Transferbeleid
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Superster
Re: Transferbeleid
Kan ik me iets bij voorstellen. Sollied voelt echt als een passant en dat gevoel had je met Foppe en Gertjan niet of veel minder.
Ook zal Sollied nooit zo bindend werken naar buiten toe als die heren deden. Dat kan bij hem alleen op basis van resultaten gebeuren, want als je hem hoort praten in interviews dan straalt daar 0 warmte en betrokkenheid van af.
Ook zal Sollied nooit zo bindend werken naar buiten toe als die heren deden. Dat kan bij hem alleen op basis van resultaten gebeuren, want als je hem hoort praten in interviews dan straalt daar 0 warmte en betrokkenheid van af.
-
- Forumicoon
Hij komt gereserveerd over maar hetis vast een innemende en gezellige broeder op andere momenten. Laatst was hij met zijn zoontje bij jong Heerenveen. Dan is het een echte vader.
-
- Forumicoon
Jammer dat hier nog niet gediscussieerd wordt over het nieuwe transfer/scoutings beleid dat ingaat vanaf 2009.
- Caspar
- Superster
In plaats van zo'n oneliner zou je ook met een bericht en een stelling de discussie op gang kunnen brengen...Lipton schreef:Jammer dat hier nog niet gediscussieerd wordt over het nieuwe transfer/scoutings beleid dat ingaat vanaf 2009.
Ladies and gentleman: We've got him!
-
- Invaller
Welk nieuwe transfer/scouting beleid? 

- Blizzard
- Superster
- Contacteer:
Ga nou gewoon eerst eens in de winter de diverse zwakke plekken binnen je elftal wegpoetsen dmv 2 à 3 gerichte (top)aankopen. Het geld is er, zeker nu er ook nog eens ruim 3 miljoen van de transfer van Huntelaar bij is gekomen. Daarvan kan je één, of misschien zelfs twee zeer goede verdedigers halen als je een beetje creatief bent. Als er in Scandinavië niks meer beschikbaar is behalve Bjärsmyr en eventueel linksback Wendt en Hansson niet haalbaar blijkt te zijn dan moet je verder kijken.
Je zou bijvoorbeeld eens in landen als Roemenië, Kroatië, Servië of Tsjechië kunnen kijken en dan het liefst bij de grotere clubs aldaar (Dinamo, Steaua en Rapid uit Boekarest, Cluj, Dinamo of Hajduk Split, Slavia of Sparta Praag, Partizan, Red Star ect). Waarom? omdat ze daar meestal minstens Uefa Cup voetbal spelen en vrijwel jaarlijks meedoen om de landstitel (spelers zijn dus van nature al veel druk gewend). Volgens mij betalen de clubs die ik genoemd heb geen dusdanige salarissen zoals je die in Rusland, de Oekraïne ect tegenkomt; gefinancierd door oliebaronnen, staalmagnaten ect. Misschien dat een enkeling beschikt over een suikeroompje maar toch niet allemaal? Ik kan natuurlijk helemaal mis zitten, dan hoor ik het graag. Qua transferssom is het misschien een ander verhaal maar daar kunnen we naar verhouding al veel beter in meekomen; we kunnen nu namelijk relatief hoge transfersommen ophoesten als we het willen terwijl de salarissen bij ons altijd redelijk beperkt blijven tot het moment dat je bijvoorbeeld de begroting kan uitbouwen richting de 45 à 50 miljoen euro (stadion 40.000+ nodig). Bovendien liggen de transfersommen voor verdedigers normaal gesproken al lager. Ik denk trouwens dat het ook wel meevalt; Borussia Dortmund had Rukavina (uitstekende rechtsback) van Partizan gehaald voor 3 miljoen euro. Natuurlijk spelen allerlei factoren een rol zoals de contractduur ect maar je hoeft echt niet altijd per definitie de jackpot (5 miljoen+) te betalen voor de wat gerenommeerde verdedigers daar. Voor 3 miljoen euro heb je denk ik ook normaal gesproken, als je fatsoenlijk scout een echte topverdediger in huis, moet je het wel goed doen. Ik denk ook dat je voor 2 miljoen al een hele redelijke verdediger kan halen die het beter zou doen dan wat we nu hebben lopen, muv Bak Nielsen. Ook hiervoor geldt dat je het dan wel goed moet doen want er zijn bij ons al meerdere verdedigers voor dit soort bedragen gehaald die (nog) niet voldoen. Maar ik vind dat ze nu wel eens in de topcategorie (voor SCH begrippen) mogen gaan kijken.
