13-09-2003: sc Heerenveen-FC Groningen (1-0)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Harris
Basisspeler
Contacteer:

Bericht door Harris »

Joao Batista schreef:volgens mij gaat het om trots van het noorden vooral om hetgene wat de club gepresteerd heeft en de uitstraling van de club.
Ja, die 10 jaar eredivisie van SCH weegt idd wel op tegen het verleden van FCG. Laat me toch niet lachen man. Op dit moment doet SCH het zeker goed, en zijn zij op dit moment beter (in het veld althans 8) ). SCH heeft meer uitstraling? Ik vraag me af waar je dat op baseert, maar als dat SS-beelden zijn, weet ik genoeg.
Joao Batista schreef:"wij hebben meer sfeer" is gewoon volkomen irrelefant
Natuurlijk is dat voor supporters wel relevant. Je hebt een band met je club, wat resulteert in beleving, waardoor er een bepaalde sfeer ontstaat. Jij kijkt blijkbaar liever naar cijfertjes...
Joao Batista schreef:ik ben zelf bij de vorige FCG - Ajax in het Oosterpark geweest en het is daar echt niet een tweede Kuip, Nou Camp, Westfalen stadion of Ali sami Yen- ,die sfeer is helemaal niet zo overweldigend als de gemiddelde Groninger voordoet of Harris doet beweren...
Dan was je een van de weinigen. En je mag mij aanwijzen waar ik roep dat het Oosterpark in dat rijtje past, en dat de sfeer werkelijk overweldigend is. Leuk dat je mijn naam even aanhaalt hoor, en je mij blijkbaar geen gemiddelde Groninger vind (ik voel me vereerd hoor NOT) maar hou je dan wel even bij de juiste feiten en uitspraken. Jij legt mij woorden in de mond die ik niet gezegd heb en ook niet zal zeggen. Tot zover die tamelijke objectiviteit van je.
Joao Batista schreef:ik ben wel eens eerder bij het NEC forum geweest een ook daar heb ik gezegt dat NEC een leukere en betere club is, net als bv RKC t.o.v RBC.....
Ow, tis gewoon je hobby om de zogenaamde objectieve ajaks-toeschouwer uit te hangen op andere forums? Nou, enorm bedankt voor je zwaarwegende mening. Afbeelding

Ik geef je nog even een mooie overpeinzing mee (Tubbie, oogjes dicht :D ):
Wat vinden we van Ajakz?

Ajakz is arrogantie. De club is arrogant en de supporters zijn arrogant. Maar veel reden om arrogant te zijn hebben de Ajakz-gloryhunters niet, want voetballen in een lelijke betonbak waar geen enkel grassprietje kan groeien en waar alleen successupporters zich nog op hun gemak voelen, zijn nou niet echt zaken waar wij jaloers op zijn. En door naar Beursplein 5 te gaan, heeft Ajakz defintief de status voetbalclub achter zich gelaten. Miljoenenverliezen en forse naheffingen zijn opeens belangrijker dan wat er op het veld gebeurt. Ze noemen zichzelf (kut)joden en ze staan op hun achterste benen als hun uitsupporters ergens benadeeld dreigen te worden, maar behandelen uitsupporters van andere clubs in de ArenA nog veel schandaliger. Men vraagt zelfs parkeergeld voor de bussen van spelers (!) en supporters. Om de gaten in de begroting te dichten zeker? Erg schijnheilig en arrogant volk kortom, en daar houden wij niet zo van.
groetjes uit Groningen
Freezeman
Superster

Bericht door Freezeman »

Klaassie schreef:Je geeft het zelf al aan. Je bent een Ajax-supporter, dus je weet niet beter.
Go go Klaassie Afbeelding

Misschien ben ik dan de enige, maar het interesseert mij geen ruk wie nou de "trots van het Noorden" is.
Als ik maar een mooie pot voetbal zie (het liefst met Heerenveen als winnaar)
Anti anti. :)
Sharan
Invaller

Bericht door Sharan »

montana schreef: Voor een toch tamelijk objectieve Ajax-supporter moet ik gewoon zeggen dat Heerenveen de trots van het Noorden is,

Als je een jaar of 15 bent zal je (voetbal)geheugen niet verder gaan dan een jaar of 4

En je zat zeker ook in het uitvak bij de laatste FCG-AJJAKES. Je weet wel die wedstrijd zonder die J*d*n-publiek werd gespeeld omdat jullie club in Groningen gehaat wordt. Tja, dan ben je tamelijk objectief over Groningen. maar toch leuk je mening te horen..succes verder in CL. Daar zag ik het PUBLIEK weer met vlaggetjes zwaaien op de muziek van Andre R. en waar heb ik dat eerder gezien???
Liever SC Cambuur dan SC Cens**r!!!
Eastermar
Wereldspeler
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Je weet wel die wedstrijd zonder die J*d*n-publiek werd gespeeld omdat jullie club in Groningen gehaat wordt
Elke club wordt in Groningen gehaat. Of niet dan Harris & co?

