Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion
Moderators: Beheerders, Fanmasters
- ItFean82
- Forumicoon
Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion
Het gaat erom dat er meer manieren van fanatiek zijn! Het bestuur van de supportersvereninging van NN vind een Capo sfeerverhogend. Ik ben het daar niet mee eens, maar dat wil niet zeggen dat ik niet fanatiek ben. Dus waarom moet ik dan uit het sfeervak? Omdat ik toevallig het niet eens ben met de ideeen van NN? Zoals Venderwel al zegt in zijn post, het is een openbaar vak en daar is NN dus niet de eigenaar van. Dus een poll op dit forum zou zeker de moeite waard zijn. Maar blijkbaar wordt dit niet aangedurft.
Op naar het volgende seizoen....
- Freezeman
- Superster
Dat heeft toch helemaal niks met aan durven te maken?
De capo / megafoon staat in het NN vak en is een initiatief van NN.
Als er dan zo nodig een poll tegen aan moet worden gegooid, dan op het NN forum maar hier zeker niet.
De capo / megafoon staat in het NN vak en is een initiatief van NN.
Als er dan zo nodig een poll tegen aan moet worden gegooid, dan op het NN forum maar hier zeker niet.
Anti anti. 

- Eastermar
- Wereldspeler
- Contacteer:
Ben wel benieuwd wat je beweegredenen waren om een seizoenkaart voor het staanvak te nemen. Misschien wordt dan het één en ander duidelijk.alhoewel je in de meeste gevallen wel een voorkeur op kunt geven
-
- Superster
- Contacteer:
Daar wil ik nog aan toevoegen, wie die 11 of 12 euro per jaar niet wil betalen om lid van NN te zijn hoort er wat mij betreft ook niet thuis!!Je staat in een sfeervak en wie daar niet staat om sfeer te maken (allerminst zo nu en dan een aanmoediging) hoort daar niet te staan vind ik.
Bedankt Torcida:-)
-
- Erelid
- Contacteer:
Sommigen mensen beseffen kennelijk niet wat NN en haar oprichters allemaal heeft/hebben moeten verzetten om eindelijk tot dat vak te komen dat er nu ligt. Nee, nog niet optimaal (dat is aan het veld), maar het is wel tigduizend keer beter dan hoe het was.
Als je dan meeprofiteert van dat vak, dan moet je je in mijn ogen ook grotendeels schikken naar de omlijsting zoals het die NN voor ogen staat.
En het lidmaatschap is geen verplichting, maar wel een morele lijkt me. Als je (mee) wilt discussieren danwel kritiek wilt leveren over wat NN doet, waarom ben je dan geen lid (meer)? Dan heb je op de ALV, die voor zulke dingen, elk jaar georganiseerd wordt de mogelijkheid je gal te spuien.
Tot slot: als het je niet aanstaat hoe het er in NN aan toe gaat, zoek een andere plaats. Of zet je eigen supportersvereniging op waar jouw leden alle inspraak hebben en na boeiende debatten en hooravonden tot een prachtige consensus komen.
Aan de Nieuw Noorders hier: waar maken we/jullie je druk om? Een of twee gasten hier op het forum lopen te zagen en te zeuren? So what? Dat is toch te verwaarlozen op zo'n groot vak. Hier voelen ze zich misschien iemand door alle reacties - ook van mij, ik weet het - maar in het vak zijn ze 'niks'.
Als je dan meeprofiteert van dat vak, dan moet je je in mijn ogen ook grotendeels schikken naar de omlijsting zoals het die NN voor ogen staat.
En het lidmaatschap is geen verplichting, maar wel een morele lijkt me. Als je (mee) wilt discussieren danwel kritiek wilt leveren over wat NN doet, waarom ben je dan geen lid (meer)? Dan heb je op de ALV, die voor zulke dingen, elk jaar georganiseerd wordt de mogelijkheid je gal te spuien.
Tot slot: als het je niet aanstaat hoe het er in NN aan toe gaat, zoek een andere plaats. Of zet je eigen supportersvereniging op waar jouw leden alle inspraak hebben en na boeiende debatten en hooravonden tot een prachtige consensus komen.
Aan de Nieuw Noorders hier: waar maken we/jullie je druk om? Een of twee gasten hier op het forum lopen te zagen en te zeuren? So what? Dat is toch te verwaarlozen op zo'n groot vak. Hier voelen ze zich misschien iemand door alle reacties - ook van mij, ik weet het - maar in het vak zijn ze 'niks'.
-
- Forumicoon
Ben ik het niet helemaal mee eens.Als je (mee) wilt discussieren danwel kritiek wilt leveren over wat NN doet, waarom ben je dan geen lid (meer)? Dan heb je op de ALV, die voor zulke dingen, elk jaar georganiseerd wordt de mogelijkheid je gal te spuien.
Stel komende zondag tegen NEC gaat NN de hele wedstrijd door Trond zijn moeder een hoer vinden, dan mag je daar als niet nn lid toch best kritiek op geven?
En ideeen en suggesties van derden kunnen toch ook heel nuttig zijn?
-
- Erelid
- Contacteer:
Natuurlijk mag dat. Maar wat ik wil aangeven is dat je als verenigingslid op zo'n ALV echt gehoord wordt en hier is het gewoon 'blabla' op internet die nog niet eens ter kennisgeving wordt aangenomen. Logisch, want het blijft allemaal anoniem hier in de meeste gevallen.
En er zit nog wel enig nuanceverschil tussen het gedoe rond capo e.d. en het beledigen van iemands moeder of beroepsgroepen. Vind ik. Daar zal het bestuur van NN ok absoluut niet van gediend zijn.
En er zit nog wel enig nuanceverschil tussen het gedoe rond capo e.d. en het beledigen van iemands moeder of beroepsgroepen. Vind ik. Daar zal het bestuur van NN ok absoluut niet van gediend zijn.
