En zo is het, gezeik om niks allemaal.Fanatic 4-ever schreef:Ik heb in het stadion niet of nauwelijks last van rook, laat die mensen lekker hun gang gaan.
Roken in het stadion
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Superster
- Contacteer:
Re: Roken in het stadion
Bedankt Torcida:-)
- Freezeman
- Superster
En dat zegt een roker.
Ik heb er wel degelijk last van, dus stoppen met dat roken.
Het is helemaal nergens goed voor behalve voor de schatkist.
Rokers zijn gewoon een stelletje enorme egoïsten.
Niet rekening willen houden met een ander noem ik namelijk zo.
Anti anti. 

-
- Superster
Grootste probleem met rokers is dat ze er zelf geen last van hebben en DUS kunnen anderen er ook geen last van hebben.
Als een ander rookt dan ruiken ze dat amper meer omdat ze die geur zo gewend zijn van zichzelf en ze het associeren met iets dat je nodig zou hebben, het is niet voor niks zo moeilijk om ermee te stoppen.
Als je nooit hebt gerookt (of af en toe eens) dan heb je geen last van die verslavende werking maar rokers zelf wel, ze kunnen niet zonder. Hierdoor vinden ze dat anderen ook wel mogen roken omdat ze "begrijpen" waarom de ander het doet.
Wanneer gaan mensen begrijpen dat er mensen zijn die niet stinkend naar rook thuis willen komen? Net als het straks niet meer mogen roken in cafe's. Dat is een goede zaak aangezien mensen met astma bijvoorbeeld dan wel een keer naar het café kunnen omdat ze dan niet meer na een paar minuten naar buiten moeten omdat ze geen lucht krijgen.
café is toch in eerste instantie om te drinken en niet om te roken!
Zo is een voetbalstadion voor voetbal, voetbal is sport, roken is slecht voor je conditie dus dat doe je niet! (weet dat deze laatste beetje tever gezocht is voor velen)
En dat Niet-rokers niet solidair zijn met rokers is logisch, rokers zijn ook niet solidair met niet-rokers dus waarom andersom dan wel? Dat er op steeds minder plaatsen gerookt mag worden is immers geen keuze van de rokers maar van de regering en de EU!
Als ik bij een bushalte sta is het ook zeer vervelend als je in de rook van een ander staat en dat is helemaal in de buitenlucht, vaak kan je dan nog aan de andere kant gaan staan als het niet te druk is bij de halte en de rokers niet teveel verspreid staan, in het stadion kan dit niet omdat je een vaste plek hebt!
Als een ander rookt dan ruiken ze dat amper meer omdat ze die geur zo gewend zijn van zichzelf en ze het associeren met iets dat je nodig zou hebben, het is niet voor niks zo moeilijk om ermee te stoppen.
Als je nooit hebt gerookt (of af en toe eens) dan heb je geen last van die verslavende werking maar rokers zelf wel, ze kunnen niet zonder. Hierdoor vinden ze dat anderen ook wel mogen roken omdat ze "begrijpen" waarom de ander het doet.
Wanneer gaan mensen begrijpen dat er mensen zijn die niet stinkend naar rook thuis willen komen? Net als het straks niet meer mogen roken in cafe's. Dat is een goede zaak aangezien mensen met astma bijvoorbeeld dan wel een keer naar het café kunnen omdat ze dan niet meer na een paar minuten naar buiten moeten omdat ze geen lucht krijgen.
café is toch in eerste instantie om te drinken en niet om te roken!
Zo is een voetbalstadion voor voetbal, voetbal is sport, roken is slecht voor je conditie dus dat doe je niet! (weet dat deze laatste beetje tever gezocht is voor velen)
En dat Niet-rokers niet solidair zijn met rokers is logisch, rokers zijn ook niet solidair met niet-rokers dus waarom andersom dan wel? Dat er op steeds minder plaatsen gerookt mag worden is immers geen keuze van de rokers maar van de regering en de EU!
Als ik bij een bushalte sta is het ook zeer vervelend als je in de rook van een ander staat en dat is helemaal in de buitenlucht, vaak kan je dan nog aan de andere kant gaan staan als het niet te druk is bij de halte en de rokers niet teveel verspreid staan, in het stadion kan dit niet omdat je een vaste plek hebt!
-
- Wereldspeler
Freezeman schreef:En dat zegt een roker.
Jij kan ook rekening houden met de roker.
- Freezeman
- Superster
Dat is dus de omgekeerde wereld en net wat ik bedoel.
Maar om je een betje gerust te stellen, ik hou al rekening met de rokers.
Ik kom NIET in de funplaza omdat daar gerookt wordt.
Ik kom niet in een kroeg omdat daar gerookt wordt.
Ik kom niet op verjaardagen bij mensen thuis waar gerookt wordt.
Maar om je een betje gerust te stellen, ik hou al rekening met de rokers.
Ik kom NIET in de funplaza omdat daar gerookt wordt.
Ik kom niet in een kroeg omdat daar gerookt wordt.
Ik kom niet op verjaardagen bij mensen thuis waar gerookt wordt.
Anti anti. 