Ik ben ook wel een fan van van die Oost-Europese verdedigers, zijn over het algemeen vaak harde spelers met veel passie (wordt sterker naarmate je dieper de Balkan in gaat), goede fysiek en vaak ook moeilijk te kloppen in de lucht. Ik generaliseer nu een beetje maar dan moet dan maar even
Er lopen volgens mij wél genoeg goede spitsen rond in Scandinavië die wat voor ons zouden kunnen beteken. Bovendien hebben we daar ook altijd succes mee gehad en wat goed is moet je niet snel overboord gooien (het transferbeleid gericht op aanvallers en in mindere mate middenvelders).
Over het transferbeleid van verdedigers ben ik eigenlijk zeer ontevreden, natuurlijk zaten er af en toe wel zeer goede spelers tussen de laatste jaren zoals Hansson en Edman. Ook Bak Nielsen is een prima speler (kan op termijn hogerop) maar ik vind dit rijtje in het niet vallen als je het tegenover de spitsen en middenvelders zet die we hier de laatste jaren hebben gezien en hoger zijn komen te spelen. Dan zie ik veel minder toppers en veel meer twijfelaars. Zeker op de backposities want daar is het al jaren niet goed geregeld bij Heerenveen. Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat een goede back binnenhalen heel erg moeilijk is. Komt omdat goede backs zeer schaars zijn en omdat van een moderne back veel verschillende soorten kwaliteiten worden geëist (zowel kunnen aanvallen als verdedigen, loopvermogen, goede trap, functionele techniek, inzicht). Maar goed, back to the point: nooit zijn er bijvoorbeeld twee backs (rechts en links) tegelijkertijd geweest die Heerenveen sterker maakten, die iets toevoegden aan het elftal. Altijd lag een zwakke plek van ons elftal wel op (minstens) één van de twee backposities. Daarom is het misschien verstandig om het transferbeleid op het gebied van verdedigers wat anders te gaan invullen. op andere soort spelers te mikken. Ipv 3 breedte aankopen 1 topaankoop doen en de andere twee spelers voor de breedte uit je eigen jeugdopleiding halen (waar je 3 miljoen euro per jaar in steekt!) Je kan bijvoorbeeld ook wat meer naar Nederlanders kijken die uitblinken in de middenmoot. Doet Twente ook met Wielaert, Braafheid, Stam ect. Ik vind bijvoorbeeld Wisgerhof een speler die in dat rijtje past, ook een Wuytens van Heracles doet het heel aardig (al denk ik niet dat hij hier het verschil maakt). Of meer kijken in Oost-Europa zoals ik al zei. Volgens mij doet Heerenveen dat trouwens al steeds meer want volgens mij zijn ze nu bijvoorbeeld bezig in Tsjechië en Hongarije.
Trouwens ook liever een smalle selectie tjokvol klasse dan een hele brede maar kwaliteitsarme selectie. Kijk naar Standard Luik, die werken met een bijzonder smalle selectie maar weten toch uitstekend te presteren. Oké het is met name in de Uefa Cup maar ook in de Belgische League doen ze nog normaal mee voor de titel.
Je zou bijvoorbeeld eens in landen als Roemenië, Kroatië, Servië of Tsjechië kunnen kijken en dan het liefst bij de grotere clubs aldaar (Dinamo, Steaua en Rapid uit Boekarest, Cluj, Dinamo of Hajduk Split, Slavia of Sparta Praag, Partizan, Red Star ect). Waarom? omdat ze daar meestal minstens Uefa Cup voetbal spelen en vrijwel jaarlijks meedoen om de landstitel (spelers zijn dus van nature al veel druk gewend). Volgens mij betalen de clubs die ik genoemd heb geen dusdanige salarissen zoals je die in Rusland, de Oekraïne ect tegenkomt; gefinancierd door oliebaronnen, staalmagnaten ect. Misschien dat een enkeling beschikt over een suikeroompje maar toch niet allemaal? Ik kan natuurlijk helemaal mis zitten, dan hoor ik het graag. Qua transferssom is het misschien een ander verhaal maar daar kunnen we naar verhouding al veel beter in meekomen; we kunnen nu namelijk relatief hoge transfersommen ophoesten als we het willen terwijl de salarissen bij ons altijd redelijk beperkt blijven tot het moment dat je bijvoorbeeld de begroting kan uitbouwen richting de 45 à 50 miljoen euro (stadion 40.000+ nodig). Bovendien liggen de transfersommen voor verdedigers normaal gesproken al lager. Ik denk trouwens dat het ook wel meevalt; Borussia Dortmund had Rukavina (uitstekende rechtsback) van Partizan gehaald voor 3 miljoen euro. Natuurlijk spelen allerlei factoren een rol zoals de contractduur ect maar je hoeft echt niet altijd per definitie de jackpot (5 miljoen+) te betalen voor de wat gerenommeerde verdedigers daar. Voor 3 miljoen euro heb je denk ik ook normaal gesproken, als je fatsoenlijk scout een echte topverdediger in huis, moet je het wel goed doen. Ik denk ook dat je voor 2 miljoen al een hele redelijke verdediger kan halen die het beter zou doen dan wat we nu hebben lopen, muv Bak Nielsen. Ook hiervoor geldt dat je het dan wel goed moet doen want er zijn bij ons al meerdere verdedigers voor dit soort bedragen gehaald die (nog) niet voldoen. Maar ik vind dat ze nu wel eens in de topcategorie (voor SCH begrippen) mogen gaan kijken.
