Nieuw Noord Vak

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
tim-SCH
Jeugdspeler

Bericht door tim-SCH »

oke zal in vervolg beter lezen voor dat ik iets post
was inderdaat niet zo slim van me (ag iedereen maakt fouten :oops: )
sorry nog een keer

mvg tim
wie in de boven staande tekst typ fouten ziet mag ze houden
Eastermar
Wereldspeler
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

En zolang het bestuur van onze club er niet mee akkoord gaat, stel ik voor om dit soort dingen hier niet te gaan roepen
Foei! Niet weer doen hoor. :?

Wanneer zou de eerste Crofty-bom afgaan in het ALS? Voor alle knutselende Feanatics:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/019596.html
cross'79
Bankzitter

Bericht door cross'79 »

Gooit een uitsupporter strax weer een bommetje en kan het hele eigen vak weer verspreid worden.

Dejavuuuuu
kukkel
Basisspeler

Bericht door kukkel »

het had wel wat van een razzia in vak 9
 con·ti·nu·ï·teit de; v onafgebroken duur
cross'79
Bankzitter

Bericht door cross'79 »

kukkel schreef:het had wel wat van een razzia in vak 9
Een beetje wel, maar ja de verhuizing en verspreiding is in goed overleg door beide kampen besloten destijd volgens mij.
Forza
Wereldspeler

Bericht door Forza »

Naar aanleiding van een discussie (nou ja...) in het wedstrijdtopic Heerenveen - AZ. Jeroen schrijft dat er altijd wel wat te zeiken is over NN. Daar heeft hij gelijk in, maar het is in mijn ogen niet verwonderlijk. Het onbegrip over enkele incidenten (!) en de wijze waarop NN-supporters een wedstrijd beleven, is onder supporters buiten het NN-vak in mijn beleving vrij groot. Andersom lijkt er onder een aantal mensen in het NN-vak weinig begrip voor de wijze waarop mensen buiten het vak een wedstrijd beleven. Als je je mede-supporters bezingt met woorden als 'Laat je club maar in de steek, hoerenjong' dan kun je moeilijk verwachten dat er niemad begint te zeiken.

Ergernissen over en weer zijn het gevolg. Het klopt dat de sfeer in een deel van het stadion veel beter is dan voor de komst van het NN-vak. Dat deel is het vak zelf. Mijn idee is dat de sfeer in de rest van het stadion na de komst van NN nog verder achteruit gehold is. En ik denk ook dat er een verband is tussen beide zaken.
mitrita
Superster

Bericht door mitrita »

Forza schreef: Mijn idee is dat de sfeer in de rest van het stadion na de komst van NN nog verder achteruit gehold is. En ik denk ook dat er een verband is tussen beide zaken.
Licht dat eens toe. Vanuit vak 22 deel ik die ervaring absoluut niet.
Forza
Wereldspeler

Bericht door Forza »

In het vak waarin ik zit (15) en de vakken ernaast wilde publiek nog wel eens aanhaken als er op zuid iets werd ingezet. Dat gebeurt eigenlijk nooit meer. Hooguit Heerenveen-Heerenveen tegen het eind van de wedstrijd. Verder soms een beetje meeklappen op de maat, maar dat is dan in die hoek op het maximale.
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

En de eindeloze discussie begint weer opnieuw....

Edit: Over de vlaggetjes daar wordt ik langzamerhand ook doodziek van en vooral dat thialf deuntje.

Tenzij we dit een keer met vlaggetjes hebben jammer dat de club in al die tientallen jaren van de vlaggetjes nog niet op het idee is gekomen..
Laatst gewijzigd door xander op 26-11-2006 21:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Alle ballen op Henkie!
Surhuisterveen
Forumicoon
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Ik heb liever de beleving die een deel van het NN vak heeft dan de beleving van 'een leuke wedstrijd' gaan kijken die heel veel mensen hebben. Want wat is er nou mooier dan een kolkend stadion? Dat zal met dit klapvee niet gebeuren.. Owja, blijven zwaaien met die vlaggetjes mensen!.. :urgs:
SCH
Forza
Wereldspeler

Bericht door Forza »

