Transferbeleid
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Superster
Re: Transferbeleid
BS, jij gaat uit van de wijsheid van dit moment, maar velen hier en ik ook dachten dat we de selectie alleen maar versterkt hadden tov vorig jaar. Oke je verliest Sulejmani, maar je krijgt daar Elyounoussi voor terug, Henrique die een jaar verder is, Beda, Kalou. Keus zat.
Achterin verlies je alleen Zuiverloon en krijg je daar Janmaat, Popov, Kopic en Bak voor terug. Dan verwacht je toch sterker te worden, zeker omdat Gianni niet als de beste verdediger bekend stond.
Op het middenveld verlies je Bradley en krijg je Mika terug. Voetballend geen teruggang, qua scoren wel.
Concluderend kan je nu zeggen dat het verlies van Zuiverloon, Sulejmani en Bradely nog niet is opgevangen. Alle aankopen, met uitzondering van Mika hebben nog niet kunnen voldoen, dus ben je slechter. Maar dat was natuurlijk niet waar het bestuur van uit ging toen ze al die spelers haalden...
Achterin verlies je alleen Zuiverloon en krijg je daar Janmaat, Popov, Kopic en Bak voor terug. Dan verwacht je toch sterker te worden, zeker omdat Gianni niet als de beste verdediger bekend stond.
Op het middenveld verlies je Bradley en krijg je Mika terug. Voetballend geen teruggang, qua scoren wel.
Concluderend kan je nu zeggen dat het verlies van Zuiverloon, Sulejmani en Bradely nog niet is opgevangen. Alle aankopen, met uitzondering van Mika hebben nog niet kunnen voldoen, dus ben je slechter. Maar dat was natuurlijk niet waar het bestuur van uit ging toen ze al die spelers haalden...
-
- Beheerder
Falend transferbeleid inderdaad. Ook jammer dat de scouting alleen aandacht heeft voor goede aanvallers, maar een fatsoenlijke verdediger is kennelijk teveel gevraagd.
Elm komt voor het middenveld, waar ons probleem eigenlijk helemaal niet ligt. Er moet sowieso een linksback bij (Popov en JAP komen duidelijk tekort) en een doelgerichte spits, eentje die aan een halve kans genoeg heeft en waar je in uitwedstijden itt Sibon iets aan hebt.
Er mag in de winterstop wel eens stevig geïnvesteerd worden en geen spelers voor de breedte maar directe versterkingen.
Elm komt voor het middenveld, waar ons probleem eigenlijk helemaal niet ligt. Er moet sowieso een linksback bij (Popov en JAP komen duidelijk tekort) en een doelgerichte spits, eentje die aan een halve kans genoeg heeft en waar je in uitwedstijden itt Sibon iets aan hebt.
Er mag in de winterstop wel eens stevig geïnvesteerd worden en geen spelers voor de breedte maar directe versterkingen.
-
- Wereldspeler
Misschien moeten we eens meer jeugd opstellen! Die hebben gekozen voor de jeugdopleiding en dan door te stoten naar het eerste eftal! Die willen graag voor Heerenveen spelen en tonen dan vaak ook veel meer inzet. Nu blokker je die spelers door het aantrekken van Kopic , Popov etc. Vul die jeugd aan met een paar toppers en gerichte aankopen en er staat volgens mij dan een echt team. Nu hebben we veel te veel spelers die naar mijn idee zich alleen via Heerenveen in de kijker willen spelen en als er een modale club uit Engeland komt en ze 3 grijpstuivers meer kunnen vangen...weg willen!
-
- Forumicoon
Oneens. In de selectie van vorig seizoen zit nog ontzettend veel rek, dus in dat opzicht is er voldoende kwaliteit aanwezig om rond de vijfde plaats te eindigen. Van de basisspelers zijn Zuiverloon, Bradley en Sulejmani vertrokken. Respectievelijk een zwakke schakel achterin, een niet meer gemotiveerde middenvelder en een wisselvallige groeibriljant. Alleen die laaste had ik heel graag willen houden. Dit is echter opgevangen door de komst van Janmaat, Väyrynen en Elyounoussi. Niet onaardig toch? Janmaat bevalt me wel, maar heeft pech met die blessures. Väyrynen doet het gewoon goed en Elyounoussi kan ook prima voetballen. Alleen bij Tarik komt het er nog niet echt uit. Maar Sulejmani begon ook pas ergens in januari te draaien, terwijl hij een half jaar voorsprong had voor het wennen. Ook stond hij eerst in de schaduw van Alves, van Elyounoussi zijn de verwachtingen groot door het aankoopbedrag. Is dat op de korte termijn terecht? Ik weet het niet.BS schreef:Er is veel te behoudend gedacht en niet met het idee om stappen vooruit te maken.
