Stadionsongs

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Bliksem
Bankzitter

Bericht door Bliksem »

Squerrel schreef:

Het is een beetje hetzelfde als TIFO, je probeert je tegenover de tegenstander te bewijzen en als je met songteksten in het fries gaat brabbelen zet je jezelf mooi voor joker, zo zie ik het in ieder geval.
Ik dacht toch echt dat de bedoeling van TIFO was om je EIGEN team te steunen en niet om jezelf te bewijzen tegenover je tegenstander :?

Ben zelf trouwens ook geen voorstander van frieze liederen, maar dat komt denk ik doordat ik in het dagelijks leven helemaal niks heb met 'het frieze'. Denk dat dit voor Squerrel ook wel geldt.
Glick
Invaller

Bericht door Glick »

Dat is grootendeels tegen de club Heerenveen en niet tegen het Friesisme opzich (dat geldt niet voor de echte liwwadders uiteraard). Die stickers heb ik hier ook veel gezien, en die zogenaamde anti-friezen (komen zelf uit de kleinste boere-gehuchten) spreken zelf altijd Fries en Nederlands is al moeilijk genoeg voor ze.

Dat getuigt pas van onnozelheid van die mensen :mrgreen: Zelf geen woord Nederlands kunnen spellen, en dan nog de anti-fries sticker er op.

Ach, ik vind dat je Heerenveen en het 'Fries zijn' niet onlosmakelijk met elkaar kunt verbinden. Ik vind het toch gek dat men zo denkt over het fries volkslied. Sinds een paar jaar is dit al in 'opspraak' terwijl het menigeen toch kippe(n)vel bezorgd. Het enige waar ik dan mijn vraagtekens bij zet is dat het bij elke wedstrijd ten gehore wordt gebracht. Maar ik doel niet echt op het feit dat ik het zo geweldig vind dat er een stel b-artiesten op het heilige gras staan te bleren, dat hebben we nu wel gezien. Maar het opzetten van het volkslied door Nieuwnoord, en de rest van het stadion die het meezingt, dat moet je als supporter toch kippenvel geven. Ook al ken je de tekst zelf niet...

btw. wees trots op het enige lied die wel door iedereen in het stadion wordt gezongen! (behalve squerrel en johnny'86 :wink: )
Legendarysk
michel
Wereldspeler

Bericht door michel »

btw. wees trots op het enige lied die wel door iedereen in het stadion wordt gezongen! (behalve squerrel en johnny'86 Wink )
als je hiermee het Frysk Folksliet bedoeld dan zit je mis, bij lange na niet iedereen zingt mee.
Kijk maar eens om je heen...
Heerenveen: superbia ex septentrio
Roelof
Wereldspeler

Bericht door Roelof »

Sito schreef:Ik bin bliid dat it Folksliet noch wol yn't Frys songen wurdt.
Yn Berltsum prate se oars meastentiids Liuwarders, sjoen it feit dat alle Berltsummers foar Cambuur binne. Do bist tink ik in paria yn dyn eigen doarp?

Ik kin de miening fan Squerrel wol begripe, it makket my neat út yn welke taal it songen wurdt. It Frysk Folksliet hoecht fan my ek net eltse wike songen te wurden, mar sa no en dan. Dat je as Hearrenbfeansupporter lyk as Johnny it liet hielendal net kinne, is dan wol wer in bytsje triest. Eins kin je stelle, dat as je it Frysk Folksliet net kinne, dat je dan gjin echte binne (ja, alsjeblief, litte we dy diskusje wer hâlde)
Johnny '86
Wereldspeler

Bericht door Johnny '86 »

Dat getuigt pas van onnozelheid van die mensen :mrgreen: Zelf geen woord Nederlands kunnen spellen, en dan nog de anti-fries sticker er op.
Precies, maar volgens die heren is het dus niet tegen het Fries-zijn opzich bedoeld, maar tegen die 'kutboeren uut Hearrefean!' (idd, dat wordt geroepen door mensen die zelf in de kleinste gehuchten wonen).
Dat je as Hearrenfeansupporter lyk as Johnny it liet hielendal net kinne, is dan wol wer in bytsje triest. Eins kin je stelle, dat as je it Frysk Folksliet net kinne, dat je dan gjin echte binne
KUT! :cry:
Jurruh
Basisspeler

Bericht door Jurruh »

Tsja, het Friese volkslied is gewoon een 'kenmerk' van Heerenveen. Uitsupportersweten als ze in het ALS komen, dat het volkslied ten gehore wordt gebracht. Zelf geen echte Fries, maar ik vind wel dat dit kenmerk bij Heerenveen moet blijven en gewoon elke wedstrijd lekker moet worden gezongen door degene die dat willen. De rest is maar even een minuutje stil.

