Miralem Sulejmani

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Satyr
Superster

Re: Miralem Sulejmani

Bericht door Satyr »

Wat houden we nou netto aan deze transfer over? Leuk hoor, 16,25 miljoen bruto, maar dat betekend natuurlijk niet dat we dat bedrag ook kunnen uitgeven.

Krijgt bijvoorbeeld Partizan nog een percentage?
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Tuurlijk. Die krijgen sowieso 5% opleidingsvergoeding tot zijn 18e.
Mickey
Nieuw talent

Bericht door Mickey »

Hier even een korte reactie.. ik hoor van verschillende mensen (SCH supporters) dat Heerenveen zich heeft laten bekopen. Wat een onzin. Ok, je wordt geen kampioen als je altijd je beste spelers verkoopt.. maar je wordt ook geen kampioen als je spelers tegen hun zin in bij Heerenveen houdt. Sulejmani wou weg, das duidelijk. Sulejmani kostte 3 ton. Sulejmani levert 16 miljoen op, das een groot verschil met die 3 ton. Laten we zeggen 15 miljoen bruto winst voor een speler die toch niet bij Heerenveen wou blijven. Hoezo een slechte deal? Mensen die lopen te zeiken over waarom ze een seizoenkaart hebben gekocht terwijl nu Sulejmani wordt verkocht, kennen Heerenveen blijkbaar niet. Dit is de manier waarop Heerenveen groeit. En als jullie nu geen seizoenkaart meer willen, dan groeit Heerenveen wel zonder jullie. Want de opvolger van Sulejmani komt, daar heb ik vertrouwen in. Want als iemand vertrouwen verdient, is het wel het bestuur..

Kan er zelfs boos om worden dat sommige mensen zo makkelijk kritiek uiten op het bestuur, terwijl zij hun reputatie hebben bewezen.. Verdorie zeg, 16 miljoen voor een speler die alles behalve stabiel is geweest. 16 miljoen. Stel je eens voor dat 16 miljoen pepernoten op je dak vallen. Das veel! 16 miljoen.... mensen aub besef even hoeveel dat is... enorm.. kan je heel wat paris hiltons van onderhouden.

En verder, Sulejmani wens ik veel succes.. behalve tegen Heerenveen natuurlijk.
Mickey
Nieuw talent

Bericht door Mickey »

PS voor iedereen die nu zijn seizoenkaart wil opzeggen, er staan nog mensen op de wachtlijst. Dus als je al zo makkelijk twijfelt over die 160 euro die je hebt moeten betalen, er zijn vast wel anderen die het graag van je willen overnemen..
Bedankt, en kom niet terug als Heerenveen toch weer een succes boekt... echt jammer, Heerenveen komt van zover en dan kunnen jullie de directie wel even verbeteren over hun transferbeleid.. jammer, jammer, jammer....
Venderwel
Superster
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Hey, dit is raar en onwerkelijk. Net als Nederland wat verliest van Rusland, dat was ook (nog) niet mogelijk in mijn ogen.
Heb ik me even lelijk vergist! En daar baal ik goed van in deze...
Mooi bedrag, dat wel hoor, meer mag je ook echt niet verwachten....maar ik had toch echt verwacht dat het bestuur nu een keer de poot stijf zou houden.
Het zal wel weer allemaal op z'n pootjes terecht komen, daar ben ik niet bang voor.....maar het is wel klote!!
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
drika746
Superster

Bericht door drika746 »

Ik vind dit een goed bedrag voor Sulejmani. Natuurlijk is het erg klote dat hij weg gaat, maar toen hij ons van Groningen liet winnen had niemand het meer over de zevenklapper van Alves. En zo zal het Sulejmani ook vergaan, want met onze formidabele scouting zal er vanzelf weer een nieuwe smaakmaker opduiken.

