Wees es creatief (spandoeken en banner-topic)

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Lasse4evah
Wereldspeler

Bericht door Lasse4evah »

http://www.dafont.com/top.php

handig voor het maken van bandieri's heeel veel verschillende lettertypes
Jornnn
Jeugdspeler

Bericht door Jornnn »

Wil binnenkort een grote vlag maken voor in NN uiteraard. Wordt zo'n 2 m. in de hoogte en 3 in de breedte.

Wil hem 't liefst zo simpel mogelijk houden zodat hij opvallend is. Zat zelf te denken over gewoon Blauw/Wit horizontaal.

Blauw boven (1 bij 3)

Wit Onder (1 bij 3)
sch4-live
Wereldspeler

Bericht door sch4-live »

zeker mooi,maar is er al niet zown vlag ?
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Hoe meer hoe beter! Goed initiatief.
UltraNiels
Jeugdspeler

Bericht door UltraNiels »

Ik heb samen met een maat ook een bandieri gemaakt(te zien tijdens de uefa cup wedstrijden)
sch4-live
Wereldspeler

Bericht door sch4-live »

Voor tegen Grunn spuit ik wel even een doekje met aanvalluh ! (mischien helpt het )
Ebiede
Verified
Forumicoon

Bericht door Ebiede »

Misschien tegen Groningen ook maar een paar doekjes met:

Bloed,Zweet en tranen

en

Werken voor je geld

Of

Formsma grijp in
Spijt heb je morgen maar!
Jornnn
Jeugdspeler

Bericht door Jornnn »

Ok jongens, ik heb gister avond mijn vlag afgrond.

De vlag is Blauw-wit geblokt geworden ( 4 Blokken)

totale lengte 1.40 bij 2 meter.

Hier een paar foto's:

http://members.home.nl/jorn.rottine/SV400053.JPG

http://members.home.nl/jorn.rottine/SV400055.JPG

Hij is schitterend afgewerkt, ben er erg trots op :D!

Jullie zullen hem wel zien tijdens de Uefa Cup wedstrijden, ben er jammer genoeg niet tijdens Ajax en Groningen ivm met vakantie naar turkije. Baal er verschrikkelijk van dat ik er dan niet bij ben.

- Jorn
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Ziet er super uit!
Sneek
Invaller

Bericht door Sneek »

Klasse initiatief!
Eastermar
Wereldspeler
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Wie volgt?
sch4-live
Wereldspeler

Bericht door sch4-live »

Mooi vlaggetje ik wil wel een spandoekje maken tegen Grunn iemand nog meer leuke ideeen ?
boy waterman
Selectiespeler

Bericht door boy waterman »

Eastermar schreef:Wie volgt?
zou zeggen:organiseer maar wat hier op het forum?
misschien idee om met een aantal mensen van het forum wat vlaggen/spandoeken te gaan maken!!
nooit tevreden met 1 punt uit breda!
Jornnn
Jeugdspeler

Bericht door Jornnn »

Ja idd, ik ben ook altijd volop bezig met mijn maten om dit te doen, o.a. met bandieri's.

Zou heel mooi zijn dat we tijdens de Uefa Cup veel vlaggen in NN hebben, geeft gelijk al veel meer sweer :D

En daarna ook uiteraard bij elke competitie wedstrijd doen :wink:
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

Het makkelijkste is om ze aan NN te schenken, die zorgen er dan voor dat ze tijdens de wedstrijden gebruikt worden. Ook omdat er voor sommige wedstrijden acties zijn waar de vlaggen niet nodig bij zijn. Verder super gedaan!

Edit: een tweetal simpele ontwerpen voor mensen die iets willen maken:

Afbeelding

Afbeelding
sch4-live
Wereldspeler

Bericht door sch4-live »

leuk ontwerpje !
Maar omdat ik nog niet zoveel heb gemaakt zoek ik toch iets gemakelijkers !
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

Met name het laatste ontwerp is simpel, je pakt een beamer of overheadprojector, projecteert het, tekent het over en je hoeft het alleen nog maar in te kleuren.
sch4-live
Wereldspeler

Bericht door sch4-live »

Fanatic 4-ever schreef:Met name het laatste ontwerp is simpel, je pakt een beamer of overheadprojector, projecteert het, tekent het over en je hoeft het alleen nog maar in te kleuren.
Ik heb geen beamer ! En maak liever iets anders !
Jornnn
Jeugdspeler

Bericht door Jornnn »

Tsja, als jij een mooie en nette bandieri wil maken gaat het met een beamer/projector toch het mooist hoor.

Zou geen verdere realistische oplossing kunnen bedenken.
frisian-viking
Nieuw talent
Contacteer:

Bericht door frisian-viking »

Je kunt ook wel vrij makkelijk een spandoek maken als je niet over een beamer bezit hoor.
Je moet dan wel goed kunnen tekenen. Ik heb met een vriend ook een spandoek gemaakt en die hebben we ook helemaal uit de hand getekend op de letters na dan. Je moet dan gewoon het spandoek in vakken verdelen en je voorbeeld ook in vakken verdelen en dan per vak gaan tekenen.

Spandoek wat we gemaakt hebben:
Afbeelding
Popovic
Jeugdspeler

Bericht door Popovic »

Bravo! zeker een hele mooie!
Jornnn
Jeugdspeler

Bericht door Jornnn »

Netjes hoor, maar je moet ook niet te moeilijk denken. Als je bijvoorbeeld een klein foutje hebt gemaakt, dan is dat echt niet te zien hoor aan de andere kant van 't veld.