Verder heeft de club spelers als Steppe, Kopic, Popov en Kalou gehaald. Vooral om de selectie in de breedte sterker te laten worden. Ik deel de conclusie dat deze spelers nog niet brengen wat we hadden gehoopt, maar voor het afbranden is het nog te vroeg. Een Steppe kan uitgroeien tot één van de betere Eredivisiekeepers, denk ik. Kopic is een jonge verdediger, dus ik denk dat hij op termijn best van waarde kan worden. Ook Kalou en Popov heb ik nog zeker niet opgegeven. Met name Kalou laat bij vlagen zien nog steeds wel iets te kunnen, maar fysiek blijft het kwakkelen en daardoor gaat het voetballen nog ontzettend stroef.
Kortom: Heerenveen heeft geprobeerd om de basiself minimaal gelijkwaardig te laten worden, de breedte sterker te laten worden en een trainer als Sollied meer uit de spelers te halen. Te profiteren van de rek die in deze spelers zit dus. Gezien de resultaten en de prestaties van de aanwinsten valt het inderdaad een beetje tegen, maar dat is vooral ongelukkig. Er zit wel een idee achter.
Wel had de club misschien op bepaalde posities beter ook een aankoop kunnen doen. Met name achterin hadden we wel een extra verdediger kunnen gebruiken, iemand die er direct staat. Ook had ik graag een extra spits gezien, iemand die Sibon kan vervangen indien nodig. Met alleen Paulo Henrique is dit te weinig.
- BS
- Wereldspeler
Je zegt het zelf al: "voldoende kwaliteit om rond de vijfde plaats te eindigen". Dat noem ik dus behoudend. En ja, ik vind dat vreemd met oog op de hoge transferinkomsten. Zeker in deze wisselvallige competitie hadden we hoge ogen kunnen gooien als er wat meer diepte-investeringen waren gedaan.Superfries88' schreef:Oneens. In de selectie van vorig seizoen zit nog ontzettend veel rek, dus in dat opzicht is er voldoende kwaliteit aanwezig om rond de vijfde plaats te eindigen. Van de basisspelers zijn Zuiverloon, Bradley en Sulejmani vertrokken. Respectievelijk een zwakke schakel achterin, een niet meer gemotiveerde middenvelder en een wisselvallige groeibriljant. Alleen die laaste had ik heel graag willen houden. Dit is echter opgevangen door de komst van Janmaat, Väyrynen en Elyounoussi. Niet onaardig toch? Janmaat bevalt me wel, maar heeft pech met die blessures. Väyrynen doet het gewoon goed en Elyounoussi kan ook prima voetballen. Alleen bij Tarik komt het er nog niet echt uit. Maar Sulejmani begon ook pas ergens in januari te draaien, terwijl hij een half jaar voorsprong had voor het wennen. Ook stond hij eerst in de schaduw van Alves, van Elyounoussi zijn de verwachtingen groot door het aankoopbedrag. Is dat op de korte termijn terecht? Ik weet het niet.
Ik brand helemaal niemand af. Ik denk ook dat de meeste gehaalde spelers op termijn wel van toegevoegde waarde kunnen zijn, maar daar hebben we dit seizoen zo weinig aan.Verder heeft de club spelers als Steppe, Kopic, Popov en Kalou gehaald. Vooral om de selectie in de breedte sterker te laten worden. Ik deel de conclusie dat deze spelers nog niet brengen wat we hadden gehoopt, maar voor het afbranden is het nog te vroeg. Een Steppe kan uitgroeien tot één van de betere Eredivisiekeepers, denk ik. Kopic is een jonge verdediger, dus ik denk dat hij op termijn best van waarde kan worden. Ook Kalou en Popov heb ik nog zeker niet opgegeven. Met name Kalou laat bij vlagen zien nog steeds wel iets te kunnen, maar fysiek blijft het kwakkelen en daardoor gaat het voetballen nog ontzettend stroef.