Daarnaast is er nu misschien ruimte om iets meer te investeren in de rechtsbackpositie en een betere keeper.
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

De LC meldt dat de clubs eruit zijn maar dat ajax nog met Sulejmani tot een volledig ccoord moe komen. Wat zit het toch raar in elkaar: al weken wordt verkondigd dat speler en club het eens zijn.... Dit bewijst eens te meer dat veel berichtgeving is gebaseerd op de wens van journalisten.
Ook staat in dit bericht dat Mickey langer dan dit ene seizoen wilde blijven totdat Lemic (die van PSV) in beeld kwam. Toen wilde hij vertrekken.
camataru
Wereldspeler

Bericht door camataru »

Mooie deal voor heerenveen, nog nimmer word er zo'n groot transfer ebdrag betaald in Nederland.
Compliment voor de directie in goed een jaar 15, 7 mio winst maken. zijn niet veel bedrijven die dat kunnen.
Zoals het nu staat heeft heerenveen in 1 week 20.25 mio verdient aan Gianni en Mickey.
Ik zou zeggen nu een goed investeren in aankopen die er gelijk staan en zorgen dat deze spelers voor het begin van de competitie er zijn, zodat sollied er gelijk een team van kan maken.

En iedereen die hier zeurt moet ene logish nadenken, na de Alves miljoenen en nu deze 20. mio kan heerenveen doen en laten wat ze wil, en heerenveen kennende zal er wel weer het een en ander komen.
Wellicht dat we nu dan daadwerkelijk de stap kunnen zetten naar een aanval op de top.
Wij zijn Heerenveen.
Predatorfish
Invaller

Bericht door Predatorfish »

Laten we dan Lemic direct even persona non grata maken. Met dat soort tuig mogen moet je niet willen onderhandelen.
ItFean82
Forumicoon

Bericht door ItFean82 »

Dat kan je wel doen, maar als een speler Lemic als zaakwaarnemer wil dan kan Heerenveen hoog of laag springen maar dan moeten ze er toch mee onderhandelen.
Op naar het volgende seizoen....
Korneev
Selectiespeler
Contacteer:

Bericht door Korneev »

Mickey schreef:Hier even een korte reactie.. ik hoor van verschillende mensen (SCH supporters) dat Heerenveen zich heeft laten bekopen. Wat een onzin. Ok, je wordt geen kampioen als je altijd je beste spelers verkoopt.. maar je wordt ook geen kampioen als je spelers tegen hun zin in bij Heerenveen houdt. Sulejmani wou weg, das duidelijk. Sulejmani kostte 3 ton. Sulejmani levert 16 miljoen op, das een groot verschil met die 3 ton. Laten we zeggen 15 miljoen bruto winst voor een speler die toch niet bij Heerenveen wou blijven. Hoezo een slechte deal? Mensen die lopen te zeiken over waarom ze een seizoenkaart hebben gekocht terwijl nu Sulejmani wordt verkocht, kennen Heerenveen blijkbaar niet. Dit is de manier waarop Heerenveen groeit. En als jullie nu geen seizoenkaart meer willen, dan groeit Heerenveen wel zonder jullie. Want de opvolger van Sulejmani komt, daar heb ik vertrouwen in. Want als iemand vertrouwen verdient, is het wel het bestuur..

Kan er zelfs boos om worden dat sommige mensen zo makkelijk kritiek uiten op het bestuur, terwijl zij hun reputatie hebben bewezen.. Verdorie zeg, 16 miljoen voor een speler die alles behalve stabiel is geweest. 16 miljoen. Stel je eens voor dat 16 miljoen pepernoten op je dak vallen. Das veel! 16 miljoen.... mensen aub besef even hoeveel dat is... enorm.. kan je heel wat paris hiltons van onderhouden.

En verder, Sulejmani wens ik veel succes.. behalve tegen Heerenveen natuurlijk.
Helemaal mee eens, kan het zelf niet beter zeggen!
Enige kanttekening die ik wil maken dat het bestuur had aangegeven dat ze Mikki niet naar een Nederlandse club wiolden laten gaan ... maar goed 16 miljoen(!!!) is natuurlijk gigaveel voor een speler die maar een half jaar op niveau heeft gespeeld. Nog a jaar ajax en dan naar Chelsea (zullen we vast ook wel een bonus voor krijgen).
Een goeie De Haan kraait twee keer!!
Makkum8
Basisspeler

Bericht door Makkum8 »