Ik kan zelf verder geen Fries, dus ben geen voorstander van Friese supporterssongs..
kukkel
Basisspeler

Bericht door kukkel »

Het frysk folksliet is een mooi iets.Dat het tegenwoordig elke wedstrijd word gezongen laat het de glans wat verliezen.Friese liederen zingen lijkt me niet haalbaar omdat er veel niet fries sprekende mensen zijn
Frisian Viking
Superster

Bericht door Frisian Viking »

Squerrel schreef:Bepaal jij de criteria voor het zingen van liederen Hansrob? Ik geef gewoon mijn mening en geef geen criteria aan voor friese nummers. Het gaat erom dat mensen verstaan wat je zingt en met die 5000 die het niet verstaan bedoel ik ook de spelers. Iemand (in dit geval het elftal) toezingen die er verder geen woord van snapt? Niet mijn ding...

En nee Hansrob, ben nog nooit eerder naar het buitenland geweest.

Nee makkum, ik spreek inderdaad geen Fries. Je opmerking dat wij anders zijn snap ik niet, ik voel me namelijk door de week niet anders dan niet friezen en ook op de tribune voel ik me niet anders dan "anderen".

Glick, onder de tjonger verstaan ze toch geen fries, dus fries is wat betreft de bevolking daar niet nodig. En afschaffen van het fries volkslied, GRAAG.

Maar een ieder die voor is en het wil proberen, veel succes. Kan je nu al melden dat het absoluut niet gaat lukken.
Onzin Squerrel. Het Frysk Folksliet afschaffen, waarom dat dan? Heerenveen heeft daar zijn hele identiteit aan te danken. Heerenveen staat voor Friesland. Ik zou het doodzonde vinden als we niet meer voor elke wedstrijd het volkslied zingen. En dan hoeft het van mij nog niet eens in strak gelid met de Blauhûster Dakkapel ervoor, maar gewoon uit eigen initiatief.

Het volkslied is één van de punten waaraan Heerenveen haar identiteit heeft te danken, het zou zonde zijn als dat er niet meer is.

En als jij niet begrijpt dat wij anders zijn dan anderen dan moet je de volgende keer wat beter om je heenkijken. Als je ziet hoe andere clubs naar ons kijken dan zie je het al. Wij zijn toch net even een wat ander slag volk. Maar oké, jij als niet Fries ziet dat dus blijkbaar niet.

Onder de Tjonger praten de meeste mensen geen Fries nee, helaas. Maar moeten we daarom maar geen Friese liederen gaan zingen?

Trouwens, dat mensen het niet goed uit kunnen spreken vind ik helemaal geen ramp. Je leert er tenslotte alleen maar van, en iedereen verspreekt zich weleens, ook in het Hollands.
roelof de vries schreef: Yn Berltsum prate se oars meastentiids Liuwarders, sjoen it feit dat alle Berltsummers foar Cambuur binne. Do bist tink ik in paria yn dyn eigen doarp?

Ik kin de miening fan Squerrel wol begripe, it makket my neat út yn welke taal it songen wurdt. It Frysk Folksliet hoecht fan my ek net eltse wike songen te wurden, mar sa no en dan. Dat je as Hearrenbfeansupporter lyk as Johnny it liet hielendal net kinne, is dan wol wer in bytsje triest. Eins kin je stelle, dat as je it Frysk Folksliet net kinne, dat je dan gjin echte binne (ja, alsjeblief, litte we dy diskusje wer hâlde)
Ik kan me hier wel in vinden. Tuurlijk is een Fries lied leuk, maar dat moet en hoeft natuurlijk geen pré te zijn. Verder ben ik er wel voor om tijdens de opkomst van de spelers het Frysk Folksliet te zingen. Vind de stelling dat het niet iedere keer hoeft een beetje vreemd. Soms hoor ik het ook weleens in de 80e minuut na een zinderende wedstrijd, soms ook wel na een iets minder zinderende wedstrijd ;) .
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Squerrel
Superster
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Frisian Viking schreef:Onzin Squerrel. Het Frysk Folksliet afschaffen, waarom dat dan?

En als jij niet begrijpt dat wij anders zijn dan anderen dan moet je de volgende keer wat beter om je heenkijken. Als je ziet hoe andere clubs naar ons kijken dan zie je het al. Wij zijn toch net even een wat ander slag volk. Maar oké, jij als niet Fries ziet dat dus blijkbaar niet.

Onder de Tjonger praten de meeste mensen geen Fries nee, helaas. Maar moeten we daarom maar geen Friese liederen gaan zingen?
Ik vind het niet nodig om het elke week weer te doen, word er een beetje moe van.