Ik ben ook wel een fan van van die Oost-Europese verdedigers, zijn over het algemeen vaak harde spelers met veel passie (wordt sterker naarmate je dieper de Balkan in gaat), goede fysiek en vaak ook moeilijk te kloppen in de lucht. Ik generaliseer nu een beetje maar dan moet dan maar even

Er lopen volgens mij wél genoeg goede spitsen rond in Scandinavië die wat voor ons zouden kunnen beteken. Bovendien hebben we daar ook altijd succes mee gehad en wat goed is moet je niet snel overboord gooien (het transferbeleid gericht op aanvallers en in mindere mate middenvelders).
Over het transferbeleid van verdedigers ben ik eigenlijk zeer ontevreden, natuurlijk zaten er af en toe wel zeer goede spelers tussen de laatste jaren zoals Hansson en Edman. Ook Bak Nielsen is een prima speler (kan op termijn hogerop) maar ik vind dit rijtje in het niet vallen als je het tegenover de spitsen en middenvelders zet die we hier de laatste jaren hebben gezien en hoger zijn komen te spelen. Dan zie ik veel minder toppers en veel meer twijfelaars. Zeker op de backposities want daar is het al jaren niet goed geregeld bij Heerenveen. Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat een goede back binnenhalen heel erg moeilijk is. Komt omdat goede backs zeer schaars zijn en omdat van een moderne back veel verschillende soorten kwaliteiten worden geëist (zowel kunnen aanvallen als verdedigen, loopvermogen, goede trap, functionele techniek, inzicht). Maar goed, back to the point: nooit zijn er bijvoorbeeld twee backs (rechts en links) tegelijkertijd geweest die Heerenveen sterker maakten, die iets toevoegden aan het elftal. Altijd lag een zwakke plek van ons elftal wel op (minstens) één van de twee backposities. Daarom is het misschien verstandig om het transferbeleid op het gebied van verdedigers wat anders te gaan invullen. op andere soort spelers te mikken. Ipv 3 breedte aankopen 1 topaankoop doen en de andere twee spelers voor de breedte uit je eigen jeugdopleiding halen (waar je 3 miljoen euro per jaar in steekt!) Je kan bijvoorbeeld ook wat meer naar Nederlanders kijken die uitblinken in de middenmoot. Doet Twente ook met Wielaert, Braafheid, Stam ect. Ik vind bijvoorbeeld Wisgerhof een speler die in dat rijtje past, ook een Wuytens van Heracles doet het heel aardig (al denk ik niet dat hij hier het verschil maakt). Of meer kijken in Oost-Europa zoals ik al zei. Volgens mij doet Heerenveen dat trouwens al steeds meer want volgens mij zijn ze nu bijvoorbeeld bezig in Tsjechië en Hongarije.
Trouwens ook liever een smalle selectie tjokvol klasse dan een hele brede maar kwaliteitsarme selectie. Kijk naar Standard Luik, die werken met een bijzonder smalle selectie maar weten toch uitstekend te presteren. Oké het is met name in de Uefa Cup maar ook in de Belgische League doen ze nog normaal mee voor de titel.
- mart761
- Basisspeler
- Contacteer:
Kijk deze post zit vol met juist heden. De scouting op het gebied van verdedigers kan en moet veel beter. Ook heb je gelijk dat als je 3 toppers haalt dan krijgt Sollied het wel weer op de rails! Dan kan hij zijn zone verdedigen prima uit laten voeren bij SCH
FORZA SC HEERENVEEN
-
- Forumicoon
Voetbal begint met passie en zolang een trainer dat niet overbrengt op de spelersgroep dan kun je nog zoveel goede spelers halen. Sollied was gisteren weer een dood vogeltje, het wordt wat sneu om te zien allemaal. Ook zijn persconferenties zijn hemeltergend.
