Transferbeleid

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
BS
Wereldspeler

Re: Transferbeleid

Bericht door BS »

Joho schreef:Deze selectie moet mee kunnen doen voor de eerste 5 plekken. Iedere speler loopt onder zijn niveau te voetballen. Totaal geen structuur te ontdekken tussen spelers onderling. Er straalt niets af. Mat, sloom en onverschillig. Geen wil om te winnen. Eerst maar eens het optimale rendement uit deze selectie halen voordat er weer 'versterkingen' worden gehaald. Dit moet veel beter kunnen.
Een nieuwe centrale verdediger moet er wel komen, hoor. Dingsdag en Bak moeten een concurrent erbij krijgen. In de huidige situatie worden ze gewoon weer opgesteld na een wanprestatie, omdat er niemand anders voorhanden is. Hetzelfde geldt voor Sibon; daar hebben we nu ook geen alternatief voor.
sch-united
Selectiespeler

Bericht door sch-united »

Jong a pin kun je ook niet serieus nemen als concurrent van Popov om maar wat te noemen..
Blizzard
Superster
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Een nieuwe centrale verdediger moet er wel komen, hoor. Dingsdag en Bak moeten een concurrent erbij krijgen. In de huidige situatie worden ze gewoon weer opgesteld na een wanprestatie, omdat er niemand anders voorhanden is.
Concurrent? Liever gewoon een aantoonbaar betere speler die zonder problemen Dingsdag eruit speelt. Dan kan hij samen met Bak het centrale duo vormen. Er moet gekozen worden voor hardheid, (kop)kracht, lengte, uitstraling en verdedigend vernuft. Dan maar geen duo wat niet zo geweldig kan opbouwen, laat dat gewoon lekker aan je backs en je nummer 6 over.

Bij NEC heb je met Zomer en Wisgerhof toch ook geen opbouwende helden als centraal duo? Maar met El Ak en Fernández heb je wel voetballende backs ernaast. Werkt prima want het draait daar als een tierelier.
Jong a pin kun je ook niet serieus nemen als concurrent van Popov om maar wat te noemen
Inderdaad. Ook voor die positie mag je langzamerhand wel tot de conclusie komen dat je iets beters nodig hebt. Zeg maar een directe versterking erbij waardoor Popov normaal gesproken doorschuift als reserve. Strek de stoute schoenen eens aan en klop aan bij NEC voor El Akchaoui. Of kijk bij FC Kobenhavn naar Wendt ofzo.
Laatst gewijzigd door Blizzard op 20-12-2008 23:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Joho
Selectiespeler

Bericht door Joho »

BS schreef: Een nieuwe centrale verdediger moet er wel komen, hoor. Dingsdag en Bak moeten een concurrent erbij krijgen. In de huidige situatie worden ze gewoon weer opgesteld na een wanprestatie, omdat er niemand anders voorhanden is. Hetzelfde geldt voor Sibon; daar hebben we nu ook geen alternatief voor.
Als er dan toch versterkingen gehaald worden dan inderdaad voor deze 2 posities.
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

Joho schreef: Als er dan toch versterkingen gehaald worden dan inderdaad voor deze 2 posities.
De backposities zijn nu ook niet erg sterk bezet. Ja kwantitatief gezien wel, maar kwalitatief gezien niet.
BS
Wereldspeler

Bericht door BS »

