Miralem Sulejmani
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Forumicoon
Re: Miralem Sulejmani
En dat is de kern van 'het probleem'. Los van de kwaliteitsvraag van zulke spelers (zie Ari, Pelle, El Hamdaoui) zullen spelers van zo'n prijsniveau niet naar een NL ploeg komen die niet kampioen wordt of kan worden en geen CL speelt. Dat geld heb je dus in de huidige situatie niet eens nodig om aankopen te doen. Voor de categrorie spelers die Heernveen haalt (jonge talenten zoals Mickey, Bradley) kun je met een paar ton tot max drie miljoen per transfer toe. Dat geld is er al wel. Alles wat je over houdt aan grote transfers is dus beschikbaar voor investeringen die op langere termijn renderen (zoals in stadion).
Laatst gewijzigd door Gekko op 19-06-2008 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Invaller
Voor sneijder achtige bedragen ...
Dat kan op twee manieren:
of in 1x het hele bedrag,
of zoals bij huntelaar, dat 25% naar hveen gaat!
Die laatste optie kan natuurlijk hier het geval zijn, dan gaat Sulejmani voor 10-15 milj weg en over een paar jaar ontvang hveen een bepaald % zodat ze toch rond de 20-25milj. uitkomen! Zoals dit ook al bij Huntelaar het geval was!
Dat kan op twee manieren:
of in 1x het hele bedrag,
of zoals bij huntelaar, dat 25% naar hveen gaat!
Die laatste optie kan natuurlijk hier het geval zijn, dan gaat Sulejmani voor 10-15 milj weg en over een paar jaar ontvang hveen een bepaald % zodat ze toch rond de 20-25milj. uitkomen! Zoals dit ook al bij Huntelaar het geval was!
-
- Jeugdspeler
Als je de beschikking hebt over zulke bedragen, koop je vooral (bekende) namen en word er minder naar de ontwikkeling op termijn gekeken. In het verleden deed Heerenveen ook een paar aankopen op 'naam'. Dat pakte niet goed uit, daarom denk ik dat er niet (voor Heerenveen-begrippen) abnormale bedragen voor spelers moeten worden betaald.Ane Lenstra schreef:
Kijk naar de betreffende speler, Sulejmani, wie kon hem voor dit seizoen? En hij presteert meer dan menig bekende naam in Nederland.
This is Fryslân
-
- Superster
Wie kon hem.....
Duidelijk is dat Heerenveen Sulejmani niet graag kwijt wil want men wil een volgende stap maken, maar al zeker niet aan Ajax, want die worden gezien als een concurrent. Dan verkopen ze hem liever aan de Engelse top.

Duidelijk is dat Heerenveen Sulejmani niet graag kwijt wil want men wil een volgende stap maken, maar al zeker niet aan Ajax, want die worden gezien als een concurrent. Dan verkopen ze hem liever aan de Engelse top.
-
- Jeugdspeler
wat ik in deze discussie mis is "wat wil de speler zelf?" Wat als Miki z'n kont tegen de krib aangooit en perse weg wil? Iedereen wil hem graag houden; ik ook, maar aan een mokkende slecht spelende ongemotiveerde speler heb je ook niets. bovendien leert de ervaring dat, wanneer er zaakwaarnemers bij betrokken zijn, je geen enkele garantie hebt of een speler blijft of niet. 

- Janneman
- Superster
Dan zal blijken hoe hoog Mikki zijn clubliefde zit. Ik hoop zelf dat hij geen AA praktijken gaat uithalen maar hem verkopen aan een andere club uit Nederland is absoluut niet wijs. Heerenveen kan zichzelf hiermee de das om doen. Voor Mikki zijn ontwikkeling is het beter dat hij nog even aanblijft. Misschien zijn contract opwaarderen en verlengen?ouwe meuk 54 schreef:wat ik in deze discussie mis is "wat wil de speler zelf?" Wat als Miki z'n kont tegen de krib aangooit en perse weg wil? Iedereen wil hem graag houden; ik ook, maar aan een mokkende slecht spelende ongemotiveerde speler heb je ook niets. bovendien leert de ervaring dat, wanneer er zaakwaarnemers bij betrokken zijn, je geen enkele garantie hebt of een speler blijft of niet.
scheerenveen.supporterswereld.nl
-
- Forumicoon
Dat is hem aangeboden maar dat wil hij niet.