Ik heb liever de beleving die een deel van het NN vak heeft dan de beleving van 'een leuke wedstrijd' gaan kijken die heel veel mensen hebben. Want wat is er nou mooier dan een kolkend stadion? Dat zal met dit klapvee niet gebeuren..
Er is zelden of nooit sprake van een kolkend stadion, in mijn beleving. Hooguit van een kolkend NN-vak. De verklaring is deels natuurlijk gewoon een praktische. Mensen die willen zingen zaten voorheen verspreid over het stadion en als de wedstrijd daar om vroeg, haakten zij in en kregen toch vrij geregeld een aanzienlijk deel van het stadion mee. Zij zitten nu waarschijnlijk gegroepeerd bovenin op Noord.
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Forza schreef: Ergernissen over en weer zijn het gevolg. Het klopt dat de sfeer in een deel van het stadion veel beter is dan voor de komst van het NN-vak. Dat deel is het vak zelf. Mijn idee is dat de sfeer in de rest van het stadion na de komst van NN nog verder achteruit gehold is. En ik denk ook dat er een verband is tussen beide zaken.
Natuurlijk. Iedereen die wil zingen staat als het goed is in het vak. Dus dit gevolg is logisch. Liever op deze manier, zodat iedereen min of meer tevreden is (de mensen die willen zingen kunnen zingen, de mensen die rustig naar voetbal willen kijken kunnen dat ook). Maar ook ik had gehoopt dat de rest van iig Noord het wel een beetje op zou pikken, maar dat valt wat tegen. Wellicht een kwestie van tijd.

Met die eerste opmerking van je ben ik het op zich wel eens, alleen vond ik het moment van kritiek verkeerd, omdat er nu net weer een wat positievere beleving in het vak zat.
Forza
Wereldspeler

Bericht door Forza »

Mijn kritiek (en eigenlijk is dat het niet eens) heeft niks met de wedstrijd tegen AZ te maken. NN was goed bezig, voor zover ik het heb gevolgd. Voor de tussencategorie-supporters die ik ben, is het er niet beter op geworden en dat is structureel. Ik hoef niet in het NN-vak en ik hoef ook niet negentig minuten zittend te zwijgen. Beide situaties sluiten namelijk niet aan bij mijn beleving. Voor mij (en ik denk dat er meer mensen zijn zoals ik) is het er dus door NN niet beter op geworden. Jammer, maar ik zal het niemand verwijten.
Niels
Erelid
Contacteer:

Bericht door Niels »

Dus eigenlijk is jouw beleving omlaag gegaan omdat het 'zing-volk' allemaal gegroepeerd is geraakt? :huh:

Btw, ook voor het NN-vak werden teksten als 'laat je club maar in de steek' al gebezigd. Alleen gaat dat nu wat massaler. Net zoals het positieve gezang nu massaler is.
Surhuisterveen
Forumicoon
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

En die supporters die na de 1-3 naar huis liepen ben ik persoonlijk ook liever kwijt dan rijk. Bij een overwinning willen ze allemaal op de eerste rij staan en bij een verlies zijn ze bang voor de file. Wegwezen met dat folk.
SCH
Forza
Wereldspeler

Bericht door Forza »

Dus eigenlijk is jouw beleving omlaag gegaan omdat het 'zing-volk' allemaal gegroepeerd is geraakt?
Als je nu even echt zou lezen, zou je zien dat dat er niet staat. Er staat dat zowel de doorlopende stilte als het doorlopende lawaai allebei niet mijn vorm van beleving. Ik vind dat de sfeer in het stadion in totaliteit minder is geworden. Dat zegt niets over hoe ik een wedstrijd beleef. Dat blijft namelijk hetzelfde. Misschien dat de manier waarop ik die beleving uit veranderd is, maar dat had je zo niet gelezen.
Forza
Wereldspeler

Bericht door Forza »

En die supporters die na de 1-3 naar huis liepen ben ik persoonlijk ook liever kwijt dan rijk. Bij een overwinning willen ze allemaal op de eerste rij staan en bij een verlies zijn ze bang voor de file.
Supporters die zo gemakkelijk oordelen over mede-supporters ben ik ook liever kwijt dan rijk. :|
anti ajax
Jeugdspeler

Bericht door anti ajax »

wat werd er eigenlijk gezongen over sinouh?
blue white dynamite!
broekster
Bankzitter

Bericht door broekster »

O dat vond ik nog wel ludiek... :mrgreen:

''hij is een vriendje van postma''

''er moet een piemel in''

En zeker toen hij ook nog reageerde..
Texas
Jeugdspeler

Bericht door Texas »

Forza schreef: Supporters die zo gemakkelijk oordelen over mede-supporters ben ik ook liever kwijt dan rijk. :|
Tja een ieder heeft zo zijn of haar eigen beleving van een wedstrijd maar ook IK erger me groen en geel aan degenen die elke keer weer(want het zijn steeds dezelfde) eerder weg gaan. Toevallig gebeurde dat vanmiddag toen SCH achter stond maar zelfs als we voor staan zie ik deze mensen eeerder vertrekken.