Volgens mij zeg jij in grote lijnen hetzelfde als ik, hoor.Kortom: Heerenveen heeft geprobeerd om de basiself minimaal gelijkwaardig te laten worden, de breedte sterker te laten worden en een trainer als Sollied meer uit de spelers te halen. Te profiteren van de rek die in deze spelers zit dus. Gezien de resultaten en de prestaties van de aanwinsten valt het inderdaad een beetje tegen, maar dat is vooral ongelukkig. Er zit wel een idee achter.
Wel had de club misschien op bepaalde posities beter ook een aankoop kunnen doen. Met name achterin hadden we wel een extra verdediger kunnen gebruiken, iemand die er direct staat. Ook had ik graag een extra spits gezien, iemand die Sibon kan vervangen indien nodig. Met alleen Paulo Henrique is dit te weinig.
Vorig seizoen was er al een aantal punten duidelijk:
1. Verdedigend niet sterk genoeg.
2. Er moet een goede vervanger voor Sibon komen omdat deze al op leeftijd is, maar wel cruciaal is voor het functioneren van Heerenveen in aanvallend opzicht.
Voor beide punten moet je toch tot de conclusie komen dat er niet adequaat is gehandeld? Dat los je niet op met een aantal breedteaankopen die zich nog nooit op Eredivisieniveau bewezen hebben. Gezien de aankopen wordt dit seizoen een soort tussenjaar, maar dat staat haaks op de beweringen van het bestuur om dichter bij de top te willen komen.
-
- Wereldspeler
Daarbij is het nu ook een zaak geworden van "waar maken wat je ambities zijn" ! Je haalt geen toppers of goede spelers als je zo langzamerhand het lachertje van het europese tournooi wordt!
-
- Forumicoon
Dat zeg ik inderdaad, maar wel over de selectie van vorig seizoen. Daarin zit m.i. voldoende kwaliteit om wederom bij de eerste vijf te eindigen en dus de doelstelling te realiseren. Heerenveen heeft deze selectie opgevuld en proberen te versterken in de breedte. Want ja, ook daarin moeten we stappen maken. Het is alleen jammer dat de breedte het verwachtingspatroon nog niet lekker invult, zeker nu ook de eerste elf regelmatig teleurstellend presteert.BS schreef:Je zegt het zelf al: "voldoende kwaliteit om rond de vijfde plaats te eindigen". Dat noem ik dus behoudend.
De zin die ik quote was een mooie inleiding, maar ik reageer niet specifiek op jou. Bovendien zeg ik niet dat de spelers echt afgebrand worden. Er is veel kritiek, in grote lijnen terecht. Alleen moeten we niet spelers vroegtijdig bestempelen als miskoop.Ik brand helemaal niemand af. Ik denk ook dat de meeste gehaalde spelers op termijn wel van toegevoegde waarde kunnen zijn, maar daar hebben we dit seizoen zo weinig aan.
Nee. Op punt 1 heeft Heerenveen m.i. wel degelijk adequaat gehandeld. Ze hebben niet voor niets Janmaat, Kopic en Popov gehaald. Wel juist gehandeld, maar door de prestaties/blessures van deze spelers zijn de problemen nog niet opgelost. Dat is heel anders. Als deze spelers gewoon een goede indruk hadden gemaakt tot dusver, dan was er toch wel goed gehandeld? Daarom ben ik in dit geval niet kritisch over het transferbeleid zelf, want ik ben van mening dat je vooral naar de scouting moet kijken.Voor beide punten moet je toch tot de conclusie komen dat er niet adequaat is gehandeld?
Bij punt 2 is inderdaad niet adequaat gehandeld. Ze hebben weliswaar Pedro Beda gehaald, maar dat is eentje voor de toekomst en niet echt een goede opvolger voor Sibon. Het lijkt me meer een buitenspeler. Ik had er nog graag een ervaren centrumspits (dat kan ook een 25-jarige spits uit Zweden zijn) bij willen zien.
-
- Wereldspeler
Het halen van spelers wil niet zeggen dat bestuur goed gehandeld heeft! Het halen van GOEDE spelers wel!