-
- Superster
Totaal niet met enkele van de voorgangers eens. We hebben dus helemaal geen kwaliteitsarme selectie. Er wordt alleen veel te weinig uitgehaald nu.
Vorig jaar waren we met een groot deel van deze spelers zelfs even titelkandidaat en speelden we het mooiste voetbal van Nederland. Lag dat dan alleen aan Sulejmani, Zuiverloon en Bradley?
Sulejmani missen we het meeste, dat is duidelijk, maar als je nou kijkt naar de verdediging, daar hebben we Bak terug gekregen en daarnaast ook in de breedte Janmaat, Kopic en Popov. Het ligt gewoon aan die zoneverdediging, daar zijn ons jongens, nog, niet aan toe. Ze weten vaak niet wat ze moeten. Mandekking is wat dat betreft veel eenvoudiger.
Op het middenveld missen we de goals en de diepgang van Bradley. Mika is een betere voetballer, maar heeft naar voren toe niet of nauwelijks dreiging. Grindheim is nu de diepgaande middenvelder, is ook een geweldige baller, maar scoort ook weinig.
Dat mis je dus ook gewoon.
Maar om deze selectie kwaliteitsarm te noemen, nee absoluut niet. Denk wel dat deze trainer niet past bij ons. Vooral omdat het contrast te groot is na Verbeek. Van een trainer van discipline naar de losse aanpak.
Ik denk dat het beter is om snel in te grijpen want ik denk niet dat op korte termijn iets zal veranderen. Foppe, Jan en Henk maar aan het roer.
Vorig jaar waren we met een groot deel van deze spelers zelfs even titelkandidaat en speelden we het mooiste voetbal van Nederland. Lag dat dan alleen aan Sulejmani, Zuiverloon en Bradley?
Sulejmani missen we het meeste, dat is duidelijk, maar als je nou kijkt naar de verdediging, daar hebben we Bak terug gekregen en daarnaast ook in de breedte Janmaat, Kopic en Popov. Het ligt gewoon aan die zoneverdediging, daar zijn ons jongens, nog, niet aan toe. Ze weten vaak niet wat ze moeten. Mandekking is wat dat betreft veel eenvoudiger.
Op het middenveld missen we de goals en de diepgang van Bradley. Mika is een betere voetballer, maar heeft naar voren toe niet of nauwelijks dreiging. Grindheim is nu de diepgaande middenvelder, is ook een geweldige baller, maar scoort ook weinig.
Dat mis je dus ook gewoon.
Maar om deze selectie kwaliteitsarm te noemen, nee absoluut niet. Denk wel dat deze trainer niet past bij ons. Vooral omdat het contrast te groot is na Verbeek. Van een trainer van discipline naar de losse aanpak.
Ik denk dat het beter is om snel in te grijpen want ik denk niet dat op korte termijn iets zal veranderen. Foppe, Jan en Henk maar aan het roer.
-
- Nieuw talent
De selectie is wel kwaliteitsarm! Tjonge jonge hoe kun je dat nou niet inzien? Vorig jaar overwinterden we toch ook niet in europa? kan het mis hebben hoor. Lagen we vroeg uit de beker toch? kan het mis hebben. In competitie ging het ook up and down met vele tegendoelpunten, alleen toen hadden we topspelers voorin met alves en mickey. We hebben vorig jaar halverwege het seizoen een geweldige reeks gehad maar daarvoor en daarna was het ook niet al te best. We hadden vorig jaar ook jonge selectie en daar is dit seizoen nog een paar talenten bij gekocht. Dan faalt het transferbeleid toch? Ervaring en goede ervaren spelers rond de 25 of ouder halen. Zie gemiddelde leeftijd van twente, nac, nec, groningen. Als heerenveen hogerop wil dan moet je oudere en duurdere spelers halen. Types wisgerhof, wielaert.
- Voorstopper
- Superster
- Contacteer:
ALs je deze selectie afzet tegen die van "concurrenten qua grootte en begroting" AZ en Twente, dan is deze selectie zeker op een aantal fronten minder bedeeld. Het is niet alleen de trainer of een mentaal probleem wat het verschil maakt, hoewel dat wel een verschil kan maken. Net zoals een team lang bij mekaar houden een verschil kan maken.
