Rondom SCH - Ajax --> aanval vak 10 door Ajax 'supporters
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Erelid
- Contacteer:
-
- Superster
Dan moet je ook niet in Heerenveen vakken gaan zitten, er is een uitvak waardoor je rustig met je eigen supporters je eigen feestje kan maken. Als je er niet tegen kunt dat mensen voor de tegenstander zijn is het over het algemeen niet verstandig om in een vak vol supporters van de tegenstander te gaan zitten. Voor deze wedstrijd was er volgens mij geen verplichtte combi-regeling, dus of je nu uit Limburg (geen aanval op PaparazziAFCA schreef:Ajacieden zijn qua knokpartijtjes wel wat gewend. Die deinsen voor weinig terug. Als je achter het hek gebaren gaat maken en constant "anti-Ajax, anti-Ajax" schreeuwt, dan is het wachten op een reactie. Die Ajacieden van buiten Friesland stormden als één man naar beneden, die waren echt niet bang. Die lui stonden daar erg rustig. Laat ze, ga niet lopen fokken en uitdagen.

Nu moet je geen bananen recht lopen lullen dat het allemaal de schuld is van de Heerenveen supporters.
Het is maar een spelletje
-
- Nieuw talent
-
- Superster
Ook al zouden we willen (Wat we dus duidelijk niet willen), dan nog mag je geen foto's van iemand om die reden op internet zetten. Dat heb ik al eens eerder in een ander topic uitgelegd.JeroenDeBoer schreef: Hahahaha, verbazingwekkend hoe objectief we hier zijn. Als iemand (van SCH) als een mongool Ajaxsupporters uit staat te dagen mag daar niets over gezegd worden hier?
-
- Jeugdspeler
Oke ik generaliseer een beetje. Het was niet heel nieuw-noord die oprotten zong, maar toch wel een groot deel. Nu is dat niet het ergste, maar al die handgebaartjes en fuckvingers erbij destemeer.Provocerend gedrag van Nieuw Noord??? Kerel waar heb je het in hemelsnaam over? Als er 1 groep aan het provoceren was dan was dat de 020 groep! Ik vraag me af of je uberhaupt hebt gezien wat er gebeurd is.
En er waren best een hoop die niks van de wedstrijd zagen, maar alleen maar die lui opjutten. Vervolgens als de ajax-supporters daadwerkelijk langskomen in ons stadion, voor ons nieuwnoord-vak en mensen beginnen te slaan. Wat volgens mij toch wel reden is om van je af te bijten. Dan zie je veel van die provocerende lui gewoon op de tribune blijven staan. Dat vind ik echt sneue lui. Helden op sokken. Grote bek achter het hek losers.
Anti-Ajaks werd in mijn ogen wel heel erg vaak gezongen en kan niks anders zeggen dat dit erg provocerend is. Overigens zal ajax vast ook wel provocerend gedrag hebben vertoond. Dat ajax supperters juichen als er een doelpunt wordt gescoord voor hun cluppie versta ik daar niet onder.
- Makkum8
- Basisspeler
AFCA schreef: Ajacieden zijn qua knokpartijtjes wel wat gewend. Die deinsen voor weinig terug. Als je achter het hek gebaren gaat maken en constant "anti-Ajax, anti-Ajax" schreeuwt, dan is het wachten op een reactie. Die Ajacieden van buiten Friesland stormden als één man naar beneden, die waren echt niet bang. Die lui stonden daar erg rustig. Laat ze, ga niet lopen fokken en uitdagen.
Nonsens! Zometeen vraag je ook nog dat we tegen deze lui gaan opkijken en sympathie voor hen gaan krijgen

Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
- kukkel
- Basisspeler
-
- Superster
Ga dan in het uitvak staan waar je hoort, ik ga toch ook niet in een Twente shirt op de Z-side van Groningen-Twente genieten. Ben je zo dom of doe je alleen maar zo?jasperio schreef:Oke ik generaliseer een beetje. Het was niet heel nieuw-noord die oprotten zong, maar toch wel een groot deel. Nu is dat niet het ergste, maar al die handgebaartjes en fuckvingers erbij destemeer.