Lees nu pas dat Mickey naar Ajax verhuist is. Helaas voor het luttele bedrag van 16 miljoen :wink: Ik hoop dat de club wederom een percentage van de doorverkoop heeft afgedwongen zoals ze dat ook heeft gedaan bij de transfer van Huntelaar destijds.
Op deze manier kan het bedrag toch nog opgeschroeft worden naar acceptabele hoogte :D

Ik had wel verwacht dat hij zou gaan vertrekken, alleen als het nieuws dan daadwerkelijk ook officieel bekend gemaakt wordt door Heerenveen dan moet ik toch wel ff slikken. Niet zo zeer dat hij vertrokken is, maar meer dat hij naar de paria's uit Amsterdam gaat.

Overigens heb ik alle vertrouwen in volgend seizoen. Het bestuur heeft meerdere malen haar achterban verzekerd dat er op z'n minst een representatief elftal op het veld zou staan (met ongetwijfeld nieuwe toptalenten).

Tot slot wil ik nog even kwijt dat ik me irriteer aan de argumenten van forumleden die zeggen dat de club op deze manier nooit een stap verder komt. Ik herinner me een kleine 20 jaar geleden nog heel goed dat Heerenveen speelde voor amper 4000 supporters, armlastig was en amper bestaansrecht had in het betaalde voetbal. Ik weet bijna wel zeker dat die azijnzijkers hier op het forum zich dat niet kunnen herinneren......
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

Mickey schreef: Kan er zelfs boos om worden dat sommige mensen zo makkelijk kritiek uiten op het bestuur, terwijl zij hun reputatie hebben bewezen.. Verdorie zeg, 16 miljoen voor een speler die alles behalve stabiel is geweest. 16 miljoen. Stel je eens voor dat 16 miljoen pepernoten op je dak vallen. Das veel! 16 miljoen.... mensen aub besef even hoeveel dat is... enorm.. kan je heel wat paris hiltons van onderhouden.
.
Ik kan boos worden op mensen die de voorkeur geven aan het feit dat het kapitaal op de bank staat ipv op het veld, waar het hoort. Ze hebben zeker een topdeal gesloten, 16 miljoen is fantastisch, maar er wordt dus gedacht dat we een aanval doen op de top 3 met veel geld. Maar onze smaakmaker is naar een concurrent vertrokken en wij worden er weer zwakker op. Ze hadden beter het geld van Alves kunnen investeren in de selectie en het team versterken op de zwakke plakken. Dan groei je door en niet door één van je beste spelers te verpatsen en dat je weer moet bouwen aan een nieuw team. Een keer een topdeal sluiten is prima, maar niet om het half jaar. Goed voorbeeld is FC Twente. Die hebben de afgelopen jaren geen enkele toptransfer gemaakt, maar rustig gebouwd aan het elftal en het resultaat is bekend. Zo kun je dus ook groeien zonder Euro tekens in de ogen.........
Korneev
Selectiespeler
Contacteer:

Bericht door Korneev »

Heerenveen rules schreef:Ik kan boos worden op mensen die de voorkeur geven aan het feit dat het kapitaal op de bank staat ipv op het veld, waar het hoort. Ze hebben zeker een topdeal gesloten, 16 miljoen is fantastisch, maar er wordt dus gedacht dat we een aanval doen op de top 3 met veel geld. Maar onze smaakmaker is naar een concurrent vertrokken en wij worden er weer zwakker op. Ze hadden beter het geld van Alves kunnen investeren in de selectie en het team versterken op de zwakke plakken. Dan groei je door en niet door één van je beste spelers te verpatsen en dat je weer moet bouwen aan een nieuw team. Een keer een topdeal sluiten is prima, maar niet om het half jaar. Goed voorbeeld is FC Twente. Die hebben de afgelopen jaren geen enkele toptransfer gemaakt, maar rustig gebouwd aan het elftal en het resultaat is bekend. Zo kun je dus ook groeien zonder Euro tekens in de ogen.........
Ik weet dat in het verleden behaalde resultaten geen garantie geven voor de toekomst, maar wta je hier zegt raakt kant noch wal...
ELk seizoen hebben we de betere spelers moeten laten gaan en elk seizoen werd gezegd dat het minder zou gaan. Tot dusverre is gebleken dat na elke verkoop er een vergelijkbaar of beter team stond. Ik verwacht dat dat dit seizoen ook weer zal gebeuren.
"Geduld is eenen schoonen saack"
visje
Invaller