-
- Superster
Wanneer je in NN staat vind ik dat je ook fanatiek mee moet zingen/schreeuwen. Dit is iets anders dan ook lid zijn van NN.
Verder vraag ik mij af waarom de moderators hier op het forum nog niet ingegrepen hebben in deze discussie. Dit topic is immers voor ergernissen in het stadion en niet voor ergernissen over NN en de organisatie daarvan. Naar mijn weten is er een NN topic waar deze hele discussie allang heen had gemoeten in mijn ogen
Verder vraag ik mij af waarom de moderators hier op het forum nog niet ingegrepen hebben in deze discussie. Dit topic is immers voor ergernissen in het stadion en niet voor ergernissen over NN en de organisatie daarvan. Naar mijn weten is er een NN topic waar deze hele discussie allang heen had gemoeten in mijn ogen

-
- Forumicoon
Waarom zou er ingegrepen moeten worden? Dit is misschien niet het meest geschikte topic daarvoor, maar het is ook niet off-topic. Deze discussie gaat over het Nieuw Noord-vak en dat is nu eenmaal onderdeel van het Abe Lenstra Stadion. Bovendien is het best een interessante discussie, dus er is geen reden om dat even af te kappen. Voor de rest kunnen forumzaken (dus ook dit) besproken worden per PB of de forumsectie.
Hier graag weer over ergernissen in het ALS.
Hier graag weer over ergernissen in het ALS.
- Caspar
- Superster
Volgens mij gaat de discussie een beetje de verkeerde kant op. Er wordt door niemand beweerd dat je het NN vak uit moet als je het niet met de Capo/megafoon eens bent. Er wordt ook door niemand beweerd dat je het vak uit moet als je op een andere manier fanatiek bent dan de groep rond de trommel of de Cross-side. Er wordt ook niet beweerd dat je het vak uit moet als je kritiek hebt op de gang van zaken of het NN bestuur. Maar laten we niet vergeten dat het een sfeervak is, en als er mensen staan die geen bijdrage leveren aan de sfeer ben ik ze persoonlijk liever kwijt dan rijk.
Iedereen heeft zijn eigen vorm van fanatiek zijn. Er zijn mensen die het liefst zonder hulpmiddelen een 'Engelse' sfeer hebben, er zijn mensen die het liefst de hele wedstrijd 'anti alles' zijn en er zijn mensen die het liefst helemaal los gaan met een Capo. Wat mij betreft zijn deze twee quotes van Venderwel dan ook helemaal juist.
Nog even reageren op Spongebob:
Misschien dat er meer duidelijk wordt als je de definitie van sfeervak gevonden hebt. De reactie van Eastermar op het bericht van Heerenveen Rules van de vorige pagina is namelijk heel wat anders dan waar jij op doelt. Ik ben nog steeds benieuwd naar het antwoord op de eerder gestelde vraag: Wat zoek jij in het sfeervak?
Ik heb na drie pagina's discussie nog steeds de volgende vragen:
1) Waarom vind je de Capo een ergernis?
2) Wat zoek je in het NN vak?
3) Kan je in het vervolg ook reageren zonder denigrerende termen als 'jongetje', 'huilen', en 'janken'. Los van het feit dat het je hele verhaal bijzonder slecht maakt toont het ook nog eens aan dat je het gevoel hebt 'meer' of 'beter' te zijn dan de rest hier, iets wat juist jij steeds aanhaalt als ergernis jegens NN.
En nu graag een inhoudelijke reactie
Iedereen heeft zijn eigen vorm van fanatiek zijn. Er zijn mensen die het liefst zonder hulpmiddelen een 'Engelse' sfeer hebben, er zijn mensen die het liefst de hele wedstrijd 'anti alles' zijn en er zijn mensen die het liefst helemaal los gaan met een Capo. Wat mij betreft zijn deze twee quotes van Venderwel dan ook helemaal juist.
Venderwel schreef:gaat hier om voetbal en iedereen beleeft dat op zijn eigen manier, laat ze gvd lekker!
Dat betekend dus dat het fanatiekere gedeelte rekening moet houden met de minder fanatieken. Dat wil zeggen: de mensen die niet de hele wedstrijd lang willen zingen en springen. Maar dat betekend net zo goed dat de mensen die minder fanatiek zijn ook moeten accepteren dat er jongens zijn die naar het stadion komen en het liefst 90 minuten helemaal los gaan. Dat de minder fanatieken moeten accepteren dat voor veel jongens Sc Heerenveen veel meer is dan één keer per twee weken voetbal kijken in het stadion. En als tegen dit soort jongens - die tegelijkertijd onmogelijk veel vrije tijd stoppen in het bevorderen van de sfeer - alleen maar negatief wordt gedaan kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die roepen 'ga dan maar ergens anders zitten.Venderwel schreef:Maar ben het wel met je eens. Echter we leven nog altijd en een SAMENleving, wat betekend dat je rekening met elkaar moet houden, dat betekend ook dat je elkaar geen overlast mag bezorgen. En dit geldt natuurlijk voor beide kanten.
Nog even reageren op Spongebob:
Het is inderdaad een 'openbaar' vak, maar veel belangrijker is dat het een sfeervak is. Je bent goed in het opzoeken van definities in het woordenboek, dus misschien is het handig om deze ook even op te zoeken.SpongeBob schreef:Het is een openbaar vak!! Wel onderdeel van openbaar snap je nou niet?
Volgens mij denken veel NN'ers hetzelfde over jou.SpongeBob schreef:na de capo wordt een deel van de NN'ers ook een ergenis opzich...
Anders verdraai je (wederom) weer eens helemaal wat er geschreven wordt...SpongeBob schreef:Dus de discussie wie er nou wel of niet in/op NN thuishoort doet absoluut niet ter zake!