[edit] Nu ik het nog een keer doorlees snap ik dat je een SCH supporter bent, maar ik snap niet waar je heen wilt. Eerst moet je niet provoceren, maar als er dan toch iets komt moet je wel als eerste klaar staan om een tik te verkopen?[/edit]
Laatst gewijzigd door vlqrt op 03-02-2006 12:58, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Invaller
Moet je alles direct met de handen oplossen ofzo? Zou niet best wezen als iedereen zo als jou zou denken. En wat die ajaxcieden zongen dat was lekker normaal zeker?jasperio schreef: Oke ik generaliseer een beetje. Het was niet heel nieuw-noord die oprotten zong, maar toch wel een groot deel. Nu is dat niet het ergste, maar al die handgebaartjes en fuckvingers erbij destemeer.
En er waren best een hoop die niks van de wedstrijd zagen, maar alleen maar die lui opjutten. Vervolgens als de ajax-supporters daadwerkelijk langskomen in ons stadion, voor ons nieuwnoord-vak en mensen beginnen te slaan. Wat volgens mij toch wel reden is om van je af te bijten. Dan zie je veel van die provocerende lui gewoon op de tribune blijven staan. Dat vind ik echt sneue lui. Helden op sokken. Grote bek achter het hek losers.
Anti-Ajaks werd in mijn ogen wel heel erg vaak gezongen en kan niks anders zeggen dat dit erg provocerend is. Overigens zal ajax vast ook wel provocerend gedrag hebben vertoond. Dat ajax supperters juichen als er een doelpunt wordt gescoord voor hun cluppie versta ik daar niet onder.
Laatst gewijzigd door NNfanatic op 03-02-2006 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Jeugdspeler
Iemand deed een poging tot toen de Ajax supporters 10 min voor tijd het stadion verlieten. Gelukkig werd het al snel overstemd door anderen die aangaven dat zoiets niets met voetbal had te maken. Dit is dus door een enkeling geprobeerd, maar kreeg totaal geen bijval.Butler schreef:Toch heb ik vanuit 10 een aantal horen roepen, hamas, hamas, ..... (iets wat ik niet kon verstaan) aan het gas.
Anti Ajax en Anti Sneijder is wel het meest geroepen door de spreekkoren, maar ja... Ik weet niet wat het uitvak allemaal zingt...
Idd een gast in NN met die zwarte jas was wel heel vervelend, daar ergerde me ik iig wel aan. Ik snap niet dat de haat tegen andere mensen zo erg kan zijn

Ben benieuwd naar de reactie van Riemer, gister op de trap was het 'rustig jongens, rustig jongens'
-
- Selectiespeler
Het was natuurlijk te verwachten dat er overal Ajax-supporters zouden zitten, dat krijg je als je iedereen onbeperkt en op een gegeven moment zelfs zonder clubkaart kaarten laat kopen. De club heeft dit risico bewust genomen en het steekt ook een beetje vreemd af bij het hele uitregistratie-gedoe voor de uitwedstrijd-bezoekende Heerenveensupporters.
Tja....
-
- Nieuw talent
- Contacteer:
Miskien moat der neist de club- of seisoenskaart ek in ferplicht Nieuw Noord lidmaatskip toant wurde om yn it sfearfak te kommen. Nieuw Noord lid wurde is net sa djoer en dan kin it bestjoer ek tafersjoch hâlde op wa't der sitte (stean). It soe fansels ek mar in lytse moeite wêze om wol in club- as seisoenskaart te toanen by it binnengean fan it stadion sadat allinnich Feanfans yn it Feanpart fan it stadion komme kinne.
Dat der Ajaksiten yn fak 10 komme is fansels net per ûngelok. It útfak wie mar goed heal fol dus dêr koe it ek net oan lizze. De ME dy't der dochs wie hie gewoan dat hiele swikje Ajax minsken út 9 en 10 helje moatten en troch de gracht hinne nei de oare kant fege moatten. 24 wie foar Ajax, de rest foar ús...
Fan dy houwerij haw ik niks meikrigen, ik fûn de sfear op dy pear Ajaksiten nei eins wol prima. Oan fak 10 hat it net lein dat wy ferlern ha, dat mei dúdlik wêze...
Dat der Ajaksiten yn fak 10 komme is fansels net per ûngelok. It útfak wie mar goed heal fol dus dêr koe it ek net oan lizze. De ME dy't der dochs wie hie gewoan dat hiele swikje Ajax minsken út 9 en 10 helje moatten en troch de gracht hinne nei de oare kant fege moatten. 24 wie foar Ajax, de rest foar ús...
Fan dy houwerij haw ik niks meikrigen, ik fûn de sfear op dy pear Ajaksiten nei eins wol prima. Oan fak 10 hat it net lein dat wy ferlern ha, dat mei dúdlik wêze...
