Miralem Sulejmani

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Eric
Superster

Re: Miralem Sulejmani

Bericht door Eric »

Ohja...stel Sulejmani gaat naar Ajax voor 15 miljoen, wij halen gauw Janmaat en iedereen gelukkig op het Forum.
DAN... de wedstrijd Ajax- Heerenveen. Sulejmani dolt Janmaat en scoort 3 keer en Ajax wint die avond overtuigend van Heerenveen. NEE...van dat geld wordt je echt een stuk sterker! Mensen...zet die rose bril nu eens af!
Als als als..

Janmaat kan hem ook op z'n kruisbanden raken en dan kan Mikki zijn hele leven niet meer spelen.

Naar mijn inziens moet Heerenveen elk bod hoger dan 18 miljoen (natuurlijk wel het maximale eruithalen, want andere clubs zullen later ook geintresseerd raken (zie alves/middlesbrough)) gewoon accepteren. Denk dat Mikki het nog behoorlijk moeilijk in Amsterdam zal gaan krijgen.

Ander punt is wel dat Heerenveen nu het stadium bereikt heeft dat Ajax en Feyenoord concurenten zijn, waar Heerenveen geen spelers meer aan HOEFT te verkopen, zoals dat vroeger nog wel het geval was, deze stap hebben we al gemaakt en nu is het dus tijd om het gat met de top nog kleiner te maken. Ik denk dat Heerenveen voor de positie van Sulejmani genoeg vervangers heeft of kan aantrekken (spitsen zijn in mijn ogen makkelijker te scouten dan verdedigers) en met het geld van Sulejmani kunnen we Heerenveen op meerdere fronten nog sterker maken, in het veld en buiten het veld...

Mijn advies dus... poot nog even stijf houden en hem eventueel aan andere clubs aanbieden, wilt geen andere club hem... dan die 20 mil cashen :D
drika746
Superster

Bericht door drika746 »

Baggerraartje schreef:
Ohja...stel Sulejmani gaat naar Ajax voor 15 miljoen, wij halen gauw Janmaat en iedereen gelukkig op het Forum.
DAN... de wedstrijd Ajax- Heerenveen. Sulejmani dolt Janmaat en scoort 3 keer en Ajax wint die avond overtuigend van Heerenveen. NEE...van dat geld wordt je echt een stuk sterker! Mensen...zet die rose bril nu eens af!
Dat is puur een veronderstelling die nergens op gebaseerd is. Stel dat janmaat hem dan uit de wedstrijd speelt ..
Het is gewoon een feit dat de club in alle onderdelen gegroeid is(ook de spelersgroep) door de verkoop van spelers. Daarnaast kun je zeer goede spelers niet lang behouden. Die willen bijna altijd hogerop. Ik heb geen rose bril, dat ben jij. Jij denkt dat Heerenveen al die toppers had kunnen behouden. Die willen grote Europese competities, miljoenen salaris, CL en stadions van 60/70.000 man.
Janneman
Superster

Bericht door Janneman »

drika746 schreef:Dat is puur een veronderstelling die nergens op gebaseerd is. Stel dat janmaat hem dan uit de wedstrijd speelt ..
Het is gewoon een feit dat de club in alle onderdelen gegroeid is(ook de spelersgroep) door de verkoop van spelers. Daarnaast kun je zeer goede spelers niet lang behouden. Die willen bijna altijd hogerop. Ik heb geen rose bril, dat ben jij. Jij denkt dat Heerenveen al die toppers had kunnen behouden. Die willen grote Europese competities, miljoenen salaris, CL en stadions van 60/70.000 man.
Mensen, we hebben het over 2 spelers waarvan 1 nog eigendom is van Heerenveen (Sulejmani) en de ander nog niet eens binnen is (Janmaat). Ik vind dit koffiedik kijken maar kan me in beide "kampen" wel vinden. Heerenveen vaart wel bij de opbrengsten van het transfergeld. Heerenveen heeft een scouting waar Ajax, Feyenoord en AZ u tegen zeggen en die er elke keer weer inslagen spelers te vinden die ons vermaken en voor veel geld worden doorverkocht.

Aan de andere kant wil je als suporter zolang mogelijk genieten van je spelers waar je iedere week voor naar het stadion komt. Daarom is het jammer dat, net nu je een shirt met naam gekocht hebt, hem dan weer ziet vertrekken en dat er een nieuw, up to date, shirt moet worden gekocht. En daarnaast komt er weer een speler die weer moet worden ingewerkt en moet wennen en aanpassen aan het niveau.

