13-09-2003: sc Heerenveen-FC Groningen (1-0)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Sharan
Invaller

Bericht door Sharan »

Eerste ronde
14-09-1983 [1] Atletico de Madrid FC Groningen 2-1
28-09-1983 [2] FC Groningen Atletico de Madrid 3-0
Tweede ronde
19-10-1983 [3] FC Groningen Internazionale Milan 2-0
02-11-1983 [4] Internazionale Milan FC Groningen 5-1
Eerste ronde
16-09-1986 [1] FC Groningen Galway United 5-1
01-10-1986 [2] Galway United FC Groningen 1-3
Tweede ronde
22-10-1986 [3] FC Groningen Xamax Neuchâtel 0-0
05-11-1986 [4] Xamax Neuchâtel FC Groningen 1-1
Derde ronde
26-11-1986 [5] FC Groningen Vitoria Guimaraes 1-0
10-12-1986 [6] Vitoria Guimaraes FC Groningen 3-0
Eerste ronde
07-09-1988 [1] FC Groningen Atletico de Madrid 1-0
05-10-1988 [2] Atletico de Madrid FC Groningen 2-1
Tweede ronde
26-10-1988 [3] FC Groningen Servette 2-0
09-11-1988 [4] Servette FC Groningen 1-1
Derde ronde
22-11-1988 [5] FC Groningen VfB Stuttgart 1-3
06-12-1988 [6] VfB Stuttgart FC Groningen 2-0

Eerste Ronde
13-09-1989 [1] FC Groningen Ikast FS 1-0
27-09-1989 [2] Ikast FS FC Groningen 1-2
Tweede Ronde
18-10-1989 [3] FC Groningen Partizan Belgrado 4-3
01-11-1989 [4] Partizan Belgrado FC Groningen 3-1
Eerste ronde
16-09-1992 [1] Vac Izzo Samsung FC Groningen 1-0
30-09-1992 [2] FC Groningen Vac Izzo Samsung 1-1

Eerste ronde
18-09-1991 [1] FC Groningen Rot-Weiss Erfurt 0-1
02-10-1991 [2] Rot-Weiss Erfurt FC Groningen 1-0

Intertoto:
Groep 9
24-06-1995 [1] FC Boby Brno FC Groningen 1-2
08-07-1995 [2] FC Groningen FK Etur Veliko Tirnovo 3-0
15-07-1995 [3] SK Beveren FC Groningen 2-2
22-07-1995 [4] FC Groningen Ceahlaul Peatra Neamt 0-0

Groep 10
23-06-1996 [1] FC Groningen Gaziantespor 1-1
29-06-1996 [2] Trans Narva FC Groningen 1-4
13-07-1996 [3] FC Groningen Vasas Budapest 1-1
20-07-1996 [4] Lierse SK FC Groningen 2-1

Groep 10
21-06-1997 [1] FC Groningen FC Cukaricki Stankom 1-0
29-06-1997 [2] Spartak Varna FC Groningen 0-2
12-07-1997 [3] FC Groningen Gloria Bistrita 4-1
19-07-1997 [4] Montpellier FC Groningen 3-0

Valt wel tegen. :wink:
Liever SC Cambuur dan SC Cens**r!!!
montana
Invaller

Bericht door montana »

ja leuk ... tijdens de wedstrijd nemen de groningers 800 feesttoeters mee voor tijdens het volkslied Afbeelding niet helemaal orgineel .... maar ik ben benieuwd of ze boven ons uitkomen (zal wel even iets harder gaan meebrullen)
Sharan
Invaller

Bericht door Sharan »

Sherlock Holms heeft een topje van een ijsberg op ons forum ondekt.. Flink meebrullen en in de houding gaan staan...anders bist kain opregte frysk!! :P
villa Cruoninga
Invaller

Bericht door villa Cruoninga »

montana schreef:ja leuk ... tijdens de wedstrijd nemen de groningers 800 feesttoeters mee voor tijdens het volkslied niet helemaal orgineel .... maar ik ben benieuwd of ze boven ons uitkomen (zal wel even iets harder gaan meebrullen)
Zingen jullie dat nog wel mee dan? Vorig jaar hoorde ik erg weinig.
..still wearin' of the green!
Klaassie
Nieuw talent

Bericht door Klaassie »