Ik ben blij dat ik dat dan niet zie, ik ben (buiten het feit ik voor heerenveen ben) niet anders dan bv een groninger, amsterdammer of brabander. Als jij denkt anders te zijn dan de rest van nederland so be it, ik zou er niet trots op zijn.

Dat was in een andere context bedoeld, iemand zei dat het ook goed was om fries te zingen voor de mensen thuis, ik zei dus dat dat voor de mensen hier niet hoeft.
Freezeman
Superster

Bericht door Freezeman »

Squerrel schreef: ik zei dus dat dat voor de mensen hier niet hoeft.
Spreek dan aub voor je zelf en niet voor "de mensen hier".

Als er een goed lied in het Fries komt ben ik daar zeker een ( grote) voorstander van.
Het moet niet maar mag zeker wel.
Anti anti. :)
Squerrel
Superster
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Freezeman schreef: Spreek dan aub voor je zelf en niet voor "de mensen hier".
Dat zal ik toch zeker zelf wel even uitmaken. Je moet niet alleen lezen wat je lezen wil Freezeman, staat toch duidelijk in hoe ik het bedoel of niet.

Ik heb mijn standpunt duidelijk gemaakt en heb geen zin om er steeds weer hetzelfde te moeten neerkalken dus wat mij betreft is het klaar. Dat gezeik steeds over elk detail wat niet klopt word ik een beetje moe van, ik heb er de kracht niet meer voor :mrgreen:
Freezeman
Superster

Bericht door Freezeman »

Je mag idd helemaal zelf uit maken wat jij doet.
Maar als jij schrijft (en dat staat er echt) voor de mensen hier, dan denk ik bij mezelf, ik zit daar ook en dan hoor ik daar ook bij, en dat wil ik dus niet

(Als jij daar zo moe van wordt is dat jou probleem niet alleen, "de mensen hier" worden ook moe van jou geschrijf.) :D

Misschien moet je voortaan eerst eens nadenken wat je schrijft en daarna pas beginnen met schrijven.
Dan is het ook niet nodig om je zelf steeds zo te verdedigen van wat je wel bedoeld en wat je niet bedoeld.
Anti anti. :)
Squerrel
Superster
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Freezeman schreef:Je mag idd helemaal zelf uit maken wat jij doet.
Maar als jij schrijft (en dat staat er echt) voor de mensen hier, dan denk ik bij mezelf, ik zit daar ook en dan hoor ik daar ook bij, en dat wil ik dus niet
Wat ik al zei, lezen! Iemand merkte op dat we ook friese liederen konden gaan zingen voor de mensen die heerenveen voor de tv zien.

Toen zei ik dus dat dat voor de mensen onder de tjonger, HIER dus, (en de rest van nederland) niet nodig is omdat die geen fries verstaan. En ik meende toch te weten dat jij niet onder de tjonger woont.

En verder hoef ik me niet te verdedigen Freezeman, ik zet er neer wat ik denk er neer te moeten zetten, de ene keer zonder na te denken de andere keer met (een beetje) nadenken.
chrissie
Basisspeler

Bericht door chrissie »

Als variatie een song in het Fries vind ik wel moeten kunnen. Dit hoeft niet massaal meegezongen te worden. Betreffende het niet verstaan. Ik zit op 18, en hoe vaak ik om me heen niet hoor dat men niet hoort wat NN zingt. Dus Engels/Nederlands is ook niet altijd te verstaan!
Ik ben voorstander van sfeer, gezang en lawaai. Dit kan nooit teveel te horen zijn.
Het is maar net waar je een Friese song dan onder schaart :wink:
Ik zou zeggen: gewoon doen!!
paparazzi
Superster

Bericht door paparazzi »

Ik ben het op dit punt wel eens met squerrel!

Waarom iedere keer opnieuw dat volkslied voor een wedstrijd...? Mijn god zeg, verzin eens een keer wat nieuws! Ik ben onder de rook van het stadion geboren en dus een echte Heerenvener, een fries en Friestalig opgevoed, maar dat volkslied ieder keer voor elke wedstrijd daar wordt ik zelfs doodmoe van!!