Mogen die bandieri van jullie op 13 sept. het ALS in?
Klaassie
Nieuw talent

Bericht door Klaassie »

Eastermar schreef:
Elke club wordt in Groningen gehaat. Of niet dan Harris & co?

Mogen die bandieri van jullie op 13 sept. het ALS in?
Onzin (mijn mening). In principe mogen alle clubs komen, want ik ga naar het stadion om FC Groningen te zien spelen, of dit nu tegen RBC of Feyenoord is. Natuurlijk is een wedstrijd tegen Ajax, Feyenoord of Heerenveen leuk, misschien wel leuker. En rivaliteit onderling (en soms wat meer) is er bij bepaalde clubs nou eenmaal meer, maar dat maakt het nou juist leuk. En dat missen jullie: rivaliteit met...

Die bandieri weet ik niets van. Ik zou geen reden weten waarom niet.
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

Begint wel een beetje eentonig te worden, de verhalen van de Groningers voor de wedstrijd. Heb jullie nog maar erg weinig zinnigs uit horen kramen over puur het voetbal. Want oh, wat hebben ze het druk met het sfeergedeelte. Het is nu wel bekend dat jullie een geweldige sfeer hebben en dat jullie veel fanatieker zijn dan ons Heerenveen supporters. Echt hulde! Heb er alleen nog maar weinig van meegemaakt tijdens wedstrijden in het Oosterpark. Of had ik dit niet mogen zeggen en krijg ik net als de vorige wedstrijd ook weer van die trieste prive berichten voor een 'afspraak'? :evil:
michel
Wereldspeler

Bericht door michel »

Natuurlijk is dat voor supporters wel relevant. Je hebt een band met je club, wat resulteert in beleving, waardoor er een bepaalde sfeer ontstaat. Jij kijkt blijkbaar liever naar cijfertjes...
Precies! Het resulteert in beleving en een band met je club.
Even een schetsje: Jan zit iedere wedstrijd in het ALS, Jan zingt niet met de harde kern
mee maar als scH verliest is ie een week lang chagerijnig.
Dat is ook een band met je club en het is ook beleving! de hardste schreeuwers zijn
volgens mij niet de trouwste fans.
Heerenveen: superbia ex septentrio
Heert-Jan
Basisspeler

Bericht door Heert-Jan »

Klaassie schreef:En dat missen jullie: rivaliteit met....
Als jullie je manier van steunen e.d. van de Heerenveen niet willen begrijpen a la. Maar ga nou niet denken dat wij geen gevoelens richting bepaalde clubs hebben, omdat wij alles op een andere manier beleven c.q. de voor jullie enige manier van beleven.
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Harris
Basisspeler
Contacteer:

Bericht door Harris »

Eastermar schreef:Elke club wordt in Groningen gehaat. Of niet dan Harris & co?
Nee, alleen kutclubs.
Heerenveen rules schreef:Begint wel een beetje eentonig te worden, de verhalen van de Groningers voor de wedstrijd. Heb jullie nog maar erg weinig zinnigs uit horen kramen over puur het voetbal.
Net zo eentonig als dat gelul over dat alles beter bij jullie wordt als er eenmaal een sfeervak is enzo, blabla. Of bedoel je dat niet? En niks zinnigs over het voetbal? Ik heb je een uitgebreide (ok, 2 regels) analyse gegeven van mijn verwachting van de wedstrijd.
Eastermar schreef:Precies! Het resulteert in beleving en een band met je club.
Even een schetsje: Jan zit iedere wedstrijd in het ALS, Jan zingt niet met de harde kern
mee maar als scH verliest is ie een week lang chagerijnig.
Dat is ook een band met je club en het is ook beleving! de hardste schreeuwers zijn
volgens mij niet de trouwste fans.
Ow, helemaal met je eens hoor. Maar daarom kun je dus nog wel een kutsfeer hebben! Omdat jullie allemaal Jannen in het stadion hebben zitten. Sfeer is niet alleen zingen. Als een speler bij jullie een rush maakt, hoor je ook niks.Maar je wilt nu toch niet gaan beweren dat stil op je stoeltje zitten IETS met supporten te maken heeft? Behalve het dokken voor je entreekaartje, doe je dan namelijk niks voor de club.
Heert-Jan
Basisspeler

