mag niet van de UEFA.
Volgens de reglementen van de UEFA mag een club drie nieuwe spelers inschrijven voor 1 februari.

Maar slechts een van de spelers die dat seizoen al Europees gespeeld hebben, mag voor zijn nieuwe club in de Champions League uitkomen.

Diarra (Portsmouth) en Huntelaar (Ajax) hebben beiden al in de UEFA-beker gespeeld.

Maar Real beweert dat de regels niet gelden omdat het om een andere competitie gaat en vecht de regels aan.
Kijk aan! Typisch zo'n regel waar niemand van op de hoogte is. We zitten al tijden te speculeren over nieuwe aanwinsten voor onze club, maar meer dan één wordt dat sowieso niet. Met Elm waren ze al langer rond, maar die kan pas vanaf 1 januari worden overgeschreven. Hetzelfde geldt voor Patrik Ingelsten.

De UEFA-regels staan ons dus toe om nog maar één speler te halen. Bij deze is het dus compleet zinloos om over een verdediger én een spits te praten. ;)

Aangezien Heerenveen in de winterstop ook vaak talenten haalt (vorig jaar Svec, jaar daarvoor Sulejmani) zou het hier ook nog wel eens bij kunnen blijven, qua directe versterkingen.
Ebiede
Verified
Forumicoon

Bericht door Ebiede »

Dit gaat om het inschrijven in de Europese toernooien en heeft niets met het aantal aankopen te maken.

Ja mag maximaal 3 spelers op de Uefa lijst zetten, daarvan mag maar 1 eerder in de Uefa-cup hebben gespeeld.

Je mag in de winter wel een heel nieuw elftal bij elkaar kopen.
Spijt heb je morgen maar!
Skopperij
Forumicoon

Bericht door Skopperij »

Ben jij thuis in die UEFA-regels? Zoals het hier letterlijk staat maak ik er uit op dat je maar drie spelers aan mag trekken, ongeacht Europese toernooien.
Ebiede
Verified
Forumicoon

Bericht door Ebiede »

Zo staat het ook in jou geplaatste stuk tekst. Er wordt daar gesproken over het inschrijven van spelers en niet over het aankopen van spelers. Ik zal als voorbeeld MGB geven die hebben op dit moment al 4 speler aangetrokken: Galasek, Baily, Dante en stalteri.
Spijt heb je morgen maar!
Blizzard
Superster
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Je kan zoveel aankopen doen als je wil. Enkel voor de Europese toernooien, georganiseerd door de UEFA geldt deze regel. Je schrijft volgens mij aan het begin van een toernooi minimaal 16, maximaal 25 spelers in en vervolgens mogen daar in de winter inderdaad maximaal 3 bij komen. Ik weet niet of je dan ook op bijvoorbeeld 28 uit mag komen of dat het altijd bij maximaal 25 blijft (zou het eigenlijk moeten weten als FM-speler). Maar als je in de winter bij wijze van spreken 5 spelers haalt kunnen 2 daarvan niet meedoen in de rest van je toernooi. Voor de gewone competitie maakt het verder niet uit.
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Het is niet uitgesloten dat SC Heerenveen en Manchester United in de nabije toekomst gaan samenwerken. De Engelse club, titelverdediger in de Champions League en zondag in Japan winnaar van de wereldbeker, heeft al een balletje opgeworpen bij Heerenveen. „Vooralsnog houden wij de boot af, maar de contacten zijn goed. In de nabije toekomst kan dat best nog tot iets leiden”, aldus directeur Yme Kuiper.

Manchester United zoekt partners op het Europese vasteland, omdat de club door de Engelse regelgeving niet vrij is om jonge spelers uit Zuid-Amerika naar Manchester te halen. Omdat Heerenveen door de aan-en verkoop van Afonso Alves mondiale bekendheid heeft gekregen, kwam de club in beeld bij de Engelse grootmacht. Er is al eens voorzichtig samengewerkt: tijdens een jeugdtoernooi speelden bij Heerenveen twee jonge Brazilianen mee die zich al aan Manchester United hadden verbonden.

Verder wil Heerenveen vooralsnog niet gaan, zegt Yme Kuiper. „Wij zijn in Nederland ook aan regels gebonden en willen voorlopig zelf onze weg vinden op de Zuid-Amerikaanse markt. Stél dat we het met Manchester eens worden om spelers bij ons te stallen, hoe geef je dat exacte vorm? Het kan niet zo zijn dat ze spelers op elk willekeurig moment kunnen opeisen. En krijg je een deel van de winst als een speler wordt verkocht? Maar het is zeker een interessante ontwikkeling.”