-
- Forumicoon
Met uitzondering van Kalou zijn deze spelers waarschijnlijk gewoon meerdere malen bekeken door iig de scouting. Als je een speler dan haalt, dan ben je toch overtuigd van zijn kwaliteiten? Het is niet zo dat ze even wat spelers halen om het halen.Baggerraartje schreef:Het halen van spelers wil niet zeggen dat bestuur goed gehandeld heeft! Het halen van GOEDE spelers wel!
Inschattingsfout? Op dit moment wel.
Slecht gehandeld? Wat mij betreft niet.
-
- Wereldspeler
Ik ben er ook van overtuigd dat de spelers die gehaald zijn...ook daadwerkelijk bekeken zijn. Je weet ook nooit hoe ze zich aanpassen en vooral hoe snel. Dat ben ik helemaal met je eens! Ik ben alleen bang, dat als je iedere keer als heerenveen zijnde zegt ambitie te hebben en je komt op de proppen met zulke spelers en daaraan gekoppeld deze resultaten, er straks geen (top)/(goede)speler meer naar Heerenveen toekomt. Ik denk zelfs al, dat als een speler moet kiezen tussen FC groningen,AZ en/of FC Twente en Heerenveen, dat deze speler niet meer naar ons toekomt!!! Dat was pakweg 5/6 jaar geleden heel anders!
- Skopperij
- Forumicoon
Daar geef ik je gelijk in, maar 5/6 jaar geleden gingen de spelers waar jij op doelt ook niet naar Heerenveen. Ze gingen namelijk naar Feyenoord, Ajax of PSV. Nu kunnen wij ook met hun concurreren, zie Beerens die voor ons kiest en Ajax links laat liggen.
-
- Wereldspeler
Beerens heeft misschien veel zelfkennis gehad. Die dacht dat Ajax een stap te hoop was en dat klopt ook.Skopperij schreef:Daar geef ik je gelijk in, maar 5/6 jaar geleden gingen de spelers waar jij op doelt ook niet naar Heerenveen. Ze gingen namelijk naar Feyenoord, Ajax of PSV. Nu kunnen wij ook met hun concureren, zie Beerens die voor ons kiest en Ajax links laat liggen.
Maar heerenveen had wel een grote voorsprong op AZ, Twente en Groningen...en die is nu als sneeuw voor de zon verdwenen.
Terwijl heerenveen ook nog eens tranfers gehad heeft met vele miljoenen! Dat geeft toch te denken!
Daarbij heb ik ook het idee dat heerenveen ook expres spelers van ver haalt, daar die clubs niet weten dat er veel geld binnen gekomen is door tranfers. Kopen ze in Nederland een speler, weet die club donders goed dat alves voor 18 miljoen en sulejmani 16 miljoen is verkocht. (kijk hoelang het geduurd heeft met Janmaat) Ik blijf erbij dat bijv. zo`n Wielaart hier ook goed had gepast! Veel beter dan popov of kopic.
- Skopperij
- Forumicoon
Dat ben ik met je eens, we moeten meer Nederlanders hebben zoals Wielaert in plaats van exoten zoals Kopic of Popov. Aan de andere kant, Wielaert heeft vijf jaar redelijk anoniem bij NEC gevoetbald. Ik zag in ieder geval nooit meer dan een modale voetballer in hem. Zo zie je maar weer, voetbal is niet altijd even logisch.
- BS
- Wereldspeler
Natuurlijk is de scouting de oorzaak, maar het bestuur is verantwoordelijk. Als er te weinig kwaliteit is gehaald, dan vind ik dat er slecht gehandeld is, met het bestuur als eindverantwoordelijke. Ik geef toe dat het met Popov en Janmaat nog even afwachten is omdat ze geblesseerd waren. Maar zijn we dit seizoen sterker dan vorig seizoen? Dat denk ik niet, terwijl dat wel mogelijk was geweest als de lat qua transfers iets hoger had gelegen.Superfries88' schreef:Nee. Op punt 1 heeft Heerenveen m.i. wel degelijk adequaat gehandeld. Ze hebben niet voor niets Janmaat, Kopic en Popov gehaald. Wel juist gehandeld, maar door de prestaties/blessures van deze spelers zijn de problemen nog niet opgelost. Dat is heel anders. Als deze spelers gewoon een goede indruk hadden gemaakt tot dusver, dan was er toch wel goed gehandeld? Daarom ben ik in dit geval niet kritisch over het transferbeleid zelf, want ik ben van mening dat je vooral naar de scouting moet kijken.