Bericht door visje »

camataru schreef:Compliment voor de directie in goed een jaar 15, 7 mio winst maken.
alleen een beetje jammer dat ze van die 16,25 miljoen maar een 10 tot 12 over houden.. omdat er veel geld naar de oude club en zaakwaarnemers gaan, sterker nog er moet een paar miljoen worden betaald aan de ex zaakwaarnemers van Sulejmani...

dus denk dat heerenveen met Sulejmani & Zuiverloon een klein 13 miljoen heeft verdient..

maar goed nu maar hopen dat er iets goeds voor terug komt.. en dan hoop ik geen Lurling..
Heerenveen rules
Forumicoon

Korneev schreef: Ik weet dat in het verleden behaalde resultaten geen garantie geven voor de toekomst, maar wta je hier zegt raakt kant noch wal...
ELk seizoen hebben we de betere spelers moeten laten gaan en elk seizoen werd gezegd dat het minder zou gaan. Tot dusverre is gebleken dat na elke verkoop er een vergelijkbaar of beter team stond. Ik verwacht dat dat dit seizoen ook weer zal gebeuren.
"Geduld is eenen schoonen saack"
Een vergelijkbaar team? We willen toch doorgroeien of nemen we genoegen met plaats 5? En waaruit is gebleken dat er een beter team stond het jaar erop. We spelen al jaren rond plaats 5, dus dat is geen feit. Maar goed, vele fans schijnen blijer te zijn met geld dan met goede spelers...............
sonnema
Selectiespeler

Bericht door sonnema »

Kan mij ook vinden in de posts van Mickey, Korneev en Makkum.
Ook ik heb een gedeelte van de "magere" jaren meegemaakt, en dan ben je gewoon trots dat je club er nu zo voor staat.
Soms gaat het mij ook wel eens wat te gestaag, maar dan kijk ik bijvoorbeeld naar een Vitesse en zie ik weer hoe het niet moet.
En ik heb ook liever dat een speler in deze fase weggaat, dan ergens in de voorbereiding of na de eerste competitieronde.
Het bestuur zal in ieder geval al wel een vervanger op het oog hebben.
En over het feit dat Twente voet bij stuk heeft gehouden en geen toptransfers heeft gemaakt...
Zoals we weten had Rutten bij Twente een echt team gesmeed, echte individualisten cq topspelers zitten er niet in.
De kracht van Twente is/was het collectief.
Reken maar dat als twente vorig seizoen 16 mio voor engelaar kon krijgen dat hij gelijk weg was geweest.
Of je moet Denneboom, Wielaart, Heubach, Hersi, etc ook tot de absolute top rekenen.....dacht het niet.
Korneev
Selectiespeler
Contacteer:

Bericht door Korneev »

Jij zegt zelf dat de beste spelers elke keer weggaan... rara hoe kan het dan dat je
A) het jaar erop beter eindigt of vergelijkbaar
B) het jaar erop weer je BESTE spelers moet verkopen
dan doe je als SCH toch iets goed....

en als jij zou grag elk jaar wilt meedoen om het kampioenschap dan zit je gewoon bij de verkeerde club
misschien moet je een kaartje kopen in 020 of lampjesgat ....

ik rope dit al jaren, maar Heerenveen doet het gezien het achterland, de stad en de (on)mogelijkheden boven hun stand
In Groningen, Utrecht en Arnhem hebben (ondertussen msischien hadden...) ze echt meer potentie dan in H'veen, qua achterland, sponsormogelijkheden e.d.
alleen doen ze er geen ruk mee omdat. En (het bestuur van) Heerenveen levert ieder jaar een fantastische prestatie! Chapeau!
10 jaar geleden had zelfs Cambuur meer potentie dan onze club.
Heerenveen rules
Forumicoon