Misschien dat er meer duidelijk wordt als je de definitie van sfeervak gevonden hebt. De reactie van Eastermar op het bericht van Heerenveen Rules van de vorige pagina is namelijk heel wat anders dan waar jij op doelt. Ik ben nog steeds benieuwd naar het antwoord op de eerder gestelde vraag: Wat zoek jij in het sfeervak?
Kom op Sponge. Er is maar één iemand die een ongenuanceerd bericht het internet op gooit en vervolgens de discussie ontloopt. Je voert helemaal geen discussie (daarvoor moet je namelijk reageren op elkaars argumenten), en je laat je in het laatste gedeelte van je post wel heel erg kennen. Een poll op dit forum is niet essentieel voor de discussie. Bovendien zijn er een aantal argumenten gegeven waarom een poll hier niet op zijn plaats is, maar daar reageer je weer niet op.SpongeBob schreef: Volgens mij willen jullie geen poll hoor. Dus wie gaat hier de discussie nou uit te weg?
Ik begon de discussie betreffende de capo aan te zwengelen. Maar alle NN'ers schieten meteen in de jankmodus en beginnen meteen weer te huilen over dat je niet moet zeuren en niet in het vak thuishoort etc etc...
Ik heb na drie pagina's discussie nog steeds de volgende vragen:
3) Kan je in het vervolg ook reageren zonder denigrerende termen als 'jongetje', 'huilen', en 'janken'. Los van het feit dat het je hele verhaal bijzonder slecht maakt toont het ook nog eens aan dat je het gevoel hebt 'meer' of 'beter' te zijn dan de rest hier, iets wat juist jij steeds aanhaalt als ergernis jegens NN.

Ladies and gentleman: We've got him!
- Venderwel
- Superster
- Contacteer:
Nou om mijn reactie meteen in de digitale prullenbak te gooien is ook een beetje een slappe reactie vind je niet. Is niet echt een reactie van iemand die weet wat discussieren is. Wel weer een typische reactie van een deel van de NN leden. (lees: niet het NN bestuur en ook niet alle leden). Bovendien.....waar zeg ik dat ik het oneens ben met dat als je op NN staat je eigenlijk ook zou moeten zingen en springen en weet ik het allemaal? Nergens, maar het geeft je geen recht om te zeggen dat mensen moeten ophoepelen als ze het niet doen. Je zou een positieve poging kunnen doen om hun aan het zingen en springen te krijgen, maar willen ze dan nog niet....dan is dat gewoon jammer en geen reden om hun anders te bejegenen. Iedereen heeft z'n eigen reden om daar te staan en z'n eigen recht!
Je hebt helemaal geen verplichting om lid te zijn van NN om in het sfeervak te mogen staan en ook mee te zingen en te springen, maar je mag dan toch zeker wel uets te zeggen hebben over het vak?
Ik geloof niet dat Caspars vragen perse aan mij waren gericht maar wil toch wel even antwoord geven, zodat men beter ziet waar ik sta in deze discussie.
1) Ben zeker niet tegen een Capo, maar als deze onverstaanbaar wordt, of zijn wil oplegd waardoor andere initiatieven om te zingen de kop in worden gedrukt, dan is dat niet handig.
2) Lekker staan ipv zitten!!! Zingen, springen (ok, geen 90 minuten lang, wat dat betreft kan ik mij geen fanatieke supporter noemen)
3) Zei toch dat ie niet aan mij was gericht toch. Al moet ik hier wel even bij vermelden dat er hier veel meer mensen van beticht kunnen worden dan alleen Sponge.
Ik ben het helemaal met je eens, van beide kanten moet het toch gewoon geven en nemen zijn. Ik zeg ook niet dat ik me het niet voor kan stellen dat die jongens dat roepen, wel dat wel heel snel geroepen wordt altijd, zodra er ook maar een beetje (inhoudelijk) commentaar geleverd wordt.Dat betekend dus dat het fanatiekere gedeelte rekening moet houden met de minder fanatieken. Dat wil zeggen: de mensen die niet de hele wedstrijd lang willen zingen en springen. Maar dat betekend net zo goed dat de mensen die minder fanatiek zijn ook moeten accepteren dat er jongens zijn die naar het stadion komen en het liefst 90 minuten helemaal los gaan. Dat de minder fanatieken moeten accepteren dat voor veel jongens Sc Heerenveen veel meer is dan één keer per twee weken voetbal kijken in het stadion. En als tegen dit soort jongens - die tegelijkertijd onmogelijk veel vrije tijd stoppen in het bevorderen van de sfeer - alleen maar negatief wordt gedaan kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die roepen 'ga dan maar ergens anders zitten.
Ook hier ben ik het grotendeels mee eens, zelfs met het stukje dat je je grotendeels met schikken met de omlijsting zoals het NN voor ogen staat. Maar daarmee geeft je NN meteen ook een plicht en dat is om OOK te luisteren naar mensen die geen lid zijn en wel in dat vak staan (heb het niet over buiten het vak). En NN moet ze de mogelijkheid bieden om kritiek te geven en daar moet ook naar geluisterd worden...wellicht wordt er niks mee gedaan, maar daar is dan vast een goede uitleg voor te geven. Iedereen blij.Heel verhaal over wat NN allemaal heeft gedaan enzo van Niels.
Je hebt helemaal geen verplichting om lid te zijn van NN om in het sfeervak te mogen staan en ook mee te zingen en te springen, maar je mag dan toch zeker wel uets te zeggen hebben over het vak?
De meest typische en ongenuanceerde reactie die ik tot nu toe tegen ben gekomen en geeft aan dat er niks van de hele discussie begrepen wordt.Tot slot: als het je niet aanstaat hoe het er in NN aan toe gaat, zoek een andere plaats. Of zet je eigen supportersvereniging op waar jouw leden alle inspraak hebben en na boeiende debatten en hooravonden tot een prachtige consensus komen.
Ik geloof niet dat Caspars vragen perse aan mij waren gericht maar wil toch wel even antwoord geven, zodat men beter ziet waar ik sta in deze discussie.