-
- Superster
Niet meer .. ik denk dat er misschien te lang is gewacht ook vanaf de kant van Heerenveen. In een eerder stadium dit seizoen was hij bereid om te blijven en om op te waarderen.Gekko schreef:Dat is hem aangeboden maar dat wil hij niet.
-
- Forumicoon
Volgens Heerenveen ligt het probleem bij het spelersmanagement van Sulejmani. De onderhandelingen zijn positief verlopen, totdat er opeens extra eisen kwamen. Daar wilde Heerenveen m.i. terecht niet akkoord mee gaan. Toen dat bleek wilde Mickey (al dan niet opgedrongen) opeens heel graag weg.
Overigens kan Heerenveen eenzijdig het contract verlengen t/m 2011. Waarom doet Heerenveen dat niet? Klopt deze berichtgeving niet of is hiervoor een reden?
Overigens kan Heerenveen eenzijdig het contract verlengen t/m 2011. Waarom doet Heerenveen dat niet? Klopt deze berichtgeving niet of is hiervoor een reden?
- diepFries
- Wereldspeler
Lijkt me dat dat altijd nog wel kan. Men probeert eerst een oplossing te zoeken (nieuw contract dan wel verkoop). Lukt dat niet deze zomer, dan licht men de optie..Superfries88' schreef:Overigens kan Heerenveen eenzijdig het contract verlengen t/m 2011. Waarom doet Heerenveen dat niet? Klopt deze berichtgeving niet of is hiervoor een reden?
In case of doubt, make it sound convincing
- ItFean82
- Forumicoon
Dat doen ze waarschijnlijk niet in het kader van het Webster Arrest.Superfries88' schreef: Overigens kan Heerenveen eenzijdig het contract verlengen t/m 2011. Waarom doet Heerenveen dat niet? Klopt deze berichtgeving niet of is hiervoor een reden?
Op naar het volgende seizoen....
-
- Superster
Denk ook dat de optie pas wordt gelicht wanneer het niet meer mogelijk blijkt het contract gewoon te verlengen.
Bovendien heb ik niet het gevoel dat Sulejmani alvesachtige praktijken uit zal halen wat betreft voetbal, daarvoor vind ik hem nog te jong en niet genoeg ontwikkeld in het voetballen. Heb het gevoel dat deze jongen nog meer potentie heeft.
Tot slot wil hij misschien nu wel blijven bij heerenveen omdat hij nu meerdere taalgenoten heeft dan alleen Pranjic. Dit is een aspect dat we niet zomaar moeten vergeten aangezien hij Pranjic vaak als tolk gebruikt.
off topic: Denk dat het niet onverstandig is om een wat ouder iemand als pranjic te behouden zodat er niet zomaar communicatieproblemen komen tussen Sollied en de servische spelers.
Bovendien heb ik niet het gevoel dat Sulejmani alvesachtige praktijken uit zal halen wat betreft voetbal, daarvoor vind ik hem nog te jong en niet genoeg ontwikkeld in het voetballen. Heb het gevoel dat deze jongen nog meer potentie heeft.
Tot slot wil hij misschien nu wel blijven bij heerenveen omdat hij nu meerdere taalgenoten heeft dan alleen Pranjic. Dit is een aspect dat we niet zomaar moeten vergeten aangezien hij Pranjic vaak als tolk gebruikt.
off topic: Denk dat het niet onverstandig is om een wat ouder iemand als pranjic te behouden zodat er niet zomaar communicatieproblemen komen tussen Sollied en de servische spelers.
- Blizzard
- Superster
- Contacteer:
De VI van deze week weet te melden dat Heerenveen en Ajax nog steeds in onderhandeling zijn over een transfer. Ook zou Sulejmani persoonlijk akkoord zijn met Ajax.