sonnema schreef:En over het feit dat Twente voet bij stuk heeft gehouden en geen toptransfers heeft gemaakt...
Zoals we weten had Rutten bij Twente een echt team gesmeed, echte individualisten cq topspelers zitten er niet in.
De kracht van Twente is/was het collectief.
Reken maar dat als twente vorig seizoen 16 mio voor engelaar kon krijgen dat hij gelijk weg was geweest.
Of je moet Denneboom, Wielaart, Heubach, Hersi, etc ook tot de absolute top rekenen.....dacht het niet.
Waar het om gaat is dat Twente gegroeid door het beleid haar beste spelers niet te verkopen, maar door te bouwen aan een team. Dan wordt het team inderdaad een collectief omdat ze elkaar door en door kennen en ze op elkaar zijn ingespeeld, elkaar aanvullen en bekend zijn met elkaars zwakke en sterke punten. Zo zie je maar weer dat een club niet hoeft te groeien door de beste spelers te verkopen, maar door te bouwen aan een team.
mart761
Basisspeler
Contacteer:

Bericht door mart761 »

ja fantastisch wat een prestatie! Op sommige punten ben ik het met je eens! Maar ik snap niet dat ze een speler als suljemani niet weten te behouden! Yne dagobert heeft genoeg geld op de bank staan dus daarvoor hoeft hij het niet te doen! We willen toch door stoten naar de top! Dan moet je eens beginnen om je talenten te behouden! En verkoop je beste spelers niet aan de concurent die je waarschijnlijk weer 5 keer tegen komt dit jaar! Best dat een speler weg wil etc of te goed voor heerenveen is, laat hem dan lekker zoals alves vertrekken naar Engeland! Ook moeten ze die spelers eens meer salaris bieden. Zodat ze wel bij heerenveen willen blijven! En haal eens een grote naam weer terug!

Hoop dat Riemer zich snel gaat bemoeien met de zaken want yme maakt nog wel eens een foutje :erm:
FORZA SC HEERENVEEN
Caspar
Superster

Bericht door Caspar »

Nu draai je het echt om. Wat was er gebeurt als Ajax of weet ik veel welke andere club 10, laat staan 15 miljoen voor Nkufo geboden had? Ze hebben daar hun beste spelers niet verkocht omdat ze een stuk minder waard zijn dan onze beste spelers. En ook bij Twente geld: als een speler zelf weg wil, is hij weg. Kijk maar naar Engelaar.
Hoop dat Riemer zich snel gaat bemoeien met de zaken want yme maakt nog wel eens een foutje
Huh? Riemer was juist nog makkelijker van het snelle verkopen. Als er maar winst in zat...
Ladies and gentleman: We've got him!
AldeboarNN Fans
Basisspeler

Bericht door AldeboarNN Fans »

Echte clubliefde bestaat niet meer hoor mensen. Of je moet Michel Breuer heten, en heel goed weten waar
je eigen grens ligt, en dat ie niet een stap hoger meer komt, misschien dat hij nog met de club meegroeid naar
een hoger niveau. Wat betreft Sulejmani, zo'n groot talent was op dit moment al veel te goed voor Heerenveen.
Die was nu al niet meer te houden, is alleen jammer dat ie naar ajax gaat. Maar 16 miljoen is een ongelovelijk
bedrag, dat kan Heerenveen niet weigeren. En als je dan zegt dat wij een slecht bestuur hebben slaat nergens
op. Ga jij maar op die stoel zitten, was ie al lang verkocht geweest voor veel minder. Bij ajax moeten ze zich
achter de oren krabben. 1,5 jaar geleden konden ze hem voor 3 ton halen, nu betalen ze 16 miljoen meer. hoezo wanbeleid :?