-
- Beheerder
Spreekkoren? Anti Ajax/Sneijder moet gewoon kunnen vind ik. En bemoei je niet met anderen; die en die met muts/pet groengeelwitblauwe jas of whatever... dikke onzin om daarover te praten op dit forum. Dat is not-done!Pipo schreef: Anti Ajax en Anti Sneijder is wel het meest geroepen door de spreekkoren, maar ja... Ik weet niet wat het uitvak allemaal zingt...
Idd een gast in NN met die zwarte jas was wel heel vervelend, daar ergerde me ik iig wel aan. Ik snap niet dat de haat tegen andere mensen zo erg kan zijnHeeft toch helemaal niets met voetbal te maken
![]()
Als er Ajax-hoolies in vak9/10 zitten, is het logisch dat er klappen vallen. Voetbal is nou eenmaal emotie, en in deze hebben de stewards en alles wat erom heen gewoon grof gefaald! Fanatieke supporters reageren nou eenmaal primair, en als er supporters van de tegenpartij gaan staan juichen is het logisch dat het een beetje uit de hand loopt.
Bovendien wordt dit voorval weer eens opgeblazen, zoveel klappen zijn er niet eens gevallen. Het lijkt gewoon heel wat omdat er veel stewards en dergelijke rondlopen.
Het supporters-beleid deugt gewoon van geen kant.
Laatst gewijzigd door Riverside op 03-02-2006 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Superster
Ik heb ook kaarten gehaald voor drie neefjes die uit Dronten komen. Die waren toevallig op bezoek bij hun Pake en Beppe en wilden de wedstrijd ook wel zien. Ook al zijn ze voor Ajax, ze gaan echt geen stennis schoppen. Zeker niet omdat ze met hun ouders en Pake zijn.Tokstra schreef:It soe fansels ek mar in lytse moeite wêze om wol in club- as seisoenskaart te toanen by it binnengean fan it stadion sadat allinnich Feanfans yn it Feanpart fan it stadion komme kinne.
Met zo'n maatregel dupeer je alleen maar de goeden, mensen die echt willen komen het stadion echt wel in.
- Freezeman
- Superster
-
- Wereldspeler
Laat Riemer het niet lezen. Ik denk dat hij heel blij is met deze argumenten om de fanatieke supporters zo snel mogelijk weer uit elkaar te halen...Als er Ajax-hoolies in vak9/10 zitten, is het logisch dat er klappen vallen. Voetbal is nou eenmaal emotie, en in deze hebben de stewards en alles wat erom heen gewoon grof gefaald! Fanatieke supporters reageren nou eenmaal primair, en als er supporters van de tegenpartij gaan staan juichen is het logisch dat het een beetje uit de hand loopt.
-
- Jeugdspeler
Dat is het enige wat ik kan bedenken op het stukje uit de Volkskrant, dit moet zeker imo ook kunnen. Waarom zou je niet anti tegenstander zijn?Gearard schreef:
Spreekkoren? Anti Ajax/Sneijder moet gewoon kunnen vind ik. En bemoei je niet met anderen; die en die met muts/pet groengeelwitblauwe jas of whatever... dikke onzin om daarover te praten op dit forum. Dat is not-done!
Ik noem geen personen, maar wat ik hier mee te kennen wil geven dat je zoiets (op de vuist gaan) ook wel goed op kunt wekken. Want waar twee vechten.....
-
- Jeugdspeler
Ik zat in vak 10 en heb dit niet gehoord, wel waren er kreten van anti ajax en anti schneider tehoren.Butler schreef:Toch heb ik vanuit 10 een aantal horen roepen, hamas, hamas, ..... (iets wat ik niet kon verstaan) aan het gas.
Een beetje ongepast vond ik persoonlijk de tekst " wie niet springt is een jood''
zulke teksten hebben totaal niks met voetbal temaken en roepen bij mij altijd beelden op van 1940-1945.
Hoeveel heerenveen supporter zouden joodse voorouders hebben..................
Ik heb dus ook niet gesprongen
''le president''
-
- Wereldspeler
- Arnoud
- Wereldspeler
Dat Ajaxcieden zichzelf de misplaatste "geuzennaam" Joden toegemeten hebben is één ding (die discussie is al eerder uitgebreid hier op het Forum gevoerd) maar dat de moderators van het Forum de termen joden en neuzen zonder enige probleem laten staan blijf ik schokkend vinden. Maar ja, ook een aantal Heerenveen-supporters schijnt steeds meer op te schuiven naar het bedenkelijke niveau van sommige andere supporters-groepen in Nederland (en daarbuiten).