Manchester United (dat al samenwerkt met Belgische clubs) en Heerenveen troffen elkaar deze maand opnieuw in Brazilië. Daar werd gescout bij het nationale kampioenschap voor spelers tot twintig jaar. „Alves heeft voor ons de weg geëffend in Brazilië. We werken daar nu samen met een groot en betrouwbaar bureau. De agenten daarvan kennen de weg”, aldus Kuiper.

Maar of er na Paulo Henrique, Pedro Beda en Lázaro dit seizoen nog een jonge Braziliaan wordt aangetrokken, is zeer de vraag. Kuiper: „Onze eerste ervaringen met Zuid-Amerikanen zijn zeer behoorlijk, maar het moet niet te snel gaan. Eerst maar eens zien of deze drie zich hier ontwikkelen. Met name de begeleiding moet goed zijn.”

Een Braziliaanse speler moet achttien jaar zijn voor hij naar Nederland mag en daarbij international zijn of in het eerste elftal van zijn club in een van de drie hoogste divisies hebben gespeeld. Als tiener moeten ze in ons land €200.000 per jaar verdienen. Zijn ze twintig jaar of ouder, dan hebben ze recht op €400.000 per jaar.

Bron: Leeuwarder Courant (overgenomen van Feanfan.nl)
Blizzard
Superster
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Een beetje zoals Chelsea en PSV samenwerken?

Op zich zie ik daar wel wat in dan. Als je op zo'n manier aan spelers als bijvoorbeeld Alex kan komen die één of twee jaar hier spelen, waarom niet? Al moet je natuurlijk wel baas in eigen huis blijven en de spelers die hier dan komen moeten wel een absolute meerwaarde hebben :wink:
Janneman
Superster

Bericht door Janneman »

En je kan tevens kijken of je ook op andere vlakken eventueel kunt samenwerken. Manchester heeft natuurlijk in alles het beste van het beste en door daar eens in de keuken te mogen kijken kan je weer vernieuwende dingen opdoen die de club alleen maar ten goede komen. Jammer dat de directie het dan ook in 1ste instantie afkapt.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Blizzard
Superster
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Jammer dat de directie het dan ook in 1ste instantie afkapt.
Het kan ook zijn dat ze "hard to get" spelen he, om er uiteindelijk een mooie deal uit te slepen. Ik kan me niet voorstellen dat ze dit zomaar zouden laten lopen. Zoals je al zegt zouden we er veel van kunnen opsteken, hoe er binnen zo'n absolute topclub gewerkt wordt.
Skopperij
Forumicoon

Bericht door Skopperij »

Inderdaad! Het mag dan wel Manchester United zijn die je benadert, maar als ze onbeperkt spelers bij ons kunnen stallen hebben we er ook niks aan. Zoals PSV met Alex had, dat kunnen we wel gebruiken. Maar niet tien jongens van 17 die een jaartje mogen meedoen bij Heerenveen.
zweed1
Wereldspeler

Bericht door zweed1 »

Skopperij schreef:Inderdaad! Het mag dan wel Manchester United zijn die je benadert, maar als ze onbeperkt spelers bij ons kunnen stallen hebben we er ook niks aan. Zoals PSV met Alex had, dat kunnen we wel gebruiken. Maar niet tien jongens van 17 die een jaartje mogen meedoen bij Heerenveen.

Denk dat dit wel kansen biedt voor onze club. Het gaat mogelijk om het stallen van de twee talentvolle Braziliaanse broers van United. Rafael en Fabio. Erg talentvolle backs, Fabio links en Rafael rechtsback. Dat ze dan als proef bijvoorbeeld Fabio niet huren (wellicht voor nop) zijn we meteen van ons linksbsack probleem af. Kunnen we van de zomer daar nog eens goed naar kijken.

Wellicht is het bestuur bang dat er een Braziliaanse clan ontstaat. Tot nu toe gaat het namelijk niet zo goed met Henrique en Beda.

