Transferbeleid

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Heerenveen rules
Forumicoon

Re: Transferbeleid

Bericht door Heerenveen rules »

Feit is wel dat ons bestuur, die de voorgaande jaren topwerk heeft afgeleverd op transfergebied, deze zomer zeer slecht heeft gehandeld. Twee echte versterkingen (Steppe, Vayrynen) en een handvol spelers die het niveau niet aankan. En notanbene miljoenen op de bank. Een zware onvoldoende voor dit bestuur.

De welbekende spreuk 'we hebben geld maar geen voetbal' kan zo weer van stal worden gehaald.
ALS 26.000
Superster

Bericht door ALS 26.000 »

Tenzij ze op de toekomst hebben ingekocht.....
Kopic, Elyounoussi, Janmaat, Svec allemaal toekomst aankopen.
drika746
Superster

Bericht door drika746 »

ALS 26.000 schreef:Tenzij ze op de toekomst hebben ingekocht.....
Kopic, Elyounoussi, Janmaat, Svec allemaal toekomst aankopen.
Er zijn toch een aantal basispelers vertrokken. Dan moet je ook zorgen dat je weer een representatief elftal hebt staan, en niet de toekomst rond hebt lopen.
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Bovendien worden talenten zodra ze 3 ballen goed geraakt hebben weer verkocht en profiteren we zelfs in de toekomst niet van deze jongens.
oldtimer
Superster

Bericht door oldtimer »

AllardP schreef:Die Baggeraartje is net een naaktslak, die alleen naar buiten komt als het regent. Eén kutwedstrijd is geen reden om het hele technische beleid af te knallen; daarvoor heeft Heerenveen net even te veel credits opgebouwd. Lekker opportunistisch om je 'gelijk' te gaan halen na gisteren. We zullen wel zien of je zo'n briljante visionair bent.

Wat ik wél jammer vind, is dat we 4-3-3 blijven spelen zonder echte linksbuiten. Wie er ook staat (Henrique, Ely, Kalou of Beerens), hij verpietert meteen. Er zit genoeg talent in de selectie, maar Trond moet wel even de tering naar de nering zetten.
Volkomen mee eens.
Op papier is Poldervaart de enige echte linksbuiten ( ook al schijnt hij nu op het middenveld te spelen ).
Ik heb echter ( nog ) geen idee hoe goed hij werkelijk is.
Zeker is dat het Feyenoord-forum ( leuk om daaraan juist nu een bezoekje te brengen, al gun ik Verbeek niets slechts ) het in hoofdzaak jammer vond dat hij bij Feyenoord wegging.
Outlaw
Invaller

Bericht door Outlaw »

Jeroen, dat geldt ook voor ploegen als NAC, Twente en Groningen.
Misschien is het niet eens zo slecht om eens een tijdje wat minder in de spotlight te staan.
Zo krijgt Heerenveen wat meer rust om de ploeg weer naar behoren op te bouwen.
So what, als we dit seizoen geen europees halen, de wereld vergaat niet hoor.

We glijden heus niet af naar een club die op z'n tellen moet gaan passen, daarvoor zit het organisatorisch en financieel veel te goed in elkaar.
De kunst is om, als het eens een tijdje niet meezit, de kalmte te bewaren en je niet te laten leiden door emoties van het moment.
En dat is Heerenveen wel toevertrouwd.
Paniekeren moet dus worden voorkomen, want korte termijn politiek heeft meestal op de langere termijn een averechts effect.
Laatst gewijzigd door Outlaw op 31-10-2008 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
De Grinzer bargen modderje om ‘e raak en knoarje kinne se ek
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Met name Twente en Groningen kopen spelers die er direct staan. Dát is het verschil wat ik probeerde aan te geven.
Outlaw
Invaller

Bericht door Outlaw »

Ja, daar heb je gelijk in, maar die garantie heeft geen enkele club als ze een speler aantrekken.
De factor geluk speelt ook mee.
Trouwens Grindheim en Vayrynen staan er toch ook, hoewel de eerste een kleine aanloop daarvoor nodig had.
En bij Janmaat had ik direct ook een goed gevoel, maar blessures kan iedereen overkomen.

Blijf ook van mening dat je Bak Nielsen met Kopic in het centrum moet hanteren.
Zul je zien dat dat een pracht koppel wordt.
Heb het nooit zien zitten in een centrum met Dingsdag en met Bak, die twee liggen mekaar niet, dat riep ik vorig seizoen ook al, voordat Bak geblesseerd raakte.