-
- Wereldspeler
-
- Erelid
- Contacteer:
Gedeeltelijk mee eens. Zodra ik me herinner hoe ik het filter weer in kan stellen zal ik dit ook aanpakken...dat de moderators van het Forum de termen joden en neuzen zonder enige probleem laten staan blijf ik schokkend vinden

En of die geuzennaam nou wel of niet terecht geclaimd wordt door de Ajax-aanhang, feit is dat ze zichzelf wel zo noemen. Dus als zij vrolijk hossend door het vak 'en wie niet springt die is geen jood' gaan, dan is de variant daar op niet zo'n heel rare. Maar zoals gezegd, deze discussie hebben we al eens gevoerd en dat wordt weer een herhaling van zetten.
Edit: Zoals je ziet Arnoud, heb ik het inmiddels gevonden...

-
- Jeugdspeler
Toch maar even een reactie.
Ten eerste zijn wij niet begonnen onszelf joden te noemen maar werd dit door de tegenpartij gedaan en zijn wij het later als geuzennaam gaan gebruiken.
Daarnaast betreur ik hetgeen wat gisteren gebeurd is.
Heerenveen is door de jaren heen altijd een van de leukste uitwedstrijden van het jaar. Dit komt niet in de laatste plaats door de onderlinge verstandhouding. Zonder problemen konden we in jullie kroeg voor de wedsttrijd een biertje drinken om vervolgens na de wedstrijd standaard tot in de late uurtjes in een kroegje buiten Heerenveen met verschillende bekende van jullie nog wat verder af te zakken. Het zou zonde zijn als we door dit gebeuren zelfs niet meer naar Heerenveen zouden kunnen op eigen vervoer.
Succes verder in de competitie.
Ten eerste zijn wij niet begonnen onszelf joden te noemen maar werd dit door de tegenpartij gedaan en zijn wij het later als geuzennaam gaan gebruiken.
Daarnaast betreur ik hetgeen wat gisteren gebeurd is.
Heerenveen is door de jaren heen altijd een van de leukste uitwedstrijden van het jaar. Dit komt niet in de laatste plaats door de onderlinge verstandhouding. Zonder problemen konden we in jullie kroeg voor de wedsttrijd een biertje drinken om vervolgens na de wedstrijd standaard tot in de late uurtjes in een kroegje buiten Heerenveen met verschillende bekende van jullie nog wat verder af te zakken. Het zou zonde zijn als we door dit gebeuren zelfs niet meer naar Heerenveen zouden kunnen op eigen vervoer.
Succes verder in de competitie.
- Mickey
- Nieuw talent
Wordt echt fantastisch leesbaar met dat filter... Toch niet echt nodig?Mokum schreef:Toch maar even een reactie.
Ten eerste zijn wij niet begonnen onszelf Ajax supporters te noemen maar werd dit door de tegenpartij gedaan en zijn wij het later als geuzennaam gaan gebruiken.
Zonde dat wat er gebeurd is gebeurd is. De club moet proberen te voorkomen dat dit in de toekomst gebeurd. Bij andere clubs zitten zulke groepen uit-supporters ook niet bij elkaar in een vak van de thuisclub, dus dan moet dat ook in Heerenveen kunnen. Uitvak voor de uitsupporters, thuisvakken voor de supporters van de thuisclub.. klinkt heel logisch!
-
- Superster
- SpongeBob
- Wereldspeler
- Contacteer:
-
- Nieuw talent
wat een geemmer zeg. Kukkel zei het al: de ajaxmannetjes waren voor de wedstrijd al provocatief bezig. Er zitten al vele jaren uitsupporters in heerenveenvakken en dat gaat bijna altijd goed. Deze gasten wisten echt wel waar ze aan begonnen waren.
Over supportersbeleid: dat is er dus gewoon niet. Zoek maar op Lisnet naar sc heerenveen.
het zal wel niet de laatste keer zijn denk ik. Respect voor bestuursleden van NN die er wel tussensprongen. Ik vind het alleen belachelijk dat sch dat verwacht van het bestuur.
Over supportersbeleid: dat is er dus gewoon niet. Zoek maar op Lisnet naar sc heerenveen.
het zal wel niet de laatste keer zijn denk ik. Respect voor bestuursleden van NN die er wel tussensprongen. Ik vind het alleen belachelijk dat sch dat verwacht van het bestuur.
Bush-wanker