Voetballers komen en gaan, vooral bij een goede (sub)topper uit de Nederlandse eredivisie. Mocht Sulejmani nu echt een stap voorwaarts maken dan zou ik niet naar Ajax, Feyenoord of AZ gaan. Maar Mikki kijkt waarschijnlijk naar de aanwezigheid van Marco en deze heeft, min of meer, de eis/ wens neergelegd dat Sulejmani moet komen.

En ja, als hij gaat, vind ik dat jammer, maar voor het weggegooide geld (Ajax kon hem al eerder kopen voor ongeveer een half miljoen euro) kunnen we in Heerenveen weer groeien (stadion, randvoorwaarden en team(s) ) en weer een stap dichter toe kruipen naar de geldweggooiende to(b)pclubs zoals Ajax, Feyenoord en AZ.
scheerenveen.supporterswereld.nl
ALS 26.000
Superster

Bericht door ALS 26.000 »

En daarnaast is het natuurlijk de bedoeling dat je ieder jaar een nieuw shirt koopt, zeker nu Jako er nieuw op staat :wink:
hansrob
Basisspeler

Bericht door hansrob »

ALS 26.000 schreef:En daarnaast is het natuurlijk de bedoeling dat je ieder jaar een nieuw shirt koopt, zeker nu Jako er nieuw op staat :wink:
Dan zal Jako die dingen eerst eens moeten leveren want in de feansjop wachten ze al een maand met smart op die dingen.
Laatst gewijzigd door hansrob op 03-07-2008 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
iedere dag dronken is ook een geregeld leven
forca hveen
Superster

Bericht door forca hveen »

Wat betreft als Sulejmani naar Ajax gaat en dan eventueel janmaat van de mat zou spelen, wat verliezen we daarmee?
Dit zijn 2 wedstrijden van het hele seizoen, en bovendien hebben we die afgelopen seizoen ook verloren. Dus stel dat het mocht gebeuren verliezen we niet zoveel ten opzichte van vorig jaar. Bovendien weet je niet hoe snel onze braziliaanse spitsen er zullen staan wanneer Sulejmani vertrekt.
Ook ik heb liever dat hij naar het buitenland gaat dan naar Ajax maar ik vertrouw op de woorden van Kuiper dat hij hem alleen laat gaan voor een bedrag dat niet te weigeren is.
Venderwel
Superster
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Offtopic: ALs Janmaat komt en Sulejmani gaat weg voor 15 miljoen zijn we helemaal niet blij!!! Maar we zijn wel realistisch genoeg om te snappen dat Heerenveen nog steeds in die fase zit. Heerenveen zal dan heus wel weer bij de eerste 5 kunnen eindigen, op 1 of andere manier zijn ze daar elke keer toch wel weer in staat. (of in elk geval in de buurt van de top5).

Je hebt te maken met bedrijfsvoering en een 'bedrijf' dat wil groeien. Niet te koste van alles, dat weten we al jaren, want het gaat bij Heerenveen erg rustig aan die groei. Zo rustig dat wij als supporters wel eens het idee hebben dat we stil staan, maar dat is niet zo. Anderen groeien ook. Sommige daarvan ook geleidelijk (twente, groningen), anderen met grote pieken en dalen (AZ en misschien NAC?). Dat Twente elke keer boven ons eindigt de laatste paar jaar is dus ook niet zo verwonderlijk. Maar het had ook zomaar andersom kunnen zijn, ook al lijkt dat misschien niet zo in de einduitslag.

Stel dat Heerenveen inderdaad bovenaan staat wat betreft de spelersmutaties (al geloof ik daar geen snars van!), dan wordt er gezegd dat je iets niet goed doet. Weet ik niet, volgens mij doe je het heel goed als je ziet waar Heerenveen elk jaar weer staat.
Hadden we zonder die spelersmutaties wel eens hoger gestaan dan nu? Misschien wel, maar zeker weten doe je dat ook niet! En we zullen het nooit weten ook! Je moet er namelijk wel even mee rekening houden dat een groot deel van de mutaties eigenlijk niet tegen te houden waren. Een aantal leverden onwerkbare situaties op en andere leverden weer zo veel geld op, dat je eigenlijk niet kon weigeren. Of, zoals een Hanson, had z'n best hier wel gedaan en werd het gegund.