Wij hebben geen goalgetter en we missen een aanvallende middenvelder die dingen open kan breken. Grindheim doet het goed, maar is een loper, een werker. Hij kan goed voetballen, maar niet iemand de veel assists geeft of iemand die er veel inknalt. Hopelijk kan Elm daar die positie op de een of andere manier invullen.
Ik ben altijd erg conservatief geweest wat betreft Heerenveen. Ik weet waar we vandaan komen. Maar sinds 2000 is er veel gegroeid en gestegen bij Heerenveen, behalve de prestaties op het veld, dat bleef tussen plek 4 en 7 en verandert nu nog steeds niet. We hebben ons nog geen enkele keer aan het eind van de rit in de top 3 kunnen melden. Leuk dat je vorig seizoen in december tweede stond, maar waar stonden we aan het einde van de rit? Dat zegt wel wat. Dat heeft ook met kwaliteit te maken. En we hebben ten opzichte van vorig jaar gewoon ingeleverd met het vertrek van Sulejmani. Een speler uit de categorie bovenmodaal en beslissend.
Aan het einde van de rit top 5 is zeker te halen hoor, voornamelijk omdat het niveau in de eredivisie schrijnend is. Het zal nog een hele strijd worden, omdat er teveel niet klopt, maar de tweede seizoenshelft biedt meestal verbetering als de spelers wat gewend zijn aan mekaar. Europa is nog een fikse brug te ver, we zetten onszelf lekker voor lul op dit moment. Een stap hoger gaan dan plek 4-7 en Europees echt ver komen, dat vergt nog wel wat investeringen en gaat nog wel even duren.
Wij hebben geen goalgetter en we missen een aanvallende middenvelder die dingen open kan breken. Grindheim doet het goed, maar is een loper, een werker. Hij kan goed voetballen, maar niet iemand de veel assists geeft of iemand die er veel inknalt. Hopelijk kan Elm daar die positie op de een of andere manier invullen.
Ik ben altijd erg conservatief geweest wat betreft Heerenveen. Ik weet waar we vandaan komen. Maar sinds 2000 is er veel gegroeid en gestegen bij Heerenveen, behalve de prestaties op het veld, dat bleef tussen plek 4 en 7 en verandert nu nog steeds niet. We hebben ons nog geen enkele keer aan het eind van de rit in de top 3 kunnen melden. Leuk dat je vorig seizoen in december tweede stond, maar waar stonden we aan het einde van de rit? Dat zegt wel wat. Dat heeft ook met kwaliteit te maken. En we hebben ten opzichte van vorig jaar gewoon ingeleverd met het vertrek van Sulejmani. Een speler uit de categorie bovenmodaal en beslissend.
Aan het einde van de rit top 5 is zeker te halen hoor, voornamelijk omdat het niveau in de eredivisie schrijnend is. Het zal nog een hele strijd worden, omdat er teveel niet klopt, maar de tweede seizoenshelft biedt meestal verbetering als de spelers wat gewend zijn aan mekaar. Europa is nog een fikse brug te ver, we zetten onszelf lekker voor lul op dit moment. Een stap hoger gaan dan plek 4-7 en Europees echt ver komen, dat vergt nog wel wat investeringen en gaat nog wel even duren.
The two most powerful warriors are patience and time.
-
- Superster
waarom zo ver weg, bij NEC voetbal een prima verdediger, bij NAC voetbalt een prima verdediger...... bij NEC voetbalde een prima verdediger, nu bij Twente etc etc. Nederlandse jongens !
Hier heb ik geen woorden voor
- Skopperij
- Forumicoon
Helemaal waar. Ik zat dit weekend naar Ajax te kijken: Suárez geeft een prachtig passje op Sulejmani en hij schiet 'm droogjes diagonaal binnen in de verre hoek. Gisteren zaten we naar ons zieltogende clubje te kijken: Grindheim geeft een prachtig passje op Henrique en hij schiet 'm veel te hard diagonaal voorlangs.Voorstopper schreef:Leuk dat je vorig seizoen in december tweede stond, maar waar stonden we aan het einde van de rit? Dat zegt wel wat. Dat heeft ook met kwaliteit te maken. En we hebben ten opzichte van vorig jaar gewoon ingeleverd met het vertrek van Sulejmani. Een speler uit de categorie bovenmodaal en beslissend.
Tja... om maar eens een cliché de wereld in de slingeren: het kapitaal moet op het veld staan. Spelers als Sulejmani betalen zich terug met doelpunten en wellicht overwintering in de UEFA-cup, wat ook weer geld opbrengt. Sulejmani was wellicht niet te houden, een tweede Alves-soap waren we ook niet beter op geworden. Maar Popov-achtige aankopen worden we niet beter van, dat is ook wel duidelijk. Doe het dan goed en smijt een paar miljoen neer voor El-Akchaoui.