-
- Superster
Kortom, geen nieuws. Uit eerdere berichtgeving werd al duidelijk dat Mickey akkoord was met Ajax en dat alleen de clubs er nog uit moesten komen. Ze moeten toch iets bedenken om te stoken daar in GoudaBlizzard schreef:De VI van deze week weet te melden dat Heerenveen en Ajax nog steeds in onderhandeling zijn over een transfer. Ook zou Sulejmani persoonlijk akkoord zijn met Ajax.
-
- Superster
Servische spelerS?forca hveen schreef:Denk ook dat de optie pas wordt gelicht wanneer het niet meer mogelijk blijkt het contract gewoon te verlengen.
Ik ben benieuwd wie je daarmee bedoelt ( behalve Sulejmani ).
Popov is een Macedonier, al zal hij wel Servo-Kroatisch beheersen.
En wie dan eventueel nog meer " taalgenoten " zouden zijn is mij onduidelijk.
Toch niet die nieuwe Tjsech kijkt me.
-
- Superster
Had het inderdaad over Popov die uit zelfde taalgebied komt. Had wellicht beter kunnen hebben over spelers uit de balkan ofzo
En over spelers die daar eventueel in de nabije toekomst weg zullen komen (weet maar nooit wat Kuiper en zijn scouts op het oog hebben)

-
- Jeugdspeler
Gaat alles dan toch door? Ajax en Sulejmani persoonlijk akkoord, volgens VI! Hoop dat Heerenveen de poot stijf houdt, en anders laten gaan voor een miljoen of 18.
- camataru
- Wereldspeler
Ben bang dat Mickey straks ook gevlogen is.Sulejmani persoonlijk rond met Ajax
De naam van Miralem Sulejmani prijkt nog altijd hoog op het lijstje van Marco van Basten. De spits van sc Heerenveen is er persoonlijk zelfs al uit met de Amsterdammers, zo zegt technisch directeur Danny Blind in VI.
"Met de speler zelf zijn we er wel uit. Het is nu een zaak van club tot club. Die onderhandelingen lopen nog steeds", aldus Blind in het weekblad. Heerenveen liet overigens al meerdere malen dat het onwaarschijnlijk is dat Sulejmani volgend seizoen het tricot van Ajax zal dragen.
Behalve Ajax bestaat er ook interesse van Chelsea voor de 19-jarige Serviër. De Londense grootmacht heeft volgens diverse Engelse media zelfs al geïnformeerd naar de vraagprijs van Heerenveen.
Wij zijn Heerenveen.
- jmcuperus
- Jeugdspeler
- Contacteer:
Hmm ik hoop voor Dhr. Blind, dat hij een aardig budget ter beschikking heeft, anders zet hij zich zelf mooi voorschut!
Yme, zoals je zelf zei: niet verkopen aan de concurrent!
En zo wel, alleen voor de absolute hoofdprijs.
Yme, zoals je zelf zei: niet verkopen aan de concurrent!
En zo wel, alleen voor de absolute hoofdprijs.
-
- Forumicoon
Dat Ajax en Sulejmani rond zijn is toch al een tijdje duidelijk? Media vinden het opeens interessant om te melden, zeker omdat Blind het bevestigd. Dat is ook direct de enige toegevoegde waarde van zo'n artikel.
-
- Forumicoon
Las ergens dat Ajax 20 miljoen heeft geboden en Heerenveen 24 wil.........
Maar dit bericht werd 2 maand geleden ook al gebracht.

Maar dit bericht werd 2 maand geleden ook al gebracht.
-
- Forumicoon
En waar is 'ergens'? Ik zou graag dat linkje naar wat ajacieden willen sturen die 12 miljoen al teveel vinden. 

-
- Superster
Wacht nog steeds tot er weer echt nieuws is over sulejmani ipv personen die denken maar weer een keer te moeten melden dat ajax en sulejmani er al uit zijn gekomen. Dit is al een aantal weken zo maar is verder nog geen ontwikkeling.
- Frisian Viking
- Superster
Wat ik me afvraag. Heeft Heerenveen toestemming gegeven aan Ajax om met Sulejmani te overleggen? Kan ik me toch niet voorstellen eerlijk gezegd.