Lang leve de traditie!!....Maar wel met mate A.U.B!"
Miereneukert!
DE ZUID
Basisspeler

Bericht door DE ZUID »

op Gurbe kest ok gewoon lallalalalalalaen hoor!!!! Maar wij zijn een friese club dus kenne we ok wel frysk zinge!!
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
SCH-P.O.T.N.
Invaller

Bericht door SCH-P.O.T.N. »

als we fries gaan zingen denk ik dat er heel veel zulle zijn die of niet meedoen of maar wat mompelen, dus ik denk dat het niet zal aan slaan
Glick
Invaller

Bericht door Glick »

op de melodie van Jannes - Ga maar weg

Sa-ma-ras, jij vuile Sa-ma-ras

je hebt ons iedere keer bedrogen
besodemieterd en belogen
Legendarysk
sch4-live
Wereldspeler

Bericht door sch4-live »

Glick schreef:op de melodie van Jannes - Ga maar weg

besodemieterd en belogen
slaat denk ik goed aan
rolandos
Invaller

Bericht door rolandos »

Leuk nummer,al krijg je met dit soort nummers wel problemen met Riemer.
Nieuw Noord
Jaap F.
Erelid

Bericht door Jaap F. »

besodemieterd en belogen
En dat wordt dan door dezelfde mensen gezongen die hun kelen schor juichten iedere keer als hij alleen maar de warming-up ging doen?
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Voetbal is een sport waarbij men leeft bij de waan van de dag. Ik was geen grote fan van Samaras, maar ik vindt wel dat hij na zo'n streek het respect van de supporters niet meer verdiend.

Samaras heeft gewoon goed ingespeelt op de gevoelens van de supporters, nu hij zo'n streek flikt krijg hij ook de volle laag.
Het is maar een spelletje
Sito
Bankzitter

Bericht door Sito »

besodemieterd en belogen
Haha, ja orgineel. Beetje kinderachtig misschien, maar goed hij zal daarom niet blijven denk ik.
Ik lach om mijn 'avatar'...
rini
Nieuw talent

Bericht door rini »

Sito schreef: Haha, ja orgineel. Beetje kinderachtig misschien, maar goed hij zal daarom niet blijven denk ik.
Beetje kinderachtig?? ik vind het triest als dit gezongen zou worden. Het is inderdaad niet netjes wat er nu allemaal gebeurt, maar dit heeft Sam niet verdiend. Mensen die dit gaan zingen zijn waardeloze supporters!! Je gaat je eigen (ex)spelers toch niet zo toezingen.
Craig Montgomery
Jeugdspeler

Bericht door Craig Montgomery »

rini schreef: Je gaat je eigen (ex)spelers toch niet zo toezingen.
Behalve Denneboom dan..... :lol: :lol: :lol: :lol:
De "uit-supporters" in vak 22 horen daar niet thuis!!
Glick
Invaller

Bericht door Glick »

Nee we moeten alles maar pikken en onze mening telt niet! Samaras maakt misbruik van zijn positie als publiekslieveling en denkt dat het publiek volledig achter hem staat. Toch is hij niet voor iedereen de grote publiekslieveling, onder andere voor mij dus. Ik heb het beste voor met Heerenveen als club, en als Sam zo geforceerd weg wil, ach dan helpen we daar toch bij. Ik snap niet waarom dit niet zou kunnen als lied.
Legendarysk
Robert
Selectiespeler

Bericht door Robert »

Glick schreef:Ik snap niet waarom dit niet zou kunnen als lied.
Van negatieve 'steun' van het publiek gaat denk ik geen elftal beter voetballen, ook al is het slechts op 1 persoon gericht.
Romano for president
Selectiespeler

Bericht door Romano for president »

nee, wij Heerenveen supporters laten gewoon alles over ons heen komen.
Hansson, ach als we daar 2 miljoen voor beuren mag die ook weg en verder is iedereen van harte welkom om te onderhandelen met andere clubs, ondanks nog doorlopende contracten. Verder betalen wij ook alle transportkosten van deze vertrekkende spelers.

:wink: :wink: :wink:
Tink om de beam!!!!!
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Robert schreef:Van negatieve 'steun' van het publiek gaat denk ik geen elftal beter voetballen, ook al is het slechts op 1 persoon gericht.
Ach supporters zijn er ook om spelers scherp te houden. Als je altijd positief bent dan heeft het minder impact dan wanneer je ook wel eens kritisch uit de hoek komt.
Het is maar een spelletje
jeroentjeheerenveen
Invaller

Bericht door jeroentjeheerenveen »

Om sammie helemaal af te branden ben ik het niet mee eens.
Ook ik was fan van hem, niet omdat hij altijd zo geweldig speelde, maar de inzet en zijn soms onnavolgbare momenten.
Ben het wel met de andere posters eens dat we sam best mogen laten merken dat je zo niet met de club omgaat die je op jonge leeftijd hierheen heeft gehaald en ervoor gezorgt heeft dat hij gekomen is waar hij nu staat.
Uitfluiten en zo zoals bij boukari gebeurde nee, maar een doekie met SAM WAAROM NAU!
Of iets in die trand lijkt me beter.
h'veen supporter ben je nie even, maar voort leven!!!
Plaats reactie