Verwachtingen seizoen 2007/2008

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

BS
Wereldspeler

Bericht door BS »

Jeroen schreef:Door je beste spelers langer dan 1 seizoen hier te houden. Het is toch van de gekke dat we nu al aan ons 4e spitsenkoppel in 4 seizoenen gaan beginnen. AZ is daar een stuk beter in.
Ik weet zeker dat Heerenveen Alves graag nog langer wil houden hoor. Maar als Alves op deze manier een vertrek "forceert", dan heeft de club ook weinig keus.

En AZ is gewoon een maatje groter dan Heerenveen en hebben meer aantrekkingskracht op spelers. Door de hogere salarissen en hun toptrainer. Die spelers zien ook wel dat ze daar veel kunnen leren, maar die krijgen over een paar jaar dat probleem ook wel hoor. Zelfs Ajax heeft daar mee te kampen. Dat blijf je toch houden met Nederlandse clubs.
DE ZUID
Basisspeler

Bericht door DE ZUID »

Nee, dat ben ik met je eens, maar er moet toch eens een keer een tijd komen dat men durft te investeren. Vorig seizoen Huntelaar, Samaras, en misschien nog één of twee, die hebben vele miljoenen opgeleverd, dit jaar al Nilsson en Friend en Alves gaat hoogstwaarschijnlijk ook, dat praat je toch wel over een potje van zo'n 20 miljoen euro.
Snap je het??
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
BS
Wereldspeler

Bericht door BS »

DE ZUID schreef:Nee, dat ben ik met je eens, maar er moet toch eens een keer een tijd komen dat men durft te investeren. Vorig seizoen Huntelaar, Samaras, en misschien nog één of twee, die hebben vele miljoenen opgeleverd, dit jaar al Nilsson en Friend en Alves gaat hoogstwaarschijnlijk ook, dat praat je toch wel over een potje van zo'n 20 miljoen euro.
Snap je het??
Vorig seizoen hebben ze toch aardig geïnvesteerd hoor. Met Alves als recordaankoop en Friend en Dingsdag daar nog bij.

Ik ben met je eens dat er na het vertrek van Friend en Nilsson ook weer opnieuw geïnvesteerd moet worden. Maar ik ga er wel vanuit dat ze daar nu druk mee bezig zijn.
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

BS schreef: En AZ is gewoon een maatje groter dan Heerenveen en hebben meer aantrekkingskracht op spelers. Door de hogere salarissen en hun toptrainer.
Et voila. Zo moeilijk was het toch niet? Creëer je deze voorwaarden dan is het bij ons ook mogelijk. Gezien de inkomsten van de laatste jaren zou je op gebied van salarissen en trainer wel eens een stap omhoog mogen verwachten.
Skopperij
Forumicoon

Bericht door Skopperij »

DE ZUID schreef:Nee, dat ben ik met je eens, maar er moet toch eens een keer een tijd komen dat men durft te investeren. Vorig seizoen Huntelaar, Samaras, en misschien nog één of twee, die hebben vele miljoenen opgeleverd, dit jaar al Nilsson en Friend en Alves gaat hoogstwaarschijnlijk ook, dat praat je toch wel over een potje van zo'n 20 miljoen euro.
Snap je het??
Nee, ik snap het niet. Huntelaar is voor 9mln verkocht, leverde netto 5,5mln op. Samaras is voor 7,5mln verkocht, leverde netto 6mln op. Tenminste, dat zei Riemer destijds op Omrop Fryslan radio. We hebben vorig seizoen voor 10mln aan nieuwe spelers gekocht. Hoezo 'durft te investeren' ?

Verder moet je niet onderschatten hoe groot het salarisverschil is tussen Heerenveen en Ajax/AZ. Waar hier het max. salaris iets van 400 000 is, verdienen spelers daar al snel richting de miljoen. Dat kunnen we hier simpelweg niet betalen.
drika746
Superster

Bericht door drika746 »

Jeroen schreef: Et voila. Zo moeilijk was het toch niet? Creëer je deze voorwaarden dan is het bij ons ook mogelijk. Gezien de inkomsten van de laatste jaren zou je op gebied van salarissen en trainer wel eens een stap omhoog mogen verwachten.
Verbeek wordt niet ontslagen, de persoon die daar over gaat is net opgestapt.
En salarissen moeten langzaam met een hoger niveau spelers meegroeien. Spelers als Dingsdag en Alves verdienen meer dan het gemiddelde, als er meer goede spelers komen zal het salarisniveau langzaam stijgen. Je kan niet in een keer de salariskosten drastisch omhoog gooien of spelers van het zelfde kaliber als de huidige spelers veel meer salaris geven.
DE ZUID
Basisspeler

Bericht door DE ZUID »

Dat kun je niet betalen, of wil je dat niet betalen. Afgezien van vorig jaar is er over het algemeen niet veel geïnvesteerd. Dus waar zijn de miljoen gebleven vanaf van Nistelrooy??
ONS 4 kanaal
drika746
Superster

Bericht door drika746 »

DE ZUID schreef:Dat kun je niet betalen, of wil je dat niet betalen. Afgezien van vorig jaar is er over het algemeen niet veel geïnvesteerd. Dus waar zijn de miljoen gebleven vanaf van Nistelrooy??
In het stadion :huh:
BS
Wereldspeler

Bericht door BS »

Jeroen schreef:Et voila. Zo moeilijk was het toch niet? Creëer je deze voorwaarden dan is het bij ons ook mogelijk. Gezien de inkomsten van de laatste jaren zou je op gebied van salarissen en trainer wel eens een stap omhoog mogen verwachten.
Maar het zo makkelijk om te zeggen "creëer deze voorwaarden". Wat voor basis is daarvoor moet de club dan maar gaan smijten met geld dat ze eigenlijk niet hebben door hogere salarissen te bieden? Heerenveen heeft geen Scheringa die alles wel rechtbreidt als de club een tekort heeft.

En elke club wil wel een toptrainer, alleen jammer dat die nogal schaars zijn. AZ heeft gewoon geluk dat zij Adriaanse uit de afvalbakken van het trainersgilde hebben gevist. Toen is het balletje daar echt gaan rollen. Anders hadden ze nu nooit Van Gaal gehad als trainer. Die kwam trouwens ook weer per toeval op hun pad door het debacle bij Ajax toentertijd.
Theo
Wereldspeler

Bericht door Theo »

Skopperij schreef: Dat kunnen we hier simpelweg niet betalen.
Ze kunnen wel meer betalen, maar ze doen het niet. In de ranglijst qua salarissen staat Heerenveen onderin de middenmoot. Dan ben ik toch wel benieuwd wat de club doet met het overige geld. Misschien volgend jaar maar een toptrainer halen.
BS
Wereldspeler

Bericht door BS »

DE ZUID schreef:Dat kun je niet betalen, of wil je dat niet betalen. Afgezien van vorig jaar is er over het algemeen niet veel geïnvesteerd. Dus waar zijn de miljoen gebleven vanaf van Nistelrooy??
Je bent toch niet vergeten hoeveel de club is gegroeid sinds die periode? Dat geld gaat ook in andere dingen zitten. Het is heus niet zo dat Riemer daar een hele berg geld heeft opgeslagen, wat daar nu stof ligt te vangen.
DE ZUID
Basisspeler

Bericht door DE ZUID »

In het stadion
Dacht je?? Dat is voornamelijk betaals door de EU, dus jij en ik en nog een heel veel mensen.
ONS 4 kanaal
GMV
Invaller

Bericht door GMV »

Heerenveen maakt weliswaar structurele winst, maar deze winst bedraag nog geen 10% van de gehele begroting. Er is dus simpelweg nagenoeg geen ruimte om de salarissen (drastisch) te verhogen. Dit zou alleen kunnen door in te teren op de vrij grote algemene reserve van de club, maar dat lijkt me niet verstandig.
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Er is geld besteed aan het stadion in de vorm van inrichting van diverse ruimtes van de club.
BS
Wereldspeler

Bericht door BS »

Theo schreef:Ze kunnen wel meer betalen, maar ze doen het niet. In de ranglijst qua salarissen staat Heerenveen onderin de middenmoot. Dan ben ik toch wel benieuwd wat de club doet met het overige geld. Misschien volgend jaar maar een toptrainer halen.
Dat zijn dan wel clubs die financiëel niets extra's te besteden hebben, in tegenstelling tot Heerenveen. Laat die andere clubs dan maar lekker teveel betalen voor middelmatige spelers, zonder dat daar een basis voor is.
DE ZUID
Basisspeler

Bericht door DE ZUID »

Er is geld besteed aan het stadion in de vorm van inrichting van diverse ruimtes van de club.
Maar toch niet voor de kat zijn achterwerk?? Er is geinvesteerd met de bedoeling om door te groeien. Tenminste, dat was toch de bedoeling??
ONS 4 kanaal
Riverside
Beheerder

Bericht door Riverside »

Zonder versterkingen gaan we een erg moeilijk jaar tegemoet. Met versterkingen wordt het de eerste paar maanden ook lastig doordat je nieuwe spelers nog moet inpassen. Kortom, de komende tijd moet H'veen de schade in de competitie beperkt houden, en als het dan vanaf oktober begint te lopen kun je pas weer denken aan een redelijke eindklassering. Vraag blijft; hoelang doet Verbeek erover om de boel aan het voetballen te krijgen?

Het is alleen wel zo dat je in deze fase altijd meer betaald voor spelers dan hun werkelijke waarde is. Clubs weten ook dat we geld hebben, dus dat maakt het er voor ons niet gemakkelijker op. Natuurlijk moeten er spelers bij, maar liever geen paniekaankopen.

Pranjic moet zeker blijven, en wat mij betreft doen we Alves van de hand.
ALS 26.000
Superster

Bericht door ALS 26.000 »

Als alves en Pranjic blijven is er niet zo heel veel aan de hand. Dan moet er alleen nog een leuke baller voor Nilsson komen en ik ben nog niet helemaal gerust op het middenveld. Nielsen zal wel centraal achterin spelen en niet op plaats van Bosvelt. Met Bradley en Prager als controleurs verlies je de strijd daar.
Glick
Invaller

Bericht door Glick »

Ik denk dat we een rustig seizoen door gaan maken met weinig hoogte en dieptepunten. Europees overwinteren zal er wel niet inzitten omdat we ons nog niet kunnen meten met de subtop van Europa. We hebben kwaliteit rondlopen, maar ik vrees dat de groep niet meer op één lijn zit na het gedoe rondom Alves. Het is moeilijk voor te stellen dat hij weer in alle genade binnen de groep zal worden opgenomen. Daarnaast is zijn aanvallersmaatje/tolk vertrokken naar Saint-Etienne, waardoor de kans groot is dat onze gele kanarie een einzellganger wordt binnen de selectie. Alves is natuurlijk altijd een garantie voor doelpunten, maar ik vrees dat het team er niet beter door gaat voetballen. Ik zal het niet heel erg gaan vinden wanneer hij naar een andere club verkast.

Daarnaast mag Verbeek zich nog een keer gaan bewijzen als coach. De doelstelllingen van vorig jaar zijn voor 50% gehaald. We zijn dan 5e geworden door een slechte reeks van Feyenoord en een fraaie overwinning tegen ditzelfde Feyenoord op de laatste speeldag, maar in de nationale beker zijn we weer niet ver gekomen. Ook kampt Heerenveen nog steeds met het probleem dat uitwedstrijden tegen de 'kleintjes' niet worden gewonnen. Ik hoop dat GJV zijn mannen wel een keer op het scherpst van de snede laat spelen en gewoon die drie punten mee naar huis neemt.

Toch hoop ik stiekem op een bekersucces met als toetje een finale in een uitverkochte Kuip. Wat een sfeer in '97! En wat een stoet bussen. Geweldig! Het liefst ook nog met een kans op revanche tegen Roda JC... die kater heb ik nooit kunnen verwerken
Legendarysk
Riverside
Beheerder

Bericht door Riverside »

Glick schreef:Daarnaast mag Verbeek zich nog een keer gaan bewijzen als coach. De doelstelllingen van vorig jaar zijn voor 50% gehaald.
- Attractief voetbal
- Overwinteren
- Ver komen in de beker
- 5e worden.

Volgens mij is er maar één doelstelling gehaald, en een simpele rekensom leert me dat slechts 25% van de doelstellingen is gehaald. Naar mijn mening wordt er al een paar jaar niet attractief voetbal gespeeld.
Freezeman
Superster

Bericht door Freezeman »

Glick schreef:Toch hoop ik stiekem op een bekersucces met als toetje een finale in een uitverkochte Kuip. Wat een sfeer in '97!
Ik persoonlijk vond de sfeer in 93 minstens 10x beter.
Maar van mij mag het ook wel weer eens. :D
Anti anti. :)
De Doarpsgek
Jeugdspeler

Bericht door De Doarpsgek »

De Doarpsgek ziet enkele perspectieven voor het seizoen 2007/2008, erg veel perspectieven zelfs. Toen De Doarpsgek een aantal dagen geleden sc Heerenveen - Espanyol aanschouwde, viel mij op dat er veel individuele kwaliteit op het veld staat (op Sibon na), maar dat het ontbeerd aan onderlinge contacten op het veld, anders gezecht; het samenspel kan een stuk beter, maar dat neemt het feit nog niet weg dat we de finalist van de UEFA Cup een aardige tijd onder druk hadden. Als je na gaat dat het samenspel (nu) nog niet top is, en dat we deze prestaties al leveren, wordt dat naarmate het seizoen vordert steeds beter; zodat we aan 't end van de rit' weer in de top-5 eindigen 8)
Verbeek hou de eer aan jezelf! Stap op...
Lipton
Forumicoon

Bericht door Lipton »

Gearard schreef: Naar mijn mening wordt er al een paar jaar niet attractief voetbal gespeeld.
Waar tegenwoordig nog wel attractief voetbal gespeeld?
Makkum8
Basisspeler

Bericht door Makkum8 »

Lipton schreef:Waar tegenwoordig nog wel attractief voetbal gespeeld?
In Alkmaar helaas. :cry:
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Arjen
Wereldspeler

Bericht door Arjen »

SC Heerenveen begint vrijdagavond aan de eerste competitiewedstrijd tegen Willem II met de ambitie en uitdrukkelijk niet met de doelstelling om dit seizoen vijfde te worden. Tussen de twee woorden zit een verschil volgens Gertjan Verbeek. ,,Ik lees steeds dat we vijfde moeten worden", zegt de trainer. ,,Dat willen met deze jonge ploeg van gemiddeld zo'n 21 jaar ook proberen. Maar als we met dit team zesde, zevende of achtste worden en er stromen een stuk of drie jonge spelers door, dan kan het nog best een goed seizoen zijn geweest." (16-08-07 lc.nl).

Gezien bovenstaande uitspraak van Verbeek is het ambitieniveau/doelstelling van Heerenveen blijkbaar naar beneden bijgesteld. Ik vind dat echt raar en niet kunnen terwijl je nog spelers kan en MOET halen. Verbeek is zich op deze manier al aan het indekken voor het komende seizoen waarin toch echt heel nadrukkelijk is gezegd dat dezelfde doelstelling als vorig jaar geldt.

Wanneer gaat Heerenveen nou eindelijk eens uitstralen en zich ook zo gedragen dat ze structureel bij de eerste vijf willen horen. Wederom wordt een doelstelling gedurende een transferperiode bijgesteld. Er kunnen nog goede spelers komen tot 31 augustus dus waarom dan nu al indekken tegen slechtere resultaten. Of zou het lijstje van Heerenveen inmiddels al weggekocht zijn door andere clubs.........

Pas na 31 augustus kan je echt iets zeggen over kracht van Heerenveen maar de afgelopen transferperiode geeft mij (nog) geen goed gevoel.
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Mijn conclusie: Verbeek is meer 'niet verliezer' dan een winnaar. Nilsson heeft dus gelijk met zijn opmerkingen over ambities.
Tman
Nieuw talent

Bericht door Tman »

Gekko schreef:Mijn conclusie: Verbeek is meer 'niet verliezer' dan een winnaar. Nilsson heeft dus gelijk met zijn opmerkingen over ambities.
Volgens mij konden we dit al afleiden uit de UEFA Cup duels waar Verbeek altijd steenvast om het gelijkspel speelt, helaas...
ItFean82
Forumicoon

Bericht door ItFean82 »

Inderdaad erg vreemde opmerking van Verbeek, maar dat zijn we wel van hem gewend. Waarom wordt een doelstelling naar beneden bijgesteld terwijl er mogelijkheden zat zijn om je nog te versterken?
Op naar het volgende seizoen....
Eastermar
Wereldspeler
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

• Het was niet zo slecht als de media wilde doen geloven.’’
    Wederom een leuke uitspraak van onze trainer. Deze keer gaat het over de laatste oefenwedstrijd. Het was toch niet om aan te zien, toch? Verbeek denkt daar dus anders over.
ItFean82
Forumicoon

Bericht door ItFean82 »

Nee volgens Verbeek wordt er altijd goed gevoetbald, de media en de supporters zijn maar verwend. :wink:
Op naar het volgende seizoen....
Plaats reactie