-
- Superster
Dat is toch belachelijk sch4-live.
Rokers hebben geen last van niet-rokers maar andersom wel dus wie moet er nou rekening houden met wie?
Rokers hebben er zelf voor gekozen om te gaan roken (en dus als gevolg daarvan verslaafd te raken), niet-rokers hebben gekozen om niet te roken omdat het schadelijk is en worden door de rook die ze van rokers inademen alsnog op een negatieve manier beinvloed (kankerverwekkende stoffen, problemen met de luchtwegen)
Als je nou in het stadion kon kiezen voor een plek zonder rokers, maar helaas dat kan niet dus moeten rokers maar eens rekening houden met de niet-rokers na al die jaren de niet-rokers te hebben geirriteerd!!
Rokers hebben geen last van niet-rokers maar andersom wel dus wie moet er nou rekening houden met wie?
Rokers hebben er zelf voor gekozen om te gaan roken (en dus als gevolg daarvan verslaafd te raken), niet-rokers hebben gekozen om niet te roken omdat het schadelijk is en worden door de rook die ze van rokers inademen alsnog op een negatieve manier beinvloed (kankerverwekkende stoffen, problemen met de luchtwegen)
Als je nou in het stadion kon kiezen voor een plek zonder rokers, maar helaas dat kan niet dus moeten rokers maar eens rekening houden met de niet-rokers na al die jaren de niet-rokers te hebben geirriteerd!!
-
- Wereldspeler
Dan kun je ook roken op straat wel afschaffen. In een drukke stad of iets dergelijks. Ik ben zelf ook een roker ja (wel een stoppende
) maar in de buitenlucht wat dus ook het stadion is valt het allemaal best wel mee zeg nou zelf het waait zo weer weg en als de wind mee zit heb je er geen last van. In het Fun Plaza snap ik het wel dat jullie de niet rokers er last van hebben maar ik neem aan dat je na 1 juli daar ook niet meer mag roken. Wel in de omloop trouwens ?