1) Ben zeker niet tegen een Capo, maar als deze onverstaanbaar wordt, of zijn wil oplegd waardoor andere initiatieven om te zingen de kop in worden gedrukt, dan is dat niet handig.
2) Lekker staan ipv zitten!!! Zingen, springen (ok, geen 90 minuten lang, wat dat betreft kan ik mij geen fanatieke supporter noemen)
3) Zei toch dat ie niet aan mij was gericht toch. Al moet ik hier wel even bij vermelden dat er hier veel meer mensen van beticht kunnen worden dan alleen Sponge.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
-
- Superster
hehe eindelijk iemand het omschrijft zoals het is. Een stukje geschiedenis.Volgens mij gaat de discussie een beetje de verkeerde kant op. Er wordt door niemand beweerd dat je het NN vak uit moet als je het niet met de Capo/megafoon eens bent. Er wordt ook door niemand beweerd dat je het vak uit moet als je op een andere manier fanatiek bent dan de groep rond de trommel of de Cross-side. Er wordt ook niet beweerd dat je het vak uit moet als je kritiek hebt op de gang van zaken of het NN bestuur. Maar laten we niet vergeten dat het een sfeervak is,
NN is opgericht ter verbetering van de sfeer in het stadion, nu kun je sfeer heel breed definieren maar hiermee wordt bedoeld,
dat oa dmv een sfeervak meer actie en reactie in het stadion komt door middel van gezang, trommel, megafoon, spandoeken, TIFO, etc. NN heeft uiteindelijk het voor elkaar weten te krijgen dat wij hiervoor een speciaal vak hebben toegewezen gekregen. De directie van Heerenveen heeft toendertijd aangeven dat het mogelijk was om een lidmaatschapsverplichting van NN te koppelen aan toetreding van het vak, waarmee ook de volledige veiligheid en verantwoording over gedragingen bij NN kwam te liggen. NN heeft hier niet voor gekozen omdat NN geen behoefte had om als een soort controleur in het vak te moeten gaan staan, alsmede op de veiligheid kan worden aangesproken. Heerenveen is daar beter voor ingericht en heeft hier de middelen voor. In alle communicatie over het NN vak wordt altijd duidelijk vermeld dat het gaat om een sfeervak en een staanvak. Heb je een beetje voetbalbesef of zelfs historiebesef ( het is een tijdje weg geweest) dan weet je dat hier de fanatiekere supporter huisvest. Helaas heeft een deel(tje) van de supporters een sk kaart van NN genomen om eerder en goedkoper toegang te krijgen tot het stadion, eerst wel even lid worden want dit gaf een geeft nog steeds voorrang en hup het vak in. Dat je je dan gaat ergeren is niet de schuld van NN, je had het kunnen weten. Deze mensen verlaten gelukkig weer NN.
Feit blijft dat het een sfeervak is en dat NN er van alles aan doet om de sfeer te verbeteren, hierbij is de capo een voorbeeld van ( mede een verzoek van NN leden). Vorig jaar is hier een pilot geweest, de 1e wedstrijd ging nog de 2e wedstrijd was niet goed, er kwamen te veel klachten over het gebruik. Het NN bestuur heeft toen ingegrepen en de megafoon op nonactief gesteld. Hierover is een enquete geweest op het besloten NN forum, het is niet een OPEN fora maar een besloten FORA voor NN leden. Wat een ander hiervan vindt is jammer maar dan wordt je maar lid van NN. Net zoals je lid kunt zijn van de Donald Duck en jij deze in je brievenbus krijgt en niet je buurman, en je dit ook niet kunt claimen. Maar onze socialisten onder ons willen vanzelf ook hier een graantje van meepikken. Helaas. Uit de enquete kwam naar voren dat de inzet van een capo gewenst was maar wel anders. Hier is na geluisterd en voila daar was ie weer tegen heracles. De inzet was prima, kan hier en daar nog wat fine getuned worden maar was minder aanwezig dan vorig jaar. En volgens mij sloeg deze aan.
Dat in omliggende vakken soms wat geluid doordringt van de capo of daaruitvolgend zingende mensen is een logisch gevolg. Maar zolang het niet misbruikt wordt geen enkel probleem, dit zul je moeten accepteren.Zoniet ga ergens anders zitten of ga niet naar een VOETBALSTADION. Het is geen rusthuis om bij te komen van het gezeik van je partner of zo.
Wat ook geld is dat als je in het NN vak staat dat je hier bewust voor kiest en dat je meedoet, en echt niemand staat met de stopwatch het aantal minuten bij te houden dat je zingt. Maar er zijn aanwezigen in het vak die niet meedoen, als je weet dat er een wachtlijst is voor NN voor leden die wel meewillen doen dan staan mijns inziens het verkeerde vak. In dit geval schikken de minder fanatieken zich maar voor fanatieken. JE WEET TOCH WAAR JE STAAT ??
Het is zo simpel... en Sponge volgens mij word je te oud en onredelijk........zoek een plekkie op de mokerheide of zo op en ga daar van je rust genieten. Maar schapies kunnen ook lawaai maken
Hier heb ik geen woorden voor
- Eastermar
- Wereldspeler
- Contacteer:
Een duidelijke en heldere uitleg Venderwel. In je bericht komt nu wel die nuance naar voren en dat vond ik in je vorige bericht namelijk niet. Vandaar de ietswat pittige reactie.
Heb je weer goed punt. Het is niet alleen Sponge, ook Lipton maakt hier zich veelvuldig schuldig aan.3) Zei toch dat ie niet aan mij was gericht toch. Al moet ik hier wel even bij vermelden dat er hier veel meer mensen van beticht kunnen worden dan alleen Sponge.