Bovendien Groningen speelt de laatste tijd nou ook niet bepaald de pannen van het dak.
Andersson speelde de eerste wedstrijden ook erg matig, maar mocht wel blijven staan en Berg zie je soms het overgrote deel van de westrijd ook niet.
Bij Heerenveen worden sommige nieuwe spelers na twee matige potjes weer ingewisseld voor een ander, en als die niet voldoen, wordt er opnieuw ingegrepen.
Ik zeg niet dat dat verkeerd hoeft uit te pakken, maar iemand vertrouwen geven als technische staf kan zich soms na 5 wedstrijden zomaar uitbetalen (zie weer Andersson).
De Grinzer bargen modderje om ‘e raak en knoarje kinne se ek
Lipton
Forumicoon

Bericht door Lipton »

Soms heb ik wel het idee dat de club een beetje talentjes geil is geworden door alleen maar talenten tussen de 18 en 23 aan te trekken.
Maar met het aantrekken van Kalou is er gelukkig weer wat ervaring in de ploeg.
Hopelijk gaat de club in de toekomst zich meer richten op spelers van 25 jaar of ouder, die bijvoorbeeld al een periode in Nederland gespeeld hebben.
Want ook talenten hebben "begeleiding" nodig van betere en oudere spelers.
ALS 26.000
Superster

Er staan 7 jongens van rond de 25 of ouder (Sibon) in de basis.... Zou genoeg moeten zijn. En we moeten ook reëel blijven tegen Ajax speelden dezelfde jongens nog de pannen van het dak en nu kunnen ze er niks meer van?
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Probleem is dat ze eigenlijk alleen in die wedstrijd tegen Ajax hebben laten zien het wél te kunnen. Samen met Setubal in die week is dat tot nu toe de enige echt overtuigende week geweest van dit hele seizoen. Een incident, zo lijkt het.
Fries
Bankzitter

Bericht door Fries »

Yme moet die knip maar eens trekken binnenkort, en dat doorselecteren heeft zijn vruchten nog niet afgeworpen, Hoe moet je nu met Drost de beker winnen of overwinteren, Sollied is met een matig selectie het seizoen ingestuurd.

Dus trekken die knip voor een spits een linkercentraleverdediger.

Of is het geld geparkeerd bij Landsbanki
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Sollied geeft in LC aan geen spelers voor de breedte meer te willen. Alleen een ' generaal' in de as die er vanaf dag 1 al staat. Roorda zou die rol aan kunnen volgens Sollied maar of die ooit weer aan voetballen toe komt is afwachten.
Laatst gewijzigd door Gekko op 03-11-2008 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
forca hveen
Superster

Bericht door forca hveen »

Nou het is ook de vraag dat wanneer Roorda weer gaat spelen hoe lang dat zal zijn. De voorgaande keren was hij binnen de kortste keren weer geblesseerd. Zou zelf het liefst een nieuwe "generaal" zien in de spits op de plek van Sibon.
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Maar een generaal die vanuit het front de troepen moet leiden is erg lastig. Midden in de troepen of een stukje naar achteren is handiger. Je ziet het nu al fout gaan met Sibon: die begint als enige te jagen en de rest staat te koekeloeren. Daar sta je dan als generaal met je goede gedrag. Zo'n rol is beter in te vullen vanaf het centrale midddenveld of evt centraal achterin.
forca hveen
Superster

Bericht door forca hveen »

Ik denk ook zeker dat bijvoorbeeld bak nielsen een goede aanvoerder zou kunnen worden. Er is echter ook een sterke kracht voorin nodig zoals sibon dat nu is. Die moet juist de boel wanneer dat kan naar voren toe trekken. Wanneer je moet omschakelen dan kan hij bijvoorbeeld aangeven wie mee moeten gaan verdedigen en wie enigszins voorin kunnen blijven :wink:
Johanson16
Invaller

Bericht door Johanson16 »

Ik meende dat bij Roorda de kern van het (knie) probleem opgelost wordt. Hij raakte eerst geblesseerd, vervolgens werd er constant met "lapmiddelen" gewerkt, totdat men erachter kwam waar het probleem vandaan kwam. Nu is Roorda geloof ik geopereerd, dus die knie zal het nu moeten houden.. :erm:
ALS 26.000
Superster