- ItFean82
- Forumicoon
Wat denk je zelf, op de tribune mag niet gerookt worden dus dan op de omloop al helemaal niet.
Op naar het volgende seizoen....
-
- Wereldspeler
Het is nog hellemaal niet bekend of er niet mag worden gerookt in het ALS.Garcia-Garcia schreef:Wat denk je zelf, op de tribune mag niet gerookt worden dus dan op de omloop al helemaal niet.
-
- Superster
- Contacteer:
Om maar even alle rokers over de spreekwoordelijke kam te scheren.Freezeman schreef:Rokers zijn gewoon een stelletje enorme egoïsten.
-
- Basisspeler
Het is niet zo dat je door je afkomst roker bent o.i.d. Dat ben je doordat je rookt. Roken is asociaal, en dus zijn alle rokers asociaal. Dat heeft weinig met over één kam scheren te maken. Je zegt ook niet dat je dieven niet over één kam mag scheren: stelen is asociaal, dus dieven zijn asociaal.Om maar even alle rokers over de spreekwoordelijke kam te scheren
-
- Superster
- Contacteer:
Roken is asociaal? Doe toch even normaal man, laat je nakijken.FC Drogeham schreef: Het is niet zo dat je door je afkomst roker bent o.i.d. Dat ben je doordat je rookt. Roken is asociaal, en dus zijn alle rokers asociaal. Dat heeft weinig met over één kam scheren te maken. Je zegt ook niet dat je dieven niet over één kam mag scheren: stelen is asociaal, dus dieven zijn asociaal.
Laatst gewijzigd door Squerrel op 30-05-2008 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Skopperij
- Forumicoon
Wel of niet roken is niet echt een norm voor 'asociaal' of 'egoïstisch'. Je kunt hooguit iets zeggen over het roken zelf, niet over de persoon die rookt.
-
- Superster
Roken is niet per definitie asociaal, roken temidden van veel mensen die je grotendeels niet kent is wel asociaal. Vooral omdat er veel mensen zijn die last hebben van rook, danwel prefereren niet in de rook van iemand anders er zitten. Helemaal belachelijk is mensen die menen een sigaar te moeten roken bij Heerenveen ..
- Fanatic 4-ever
- Forumicoon
Ik snap al die ophef niet zo goed. 'Vroeger' was het heel normaal dat je rookte, en was het nog niet slecht voor je. Toen plotseling een paar mensen er last van hadden is het van kwaad naar erger gegaan. Als ik alleen de posts in dit topic al lees zou mijn halve vriendenkring en familie ascociaal, egoistisch en dom zijn. Heb ik toch een totaal ander beeld van, maar ik zal verder maar niet dat 'rokende tuig' gaan verdedigen, straks wordt ik ook nog als asociaal betiteld...
Corruption is everywhere, fight it!
- Venderwel
- Superster
- Contacteer:
Als alle anti rokers op de fiets naar het stadion komen wil ik best over een rookverbod praten, daarvoor niet.
En zeg niet dat dat heeeeel wat anders is, want dat is het zeker niet!
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
-
- Wereldspeler
Tuurlijk is dat anders, ga jij namelijk naast een uitlaat van een auto zitten? Precies.
Een onderschrift: wat is dat?
-
- Forumicoon
Mensen die sympathiseren met rokers zijn ook asociaal. Ze moesten er een gesloten rookinrichting voor aanleggen in de polder. Kom ik een paar keer per jaar langs om een goede sigaar te roken als er wat te vieren is. 

-
- Forumicoon
Vroeger hadden wij ook geen problemen met buitenlanders, maar toen er een paar mensen bezwaar ging maken tegen deze buitenlanders ging dat ook veranderen..Fanatic 4-ever schreef:Ik snap al die ophef niet zo goed. 'Vroeger' was het heel normaal dat je rookte, en was het nog niet slecht voor je. Toen plotseling een paar mensen er last van hadden is het van kwaad naar erger gegaan.
Persoonlijk heb ik niet erg veel last van mensen die roken, maar om de zoveel wedstrijden zitten er 2 mannen voor mij die continue sigaren zitten te roken, op een gegeven moment is dat wel leuk geweest.
- ItFean82
- Forumicoon
Anti rokers komen juist met de auto, want als ze op de fiets zijn moeten ze steeds de uilaatgassen van passerende auto's inademen.Venderwel schreef:Als alle anti rokers op de fiets naar het stadion komen wil ik best over een rookverbod praten, daarvoor niet.

Op naar het volgende seizoen....
- Flying Tilster
- Forumicoon
Als je last hebt van ons rokers, moet je eigenlijk binnenblijven. Want dan heb je ook last van rijdende auto's met hun uitlaatgassen. Is ook niet echt gezond te noemen. Bovendien is het zeer makkelijk alle rokers over één kam te scheren.Freezeman schreef:En dat zegt een roker.
Er zijn genoeg die echt wel rekening houden met mensen die er last van hebben. Ik wordt alleen een beetje gek van het gezeur en gezeik hier over het wel of niet roken op de tribune. Zolang het niet verboden is en mijn buren er geen last van hebben (roken zelf ook

Ps: Nog even en ik mag niet eens meer in mijn eigen huis / auto roken.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
-
- Wereldspeler
We zullen het er nooit over eens worden de niet rokers en de wel rokers. Maar we kunnen wel zeuren maar wij hebben toch niet zoveel in te brengen.
- Freezeman
- Superster
Dat is nou net wat ik bedoelde.Flying Tilster schreef: Als je last hebt van ons rokers, moet je eigenlijk binnenblijven...
Freezeman schreef:...Rokers zijn gewoon een stelletje enorme egoïsten.
Anti anti. 