Trouwens zou ik graag de 21 jarige Evans hier zien spelen. Is een lange ijzersterke centrale verdediger die nu op de bank zit, ze willen hem verhuren aan Glascow Rangers.
Blizzard
Superster
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Denk dat dit wel kansen biedt voor onze club. Het gaat mogelijk om het stallen van de twee talentvolle Braziliaanse broers van United. Rafael en Fabio. Erg talentvolle backs, Fabio links en Rafael rechtsback.
Ik ken die spelers niet echt (alleen qua naam), misschien jij wel? Hoe goed denk je dat ze zich zouden houden op Eredivisie niveau? Zouden ze leuk meevoetballen, of zouden ze er hier bovenuit steken en écht iets toevoegen. Ik ben wel benieuwd :P
zweed1
Wereldspeler

Bericht door zweed1 »

Ik ken die spelers niet echt (alleen qua naam), misschien jij wel? Hoe goed denk je dat ze zich zouden houden op Eredivisie niveau? Zouden ze leuk meevoetballen, of zouden ze er hier bovenuit steken en écht iets toevoegen. Ik ben wel benieuwd :P
Heb ze ook nog nooit zien spelen. Schijnen wel enorme talenten te zijn. Anders zit je echt niet bij de eerste selectie van United. Zelfs het tweede team is enorm sterk.

Jonathan Evans heb ik wel een keer zien spelen. Daar kom je bijna niet langs. Is Noord-Iers internatonal, vrij lang en een hele goede kopper. Glasgow wil hem graag huren, kans voor ons !!
Janneman
Superster

Bericht door Janneman »

zweed1 schreef:Wellicht is het bestuur bang dat er een Braziliaanse clan ontstaat. Tot nu toe gaat het namelijk niet zo goed met Henrique en Beda.
Heerenveen huurt een bureau in Brazillië in voor het helpen bij de scouting. Vandaag las ik in de LC dat er waarschijnlijk iemand van dit bureau naar Nederland komt om beide Brazilianen te ondersteunen hier in Nederland. Dat zou dan geen gek idee zijn!
GekkeFries
Nieuw talent

Bericht door GekkeFries »

Klinkt goed, ze moeten vooral dan die paulo H aanpakken. En leren dat hij niet kan stappen tijdens een belangrijke beladen wedstrijd.
17-05-2009
Josse
Invaller
Contacteer:

Bericht door Josse »

Janneman schreef: Heerenveen huurt een bureau in Brazillië in voor het helpen bij de scouting. Vandaag las ik in de LC dat er waarschijnlijk iemand van dit bureau naar Nederland komt om beide Brazilianen te ondersteunen hier in Nederland. Dat zou dan geen gek idee zijn!
Goede zaak, ze zullen wel niet de verstandigsten zijn en nog heel jong dus dit kan zeker helpen!
Lipton
Forumicoon

Bericht door Lipton »

GekkeFries schreef:Klinkt goed, ze moeten vooral dan die paulo H aanpakken. En leren dat hij niet kan stappen tijdens een belangrijke beladen wedstrijd.
Inderdaad, maar ik denk dat Henrqiue zelf ook wel snapt dat je tijdens een wedstrijd niet in de kroeg kan zitten. :mrgreen:
Rottum
Nieuw talent

Bericht door Rottum »

Rafael is veels te goed voor Heerenveen. Speelde laatst Robinho totaal uit de wedstrijd en komt ook graag veel mee op. Word beter dan Cafu denk ik. Hij is ook de back up van Neville, die een tijdje geblesseerd is geweest. Fabio weet ik niks van. Evans heeft de afgelopen wedstrijd tegen Stoke City centraal met Vidic gespeeld. Gewoon degelijk, goed gespeeld. Ik denk niet dat 1 van die drie hier wil komen of dat Ferguson dat toe laat. Ik denk wel dat Evans een goede voor Heerenveen zou zijn. Ik volg bijna alle wedstrijden van Man Utd, dus weet er wel beetje vanaf.
mart761
Basisspeler
Contacteer:

Bericht door mart761 »

Maar die samenwerking zou dan meer gaan om talentvolle spelers die in de toekomst misschien voor Man Uth kunnen spelen. Nieuwe aankopen die ze willen halen maar vanwege de regeling nog niet naar engeland mogen. Jongens zoals Alex, spelers die niet meer te betalen zijn voor clubs als heerenveen, maar die door deze samenwerking wel bij ons zouden kunnen spelen. Alleen heerenveen wil voorwaarden hebben. En dat lijkt me meer dan juist. Het enige nadeel is dat deze toppers dan misschien maar een jaartje bij ons blijven. Maar ja dat hebben we nu ook al :lol:
FORZA SC HEERENVEEN
teamplayer
Wereldspeler

Bericht door teamplayer »

Wat voor niveau spelers krijgen we van Man Utd?Het niveau Alex(was van Chelsea)?Die al jong bij een Zuid Amerikaanse club in de basis staan?Of meer niveau jong Man Utd?Zoals Eagles bij NEC?Daar zit wel verschil tussen.