Ook speelt natuurlijk mee dat er de afgelopen jaren een aantal (grote) spelers zijn doorgebroken bij Heerenveen (ok voor het grote publiek waarschijnlijk pas bij de club NA Heerenveen), dat blijft niet onopgemerkt, dus willen clubs spelers die bij jou vandaan komen. "Bij Heerenveen zijn ze namelijk niet gek, die hebben goede spelers, dus als ze het daar goed doen, kunnen ze het bij ons ook wel."
Het zal nog wel een paar jaar duren voor we echt geen spelers meer kwijt hoeven aan clubs in Nederland, simpelweg omdat ze ze niet meer kunnen betalen. Maar goed, we komen er wel op deze manier.....

Volledig ontopic:
Ik geloof er nog steeds niks van dat Sulejmani naar Ajax gaat. Wat hier ook gezegd wordt, we hebben nog geld zat van andere transfers waarschijnlijk. Het bestuur van Heerenveen gaat dan ook nu eens de poot stijfhouden en zeggen: "Je zult nu zowel de hoofdprijs als de jackpot moeten betalen, anders krijg je hem niet."
Ze willen nu een speler behouden en kijken hoe de rest van de voetbalwereld daar op reageerd.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
forca hveen
Superster

Bericht door forca hveen »

Wat betreft de verkoop van spelers zoals Sulejmani dat is bijna niet tegen te houden. Ajax zit wel mooi te pronken met dat ze al een deal hebben met Sulejmani maar zolang heerenveen de poot stijf houd gaat hij daar niet heen (kijk naar alves en az, alle partijen moeten het erover eens zijn)
Het is ook een feit dat je soms spelers moet verkopen wat in eerste oogopslag een ramp lijkt terwijl er vervolgens iemand komt te staan die gewoon nog beter is. (kijk naar huntelaar die weg ging en alves die ervoor terugkwam)
Je kan ook elk jaar zien dat het team beter gaat presteren, we hebben afgelopen seizoen niet voor niks even 2e gestaan. Dit is wel een teken dat heerenveen erg dicht bij de top zit. Als je gaat kijken naar het eindresultaat aan het einde van het seizoen, okeej dan is er weinig veranderd de laatste 4 seizoenen aangezien we elke keer weer uefacup haalden. Maar als je kijkt hoe het team stond te spelen en dat we een tijdje werden gezien als enige club die psv van de landstitel kon houden kun je er toch uit opmaken dat het steeds beter gaat.
Wanneer Sulejmani weg zou gaan dan is de vraag wie er dan op zal staan. Paulo misschien? of toch Beda? of nog een andere speler. Een ding is zeker, de scouts hebben wel hun best gedaan op de verdediging en nu maar zien hoe het team komend seizoen gaat draaien. Met of zonder Sulejmani. Al denk ik persoonlijk dat het erg moeilijk is om Sulejmani te houden al zal dan wel blijken of het eendagsvlieg is geweest of dat hij constant zo goed kan spelen.
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Mickey is een heel groot talent. Ajax heeft dat onderkend en gebruikt nu de berichten dat ze hem willen ook vooral om hun ambitie te tonen richting de (wederom) teleurgestelde achterban. De kans is groot dat er nog andere clubs zijn, groter dan Ajax, die op hem jagen. Ajax heeft dan in ieder geval de indruk gewekt er alles aan te doen om hem binnen te halen. Het kan ook heel goed zo zijn dat Mickey in het kader van de weg der geleidelijkheid Ajax verkiest boven de grote clubs.
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Nou, ik geloof toch dat Ajax hier meer dan een toneelstukje aan het opvoeren is. Het zou toch ook niet best zijn als Ajax interesse veinst alleen om de achterban tevreden te houden. Die raken immers alleen maar meer teleurgesteld als blijkt dat de genoemde targets uiteindelijk niet komen.
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Ze zullen hem best willen hebben maar het tweede doel hebben ze ook: dat is standaard bij Ajax (en hun valkuil).
Ebiede
Verified
Forumicoon

Bericht door Ebiede »

Ane Lenstra schreef:Kreeg deze link van een Twente-kennis:

http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum20/1522.php

Een discussie over verschil tussen subtop en topclubs van Nederland, en dan met name het onderwerp transfers. Naar aanleiding van het gevraagde bedrag voor zowel Alves als Sulejmani.
Nou je lacht je de ziekte in dat topic, dat Ajax slecht presteert ligt aan de ambitie van Heerenveen, Twente en Groningen. Wij mogen niet van die hoge bedragen voor spelers vragen wat zo kan Ajax zich niet versterken om op niveau te presteren.

Klap op de vuurpijl is de opmerking dat Twente niets in de voorronde CL heeft te zoeken omdat ze 9 van de 10 keer er toch in de eerste ronde er uit vliegt. Zijn zeker vergeten wat hun eigen prestaties de afgelopen jaren waren.