-
- Forumicoon
Vanaf 2009 (eerlijk gezegd denk ik dat de club daar al een tijdje mee begonnen is) gaat de club op een andere manier scouten en spelers aantrekken.Johanson16 schreef:Welk nieuwe transfer/scouting beleid?
Het is de bedoeling om alleen spelers aan te trekken die die club nodig acht, spelers voor de breedte moeten komen uit de jeugd.
Concreet komt het er op neer dat de club niet 5 of meer spelers per seizoen gaat halen, maar misschien 2 of 3 goede gasten die specifiek voor een positie gehaald worden.
Persoonlijk denk dat men vaker gaat scouten bij clubs die evenwaardig of misschien wel beter dan ons zijn.
De club is op dit moment blijkbaar tevreden over de jeugdopleiding; die sinds vorig seizoen steeds meer talenten afzetten bij het eerste en beloften elftal.
De opleiding heeft echt sprongen gemaakt, want er lopen tegenwoordig handenvol grote talenten rond.
Dit pas ook weer in de visie van Sollied, die graag gebruik maakt van spelers met talent. (Zie Pawel, Luciano en Reza.)
Overigens wil ik nog wel een vaak gebruikte term uit de lucht halen: Er staat veel geld op de bank!
Dit is niet helemaal waar; er is inderdaad veel geld binnen gekomen met de transfers van Alves en Sulejmani.
Maar er zit nog steeds geld aan te komen van de transfer van Alves, er word een groot deel van de transfer som in periodes betaald.
Dit geld ook voor de transfer van Sulejmani die na verluid in 3x verdeeld is.
Heerenveen heeft dit seizoen ook al best veel geld uitgegeven aan spelers als Janmaat, Steppe en Tarik.
- Kibalko
- Invaller
Hallo Lipton. Hoe kom jij aan deze informatie, als ik zo vrij mag zijn?Lipton schreef: Vanaf 2009 (eerlijk gezegd denk ik dat de club daar al een tijdje mee begonnen is) gaat de club op een andere manier scouten en spelers aantrekken.
Het is de bedoeling om alleen spelers aan te trekken die die club nodig acht, spelers voor de breedte moeten komen uit de jeugd.
Concreet komt het er op neer dat de club niet 5 of meer spelers per seizoen gaat halen, maar misschien 2 of 3 goede gasten die specifiek voor een positie gehaald worden.
Persoonlijk denk dat men vaker gaat scouten bij clubs die evenwaardig of misschien wel beter dan ons zijn.
Daar treffen we het zeker mee! Mooi laten staan en pas investeren zodra er kansen zijn. We zijn hier niet op de kermis. Net alsof men alles maar weer meteen uit moet geven. Investeren in een spits en een verdediger is in principe gewenst, maar zomaar geld over de balk gooien gaat natuurlijk niet zomaar gebeuren. Ze zijn echt wel op zoek. Bovendien, een goede liquiditeitspositie biedt perspectief voor de toekomst. Mocht er bijvoorbeeld een CAO-loonsverhoging in het verschiet liggen kunnen wij die zonder probleem ophoestenOverigens wil ik nog wel een vaak gebruikte term uit de lucht halen: Er staat veel geld op de bank!

'Paulo? Die houdt altijd z'n hoofd koel en z'n voeten warm'.
-
- Forumicoon
Kibalko schreef:Hallo Lipton. Hoe kom jij aan deze informatie, als ik zo vrij mag zijn?
Hallo Kibalko, het staat zowat in elke media, misschien met je eens verder lezen dan voetbalprimeur en voetbalzone...
- Hoho
- Bankzitter
sorry hoor, maar die informatie was mij ook niet opgevallen - en ik bekijk ook veel verschillende media
stop staring at my avatar
- Janneman
- Superster
Het zal eens tijd worden dat Heerenveen zo gaat scouten. Vaak zijn de spelers voor de breedte niets beter dan de aanwezige talenten uit eigen opleiding. Nu is het alleen nog maar zaak zo te scouten dat je daadwerkelijk spelers vind die er ook gelijk staan op de positie waarvoor de club ze haalt. Misschien kost dit dan wel wat meer maar dan ben je ook zeker dat je wat voor je geld hebt.
scheerenveen.supporterswereld.nl
-
- Forumicoon
In de LC stond er een stukje over, en in de Corner stond er een stuk.Hoho schreef:sorry hoor, maar die informatie was mij ook niet opgevallen - en ik bekijk ook veel verschillende media
Dit komt van de site van Heerenveen, van een stukje van vandaag.Bovendien zit er volgens Kuiper een ‘karrenvracht’ jeugdig talent aan te komen. ,,We hoeven niet veel te kopen. Als we spelers halen gaat het om diepte-investeringen, om specifieke versterkingen die het elftal gericht sterker maken.’’