-
- Superster
Tsja, het is heel simpel. Jarenlang is de scouting en het bestuur, terecht, bewierrookt omdat er bijna elk jaar wel 1 of meer toppers werden verkocht. Nu hebben ze voor de korte termijn niet goed gescout en is het dus datzelfde bestuur dat schuldig is.
-
- Forumicoon
Ik zou wel willen weten waarom jij denkt dat Heerenveen maximaal gelijkwaardig is aan het team van vorig seizoen? In vergelijking met vorig seizoen zijn deze spelers blijven staan:BS schreef: Maar zijn we dit seizoen sterker dan vorig seizoen? Dat denk ik niet, terwijl dat wel mogelijk was geweest als de lat qua transfers iets hoger had gelegen.
Breuer, Bak Nielsen, Dingsdag, Jong-A-Pin, Grindheim, Pranjic, Beerens, Sibon
(Vandenbussche?)
Vertrokken/gekomen:
Zuiverloon vertrokken, Janmaat gekomen
Bradley vertrokken, Väyrynen gekomen
Sulejmani gekomen, Elyounoussi gekomen
Is Janmaat minder dan Zuiverloon? Gezien het spel van Zuiverloon in de Heerenveen-periode zeg ik nee.
Is Väyrynen minder dan Bradley? Qua productie wellicht wel, qua voetbal zeker niet.
Is Elyounoussi minder dan Sulejmani? Ja. Maar wie was zeer tevreden over Sulejmani rond deze periode? Viel mee.
Verder zijn o.a. vertrokken:
Van Dijk, Garcia-Garcia, Prager, Poulsen, Matusiak
Gekomen zijn o.a. ook:
Steppe, Kopic, Popov, Kalou, Pedro Beda
Kwalitatief gezien:
Zijn we op keepersgebied minder geworden? Nee.
Zijn we achterin minder geworden? Nee.
Zijn we op het middenveld minder geworden? Nee.
Zijn we voorin minder geworden? Ja.
Alleen aanvallend hebben we ingeleverd, maar wellicht dat Kalou en Elyounoussi nog gaan draaien. Dat is dus afwachten. Verder is de productie van Heerenveen gewoon prima in orde:
Competitie: 21 goals in 9 wedstrijden
UEFA Cup: 8 goals in 4 wedstrijden
Beker: 3 goals in 1 wedstrijd
Kortom: ik heb niet de indruk dat we echt zwakker zijn dan vorig seizoen als ik puur naar de kwaliteiten kijk. In grote lijnen staat dezelfde selectie er nog, aangevuld met diverse aankopen. Het is nu zaak om dit in het in de resultaten en het voetbal terug te zien.
-
- Superster
Inderdaad, eigenlijk zijn het de onverklaarbare dingen in de sport. NEC was vorig jaar misschien nog wel het beste voorbeeld. Voor de winterstop op een degradatieplaats en na de winterstop volgens mij de club met de meeste punten en dat met dezelfde spelers!
Vorm, vertrouwen en de juiste mensen op de juiste plaats, daar draait erg veel om.
Vorm, vertrouwen en de juiste mensen op de juiste plaats, daar draait erg veel om.
- BS
- Wereldspeler
Je hebt zelf al prima uiteengezet dat de selectie niet sterker is geworden. Ik wil ook helemaal niet beweren dat Heerenveen zwakker is geworden trouwens. Maar stilstand is achteruitgang met directe concurrenten als Groningen, AZ en Twente. Als Heerenveen het wel goed had gevonden om elk jaar rond de vijfde plaats te eindigen, dan zou het ook prima zijn. Maar het bestuur spreekt zelf altijd de ambitie uit om hogerop te willen. Dat zie ik jammer genoeg niet terug in het transferbeleid van deze zomer. Als het bestuur het had gewild, was er meer geïnvesteerd in de selectie. Dat ze dit niet hebben gedaan is naar mijn mening een inschattingsfout.Superfries88' schreef:Ik zou wel willen weten waarom jij denkt dat Heerenveen maximaal gelijkwaardig is aan het team van vorig seizoen?