Gewoon helemaal kappen met dat volkslied is mijn advies, maar ja, ik kan net zo goed tegen een oude eikenboom aan gaan praten. Helpt niet.
We zullen zien hoeveel er dit keer weer meezingen... 14000 man?
montana
Invaller

Bericht door montana »

zoals het volkslied de laatste tijd wordt gespeelt (dus keihard door een of andere onbekende zanger/zangeres) vindt ik het ook maar niets. Het volkslied moet gewoon spontaan ontstaan zoals vaak gebeurd bij uitwedstrijden en bij uefa-cup wedstrijden.
Warre
Jeugdspeler

Bericht door Warre »

Dat is een van de problemen voor jullie cluppie. Er wordt zo hard geprobeerd om een traditie te maken, in plaats van het spontaan ontstaan van een traditie. Zo denken jullie ook "Trots van het Noorden" te kunnen worden door een poosje hoger te staan in de competitie of door een of twee keer te winnen van FC Groningen.

Tradities groeien spontaan en worden niet bedacht, erenamen krijg je, die eigen je jezelf niet toe.

Net als de kopie van het bezoekje aan Foppen die door jullie is uitgevoerd bij Bekenkamp, als je na-aapt blijft het een lachertje, weer creatief en probeer geen bedachte tradities te maken, laat het maa gebeuren en jat niets van anderen.

Het gezeur over dat liedje van jullie is ook zo iets belachelijks. Als jullie dat spelen en zingen voor de spelers het veld opkomen is er niets aan de hand, maar door de tegenstander min of meer te dwingen mee te doen aan jullie zelfkietelarij heb je dus totaal geen respect voor je tegenstander.
Trots moet je verdienen, dat kun je niet winnen!
FC Drogeham
Basisspeler

Bericht door FC Drogeham »

Volgens mij zijn jullie zelf nog de enigen die Groningen als 'trots van het noorden' beschouwen. De rest van Nederland vindt Groningen een lachtertje.
Bommen Berend
Invaller

Bericht door Bommen Berend »

FC Drogeham schreef:Volgens mij zijn jullie zelf nog de enigen die Groningen als 'trots van het noorden' beschouwen. De rest van Nederland vindt Groningen een lachtertje.
ai ai ai weer een blije Fries die niet erg op de hoogte is van hoe de rest van Nederland over Heerenveen denkt. Niet gaan huilen als je erachter komt hoe de vork precies in de steel zit.....
FC Drogeham
Basisspeler

Bommen Berend schreef: ai ai ai weer een blije Fries die niet erg op de hoogte is van hoe de rest van Nederland over Heerenveen denkt. Niet gaan huilen als je erachter komt hoe de vork precies in de steel zit.....
Je moet even lezen. Ik heb het over hoe de rest van Nederland over Groningen denkt.

Ik wil het ook wel even over Heerenveen hebben. Ga naar Brabant en vraag daar 10 mensen hoe ze over Heerenveen denken. 7 van de 10 mensen zullen antwoorden dat ze het een sympathieke club vinden.
Feanfan
Selectiespeler

Bericht door Feanfan »

Heerenveen heeft fans overal in het land net zoals de grote 3, maar groningen alleen in de buurt.
De vader, de zoon en de heilige geest: Abe
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Er is trouwens ook maar één club in het noorden met uitzonderlijk fanatieke aanhang: Harkemase Boys.... 8)
FC Drogeham
Basisspeler

Marça schreef:Er is trouwens ook maar één club in het noorden met uitzonderlijk fanatieke aanhang: Harkemase Boys.... 8)
Daar heb je dan wel weer gelijk in :D
villa Cruoninga
Invaller

FC Drogeham schreef: Ik wil het ook wel even over Heerenveen hebben. Ga naar Brabant en vraag daar 10 mensen hoe ze over Heerenveen denken. 7 van de 10 mensen zullen antwoorden dat ze het een sympathieke club vinden.
Het is maar waar je trots op bent :? . Ik heb liever het "No one likes us we don't care"-imago dan zogenaamd iedereens 2e club te zijn vanwege de sympathieke supporters en beleidsmakers.