Heerenveen kennende komen er wel weer goede vervangers die niet zoveel kosten. En trouwens was het niet Sollied
die van minder spelers goede collectieven smeede. Zie Rosenborg, AA Gent, daar liepen echt geen wereldsterren, maar
hij liet die ploegen uitstekend spelen, omdat de spelers precies wisten wat ze wel en niet konden.
Is te hopen dat alleen Bradley nu nog vertrekt, en geen enkele speler meer, maar ben bang dat Pranjic nu heel gevaarlijk
wordt. Maar ja, we zullen wel zien. Ik zit er niet overin dat er bij de start van de competitie weer een goed elftal staat.
Ken-nie Steppe, wel keepen
oldtimer
Superster

Bericht door oldtimer »

Wat mij betreft prima deal gezien de financiele kant ervan en het tijdstip ( rust in de tent en geen Alves-achtige taferelen in het vooruitzicht ).
Verder moeten we m.i van 2 dingen af:
1. Gebaartjes van een speler richting publiek verwarren met clubliefde.
Natuurlijk heeft een speler als Sulejmani warme gevoelens tav Heerenveen, maar dat is niet hetzelfde.
Carriere en inkomsten gaan vanzelfsprekend voor, laten we ons geen rad voor ogen draaien.
2. Spelers als Sulejmani niet aan Ajax willen verkopen om dat je dan " een concurrent sterker maakt."
Heerenveen is geen concurrent van Ajax, je kunt hoogstens eens in de zoveel jaar een keer boven Ajax eindigen
als werkelijk alles mee zit zoals in 1999 - 2000. Voor de rest is het een illusie.
Dat sommigen van ons Ajax niet mogen is een andere zaak.
Caspar
Superster

Bericht door Caspar »

Yme Kuiper op de officiele site:
Dubbel gevoel Yme Kuiper bij vertrek Sulejmani
05 juli 2008
Waar sinds het einde van de competitie al druk over gespeculeerd werd, kreeg gisteren zijn beslag. Miralem Sulejmani verruilt sc Heerenveen voor Ajax.

De 19-jarige Serviër had bij Heerenveen nog een verbintenis tot 2010. “Mickey” Sulejmani kwam halverwege het seizoen 2006/2007 over van Partizan Belgrado, waar hij destijds nog een jeugdcontract had. De club wilde hem niet laten gaan en vocht de overgang naar Heerenveen aan. In het afgelopen seizoen kreeg Sulejmani eindelijk zijn kans, welke hij op ongeëvenaarde wijze greep.

Sulejmani scoorde vijftien keer in 34 eredivisieduels en liet het publiek herhaaldelijk genieten van zijn onberekenbare dribbels en snelheid. Sinds 6 februari 2008 mag hij zich tevens international noemen. In een oefeninterland tegen Macedonië maakte hij voor Servië zijn debuut. Vanwege zijn uitverkiezing tot talent van het jaar ontving hij recentelijk nog de Johan Cruyff Prijs.

Vanaf zijn vakantieadres in Spanje liet directeur Yme Kuiper weten over het vertrek van Miralem Sulejmani een dubbel gevoel te hebben. „In sportief opzicht laat de club een flinke veer. “Mickey” heeft laten zien een uitzonderlijk talent te zijn. Reden waarom we hem heel graag hadden willen houden. Het is geen geheim dat we daar dan ook alles aan gedaan hebben. Financieel gezien betekent zijn vertrek daarentegen een flinke opsteker, welke voor de langere termijn zonder meer een heilzame werking zal hebben.”

Hij vervolgt: „Zoals bekend, is het niet onze gewoonte bedragen te noemen, maar de opbrengst die de media vermelden, komt redelijk in de buurt. Zelf hadden we zoiets van als we hem dan toch kwijt moeten, zal het transferbedrag van “Alves-achtige” omvang moeten zijn. Gezien het feit dat zijn overgang een nieuw record op het gebied van binnenlandse transfers betekent, zijn we daar prima in geslaagd. Waarmee we de kwaliteit van onze selectie kunnen blijven waarborgen.”
Even doorredeneren bij het dikgedrukte. Het bedrag komt 'redelijk in de buurt'. Er zit dus nog een verschil tussen het bedrag wat Ajax bekend maakte en wat Heerenveen ontvangt. Dan heb ik het niet over bruto en netto bedragen, want ik snap ook wel daar nog wat van af gaat. Ajax heeft er alleen maar belang bij een bedrag te noemen wat lager is dan wat er werkeiljk betaald is, en niet hoger. Het zou me alleen niks verbazen dat er het een en ander buiten dit transferbedrag om gaat om voor Ajax de directe kosten aan deze transfer wat lager te maken. Misschien neemt Ajax alle opleidingsvergoedingen wel over? Misschien is er weer een mooie regeling gemaakt met extra inkomsten bij Europees kampioenschappen of CL wedstrijden van Ajax? En ongetwijfeld een leuk percentage bij doorverkoop.
Ladies and gentleman: We've got him!
Janneman
Superster