Ik denk dat je als club je kern van het team bepaalt. Wie vormen de kern? Meestal is dat de as van een team.
Achterin lijken Bak en Breuer zekerheidjes, maar Dingsdag niet meer
Alle 3 de middenvelders zijn sterk en voorin Sibon en Beerens. Hou je 4 posities over en die zijn bij ons dan ook vaak matig bezet. Linksback blijft een probleem. JAP komt tekort en Popov ook. Liefst zie ik daar Breuer weer terug in onze huidige selectie. Maar goed. Mijn ideale opstelling mits iedereen fit:

--------------------Steppe------------
Janmaat--------BAK---Dingsdag------Breuer

--------------Vayrynen---Grindheim---------

Beerens------------------------------Pranjic
----------Sibon-----------------Henrique

Er mag een hele goede centrale verdediger bij en een sterke spits, dan kunnen we best leuk eindigen.
JayT
Wereldspeler

Bericht door JayT »

ben het er wel mee eens...maar hoe ga je spelen als Elm komt?
Gezien de staat van dienst in Zweden op moment, is hij zeker iemand waar je rekening mee moet houden in de tweede seizoenshelft.

De opstelling die je nu hebt ziet er goed uit als iedereen fit is.

Steppe

Janmaat Bak Breuer Popov

Vayrynen Grindheim Elm Pranjic

Beerens Sibon

Verdediging zou je op de plek van Breuer de nieuwe generaal kunnen posteren, waarna Breuer op links komt te staan. Maar dan hou je - met de verwachtingen van sollied - m.i. een sterk blok centraal in de verdediging en de as van het veld. Popov heb ik erin staan omdat JAP geen potten kan breken en als hij ritme opdoet en communicatief verbeterd zal het denk ik steeds beter gaan. Kopic heb ik goeie dingen van gezien, maar is er nog lang niet. Veel wedstrijden spelen en vooral het zonedekken beheersen en het grootste probleem bij hem: aanpassing en communicatie. Lazaro schijnt ook een goeie indruk achter te laten bij de beloftes...we zullen zien. Zou mooi zijn als er wat jeugd doorheen komt. Sollied ziet een sterke jeugd hier en we zullen moeten afwachten of de opleiding (op de wat kortere termijn?) zijn vruchten af gaat werpen. Op het middenveld kun je het drietal zo houden, maar met Elm erbij heb je loopvermogen en staat verdedigend ook zijn mannetje heb ik begrepen. Voorin heb ik voor Beerens gekozen, maar met Paulo, Tarik en Bona heb je wel wat achter de hand, plus kan Bona voor Elm erin komen om als 10 te fungeren (kan Elm dat ook...ook gezien zijn scorend vermogen) of als extra spits, heb je in Paulo de opportunist (gaat wat minder samen met sibon heb ik het idee bij 4-4-2) en Tarik met basisplaatsen en invalbeurten. Met name bij wijziging systeem naar 4-3-3 zie ik plek voor hem.
Dan zal het niet veel anders zijn als nu, wat mij betreft. Tenzij Pranjic weggaat.....dan komt Elm linkshalf.
No offense, but....Defense! Defense!
Blizzard
Superster
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

--------------------------------Steppe---------------------------------------
--Janmaat-----------Bak-------------Aankoop-----Popov(of Aankoop)--
------------------------------Grindheim------------------------------------
----------Väyrynen---------------------------Elm--------------------------
---Beerens-------------------------------------------------Pranjic--------
--------------------------Henrique(of Aankoop)--------------------------

Wat er sowieso moet komen is een linker centrale verdediger die er direct staat en de verdediging neer kan zetten. Liefst een 30'er met ervaring op hoog niveau. Als dat onhaalbaar is dan iemand die zich bewezen heeft in de Nederlandse competitie en minimaal de subtop aan kan (categorie Wisgerhof). Je zou ook over de grens kunnen kijken en een goeie Belg kunnen halen die nog zin heeft in een Nederlands avontuur. Dan moet je denken aan spelers van Anderlecht of Club Brugge die gewend zijn voor prijzen te spelen, zal er wel om spannen of het haalbaar is maar voor geld is alles te koop in de voetballerij.