-
- Erelid
- Contacteer:
Ik begrijp de discussie wel degelijk Venderwel. Alleen ben ik het kennelijk niet geheel met je eens. En ik word onderhand een beetje moe van dat eeuwige, oeverloze en zoals Caspar ook al aangaf argumentloze gebash door bepaalde mensen op de dingen die NN doet om de sfeer in het stadion te vermoorden. Klagen dit en dat, onderbouwen ho maar. Jammer.De meest typische en ongenuanceerde reactie die ik tot nu toe tegen ben gekomen en geeft aan dat er niks van de hele discussie begrepen wordt.
Als je geen lid bent van NN, kun je simpelweg geen inspraak - let wel: een mening dus wel - hebben op wat NN doet. Wil je daar iets aan veranderen dan zul je dus of lid moeten worden of een officieel tegengeluid moeten ontwikkelen. Dat is precies wat NN destijds gedaan heeft om de situatie van destijds om te draaien.
Zoals TORCIDA al meld: je weet waar je gaat staan. 'Het is geen rusthuis...' Net zoals je weet dat als je een zitplaats op rij 1 in vak 12 neemt, je niet kunt gaan staan.
- Janneman
- Superster
Tja, alles is hier zowat wel genoemd en voor alles en nog wat uitgemaakt. Als je in een sfeervak staat mag er enigzins van uit worden gegaan dat je probeert om bij te dragen aan de sfeer. Sommigen lukt dat 90 minuten lang en anderen niet. Maar dat iedereen eens meedoet is een utopie.
De capo is er volgens mij om te proberen om de sfeer nog meer te verhogen. Hij is dan niet altijd even goed verstaanbaar maar doet wel z'n best de sfeer te verbeteren. Iedereen heeft zijn mening hierover kunnen geven en op een enkele persoon na was het gros voor het inzetten van een megafoon en capo. Dus dan snap ik sommigen hun reactie echt niet...
Verder lees ik dat de "discussie" hier en daar erg op de man wordt gespeeld. Een discussie is toch echt een vorm van communiceren waarin men, met argumenten, elkaar er van probeert te overtuigen van ieders eigen standpunt. Een enkeling probeert dat maar de meestte droppen een bommetje en hebben lol met alle reacties hierop.... das dus geen discuseren!!
En wat ik nu een ergernis vind is altijd die rare tune na het volkslied, ik geloof die van de hypotheker. Als er iets moet worden afgeschaft is het dat dus wel!!!
De capo is er volgens mij om te proberen om de sfeer nog meer te verhogen. Hij is dan niet altijd even goed verstaanbaar maar doet wel z'n best de sfeer te verbeteren. Iedereen heeft zijn mening hierover kunnen geven en op een enkele persoon na was het gros voor het inzetten van een megafoon en capo. Dus dan snap ik sommigen hun reactie echt niet...
Verder lees ik dat de "discussie" hier en daar erg op de man wordt gespeeld. Een discussie is toch echt een vorm van communiceren waarin men, met argumenten, elkaar er van probeert te overtuigen van ieders eigen standpunt. Een enkeling probeert dat maar de meestte droppen een bommetje en hebben lol met alle reacties hierop.... das dus geen discuseren!!
En wat ik nu een ergernis vind is altijd die rare tune na het volkslied, ik geloof die van de hypotheker. Als er iets moet worden afgeschaft is het dat dus wel!!!
scheerenveen.supporterswereld.nl
-
- Forumicoon
Spons, het enige wat jij inhoudelijk over de capo hebt gezegd in dit topic is het volgende:
Dit zijn namelijk opmerkingen waar wél iets mee gedaan kan worden.
Mag ik concluderen dat als aan deze voorwaarden wordt voldaan (dus: de capo is verstaanbaar én hij gaat alle stille momenten 'opvullen') dat jij dan het initiatief steunt?SpongeBob schreef:
Ook de uitvoer van het capo-project rammelt aan alle kanten. Ten eerste is er amper te verstaan wat er wordt gezongen, en ten tweede zou de capo zorgen voor "opvulling" tijdens de stille momenten. Dit ging de eerste 10 min. goed misschien, maar daarna absoluut niet meer...
Dit zijn namelijk opmerkingen waar wél iets mee gedaan kan worden.
- Caspar
- Superster
Ik begreep uit de notulen van de NieuwNoord ALV (is 'tie weer), dat deze binnenkort gelukkig wordt afgeschaft.Janneman schreef:En wat ik nu een ergernis vind is altijd die rare tune na het volkslied, ik geloof die van de hypotheker. Als er iets moet worden afgeschaft is het dat dus wel!!!
- Janneman
- Superster
Mooi zo, dat is in ieder geval weer een stap vooruit. Dan heb ik verder niet veel ergernissen, ja discussies die maar geen discussie worden maar die vinden dan weer hier plaats en niet in het ALSCaspar schreef:Ik begreep uit de notulen van de NieuwNoord ALV (is 'tie weer), dat deze binnenkort gelukkig wordt afgeschaft.

scheerenveen.supporterswereld.nl
- SpongeBob
- Wereldspeler
- Contacteer:
NN heeft het vak betiteld als sfeervak. Dit is dus niet het officiële doel ervan.Caspar schreef: Het is inderdaad een 'openbaar' vak, maar veel belangrijker is dat het een sfeervak is. Je bent goed in het opzoeken van definities in het woordenboek, dus misschien is het handig om deze ook even op te zoeken.
Het is maar wat voor draai je eraan geeft... Feit is dat het een openbaar vak is, en niemand van NN de bevoegheid heeft om personen het recht tot het vak te ontzeggen.
Omdat jij kennelijk niet zo goed kunt lezen nog maar eens antwoorden op de volgens jou openstaande vragen.Caspar schreef: Ik heb na drie pagina's discussie nog steeds de volgende vragen:
1) Omdat de capo je gewoon door de strot geduwd is zonder iets of iemand op een normale manier wat te vragen (de discussie over de poll hebben we al gehad, dus die gaan we niet nog eens voeren) niet iedereen is hiervan gediend dat er opeens iemand onverstaanbaar gaat bepalen wat jij wel en wat je niet mag/moet zingen. Daarbij is het een feit dat sommige andere initatieven van mede NN'ers simpelweg arrogant weg worden 'getrommeld' omdat er kennelijk mensen zijn die bepalen wat er wel/niet gezongen wordt. Duidelijk?