Arrogantie voert daar nog steeds de boventoon!! Sorry maar Ajax en hun fans zum kotschen!!
Spijt heb je morgen maar!
Janneman
Superster

Bericht door Janneman »

ajax-forum schreef: Dat soort clubjes is er verantwoordelijk voor dat de Nederlandse topclubs al jaren kut presteren in Nederland. De bedoeling van degradatie-kandidaten is, naast het jaarlijks strijden tegen degradatie, spelers opleiden voor middenmoters. Middenmoters leiden op voor sub-toppers. En sub-toppers leiden spelers op voor topclubs. Zo is het. Punt.

Doordat die clubs hun plek ineens niet meer kennen, hebben de andere clubs dus moeite om zich te handhaven in Europa. Dat betekent dus weer dat dat indirect ook weer slecht is voor clubjes als Twente (die er 9 van de 10 keer toch in de voorronde/ eerste ronde UEFA Cup uit knallen). Nee, die zogenaamde ambitie van die andere clubs is een slechte ontwikkeling voor de Nederlandse competitie. Het moeten betalen van 8 miljoen euro (17,6 miljoen gulden hè!) voor Suárez is een slechte ontwikkeling. Het hoeven geen filantropische instellingen te zijn, maar ze moeten hun plek kennen. Nederlandse clubs vragen al jarenlang onrealistische bedragen, waardoor spelers bij subtopclubs vaak de stap richting de vaderlandse top overslaan, maar overstappen naar middenmoters of degradatiekandidaten in grotere clubs. Wat heeft een Michael Bradley nu weer in Engeland te zoeken? Wat heeft Afonso Alves bij een middenmotertje in Engeland te zoeken? Dat soort jongens moeten behouden blijven voor de competitie. Dat zijn jongens die onze competitie omhoog kunnen brengen.

Dat die kerels geen binding hebben met de Nederlandse competitie... Sja, boeiend. Nu moeten we niet ineens gaan doen alsof alle buitenlanders maar op moeten rotten uit voetballend Nederland; we willen allemaal een kwalitatief sterke competitie. We willen de beste spelers behouden voor de competitie, om zo goede wedstrijden te zien. Je voedt clubjes als Everton (wie the fuck is Everton?) alleen maar als je spelers als Bradley liever daar aan verkoopt dan aan Ajax.
Je kan ook nog stellen dat die houding van de subtoppers ook het imago van doorverkoopland heeft neergezet. De Nederlandse competitie dient slechts als opspringplank voor buitenlanders. Even wat leren van wedstrijden tegen Ajax en daarna overstappen naar een clubje als Tenerife. Het is allemaal waardeloos. Dit is enorm slecht voor de competitie.
Even een voorbeeld van hoe het gemiddeld niveau, hierboven door Ebiede genoemt is. Sulejmani is zijn prijs gewoon dubbel en dwars waard. Mocht Ajax er te lang mee wachtten (alla AZ) dan kan er zo een club opduiken die wel de prijs wil betalen. Een goede buitenlandse club die hem nog 1 seizoen bij Heerenveen stalt.
Sneeuwbal
Invaller

Bericht door Sneeuwbal »

Tjah als je dit zo leest krijg je spontaan zin om Yme zijn favoriete liedjes weer in te zetten.
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Helaas:
Ajax en SC Heerenveen hebben overeenstemming bereikt over de overgang van de Servische voetballer Miralem Sulejmani. Met de transfer van de 19-jarige aanvaller is een bruto bedrag van 16,25 miljoen euro gemoeid.

Sulejmani werd op 5 december 1988 geboren in Servië. Voordat de aanvaller naar SC Heerenveen kwam speelde hij voor Partizan Belgrado. Afgelopen seizoen stond de Serviër 34 wedstrijden voor de Friese club op het veld en hij maakte daarin 15 doelpunten.