Wat we ook nodig hebben is een linksback die kan opkomen en het niveau heeft. We hebben Popov in onze selectie, die was daarvoor al gehaald maar het is even afwachten of hij het gewenste niveau heeft. Als dat zo is kan hij die positie invullen. Anders een aankoop doen want JAP is geen opkomende back en beschikt niet over het gewenste niveau. Breuer beschikt daar wél over maar is niet het type wat graag mee op komt. Juist in dit systeem wil je over opkomende backs beschikken om zodoende in balbezit mannen meer te hebben op je middenveld.

Grindheim moet trouwens wat minder diep spelen dan nu het geval is want anders dan ontstaat er teveel ruimte tussen de verdediging en het middenveld. Zat nog even aan Meeuwis te denken voor op 6 maar we hebben al genoeg middenvelders en je zet de spelers die er nu in staan ook niet op de bank. Als Grindheim wat minder diep speelt komt het helemaal goed op die positie want hij heeft natuurlijk veel kwaliteit. Svec is denk ik ook een goeie voor deze positie, als hij nog een paar stappen maakt. Hij is namelijk iemand die volgens mij vooral dienend speelt en in eerste instantie defensief denkt. Precies wat je voor die positie nodig hebt.

Elm komt in deze opstelling een beetje van links, maar is in principe één van de twee centrale aanvallende middenvelders. Pranjic speelt dan in een wat aanvallendere rol dan hij gewend is maar volgens mij moet dat kunnen. Ik denk ook wel dat hij het leuk vind, kan hij lekker doelpunten maken. Bovendien spelen de vleugels in dit systeem minder diep dan in het echte klassieke 4-3-3 systeem dus zoveel maakt het nu ook weer niet uit. Ik denk trouwens niet dat Pranjic met zijn huidige prestaties nog lang blijft. Als hij naar een mooie buitenlandse club vertrekt dan zou Elyounoussi zijn plaats kunnen overnemen.

Als spits zie ik liever geen Sibon maar een wat meer allround speler die je behalve in de voeten ook diep kan aanspelen, die van positie kan wisselen met de twee andere aanvallers en die wat meer scorend vermogen heeft. Ik vind namelijk niet dat je je aanvalsspel teveel op één man af moet stemmen. Zeker niet wanneer je de ambitie hebt mee te doen in de top. Op zich heeft Paulo Henrique de intrinsieke kwaliteiten voor deze rol. Het moet er alleen wel uitkomen. Als dat niet gebeurd dan een aankoop die er direct staat.

Bouw je hier vervolgens een ingespeeld team van, dan doe je helemaal niks onder voor Twente of Groningen. Gaat het écht draaien, als een machine dan kan je serieus meedoen om de titel.
zweed1
Wereldspeler

Bericht door zweed1 »

Sorry drukte wat te snel. Ben het eens met de goede analyse van Blizzard. 3 aankopen vindt ik echter wat overdreven. We moeten een goede centrale verdediger aan trekken en een spits. Dan kan Breuer wel naar links.
Eric
Superster

Bericht door Eric »

Als je de opstelling zo bekijkt dan doe je inderdaad niet veel onder voor de rest van Nederland. Een verdediger is een must, maar daar is heel Nederland inderdaad op zoek naar. Ik snap dan ook echt niet waarom H'veen niet beter z'n best heeft gedaan voor Grandqvist, want dit was echt een ideale man voor ons.
Henrique en Beda moeten tot de winterstop heel erg gaan overtuigen, ze hebben denk ik beiden wel het talent om de top in NL te halen, maar ze moeten beiden nog veel leren en constant worden. Als je dan Beerens en Pranjic op de flanken zet dan moet je toch wel een balvaste spits hebben a la Sibon, maar ook een die er minimaal 20 inlegt a la Huntelaar, want Pranjic en Beerens zijn van nature geen afmakers.
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Kopic is in aanleg een technisch betere, meer wendbare en snelle verdiger dan Pin en Dingsdag. Van zo'n type kunnen we ook nog een linkspoot uitvoering gebruiken zelfs als Breuer op links zou belanden. Pin lijkt voortdurend de schoenen verkeerd om aan te hebben en Dingsdag is op de eerste meters te traag en draait moeilijk.
AllardP
Wereldspeler

Bericht door AllardP »

Inderdaad, hebben we Kopic en Popov nu al afgeschreven? Buitenlandse verdedigers hebben altijd even tijd nodig om te wennen, zeker als ze ook nog eens geblesseerd raken. Denk aan Hansson. Ik wil die jongens nog wel even de kans geven.