Klasse werk, laat ze maar komen, hopelijk is hij ook te zien tijdens de Uefa cup wedstrijden! ;)
frisian-viking
Nieuw talent
Contacteer:

Bericht door frisian-viking »

Jornnn schreef:Netjes hoor, maar je moet ook niet te moeilijk denken. Als je bijvoorbeeld een klein foutje hebt gemaakt, dan is dat echt niet te zien hoor aan de andere kant van 't veld.

Klasse werk, laat ze maar komen, hopelijk is hij ook te zien tijdens de Uefa cup wedstrijden! ;)
Je moet het spandoek ook niet vanaf 1 meter gaan bekijken want dan is hij niet echt heel erg netjes meer. Want de vierkantjes die er met potlood zijn opgezet zijn er (nog) niet afgehaald omdat dat heel moeilijk gaat en hij is ook een keer wat vochtig opgerold en toen is na een paar dagen wat verf achtergebleven op een ander stuk. Maar dit is verder van een paar meter afstand niet meer te zien.
Verder vindt ik het leuk zulke reacties te horen. Ik ben er met een vriend 3 dagen mee bezig geweest om het af te krijgen. We hadden zelf niet gedacht dat het zo goed zou lukken maar het resultaat overtrof alle verwachtingen.

O ja hij hangt als het goed is bij alle thuis wedstrijden van Heerenveen op de zuidtribune net naast de goal
FRL
Jeugdspeler
Contacteer:

Bericht door FRL »

Hij hangt er vanavond weer :wink:

Oh ja, hier staan nog wat foto's van het spandoek Frisian Vikings: http://www.freewebs.com/sch_fans/Fotos_ ... 6_2007.htm

Come on Friezen, Superfriezen!
sc Heerenveen Fanzone: http://www.sc-heerenveen.co.nr
Frisian - Viking
Jeugdspeler
Contacteer:

Bericht door Frisian - Viking »

Jornnn schreef:Netjes hoor, maar je moet ook niet te moeilijk denken. Als je bijvoorbeeld een klein foutje hebt gemaakt, dan is dat echt niet te zien hoor aan de andere kant van 't veld.

hij is ckers te zien in uefa wedstrijden;) als je het spandoek van dichtbij bekijkt, zie je dat de letters niet zo mooi zijn en bij de poppetjes zijn de kleuren ook wat over elkaar heen gelopen, maar dat zie je niet:D het jammerlijke is dat we hem iets te klein hebben gemaakt:S
we're Frisian Vikings and we come from the north!!
Koekje
Nieuw talent
Contacteer:

Bericht door Koekje »

Is het misschien een idee om zulke vlaggen te maken die de romeinen ook hadden..en (jammer genoeg) ook door de Nazi's werden gebruikt.

In groote aantallen ziet dat er ook indrukwekkend uit.
Koekje erbij?
FRL
Jeugdspeler
Contacteer:

Bericht door FRL »

Koekje schreef:Is het misschien een idee om zulke vlaggen te maken die de romeinen ook hadden..en (jammer genoeg) ook door de Nazi's werden gebruikt.

In groote aantallen ziet dat er ook indrukwekkend uit.
Bedoel je zulke vlaggen?

Afbeelding

Mocht je deze vlaggen bedoelen, dan vind ik het opzich een goed idee, maar het is niet de bedoeling dat we met de Nazi's vergeleken worden.
Edmanian Devil
Basisspeler

Bericht door Edmanian Devil »

Dat is de pest met totalitaire regimes: ze maken heel handig gebruik van symbolen die al eeuwenlang of eeuwen geleden werden gebruikt. Zo weet Wikipedia over het hakenkruis te vertellen:
De swastika, ook wel bekend als hakenkruis, is het meest heilige symbool uit het hindoeïsme en Jaïnisme en wordt tevens gebruikt in het boeddhisme. Het symbool komt echter ook voor op vroeg-christelijke graftomben in de catacomben bij Rome, op Griekse en Romeinse mozaïekvloeren uit de oudheid en op houten klompen van Noorse Vikingen uit de vroege Middeleeuwen. Sinds de Tweede Wereldoorlog is het hakenkruis in westerse landen vooral een symbool geworden van de nazi's.
Van oorsprong dus een heel normaal, veel gebruikt symbool dat nu zelfs verboden is.

Volgens mij worden de bovenstaande banners niet per se door (neo-)nazi's gebruikt, maar zie je ze wel meer (ook in Noord-Korea en eerder in de Sovjetunie). Toch associeer ik ze eerlijk gezegd associeer niet met foute regimes.
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
Koekje
Nieuw talent
Contacteer:

Bericht door Koekje »

Jah zulke dingen bedoel ik.

Nou zou ik ook niet graag met nazi's worden vergeleken. En ik weet niet echt wat de swastike in 1 keer vandaan komt want we hadden het niet echt over wat erop komt maar gewoon de vorm van die vlag houder.

Goebler (rechterhand van A. Hitler) had het toen al goed voorelkaar, net als de Romeinen, dat als je zoveel vlaggen bijelkaar doet dat het indrukwekkend uit zag.
Mara bedacht net..ze liepen ermee. Kan ook richting stadion. Weet niet hoe de effect zou zijn als je stil staat maar als het in grote aantallen is..lijkt het me best indrukwekkend.
(gooi er wat sterretjes en rook bij met de gewone vlaggen en je feest is compleet haha)

En we kunnen altijd zeggen dat we het van de Romeinen hadden.
Koekje erbij?
FRL
Jeugdspeler
Contacteer:

Bericht door FRL »

Oke, dan vind ik het een goed idee :D
Plaats reactie