Bericht door Janneman »

Mikki wou weg en Heerenveen is er toch weer flink beter van geworden. Sportief zal zijn afwezigheid zich nog wel een tijdje doen gelden want ik zie momenteel niet een spits die het gelijkwaardig of beter dan hem doet bij Heerenveen. Toch zal de plek van Mikki worden opgevuld door de directie met een goede speler. Rest me wel te zeggen dat hij een uitzonderlijk talent was en dat het jammer is dat we niet langer mochten genieten van zijn acties.
scheerenveen.supporterswereld.nl
JayT
Wereldspeler

Bericht door JayT »

JayT, kom der maar in... :P

Eerste reactie was toch enige verbazing. Zo 'snel' en voor zo'n bedrag naar Ajax...
Allereerst is dit eigenlijk wanbeleid bij Ajax, om zo een speler die 2 jaar geleden kon komen voor een paar ton, nu te kopen van gewoon pakweg 16 miljoen.
Ons bestuur dan, die zich door deze transfer wederom impopulair maakt bij vele feanfans en tevens forumers. Duidelijk is dat Heerenveen door Alves, mikki en Z'loon (en bradley mogelijk ook) geld zat heeft op de bank. Maarja...wat heb je al miljoenen op de bank?
We zijn nog niet eens met de voorbereiding begonnen en Heerenveen heeft versterking voor de defensie gehaald (muv. rechtsback, dat wel) en meneer Beda. Dan kun je gaan roepen dat het bestuur zwak handelt, ik denk dat ze de ijkpunten aardig hebben opgevuld (verdediging, maar helaas (nog) geen keepert). Men heeft daarbij gezegd dat wanneer iemand weggaat, daar ook weer een speler voor terugkomt. Daar vertrouw ik op, alsmede een kwalitatief gelijke of - het liefst - betere speler.
Waarom al die paniek? Zie sommige forumers al roepen van 'oh, nu die halen, en die...en die' want het moet snel, snel, snel.
Maar volgens mij ga je dan te snel. Snelheid kan positief uitwerken en soms moet je snel handelen, maar tussen snel handelen en afraffelen in panieke toestand is wat anders door in feite maar wat spelers te halen. Je wilt als clubs (bedrijf) de beste deal maken. De beste speler voor zo weinig mogelijk geld. En waarom paniekeren als je eerste training nog niet is begonnen (en ja, okee...die begint volgende week al...afijn) en waarom geen vertrouwen in de beleidsbepalers? Laten we hopen dat Sollied erin slaagt een goed collectief te vormen, waarvoor de basis is gelegd met de spelers die al wel aanwezig zijn.
Ik mag aannemen dat men allang rekening hield met het vertrek van Mikki en dat men ook allang wel weet wie deze jongen op kan volgen, als nieuwe smaakmaker in het ALS. Beetje voorbarig om nu al te gaan roepen dat je je seizoenskaart wilt inleveren (of iets dergelijks!). Wie weet wat je ervoor terug krijgt? Zullen we aub eerst wachten wat er met de binnengekomen centen gebeurd? Wie nog gaan, maar zeker ook nog komen?
Net als wat Yme Kuiper al zegt:
(...)gezien betekent zijn vertrek daarentegen een flinke opsteker, welke voor de langere termijn zonder meer een heilzame werking zal hebben.”
Aan alleen kortetermijn denken schiet niemand iets mee op en zal alleen maar Heerenveens ondergang betekenen. Zij zien het geld van Sulejmani als mogelijkheid om te investeren in toekomst (op alle mogelijke termijnen; korte, middellange en lange) en dat neem ik ze niet kwalijk. Vergeet niet dat er nog een seizoen is ná 2008-2009 en wie weet wat we dit jaar al kunnen bereiken (oke, miki is weg, maar welke speler(s) komen ervoor in plaats), laat staan wat 2009-2010 ons brengt, tien jaar na een bijna-succes (landskampioen).
(...) Gezien het feit dat zijn overgang een nieuw record op het gebied van binnenlandse transfers betekent, zijn we daar prima in geslaagd. Waarmee we de kwaliteit van onze selectie kunnen blijven waarborgen.”
Ik denk dat menig feanfan dat wilde horen. Kuiper zegt duidelijk dat men hiermee de kwaliteit van de selectie kan waarborgen. Nou, lijkt me duidelijk. Mensen, blijf vertrouwen houden in het bestuur. Afkraken kan altijd nog (als we bijv. een bagger eerste halfjaar hebben).