Voor in de aanval hebben we naast Sibon (die best nog wel een tijdje mee kan) Henrique, Beda en zelfs Kalou als alternatieven. Het enige dat we niet hebben, is een echte linksbuiten. Henrique, Ely, Kalou, Beerens: het is allemaal naar binnen knijpen. Als we dan toch kopen, graag een linksbenige aanvaller.
BS
Wereldspeler

Bericht door BS »

Het wordt steeds pijnlijker duidelijk dat er nog veel moet gebeuren met de Heerenveenselectie en dat al die koopjes niets toevoegen. Ik vind het echt een grote inschattingsfout van het bestuur, dat in de zomerstop leek te denken dat Heerenveen wel vierde zou kunnen worden als er een handvol breedte-aankopen zou worden gedaan. Er is veel te behoudend gedacht en niet met het idee om stappen vooruit te maken.

Dat er zoveel verdiend wordt met transfers en vervolgens niet wordt besteed aan nieuwe spelers is niet te verkopen aan de supporters. Het bestuur zal wel geld willen overhouden om de stadionuitbreiding te financieren, maar een voetbalclub draait nog altijd om de spelers en niet om het stadion.

Nu moet er alsnog worden ingegrepen in de winterstop door nieuwe spelers te halen. Alleen jammer dat we intussen in de competitie alweer achter de feiten aanlopen en in Europa te kijk worden gezet. Er moet mijns inziens nog veel gebeuren wil dit seizoen geen verloren seizoen worden. Doodzonde.
Baggerraartje
Wereldspeler

Bericht door Baggerraartje »

goh...dit citaat voor een beheerder!

Al ben ik helemaal met je eens!
Skopperij
Forumicoon

Bericht door Skopperij »

Tot nu toe zijn de transfers bagger. Wellicht is er iets te veel naar talent op lange termijn gekeken (Kopic, Elyounoussi) en iets te weinig naar spelers die er meteen staan.
ALS 26.000
Superster

Ik denk niet dat het bestuur wel even dacht dat we 4e zouden worden. Ik denk dat het bestuur een aanval op de top 3 positie in gedachten had en heeft.
Dit bestuur loopt over van ambitie en wil prijzen pakken. Terecht, maar het mag duidelijk zijn dat de selectie voor de korte termijn er niet klaar voor is.
Misschien na de winterstop, of volgend seizoen.
Theo
Wereldspeler

Bericht door Theo »

Je kunt je inderdaad afvragen of het wel verstandig is (geweest) om niet flink te investeren in directe versterkingen. Achteraf is het altijd makkelijk praten, maar nu lijkt het of al dat geld voor het stadion is gereserveerd, maar die uitbreiding heeft voorlopig nog niet plaats. Misschien pas over twee jaar? In die tussentijd kun je nog heel wat miljoenen verdienen, wat ze blijkbaar willen. Een Pranjic (10 miljoen?) bijvoorbeeld of een Huntelaar, waar Heerenveen nog miljoenen voor gaat vangen.

Dan heb je een uitbreiding al bijna bij elkaar gespaard. Met de liggende gelden kon men deze zomer een elftal kopen dat waarschijnlijk met gemak om de titel had kunnen spelen. Dat 100x liever dan een groter stadion, die er ook zonder twijfel kwam als er afgelopen zomer wel was geïnvesteerd.
BS
Wereldspeler

Bericht door BS »

ALS 26.000 schreef:Ik denk niet dat het bestuur wel even dacht dat we 4e zouden worden. Ik denk dat het bestuur een aanval op de top 3 positie in gedachten had en heeft.
Ik kan me niet voorstellen dat het bestuur serieus dacht dat met deze selectie een aanval op de top mogelijk zou zijn. Dan hebben ze in ieder geval een behoorlijke inschattingsfout gemaakt. Het lijkt er meer op dat ze het geld zoveel mogelijk willen oppotten voor een ander doel, misschien het stadion. Anders halen ze toch niet zoveel twijfelachtige koopjes? Om het geld hoefden ze het niet te laten.
Dit bestuur loopt over van ambitie en wil prijzen pakken. Terecht, maar het mag duidelijk zijn dat de selectie voor de korte termijn er niet klaar voor is.
Misschien na de winterstop, of volgend seizoen.
De transfers duiden nou niet echt op ambitie. Als het bestuur de daad bij het woord had willen voegen, dan hadden ze drie of vier directe versterkingen moeten halen. Nu moeten we hopen op Europees voetbal via de play-offs.
Gesloten