Blizzard schreef:Concurrent? Liever gewoon een aantoonbaar betere speler die zonder problemen Dingsdag eruit speelt. Dan kan hij samen met Bak het centrale duo vormen. Er moet gekozen worden voor hardheid, (kop)kracht, lengte, uitstraling en verdedigend vernuft. Dan maar geen duo wat niet zo geweldig kan opbouwen, laat dat gewoon lekker aan je backs en je nummer 6 over.
We bedoelen hetzelfde hoor, ik wil alleen niet zo ver gaan dat het per sé Dingsdag is die plaats moet maken. Hij heeft hier toch ook goede periodes gehad. En Bak loopt dit seizoen ook regelmatig te schutteren. Dingsdag en Bak moeten in eerste instantie dan maar uitvechten wie er speelt.
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Voor dit seizoen was de gemiddelde verwachting hoog en eerlijk is eerlijk: ook ik was zeer positief in aanloop naar het seizoen. Sollied aangetrokken, diverse aankopen gedaan en in grote lijnen bleef de basiself overeind. In vergelijking met vorig seizoen zijn Zuiverloon, Bradley en Sulejmani er niet meer bij. Om deze spelers te doen vergeten zijn Janmaat, Väyrynen en Kalou/Elyounoussi gehaald. Bovendien was Bak Nielsen vanaf Ajax-thuis er weer bij. Als je dit zo bekijkt, dan zijn de hoge verwachtingen niet onterecht. Zeker na zo’n seizoen. Het is dan logisch om deel I van het seizoen te kwalificeren als teleurstellen en ja, dat mag je de technische staf en bestuur verwijten. Die zijn tenslotte eindverantwoordelijk.

Toch vraag ik het me af of dergelijke ingrepen de juiste opties zijn. Daarbij wil ik AZ even als voorbeeld noemen. Zelf lees ik regelmatig op clubforums en ook het AZ-forum heb ik regelmatig doorgenomen, mede dankzij de Alves-zaak natuurlijk. De prestaties van AZ waren vorig seizoen teleurstellend en de reacties waren te vergelijken met de reacties hier: een aantal spelers waren gewoon niet goed genoeg, de trainer moest ontslagen worden en het bestuur had gefaald. Veel geld uitgegeven aan El Hamdaoui, Ari en Pellé zonder daarvoor iets terug te krijgen. Ook daar werd geschreeuwd om grote ingrepen. Hoe anders is dat een paar maanden later? Echt ingegrepen is er niet, maar met bijna hetzelfde materiaal draait AZ als een trein. Nu is het bestuur weer uitstekend bezig, de trainer levert fantastisch werk en de spelers doen het goed.

Nu zijn wij geen AZ (gelukkig niet) en of wij hetzelfde kunstje flikken is niet te zeggen. Met dit voorbeeld wil ik echter zeggen dat je niet direct enorme ingrepen hoeft te doen. Geef het bestuur, de technische staf en de spelersgroep de kans om te falen. Dat is niet mooi, maar soms moet je een stap achteruit zetten om er twee vooruit te maken. Laat de club het opnieuw proberen en laten we hopen dat we er sterker dan ooit uit komen. Want laten we heel eerlijk zijn: is het transferbeleid echt zo slecht? De nieuwelingen:

- Steppe
- Janmaat
- Kopic
- Popov
- Väyrynen
- Kalou
- Elyounoussi
- Pedro Beda

Bekijk je de aankopen individueel, dan valt het allemaal best wel mee. Bekijk je het over een heel kalenderjaar, dan valt de score m.i. nog beter uit. Dan kun je Grindheim en Svec toevoegen aan het lijstje. Later komt Elm er nog bij. Ook dat is een prima aankoop naar mijn idee. Natuurlijk zit er wel eens een misser tussen (al schrijf ik nog niemand af), maar dat zal je toch blijven houden. Is het aantal nieuwelingen dat het niet haalt nu zoveel lager? Ik denk het niet. Waarom het dan zo opvalt? Het rommelt binnen de club en de aankoopprijzen liggen hoger dan een paar jaar geleden. Was de 4,5 miljoen euro voor Alves een enorme zak geld, daar doen we nu niet meer moeilijk om een paar miljoen euro. Deze groei is natuurlijk logisch, maar je moet ook rekening houden dat ook tussen de dure jongens missers kunnen zitten. Er zijn tenslotte zoveel factoren die meespelen of iemand het haalt of niet en dat is niet te scouten, daar doet een transfersom weinig aan af.