-
- Wereldspeler
klinkt goed: diepte-inversteringen: dus voetballers met grote technisch/tactisch vermogen of ervaring kopen.+ de talenten die we kopen en die we rond hebben lopen op de club
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
- ItFean82
- Forumicoon
Ben ik niet met je eens. Heerenveen plukt nu pas de vruchten van investeringen van een 10tal jaren geleden. Als je een jeugdopleiding opstart hoef je daar de eerste jaren niks van te verwachten. Nu zie je de talenten die de hele opleiding hebben doorlopen langzaam doorkomen en dus kunnen we ook de vruchten ervan plukken. Derksen zat ook altijd op de jeugdopleiding af te geven, maar zo het nu blijkt komen die miljoenen er nu weer aan. Als we tenminste Kuiper mogen geloven.Janneman schreef:Het zal eens tijd worden dat Heerenveen zo gaat scouten. Vaak zijn de spelers voor de breedte niets beter dan de aanwezige talenten uit eigen opleiding. Nu is het alleen nog maar zaak zo te scouten dat je daadwerkelijk spelers vind die er ook gelijk staan op de positie waarvoor de club ze haalt. Misschien kost dit dan wel wat meer maar dan ben je ook zeker dat je wat voor je geld hebt.
Op naar het volgende seizoen....
- Feanfan-4-life
- Invaller
Ik denk wel dat je Kuiper gelijk mag geven en opzich ben ik het voor deze ene keer ook wel eens met Derksen. Een aantal seizoenen geleden brak er werkelijk niks door uit de jeugdopleiding en die werd altijd 'gecamoufleerd(zoals Derksen dan zegt) door het goede scouten van Riemer.
Gelukkig is het nu beter en dat zie je ook met spelers als Geerd Arend Rooda, Pawel Woksiechowskie(zoiets volgens mij
), Arnor Smarason en Lazaro
Wel moeten we eerlijk zijn en niet denken dat deze spelers(op Roorda na dan) de hele opleiding hebben genoten, want die buitenlanders zijn ook allemaal op 16/17 jarige leeftijd gescout en spelen hier dus niet hun hele leven al.
Gelukkig is het nu beter en dat zie je ook met spelers als Geerd Arend Rooda, Pawel Woksiechowskie(zoiets volgens mij

Wel moeten we eerlijk zijn en niet denken dat deze spelers(op Roorda na dan) de hele opleiding hebben genoten, want die buitenlanders zijn ook allemaal op 16/17 jarige leeftijd gescout en spelen hier dus niet hun hele leven al.
- Blizzard
- Superster
- Contacteer:
Dikgedrukten zijn eigenlijk geen echte jeugdproducten, ze zijn niet zo lang geleden gewoon als aankoop gehaald. Weliswaar op vrij jonge leeftijd maar goed, ze voetballen hier nog geen jaar. Smarason vind ik dan weer een ander verhaal want die speler is hier al 5 jaar bezig dacht ik.Gelukkig is het nu beter en dat zie je ook met spelers als Geerd Arend Rooda, Pawel Woksiechowskie(zoiets volgens mij ), Arnor Smarason en Lazaro
Maar ik heb wel de indruk dat er straks wat meer spelers echt gaan doorbreken. Vergeet niet dat we als club erg snel omhoog zijn gegaan qua niveau. Als we bv onderkant Eredivisie speelden zouden er veel meer spelers de selectie halen. Ik denk dat de opleiding wat meer tijd nodig heeft gehad om te groeien richting het niveau subtop maar dat er nu wel wat spelers zijn die de stap echt kunnen maken.
- ItFean82
- Forumicoon
Kijk er daar vind ik dus dat Derksen ernaast zit. Als je een jeugdopleiding wil opzetten zal je de eerste jaren moet investeren en zal je niet oogsten. Oogsten gebeurd pas na een jaar of 10, en dus moeten we nu aan de eerste oogsten toe zijn. Dus die miljoenen die erin gestopt zijn, zijn totaal niet weggegooid want de opleiding gaat nu terug betalen. (nogmaals als de lichtingen zo goed zijn als Kuiper doet vermoeden.)Feanfan-4-life schreef: en opzich ben ik het voor deze ene keer ook wel eens met Derksen. Een aantal seizoenen geleden brak er werkelijk niks door uit de jeugdopleiding en die werd altijd 'gecamoufleerd(zoals Derksen dan zegt) door het goede scouten van Riemer.