Bericht door Heert-Jan »

Harris schreef:Sfeer is niet alleen zingen. Als een speler bij jullie een rush maakt, hoor je ook niks.
Mooi dat je dat allemaal denkt te weten, het is zeer waarschijnlijk gebasseerd op Studio Sport en die ene pot tegen grunn, of kom je stiekem vaker? Als dit laatste zo is, moet je je walkman afzetten zodat je iets hoort! Fijn dat er een aantal proberen normaal een discussie aan te gaan, alleen jammer dat alles dan zo zelfverheerlijkend aangedikt moet worden. En dat laatste irriteert me mateloos hier met jullie komst.
Maar je wilt nu toch niet gaan beweren dat stil op je stoeltje zitten IETS met supporten te maken heeft? Behalve het dokken voor je entreekaartje, doe je dan namelijk niks voor de club
Hij zegt fan, maar je wilt natuurlijk het zo heilige 'toeschouwer' lezen. Er zijn (helaas) velen die bij Heerenveen het voetbal passief volgen, naar alle waarschijnlijkheid bij vele clubs. Zijn stukje ging overigens niet over sfeer o.i.d., niet alles in het leven heeft namelijk met sfeer te maken.....
Feanfan
Selectiespeler

Bericht door Feanfan »

Wanneer gaan die groningers op stroop pad? Komt er weer actie voor de wedstrijd.
De vader, de zoon en de heilige geest: Abe
Harris
Basisspeler
Contacteer:

Bericht door Harris »

Heert-Jan schreef:Mooi dat je dat allemaal denkt te weten, het is zeer waarschijnlijk gebasseerd op Studio Sport en die ene pot tegen grunn, of kom je stiekem vaker? Als dit laatste zo is, moet je je walkman afzetten zodat je iets hoort!
Haha, zo af en toe moet je wel even happen he, ondanks je negeer-stand. 1 keer per jaar in die kille vrieskist vind ik meer dan voldoende.

Walkman? Het is bekend dat Friezen wat achter lopen in de tijd, maar jij leeft nog in de vorige eeuw, ergens rond 1987 ofzo.
Heert-Jan schreef:Fijn dat er een aantal proberen normaal een discussie aan te gaan, alleen jammer dat alles dan zo zelfverheerlijkend aangedikt moet worden. En dat laatste irriteert me mateloos hier met jullie komst.
Beter gepassioneerd en fel en subjectief, dan alles objectief en kil doodredeneren. Natuurlijk vindt een Groninger FC Groningen beter, en vindt een Tilburger Willem II de beste. En een Fries SCH. Zo moeilijk is het allemaal niet hoor.
Feanfan schreef: Wanneer gaan die groningers op stroop pad? Komt er weer actie voor de wedstrijd.
:blbl:
Heert-Jan
Basisspeler

Bericht door Heert-Jan »

Harris, ik meende altijd dat je graag wilde discuzeuren, blijkbaar niet. Misschien moet je pastoor worden, kun je mooi je eigen verhaaltje voorlezen en kan de hele parochie mooi het door hen geloofde hooghouden! Succes met het in stand houden van de eigen religie, maar misschien is het parochieblaadje in de vorm van het fcgforum daar een beter plaats voor! Of ben je niet zo voor ja knikkers? Zou kunnen, maar dan zit je hier ook verkeerd! Zoals je weet, is Galaxy er inmiddels achter gekomen dat Riemer een eigen concept heeft, waarbij alleen ja-knikkers welkom zijn! Misschien ben je wel 1 van de kogels door de kerk, maar het werkt na jaren van het posten van dezelfde soorten berichten nog niet echt!
montana
Invaller

Bericht door montana »

Galaxy schreef:
Als je een jaar of 15 bent zal je (voetbal)geheugen niet verder gaan dan een jaar of 4

En je zat zeker ook in het uitvak bij de laatste FCG-AJJAKES. Je weet wel die wedstrijd zonder die J*d*n-publiek werd gespeeld omdat jullie club in Groningen gehaat wordt. Tja, dan ben je tamelijk objectief over Groningen. maar toch leuk je mening te horen..succes verder in CL. Daar zag ik het PUBLIEK weer met vlaggetjes zwaaien op de muziek van Andre R. en waar heb ik dat eerder gezien???
Oke wijs maar is aan waar ik dit geschreven heb. :?: :?: :?:
Harris
Basisspeler
Contacteer:

Bericht door Harris »