Goede voorwaarden zijn belangrijk. Man UTD wil/heeft een speler: Licht Heerenveen in en die gaat hem ook scouten, of hij bij SCH past en dergelijke. Minstens 2 jaar behouden mits het mega talenten blijken.
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

En weer geeft Kuiper op de radio aan dat de kans heel klein is dat er nu nog iemand bij komt. Kan er beter maar niks over zeggen voordat ik domme dingen ga roepen (net zo dom als dit bestuur bezig is)...........
ALS 26.000
Superster

Bericht door ALS 26.000 »

Ik denk ook niet dat de noodzaak er is om nog spelers te halen als iedereen blijft.

Onze verdediging raakt steeds beter ingespeeld en eigenlijk vind ik alleen Popov nog een rotte appel, hoewel hij wel steeds beter wordt. Toch zou ik liefst Breuer daar voorlopig zien en laat Janmaat dan maar wennen op rechts.
Met Vonk hebben we misschien wel een nieuwe eerste keeper die veel meer rust achterin brengt dan Brian. Daarnaast is de keuze op het middenveld en voorin uitgebreid.
Nee, komt wel goed met deze groep.
Janneman
Superster

Bericht door Janneman »

Ik ben het eens met Heerenveen Rules, een extra verdediger die wat meer kwaliteiten heeft dan de huidige zou geen gekke zet zijn. Maar daar moet wel de directie in mee gaan. Dat dit niet het geval is is al het hele seizoen een beetje duidelijk. De directie koopt een de staf moet zich er maar mee redden. Dat werkt niet en meerdere mensen hebben al aangegeven waar de zwakte ligt..... lijkt wel een vorm van struisvogelpolitiek, steek je kop maar lekker in het zand!
ItFean82
Forumicoon

Bericht door ItFean82 »

Iedereen roept wel makkelijk er moet een leider in de verdediging bij en dat is misschien ook wel zo. Maar wie zegt dat ze niet stad en land bewogen hebben om dit voor elkaar te krijgen. Iedereen gaat er gemakshalve maar vanuit dat er helemaal niets gedaan is. Want laten we eerlijk zijn, het type verdediger wat wij zoeken is niet op elke hoek van de straat te vinden. Hij moet namelijk direct inpasbaar zijn, leidingevende capaciteiten hebben en ook de taal nog spreken. Nou als dat de eisen zijn, dan zijn de spelers op 1 hand te tellen. Komt nog bij dat je midden in het seizoen zit en dat de meeste spelers met die kwaliteiten (nog) geen trek hebben in een transfer naar Heerenveen.

Het is wel jammer dat hij er waarschijnlijk niet komt, maar om nu gelijk af te geven op het bestuur is wel heel makkelijk. Je weet namelijk niet wat ze allemaal wel of niet gedaan hebben.
Op naar het volgende seizoen....
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Individueel zijn het prima spelers en er zit inderdaad progressie in. Toch moeten we gaan afvragen of het totale plaatje wel voldoende is. Vorig seizoen hebben we 48 goals geïncasseerd en de kans is groot dat we dat gaan overtreffen dit seizoen. Daarmee halen we dus opnieuw een Heerenveen-onwaardig aantal tegentreffers binnen. Als je ziet met welke spelers we het doen, dan zit daar geen enorme wijziging in. De paar nieuwelingen doen het tot dusver niet of nauwelijks beter.

Daarom kan je blijven doorgaan met dezelfde achterhoede en hopen dat het na anderhalf seizoen opeens wel gaat lopen. Ik ben echter bang dat de progressie niet dusdanig groot zal zijn, dat we kunnen spreken van een stabiele achterhoede. Daarom ben en blijf ik voorstander van minimaal één defensieve aankoop, die er direct moet staan. Daar moet de club alles aan gaan doen. Mocht het onverhoopt niet lukken, dan is dat jammer, maar proberen kan altijd.
Voorstopper
Superster
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Dit elftal is niet veel beter dan wat er vorig jaar rondliep, het materiaal is goed genoeg om 5e mee te worden en in het meest gunstige geval een of twee plekken hoger. Was vorig jaar ook het geval. Toen draaiden we ook prima mee, maar na de winter zakten we wat terug. Nu is het hopen op een omgekeerd scenario aangezien het eerste half jaar niet best was.