- Hielke
- Forumicoon
Heerlijk die rooklucht op de tribune! Zelf ben ik absoluut geen roker, maar als ik een stadion binnenkom voelt die sigarettenlucht als thuiskomen. Het liefst nog een walm vette frituurlucht en een vleug sigarenrook er tussendoor ook.
Bij mij bovenin wordt die geur op de een of andere manier al tijdenlang automatisch aan Heerenveen gekoppeld. Dus overal waar ik tegen die sjeklucht aanloop word ik overvallen door een soort ontspannen Heerenveengevoel. Jammer dat niet iedereen dit heeft, dan is het probleem opgelost.
Bij mij bovenin wordt die geur op de een of andere manier al tijdenlang automatisch aan Heerenveen gekoppeld. Dus overal waar ik tegen die sjeklucht aanloop word ik overvallen door een soort ontspannen Heerenveengevoel. Jammer dat niet iedereen dit heeft, dan is het probleem opgelost.

- Flying Tilster
- Forumicoon
Weer zeer kortzichtig om die ene zin er uit te halen, vriend. Maar goed.. het zal mij ook worst zijn hoe je er verder over denkt. Jij hebt jouw mening en ik de mijne. Ach... en dat ik een egoïst ben, kom ik vast ook wel weer overheen.Freezeman schreef: Dat is nou net wat ik bedoelde.
Zo... nu eerst naar buiten voor een sigaret.. (ja.. je leest het goed.. naar BUITEN... bij ons in huis wordt niet gerookt)
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
-
- Forumicoon
Flying Tilster schreef:
Ps: Nog even en ik mag niet eens meer in mijn eigen huis / auto roken.
Flying Tilster schreef: Zo... nu eerst naar buiten voor een sigaret.. (ja.. je leest het goed.. naar BUITEN... bij ons in huis wordt niet gerookt)

- Janneman
- Superster
Ik ben geen roker en moet er in principe niets van hebben. Bij ons thuis wordt niet gerookt en in mijn auto ook niet. Als iemand toch wil roken wordt dit vaak buiten gedaan. Als je in een voetbalstadion bent ben je naar mijn bescheiden mening ook buiten en kan/ mag je wat mij betrefd roken.
scheerenveen.supporterswereld.nl
- Freezeman
- Superster
Ik heb nooit geweten dat ik een vriend had maar het is toch leuk om te dat te lezen.Flying Tilster schreef: Weer zeer kortzichtig om die ene zin er uit te halen, vriend.

Voor jou doe ik daarom nog een zinnetje erbij, speciaal om je als vriend te behouden.
Ik heb er dus ontzettend last van en vraag je nu hier heel vriendelijk om alstublieft niet meer te roken in het stadion, hou je nu ook rekening met mij, vriend?Flying Tilster schreef:...Er zijn genoeg die echt wel rekening houden met mensen die er last van hebben....
Anti anti. 

-
- Superster
Wat een heerlijke conclusie. Je hebt niet per se last van iets omdat het ongezond is. En het komt ook niet vaak voor dat iemand voor mij in het stadion zijn uitlaat laat roken. Dit is zoeken naar argumenten van een roker, want het is natuurlijk een belachelijke conclusie. Het gaat hier over roken in het stadion, en de rokers komen met argumenten als uitlaatgassenFlying Tilster schreef: Als je last hebt van ons rokers, moet je eigenlijk binnenblijven. Want dan heb je ook last van rijdende auto's met hun uitlaatgassen. Is ook niet echt gezond te noemen.

-
- Wereldspeler
Roken in een stadion of waar dan ook is gewoon irritant. Dat er iemand voor je zit en dat je dan telkens die dampen in je gezicht krijgt. Ik walg er van. Laat staan de stank. En het merendeel van de rokers vind roken ook een slechte eigenschap en zouden graag willen stoppen. Dus wat zeurt iedereen nou.