Heerenveen mag Sulejmani nooit aan een club binnen Nederland verkopen. Dat zou niet slim zijn. Dan liever hier nog een jaar spelen en naar het buitenland met die knul. Dat zou ik sowieso doen als ik Heerenveen was. Zou voor Sulejmani zelf ook het beste zijn.
Heerenveen mag Sulejmani nooit aan een club binnen Nederland verkopen. Dat zou niet slim zijn. Dan liever hier nog een jaar spelen en naar het buitenland met die knul. Dat zou ik sowieso doen als ik Heerenveen was. Zou voor Sulejmani zelf ook het beste zijn.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
- Venderwel
- Superster
- Contacteer:
Die toestemming lijk je tegenwoordig niet meer nodig te hebben, als ik zie hoeveel spelers al rond zijn met de nieuwe club terwijl de oude club nog van niks weet. Ok, natuurlijk weten wij de details niet, dus de oude club kan ook maar wat zeggen natuurlijk.
Dat Ajax misschien eerder met Sulejmani gesproken heeft dan dat officieel mag, is nu ook nog niet zo van belang (als Mickey zich er de kop niet gek door laat maken tenminste). Dat is pas van belang als er een eventuele arbitrage zaak komt.
Dat Ajax misschien eerder met Sulejmani gesproken heeft dan dat officieel mag, is nu ook nog niet zo van belang (als Mickey zich er de kop niet gek door laat maken tenminste). Dat is pas van belang als er een eventuele arbitrage zaak komt.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
-
- Forumicoon
Ik denk het wel. Met de zaak Alves bleek uiteindelijk dat Heerenveen ook al zeer vroeg toestemming had gegeven aan AZ om met Alves te onderhandelen. Volgens mij kan je zoiets ook niet voorkomen, anders doet men het wel achter je rug om via de zaakwaarnemer.Frisian Viking schreef:Wat ik me afvraag. Heeft Heerenveen toestemming gegeven aan Ajax om met Sulejmani te overleggen? Kan ik me toch niet voorstellen eerlijk gezegd.
-
- Wereldspeler
Heerenveen heeft toch ook al overeenstemming met Elm en geen overeenstemming met de club?!Frisian Viking schreef:Wat ik me afvraag. Heeft Heerenveen toestemming gegeven aan Ajax om met Sulejmani te overleggen? Kan ik me toch niet voorstellen eerlijk gezegd.
Wat dat betreft is dat de huidige gang van zaken als het gaat om onderhandelen. Zorg dat je er met een speler uit komt zodat je dat in de media kenbaar kan maken. Vervolgens ontstaat er extra druk op de onderhandelingen tussen de clubs want de betreffende speler wil weg.
Ik ga er vanuit dat Kuiper zijn woord houdt en ervoor zorgt dat als Sulejmani vertrekt dat naar een club in het buitenland zal zijn...
-
- Superster
Dat kan dus niet, als een club een speler zonder dat de wederpartij ervan weet kan deze club een klacht indienen bij de UEFA/FIFAJeroen schreef:Ik denk het wel. Met de zaak Alves bleek uiteindelijk dat Heerenveen ook al zeer vroeg toestemming had gegeven aan AZ om met Alves te onderhandelen. Volgens mij kan je zoiets ook niet voorkomen, anders doet men het wel achter je rug om via de zaakwaarnemer.
-
- Forumicoon
Zeker, en dan zegt de FIFA 'foei!' en koopt die club de speler alsnog.Flying Frisian schreef: Dat kan dus niet, als een club een speler zonder dat de wederpartij ervan weet kan deze club een klacht indienen bij de UEFA/FIFA
-
- Forumicoon
Op het forum van voetbalzone. Heel betrouwbaar dus Jeroen.Jeroen schreef:En waar is 'ergens'? Ik zou graag dat linkje naar wat ajacieden willen sturen die 12 miljoen al teveel vinden.

Ajax biedt 20 miljoen en Heerenveen wil 24 miljoen.....
Dat is wat ik vernomen heb..
Absurde bedragen maarja ik zit er niet mee.
Gewoon betalen als je met andermans veren wilt pronken..
Volgend jaar Henrique zeker..
Mocht Sulej vertrekken dan snel en niet 10 voor de deadline,