2) Ik zoek niks in het NN vak. Ik probeer mijn steentje bij te dragen aan een sfeerverhogende ambience in het ALS.
3) Ik heb nooit aangegeven dat ik beter of meer ben dan andere mensen in het vak. Mag jij even laten zien waar ik dat meld. Het zijn juiste anderen die je meteen een loser vinden en menen dat je dan maar ergens anders zitten moet.
Ik heb geen onderschrift nodig...
-
xander Verified
- Superster
Zo nu en dan worden er songs weg getrommelt die totaal op dat moment niet toepasselijk zijn. Dit vindt ik een goede zaak overigens. Er wordt hier ook geseurt over zo vaak sta op voor heerenveen. Voorbeeld soms hoor je dat zo vaak dat de trommelaar het wegtrommelt en een andere song in zet niet meer dan terrecht lijkt mij. Maar als iemand een normale song in zet en die wegtrommelen, nog niet meegemaakt.SpongeBob schreef:Daarbij is het een feit dat sommige andere initatieven van mede NN'ers simpelweg arrogant weg worden 'getrommeld' omdat er kennelijk mensen zijn die bepalen wat er wel/niet gezongen wordt.
Laatst gewijzigd door xander op 17-09-2008 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle ballen op Henkie!
-
- Wereldspeler
Als je de capo niet hoort,dan is er toch hellemaal geen probleem.
- Fanatic 4-ever
- Forumicoon
Sorry, het bestuur had even het hele vak door moeten lopen en iedereen persoonlijk vragen wat ze er van vonden. Wat betreft het wegtrommelen, dat gebeurd niet bewust maar vaak worden er op twee plekken tegelijk een song ingezet. Mede daarom is de capo er ook.SpongeBob schreef: 1) Omdat de capo je gewoon door de strot geduwd is zonder iets of iemand op een normale manier wat te vragen (de discussie over de poll hebben we al gehad, dus die gaan we niet nog eens voeren) niet iedereen is hiervan gediend dat er opeens iemand onverstaanbaar gaat bepalen wat jij wel en wat je niet mag/moet zingen. Daarbij is het een feit dat sommige andere initatieven van mede NN'ers simpelweg arrogant weg worden 'getrommeld' omdat er kennelijk mensen zijn die bepalen wat er wel/niet gezongen wordt. Duidelijk?
En verder ga ik er niet meer op in, het kan mij eerlijk gezegd geen fuck schelen wat iemand van NN en met name het fanatieke deel ervan vind, zij hebben jaren gevochten voor hun idealen (in het begin ook nog met eigen middelen/geld, maar dat wordt vaak vergeten), en hebben dat verwezenlijkt. Dat is iets om trots op te zijn, en als een ander dat wil bagataliseren of op loopt te zeiken: Jammer, die mensen houd je altijd.
Wat dat betreft sluit ik me graag aan bij Niels: Mensen vergeten snel wat er allemaal niet gedaan is om dit vak uberhaupt te krijgen. Ik heb diep respect voor het groepje mensen dat in 2001 geld bij elkaar heeft gelegd om een officiele vereniging in het leven te roepen. Jaren hebben zij hun uiterste best gedaan het bestuur zo ver te krijgen een staanvak te introduceren, en om genoeg leden ervoor te krijgen. Het is dan gewoon jammer om te zien dat er mensen misbruik van maken, en ook nog eens vooraan staan te zeiken en schreeuwen over het vak. Zoals Torcida al aangaf, je weet dat het een sfeervak is, anders moet je je voor een ander vak inschrijven. Maargoed het gros van de niet zingers hoor je ook niet op internet, het zijn een paar die je eigenlijk altijd hoort.
Corruption is everywhere, fight it!
- Caspar
- Superster
Meen je serieus dat je dan echt geen idee hebt waarom NN is opgericht? Juist dat het een sta-vak is is bijkomstigheid!SpongeBob schreef: NN heeft het vak betiteld als sfeervak. Dit is dus niet het officiële doel ervan.
Kijk aan, na drie pagina's argumentloos geschreeuw eindelijk iets wat op een argument lijkt! Los van het eerste gedeelte van je quote, waar je behoorlijk chargeert, feitelijk onjuist bent en nog steeds niet hebt gereageerd op de argumenten die hiervoor door verschillende mensen genoemd zijn, geef je nu eindelijk aan wat er beter kan aan de capo. Want omdat jij niet hebt gemeld of je voor of tegen een capo bent maakt het (mag ik hopen voor je!) niet direct tot een ergernis, toch?SpongeBob schreef:1) Omdat de capo je gewoon door de strot geduwd is zonder iets of iemand op een normale manier wat te vragen (de discussie over de poll hebben we al gehad, dus die gaan we niet nog eens voeren) niet iedereen is hiervan gediend dat er opeens iemand onverstaanbaar gaat bepalen wat jij wel en wat je niet mag/moet zingen. Daarbij is het een feit dat sommige andere initatieven van mede NN'ers simpelweg arrogant weg worden 'getrommeld' omdat er kennelijk mensen zijn die bepalen wat er wel/niet gezongen wordt. Duidelijk?
Goed, je kon hem niet goed verstaan. Goed punt. Er zijn hier en op het NN forum meer mensen geweest met dat verhaal, dus ik neem aan dat de capo en het bestuur zullen kijken wat ze eraan kunnen doen.
De capo bepaald wat er gezongen moet worden? Niet helemaal natuurlijk. Als jij het voor elkaar krijgt om een song in te zetten die door het hele vak gedragen wordt gaat hij daar echt niet overheen zingen. Maar een Capo staat er natuurlijk om de boel op te zwepen en over een dood punt heen te trekken. Vind je het dan raar dat hij een nummer inzet? Trouwens, ik heb gehoord dat je verzoeknummers kan aanvragen in de pauze (tip!).
En tot slot geef je aan dat er door nummers heen getrommeld wordt. (Wat heeft dit met een capo te maken?) Ik ben er zelf niet bij geweest afgelopen vrijdag, maar ik kan me herinneren dat dit vaker naar voren is gekomen. Vaak komt dit omdat bij de trommel lang niet alles te horen is wat er elders wordt ingezet, zeker als er daar ook gezongen wordt.
Waarom loop je dan in vredesnaam altijd zo te zaniken op alles, en geef je eerder aan dat je 'niet achter de ideeen van NN staat'?SpongeBob schreef:2) Ik zoek niks in het NN vak. Ik probeer mijn steentje bij te dragen aan een sfeerverhogende ambience in het ALS.
SpongeBob schreef:3) Ik heb nooit aangegeven dat ik beter of meer ben dan andere mensen in het vak. Mag jij even laten zien waar ik dat meld. Het zijn juiste anderen die je meteen een loser vinden en menen dat je dan maar ergens anders zitten moet.
'Jongetje', 'huilen' 'janken'.
Vind je het raar dat mensen je een loser vinden als je op de manier reageert zoals jij doet?
Neem je nu ook nog de moeite om op de tegenargumenten in te gaan of heb je echt een tunnelvisie?
- SpongeBob
- Wereldspeler
- Contacteer:
Ho ho... ik heb nooit gezegd dat het oprichten van de supportersvereniging NN een fout idee was. Het gaat mij vooral om te uitvoering van sommige ideeën waaronder de capo.Fanatic 4-ever schreef: Wat dat betreft sluit ik me graag aan bij Niels: Mensen vergeten snel wat er allemaal niet gedaan is om dit vak uberhaupt te krijgen. Ik heb diep respect voor het groepje mensen dat in 2001 geld bij elkaar heeft gelegd om een officiele vereniging in het leven te roepen. Jaren hebben zij hun uiterste best gedaan het bestuur zo ver te krijgen een staanvak te introduceren, en om genoeg leden ervoor te krijgen. Het is dan gewoon jammer om te zien dat er mensen misbruik van maken, en ook nog eens vooraan staan te zeiken en schreeuwen over het vak.
En dat mensen hun best doen leden te werven/krijgen/behouden klinkt me wat vreemd in de oren. Vooral omdat ik een paar maanden geleden Niels heb horen zeggen:
[/quote]Niels schreef:
(door iedereen na te lezen op Re: Sfeer in vak 26/27 en 427
door Niels op ma apr 21, 2008 7:47 pm)
Dus zo erg wordt er ook alweer niet aan 'klantenbinding' gedaan...
Ik heb geen onderschrift nodig...
-
- Erelid
- Contacteer:
Wauw....
Wat heeft het feit dat ik dat roep met NN te maken? Alsof ik daar een functie heb...
Bvendien gaat die opmerking van Fanatic-4-Ever over het verleden. Dus de samenhang die je nou probeert op te zetten is zinloos.
Wat heeft het feit dat ik dat roep met NN te maken? Alsof ik daar een functie heb...

- Fanatic 4-ever
- Forumicoon
Er is getracht mensen warm te krijgen voor de ideeen van NN. Als je dat niet bevalt, prima, maar je hoeft natuurlijk geen lid te worden. Ik bedoelde dat het bestuur zijn uiterste best heeft gedaan NN bekendheid te geven, want in 2001 en de jaren erna waren er niet veel mensen die NN kenden. Dat bedoelde ik met leden werven, en als je lid wordt gaat men er logischerwijs vanuit dat je (voor het meerendeel) achter de standpunten van NN staat, anders wordt je natuurlijk geen lid.SpongeBob schreef: En dat mensen hun best doen leden te werven/krijgen/behouden klinkt me wat vreemd in de oren. Vooral omdat ik een paar maanden geleden Niels heb horen zeggen:
(door iedereen na te lezen op Re: Sfeer in vak 26/27 en 427
door Niels op ma apr 21, 2008 7:47 pm)
Dus zo erg wordt er ook alweer niet aan 'klantenbinding' gedaan...
Wat dat betreft is de post van Niels niet raar, als je niet achter de punten van NN staat, dan zeg je het toch op? Zo gaat dat ook met andere organisaties als bv. politieke partijen. Of ben je bijvoorbeeld ook lid van de COC om daar iets te veranderen?
- Venderwel
- Superster
- Contacteer:
Hier kan ik weer voor een groot deel in met je meegaan, maar zoals je al vermoed niet helemaal.Niels schreef:
Als je geen lid bent van NN, kun je simpelweg geen inspraak - let wel: een mening dus wel - hebben op wat NN doet. Wil je daar iets aan veranderen dan zul je dus of lid moeten worden of een officieel tegengeluid moeten ontwikkelen. Dat is precies wat NN destijds gedaan heeft om de situatie van destijds om te draaien.
Het sfeervak NN is niet van de supportersvereniging (sv) NN. Dat de meeste van de 'bewoners' van het vak lid zijn van sv NN, prima...en zoals ik ook al eerder heb aangegeven dat sv NN het op haar neemt en een soort van leiding neemt in het vak, ook prima, lijkt me nier meer dan logisch en ook verdient. Echter, het is wel dan de plicht van sv NN om ook rekening te houden met de mensen die geen lid zijn van sv NN en wel in het vak staan. (je kunt ze nu eenmaal niet verplichten om lid te zijn, worden/die discussie moeten we niet aan gaan) Rekening houden met, wil in dit geval NIET zeggen dat je dingen moet laten.