Op naar het volgende seizoen....
- Janneman
- Superster
De lichtingen opzich hebben goed gepresteerd maar het is nogal eens een stap om die te maken van de beloften naar de hoofdmacht. Spelers die goed genoeg zijn zullen dit redden maar dat zijn vaak de spelers met een extra stukje talent die het bijna altijd wel redden. Ik ben meer benieuwd naar de echt opgeleide spelers en zou nu wel eens het rendement van de jeugdopleiding willen zien!ItFean82 schreef:Kijk er daar vind ik dus dat Derksen ernaast zit. Als je een jeugdopleiding wil opzetten zal je de eerste jaren moet investeren en zal je niet oogsten. Oogsten gebeurd pas na een jaar of 10, en dus moeten we nu aan de eerste oogsten toe zijn. Dus die miljoenen die erin gestopt zijn, zijn totaal niet weggegooid want de opleiding gaat nu terug betalen. (nogmaals als de lichtingen zo goed zijn als Kuiper doet vermoeden.)
-
- Forumicoon
Los van de komst van Elm is het voor de directie nog lang geen uitgemaakte zaak dat er spelers bijkomen. We dromen met zijn allen over mooie versterkingen maar als er geen goed deal gemaakt kan worden komt er niets.
- Janneman
- Superster
Overal zijn deals te maken alleen maakt Heerenveen het zichzelf altijd zo moeilijk met de zuinigheid waarmee zij zich willen versterken. Het is te prijzen en heeft ons gebracht waar we nu staan maar er moet ook eens een keuze worden gemaakt met wat je werkelijk wilt.Gekko schreef:Los van de komst van Elm is het voor de directie nog lang geen uitgemaakte zaak dat er spelers bijkomen. We dromen met zijn allen over mooie versterkingen maar als er geen goed deal gemaakt kan worden komt er niets.
- Blizzard
- Superster
- Contacteer:
Hoe weet je dat zo? Afgaande op wat ik weet is het wel degelijk de bedoeling om te gaan versterken. Dat ze misschien naar buiten uit wat anders communiceren is alleen maar om het verwachtingspatroon niet te hoog te laten oplopen, geen extra druk te creëren en met name denk ik ook om te proberen de prijzen zo laag mogelijk te houden. Clubs vragen nu eenmaal meer voor hun spelers als ze doorhebben dat de andere partij "desperate" is. Ik wil niet zeggen dat Heerenveen zo is maar er bestaat wel degelijk behoefte om te versterken dus niet het vrijblijvende. Dat mag ook wel, want je wilt net zoals je concurrenten een goed elftal hebben zonder echte zwakke plekken (want dan ben je kwetsbaar). Twente en AZ bijvoorbeeld hebben ook geen echte zwakke plekken in hun basiselftal. Alle basisspelers halen daar het gewenste basisniveau en sommigen brengen iets extra's daar boven op met hun individuele kwaliteit. Daar moeten wij ook naartoe. Bij ons lopen er nog te vaak spelers in de basis die eigenlijk niet (meer) het gewenste niveau hebben.Gekko schreef:Los van de komst van Elm is het voor de directie nog lang geen uitgemaakte zaak dat er spelers bijkomen. We dromen met zijn allen over mooie versterkingen maar als er geen goed deal gemaakt kan worden komt er niets.
-
- Forumicoon
We beweren dus ongeveer hetzelfde. Als er iets goeds te halen is tegen de juiste voorwaarden zal het gebeuren maar niet ten koste van alles. Het is geen zekerheidje dat er wat komt.
- Blizzard
- Superster
- Contacteer:
Heh, misschien het ik het dan wat anders geïnterpreteerd. Maar als mijn informatie klopt is het de bedoeling om in ieder geval een verdediger en een spits te halen (misschien zelfs nóg iets erbij). Dat willen ze dus, dat is zeg maar de intentie. Natuurlijk zal dit tegen de juiste voorwaarden moeten gebeuren (Heerenveen is geen Chelsea) maar er is ook altijd een plan B lijkt mijGekko schreef:We beweren dus ongeveer hetzelfde. Als er iets goeds te halen is tegen de juiste voorwaarden zal het gebeuren maar niet ten koste van alles.

Dat er iets moet gebeuren om in ieder geval mee te kunnen met Twente is trouwens wel duidelijk.