Volgens mij wordt dat beeld ook een beetje expres in stand gehouden. Was er tegen Feyenoord niet iets gebeurt? Iets wat als het in Heereveen gebeurt de kranten niet haalt? Volgens mij hebben jullie ook zelf als NN zijnde last ondervonden van het in stand houden van het SCH-imago. Een paar van de wat fanatiekere lui bijelkaar die weleens dingen zouden kunnen gaan roepen wat volgens Ome Riemer niet in het beeld past wat voor club Heereveen volgens hem moet zijn.
Nachi
Jeugdspeler

Bericht door Nachi »

Hmm snap niet dat jullie nog steeds niet weten wat de gemiddelde NL supporter van Heerenveen vind, in één woord 'NEP'. Het voetbal vinden ze goed, ik zelf ook. Ik schat jullie zelfs dit jaar bij de top van NL. Maar de rest? Tja, daar heeft bijna iedereen dezelfde mening over, friezen vinden zich zelf fantastisch maar de toeschouwers zijn nog stiller dan de paar fans van een plaatselijke amateur wedstrijd. Jullie beschouwen elkaar echt als Konings en voelen zich ook veel beter dan de rest van NL. Jullie willen niet bij NL horen, en ik hoop dat het ook snel gebeurd.
***Groningen de koningen***
Feanfan
Selectiespeler

Bericht door Feanfan »

En al die groningers blijven dromen.. Zonder ons hadden jullie geen water gehad dus niet zeuren. En die 14.000 mensen zingen heus wel mee.
De vader, de zoon en de heilige geest: Abe
Booijstra
Wereldspeler

Bericht door Booijstra »

Het is weer erg vermakelijk om te zien hoe iedereen mekaar weer afzeikt, in de haren vliegt en elkaar probeert te overtuigen met een beter argument dan de tegenstander. Menigt forumlid zou het goed doen in het programma "Het Lagerhuis". Ga zo door! :D
michel
Wereldspeler

Bericht door michel »

Tsja, je kan lang en breed lullen over hoe verschrikkelijk SCH wel niet is maar met dit
soort gezever overtuig je mij niet. Ik ben opgegroeid en vergroeid met Heerenveen en
verschrikkelijk trots op hoe SCH gegroeid is, zo sta je te koukleumen tegen VSV
vlissingen, zo speel je Champions league.
Ik kom er al jaren en zal er blijven komen succes of niet, bovendien ben ik niet de enige
en dat is onze traditie!!!
Heerenveen: superbia ex septentrio
FC Drogeham
Basisspeler

Villa Cruoninga schreef: Het is maar waar je trots op bent :? . Ik heb liever het "No one likes us we don't care"-imago dan zogenaamd iedereens 2e club te zijn vanwege de sympathieke supporters en beleidsmakers.

Volgens mij wordt dat beeld ook een beetje expres in stand gehouden. Was er tegen Feyenoord niet iets gebeurt? Iets wat als het in Heereveen gebeurt de kranten niet haalt? Volgens mij hebben jullie ook zelf als NN zijnde last ondervonden van het in stand houden van het SCH-imago. Een paar van de wat fanatiekere lui bijelkaar die weleens dingen zouden kunnen gaan roepen wat volgens Ome Riemer niet in het beeld past wat voor club Heereveen volgens hem moet zijn.
Het wordt niet door ons in stand gehouden, Brabanders zelf hebben dat mij verteld. De meeste mensen daar vinden Heerenveen een sympathieke club. Dat heb ik vele malen liever dan dat 'no one likes us but we don't care' imago waar jij het over hebt. Wel vreemd dat alleen suppporters van minder populaire clubs dat zo'n mooi imago vinden. :roll:
villa Cruoninga
Invaller

FC Drogeham schreef: Het wordt niet door ons in stand gehouden, Brabanders zelf hebben dat mij verteld. De meeste mensen daar vinden Heerenveen een sympathieke club. Dat heb ik vele malen liever dan dat 'no one likes us but we don't care' imago waar jij het over hebt. Wel vreemd dat alleen suppporters van minder populaire clubs dat zo'n mooi imago vinden. :roll:
Ik bedoel dat het door de media in stand wordt gehouden. Al dan niet terecht.

Volgens mij krijgen jullie die sympathie vooral van de wat minder fanatiekere supporters van andere clubs. Van mij hoeft dat hier écht niet. Het zal vast wel voordelen met zich meebrengen met sponsors enzo, maar jullie ondervinden zelf met Nieuw Noord ook de grote nadelen die er aan zo'n imago kleven. Niet dan?
BBB
Selectiespeler
Contacteer:

Bericht door BBB »

De "problemen" die NN heeft hebben niks met imago te maken maar met een ongelukkige fout van acht jaar terug die niet zo maar hersteld worden kan. Dankzij deze fout hebben jullie straks inspraak bij Euroborg.

Wat is er mis met het beeld in de media. Als het onterecht zou zijn dan zouden de media dus massaal liegen...? Natuurlijk zijn er in Heerenveen wedstrijden met minder sfeer dan de andere en zou het natuurlijk vaak beter kunnen maar die wedstrijden hebben jullie in Groningen ook (de keren dat ik bij FCG-SCH ben geweest was er totaal geen sfeer...). Overigens was de sfeer tegen Feyenoord de tweede helft voor een club waar de fanatieke supporters verspreid zitten niet slecht en bij wedstrijden waar de fanatieke supporters wel bijelkaar konden staan / zitten (en dus in een situatie vergelijkbaar met de meeste clubs) IS de sfeer beter dan bij die te vergelijken clubs...

En hoe zou FC Groningen leven in de rest van Nederland, bij Groningen denken de meeste mensen aan een grauw ver weg liggend stadje midden in een groot weiland. En een van de laatste dingen als je mensen vraagt waar ze bij Groningen aan denken (;)) is FC Groningen...
Ik ruik corruptie...
villa Cruoninga
Invaller

BBB schreef:De "problemen" die NN heeft hebben niks met imago te maken maar met een ongelukkige fout van acht jaar terug die niet zo maar hersteld worden kan. Dankzij deze fout hebben jullie straks inspraak bij Euroborg.

Wat is er mis met het beeld in de media. Als het onterecht zou zijn dan zouden de media dus massaal liegen...? Natuurlijk zijn er in Heerenveen wedstrijden met minder sfeer dan de andere en zou het natuurlijk vaak beter kunnen maar die wedstrijden hebben jullie in Groningen ook (de keren dat ik bij FCG-SCH ben geweest was er totaal geen sfeer...). Overigens was de sfeer tegen Feyenoord de tweede helft voor een club waar de fanatieke supporters verspreid zitten niet slecht en bij wedstrijden waar de fanatieke supporters wel bijelkaar konden staan / zitten (en dus in een situatie vergelijkbaar met de meeste clubs) IS de sfeer beter dan bij die te vergelijken clubs...

En hoe zou FC Groningen leven in de rest van Nederland, bij Groningen denken de meeste mensen aan een grauw ver weg liggend stadje midden in een groot weiland. En een van de laatste dingen als je mensen vraagt waar ze bij Groningen aan denken (;)) is FC Groningen...
Ik had het helemaal niet over sfeer, begrijp niet waarom jij er ineens over begint. Jullie bestuur is niet blij met jullie (NN) omdat ze het imago van SCH in stand willen houden. De media zal echt niet massaal liegen maar hier en daar een beetje verdraaien gebeurt volgens mij wel degelijk. Klopt het dat er rondom jullie wedstrijd tegen Feyenoord een aantal geweldadige conflicten hebben plaats gevonden? Als dat idd waar is dan is het echt geen toeval dat dat niet in de media verschenen is.

Dat mensen bij Groningen aan meer denken dan alleen aan de FC is logisch aangezien de Stad ook wel wat meer te bieden heeft. Heerenveen heeft niks anders dan haar voetbalclub. En een grauw ver weg liggend stadje..... Groningen staat terecht wel bekend als 1 van de gezelligere steden in dit land. En hoe sommige Westerlingen over ons (maar ook het hele Noorden denken) zou me echt worst zijn, wij hebben onze geuzennaam o.a. om ons daar tegen af te zetten. Staat trouwens het dorp Heerenveen dan opzich niet bekend als een grauw ver weg liggend dorpje?
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Het grootste probleem van Heerenveen op dit moment, is dat de koffiekanners het grootste deel van het publiek zijn. Wanneer die mensen zich gaan ergeren aan de fanatiekere "sfeer" en wegblijven, vallen er voor Heerenveen heel wat inkomsten weg... :roll:
Ik denk dat de hogere heren er bang voor zijn het "goede" familie-gevoel dat heerst in het ALS onder de supporters zal verdwijnen.
Helaas zijn de fanatiekeren onder ons daar de dupe van, en zullen dergelijke acties denk ik daarom niet zo snel worden toegelaten.
Ik denk dat ze die "risico's" nogal overschatten, want meer sfeer betekend nog niet het imago "Nobody likes us, we don't care", maar ik vertrouw erop dat het bestuur de juiste beslissingen maken, zoals ze dat in het verleden ook gedaan hebben.
Raider
Basisspeler

Bericht door Raider »

2-0 Sibon en Knopper
villa Cruoninga
Invaller

Marça schreef: Ik denk dat ze die "risico's" nogal overschatten, want meer sfeer betekend nog niet het imago "Nobody likes us, we don't care"
Dat zeg ik ook niet hoor. Ik heb het nou ff helemaal niet over sfeer. Het gaat om de manier hoe een club gezien wordt door de tv-kijkende massa, de media en de overheden.

Maar verder zeg je toch ongeveer hetzelfde als wat ik beweerde?
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Die paar 100 fanatieke supporters bij zeg een Ajax, Feyenoord, Groningen en Twente zullen idd niet zo positief staan tegenover Friezen cq. Sc Heerenveen.

De vraag is of wij ons iets van die paar 100 aantrekken.
Sharan
Invaller

Bericht door Sharan »

Feanfan schreef:.. Zonder ons hadden jullie geen water gehad dus niet zeuren.
????????????????????????????????

Waar gaat het over? Voetbal toch.....

En volgen mij leverde(of was het de bedoeling) het Waterbedrijf van de pronincie Groningen deze zomer de provincie Friesland water ivm de droogte.

Problemen
De problemen met het water die het waterleidingbedrijf Vitens voor Friesland voorzag, zijn uitgebleven. De vraag naar water is volgens het bedrijf afgenomen.

Directeur Silvus van Vitens verklaart de verminderde vraag uit het koelere weer en de herhaalde oproep om zuinig te doen met water.

Van kracht
Die oproep blijft overigens tot en met dinsdag van kracht, omdat de voorraden niet op korte termijn kunnen worden aangevuld. Vitens krijgt nog tot en met morgenochtend hulp van het Waterbedrijf Groningen.

Er dreigde een watertekort omdat veel vakantiegangers terugkeerden en omdat er veel toeristen in Friesland zijn. Het waterverbuik lag zo'n 40 procent hoger dan normaal.
Laatst gewijzigd door Sharan op 07-09-2003 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Sharan
Invaller

Bericht door Sharan »

Feanfan schreef:Heerenveen heeft fans overal in het land net zoals de grote 3, maar groningen alleen in de buurt.
Als een turkse club ergens in eurpa speelt komen over de gastarbeiders overal vandaan.
Ik ga friezen niet met gastarbeider vergelijken maar de fries is nu eenmaal trots op zijn pompbleden-shirt..vandaar. Zie concept Riemer.
Sharan
Invaller

Bericht door Sharan »

michel schreef:Tsja, je kan lang en breed lullen over hoe verschrikkelijk SCH wel niet is maar met dit
soort gezever overtuig je mij niet. Ik ben opgegroeid en vergroeid met Heerenveen en
verschrikkelijk trots op hoe SCH gegroeid is, zo sta je te koukleumen tegen VSV
vlissingen, zo speel je Champions league.
Ik kom er al jaren en zal er blijven komen succes of niet, bovendien ben ik niet de enige
en dat is onze traditie!!!
Houden zo!!! Met name dat opgegroeid en vergoeid zijn ... dat is het belangrijkste..Maar geldt dat voor iedereen(merendeel) in het ALS?

SCH is NIET verschrikkelijk...gewoon anders dan de meeste clubs. Dat is wat anders.
Laatst gewijzigd door Sharan op 07-09-2003 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Sharan
Invaller

Bericht door Sharan »

BBB schreef:
De enige echte STAD in Noord-Nederland noem jij stadje...en dat ligt in een groot weiland? Sorry, is de provincie Friesland niet 1 groot (w)eiland? En (helaas) wordt de FC Groningen het vlaggeschip van de stad en provincie Groningen.(Net als SCH het voor Friesland is) M.a.w. dom gelul wat jij allmaal hier neerkwakt.
Plaats reactie