Op 6 februari 2008 debuteerde Sulejmani in het nationale elftal van Servië in de vriendschappelijke wedstrijd tegen Macedonië (1-1). In het seizoen 2007-2008 ontving Sulejmani uit handen van een vakjury de Johan Cruijff prijs voor Talent van het Jaar in de Eredivisie.
Bron: Ajax.nl
Rumsas
Invaller

Bericht door Rumsas »

Staat inmiddels ook op de off. website van sc Heerenveen...
Jammer...
Royce_SCH
Wereldspeler

Bericht door Royce_SCH »

Jammer, wat was het hartje gebaar naar het publiek voor hem nou waard? Hoeveel blijft er netto ongeveer over?
Laatst gewijzigd door Royce_SCH op 04-07-2008 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
massan
Selectiespeler

Bericht door massan »

Jammer, maar wat een mega bedrag..weet zeker dat mijn Ajaxvrienden hier niet blij mee zullen zijn..
Janneman
Superster

Bericht door Janneman »

Ik ben blij met het geld maar niet met dat de speler weg is. Sulejmani vond ik 1 van de beste spelers van de laatste jaren en hij had een hart voor de club. En weg is tie... ik laat het hier maar bij want mijn teleurstelling is echt mega groot en ik heb hierdoor nog meer een hekel aan Ajax...
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Ik mag hopen dat er wat extra punten in het contract zijn opgenomen waardoor we in de toekomst nog wat meer voor hem krijgen. 16 miljoen is voor mij niet genoeg schadevergoeding voor de keren dat ik hem in Ajax-shirt in het Abe Lenstra Stadion zie dartelen. Spijtig dat hij niet nog een seizoen kon blijven.. :frown:
Lipton
Forumicoon

Bericht door Lipton »

Tsja voor een paar ton binnen gekomen en voor zoveel geld weg gegaan!
Ben toch blij dat deze transfer nog rond is gekomen voor de voorbereiding, nu heeft de club nog ZAT tijd om een goeie vervanger te zoeken.
Riverside
Beheerder

Bericht door Riverside »

Sulejmani wilde niet meer bijtekenen, dus eigenlijk had Heerenveen weinig keus dan hem voor een mooi bedrag te verkopen. Het is zuur dat weer een speler van ons naar die nare club vertrekt, maar zo gaat dat wel vaker.

Bedankt voor het jaartje dat je voor ons gespeeld hebt. Jammer dat die gebaartjes niet veel waard bleken te zijn.
tds
Bankzitter

Bericht door tds »

Nou ja Kassa Kassa 16.25 miljoen mogen wij onze hand even ophouden?
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

Baal hier van en kan wel zeggen dat het me stevig tegenvalt van dit bestuur. Dikke kut is dit. En nu zijn er weer mensen met Eurotekens in de ogen die dit een goede deal vinden, maar onze beste speler is nu weg voor weliswaar een superbedrag, maar het begint zo weer op een leegloop te lijken. Wil je doorgroeien dan moeten de beste spelers eens behouden worden voor de club.
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

ANTI AJAX!

Dit is de laaste speler die ze van mij mogen verkopen! Vanaf nu de poot altijd stijf houden zeker naar ajax toe we hebben dit jaar zat geld verdient een dikke 35 miljoen volgens mij en het jaar is nog maar net halverwege...... We hoeven niet meer geld wat hebben we daar aan?.. Ik wil prijzen zien!
Alle ballen op Henkie!
Rumsas
Invaller

Bericht door Rumsas »

Ik heb het even laten bezinken, maar dit kon wel eens het begin van een "leegloop" worden.
Nu Mikki weg is, begin ik ineens een angstig gevoel te krijgen dat Pranjic binnen een niet al te lange tijd ook sc Heerenveen gaat verlaten. Dan Bradley nog...
Ik mag toch van harte hopen dat er nog enkele aankopen worden gedaan!
tds
Bankzitter

Bericht door tds »

Heerenveenrules ik bedoel het ook meer sarcastisch hoor ;)

Je wordt er inderdaag goed ziek van maarja die jongens zijn gewoon niet meer te houden en als ajax dan ook zo gek is om het neer te tellen tsja. Anders krijg je weer van die Alves toestanden, ik geloof dat Sulejmani ook van die duistere zakenmannetjes om hem heen heeft hangen en ik denk dat de club hier nou ook niet bepaald op zit te wachten..

Maarja respect voor die jongen, 19 jaar en dan al zo'n transfer afdwingen.
Skopperij
Forumicoon

Bericht door Skopperij »

We hebben ons tot nu toe versterkt met betaalbare, gerichte en verstandige aankopen. Nu Sulejmani voor achterlijk veel miljoenen (want laten we eerlijk zijn... 16,25 miljoen :? ) naar Ajax is vertrokken moet er een absolute kwaliteitsaankoop worden gedaan voor in de spits.
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Bruto 16 miljoen... blijft dus geen reet van over. Jammer. Ambities maar weer in de ijskast.

En maandag aub Elm en Janmaat presenteren.!
Bliksem
Bankzitter

Bericht door Bliksem »

Wanneer toont het bestuur nou eens ruggegraad, je beste spelers niet verkopen binnen Nederland.
Plaats reactie