Heert-Jan schreef:Harris, ik meende altijd dat je graag wilde discuzeuren, blijkbaar niet. Misschien moet je pastoor worden, kun je mooi je eigen verhaaltje voorlezen en kan de hele parochie mooi het door hen geloofde hooghouden! Succes met het in stand houden van de eigen religie, maar misschien is het parochieblaadje in de vorm van het fcgforum daar een beter plaats voor! Of ben je niet zo voor ja knikkers? Zou kunnen, maar dan zit je hier ook verkeerd! Zoals je weet, is Galaxy er inmiddels achter gekomen dat Riemer een eigen concept heeft, waarbij alleen ja-knikkers welkom zijn! Misschien ben je wel 1 van de kogels door de kerk, maar het werkt na jaren van het posten van dezelfde soorten berichten nog niet echt!
Mja, misschien kun je nog iets concreter worden, want hier is nauwelijks een touw aan vast te knopen. Ik denk dat ik wel weet wie er in z'n eigen droomwereldje (laten we die voor het gemak eens parochie noemen) leeft.
Sharan
Invaller

Bericht door Sharan »

montana schreef:
Oke wijs maar is aan waar ik dit geschreven heb. :?: :?: :?:
Wat bedoel je,vent???
Sharan
Invaller

Bericht door Sharan »

Heert-Jan schreef: Zoals je weet, is Galaxy er inmiddels achter gekomen dat Riemer een eigen concept heeft, waarbij alleen ja-knikkers welkom zijn! Misschien ben je wel 1 van de kogels door de kerk, maar het werkt na jaren van het posten van dezelfde soorten berichten nog niet echt!
Met Riemer viel normaal te praten!! Trouwens met de meeste lui hier wel ondanks het verschil van clubliefde.Met H-J schijnbaar niet.Jij hebt een concept van wel reageren/ niet reageren. Moeilijk he? Eerst je negeer-stand aan dan weer uit en dan is iedereen spuit 11.

Kom ook gewoon na de wedstrijd een pilsje drinken in de Trent. Of moet je zelf weer spelen?
Heert-Jan
Basisspeler

Bericht door Heert-Jan »

De meesten hier reageren niet eens.... (nog 1 keer speciaal voor Galaxy)Mooi dat Riemer nog niet zat is van jullie(nogmaals) gezeik dat hier elk jaar 2 keer geplaatst neerzet. Moeilijk he, dát begrijpen.

Ik had overigens mijn sig al vrij snel aangepast in "zeikgroningers", waartoe ik Harris niet rekende. Maar op het moment van een reactie wordt de reactie afgedaan met "doodredeneren".

Geen touw aan vast te knopen? Hmm, je laatste zin doet toch anders vermoeden...
Roelof
Wereldspeler

Bericht door Roelof »

Kom op, reageer even op datgene wat er gezegd wordt, Harris. HJ lult je vast en je begint ergens anders over te zwammen (goed Nederlands?). Je argumenten snijden vaak hout, maar je moet het niet zo enorm aandikken.
Sharan
Invaller

Bericht door Sharan »

Heert-Jan schreef:De meesten hier reageren niet eens.... ...
Klopt!! Zelfs bij doelpunten van SCH is amper een reactie. :wink:

Bij de laatste SCH-FCG heb ik je uitgenodigd voor een ''vriendschappelijke" borrel maar je moest zelf spelen in Joure!!

Afbeelding H
Arjen
Wereldspeler

Bericht door Arjen »

Hoezo vriendschappelijk een drankje?
Jullie hebben toch zo'n enorme hekel aan friezen en alles wat daarmee geassocieerd wordt en dan wel een drankje, beetje dubbel lijkt mij ??
Sharan
Invaller

Bericht door Sharan »

Arjen schreef:Hoezo vriendschappelijk een drankje?
Jullie hebben toch zo'n enorme hekel aan friezen en alles wat daarmee geassocieerd wordt en dan wel een drankje, beetje dubbel lijkt mij ??
Jullie!!!!Hoezo vooroordelen!! Dubbeldrank misschien!! Na FCG-ADO waren er een aantal Hagenezen bij ons in de kroeg op bezoek. Waarom zou het niet kunnen een gebroedelijk drankje.
FC Drogeham
Basisspeler

Bericht door FC Drogeham »

Galaxy schreef: Jullie!!!!Hoezo vooroordelen!! Dubbeldrank misschien!! Na FCG-ADO waren er een aantal Hagenezen bij ons in de kroeg op bezoek. Waarom zou het niet kunnen een gebroedelijk drankje.
Met 'jullie' kan hij ook gewoon jou en Harris bedoelen hoor. Wel typisch dat je meteen over vooroordelen begint.
Sharan
Invaller

Bericht door Sharan »

IK nodig iemand uit en krijg als antwoord jullie. Lijkt me duidelijker om me dan bij mijn naam te noemen. En heb ik ooit hier gezegt een hekel te hebben aan friezen?...dat is Arjen zijn mening wat dus duidelijk een vooroordeel is!!