Om een lang verhaal kort te maken: ik denk dat Heerenveen in principe heel logisch heeft ingekocht. Voor alle linies zijn aankopen gedaan en de posities waarop een basisspeler is vertrokken, dat is ingevuld door een nieuwe speler. Van een transferbeleid is dus wel degelijk sprake. Het pakt alleen nog niet lekker uit. Zo kan het best zijn dat een Steppe, Janmaat en Elyounoussi over een jaar door iedereen standaard in de basis worden gezet. Zoals je dus ook bij AZ ziet.

Heb ik dan verder geen kritiek, al dan niet opbouwend? Jawel. Ik ben van mening dat er in januari gericht ingekocht moet worden. Een paar aankopen voor achterin en voorin zijn toch wel nodig. Verder zal er doorgeselecteerd worden, de namen van de spelers die dan mogen vertrekken kunnen zo ingevuld worden lijkt me.

Kortom: er is logisch ingekocht, maar het resultaat teleurstellend. Ingrijpen hoeft van mij nog niet. Laat de club zich maar bewijzen.
Heerenveen rules
Forumicoon

Ieder zijn eigen visie hoor, maar ik vind het bijzonder als je er zo over denkt. Mika en Steppe zijn de enige twee die voldoen en goed genoeg zijn. De anderen zijn niet goed genoeg of nog niet goed genoeg. Dus als je zoveel hebt te besteden dan moet je spelers halen die er direct staan. Ze wilden toch doorgroeien? Ze halen een nieuwe trainer om andere ideeen binnen te halen, dan moet je zelf als bestuur ook anders gaan denken. Dan moet je steeds maar weer talenten gaan halen die zich nog moeten ontwikkelen. Ik heb vertrouwen in Janmaat en in mindere mate Elyounoussi. Zij kunnen op termijn goede spelers worden. Maar de rest? En waarom ze ooit Henrique en Matusiak gehaald hebben. En notabene voor 5 miljoen las ik. Hoezo geld wegsmijten..........

Dus Superfries, wie voldoen er nu van deze aankopen? Je haalt spelers om beter te worden, niet om minder te worden. Bradley is weggegaan, daar is Mika voor gekomen. Maar voor Mikki is niemand gehaald die er direct stond(!!!!!!!), dat is toch belachelijk als je ziet wat we voor hem hebben gekregen? Dan kun je wel zogenaamd voor 18 miljoen spelers halen, maar dat schiet zijn doel voorbij als het niet investeringen zijn die een team direct sterker maken.
Dus in mijn ogen heeft het bestuur volledig gefaald deze zomer en dat heb ik al in de zomer gezegd.
Riverside
Beheerder

Bericht door Riverside »

Ik snap niet dat je zo positief kunt zijn Superfries88. Er is gewoon ongenegeerd met geld gesmeten zonder beleid. Ze hebben gewoon een zootje spelers bij elkaar gekocht zonder rekening te houden met Sollied en zijn werkwijze. Clubs als Twente, NEC en Groningen doen met veel minder, meer.

Als seizoenkaarthouder voel ik me bekocht.

Zo slecht is het hier nog nooit geweest.
Superfries88'
Forumicoon

Ben ik nou zo onduidelijk geweest? Want ik heb geprobeerd om aan te geven dat het seizoen tot dusver teleurstellend is verlopen en dat ook de aankopen nog niet functioneren. Nog geen enkele aankoop heeft m.i. het niveau gehaald waar hij zou willen/moeten zijn. Ook Steppe en Väyrynen niet.

Mijn post heeft inderdaad een positieve inslag, maar niet omdat ik tevreden ben. Helemaal niet. Ik bekijk de aankopen individueel en dan kom ik gewoon tot de conclusie dat de aankopen logisch zijn. Verder zijn er altijd posities die opnieuw ingevuld moeten worden en zoals ik al zei: dat is ook gebeurd. Dat het nog niet functioneert is heel andere koek.