Waarom maken ze geen gebruik van de financiële voorsprong ten opzichte van onze concurrenten, door een paar spelers te halen die het verschil meteen kunnen maken? Ik heb het gevoel dat de nieuwe spelers volgend seizoen of misschien al iets eerder zeker van waarde zullen zijn voor Heerenveen. Maar dat is net iets te laat, dus wat mij betreft een gemiste kans.
-
- Forumicoon
Dat zijn jou woorden, maar niet mijn conclusie. Ik sluit namelijk helemaal niet uit dat we kwalitatief sterker zijn geworden. Voor mezelf maak ik doorgaans zo rond januari de balans op. Misschien krijgen we opeens een ijzersterke serie, blijkt Elyounoussi de nieuwe held en dan ziet het er weer heel anders uit.BS schreef:Je hebt zelf al prima uiteengezet dat de selectie niet sterker is geworden.
Ik wacht het mooi af en kom er ergens in januari wel op terug.
- BS
- Wereldspeler
Januari is misschien een beter evaluatiemoment, maar de vraag is of het dan niet te laat is om nog voor de bovenste plaatsen mee te doen. Maar misschien valt het mee en zien spelers als Elyounoussi, Kalou, Popov en Kopic binnenkort het licht en spelen ze ineens de sterren van de hemel. Ik hoop het in ieder geval.
Maar goed, we moeten inderdaad in januari nog maar eens kijken.
Maar goed, we moeten inderdaad in januari nog maar eens kijken.
- Skopperij
- Forumicoon
Voor beide opvattingen valt wat te zeggen. Heerenveen heeft dit jaar heus niet gefaald op de transfermarkt; Janmaat kan goed voetballen en Elyounoussi zit er ook aan te komen. Toch zijn er een paar puntjes waar men misschien wat onhandig heeft gehandeld. Ik blijf erbij dat Popov een zuinige aankoop is, de beste jongen zal absoluut kunnen voetballen. Maar waarom moet je een linksback die niet met kop en schouders boven de rest uitsteekt duizenden kilometers ver zoeken? Nederlanders in de defensie genieten mijn voorkeur.
Verder heeft men Kopic overschat als zijnde een directe versterking. Voor die positie hadden ze er goed aan gedaan iemand te halen die meteen een acceptabel niveau haalde.
Steppe, Janmaat, Elyounoussi, Väyrynen, Kalou zijn allemaal goede voetballers/talenten. Die aankopen vind ik alleszins te rechtvaardigen. Dat het er (nog) niet uitkomt (Kalou, Elyounoussi) of men geblesseerd is (Janmaat) had je niet kunnen voorzien. Tel daarbij op de rommelige voorbereiding (moet volgend jaar écht beter) en we staan waar we staan. Het komt wel weer goed, maar in de tijden dat alles zo dicht bij elkaar staat kunnen we een topklassering denk ik vergeten.
Verder heeft men Kopic overschat als zijnde een directe versterking. Voor die positie hadden ze er goed aan gedaan iemand te halen die meteen een acceptabel niveau haalde.
Steppe, Janmaat, Elyounoussi, Väyrynen, Kalou zijn allemaal goede voetballers/talenten. Die aankopen vind ik alleszins te rechtvaardigen. Dat het er (nog) niet uitkomt (Kalou, Elyounoussi) of men geblesseerd is (Janmaat) had je niet kunnen voorzien. Tel daarbij op de rommelige voorbereiding (moet volgend jaar écht beter) en we staan waar we staan. Het komt wel weer goed, maar in de tijden dat alles zo dicht bij elkaar staat kunnen we een topklassering denk ik vergeten.
- lollig
- Bankzitter
Hoorde de trainer tijdens de persconferentie zeggen dat dit team jong was en, wanneer ze het team bij elkaar kunnen houden, over een jaar of 2/3 hoge ogen kan gaan gooien.
Ik vraag mij af of hij er zelf dan nog is. Sibon is waarschijnlijk gestopt. Kalou is (nog meer) over the hill. Roorda (wwer of nog steeds) geblesseerd (hoop het trouwens niet!) Pranjic, Beerens, El Yano getransfereerd, Henrique deed moeilijk en moest of wilde weg.