Ach jullie kunnen niet lezen!! Sorry, Arjen kan niet lezen. :wink: :oops:
Riemer
Selectiespeler

Bericht door Riemer »

Het gaat hier weer nergens over :evil: . Wat ik wel weet is dat de meesten niet weten welke mensen van groningen hier posten. Dit zijn zover ik nog weet van vorig jaar (sorry drank smaakte toen goed :wink: ) gewoon zeer fanatieke fcg supporters waar echt wel mee te praten valt onder t genot van.
Sharan
Invaller

Bericht door Sharan »

Riemer schreef:Het gaat hier weer nergens over :evil: . Wat ik wel weet is dat de meesten niet weten welke mensen van groningen hier posten. Dit zijn zover ik nog weet van vorig jaar (sorry drank smaakte toen goed :wink: ) gewoon zeer fanatieke fcg supporters waar echt wel mee te praten valt onder t genot van.
Kijk, ik proef ik wederzijds respect!! Maar Riemer weet dat we ook echt een pilsje gaan drinken. :lol:
Niels
Erelid
Contacteer:

Bericht door Niels »

Die indruk krijg ik ook. Maar heb het idee dat sommige mensen ook op alles een vinnig antwoord willen hebben. Iets wat ook weer aan beide kanten geldt. Maar ben in ieder geval blij dat die figuren die hier vorig jaar rondhingen met hun gescheld e.d. weg zijn gebleven tot nu toe. Maar dat kan nog gaan komen natuurlijk, volgende week.
Riemer
Selectiespeler

Bericht door Riemer »

Galaxy schreef:
Kijk, ik proef ik wederzijds respect!! Maar Riemer weet dat we ook echt een pilsje gaan drinken. :lol:
Nou ik proef nog helemaal geen wederzijds respect :x . Ik moet me nog steeds weg scheren. Dat noem ik nou geen wederzijds respect :lol:

En verder heeft Nieshh alles netjes verwoord hieronder.
Sharan
Invaller

Bericht door Sharan »

Riemer schreef: Nou ik proef nog helemaal geen wederzijds respect :x . Ik moet me nog steeds weg scheren. Dat noem ik nou geen wederzijds respect :lol:

En verder heeft Nieshh alles netjes verwoord hieronder.
Ja. je moet er netjes uitzien als we bier gaan drinken. En wel Umro's aan svp :lol:
Harris
Basisspeler
Contacteer:

Bericht door Harris »

roelof de vries schreef:Kom op, reageer even op datgene wat er gezegd wordt, Harris. HJ lult je vast en je begint ergens anders over te zwammen (goed Nederlands?). Je argumenten snijden vaak hout, maar je moet het niet zo enorm aandikken.
Nou, de psychedelische bijdrage van HJ over parochies, dát is pas zwammen. Ik had al gereageerd, namelijk dat ik het verhaal over parochies ook niet echt hout vind snijden. Maar goed, blijkbaar wordt er nog een iets minder oppervlakkige reactie van mij verwacht...

Kijk, en dat heb ik al wel eens eerder gezegd, ik word een beetje moe van dat zogenaamde objectieve doodredeneren van alles door jullie. En dat bedoel ik als reactie op het aandikken. Want dat aandikken en overdrijven hoort volgens mij namelijk gewoon bij het spelletje. Een tukker vindt FCT natuurlijk de beste club, en ik als Groninger vind FCG het beste enz... Niet zo'n heel raar verschijnsel in de supporterswereld, hoor. Maar zo niet jullie: nee, jullie gaan alles lekker koel beredeneren. Objectief, zakelijk, saai. Voetbal is gevoel, is emotie, is overdrijven, is selectief onthouden, enz.

Kijk we kunnen nu net gaan doen alsof jullie alleen toevallig tegen FCG allemaal plotseling jullie stem verloren zijn en alleen dan net tegen FCG debiel met een vlaggetje gaan zwaaien, maar dat kunnen we ook niet doen. NATUURLIJK baseer ik mijn mening voornamelijk op mijn jaarlijkse uitje naar 's lands sufste stadion, dat lijkt mij namelijk het beste referentiekader. Maar nou wil HJ blijkbaar beweren dat het juist die andere 16 wedstrijden heel anders is? Kom op nou man, dat vind ik niet echt geloofwaardig.
Laatst gewijzigd door Harris op 03-09-2003 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie