Brief directie aan NN
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Nieuw talent
- SpongeBob
- Wereldspeler
- Contacteer:
-
- Nieuw talent
-
- Bankzitter
- Contacteer:
Bron: http://www.nieuwnoord.orgSuccesvol protest
Tijdens de wedstrijd tegen NAC werd gisteren actie gevoerd tegen het beleid rond stadionverboden dat de club de laatste maanden hanteert en ook als protest tegen de brief die vrijdag bij alle seizoenkaarthouders van vak 10 op de mat viel. De actie was opgezet door een groep supporters uit het vak, die het allemaal zat waren (zijn).
Via A4'tjes met de tekst 'censuur', behangrollen met teksten als 'Klappen weren = SV riskeren' en 'clubliefde = stadionverbod' en bovenal tien minuten stilte werd vredig en op gepaste wijze gedemonstreerd.
Vooraf werd er in vak 10 gecollecteerd om de actie te bekostigen en de bijdrages waren zo gul, dat de kosten ruim gedekt werden. Het overgebleven geld is door de initiatiefnemers geschonken aan Nieuw Noord om daar in de toekomst een sfeeractie mee te kunnen bekostigen. Onze dank daarvoor uiteraard!
Verder wil Nieuw Noord benadrukken trots te zijn op de manier waarop de supporters in vak 10 gisteren één front vormden , maar vooral op de manier waarop het protest fatsoenlijk vorm is gegeven.
-
- Invaller
- Venderwel
- Superster
- Contacteer:
Ik denk dat er bedoelt wordt dat je dan met eigen ogen hebt kunnen zien dat wij niet allemaal drugs en drankverslaafden zijn. En dat het over het algemeen de liederen positief zijn. Kritiek is prima, maar dan moet het wel gegrond zijn....Joho schreef:Heb daar al een aantal keer gestaan. Gezellig en goede sfeer, hartstikke prima en het moet ook vooral blijven dat vak. Maar je mag toch af en toe ook weleens kritiek hebben?
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
- Venderwel
- Superster
- Contacteer:
Klopt, maar leer mij ons friezen een beetje kennen. Als zij in de brief lezen dat er mensen onder invloed van drank en drugs in het vak staan.....dan zijn we allemaal aan de drank en drugs.Joho schreef:Er is ook niemand die beweerd dat 'jullie' allemaal aan de drank en drugs zijn.
-
- Selectiespeler
-
- Superster
- Contacteer:
-
- Wereldspeler
Een inkoppertje Squerrel. Je bent niet origineel
Ik zat er al op te wachten hoelang het zou duren, voordat zo'n type reactie kwam!
/offtopic
Ik vind dat gedeelte van de brief echt belachelijk (drankgebruik).
Ze gooien zelf FFP van tevoren open, en dus kan het zijn dat iemand eens wat te diep in het glaasje kijkt; risico van het vak!
Niet alleen Nieuw Noord, maar het grootste gedeelte van het stadion zit aan de drank tijdens en voor de wedstrijd.

Ik zat er al op te wachten hoelang het zou duren, voordat zo'n type reactie kwam!
/offtopic
Ik vind dat gedeelte van de brief echt belachelijk (drankgebruik).
Ze gooien zelf FFP van tevoren open, en dus kan het zijn dat iemand eens wat te diep in het glaasje kijkt; risico van het vak!
Niet alleen Nieuw Noord, maar het grootste gedeelte van het stadion zit aan de drank tijdens en voor de wedstrijd.
-
- Erelid
- Contacteer:
Van een ander forum gepikt. Hebben ze dan ook een boos briefje naar Ajax gestuurd over 'Bosvelt kankerlijer'? Ik gok van niet...Bij Heerenveen - Den Haag was er een Heerenveen supporter op zijn plaat gegaan en waarschijnlijk teveel bereburgertjes op.
Aangezien dit naast het uitvak gebeurde en de EHBO er naar toe ging werd er een paar keer wat gezongen bijvoorbeeld "En laat je club maar in de steek" toen die het vak af ging.
Den Haag heeft dus van Heerenveen te horen gekregen dat dit dus ontoelaatbaar is en Den Haag maatregelen moet nemen tegen deze supporters.
Tja...

- Venderwel
- Superster
- Contacteer:
Ach we komen er hier toch niet met z'n allen uit, voornamelijk ook omdat je te maken hebt met meningen en niet met feiten. We hoeven het ook niet met elkaar eens te zijn...
Iedereen stoort zich aan Hamas, behalve dan diegenen die het inzetten...
Een groot deel stoort zich aan de andere 3, een ander groot deel niet.
Ik denk dat we er toch met z'n allen over eens kunnen zijn, dat ondanks dat je je ook aan die 3 stoort, het toch niet een heel erg iet is als dat een keertje wordt geroepen? Of kan dat zelfs niet??
Iedereen stoort zich aan Hamas, behalve dan diegenen die het inzetten...
Een groot deel stoort zich aan de andere 3, een ander groot deel niet.
Ik denk dat we er toch met z'n allen over eens kunnen zijn, dat ondanks dat je je ook aan die 3 stoort, het toch niet een heel erg iet is als dat een keertje wordt geroepen? Of kan dat zelfs niet??
-
- Forumicoon
Als de imbicielen (dat lijkt me de meest geschikte omschrijving) die liederen als Hamas..... niet inzien dat dat te ver gaat, dan de taak van oa het NN- bestuur o mzulke lui eruit te pikken en uit het vak te verwijderen. Dat niet iedereen bovenmatig aan de drank en drugs is, is wel duidelijk. Maar een aantal wel en die kunnen het dus gaan verpesten voor de rest. En dat moet natuurlijk voorkomen worden.
-
- Superster
- Contacteer:
- Ruud Huntbäck
- Basisspeler
- Venderwel
- Superster
- Contacteer:
Blijkbaar is lezen niet jou sterkste punt, anders had je na het lezen van mijn post, net voor de jouwe. Niet zo gereageerd....Heerenveen rules schreef:Als de imbicielen (dat lijkt me de meest geschikte omschrijving) die liederen als Hamas..... niet inzien dat dat te ver gaat, dan de taak van oa het NN- bestuur o mzulke lui eruit te pikken en uit het vak te verwijderen. Dat niet iedereen bovenmatig aan de drank en drugs is, is wel duidelijk. Maar een aantal wel en die kunnen het dus gaan verpesten voor de rest. En dat moet natuurlijk voorkomen worden.
Of je reageerd altijd zo, dat kan ook...
-
- Forumicoon
- Venderwel
- Superster
- Contacteer:
Jereon, laat maar, meer dan 3 kwart van het stadion denk dat vak10 NN is en NN alleen vak10.Jeroen schreef: Waarom is dat 'de taak' van het NN-bestuur? Die komen toch ook gewoon voor hun plezier?
-
- Forumicoon
-
- Wereldspeler
Dat vindt ik nou ook weer een beetje heel erg overdreven, er zijn meer dan genoeg mensen die wel weten dat NN niet alleen vak 10 is en andersom. Maar ik vindt ook dat je van het bestuur van NN niet kan en mag verwachten dat ze als een politie agent door het vak gaan lopen. Zij komen er inderdaad ook voor hun plezier (wie niet?Jeroen schreef: Dat is voor een groot deel natuurlijk ook zo. Het gaat me er meer om dat Heerenveenrules van het bestuur blijkbaar verwacht dat wij als een soort politieagent door het vak gaan lopen.

- Venderwel
- Superster
- Contacteer:
Mijn excuses, je hebt gelijk is ook overdreven, maar dit soort kortzichtigheid maakt het dat ik soms een beetje ga overdrijven.FeanFanForLife schreef: Dat vindt ik nou ook weer een beetje heel erg overdreven, er zijn meer dan genoeg mensen die wel weten dat NN niet alleen vak 10 is en andersom.
Ook snap ik niet dat men zich niet een klein beetje in kan leven in de ander, zowel de mensen die niet tegen die spreekkoren kunnen, als de mensen die er niet zo zwaar aan tillen dan wel het zelf roepen.
Het 'grappigste' namelijk is dat iedereen struikelt over dat Hamas....en volledig terecht, maar er wordt zo dat nadruk op die zin gelegd, net alsof spreekkoren in die trend regelmatig door ons geroepen worden! Het is 1x voorgekomen, waarbij ik zeker weet dat meer dan 3kwart van het stadion (en deze keer is het niet overdreven) het niet gehoord heeft. Waarom niet? Omdat de rest van vakje10 er massaal met een ander lied overheen ging, omdat zij dat ook niet tolereerden. Maar daar hoor je niemand over....dat staat niet in die brief! Dat heet (a)sociale controle, die er dus wel degelijk is.
nou ja en dan heb je die andere 3 zinnetjes nog....de 1 vindt dat het kan, de ander niet...nou we kunnen het er toch hopelijk wel met z'n allen mee eens zijn dat de wereld niet vergaat als er eens een liedje als die andere 3 gezongen wordt in het stadion toch??