Wat betreft die defensieve aankoop vond ik de post van laatst waarin gesproken werd over kapitaalvernietiging heel aardig. Ik kan me voorstellen dat het bestuur dit wel meeneemt in haar overweging of er nog een verdediger bij moet. Bak Nielsen / Dingsdag als bankzitter verkoop je niet zo makkelijk meer voor de aankoopprijs, laat staan meer. Laat je ze staan, kun je er in de zomer wellicht 1 kwijt voor een mooie prijs en alsnog de de zo gewenste sterkhouder achterin halen. Tegen die tijd is een speler als Kopic wellicht ook al een stuk verder. Ik acht het ook waarschijnlijk dat er niets meer bijkomt en Sollied het met de huidige selectie mag gaan doen tot de zomer.
The two most powerful warriors are patience and time.
Heerenveen rules
Forumicoon

Voorstopper schreef: Bak Nielsen / Dingsdag als bankzitter verkoop je niet zo makkelijk meer voor de aankoopprijs. Laat je ze staan, kun je er in de zomer wellicht 1 kwijt voor een mooie prijs en alsnog de de zo gewenste sterkhouder achterin halen. Tegen die tijd is een speler als Kopic wellicht ook al een stuk verder.
Zijn we een bank waarbij het alleen maar draait om het maken van winst of een ambitieuze voetbalclub die wil doorgroeien?
Je moet je zwakke schakels vervangen als je de mogelijkheden hebt en dan kan ik een opmerking van ALS26000 weer eens moeilijk plaatsen. Hoe kun je nu zeggen dat het beter op elkaar raakt ingespeeld achterin gezien het aantal tegentreffers voor de winter (oa Sparta)?

Moraal van het verhaal: we zijn niet ambitieus genoeg bij Heerenveen!
Voorstopper
Superster
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Ajax en AZ zijn dit jaar sowieso veel beter dan wij zijn. Daar brengt 1 aankoop niet even verandering in. Dus wat betreft ambities zal er niet veel veranderen. Dat is lange termijn. Met Matusiak heeft de club recentelijk al een dure misser gehad en als je nu een nieuwe verdediger aantrekt gooi je waarschijnlijk de miljoenen van Kopic en een deel van Bak of Dingsdag ook grotendeels weg. Zou ik niet heel verstandig vinden. We zijn geen City wat even rond kan strooien met euro's als zijn het pepernoten en spelers halfjaarlijks kan vervangen als ze even niet brengen wat ze zouden moeten kunnen brengen. Daarvoor hebben we het laatste half jaar al teveel geld geinvesteerd in de selectie (check de eerder genoemde bedragen 18,2M in de zomer, nog meer als je januari 2008 meeneemt. Forse bedragen voor de eredivisie, vergis je niet. Ook al hebben we aardig geincasseerd.).

Mocht de kans er zijn echt een topspeler aan te trekken, dan zal het bestuur het vast niet laten en daarvoor graag een ander opofferen. Maar als ze niet overtuigd zijn moeten ze het niet doen. De huidige selectie is, met de twee versterkingen, naar mijn mening wel goed genoeg om mee te doen om Europees voetbal en dit te halen. Een jaar geen Europees zou trouwens ook niet een ramp zijn, al is het prachtig om mee te maken. Je ziet wel aan bijv een AZ dat ze nu ze zich slechts hoeven te focussen op de eredivisie, dat wel wat scheelt (zeker qua belasting van reizen en spelen op hoog niveau).
The two most powerful warriors are patience and time.
Hielke
Forumicoon

Bericht door Hielke »

Heerenveen rules schreef:En weer geeft Kuiper op de radio aan dat de kans heel klein is dat er nu nog iemand bij komt. Kan er beter maar niks over zeggen voordat ik domme dingen ga roepen (net zo dom als dit bestuur bezig is)...........
Zelf hecht ik 0,0 waarde aan zo'n uitspraak van Kuiper. Het kan zijn dat hij de waarheid spreekt, maar even goed zou men achter de schermen druk bezig kunnen zijn. Op zo'n moment roepen: 'We zijn in volle onderhandeling' kan alleen maar de eigen positie verzwakken.
Heerenveen rules
Forumicoon

Voorstopper schreef: naar mijn mening wel goed genoeg om mee te doen om Europees voetbal en dit te halen.
Sollied zei aan het begin van het seizoen: 'ik kom niet om 4e te worden.' Nu zal hij niet bedoelen lager dan de 4e plaats.........
We halen al jaren Europees voetbal en dat blijft mooi, maar we moeten eens meer willen. Als je dit jaar 2e wordt dan heb je direct voorronde CL in handen. Die ambitie moet je hebben. En als je in iedere linie versterking haalt kom je nog een heel eind. De 'aankopen' Vonk, Ingelsten en Elm vind ik een hele goede zet, maar juist de zwakke plek versterken ze niet en dit vind ik op z'n zachtst gezegd vreemd. Popov komt tekort en ons centrum is ook weinig solide.
Gesloten