Jij hebt je mening over het NN vak Forza....die respecteer ik. Respecteer dan de meningen van anderen ook die zich ergeren aan de "file-ontwijkers" die puur en alleen weg gaan zodat ze snel thuis kunnen vertellen dat SCH heeft verloren (zoals vanmiddag) en als ze winnen met de borst vooruit staan want "zij waren erbij". En kom dan niet met een kleuterschoolachtige (mooi woord voor scrabble trouwens) reactie van dat je de supporters die vinden dat andere supporters eerder weggaan wat jou betreft ook liever kwijt dan rijk bent.
Forza
Wereldspeler

Bericht door Forza »

En kom dan niet met een kleuterschoolachtige (mooi woord voor scrabble trouwens) reactie van dat je de supporters die vinden dat andere supporters eerder weggaan wat jou betreft ook liever kwijt dan rijk bent.
Ik schreef dat niet vanwege de mening, maar vanwege het gemak waarmee het oordeel wordt uitgesproken en omdat het een manier van generaliseren is waarmee Geert Wilders groot is geworden. Ik houd daar niet zo van.
kleuterschoolachtige
En dan drie keer woordwaarde :lol:
Texas
Jeugdspeler

Bericht door Texas »

Forza schreef: Ik schreef dat niet vanwege de mening, maar vanwege het gemak waarmee het oordeel wordt uitgesproken en omdat het een manier van generaliseren is waarmee Geert Wilders groot is geworden. Ik houd daar niet zo van.

Dus dan doe je maar hetzelfde??? Precies wat ik bedoel met kleuterschoolachtig dus. Hij scheld mij uit dus dan doe ik dat lekker terug.
Forza
Wereldspeler

Bericht door Forza »

Tuurlijk. Anders zoek je in het woordenboek even de betekenis van het woord ironie op :? Ik zal er een emoticon achter zetten, voor het geval de clou straks in een heel andere context weer geciteerd wordt.
menjo
Basisspeler

Bericht door menjo »

Súrhusterfeanfans schreef:En die supporters die na de 1-3 naar huis liepen ben ik persoonlijk ook liever kwijt dan rijk. Bij een overwinning willen ze allemaal op de eerste rij staan en bij een verlies zijn ze bang voor de file. Wegwezen met dat folk.
Na de 1-3?, volgens mij liepen er direct na de 1-2 al veel mensen weg. Maar goed,zeuren is het makkelijkst wat er is, en dat gebeurd van beide kanten. Het is niet anders.
NN gekkenhuis
sf-NN
Selectiespeler

Bericht door sf-NN »

volgens mij liepen er direct na de 1-2 al veel mensen weg
Mischien om bier te halen :mrgreen:

Deze discusie lijkt me wat onzinnig
ik vind het ook belachelijk dat ''suporters'' voor het einde vertrekken maar wat kan je er tegen doen?
mart761
Basisspeler
Contacteer:

Bericht door mart761 »

niet na buiten laten gaan de hekken pas open doen als de scheids fluit!
Het is 1 van de grootste ergenissen van alle suppoters ! ik denk dat momenteel de uitsuppoters in eigen vakken ook erg irritant is! Maar dit kon je ook wel 100 keer aangeven bij riemer maar er iets aan doen homaar! Ik heb trouwens nog niet weer een mailtje gestuurd naar formsma :lol: misschien dat dat wel helpt!. maar je kunt alles zeggen over NN maar daar gaat misschien 1 suppoter weg als ze achterstaan, maar voor de rest blijft iedereen achter zijn/haar club staan!!!
GW
Bankzitter

Bericht door GW »

Dat mensen eerder weggaan en een ander het zicht belemmerd vind ook verschrikkelijk iritant. Maar dat vind ik ook van mensen die begin eerste helft en begin tweede helft het ffp uit komen of uit de gracht. Daar hoor je hier trouwens weinig mensen over. Die belemmeren je zicht ook als de trap op lopen en die groep is misschien nog wel groter dan de groep die eerder weggaan, zeker als de tweede helft begint.. Nou zullen er wel reacties komen van ja het is zo drukte in de gracht/ffp, maarja is dat niet een beetje de zelfde reden die mensen aangeven voor het eerder weggaan: drukte (op de weg)
Ik val onder klapvee!!
Niels
Erelid
Contacteer:

Bericht door Niels »

Laten we dit topic even schoon houden van discussies over uitsupporters in de thuisvakken en 'vroegvertrekkers' a.u.b.
Dutch-Soldier
Jeugdspeler
Contacteer:

Bericht door Dutch-Soldier »

Idd dit topic ff schoon houden van discussies over uitsupporters in de thuisvakken en 'vroegvertrekkers'.

BTW.. Weet iemand ook of het nieuwnoord vak uitgebreid gaat worden als de 3000 plaatsen erbij komen? Ik geloof dat er ongeveer 300 mensen op de wachtlijst staan van nn :roll:
Staan we oog in oog !!! Zie ik alleen maar weer je nep gelach !
anti ajax
Jeugdspeler

Bericht door anti ajax »

ik wil ook graag in nieuw noord maar moet ik me dan nu al op de waachtlijst zetten?
blue white dynamite!
Plaats reactie