Bedoel in het heetst van de strijd moet dat best een keertje kunnen.....en als dat gebeurt dan is het echt niet zo dat Heerenveen z'n positieve imago verliest.
Kortom, ieder weldenkend mens kan inzien dat (mits je het van beide kanten kunt bekijken) de brief en de toon daarin nogal zwaar overtrokken is....en ja ik beschouw het (net als iedereen aan wie ik de brief laat lezen) als een regelrecht dreigement.
Ik las dat iemand zei: ach joh, als het jou niet aangaat, dan trek je je er toch gewoon niks van aan?
Anti ajax heb ik wel een keer gezongen, anti snyder ook wel, de rest niet.
Ik kom niet bezopen in het stadion (ik lust best wel een biertje), over drugs hoeven we het helemaal al niet te hebben.
Als ik dan zo'n brief thuis krijg, voel ik me zwaar beledigd! Het mij niet aantrekken want de brief is niet aan mij gericht?? Sodemieter op...
Er staat boven: Beste Supporter (Nieuw Noord)
Dus hij is aan mij gericht.
Had er bovengestaan: Hey minder fijne beschonken drugsverslaafde met je niet zulke netjese liedjes,
Dan had ik mij inderdaad niet aangesproken gevoeld.

- Frisian Viking
- Superster
Dat kan dan wel. Maar er is geen enkele 'tegenstander' op dit forum geweest die gezegd heeft dat jullie allemaal strak staan van de verdovende middelen (althans, die reactie heb ik niet gezien).Venderwel schreef:Klopt, maar leer mij ons friezen een beetje kennen. Als zij in de brief lezen dat er mensen onder invloed van drank en drugs in het vak staan.....dan zijn we allemaal aan de drank en drugs.
Volgens mij is het echt niet zo moeilijk om te weten wanneer je op moet houden. Als je dit niet weet dan moet je de consequenties daarvan maar ondergaan. Eigen schuld, dikke bult.Force schreef:Ik vind dat gedeelte van de brief echt belachelijk (drankgebruik).
En jij wil aan iemand duidelijk maken dat deze een ander niet mag beledigen? Lees eerst je eigen posts eens na en ga eerst eens bij jezelf te rade.Squerrel schreef:Heerenveen Rules, kan jij ook gewoon eens posten zonder iemand of een groep voor wat dan ook uit te maken?
Wordt volgens mij steeds lastiger voor je...
En ja, ik riskeer er wel een volle PB box voor om dit te zeggen.
Klopt, als het positief is is het NN, als het negatief is is het 't stavak.Venderwel schreef:Jereon, laat maar, meer dan 3 kwart van het stadion denk dat vak10 NN is en NN alleen vak10.
Het stond niet in de brief nee. Maar wederom leest men dus over de complimenten heen. Jammer, want ik heb de complimenten over dat soort dingen wel degelijk gezien en gelezen. Sterker nog, ik heb zelf er ook een paar van gepost.Venderwel schreef:Maar daar hoor je niemand over....dat staat niet in die brief! Dat heet (a)sociale controle, die er dus wel degelijk is.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
- Venderwel
- Superster
- Contacteer:
Ik heb het over 'men' (in het algemeen) en noem bewust geen personen, want inderdaad er worden ook zat complimenten gegeven.Frisian Viking schreef: Het stond niet in de brief nee. Maar wederom leest men dus over de complimenten heen. Jammer, want ik heb de complimenten over dat soort dingen wel degelijk gezien en gelezen. Sterker nog, ik heb zelf er ook een paar van gepost.
Wat ik bedoel is dat de club dus dat Hamas deel als verkeerd voorbeeld neemt in de brief, maar dat dat Hamas dus absoluut niet massaal is meegezongen en zelfs door vak10 is overstemd. Dat kan je naar mijn mening dus niet als argument gebruiken in een brief die aan alle personen in vak10 is gericht.
-
- Erelid
- Contacteer:
-
- Wereldspeler
Gadverdamme zeg Frisian Viking, heb jij nou echt niks beters te doen. We weten het nou wel, bouw een boomhut en ga snert eten ofzo...
Dat je soms (niet altijd) kritisch bent tov NN mag best hoor, maar dat constante gezeik van je begint me steeds meer te vervelen. Elke discussie over NN draait op hetzelfde uit, ben ik de enige die daar zo ontzettend moe van wordt?
Dat je soms (niet altijd) kritisch bent tov NN mag best hoor, maar dat constante gezeik van je begint me steeds meer te vervelen. Elke discussie over NN draait op hetzelfde uit, ben ik de enige die daar zo ontzettend moe van wordt?