De waarheid zal in het midden liggen, wij horen in het artikel alleen de kant van Jeroen en Henrico.marco111 schreef:allemaal leuk en aardig maar volgens mij snappen er hier maar weinig van ........
Ten eerste alle voetballers gaan op stap.... Je wilt niet weten hoe vaak...
en ten tweede de waarheid is hard ook voor verbeek, ik hou wel van mensen met ballen.... en in dit land geld vrijheid van meningsuiting.
ten derde jongen voetballers moeten spelen, en die moeten geen snoepje voor gehouden worden en vervolgens een trap na krijgen...
Henrico & Jeroen Drost
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Superster
Re: Drost bros.
- Boegyman (NL)
- Wereldspeler
Ze worden niet gemist door het publiek. Dan kunnen ze hoog of laag springen, maar dan is het gewoon dikke vette jammer.

- ItFean82
- Forumicoon
Wat is hard voor Verbeek? Dat hij eerlijk heeft aangegeven dat hun kans nog wel komt? Dat de gebroeders Drost vinden dat ze te lang moeten wachten op hun kans ligt misschien wel geheel aan hun zelf! Verbeek kan moeilijk elke keer de gehele selectie opstellen om de spelers tevreden te houden. Op dit moment zijn Breuer, Bak, Dingsdag en Zuiverloon gewoon beter. Daarachter hebben ze nog de pech dat JAP zich uitstekend ontwikkeld. Misschien is het inderdaad maar voor alle partijen het beste om afscheid te nemen.marco111 schreef: en ten tweede de waarheid is hard ook voor verbeek, ik hou wel van mensen met ballen.... en in dit land geld vrijheid van meningsuiting.
ten derde jongen voetballers moeten spelen, en die moeten geen snoepje voor gehouden worden en vervolgens een trap na krijgen...
Op naar het volgende seizoen....
- TWR22
- Superster
Weg met die 2. Brengen echt niks extra's. Misschien leveren ze nog iets geld op, gratis mag ook. Kosten nu alleen maar geld (salaris).
100% achter Marco van Basten!
-
- Forumicoon
Jammer dat sommigen totaal geen respect voor beiden kunnen opbrengen. Ze komen kwalitatief misschien wel tekort voor Heerenveen. Dat is uiteraard jammer, maar het is niet anders. Alleen ze doen wel hun best (aldus GJ) en dan moet je als vrienden uit elkaar gaan. Ik krijg hier juist het gevoel dat Heerenveen beiden zo hard mogelijk weg moeten trappen. Dat hebben ze ook weer niet verdiend
.
Overigens heb ik het LC-artikel gelezen en ik had er weinig problemen mee. Ze zijn het uiteraard niet eens met alle beslissingen, maar blijven knokken om het maximale eruit te halen. En als dat niet bij Heerenveen is, dan maar elders. Ik wens ze iig wél succes bij een eventuele nieuwe club.

Overigens heb ik het LC-artikel gelezen en ik had er weinig problemen mee. Ze zijn het uiteraard niet eens met alle beslissingen, maar blijven knokken om het maximale eruit te halen. En als dat niet bij Heerenveen is, dan maar elders. Ik wens ze iig wél succes bij een eventuele nieuwe club.
- TWR22
- Superster
Daar heb je gelijk in. Ze verdienen wel respect, spelen al jaren goed bij de Beloften etc. Ik moet het netter zeggen ...
Het is beter voor allebei als ze vertrekken, ze kunnen een grote bijdrage leveren aan een club als Excelsior en - ook al is dat voor hun wellicht te min - in de 1e divisie. Voor het eerste van SCH zijn ze niet geschikt, slechts heel soms als invaller, meerzit er nu niet in.
Het is beter voor allebei als ze vertrekken, ze kunnen een grote bijdrage leveren aan een club als Excelsior en - ook al is dat voor hun wellicht te min - in de 1e divisie. Voor het eerste van SCH zijn ze niet geschikt, slechts heel soms als invaller, meerzit er nu niet in.
-
- Forumicoon
Aldus FCUpdate.nlNaast NAC Breda-speler Aykut Demir, staat ook Henrico Drost hoog op het verlanglijstje van Excelsior. De Rotterdamse ploeg wilde de verdediger, die vorig seizoen ook al op huurbasis in Kralingen voetbalde, graag nogmaals huren van SC Heerenveen.
De versterkingen zijn volgens coach Lokhoff hard nodig, omdat hij snel in de problemen komt als er een paar spelers wegvallen. "Als iedereen fit is, hebben we een behoorlijke selectie. Maar we hebben ook met blessures en schorsingen te maken. Zaterdag misten we Rojer, Luijcx, Steur en Van Dieren. Dat is voor een club als Excelsior niet op te vangen. Zelfs topclubs klagen als ze vier basisspelers moeten missen", zegt de trainer van de Rotterdammers in het AD.
Lijkt me wel oké.
- TWR22
- Superster
- Hielke
- Forumicoon
Zeker te weten. Zeg maar gerust prima.TWR22 schreef:Ik moet eerlijk toegeven: hij viel verdienstelijk in.
- bigbear
- Invaller
Jeroen lijkt afgeschreven voor het eerste.
Henrico heeft nog niet laten zien waarom hij het niet in het eerste zou redden. Veel kansen heeft hij nog niet gehad, bij Excelsior was hij achterin de beste. Aangezien we niet ruim zitten in de verdedigers zou ik hem zeker niet laten gaan in de wintersport.
Vandaag puik gespeeld in de tweede helft!
Henrico heeft nog niet laten zien waarom hij het niet in het eerste zou redden. Veel kansen heeft hij nog niet gehad, bij Excelsior was hij achterin de beste. Aangezien we niet ruim zitten in de verdedigers zou ik hem zeker niet laten gaan in de wintersport.
Vandaag puik gespeeld in de tweede helft!
Wanneer krijgen we onze identiteit terug?
-
- Superster
Geen kansen gehad??? Elke training is een kans. Elke wedstrijd in beloftes is een kans!! Onzin. En wie moet er voor hem uit dan??
- TWR22
- Superster
Henrique heeft het zeker goed gedaan ja. Alleen hij verdringt natuurlijk nooit Bak Nielsen ... kan ie niet op de back spelen? Jong-A-Pin vond ik niet sterk gister, en Zuiverloon ... ik weet niet wat ik van hem moet vinden. Die kan ook maar zo weg zijn.
-
- Jeugdspeler
Sommige mensen vergeten wel eens dat het niet optimaal presteren van een speler niet altijd de oorzaak van de speler zelf hoeft te zijn. Laten we niet vergeten dat de klad er bij Jeroen in kwam op het moment dat hij na de competitie gelijk met Jong Oranje mee mocht en na het toernooi zich gelijk weer moest melden bij sc Heerenveen. Waar de overige spelers voldoende rust en gelegenheid kregen om zich te herstellen van een dergelijke competitie en een zwaar toernooi moest Jeroen maar doorgaan met als gevolg vele blessures die elkaar op bleven volgen.
De wedstrijden die Jeroen in het eerste speelde waren niet allemaal uitblinkers, maar er zijn ook momenten hier op het forum geweest dat hij wel bejubeld werd, en dan lijkt het mij niet fair om te stellen dat deze jongen nooit een bal goed heeft geraakt voor onze club.
Behandel je medemens op de wijze waarop je zelf ook behandeld wilt worden, en ik denk dat er geen mens op zit te wachten om op deze manier onderuit geschoffeld te worden. Sibon heeft in het verleden ook vaak genoeg in de basis gestaan met een instelling van lik me het vestje, dat hij nu toevallig wel een aardig seizoen lijkt (met nadruk op lijkt) te draaien is voor de achterban weer reden genoeg om hem op te hemelen, maar ik vraag me af wat er gaat gebeuren als ook hij na de winterstop niet meer die prestaties neerzet waar jullie om vragen.
Ik ben ook van mening dat de jongens op het moment niet datgene kunnen presteren wat de club van ze verwacht, maar wat ik met bovenstaande duidelijk probeer te maken is, dat zij niet alleen verantwoordelijk zijn voor de huidige gang van zaken. er zijn verschillende verklaringen voor hun huidige prestaties, die niet alleen op de man afgerekend kunnen worden.
De gebroeders Drost moeten gewoon op HUN positie spelen, en het liefst samen. Ze zijn voetballen samen van jongs af aan, en wanneer je zo'n éénheid uit elkaar trekt gaat het mis. Zoals de gebroeders Anker al eens zeiden.. Ze hebben Wim en Mij ook wel eens apart van elkaar in verschillende kroegen gezet.. en dat ging ook niet goed!!!
De wedstrijden die Jeroen in het eerste speelde waren niet allemaal uitblinkers, maar er zijn ook momenten hier op het forum geweest dat hij wel bejubeld werd, en dan lijkt het mij niet fair om te stellen dat deze jongen nooit een bal goed heeft geraakt voor onze club.
Behandel je medemens op de wijze waarop je zelf ook behandeld wilt worden, en ik denk dat er geen mens op zit te wachten om op deze manier onderuit geschoffeld te worden. Sibon heeft in het verleden ook vaak genoeg in de basis gestaan met een instelling van lik me het vestje, dat hij nu toevallig wel een aardig seizoen lijkt (met nadruk op lijkt) te draaien is voor de achterban weer reden genoeg om hem op te hemelen, maar ik vraag me af wat er gaat gebeuren als ook hij na de winterstop niet meer die prestaties neerzet waar jullie om vragen.
Ik ben ook van mening dat de jongens op het moment niet datgene kunnen presteren wat de club van ze verwacht, maar wat ik met bovenstaande duidelijk probeer te maken is, dat zij niet alleen verantwoordelijk zijn voor de huidige gang van zaken. er zijn verschillende verklaringen voor hun huidige prestaties, die niet alleen op de man afgerekend kunnen worden.
De gebroeders Drost moeten gewoon op HUN positie spelen, en het liefst samen. Ze zijn voetballen samen van jongs af aan, en wanneer je zo'n éénheid uit elkaar trekt gaat het mis. Zoals de gebroeders Anker al eens zeiden.. Ze hebben Wim en Mij ook wel eens apart van elkaar in verschillende kroegen gezet.. en dat ging ook niet goed!!!
-
- Superster
- Contacteer:
Dan speel je met 12 man, misschien het proberen waardreserve_bank schreef:De gebroeders Drost moeten gewoon op HUN positie spelen, en het liefst samen.

Bedankt Torcida:-)
- TWR22
- Superster
Haha die is goed.Squerrel schreef: Dan speel je met 12 man, misschien het proberen waard
Zeg reserve_bank ... het lijkt wel of JIJ een van de 2 broertjes Drost bent??
-
- Jeugdspeler
Wees gerust, ik ben niet één van de twee broertjes. Sterker nog.. er is volgens mijn familie stamboom geen enkele link te vinden tot de gebroeders Drost.
- KingBee
- Wereldspeler
aha... zaakwaarnemer dan?reserve_bank schreef:Wees gerust, ik ben niet één van de twee broertjes. Sterker nog.. er is volgens mijn familie stamboom geen enkele link te vinden tot de gebroeders Drost.

Net fan dat benaude!
-
- Forumicoon
Zullen we even inhoudelijk op de (sterke) post van reserve_bank ingaan? Als je gelijk familie van iemand moet zijn als je positief over bepaalde spelers post dan was TWR een buitenechtelijke zoon van Verbeek en Bak-Nielsen, dus graag even ontopic!
- TWR22
- Superster
Scherp en terecht opgemerkt! Was ik maar familie van Bak Nielsen, zou ik erg trots zijn ...Jeroen schreef:Zullen we even inhoudelijk op de (sterke) post van reserve_bank ingaan? Als je gelijk familie van iemand moet zijn als je positief over bepaalde spelers post dan was TWR een buitenechtelijke zoon van Verbeek en Bak-Nielsen, dus graag even ontopic!
Dan zo: ik vind het onzin te stellen dat ze SAMEN moeten spelen om tot rendement te komen. Misschien is dat nou juist het probleem: al jaren (zie topic) praten we over de GEBROEDERS DROST. Misschien is dat wel gierend in het nadeel van (bijv.) Henrique Drost en zijn ze teveel als "samen" beoordeeld, terwijl het misschien zo is dat Jeroen "niks" is en Henrique echter wel een goeie is.
- Janneman
- Superster
Wat een onzin over deze 2 spelers hier allemaal. Als een speler goed genoeg is dan speelt die ook. Henrico kon bij Excelsior leuk meekomen en moet bij Heerenveen weer een tree hoger qua niveau. Dat heeft gewoon tijd nodig en als je dan zo knap invalt moet je zijn instelling prijzen.
Jeroen heeft meerdere malen zijn kunsten kunnen tonen en deed dat de ene keer beter dan de andere. Net zoals Gianni ook regelmatig pieken en dalen heeft. Alleen zijn de pieken bij Gianni direct merkbaar en voetbalt hij op rechts met zeer veel overtuiging. En dat is iets wat ik bij Jeroen vind ontbreken.
Henrico zal er vast wel gaan komen maar voor Jeroen wordt het eens tijd in de spiegel te gaan kijken en zijn heil ergens anders te gaan zoeken!!!
Jeroen heeft meerdere malen zijn kunsten kunnen tonen en deed dat de ene keer beter dan de andere. Net zoals Gianni ook regelmatig pieken en dalen heeft. Alleen zijn de pieken bij Gianni direct merkbaar en voetbalt hij op rechts met zeer veel overtuiging. En dat is iets wat ik bij Jeroen vind ontbreken.
Henrico zal er vast wel gaan komen maar voor Jeroen wordt het eens tijd in de spiegel te gaan kijken en zijn heil ergens anders te gaan zoeken!!!
scheerenveen.supporterswereld.nl
-
- Forumicoon
Bron: ELFExcelsior zette ook in op Henrico Drost van sc Heerenveen, maar de Friese club liet weten de verdediger niet te willen verhuren. Drost werd vorig seizoen ook uitgeleend aan de Rotterdamse club. Kelder: "We willen ook nog een middenvelder of een aanvaller huren, maar daarin moeten we een keuze maken. Dat doen we de komende weken. Wellicht kunnen we ook zelf nog een speler uitlenen. Dan is er weer wat meer mogelijk. We doen in ieder geval alles wat we kunnen."
-
- Superster
Het is opmerkelijk te noemen dat Verbeek Henrico inbracht ten koste van Roorda, terwijl Prager vaak de aangewezen persoon is als vervanger van de enige Fries in de selectie.
-
- Superster
lijkt mij logisch, in deze fase heb je meer aan Drost omdat hij koppend sterker is, en groningen iets moet/wil gaan forceren. zij speelden al de hele wedstrijd veel op de lange bal dus dan is drost handiger.Flying Frisian schreef:Het is opmerkelijk te noemen dat Verbeek Henrico inbracht ten koste van Roorda, terwijl Prager vaak de aangewezen persoon is als vervanger van de enige Fries in de selectie.
- ItFean82
- Forumicoon
Ik denk ook dat het te maken heeft met de dramatische wedstrijd die Prager speelde tegen de Graafschap en het verdienstelijke optreden van Drost tegen NEC. Terecht dat Verbeek dat beloont met nog een invalbeurt.
-
- Superster
Het mag duidelijk zijn dat er geen toekomst is voor Jeroen en Prager bij Heerenveen. Die kunnen beter elders kijken. Heb ook altijd wel zwak voor Prager gehad en lang ook wel voor Jeroen, maar het lijkt er niet te zitten. Ik zie bij Jeroen beter waarom dan bij Prager, eerlijk gezegd. Jeroen mist gewoon het medogeloze van een verdediger, lost het altijd voetballend op. Aan de andere kant, is Jeroen wel lange tijd basisspeler geweest als jong kereltje en was iedereen toch ook redelijk tevreden. Hij is nu nog jong en kan het nu in 1 keer niet meer? Wel raar!
- TWR22
- Superster
Ik zou Prager nog niet weg doen hoor, heeft een aantal hele leuke wedstrijden gespeeld vorig jaar, en Bradley gaat in de zomer vertrekken vrees ik.
- ItFean82
- Forumicoon
TWR22 schreef: en Bradley gaat in de zomer vertrekken vrees ik.
TWR22 schreef: Ik vrees dat Bradley voor 90% zeker vertrekt in de zomer.
TWR22 schreef: Alleen denk ik dat we Bradley na de zomer kwijt zijn (en niet eerder).
TWR22 schreef: Mee eens, dan verdwijnt een Bradley misschien wel ... die staat hoog op de lijstjes voor een andere club hoor, en hij wil best weg, dus die heeft een grote kans om te vertrekken helaas.
TWR22 schreef: het gaat zoals het gaat, alles op z'n tijd, maar dat zou zomaar volgend jaar zomer kunnen zijn". Ben ik niet zo blij mee
TWR22 schreef: Maar liefste gewoon Bradley nog 2, 3, 4, 5 jaar ... maar dat is niet reëel.
Ik geloof dat iedereen op dit forum je visie ten aanzien van Bradley's vertrekken nu wel weet. Je hoeft niet alles steeds te herhalen.TWR22 schreef: Ok die kunnen we dus kwijtraken ... wat ik al zei ergens na de zomer ...
- TWR22
- Superster
Is allemaal in meerdere discussies over en weer, maar blijkbaar verveel je je?
Als ik aangeef WAAROM ik denk dat je een Prager moet houden, wat is daar mis mee?
Als ik aangeef WAAROM ik denk dat je een Prager moet houden, wat is daar mis mee?
- Caspar
- Superster
Probleem is dat je elk topic, elke post aangrijpt om steeds dezelfde mening te geven: Bak Nielsen, Bradley, Roorda, Verbeek, allemaal enorme helden. Ze moeten bijtekenen maar vertrekken waarschijnlijk ook. 1 keer melden is genoeg, 2 keer is vervelend. 30 keer hoogst irritant.
Ladies and gentleman: We've got him!
- TWR22
- Superster
Beetje overdreven reactie, niet echte Beheerder-waardig.
Op dit forum is het vooral maar iets roepen. Ik probeer op heel veel posts in te gaan, voorbeelden te noemen, waarbij je soms inderdaad terug grijpt op eerdere dingen. Als ik lees over Gomes op teletekst, denk ik inderdaad "he dat wil ik ook bij SCH met die en die speler!". En dan herinner ik me een oude post, en kom je er weer op terug.
Maar blijkbaar ben ik de enige die het hier "verkeerd" doet dan.
Oh jee snel on topic anders hoor ik dáár weer wat over: euh Drost, ik zie Jeroen niet meer op het hoogste nivo meekomen, maar ondertussen voor Henrique wel een rol in de verdediging. Of zou hij spelen nu Roorda weer geblesseerd is ipv Prager??
Op dit forum is het vooral maar iets roepen. Ik probeer op heel veel posts in te gaan, voorbeelden te noemen, waarbij je soms inderdaad terug grijpt op eerdere dingen. Als ik lees over Gomes op teletekst, denk ik inderdaad "he dat wil ik ook bij SCH met die en die speler!". En dan herinner ik me een oude post, en kom je er weer op terug.
Maar blijkbaar ben ik de enige die het hier "verkeerd" doet dan.
Oh jee snel on topic anders hoor ik dáár weer wat over: euh Drost, ik zie Jeroen niet meer op het hoogste nivo meekomen, maar ondertussen voor Henrique wel een rol in de verdediging. Of zou hij spelen nu Roorda weer geblesseerd is ipv Prager??