Het transferbeleid is wat dat betreft prima, ook blijkt dat de club wel durft te investeren. Wat mij betreft krijgt het allemaal nog een kans en mocht het een keer niet lukken: vervelend, maar dat is dan niet anders. Ik ben van mening dat je ook best eens mag falen als staf/bestuur, want met name bestuur heeft zich al vaker bewijzen. Dat telt voor mij zwaarder dan een mindere fase.
Voorstopper
Superster
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Het aankoopbeleid is wederom vooral gericht geweest op de toekomst en breedte en dat hadden wij als supporters eigenlijk niet in gedachten. Ik ook niet. Ik vind dat ook teleurstellend.
Het gevoerde beleid kan dus wel betekenen dat we over pak em beet 6/9 maanden met een groot aantal van dezelfde spelers veel beter presteren. Zo'n Elyounoussi schrijf ik nog lang niet af, daar zie ik echt best veel potentie in. Verder presteren een aantal basisklanten onder hun niveau en zijn een aantal aankopen twijfelachtig te noemen (de te zware Kalou, Popov).

Met een paar winteraankopen (spits en centrale verdediger) die wel direct aan kunnen haken kunnen we best een heel vruchtbare tweede seizoenshelft tegemoet gaan. In de categorie als als als: "als wij Berg en Granqvist in ons team hadden gehad, zouden we nu mee hebben gedaan met AZ en Ajax bovenin". Dat is naar mijn idee wat er vooral mist.
The two most powerful warriors are patience and time.
Riverside
Beheerder

Bericht door Riverside »

Superfries88' schreef: Ik bekijk de aankopen individueel en dan kom ik gewoon tot de conclusie dat de aankopen logisch zijn.
Het transferbeleid is wat dat betreft prima, ook blijkt dat de club wel durft te investeren. Wat mij betreft krijgt het allemaal nog een kans en mocht het een keer niet lukken: vervelend, maar dat is dan niet anders. Ik ben van mening dat je ook best eens mag falen als staf/bestuur, want met name bestuur heeft zich al vaker bewijzen.
Hoevaak mogen ze falen van jou? Tot we op het niveau van DKV zitten? Transferbeleid is helemaal niet prima want er is veel geld uitgegeven terwijl er slechts enkele aankopen voldoen. Er zijn miljoenen uitgegeven maar er is niet geïnvesteerd, want een investering hoort iets op te leveren. Slechts ellende dus.

Gelukkig voor de club zijn de meeste supporters jouw mening toegedaan en kan de club blijven falen daar het klapvee toch wel de gang naar het stadion blijft maken. Welk bestuur heeft zich vaker bewezen? Toch niet de huidige directie want die vinden supportertjes pesten belangrijker. Als er niets verandert dan voetballen we over een paar jaar in de eerste divisie.
Superfries88'
Forumicoon

Gearard schreef:Hoevaak mogen ze falen van jou?
Het antwoord staat in de quote.

Verder sluit ik me aan bij Voorstopper. Op korte termijn is het teleurstellend, maar ik zie de toekomst met vertrouwen tegemoet. Ook omdat het bestuur m.i. wel degelijk heeft laten zien verstand te hebben van het spelletje, want Hoekstra en Kuiper zitten er al een hele tijd. Het kan niet zo zijn dat al het verstand in één klap is verdwenen.

Natuurlijk mag zoiets niet te lang duren, maar we moeten ook niet bij elke tegenslag in paniek raken. Juist dan ga je richting Cambuur-niveau.
Skopperij
Forumicoon

Bericht door Skopperij »

Tja, de aankopen... het is maar hoe je het bekijkt. Op termijn heeft Heerenveen ook dit seizoen geweldige zaken gedaan. Elyounoussi, Janmaat, Beda, het zijn allemaal toppers in de dop die over een aantal jaren met veel winst worden doorverkocht.

Maar daar hebben we nu niks aan. Men heeft alleen naar economisch verantwoorde aankopen gekeken (jonge, talentvolle jongens) en te weinig naar directe versterkingen. Zo'n Popov een miskleun van de bovenste plank. Ooit zal Kopic het goed doen, Svec doet het nu toch ook goed? Het getuigt m.i. van kortzichtig opportunisme om hem nu al af te schrijven. Toch sta ik ook niet achter zijn aakoop. Een Granqvist in plaats van Kopic hadden we nu meer aan gehad. Toch, ooit zal het goed komen met hem (en met de rest...)
Peter
Basisspeler

Bericht door Peter »

Ik ben het helemaal met superfries eens. Prima verwoord hoe ik er ook over denk, kon het zelf niet beter.
Ik verwacht dat op termijn het allemaal wel goed komt. Een goede verdediger erbij aan wie de rest zich kan optrekken en
een snelle, technische spits erbij die ook nog veel scoort en we komen echter hogerop.
Dat het dit seizoen wat minder is heeft naar mijn mening ook te maken met bijvoorbeeld de andere manier van verdedigen.
Zoneverdedigen is nu eenmaal heel anders dan man op man verdedigen. Je moet ook veel meer vertrouwen hebben in je medespelers. Daarom zie je nu ook dat het achterin vaker fout gaat. Dat Sollied niet terug gaat naar man op man geeft naar mijn mening aan dat hij ervan overtuigd is dat met zoneverdedigen je verder kan komen dan met man op man. Dat kan ik wel waarderen. Ik hoop alleen wel dat de aankopen die men gaat doen in de winter echt versterkingen zullen zijn. Verder mogen er van mij dan ook wel een aantal vertrekken. Te veel spelers is ook niet goed, zeker niet voor de financiele huishouding.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Heerenveen rules
Forumicoon

Superfries88' schreef: Het transferbeleid is wat dat betreft prima, ook blijkt dat de club wel durft te investeren.
Niet te geloven eigenlijk....... Dat er mensen zijn die na de eerste seizoenshelft durven te stellen dat het transferbeleid goed is geweest. :lol: :lol: Daar kan ik alleen maar hard om lachen!
Geef mij 18 miljoen (ik geloof nog steeds helemaal niks van dat bedrag), dan kan ik ook spelers halen die met 4-1 verliezen van Sparta, 5-1 van Wolfsburg, 4-2 van NAC, 6-0 van Twente en 35 doelpunten incasseren. Het gaat om kwaliteit niet om kwantiteit.

Wat is nu belangrijker? Een bestuur dat geld uitgeeft of een bestuur wat aankopen doet die een team beter maken? Zoveel miljoen innen en dat dan investeren in miskopen en niet versterkingen halen voor de mensen die we kwijt zijn geraakt (Mikki).

Ze hebben gefaald deze zomer, er waren veel betere spelers te halen dan Kopic, Popov, Elyounoussi en Kalou.
Heerenveen rules
Forumicoon

Peter schreef: Ik hoop alleen wel dat de aankopen die men gaat doen in de winter echt versterkingen zullen zijn. Verder mogen er van mij dan ook wel een aantal vertrekken.
In deze twee zinnen geef je aan dat het aankoopbeleid niet goed is geweest. :mrgreen: Waarom moeten er nu versterkingen gehaald worden? En waarom moeten er spelers vertrekken? Juist, omdat de huidige spelers niet goed genoeg zijn, wat komt door het foute aankoopbeleid. Als die goed was geweest dan zouden we nu geen nieuwe spelers hoeven halen.......
Skopperij
Forumicoon

Bericht door Skopperij »

Heerenveen rules schreef:Juist, omdat de huidige spelers niet goed genoeg zijn, wat komt door het foute aankoopbeleid. Als die goed was geweest dan zouden we nu geen nieuwe spelers hoeven halen.......
De aankopen brengen inderdaad nog niet wat er van ze verwacht werd. Toch is er iets onverklaarbaars, en ik vind het goedkoop om dat alleen op de spelers af te schuiven. Vorig seizoen wonnen we met 5-0 van Excelsior, zomaar een wedstrijd. Dit was onze opstelling:

Van Dijk
Zuiverloon - Breuer - Dingsdag - JAP
Beerens - Grindheim - Bradley - Pranjic
Sibon - Sulejmani

En hoe kan het nu dat we met veel dezelfde spelers 4-1 spelen tegen Sparta!? Dat snap ik niet. Bovendien zijn de spelers die nu spelen niet zoveel slechter dat Sparta vier keer mag scoren. Tuurlijk, Sibon en Bak lopen te schutteren. Zijn ze in een jaar tijd zoveel minder geworden? Dacht het niet, er is iets anders aan de hand.
Superfries88'
Forumicoon

Heerenveen rules schreef:Niet te geloven eigenlijk....... Dat er mensen zijn die na de eerste seizoenshelft durven te stellen dat het transferbeleid goed is geweest.
De nieuwelingen functioneren tot dusver niet zoals gehoopt. Dat is moeilijk te ontkennen en dat is teleurstellend, ja. Is daarom het transferbeleid niet goed? Als ik kijk naar het transferbeleid, dan beoordeel ik de gehaalde spelers én ik kijk of ze logisch zijn. Bij het tweede punt vul ik achter de naam van vrijwel alle spelers een ja in.

Kijk ik naar de nieuwelingen, dan zijn:
Steppe en Väyrynen goede aankopen
Janmaat, Elyounoussi en Pedro Beda logische aankopen voor de langere termijn
Popov en Kopic twijfelgevallen

Kalou ontbreekt in het lijstje omdat hij transfervrij was, maar ook zijn komst begrijp ik prima. Want ik denk dat een fitte Kalou absoluut iets kan toevoegen aan Heerenveen.

Kortom: 8 aankopen, bij 6 heb ik een positief gevoel en de andere twee zijn afwachten. Al met al geen slechte score toch? Het is alleen jammer dat het op korte termijn niet functioneert zoals gehoopt. Overigens zijn daar ook andere redenen voor te bedenken. Het kan goed zijn dat een Elyounoussi vorig seizoen veel sneller was ingepast. In een elftal dat nog niet draait is het voor jonge nieuwelingen lastig om het gewenste niveau te halen. Dat zie je vaker.
Heerenveen rules
Forumicoon

Superfries88' schreef:Kortom: 8 aankopen, bij 6 heb ik een positief gevoel en de andere twee zijn afwachten. Al met al geen slechte score toch?.
Wat hebben we nu aan een goed gevoel? Het gaat om het feit of zo nu op dit moment wat toevoegen. Lange termijn is leuk en ook zeker belangrijk, maar het gaat net zo goed om de korte termijn.
Van de 8 aankopen heeft alleen Mika zijn waarde gehad..... En dat is geen gevoel, maar een constatering. Dat is een score van 12,5% op een totaal van 100%. Beetje weinig als je zoveel geld tot je beschikking hebt.

Ik ben het helemaal met je eens dat een aantal aankopen veel potentie heeft, maar dat is teveel toekomst kijken. Er werd een nieuwe trainer gehaald om resultaat te halen. Dan moet je ook een slectie samenstellen die direct resultaat kan halen.

En Skopperij, hoeveel spelers van jouw opstelling staan dit jaar weer op dezelfde positie? Alleen Dingsdag feitelijk.
Voorstopper
Superster
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Het transferbeleid is naar mening niet goed wanneer je kijkt naar het aantal directe versterkingen die gehaald zijn / de korte termijn. Eigenlijk valt alleen Vayrinen daaronder. Als je door wilt groeien naar de top 3 heb je meer spelers van dat kaliber nodig. Met louter investeringen voor de toekomst en de breedte kom je nu dus gewoon tekort. Vandaar ook dat we ons dienen te versterken in de winter met enkele dragende spelers/spelers die een hoger niveau halen dan dat van een subtopper in Nederland.

Tel het aantal spelers maar dat het niveau zou hebben een basisplek te hebben bij AZ of Ajax op dit moment. Dat zijn er 3 a 4 en dan ben ik denk ik nog positief. Dat geconstateerd hebbend is het geheel logisch dat we nu staan waar we staan, al zou het zeker beter moeten kunnen, ook met deze selectie.
The two most powerful warriors are patience and time.
Superfries88'
Forumicoon

Heerenveen rules schreef:Wat hebben we nu aan een goed gevoel? Het gaat om het feit of zo nu op dit moment wat toevoegen. Lange termijn is leuk en ook zeker belangrijk, maar het gaat net zo goed om de korte termijn.
Klopt, maar dat hoor je mij ook niet ontkennen. Sterker nog: ik heb nu al meerdere malen aangegeven dat ook ik teleurgesteld ben tot dusver. Toch is dat voor mij geen reden om het vertrek van staf/bestuur te eisen. Wel ben ik van mening dat er in januari het één en ander moet gebeuren op de transfermarkt. Het liefst een paar directe versterkingen, ook in de breedte mag de kwaliteit wel omhoog. Want als Sibon blijft kwakkelen (al viel het gisteravond wel mee), dan hebben we weinig om op terug te vallen.

Kortom: ik heb begrip voor het transferbeleid, tot dusver is het tegenvallend en er moet in januari opnieuw ingekocht worden. Geef het bestuur een eerlijke kans. Mocht er niets veranderen, dan kunnen we dezelfde discussie nog wel eens naar boven halen. Nu zal jij misschien wel denken van ‘maar dan is het dus al te laat’ en dat is een logische gedachte, maar op dit moment zie ik geen reden om drastisch in te grijpen.
Janneman
Superster

Bericht door Janneman »

Superfries88' schreef:Kortom: ik heb begrip voor het transferbeleid, tot dusver is het tegenvallend en er moet in januari opnieuw ingekocht worden. Geef het bestuur een eerlijke kans. Mocht er niets veranderen, dan kunnen we dezelfde discussie nog wel eens naar boven halen. Nu zal jij misschien wel denken van ‘maar dan is het dus al te laat’ en dat is een logische gedachte, maar op dit moment zie ik geen reden om drastisch in te grijpen.
Ben ik met je eens. Heerenveen heeft aangegeven voortaan een nieuw transferbeleid te voeren. Ze gaan voor directe versterkingen want voor de breedte hebben ze de jeugdopleiding wel. Ik vind dat er aan het begin van het seizoen geen slechte voetballers zijn gehaald maar dat Heerenveen had moeten inkopen op de voorkeur van de technische staf. Dat is niet gebeurt en daar loopt het momenteel op mis. Sollied beweerd niet de juiste spelers te hebben voor het door hem gewenste systeem en voetbal te spelen. Hier had de directie adequater op moeten reageren!
scheerenveen.supporterswereld.nl
oldtimer
Superster

Bericht door oldtimer »

Hoe dan?
Sollied zal pas gaandeweg het seizoen hebben gemerkt dat deze spelers ( of een deel daarvan ) niet in zijn systeem pasten.
Toen het seizoen begon had hij die kennis nog onvoldoende of niet.
Daarbij telt ook mee dat de voorbereiding voor een deel in het water gevallen door allerlei oorzaken.
Blizzard
Superster
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Zijn er de afgelopen tijd bepaalde dingen veranderd in de scouting? Bemoeit bijvoorbeeld Riemer zich nog wel intensief met het technisch beleid? Daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.
Peter
Basisspeler

Bericht door Peter »

Ik vind het tot dit moment opvallend rustig, normaal gesproken zou je al lang wat hebben "gehoord" over spelers waarin men is geïnteresseerd. Het enige wat ik heb gelezen is van Ingelsten een week of 2, 3 geleden en over een IJslander begin december maar dat is het dan ook.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
ALS 26.000
Superster

Bericht door ALS 26.000 »

Wacht januari nou maar af, of zoals onze Oosterburen zeggen; Gudüld ist ein schöne sache! ;-)
Hoho
Bankzitter

Bericht door Hoho »

ALS 26.000 schreef:Wacht januari nou maar af, of zoals onze Oosterburen zeggen; Gudüld ist ein schöne sache! ;-)
Psst, het is Geduld zonder " en Sache is een zelfst. naamwoord, dus met hoofdletter

Zijn er nog meer mensen die zoals ik erg benieuwd zijn geweest hoe Foppe het zou hebben gedaan?
stop staring at my avatar
ALS 26.000
Superster

Bericht door ALS 26.000 »

Mooi is dat, ook nog serieus ingaan op mijn gezegde dat helemaal niet bestaat in het Duits ;-) (was geintje man)
RedWings
Jeugdspeler

Bericht door RedWings »

Ik denk, eerlijk gezegd, dat de club zoekende is. Op zoek naar een 'leven na Riemer', maar ook naar hoe we de volgende stap moeten nemen (naar de 'top drie'). Hierbij hebben we bovendien te maken met een toenemende concurrentie in de subtop. We hebben een aantal jaar voorgelopen op de concurrentie in de subtop (Groningen, Twente, AZ...) door middel van ons solide financiële beleid en goede scouting. Maar de andere clubs (zeker Twente en AZ) hebben natuurlijk ook niet stilgestaan en hebben gezien waar Abraham de mosterd haalt. Zij hebben in veel opzichten de werkwijze van Heerenveen gekopieerd en (waar mogelijk) verbeterd. We hebben een tijd voorgelopen, maar worden nu langzamerhand ingehaald (Jan Romein noemde dit de 'wet van de remmende voorsprong').

De vraag, die de gehele club en supporters zou moeten bezighouden, is: Wat nu?

Ik denk dat we in veel opzichten al op de goede weg zijn: De club lijkt in ieder geval eindelijk door te hebben dat we niet kunnen volstaan met het aantrekken van 18jarige talentjes (hoewel we natuurlijk altijd onze ogen moeten openhouden voor talent), maar dat we in een andere (lees: ervarener, talentvoller en duurdere) vijver moeten vissen.

Hiernaast zal ons salarishuis op de schop moeten. Om spelers uit de buitencatergorie te kunnen aantrekken, moeten we ze ook wat kunnen bieden. Ik heb het idee dat we op dit vlak al flink achter liggen op clubs als Twente en AZ. Hiervoor zullen fondsen moeten worden gevonden. Er zullen dus meer bronnen van inkomsten moeten worden aangeboord. Dit zal via de uitbreiding van het stadion moeten gebeuren (óf door schuiven van budgetten).

De derde factor is uitstraling. We hebben (internationaal) een behoorlijk goede naam. Het is zaak om deze te behouden. Zolang we maar Europees voetbal blijven halen (en we niet te vaak worden afgedroogd, zoals tegen Wolfsburg) maakt het op de korte termijn (voor onze aantrekkingskracht t.o.v. buitenlandse spelers) niet zo heel veel uit óf we onder of boven bijv. Twente eindigen. Op den duur zullen we verder moeten groeien, maar ik denk dat onze aantrekkingskracht zeer afhankelijk zal blijven van de kracht van de Nederlandse competitie in zijn geheel (Hoe meer we verworden tot een Mickey Mouse league, hoe minder aantrekkelijk. Vandaar dat de KNVB in de strijd tegen concurrentievervalsing ook alles moet doen om de Duitse bond te steunen in haar initiatieven vóór strengere eisen aan de boekhouding van clubs en tegen de enorme schuldenlasten (en het toestaan hiervan) in de Engelse, Italiaanse en Spaanse liga's).
If you can't beat them, arrange to have them beaten.
Gesloten