(Nog even een aanvulling voordat iemand daar weer over valt, moet zo op je woorden passen hier: Ja, niet leden moeten ook ZEKER rekening houden met sv NN, maar goed ik denk dat als zij een fatsoenlijke manier krijgen om met hun punten bij sv NN aan te kunnen kloppen, dat ook makkelijker gaat. Niet uitgesproken kleine punten gaan namelijk grote punen worden)
Rekeninghouden met betekend dat je de mensen de gelegenheid geeft om hun mening (positief dan wel negatief) te kunnen uiten en dat hier ook serieus iets mee gedaan wordt. Het kan zijn dat iemand iets negatiefs uit en dat men als sv NN zijnde daar niks mee kan, of dit compleet anders ziet, dus men gaat er niks mee doen. Prima...dan kun je dat terugkoppelen en heb je dat geoon onderbouwt, dat heet volgens mij communiceren. Misschien zeg je als sv NN ook wel: Verrek is dat zo? Oh dan kunnen we ook wel zo en zo....
Je hoeft er dus niet perse iets mee te doen, maar je geeft mensen wel de gelegenheid. je bent als sv NN dan veel opener en krijgt daardoor misschien weer meer leden.
In dat kader had de poll hier dus wat mij betreft ook gewoon gepast. Je vraagt meer mensen naar een mening. Daardoor krijg je meer informatie...wellicht zelfs meer goodwill. Als die uitslag dan anders is dan je interne poll, dan kun je dan beslissen of je er wat mee doet of niet.
Enige nadeel is wel, als je hem hier had geplaatst, het betreft dan natuurlijk niet alleen mensen die ook in het vak zitten waar je een reactie van kunt ontvangen.
@Eastermar.....weer lekker ongenuanceerd, je weet dondersgoed dat ik ook niet Lipton bedoel, maar ook al die anderen die zomaar weer eens een zinnetje roepen als: Als het je niet zint donder je maar op of iets dergelijks, dat is namelijk precies hetzelfde.

- Fanatic 4-ever
- Forumicoon
De vraag is of NN dat wil. Je staat natuurlijk veel sterker met eventuele uitbreidingen met leden (en dat kan ook zeker), maar als je bijvoorbeeld niet leden inspraak of wat dan ook laat hebben (toegang forum), waarom zou je dan lid worden? Ik denk dat je aan potienele leden gewoon 'voor moet leggen' wat NN wil en voor staat, dan kunnen mensen kiezen of ze wel of niet lid worden. Bovendien vraag ik me af hoeveel leden je meer krijgt als je opener bent. Die 4 zeurzakken?Venderwel schreef: Je hoeft er dus niet perse iets mee te doen, maar je geeft mensen wel de gelegenheid. je bent als sv NN dan veel opener en krijgt daardoor misschien weer meer leden.
- Venderwel
- Superster
- Contacteer:
Wellicht dat de discussie inderdaad een beetje de verkeerde kant op gaat.....van de andere kant, ik heb het idee dat er zo langzamerhand echt eens een keer een goede discussie ontstaat en niet alleen maar modder heen en weer gegooi...niet alleen welles..niettes.
Kan zijn dat iemand niet meteen helemaal duidelijk is in z'n punten, maar geloof dat er hier wel meer uitkomt dan het gebruikelijke: Nou dan donder je toch lekker op!
Kan zijn dat iemand niet meteen helemaal duidelijk is in z'n punten, maar geloof dat er hier wel meer uitkomt dan het gebruikelijke: Nou dan donder je toch lekker op!

- Venderwel
- Superster
- Contacteer:
Ik wens niet als zeurzak aangemerkt te worden, want dan zou ik ook net zo goed kunnen zeggen dat er 996 zeurzakken in het vak staan. Wel weer typisch dat mensen die een andere mening hebben meteen weer als zeuren aan worden gewezen, dan wil je ook niet anders of wel?Fanatic 4-ever schreef:
De vraag is of NN dat wil. Je staat natuurlijk veel sterker met eventuele uitbreidingen met leden (en dat kan ook zeker), maar als je bijvoorbeeld niet leden inspraak of wat dan ook laat hebben (toegang forum), waarom zou je dan lid worden? Ik denk dat je aan potienele leden gewoon 'voor moet leggen' wat NN wil en voor staat, dan kunnen mensen kiezen of ze wel of niet lid worden. Bovendien vraag ik me af hoeveel leden je meer krijgt als je opener bent. Die 4 zeurzakken?

Maar goed om inhoudelijk te reageren: De mensen hoeven geen inspraak te hebben op beleid of weet ik het allemaal. toegang tot forum hoeft van mij ook niet, dat is het punt niet. Het punt is dat je een vak NN hebt en een sv NN...dat zijn 2 zaken die hel veel met elkaar te maken hebben, maar net niet alles. Je hebt er mee te maken dat er mensen in het vak staan die niet lid zijn van sv NN...net als dat er leden van sv NN zijn die niet in het sfeervak staan. Als je dat als sv NN gaat zeggen dat jij dat hele vak bent, dan zul je rekening moeten houden met de mensen die in dat vak staan die geen lid zijn. Dan zul je die mensen de gelegenheid moeten geven om hun mening te laten verkondingen en daar moet dan ook serieus naar geluisterd worden natuurlijk. (beetje te makkelijk om te zeggen, stuur maar een email we kijken er wel een keer naar)
Hoe je dat doet, daar moet je iets voor bedenken. Dat je die mensen niet op je forum wil ofzo, snap ik...dat je die mensen niet op je ALV wil...snap ik. Maar er zijn nog zoveel andere manier door inderdaad misschien eens hier iets te vragen of te verkondigen. Neem nou weer als voorbeeld die poll over de capo....heeft dat iets met NN beleidsdingen te maken? Heeft dat iets met geheimhouding van sfeeracties te maken? Is dat iets wat andere mensen voordat het daadwerkelijk gebeurt, nog niet mogen weten?