Zijn we vergeten dat toen deze geruchten op gang kwamen en het bedrag 16-18 miljoen genoemd werd, we allemaal (of gedeelte van u) zei(den) van: Doen! Voor iemand die eerder een halfjaar dan een jaar behoorlijk heeft gepresteerd en ook mindere wedstrijden heeft gekend, zou het voor een dergelijk bedrag een prima deal zijn, waarmee we de selectie op meerdere punten kunnen versterken, etc, etc.

Ja, ik ben voorstander van de verkoop van Miki, al zal ik hem als voetballer zeker missen!
No offense, but....Defense! Defense!
dagizmo
Invaller

Bericht door dagizmo »

Het is niet te hopen dat halverwege het seizoen bezoekende clubs bij ons (uiteraard staande op de stoelen in de thuisvakken!, Yme) vervelende liedjes gaan zingen zoals: "Ze hebben geld maar geen voetbal!". Ironisch genoeg zongen wij dat namelijk ook afgelopen seizoen.

Natuurlijk halen we wel weer goede vervangers, maar als je dan drogredenen leest van bepaalde mensen hier( zoals, ná dit seizoen zijn we toppers, dit jaar gaan we opbouwen,etc). Dan denk ik: Of je bent iemand die thuis hoort in de Arena, waar al 10 jaar lang elk seizoen een opbouwseizoen is, óf je gelooft nog in Sinterklaas.

Het is ridicuul om maar telkens te denken dat we volgend seizoen wél de toppers behouden. Want dan hadden we dat dit jaar ook wel kunnen doen. Het zijn de makelaars/spelers die weten dat ze zoveel macht kunnen uitoefenen, dat ze alles kunnen afdwingen.

Wat dat aangaat kunnen wij nog niet zo goed met makelaars omgaan als we zelf denken. Want waarom speelt Huntelaar nog bij Ajax? Zou zijn makelaar niet zoveel invloed kunnen uitoefenen op het bestuur? We zijn in staat enorm goed te handelen, maar de Pipi-langkous affaire, Samaras deceptie en de Alves-soap lijkt Heerenveen bang voor de makelaar. Wat bijna fout ging in augustus wordt nu angstvallig 'voorkomen' door maar gewoon te verkopen. Had het maar op een arbitrage laten aankomen...geld of voetbal; waarvoor komt de supporter en waarvoor komt de sponsor?
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Mickey schreef:PS voor iedereen die nu zijn seizoenkaart wil opzeggen, er staan nog mensen op de wachtlijst. Dus als je al zo makkelijk twijfelt over die 160 euro die je hebt moeten betalen, er zijn vast wel anderen die het graag van je willen overnemen..
Bedankt, en kom niet terug als Heerenveen toch weer een succes boekt... echt jammer, Heerenveen komt van zover en dan kunnen jullie de directie wel even verbeteren over hun transferbeleid.. jammer, jammer, jammer....
Ik heb even snel teruggescrolled maar ik heb niemand kunnen vinden die zijn scc op wil zeggen. Dus kap aub even met dit soort walgelijke insinuaties.
Surhuisterveen
Forumicoon
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Ik vind het een goede deal. 16 miljoen voor een speler die zich een jaar lang redelijk gespeeld heeft. Dit is goed voor de clubkas en op langere termijn zullen er nieuwe spelers van worden aangetrokken.
SCH
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Als Ajax meldt " 16.25 bruto" dan komt daar nog het nodige overheen mag je aannemen. De opbrengst voor Heerenveen ligt dus wel redelijk rond die 16.
Plaats reactie