Kortom: in de praktijk lukt dit allemaal nooit omdat Heerenveen spelers (nog) niet kan bewegen om toch lange tijd te blijven..........
Ik vraag mij af of hij er zelf dan nog is. Sibon is waarschijnlijk gestopt. Kalou is (nog meer) over the hill. Roorda (wwer of nog steeds) geblesseerd (hoop het trouwens niet!) Pranjic, Beerens, El Yano getransfereerd, Henrique deed moeilijk en moest of wilde weg.
Kortom: in de praktijk lukt dit allemaal nooit omdat Heerenveen spelers (nog) niet kan bewegen om toch lange tijd te blijven..........
- JayT
- Wereldspeler
of er moet dit jaar aanleiding zijn om langer te blijven...Sollied zegt toch, als iedereen kan blijven? Dan lijkt het mij dus ook logisch dat er wel es wat meer in kan zitten, temeer je dan - gezien de financiele situatie - ook nog wel directe versterkingen kan halen.lollig schreef:Hoorde de trainer tijdens de persconferentie zeggen dat dit team jong was en, wanneer ze het team bij elkaar kunnen houden, over een jaar of 2/3 hoge ogen kan gaan gooien.
Nogmaals, wat fantastisch zou het zijn om deze groep ook na de zomerperiode nog te hebben. Heb je gewoon een goed ingespeeld team, met een middenveld waar je u tegen zegt en een verdediging die er vast nog beter voorstaat.
No offense, but....Defense! Defense!
- Blizzard
- Superster
- Contacteer:
Dat zijn altijd van die mooie idealistische praatjes. Zoiets is bij Heerenveen in de praktijk ondenkbaar. Wij zullen altijd een "handelshuis" blijven tenzij we bijvoorbeeld het salarishuis gaan vergroten. Maar ook dan kan je natuurlijk geen Engelse/Russische/Spaanse/Turkse salarissen bieden.wanneer ze het team bij elkaar kunnen houden, over een jaar of 2/3 hoge ogen kan gaan gooien.
-
- Jeugdspeler
Hallo nederlandse vrienden, hier Buffalovossie. In juni dit jaar had ik nog tegen jullie gezegd dat ik niet zo hoog opliep met Sollied en dat zijn stijl niet echt die van Heerenveen is. Toen werd ik smalend als domme belg afgedaan. Nu lees ik dat Foppe de Haan klaar staat om Sollied na amper 5 maand te vervangen ... Toch nie zo dom die belgen ??? 

-
- Superster
Wie heeft jou voor domme Belg uitgemaakt. Zal misschien 1 iemand zijn geweest die zelf niet al te slim is. Is niet de stijl van de meeste mensen hier om anderen af te kraken.
-
- Invaller
Bovendien zijn die geruchten onzin gebleken... Ik houd m'n vertrouwen wel in Sollied, door zoneverdediging te spelen heeft hij ons zwakke punt wel overduidelijk naar voren gehaald. Nu zal er eindelijk fatsoenlijk worden ingekocht voor de verdediging (tenminste dat mag ik hopen..) Feit is wel dat ALS bij ons de verdediging als het ware dichtgetimmerd wordt we gelijk een héél goede ploeg zijn.
-
- Invaller
Wat hebben jullie Belgen tegen Sollied dan? Hij heeft het toch altijd goed gedaan in Belgie, aantal prijzen gewonnen enz. ??Buffalovossie schreef:Hallo nederlandse vrienden, hier Buffalovossie. In juni dit jaar had ik nog tegen jullie gezegd dat ik niet zo hoog opliep met Sollied en dat zijn stijl niet echt die van Heerenveen is. Toen werd ik smalend als domme belg afgedaan. Nu lees ik dat Foppe de Haan klaar staat om Sollied na amper 5 maand te vervangen ... Toch nie zo dom die belgen ???
17 mei 2009!
-
- Forumicoon
Bij AA Gent delen ze die mening niet helemaal.Jordi-Hearrenfean schreef:
Wat hebben jullie Belgen tegen Sollied dan? Hij heeft het toch altijd goed gedaan in Belgie, aantal prijzen gewonnen enz. ??
-
- Forumicoon
Hem wordt o.a. een gebrek aan loyaliteit verweten